Over restaurant Fouquet

Cuisine de Marché

Fouquet staat al 21 jaar tot ver buiten Den Haag bekend om de grote gastvrijheid en de fijne ambiance. Met heel veel liefde, smaak en passie zetten ze hier de mooiste gerechten uit de Frans-mediterrane keuken op tafel. Cuisine de Marché noemen ze het, koken met dagverse en duurzame producten voor een onvergetelijk resultaat. Een fantastische eetervaring.

Glas champagne

Service8,7/10
Decor8/10
Ardi B. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk eten (coquilles, vis), subtiel klaargemaakt, goede wijn, aangename service
Michiel Y. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten voor een acceptabele prijs: verrassingsmenu was prima. Service was ietwat traag aan het begin maar de ober had snel door dat het vanwege onze peuter beter wat sneller kon: dat lukte.
Lant2112 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Eten was top! We hadden het driegangenmenu, met carpaccio, steak en cheesecake. Allemaal even lekker. En een heel lekkere huiswijn, zowel de rode als de witte. Aardige bediening en goede tafel voor ons gezelschap van 7, een mooie avond kortom. We komen terug...
Gideon G. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
lekker gegeten en het verassing's menu genomen met wijn arrangement prettige bediening en goede sfeer wel aan de dure kant voor 2 personen € 180,00 maar misschien ben ik deze prijzen niet gewend
Ilka . Fijnproever (9 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Spontaan bedacht: laten we weer eens gaan. We hebben het 4-gangen verrassingsmenu genomen met het verzoek om allebei verschillende gerechten te mogen krijgen en dat kon! Dit betekende dat we het dubbele aantal verrassingen voorgeschoteld kregen dus dubbel genoten hebben. Dank hiervoor!
Het is fijn als er specifiek gevraagd wordt hoe we het dessert vonden. Zo peilen de koks bij de klanten of ze het goed gedaan hebben. De klant staat centraal en dat is een mooie ervaring. Ze waarderen je komst en laten je dat goed weten. Petje af voor deze mannen die weten hoe ze moeten koken en verrassen. Het enige waarmee ze je niet weten te verrassen is gewoon dat je hier gegarandeerd geweldig en smakelijk eet, we hebben dubbel genoten, tot de volgende keer, graag!
Sophie D. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Tartaar van black angus uitstekend, vis vd dag ook goed. Service keurig, beleefd en attent. Interieur iets te Riviera Maison voor mijn smaak. Derde keer hier gegeten en we komen zeker terug.
Jeanine_venema . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Wr hebben gekozen voor het verwennerijmenu. Alles was goed: mooie gerechten, goede bijpassende wijnen en alles smaakte erg goed. Een prima avond uit!
Shandy D. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Perfect 5 gangen diner, incl wijnarrangement genoten gisteravond. De wijnselectie was goed, maar had nog wel iets spannender gemogen...
Lisanne M. Gastronoom (29 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
?Tijdens ons weekendje Den Haag hebben wij een heerlijk vijfgangen verrassingsmenu gegeten bij Fouquet. Als amuse kregen wij een pompoensoep en een toastje met zeebaars. Als eerste gang werd een tartaar van tonijn en rivierkreeftjes geserveerd die echt heel erg lekker smaakte en waarbij alle smaken uitstekend met elkaar combineerden. Vervolgens aten wij een op de huid gebakken roodbaars en als gang 3 een stoof van lamsschenkel. De vierde gang bestond uit een stuk rundvlees (we hebben helaas niet goed kunnen verstaan wat voor stuk het was) en als dessert kregen we witte chocolademousse met kokosschuim. Wij hebben erg genoten van dit vijfgangenmenu met bijpassende wijnen. De bediening vonden wij ook erg vriendelijk. De aankleding is niet onze smaak (doet ons denken aan veel Riverdale) en vinden wij een beetje kil, niet zo sfeervol aandoen. Toch hebben wij een heel fijne avond gehad en kunnen wij dit restaurant zeker aanraden!
Jelmer P. Gastronoom (45 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Na 2 jaar weer eens eten bij een van mn favoriete restaurants in Den Haag. Het eten en de service waren wederom van zeer goede kwaliteit. Heerlijke lamsschenkel (al had er voor de balans van de zoete aardappel iets meer ui bij gemogen) en flatsteak. Een stevig minpuntje was dat in het 5-gangen-verrassingsmenu gang 2 en 4 van mijn vrouw beide uit roodbaars, venkel en zeekraal bestonden. Het is best lastig om drie van de vijf gangen om te moeten gooien vanwege zwangerschap, maar dit was, ondanks dat de roodbaars heerlijk was, toch een beetje een zwaktebod. Tot slot beide genoten van een chocolade/sinaasappeldessert.
De wijnen op glas leken me niet heel bijzonder dus ging ik voor en wijnarrangement. Helaas verschenen hier ook slechts de wijnen die op glas geschonken worden op tafel.
Twee minpuntjes dus (das twee meer dan vorige keer, toen was het echt alleen maar hosanna), maar verder wederom een hele mooie avond gehad en bovenal uitmuntend gegeten. Ik kom zeker weer terug naar dit mooie restaurant.
Sanne G. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Fijne entourage, vriendelijke bediening, heerlijke huiswijn en eten. Vijf gangen surprise diner is wat ons betreft een aanrader
