Fouquet

Javastraat 31 A 2585 AC Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Fouquet

Cuisine de Marché

Fouquet staat al 21 jaar tot ver buiten Den Haag bekend om de grote gastvrijheid en de fijne ambiance. Met heel veel liefde, smaak en passie zetten ze hier de mooiste gerechten uit de Frans-mediterrane keuken op tafel. Cuisine de Marché noemen ze het, koken met dagverse en duurzame producten voor een onvergetelijk resultaat. Een fantastische eetervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fouquet

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag gesloten

Erik U.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijke avond gehad met dank aan zorgzame keuken en zeer prettige bediening
Adriaan O.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Erg goed gegeten, alledrie de gangen waren zeer goed van smaak. Voorgerecht van gerookte Schotse zalm was ook erg goed.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
heerlijk gegeten. Deze keer een vier gangen diner met de juiste wijn erbij. We zijn al een paar maal eerder geweest en toch weten ze ons te verrassen een aanrader voor een ieder die verrast wil worden
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Hebben in het verleden meerdere malen uitstekend gegeten bij Le Fouquet. Deze keer had de kok kennelijk een off day. De coquilles waren flauw, de steak smakeloos en niet mals. Als nagerecht was ons aadrbeien met witte chocola toegezegd. I.p.v. daarvan kregen we aarbeien met bruine chocola, geen goede combinatie
Jim S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Heerlijk gegeten! Echt heerlijk!
Wijnarrangement top
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Vanavond gegeten mey vrienden. We haddrn het menu du marché, wat kon worden aangepast naar smaak. Heerlijke wijn erbij en genoten!
Henny N.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Met zijn vieren een heerlijke avond gehad. Wat zijn we verwend. Vanaf de amuse tot en met het dessert was het fantastisch. Laat je vooral verrassen door de keuken. Succes gegarandeerd.
Hubert D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Uitstekend bij Fouquet gegeten. We hadden aansluitend een theatervoorstelling en de bediening heeft goed hierop gereageerd. Precies op de aangegeven tijd hadden wij heerlijk en zonder stress gegeten. Zeer attente bediening.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Zeer vriendelijke, gastvrije en correcte service. Het wijnarrangement sloot goed aan bij het verassingsmenu. Er werd goed rekening gehouden met de doorgegeven voedselallergieen. We komen zeker terug!
Gerty V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We kwamen voor een gezellige avond met de familie, 9 personen. Zaten helemaal achterin, niet de leukste plek en in de ruimte naast ons zat een gezin met een heel jong kind, dat steeds aan het jengelen was.
De ontvangst was matig, het personeel onpersoonlijk. De amuse was erg lekker, maar het eten viel verder erg tegen. De tonijn korrelig, de steak te ver doorgebakken en de zwezerik in een dikke laag croute waardoor de smaak ver te zoeken was. Alles duurde eindeloos. We kwamen om half 8 en vertrokken na 3 gangen en een kop koffie pas na elven. Helaas dus zonder goed gevoel naar huis. Erg jammer, we komen denk ik niet meer terug, tenzij er echt wat gaat veranderen aan bovenstaande punten.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Smaakvol, geraffineerd en mooie presentatie.
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goed eten, prima wijnarrangement en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst. Als aperitief Jupiler (beetje dorst) en witte wijn voor tafelgenote. Via Diningcity reservering gemaakt voor viergangen menu. Gevraagd naar ‘voorkeuren’, nee, wij laten ons graag verrassen. Als eerste twee heerlijke amuses (in prijs inbegrepen). Vervolgens een gerecht van rauwe tartaar van tonijn en een garnaal, uitstekend van smaak. Als tussen gerecht een stukje ‘aangeklede’ heilbot, eveneens uitstekend van smaak. Als hoofdgerecht reepjes vlees, eveneens met aantal bijgerechten, en ook heerlijk van smaak. Als afsluiting een dessert van chocoladecake uit de oven (beetje machtig) met heerlijk ijs en sinaasappel. Voor de bijbehorende wijn laten advisering door de bediening, bij de vis een witte wijn uit noord Italië (omgeving Venetië) en bij het vlees een super Rioja. Al met al een geslaagde avond door de vriendelijke bediening, redelijke prijs en de heerlijke gerechten.
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Op 23 december, voordat de kerstdrukte toeslaat, gaan we nog even met z'n tweetjes genieten van het heerlijke eten bij Fouquet. We nemen zoals gewoonlijk het 4-gangen verrassingsmenu. Het mooie en het knappe hier is, dat als je een maand ervoor nog bent geweest, de chef en zijn mannen weten wat je de vorige keer gegeten hebt. Weer worden we verrast, en verwend tot op het bot. Bij iedere hap is het hmmmm en we zijn verwende eters, vinden we zelf. We komen weer tot de conclusie dat je echt hier moet zijn als je wil genieten. Vandaag eten we bij een bekend en gerenommeerd Haags restaurant in het Noordeinde. We rekenen 120€ af en zeggen teleurgesteld tegen elkaar: "Voor dit bedrag hadden we beter bij Fouquet kunnen gaan eten!" Tot snel weer!
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Nu voor de tweede keer gegeten, en geen geluk treffer het was heerlijk en gepast alles aanwezig voor een fijne diner avond.
Gerbrand K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Groepen zijn makkelijk, een kudde schapen, veel alcohol, Nederlanders zijn luid, en beleefdheid is een teken van zwakte. Al is het eten nog zo goed, met een grote groep kantoormensen is er geen pret meer. Verveling slaat om in ballorigheid en de sfeer voor de andere gasten is verloren. Dan kun je perfect koken, maar je krijgt de beleving niet meer goed. Als de volgende. Keer er een groep gereserveerd heeft, dan gaan we meteen weg. Naast Fouquet zit een pizzeria. 10 euro voor een pizza. Perfect voor een groep kantoorlui. Fouquet is geen plek voor een intiem diner. Zonde van het goede eten en van je geld.
bee Y.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Ik was hier gisteren geweest met een groep college. Het viel beetje tegen.
We hebben redelijk lang gewacht voor ons gerechten, dat is niet niet erg. Iedereen heeft verschillende gerechten besteld, aantal van a la carte, aantal vangst van de dag, menu marche en 2 verrassing menu. Avond begon met wijntjes en amuse dat was prima. Voorgerechten worden zonder toelichting geserveerd. Toen we bediende vroeg voor wat meer informatie, kwamen ze achter dat ze het ook verkeerd serveerden. Twee personen aan tafel dat verrassing menu bestelde kregen geen uitleg bij hun eten en zijn de gerechten ook hetzelfde. Dat is niet erg, maar dat is volgens ons niet de concept van verrassingmenu dat mensen zelfde gerechten krijgen (nagerecht ook zelfde gerecht als a la carte).
Bediending vonden we redelijk afstandelijk. Vooral er wordt geen informatatie gemeld bij serveren van voor/hoofd en nagerechten.

