Fou Fow Ramen

Duur
Lang
Senne G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Ik heb een overheerlijke Heerlijke portie Ramen gegeten die lekker pittig was.
De bediening was redelijk
De sfeer is goed, helaas is er wel infezellige felle verlichting.
Een ander nadeel is de beperkte capaciteit, wij hebben bben een half uur voor de deur moeten wachten.
Lenina U.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Zojuist hebben we hier gegeten. Ondanks de drukte bleef de bediening uiterst vriendelijk. Mijn man had de vegetarische Ramen, ik zelf de vegan versie hiervan. Beiden waren we overrompeld van de kwaliteit en smaak, alsof we weer terug in Japan waren. Beter ga je het niet vinden. Dit restaurant is een absolute aanrader, zeker als je ook nog eens wat gezonds binnen wilt.
Maria Angelita K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Ik heb er laatst gegeten, en vond vooral de bediening erg teleurstellend; ze lieten ons meer dan 25 minuten wachten zonder aan te geven hoe lang het nog zou duren. Daarnaast leek 2 man personeel voor de bediening ook wat ambitieus voor zo'n druk restaurant. Ook het eten was niet waar ik op had gehoopt; de bouillon was nogal flauw van de Ramen. Helaas
Harry N.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
dit was bijna traumatisch.

naar aanleiding van david changs aflevering in Mind of a chef eens opzoek gegaan naar een japans ramen restaurant en hier uitgekomen.

de keuze viel bij tafelgenoot en mijzelf op de miso ramen (chicken + pork broth with pork).

bij de eerste hap was al meteen duidelijk dat er geen kraak of smaak aanzat... of sterker... het eigenlijk gewoon niet echt lekker was.

Bij inspectie wat er nou eigenlijk in de soep zat werd duidelijk dat er enkel noodles in zat en 1 miezerig vies uitziend plakje spek... type supermarkt... verder niets nada nix.

gevraagd of het inderdaad supermarkt spek was werd gezegd dat het echt zelf gerookt was..
we gaven aan dat de spek.. en soup niet te eten was.

er werd gevraagd of dat aan de chef fdoorgegeven moest worden.

uiteraard.

later kwam ze terug dat het misschien wat minder was allemaal omdat de chef er niet was maar er een invaller stond en of we anders niet morgen het nog eens zouden komen proberen.

wij gaven aan niet nog eens terug te komen.. niet morgen niet ooit.

de schouders werden opgehaald op een manier van we zitten toch op een touristen route dus we hebben niets te klagen qua bezetting.

ok, prima... blijkbaar is de formule gericht op onwetende touristen.. dat u het weet.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het was druk maar de bediening super relaxed dus voelde niks van opschieten gewoon heerlijke ramen gegeten en weer door. Het benaderde zeker de ramen die ik in Japan heb gegeten.
Ria B
VVW .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het decor is precies zoals ik me had voorgesteld: basic. Je komt hier voor de ramen en gaat vervolgens weer door. Lang blijven tafelen is niet nodig, er wachten immers weer andere gasten op een tafeltje. En dat is helemaal prima! De service is vriendelijk en vlot. De kleine hapjes erg goed van smaak. De ramen (bouillon) mag van mij nog krachtiger. Maar ik kom hier zeker terug.
Xavier B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Fou Fow ramen is een gezellig restaurant dat altijd vol zit. De service is ook heel vriendelijk. Echter je komt hier natuurlijk voor de noodle soup. De noodles zijn lekker al dente. Het punt zit hem echter in de soup of bouillon. Deze is veel te waterig en mist de diepte van een goede ramen. De miso ramen is ronduit flauw. De Tonkotsu ramen miste ook de rijke smaak die deze behoor te hebben. Ook hier was de bouillon te waterig. Ik heb jarenlang in Azië gewoond en ben een groot fan van een lekkere kom ramen maar de smaak is niet intens genoeg.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Leuk restaurantjes voor een snelle (maar gezonde) hap. De inrichting is aardig, maar wat kil. Personeel spreekt grotendeels geen Nederlands.

