Fortuyn Haarlem

Grote Markt 23 2011 RC Haarlem Nederland Kaart
31-232022991

Meer informatie over restaurant Fortuyn Haarlem

• : Parkeergelegenheid in directe omgeving. Alsmede in parkeergarage De Appelaar.

Maandag t/m zondag van 10.00 tot 01.00 uur

• Engels gesproken
Christiaan K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De Fortuyn burger en Chimay burger vielen tegen. De smaak was wel prima maar het broodje te klein, geen of nauwelijks een sausje en de bijgerechten nodigden niet uit om op te eten.

Veel keuze in bier van de tap en goede wijnkaart
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten in een prachtig ingerichte zaak. (met een prachtige wand van planten). Leuke gerechten met een knipoog, zoals de culinaire hotdog en creme brulee uit een blik. Voor herhaling vatbaar.
Tobias V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima restaurant, goed geholpen en lekker eten. Ook een erg mooie locatie!
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Helaas, na alle lovende recenties zeer teleurstellend gegeten.

Zeker als je 3 verschillende burgers op de menukaart hebt staan, verwacht ik wat meer dan een supermarkt hamburger met wat sla en kaas op een klef broodje :-(
Jammer!
Wim I.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Mooie ingerichte tent op leuke locatie. Het eten was helaas bedroevend. De hamburger was te doorbakken, oud broodje: smakeloos. De pasta was voorzien met een grote plak aubergine. Dat was het. Alleen de friet was goed.
Geen aanrader wat ons betreft.
Ilka V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geweldige avond gehad. Het personeel heeft hart voor de zaak,. Is persoonlijk en laat zich op de juiste momenten zien. Alleen al het feit dat er, ongevraagd, continu een volle fles kraanwater op tafel werd gezet waren we ergblij mee. Eten was geweldig.
Iefke U.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Mooie plek aan de Grote Markt en leuke inrichting. Wij aten met zijn drietjes in het zaaltje aan de achterkant, was een gezellig plek en niet te rumoerig. We hadden een borrelhapje besteld maar dat werd vergeten, jammer! Ook moesten we lang wachten op ons hoofdgerecht. Toen dit uiteindelijk kwam was het wel erg smakelijk (de linguine en het vis cataplana stoofpotje). Toetjes waren ook goed. Al met al toch positief maar misschien wat te weinig bediening voor zo'n drukke avond
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gezellige sfeer prima eten , agente bediening ,aan te raden en zeker voor ons voor een volgende keer .
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De gerechten zijn smakelijk en redelijk geprijsd. De bediening was maar matig, het duurt lang voordat de bestelling wordt opgenomen en er worden foutjes gemaakt.
J S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Erg leuk om te zien, ook op de kaart ziet het eten er prima uit. De porties zijn echter heel erg klein... Mijn vader bestelde de vis cataplana maar dit leek wel een soort snack/voorgerecht. Er zaten 2 garnalen in en 5 kokkels... ik had de pasta met aubergine, hier zat erg weinig smaak aan hier was precies genoeg van maar dat kwam omdat er een halve aubergine op lag. De service was geweldig! Erg vriendelijk en toegankelijk
Jas9 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hier klopt het gewoon. Wat een leuke zaak. Attent en vriendelijk personeel, lekker eten, lekkere wijn, gezellig en betaalbaar. Het vlees uit de Josper is heerlijk.
Op aanraden hierheen gegaan. Wij komen zeker terug.
Allard Z.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Voorafgaand aan theaterbezoek gegeten in Fortuyn, waar we vriendelijk werden ontvangen. De dagsoep (uien cremesoep) en Hollandse escargots vooraf waren zeer smakelijk. De konijnenbout gestoofd in Leffe was lekker, maar wel erg droog, die had sappiger gemogen. De "hotdog" van een verse saucijs met citroen/tijm en plakjes ganzenlever was zeer smakelijk, maar hier was het broodje erg droog. De "hotdog" was ook lastig eten zonder knoeien en het plankje waar het op werd geserveerd was bovendien te klein om goed tekeer te kunnen gaan met mes en vork. Je ziet het vaker vandaag de dag met stoere gerechten: ze zien er prachtig uit, maar hoe je ze een beetje netjes eet dat is soms een hele puzzel. De aubergine uit de oven was niet helemaal onze smaak en wat slijmerig; het blijft een lastige groente. De salade daarentegen gewoon lekker en de frietjes prima.
Joyce Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Absoluut top! Ik kom er meestal om een drankje te drinken, maar de lunch, diner en de snacks zijn ook zeker de moeite waard. Mijn favorieten van de kaart: aperol spritz, carpacciosalade, chimay burger, friet, kaasplankje, Personeel is super gastvrij. Ze hebben hart voor de zaak, maken altijd een leuk praatje en geven met plezier uitleg over drankjes e.d. Ik ben ontzettend kritisch, maar kan hier echt geen verbeterpunten aangeven en kom ook vrijwel nooit meer ergens anders.
ZomerinZeeland .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op weg naar de rechtbank wat natuurlijk nooit een pretje is, in het zonnetje op het terras van Fortuyn neergestreken. We zaten nog niet of we kregen al een karaf water en twee glazen, wat een service! Daarna werd het helemaal genieten van verse muntthee met 1 bonbon (ja even snoepen) en een goddelijke tosti met heerlijke (zelfgemaakte) dip en salade voor een hele milde prijs. Leuke uitgebreide menukaart met aparte gerechten. Na afloop zijn we terug gegaan om de overwinning te vieren met heerlijke glazen witte wijn en borrelhap. Wat opvalt is de bijzonder attente bediening, elk tafeltje word nat afgenomen na ieder afruimen, het gratis water, en de geweldige kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug om echt te eten!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Afgelopen week heerlijk op het zonnige terras gezeten bij Fortuyn. Je krijgt gelijk een karaf water van het huis (plustpunt!). Lekkere wijntjes, vlotte en vriendelijke bediening.
Ik was er samen met een vriendin en we bestelden beide de hamburger, die was wel oké. Het broodje vonden we wat droog en er had misschien wat meer saus op gekund, het miste wat qua smaak. En helaas was de patat die we erbij bestelden slap.