De enige pluspunt van dit restaurant was de interieur dat oogt rustig was.
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met de Heerlijk tiendaagse aanbieding werkelijk voortreffelijk gegeten. Als voorgerecht hadden we een bijzondere combinatie van heilbotfillet, eendenlever, bospaddenstoelensaus met truffel. Deze was werkelijk subliem, sterwaardig.
Als hoofdgerecht eendeborst, met chips, pastinaak en heerlijke saus met hazelnoot, puur, en uitstekende combinatie van smaak en bite.
Ook bij het nagerecht met peer en herfstspecerijen, en de friandises loopt het water je in de mond.
Na zo lekker te hebben gegeten blijkt het niet te zwaar, er wordt licht en puur gekookt.
Dan is er ook nog de goede en betaalbare wijnkaart ( tip Gigondas ) en attente bediening.
Enige punten van kritiek die we hebben is dat de deuren een likje verf kunnen gebruiken, en dat onze kleding na afloop naar eten rook.
We komen zeker terug!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren via de heerlijk 10 daagse gegeten bij Fouquet. Als je aan de juiste kant van de Javastraat staat kun je gratis en toch dichtbij parkeren. We kregen een vast drie gangen menu met eventuele opties voor meerprijs. Deze was in zijn totaliteit prima! Gedurfde combi's, vaak met een bite. Heerlijk. Veel wisselende (edoch vriendelijke) obers aan tafel. Maar een prachtig plekje op zaterdagavond aan het raam, goed converseren begeleid met lekkere gangen, amuse en goede wijn. Aan te raden.
Olga P. F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
hetgeen ik gisteren jammer vond, was het enorme lawaai ( inclusief wat muziek) in de ruimte.
De ruimte werkt niet mee om dat wat rustiger te krijgen.
Dat is mijn enige klacht: op zaterdag is het meestal wat drukker, maar gisteren
was het wel erg druk en eigenlijk hoort dat niet in zo'n verder goed functionerend restaurant.
De ruimte werkt er wel wat aan mee, zo te zien.
Ik hoop dat het een volgende keer wat minder lawaaierig is, want de andere zaken rondom zo'n etentje
zijn heel gezellig. De bediening is goed.
Drs. O.P. Fransen-van Wier. Van der Houvenstraat 53, Den Haag,