Over het restaurant Fouquet

Cuisine de Marché

Fouquet staat al 21 jaar tot ver buiten Den Haag bekend om de grote gastvrijheid en de fijne ambiance. Met heel veel liefde, smaak en passie zetten ze hier de mooiste gerechten uit de Frans-mediterrane keuken op tafel. Cuisine de Marché noemen ze het, koken met dagverse en duurzame producten voor een onvergetelijk resultaat. Een fantastische eetervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fouquet

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag gesloten

Kees P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goed eten, prima wijnarrangement en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst. Als aperitief Jupiler (beetje dorst) en witte wijn voor tafelgenote. Via Diningcity reservering gemaakt voor viergangen menu. Gevraagd naar ‘voorkeuren’, nee, wij laten ons graag verrassen. Als eerste twee heerlijke amuses (in prijs inbegrepen). Vervolgens een gerecht van rauwe tartaar van tonijn en een garnaal, uitstekend van smaak. Als tussen gerecht een stukje ‘aangeklede’ heilbot, eveneens uitstekend van smaak. Als hoofdgerecht reepjes vlees, eveneens met aantal bijgerechten, en ook heerlijk van smaak. Als afsluiting een dessert van chocoladecake uit de oven (beetje machtig) met heerlijk ijs en sinaasappel. Voor de bijbehorende wijn laten advisering door de bediening, bij de vis een witte wijn uit noord Italië (omgeving Venetië) en bij het vlees een super Rioja. Al met al een geslaagde avond door de vriendelijke bediening, redelijke prijs en de heerlijke gerechten.
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Op 23 december, voordat de kerstdrukte toeslaat, gaan we nog even met z'n tweetjes genieten van het heerlijke eten bij Fouquet. We nemen zoals gewoonlijk het 4-gangen verrassingsmenu. Het mooie en het knappe hier is, dat als je een maand ervoor nog bent geweest, de chef en zijn mannen weten wat je de vorige keer gegeten hebt. Weer worden we verrast, en verwend tot op het bot. Bij iedere hap is het hmmmm en we zijn verwende eters, vinden we zelf. We komen weer tot de conclusie dat je echt hier moet zijn als je wil genieten. Vandaag eten we bij een bekend en gerenommeerd Haags restaurant in het Noordeinde. We rekenen 120€ af en zeggen teleurgesteld tegen elkaar: "Voor dit bedrag hadden we beter bij Fouquet kunnen gaan eten!" Tot snel weer!
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Nu voor de tweede keer gegeten, en geen geluk treffer het was heerlijk en gepast alles aanwezig voor een fijne diner avond.
Gerbrand K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Groepen zijn makkelijk, een kudde schapen, veel alcohol, Nederlanders zijn luid, en beleefdheid is een teken van zwakte. Al is het eten nog zo goed, met een grote groep kantoormensen is er geen pret meer. Verveling slaat om in ballorigheid en de sfeer voor de andere gasten is verloren. Dan kun je perfect koken, maar je krijgt de beleving niet meer goed. Als de volgende. Keer er een groep gereserveerd heeft, dan gaan we meteen weg. Naast Fouquet zit een pizzeria. 10 euro voor een pizza. Perfect voor een groep kantoorlui. Fouquet is geen plek voor een intiem diner. Zonde van het goede eten en van je geld.
malinee .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Ik was hier gisteren geweest met een groep college. Het viel beetje tegen.
We hebben redelijk lang gewacht voor ons gerechten, dat is niet niet erg. Iedereen heeft verschillende gerechten besteld, aantal van a la carte, aantal vangst van de dag, menu marche en 2 verrassing menu. Avond begon met wijntjes en amuse dat was prima. Voorgerechten worden zonder toelichting geserveerd. Toen we bediende vroeg voor wat meer informatie, kwamen ze achter dat ze het ook verkeerd serveerden. Twee personen aan tafel dat verrassing menu bestelde kregen geen uitleg bij hun eten en zijn de gerechten ook hetzelfde. Dat is niet erg, maar dat is volgens ons niet de concept van verrassingmenu dat mensen zelfde gerechten krijgen (nagerecht ook zelfde gerecht als a la carte).
Bediending vonden we redelijk afstandelijk. Vooral er wordt geen informatatie gemeld bij serveren van voor/hoofd en nagerechten.

