Forum Café

Stationsplein 1 7511 JD Enschede Nederland Kaart

Over restaurant Forum Café

De smaak van Italië

Forum in Enschede is de plek waar de smaak van Italië centraal staat. Tegen een zacht prijsje geniet je hier van de Italiaanse keuken zoals deze is bedoeld. Zijdeachtige pasta's, knapperige pizza en alle andere Italiaanse dingen waar je geen genoeg van kunt krijgen. En natuurlijk de Italiaanse gastvrijheid. Kom dat proeven, buon appetito!

Meer informatie over restaurant Forum Café

Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
hoofdmenu is wat beperkt, slechts drie varianten pasta, overheerlijk, dat wel.
mooie ambiance en de service niet snel maar wel is prima.
AJE .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Forumcafé is een bovengemiddeld leuk cafe/eetgelegenheid. De bediening was bijzonder attent en vriendelijk. Het voorafje is een lekker bordje antipasti met lekkere ham, kaas, olijven, olie, tappenade en brood. Het hoofdgerecht is een keuze uit 3 pasta' s die ook op de gewone kaart staan. We kozen voor de bolognese en de aglio&olio met garnalen. Prima en lekker bord pasta, vriendin kon het niet op, dus ruime portie. Toetje was bordje met verschillende lekkernijen als tiramisu etc. Kortom: lekker gegeten en in combinatie met AH actie voor een leuke prijs. Wanneer er geen actie is, lijkt me de menuprijs van 22,50 p/p wat aan de hoge kant.
Ida D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
We werden heel vriendelijk ontvangen. Er was een driegangen diner samengesteld waarvan het voorgerecht voor iedereen hetzelfde was: een grote schaal met kleine hapjes, o.a. zelf gemaakte ciabatta (heerlijkl!), garnalen, olijven, gemengde groenten, Italiaanse ham en salami, champignons en twee soorten kaas (pecorino en parmesaan). Dit was een lekker voorgerecht. Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit drie soorten zelfgemaakt pasta: een vegetarische variant met o.a. aubergines, een vleesvariant (bolognese) en een visvariant met garnalen en knoflook. Ik koos de vegetarische pasta en mijn wederhelft de bolognese. We vonden de pasta beiden wat aan de vlakke kant, het had wel wat pittiger gemogen! En de Bolognese variant was wat klef. Jammer! Ook werd er een schaaltje sla geserveerd. Als nagerecht konden we kiezen uit koffie plus of een nagerecht van de chef. Wij kozen het nagerecht dat bestond uit chocolade mousse en een stukje taart, een toef slagroom en gekaramelliseerde nootjes en een streepje caramelsaus. Het was een lekker toetje. Wij vonden het eerlijk gezegd jammer dat we maar uit 3 soorten pasta konden kiezen. Het deed een beetje karig aan allemaal. Van de prijs kun je overigens niets zeggen, het menu kostte Euro 22,50 (excl. drankjes).
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Leuke locatie en uitstraling. 1e gang allerlei heerlijke "tapas"-hapjes op groot bord.
Hoofdgang keuze uit vlees-vis-of vegetarisch met pasta op heerlijk warm bord!!
Daarna dessert - 2 kleine lekkernijen.
Kortom een heerlijke en ontspannen avond bij dit Italiaanse restaurant met goede bediening.
Herman H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Voorgerecht van 3-gangen menu (AH aktie) stond vast.
Hoofdgerecht: keuze uit 3 soorten spaghetti ; gekozen voor spaghetti met gamba's. Heerlijk!
Vriendelijke bediening.
Mariannenijland .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Voorgerecht lekkere anti past hoofdgerecht pasta met gamba's heerlijk pittig van smaak bij dolce als nagerecht makte vooral het vijfentwintig indruk
Dlutjeschipholt .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Vanavond het forum menu gegeten. Het voorgerecht was prima,niet meer dan dat. Het hoofdgerecht was ronduit slecht. De pasta veel te droog en een zielig bord sla in het midden van de tafel. De muziek was een radiozender met veel reclame en nieuws.
Toetje zag er simpel uit en smaakte ook zo.
Voor dit menu is € 22,50 veel te duur.
Erg jammer aangezien we er ons op verheugd hadden en de verwachting ook hoog was.
Rayke D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
We hebben hier het Iens AH menu gegeten. Leuk voorgerecht (een schotel met allerlei antipasti). Mijn pasta (met aubergine en ricotta) was wat droog, maar mijn vriend had een heerlijke pasta met garnalen. Het toetje zou ik nooit zelf besteld hebben, maar het ananasijs was een aangename verrassing, het vijgentaartje iets te veel gelatine naar mijn mening, maar wel goed op smaak en we vonden de vanille room echt te veel naar een dikke zalf smaken. Over het algemeen dus prima eten, met een paar dingen die niet geheel naar onze smaak waren. We zouden hier wel graag nog eens van de 'reguliere kaart' eten. Decor is leuk en de bediening was uiterst vriendelijk. Lekkere droge witte huiswijn.
Jolanda2305 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
De bediening en wij hadden geen match. We werden niet bepaald vriendelijk en begrip vol behandeld, we hadden het gevoel dat we derde rangs gasten waren en er niet zo toe deden. De menu kaart bestond alleen maar uit een keuze van pasta. Wij vonden allen de pasta te grof en melig en toen we vroegen of er een lepel bij kon ( zo draai je volgens mij de spaghetti op je vork??!!) werd ons mede gedeeld dat dat toch niet hoorde, vervolgens kregen we ook geen lepel, erg bijzonder, was toch een simpele vraag.
Aan het eind liepen we mee om jas te pakken en af te rekenen, de dame in kwestie gaf me niet eens fatsoenlijk de rekening die werk achteloos een meter bij vandaag op de bar gezet zonder iets te zeggen!!!! Bij mijn vraag of dat mijn rekening was keek ze op en zei, ooh ja, jaja.
het was een bijzondere avond en ons zien ze er niet weer.
TukkerOpReis .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Avondje AH-spaaractie met vier personen. Was er na Mac Berlijn niet weer geweest. Erg sfeervolle zaak met mooie zithoeken en heerlijk: waar je elkaar kunt verstaan. Erg aardig personeel. Deels nog in opleiding maar het gevoel voor service zit er al goed in.
De keuze van de actie was niet spectaculair maar wel heel erg smakelijk. Portie van het hoofdgerecht kan wat groter, dat is ook niet ingewikkeld want pasta.
Voor herhaling vatbaar!
Brinol .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Het eten was eenvoudig, maar goed van smaak. Er werd rekening gehouden met etenswensen.
De bediening was vlot en tempo van de gangen was ok.
Rubicon .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Het voorgerecht van diverse antipasti was goed, maar niet echt bijzonder. De pasta met gamba's was qua smaak okay, maar het droop in de olijfolie. Het meest vervelende was echter dat de spagghettilengte niet boven de 5 cm kwam. Bij navraag bleek het zelfgemaakte deeg te droog te zijn uitgevallen en daardoor uiteen viel. Mede hierdoor kreeg elke hap teveel olijfolie op de lepel, wat resulteerde in een onaangename volvette smaak. Het ambiente was burgelijk netjes, het geheel deed me een beetje aan mijn oma denken, hier werd blijkbaar naar een compromis gezocht tussen wat een Enschedeër aankan en de eigen smaak betreffende de inrichting. Jammer, de ruimte is juist geschikt om door een creatieveling omgetoverd te worden tot iets visueel strelends. De bediening was echter wel goed, iets minder pleasend mag van mij ook.
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
voorafje was redelijk, maar bord spaghetti was te simpel. niet veel smaak.
bediening was vriendelijk en prima
sfeer prima.

