Fouquet

Javastraat 31 A 2585 AC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Fouquet

Cuisine de Marché

Fouquet staat al 21 jaar tot ver buiten Den Haag bekend om de grote gastvrijheid en de fijne ambiance. Met heel veel liefde, smaak en passie zetten ze hier de mooiste gerechten uit de Frans-mediterrane keuken op tafel. Cuisine de Marché noemen ze het, koken met dagverse en duurzame producten voor een onvergetelijk resultaat. Een fantastische eetervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fouquet

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag gesloten

Duur
Malinee .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Ik was hier gisteren geweest met een groep college. Het viel beetje tegen.
We hebben redelijk lang gewacht voor ons gerechten, dat is niet niet erg. Iedereen heeft verschillende gerechten besteld, aantal van a la carte, aantal vangst van de dag, menu marche en 2 verrassing menu. Avond begon met wijntjes en amuse dat was prima. Voorgerechten worden zonder toelichting geserveerd. Toen we bediende vroeg voor wat meer informatie, kwamen ze achter dat ze het ook verkeerd serveerden. Twee personen aan tafel dat verrassing menu bestelde kregen geen uitleg bij hun eten en zijn de gerechten ook hetzelfde. Dat is niet erg, maar dat is volgens ons niet de concept van verrassingmenu dat mensen zelfde gerechten krijgen (nagerecht ook zelfde gerecht als a la carte).
Bediending vonden we redelijk afstandelijk. Vooral er wordt geen informatatie gemeld bij serveren van voor/hoofd en nagerechten.