Ik herken me niet in het kleine porties verhaal, wij kregen onze ramen met een bijgerechtje niet op. Prima dus en zeer betaalbaar. Daarentegen ben ik geen echte fan van dit eten en is daar geen verandering in gekomen. Ik vind het wat flauwtjes, ik mis een echte bite.
MyriamB .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Als je naar Fou Faw Ramen gaat moet je niet verwachten een sjiek restaurant aan te treffen. Het decor is vrij sober. Het is niet mogelijk te reserveren, en het is er altijd druk,. Echter maakt het eten alles goed. Als voorgerecht hadden wij de verschillende dimsum, die heerlijk waren!!! Ook de komkommer met knoflook ( bijgerecht) is een topper. De ramen is heerlijk met zeewier en het vlees. Ik heb zowel de kippenbouillon als de varkensbouillon geprobeerd, mijn voorkeur gaat naar de varkensbouillon.
Seren L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heb zelf meer dan een jaar in Japan gewoond en ramen staat bij mij op nummer 1.

De tent begon erg goed. Hoge kwaliteit tonkotsu ramen. Afgelopen tijd is de ramen achter uit gegaan. Tonkotsu bullion was waterig, de chashu droog, taai en smakeloos. Ook de porties zijn erg klein en aan de dure kant.

De laatste paar keer ben ik niet meer meer en voldaan gevoel weg gegaan. Te duur en hongerig.

Het lijkt er op dat deze zaak de kwaliteit uit het oog verliest naarmate hij populairder wordt. Erg jammer. ....

Ramen ya is en zeer goed alternatief!
Li Q.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Dit Japanse ramen ziet van buiten simpel uit. Ook het eten is erg simpel. Simpele menukaart dus. Helaas is ook de smaak erg simpel. De beloofde rijke smaak blijft uit. De ramen is veel te flauw. Zelfs de miso soep was vrij smaakloos. Van de extra large ramen krijg je wat extra soep en een plakje extra vlees.

Elle Eten heeft dit ramen restaurant als een vd 25 beste lunchlocaties in Amsterdam genoemd. Het zegt volgens mij meer over de recensie van dit blad dan over de kwaliteit van de ramen. In het restaurant komen vooral hipsters die de top 25 van Elle Eten najagen. De meesten hebben waarschijnlijk nooit ramen gegeten. Ik moedig de ontwikkeling van Aziatische keuken in Amsterdam aan. Deze is helaas teveel door de hipsters gehypet.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Na een lyrisch verhaal in het Parool moesten we dit met eigen ogen zien. De filmmaker / ramen noodle-purist heeft een mooi (wel hippig) zaakje neergezet. Het nodigt niet uit tot lang dineren (en reserveren kan niet), maar zeker wel tot snel een grote bak bouillon met ramen noodles naar binnen werken. Het zat om halfzeven al helemaal vol, een goed teken. De gefrituurde kippasteitjes had ik liever gestoomd gezien en de spinazie zonder die waterige zoete pindasaus, maar verder was het lekker. Alles was heel vers en met zorg bereid. De drie typisch Hollandse meiden in de bediening detoneerden een beetje met het ramen-gevoel, maar gelukkig was er ook een Aziatisch meisje. We komen terug!
Franka B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Na even buiten te moeten wachten op een plekje in het volle restaurant, heb ik daar heerlijk gegeten. Vooraf zijde zachte tofu met een zalig sausje. Daarna de ramen, de geur, de smaak en de beleveing. Ik heb genoten.
CY M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Heb een keer echt hele lekkere Ramen noodles gegeten in Düsseldorf. Maar om nou elke keer naar Düsseldorf te gaan rijden, gaat ook weer te ver. Was dan ook blij om te lezen dat in Amsterdam ook zo'n tentje zat. Eindelijk dan zondag de kans gehad om hier naartoe te gaan. We namen beiden de Tonkotsu Ramen classic large. We zagen de meeste mensen met de kleine versie en dat leek ons echt veels te weinig. En dat zou achteraf ook echt te weinig zijn geweest voor ons. En ik ben niet eens een grote volwassen man, maar een kleine dame. Voor erbij hebben we de spinazie genomen en de home made Gyoza dumplings. De dumplings waren erg lekker. De spinazie was ook goed. De Ramen noodles waren lekker. Bouillon ook. Jammer dat er wel erg weinig vlees in zat. Het was smakelijk en het is leuk dat er in Amsterdam ook een Ramen noodles tentje is, maar het kan helaas toch niet tippen aan dat tentje in Düsseldorf...
Noraly V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Ik maar een twee woorden over Fou-Fow. Don't bother. Het enige lichtpuntje was de heerlijke spinazie met sesam. Ramen was lauw, smaak matig. Decor tacky. Fouten in de rekening. Prijzen exorbitant. Wat kan ik nog meer zeggen? Mijn enige echte waardering gaat uit naar de twee hardwerkende en lieve serveersters.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Vrijdag met 2 vriendinnen daar gegeten. Zeker een aanrader voor als je even iets lekkers warms wilt eten en geen zin hebt in een broodje. Zelf nam ik de vegetarische shoyu ramen basic. Deze was gegarneerd met shi-take, spinazie en lente uit. Heerlijke soep, ramen precies goed gekookt en een aardige hoeveelheid. Hoewel dat ook wel mag voor de prijs. Mijn vriendinnen namen de Shio Ramen classic waarbij een half ei, varkensvlees, bonen, spinazie en lente ui inzaten. Ook erg lekker. We namen er ook nog vegetarische dumplings bij en een stuk tofu met chilisaus. Dit laatste was een erg lekkere combi. De service is snel, de zaak ziet er mooi, schoon en fris uit. Zeker een aanrader.
EERdeJong .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Lekkere lunch gehad bij deze nieuwe zaak. De shio Ramen classic bestond uit een smakelijke bouillon met een half ei heerlijke noodles en mals varkensvlees, groente, en zeewier. Echt comfort food dat niet te vet is hoewel wel heel ''vol'' van smaak. Mijn lievelingsonderdeel was het heerlijke halfzachte ei. Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben maar het smaakt echt fantastisch. De porties zijn groot genoeg voor een goede lunch en je proeft het vakmanschap terug in het eten. Het is wel enigszins aan de prijs. Voor een Ramen+een icetea en nog wat fooi zit je al snel aan de 17,50€ per persoon. De service is snel en vriendelijk maar verder niet heel ''speciaal'' maar dat hoeft ook niet in zo'n tent vind ik. Het decor is leuk doch simpel. Het ziet er clean en fris uit en ze hebben het geheel opgeleukt met vrolijke muurschilderingen. Groot minpunt zijn we de krukjes waar je -als de stoelen allemaal al ingenomen zijn- op moet zitten. Het is een keuze die ongetwijfeld te maken heeft met ruimte maar ik vind het niet relaxt eten op zo'n krukje. Het smakelijke eten maakt dit trouwens helemaal goed. Al met al: een tent waar je tussendoor even een heerlijke warme maaltijd kan eten waar je de rest van de middag likkebaardend aan terugdenkt.
Liliane K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Shoyu varkensbouillon de Luxe genomen. Noodle was al dente. Heerlijke zachtgekookte eieren.
De bouillon is redelijk neutraal van smaak. Vriendelijke en snelle bediening. Decor minimalistisch.
Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Erg enthousiast toen ik hoorde over deze ramen bar. Eindelijk tijd gevonden om hier een hapje te eten met vrienden. Ik heb nog niet veel Japanse ramen gegeten in mijn leven dus echt veel referenties heb ik niet.