Daniël B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
De pasta's zijn verrukkelijk! Voor deze prijs hebben we bijna nog nooit zo goed gegeten. Een echte aanrader is de antipasti.
Jurrienhaak .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Erg gezellig doch geen goede prijs-kwaliteitsverhouding.
De prijs van € 22,50 voor een dergelijk menu is gewoonweg te duur!
Daphnelaanen .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Het eten was heerlijk. De bediening heel aardig maar het duurde een uur voordat we ná het voorgerecht het hoofdgerecht kregen.
Rijckers .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
De echte, authentieke Italiaanse gerechten nodigden ons uit om naar binnen te lopen. Heerlijk ciabatta brood met knoflookolie vooraf en daarna de eigengemaakte pasta en een cappuccino(met appeltje) als afsluiter. Goed gegeten, goede bediening en een flesje knoflookolie meegenomen naar huis!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Echte zelfgemaakte pasta met pepertjes en knoflook, het comfortfood van de Italiaan, kun je hier prima krijgen. De salade is wel wat simpeltjes. Vrolijke, vriendelijke bediening en heel Enschede komt voorbij, niks mis mee.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Forum Cafe is een prima plek voor simpele italiaanse gerechten. Niet heel bijzonder maar wel smakelijk, en de prijzen zijn ok. De locatie is een leuke plek en bij mooi weer kan je prettig op het terras zitten.
M P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Ik kom hier vaak voor een glaasje verse jus (écht vers geperst, niet uit een kan met voorgeperst sap), soms ook voor de live muziek. Het interieur is erg mooi, strak, en toch gezellig. Laatst heb ik hier voor het eerst gegeten, samen met een vriendin. Als voorgerecht hadden we de salade met mozarrella, die was erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we pasta met pesto en de vegetarische canneloni. De cannelloni viel me wat tegen. Beide gerechten waren aan de zoute kant. Als toetje had ik de tiramisu, die is echt heel lekker. Vrij sterke koffiesmaak, maar daar houd ik wel van. Mijn vriendin had het chocoladetaartje. Die viel ook wel in de smaak, maar was aan de harde kant. Service was prima, zoals gewoonlijk. Een aanrader voor een lekker kopje munt thee of verse jus, en als je zin hebt in tiramisu (is ook los te bestellen)!