De enige pluspunt van dit restaurant was de interieur dat oogt rustig was.
Sentauer .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met de Heerlijk tiendaagse aanbieding werkelijk voortreffelijk gegeten. Als voorgerecht hadden we een bijzondere combinatie van heilbotfillet, eendenlever, bospaddenstoelensaus met truffel. Deze was werkelijk subliem, sterwaardig.
Als hoofdgerecht eendeborst, met chips, pastinaak en heerlijke saus met hazelnoot, puur, en uitstekende combinatie van smaak en bite.
Ook bij het nagerecht met peer en herfstspecerijen, en de friandises loopt het water je in de mond.
Na zo lekker te hebben gegeten blijkt het niet te zwaar, er wordt licht en puur gekookt.
Dan is er ook nog de goede en betaalbare wijnkaart ( tip Gigondas ) en attente bediening.
Enige punten van kritiek die we hebben is dat de deuren een likje verf kunnen gebruiken, en dat onze kleding na afloop naar eten rook.
We komen zeker terug!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren via de heerlijk 10 daagse gegeten bij Fouquet. Als je aan de juiste kant van de Javastraat staat kun je gratis en toch dichtbij parkeren. We kregen een vast drie gangen menu met eventuele opties voor meerprijs. Deze was in zijn totaliteit prima! Gedurfde combi's, vaak met een bite. Heerlijk. Veel wisselende (edoch vriendelijke) obers aan tafel. Maar een prachtig plekje op zaterdagavond aan het raam, goed converseren begeleid met lekkere gangen, amuse en goede wijn. Aan te raden.
Olga P. F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
hetgeen ik gisteren jammer vond, was het enorme lawaai ( inclusief wat muziek) in de ruimte.
De ruimte werkt niet mee om dat wat rustiger te krijgen.
Dat is mijn enige klacht: op zaterdag is het meestal wat drukker, maar gisteren
was het wel erg druk en eigenlijk hoort dat niet in zo'n verder goed functionerend restaurant.
De ruimte werkt er wel wat aan mee, zo te zien.
Ik hoop dat het een volgende keer wat minder lawaaierig is, want de andere zaken rondom zo'n etentje
zijn heel gezellig. De bediening is goed.
Drs. O.P. Fransen-van Wier. Van der Houvenstraat 53, Den Haag,
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
3 Gangen menu met wijn arrangement genomen. Wij geven het eten en de bediening een dikke 10 !
Geen enkele negatieve ervaring gehad.
Ardi B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk eten (coquilles, vis), subtiel klaargemaakt, goede wijn, aangename service
Michiel Y.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten voor een acceptabele prijs: verrassingsmenu was prima. Service was ietwat traag aan het begin maar de ober had snel door dat het vanwege onze peuter beter wat sneller kon: dat lukte.
Lant2112 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Eten was top! We hadden het driegangenmenu, met carpaccio, steak en cheesecake. Allemaal even lekker. En een heel lekkere huiswijn, zowel de rode als de witte. Aardige bediening en goede tafel voor ons gezelschap van 7, een mooie avond kortom. We komen terug...
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Prima ervaring. Hier wordt goed gekookt. Goed op smaak en mooie producten.
Bediening is attent en professioneel en speelt goed in op de wensen van de klant.
Decor niks mis mee, maar dat is dan ook alles. Prijsprestatieverhouding goed.
Wij houden Fouquet op ons lijstje.
Gideon G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
lekker gegeten en het verassing's menu genomen met wijn arrangement prettige bediening en goede sfeer wel aan de dure kant voor 2 personen € 180,00 maar misschien ben ik deze prijzen niet gewend
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Spontaan bedacht: laten we weer eens gaan. We hebben het 4-gangen verrassingsmenu genomen met het verzoek om allebei verschillende gerechten te mogen krijgen en dat kon! Dit betekende dat we het dubbele aantal verrassingen voorgeschoteld kregen dus dubbel genoten hebben. Dank hiervoor!
Het is fijn als er specifiek gevraagd wordt hoe we het dessert vonden. Zo peilen de koks bij de klanten of ze het goed gedaan hebben. De klant staat centraal en dat is een mooie ervaring. Ze waarderen je komst en laten je dat goed weten. Petje af voor deze mannen die weten hoe ze moeten koken en verrassen. Het enige waarmee ze je niet weten te verrassen is gewoon dat je hier gegarandeerd geweldig en smakelijk eet, we hebben dubbel genoten, tot de volgende keer, graag!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Tartaar van black angus uitstekend, vis vd dag ook goed. Service keurig, beleefd en attent. Interieur iets te Riviera Maison voor mijn smaak. Derde keer hier gegeten en we komen zeker terug.
Jeanine_venema V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Wr hebben gekozen voor het verwennerijmenu. Alles was goed: mooie gerechten, goede bijpassende wijnen en alles smaakte erg goed. Een prima avond uit!
Shandy D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Perfect 5 gangen diner, incl wijnarrangement genoten gisteravond. De wijnselectie was goed, maar had nog wel iets spannender gemogen...
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
?Tijdens ons weekendje Den Haag hebben wij een heerlijk vijfgangen verrassingsmenu gegeten bij Fouquet. Als amuse kregen wij een pompoensoep en een toastje met zeebaars. Als eerste gang werd een tartaar van tonijn en rivierkreeftjes geserveerd die echt heel erg lekker smaakte en waarbij alle smaken uitstekend met elkaar combineerden. Vervolgens aten wij een op de huid gebakken roodbaars en als gang 3 een stoof van lamsschenkel. De vierde gang bestond uit een stuk rundvlees (we hebben helaas niet goed kunnen verstaan wat voor stuk het was) en als dessert kregen we witte chocolademousse met kokosschuim. Wij hebben erg genoten van dit vijfgangenmenu met bijpassende wijnen. De bediening vonden wij ook erg vriendelijk. De aankleding is niet onze smaak (doet ons denken aan veel Riverdale) en vinden wij een beetje kil, niet zo sfeervol aandoen. Toch hebben wij een heel fijne avond gehad en kunnen wij dit restaurant zeker aanraden!
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Na 2 jaar weer eens eten bij een van mn favoriete restaurants in Den Haag. Het eten en de service waren wederom van zeer goede kwaliteit. Heerlijke lamsschenkel (al had er voor de balans van de zoete aardappel iets meer ui bij gemogen) en flatsteak. Een stevig minpuntje was dat in het 5-gangen-verrassingsmenu gang 2 en 4 van mijn vrouw beide uit roodbaars, venkel en zeekraal bestonden. Het is best lastig om drie van de vijf gangen om te moeten gooien vanwege zwangerschap, maar dit was, ondanks dat de roodbaars heerlijk was, toch een beetje een zwaktebod. Tot slot beide genoten van een chocolade/sinaasappeldessert.
De wijnen op glas leken me niet heel bijzonder dus ging ik voor en wijnarrangement. Helaas verschenen hier ook slechts de wijnen die op glas geschonken worden op tafel.
Twee minpuntjes dus (das twee meer dan vorige keer, toen was het echt alleen maar hosanna), maar verder wederom een hele mooie avond gehad en bovenal uitmuntend gegeten. Ik kom zeker weer terug naar dit mooie restaurant.
Sanne G.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Fijne entourage, vriendelijke bediening, heerlijke huiswijn en eten. Vijf gangen surprise diner is wat ons betreft een aanrader
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hadden geboekt voor 6 personen voor het 5 gangen surprise menu. Een ronde tafel zoals we hadden gevraagd. Prima attente ontvangst, snel een drankje. Menu werd in een passend tempo opgediend en de bediening was voldoende alert in het bijschenken van drankjes. Alle gangen waren goed verzorgd, bescheiden porties, goed op smaak en temperatuur. Ook met de visallergie van een aanwezige werd goed rekening gehouden. Bijpassende wijnen liggen wel allemaal rond de 6 euro, maar over prijzen wordt verder niet gesproken. All in waren we ruim 60 euro p.p. kwijt en dat vonden we gepast. Nog steeds aanbevelenswaardig.
Petri S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Fouquet biedt veel van wat een maaltijd zeer aangenaam maakt. De gerechten bieden voor elk wat wils en leveren genoegen op, maar hier en daar ook verwarring. Wat dit laatste betreft, niet iedere combinatie is even overtuigend maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. De tartaar van tonijn en de lamsrack zullen ons in ieder geval bijblijven als zeer geslaagd. De eerste fluweelzacht en heel subtiel van smaak. De tweede als een ware tornado van brute smaaksensaties.
De bediening is zeer vriendelijk en voorkomend. Dat het tempo er volledig uit ging na het 2e gerecht lag niet aan hen. Dat moet de keukenbrigade zich aanrekenen. Wat ik wél zeer op prijs zou hebben gesteld is dat de bediening beter te verstaan zou zijn geweest tijdens de presentatie van de gerechten. Een deel van de uitleg is bij ons verloren gegaan door de (gezellige) drukte om ons heen. Mijn tafeldame en ik waren dus gedwongen de fijnere details over te laten aan onze eigen smaakpapillen. Vonden we achteraf bezien geen groot bezwaar.
Bob S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een mooi vijfgangenmenu, alle gerechten zeer verzorgd en lekker. Bediening erg prettig aanwezig, lekker brood ook en precies zoals je een gezellig diner voor twee wilt hebben. Erg goede keuken(brigade)!