Fouquet

Javastraat 31 A 2585 AC Den Haag Nederland Kaart
De vele vaste gasten weten al jaren de weg te vinden naar Fouqet. Hier geniet je van klassieke, Franse gerechten à la carte of laat je je verrassen door het marktmenu, dat regelmatig wisselend.
Ook is het mogelijk om helemaal achter te leunen en te genieten van een all-in menu, waarbij je van bubbels tot aan de koffie in de watten wordt gelegd en alleen maar hoeft te kiezen of je 3,4 of 5 gangen culinair verwend wilt worden.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: het is niet zo gek dat gasten al zeven jaar lang kunnen genieten van de tonijn met Livarbuikspek, de signature dish van chef Sebastiaan, want oh mijn hemel wat een uitzonderlijk lekkere combinatie.

Over het restaurant Fouquet

Cuisine de Marché

Fouquet staat al 21 jaar tot ver buiten Den Haag bekend om de grote gastvrijheid en de fijne ambiance. Met heel veel liefde, smaak en passie zetten ze hier de mooiste gerechten uit de Frans-mediterrane keuken op tafel. Cuisine de Marché noemen ze het, koken met dagverse en duurzame producten voor een onvergetelijk resultaat. Een fantastische eetervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fouquet

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Fouquet

Han T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2019
Ons diner vanavond was teleurstellend, hoewel dat geenszins aan de bediening te wijten was; die was gastvrij en uiterst vriendelijk. Uit de keuken kwam een mengelmoes van ingrediënten, die matig tot slecht combineerden en geen plezier schonken. Knapperige groenten en verse vis lijken eerder ondergeschoven kindjes te zijn in dit restaurant. De vis was smakeloos en volgens ons niet kakelvers. We waren uiteindelijk alleen enthousiast over het bolletje karnemelkijs en de goede espresso. Te weinig voor zo‘n dik betaald eten. De wijnen waren goed en werden gul geschonken, maar ze konden het geheel niet opkrikken, helaas. Nog wat kritiekpuntjes: broodje onsmakelijk, muziek te hard en in het geheel niet sfeervol, temperatuur iets te laag en er hangt een ietwat weeïge geur. Wel fijn dat er probleemloos kraanwater wordt geschonken.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Fijne locatie en prettige ambiance
Goede stoelen en genoeg ruimte tussen de tafels.
Goede bediening en heerlijke gerechten.
Top gegeten!
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Het geluid wordt niet geabsorbeerd. Je hoort je eigen partner niet maar de mensen van 4 tafels verder wel.

Voor de rest : perfect !
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Al jaren onze favoriet. Prima kwaliteit van gerechten, uitstekende service, goede warenkennis bij bediening.
Zeer correcte prijs-kwaliteitsverhouding.
H. O.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Wij hebben als voorgerecht gebakken eendenlever en als hoofdgerecht Argentijnse gamba en coquilles. Beide zijn goed. De bediening is uitstekend, zeer attent en vriendelijk. Sterk aan te bevelen bovengenoemde gerechten.
Louise O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
We hebben heerlijk gegeten alleen de wachttijden tussen de gerechten waren te lang. Waar wij zaten was het koud en dan wil je graag wat eten. Maar het 1e gerecht kwam na ruim 1 uur. Maar nogmaals
alles was heerlijk en goed verzorgd. Ook met dieetwensen is goed rekening gehouden.
Helma A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Heerlijk gegeten met de kids, gekozen om verrast te worden. (Het is allemaal lekker,en kunnen niet kiezen) zijn erg verwend. Dank voor de heerlijke gezellige avond.
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Enorm genoten van het 4-gangen verrassingsmenu met voor ons - frequente Fouquetgangers - weer nieuwe verrassingen. De coq au vin zouden we zelf nooit gekozen hebben en daarom was het zo leuk dit a la Fouquet te proeven! Bijzonder smaakvol en de kip was botermals. Ravioli gevuld met gamba: verrukkelijk. Kalfsvlees met kalfswang...hou maar op. De amuse was, zoals altijd heerlijk, en steeds weer anders. De andere gerechten ga ik niet noemen, want proef het zelf maar. We hebben fantastisch gegeten. Het is fijn als de sommelier je favoriete drankjes kent, alsof je thuis komt. Na een paar maanden niet te zijn geweest, met in de tussentijd veel vergelijkingsmateriaal, weten we het weer. Fouquet zit in onze Top 5. Prijs/kwaliteit is prima. Je kunt duurder uit eten in de vele andere (gehypete) restaurants in Den Haag, maar of het ook zo heerlijk bereid is als hier?
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Geweldig gegeten
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heel lekker en gezellig gegeten bij Le Fouquet. Van amuse tot de koffie van alles wordt een feestje gemaakt, prachtig opgemaakt, heerlijk van smaak, bijbehorende wijnarrangement past perfect en het personeel zorgt echt op een vriendelijke en alterte manier goed voor je. Bijzonder was de amuse van aspergecreme met als extra een pompoensoepje. De makreel met bulgar als voorgerecht, heerlijk de kippedijen met kerriesaus erna , en zo kan ik wel doorgaan. Genieten ! Wij komen snel weer terug.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Ik begrijp werkelijk de reactie van Pieter B niet. Kom hier al jaren. ben altijd zeer kritisch op met name prijs kwaliteit verhouding. Meeste horeca vind ik echt te duur. Hier precies omgekeerd. Eten soms zelf op sterrenniveau maar altijd heel goed voor de prijs van een eetcafe. Vaste waarde voor ons!
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Perfecte keuken! Een rustige omgeving, zodat je ook echt kunt genieten van de exquise gerechten. Kortom: top!
Wilco B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Ik snap niet dat deze zaak niet elke avond voller zit: prijs/kwaliteit verhouding is ongeëvenaard! Heerlijk 4 gangen menu gegeten (topper: ravioli van gamba) met
wijnarrangement (topper: de verdego Castello de Medina). Mooie smaken, goede produkten en zeer prettige mensen in keuken en bediening.
Wij blijven terukomen!
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Een goed restaurant met prettige bediening en een plezierige sfeer.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Hier gegeten met vrienden. Gereserveerd voor 19:30 uur en moesten een half uur wachten op de dranken en de kaart. Vervolgens werd telkens weer iets vergeten, water, een apart besteld glas wijn. Na meer dan een uur kwam er een voorgerecht. Op de vraag, wat de zwarte materie op mijn bord was, kreeg ik als antwoord "Oh dat is zeker van het plafond gevallen". Bij het hoofdgerecht was met de frites vergeten, die kwam toen iedereen zijn gerecht al op had." kortom een zeer teleurstellende avond voor veel te veel geld. €.70,00 p.p. Nooit meer !!
Mila T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Het was heerlijk eten en drinken.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Goeie Franse keuken, gaat de klassieke kant op. Lekkere black angus, prima zeebaars. goede bijpassende wijnen, maar niet spectaculair. Het dessert gemaakt van o.a. koffie was verrassend lekker. Prima avond.
Janine R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en gezellige bediening
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Wederom een geweldige avond gehad bij Fouquet. Gekozen voor het 5 gangen menu met alles er op en er aan. Personeel heeft veel kennis van het eten en de wijnen. Heerlijke ontspannen gezellige avond gehad. Wij komen snel weer terug!!
H.G. E.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Het eten was uitstekend, het duurde echter lang voor gevraagd werd of we een keuze gemaakt hadden.
We kregen de indruk dat dat (mede) kwam doordat er een groot gezelschap in een andere ruimte zat.