VirginieF .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Dit drukbezette restaurant met zonnig terras bevindt zich in hartje Haarlem. Nog voordat je hier iets bestelt wordt je welkom geheten met een karaf Haarlems tapwater. Het restaurant bestaat uit verschillende, in elkaar overlopende, ruimtes. Er zijn veel tafels die vrijwel allemaal bezet zijn op de doordeweekse dag dat wij hier hebben gegeten. In de bediening veel personeel, jonge mensen die als team goed samenwerken. Bij het bestuderen van de kaart krijgen wij kundig advies ten aanzien van onze verschillende dieetwensen. Ondanks de drukte wordt het eten perfect getimed opgediend om de trein te kunnen halen.

Het eten in deze drukke zaak is al even perfect. Gewoon vers, goed en origineel. Zoals bijvoorbeeld een hele, gegaarde aubergine als warme groente bij het hoofdgerecht. Beetje eigentijds zonder poespas. Tenslotte dronken wij een héél smaakvolle chardonnay, per glas geserveerd. Een volgend dagje Haarlem komen wij hier terug.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Maandagavond gegeten bij Fortuyn. Vooraf de Black Tiger Gamba's met een heerlijk glas Chardonnay. Als hoofdgerecht de Ribeye en de Carpaccio salade. Alles was meer dan in orde! Pluspunt was de prima service. Het personeel "zit er dicht op" en geeft je het gevoel echt welkom te zijn. Het was al met al een prima avond!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk terras buiten vol in de zon! Karaf water bij binnenkomst, kunnen veel restaurants wat van leren. We hebben vooral lekker geborreld op het terras en daarna lekker gegeten. De kreeften bisque was een echte aanrader! Komen zeker terug.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Eerst op terras gezeten waar we werden verwelkomd met een karaf water, érg attent! Daarna voor het eten naar binnen verhuisd waar ze het interieur stoer hebben verbouwd. Moderne kaart in krant-idee met niet heel veel keuze hoofdgerechten maar wát erop smaakt geweldig. Borden ook mooi opgemaakt. Heerlijke wijnen maakten onze avond compleet. En telkens werd de karaf water aangevuld, waar vind je dat nog.......
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Haarlem is en blijft een prachtige stad. Na een bezoek aan Museum Teylers gingen we voor de lunch naar Restaurant Fortuyn op de Grote Markt. De regennevels waren verdwenen en de zon brak door. Dus was het al snel druk op het plein aan de voet van de Sint Bavo. De terrassen stroomden vol. Restaurant Fortuyn is een soort pijpenla met verschillende aan elkaar geschakelde ruimtes die elk hun eigen karakter hebben. Wij zaten vlakbij een groene wand van planten en konden in de open keuken kijken. Daar werd keihard gewerkt want het was er om deze tijd bijzonder druk. We namen een Fortuynburger, een runderhamburger met kropsla, tomaat, uienringen, Jack Daniels BBQ saus en King Crab met kropsla en rivierkreeftenstaartjes, mango gel en citroen mayonaise. We kregen daarbij een (niet op de rekening staande) kan Haarlems tapwater. Heerlijk recht uit de duinen. De Fortuynburger was van een hoge kwaliteit, de King Crab ok maar een beetje emotieloos. Wat opviel was het voortreffelijke teamwork van de bediening die vlot elkaars werk overnamen als het nodig was. Een prima, sfeervolle zaak.