Eenvoudige Japanse setting met een nette inrichting, er was gelukkig net plek genoeg voor 4, van te voren reserveren is niet mogelijk. Bediening is beleefd en vlot.

Chicken wings namen we vooraf, ze waren prima van smaak, misschien iets aan de zoute kant. De Shio ramen classic was heerlijk van smaak, geserveerd met zacht vlees en chewy noodles. Mooi geserveerd met een smaakvol zacht gekookt eitje.

Conclusie: heerlijk, goede prijs kwaliteit verhouding. Ik kom graag terug.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Vanwege goede recensie in het Parool van 2 weken geleden, op een donderdagavond met een NL vriend die in Zweden woont en binnenkort naar Nieuw Zeeland verhuist, bij Fou Fow Ramen gaan eten. Gestart met de zijden tofu in een lekkere chilisaus ( niet te heet ), de huisgemaakte heerlijk kruidige verse Gyoza en de pompoen ( laatste misschien iets te gaar? ). Daarna beiden de Shio Ramen classic large met heerlijke bouillon, een halfzacht gekookt eitje, kip en varkensvlees, zeewier, groente en ramen, goed gevuld en meer dan voldoende als maaltijd voor een grote eter ( voor kleine eters is waarschijnlijk de classic al voldoende, met half eitje en wat minder vlees ). Bediening was vriendelijk, ben het eens met een eerder commentaar: niet heel bijzonder. Inrichting is modern basic, geen poespas, wat harde stoelen/krukjes, maar het is dan ook niet de bedoeling om hier uren te gaan tafelen. Aanrader voor smakelijk comfort food, tegen niet te hoge prijs!