De enige pluspunt van dit restaurant was de interieur dat oogt rustig was.
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met de Heerlijk tiendaagse aanbieding werkelijk voortreffelijk gegeten. Als voorgerecht hadden we een bijzondere combinatie van heilbotfillet, eendenlever, bospaddenstoelensaus met truffel. Deze was werkelijk subliem, sterwaardig.
Als hoofdgerecht eendeborst, met chips, pastinaak en heerlijke saus met hazelnoot, puur, en uitstekende combinatie van smaak en bite.
Ook bij het nagerecht met peer en herfstspecerijen, en de friandises loopt het water je in de mond.
Na zo lekker te hebben gegeten blijkt het niet te zwaar, er wordt licht en puur gekookt.
Dan is er ook nog de goede en betaalbare wijnkaart ( tip Gigondas ) en attente bediening.
Enige punten van kritiek die we hebben is dat de deuren een likje verf kunnen gebruiken, en dat onze kleding na afloop naar eten rook.
We komen zeker terug!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren via de heerlijk 10 daagse gegeten bij Fouquet. Als je aan de juiste kant van de Javastraat staat kun je gratis en toch dichtbij parkeren. We kregen een vast drie gangen menu met eventuele opties voor meerprijs. Deze was in zijn totaliteit prima! Gedurfde combi's, vaak met een bite. Heerlijk. Veel wisselende (edoch vriendelijke) obers aan tafel. Maar een prachtig plekje op zaterdagavond aan het raam, goed converseren begeleid met lekkere gangen, amuse en goede wijn. Aan te raden.
Olga P. F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
hetgeen ik gisteren jammer vond, was het enorme lawaai ( inclusief wat muziek) in de ruimte.
De ruimte werkt niet mee om dat wat rustiger te krijgen.
Dat is mijn enige klacht: op zaterdag is het meestal wat drukker, maar gisteren
was het wel erg druk en eigenlijk hoort dat niet in zo'n verder goed functionerend restaurant.
De ruimte werkt er wel wat aan mee, zo te zien.
Ik hoop dat het een volgende keer wat minder lawaaierig is, want de andere zaken rondom zo'n etentje
zijn heel gezellig. De bediening is goed.
Drs. O.P. Fransen-van Wier. Van der Houvenstraat 53, Den Haag,
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
3 Gangen menu met wijn arrangement genomen. Wij geven het eten en de bediening een dikke 10 !
Geen enkele negatieve ervaring gehad.
Ardi B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk eten (coquilles, vis), subtiel klaargemaakt, goede wijn, aangename service
Michiel Y.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten voor een acceptabele prijs: verrassingsmenu was prima. Service was ietwat traag aan het begin maar de ober had snel door dat het vanwege onze peuter beter wat sneller kon: dat lukte.
lant2112 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Eten was top! We hadden het driegangenmenu, met carpaccio, steak en cheesecake. Allemaal even lekker. En een heel lekkere huiswijn, zowel de rode als de witte. Aardige bediening en goede tafel voor ons gezelschap van 7, een mooie avond kortom. We komen terug...
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Prima ervaring. Hier wordt goed gekookt. Goed op smaak en mooie producten.
Bediening is attent en professioneel en speelt goed in op de wensen van de klant.
Decor niks mis mee, maar dat is dan ook alles. Prijsprestatieverhouding goed.
Wij houden Fouquet op ons lijstje.
Gideon G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
lekker gegeten en het verassing's menu genomen met wijn arrangement prettige bediening en goede sfeer wel aan de dure kant voor 2 personen € 180,00 maar misschien ben ik deze prijzen niet gewend
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Spontaan bedacht: laten we weer eens gaan. We hebben het 4-gangen verrassingsmenu genomen met het verzoek om allebei verschillende gerechten te mogen krijgen en dat kon! Dit betekende dat we het dubbele aantal verrassingen voorgeschoteld kregen dus dubbel genoten hebben. Dank hiervoor!
Het is fijn als er specifiek gevraagd wordt hoe we het dessert vonden. Zo peilen de koks bij de klanten of ze het goed gedaan hebben. De klant staat centraal en dat is een mooie ervaring. Ze waarderen je komst en laten je dat goed weten. Petje af voor deze mannen die weten hoe ze moeten koken en verrassen. Het enige waarmee ze je niet weten te verrassen is gewoon dat je hier gegarandeerd geweldig en smakelijk eet, we hebben dubbel genoten, tot de volgende keer, graag!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Tartaar van black angus uitstekend, vis vd dag ook goed. Service keurig, beleefd en attent. Interieur iets te Riviera Maison voor mijn smaak. Derde keer hier gegeten en we komen zeker terug.
Jeanine_venema V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Wr hebben gekozen voor het verwennerijmenu. Alles was goed: mooie gerechten, goede bijpassende wijnen en alles smaakte erg goed. Een prima avond uit!
Shandy D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Perfect 5 gangen diner, incl wijnarrangement genoten gisteravond. De wijnselectie was goed, maar had nog wel iets spannender gemogen...
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
?Tijdens ons weekendje Den Haag hebben wij een heerlijk vijfgangen verrassingsmenu gegeten bij Fouquet. Als amuse kregen wij een pompoensoep en een toastje met zeebaars. Als eerste gang werd een tartaar van tonijn en rivierkreeftjes geserveerd die echt heel erg lekker smaakte en waarbij alle smaken uitstekend met elkaar combineerden. Vervolgens aten wij een op de huid gebakken roodbaars en als gang 3 een stoof van lamsschenkel. De vierde gang bestond uit een stuk rundvlees (we hebben helaas niet goed kunnen verstaan wat voor stuk het was) en als dessert kregen we witte chocolademousse met kokosschuim. Wij hebben erg genoten van dit vijfgangenmenu met bijpassende wijnen. De bediening vonden wij ook erg vriendelijk. De aankleding is niet onze smaak (doet ons denken aan veel Riverdale) en vinden wij een beetje kil, niet zo sfeervol aandoen. Toch hebben wij een heel fijne avond gehad en kunnen wij dit restaurant zeker aanraden!