Frans H. Gastronoom (17 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hadden geboekt voor 6 personen voor het 5 gangen surprise menu. Een ronde tafel zoals we hadden gevraagd. Prima attente ontvangst, snel een drankje. Menu werd in een passend tempo opgediend en de bediening was voldoende alert in het bijschenken van drankjes. Alle gangen waren goed verzorgd, bescheiden porties, goed op smaak en temperatuur. Ook met de visallergie van een aanwezige werd goed rekening gehouden. Bijpassende wijnen liggen wel allemaal rond de 6 euro, maar over prijzen wordt verder niet gesproken. All in waren we ruim 60 euro p.p. kwijt en dat vonden we gepast. Nog steeds aanbevelenswaardig.
Petri S. Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Fouquet biedt veel van wat een maaltijd zeer aangenaam maakt. De gerechten bieden voor elk wat wils en leveren genoegen op, maar hier en daar ook verwarring. Wat dit laatste betreft, niet iedere combinatie is even overtuigend maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. De tartaar van tonijn en de lamsrack zullen ons in ieder geval bijblijven als zeer geslaagd. De eerste fluweelzacht en heel subtiel van smaak. De tweede als een ware tornado van brute smaaksensaties.
De bediening is zeer vriendelijk en voorkomend. Dat het tempo er volledig uit ging na het 2e gerecht lag niet aan hen. Dat moet de keukenbrigade zich aanrekenen. Wat ik wél zeer op prijs zou hebben gesteld is dat de bediening beter te verstaan zou zijn geweest tijdens de presentatie van de gerechten. Een deel van de uitleg is bij ons verloren gegaan door de (gezellige) drukte om ons heen. Mijn tafeldame en ik waren dus gedwongen de fijnere details over te laten aan onze eigen smaakpapillen. Vonden we achteraf bezien geen groot bezwaar.
DrGym . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Sfeervolle ambiance zonder al teveel poespas. Zeer bekwame serveerster: attent, kennis van de gerechten maar absoluut niet te opdringerig.
We hebben het 5 gangen iens-menu genomen en waar het nog wel eens voorkomt dat er een gang uitspringt en andere gangen wat teleurstellen hebben we dat hier niet ervaren, elke gang was een genot.
Van de amuse, de verschillende voor-en tussengerechten tot de heerlijke bavette en het dessert, heerlijk op smaak, interessante combinaties (cocquilles met buikspek, asperges en een lekker en absoluut niet overheersend kerriesausje) en vrij grote porties! De wijn was top en de muziek relax en precies op het juiste volume aanwezig zonder overheersend te zijn.
Bedankt voor de heerlijke ervaring en wij komen zeker nog eens terug!
Kees P. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het verrassingsmenu was top! De koks hebben prima werk verricht. De bediening was zeer attent en kundig.
We komen zeker gauw weer terug.
Ron M. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk 5 gangen iens menu gegeten, het begon met een zalige tartaar van tonijn en rivierkreeftjes, daarna prima stukje zalm, lam en als hoofdgerecht de Bavette en een prima dessert als afsluiting. Enige min puntje was de wat lange wachttijd tussen de gerechten
Gabriëlle V. Gastronoom (57 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met de iens dinner deal! Alle 5 gangen waren verrassend en zeer smaakvol. Fijne ontvangst, prettige vriendelijke bediening. Zeker een restaurant om vaker terug te komen!
EMB2109 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het IENS verrassingsmenu overtrof onze verwachtingen. Heerlijke gerechten, mooi op smaak, gevarieerd en verfijnt. Goede prijs- kwaliteit. Lekkere wijnen die goed aansloten op de gerechten. vriendelijke bediening met verstand van zaken. Wij komen zeker en keer terug.
Eric J. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
We hadden de IENS DinnerDeal voor een vijf-gangen verrassingsmenu. Dit was van goede kwaliteit, duidelijk hedendaags qua opmaak en bereidingswijzen maar zonder te overdrijven. Geen tien soorten schuim in allerlei subtiele varianten, maar duidelijke smaken en ingredienten. De details staan mij niet allemaal meer bij, het was wel verteld: hopelijk kan ik het nog correct beschrijven. Een amuse van tomaten-parmezaanse kaas soepje begeleid door een stukje gebakken kabeljauwhuid met andere vis, gevolgd door de eerste gang: een flinke rol van eendeborst met een salade-achtige vulling. Tweede gang: vis (rode poon?) met polenta. Daarna lamsschenkel met o.a. pastinaak, en als vierde ossenhaas. Dessert bestond uit hazelnootcremeux, en mousses van chocolade en vanille. Alles was begeleid met kleine sauzen en stukjes groente; de vis en vlees was steeds in kleine reepjes opgediend. Qua omvang was het een royale maaltijd. Zeer aangenaam.

De bediening was vriendelijk zonder overdreven aanwezig te zijn. Opvallend was dat ze bij het weggaan nog precies wisten welke jassen van ons waren. Dat is tekenend voor de onnadrukkelijke aandacht waarmee je wordt verzorgd.
Timothy K. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Super diner gehad! Hele fijne service en heerlijk eten. Wij aten via de dinnerdeal, maar omdat mijn vriendin allergisch is voor koemelk en soya hadden ze het gehele menu aangepast. De smaak leed er zeker niet onder en toont klasse van de chef. Nog even een praatje gemaakt met de chef-kok om hem persoonlijk te bedanken voor de moeite. Wij gaan hier zeker vaker komen!