Fortuyn Haarlem

Grote Markt 23 2011 RC Haarlem Nederland Kaart
31-232022991

Meer informatie over restaurant Fortuyn Haarlem

• : Parkeergelegenheid in directe omgeving. Alsmede in parkeergarage De Appelaar.

Maandag t/m zondag van 10.00 tot 01.00 uur

• Engels gesproken
Bastiaan D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Erg sfeervol tentje met zeer attente bediening. Toen we buiten stonden, verwachtten we dat het vrij duur zou zijn, maar de prijs-kwaliteitverhouding is prima.
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Superleuk restaurant, hele leuke bediening en heerlijk eten. De toetjes zijn 'to die for'!
René K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer teleurstellende kwaliteit van eten en onwijs duur.

Groentenburger was louter een burgerbroodje met gegrilde smaakloze groenten erop. Hot dog voor €18,50 was nog minder smaakvol dan de gemiddelde €2,- hot dog. Vragen over het gerecht worden niet op prijs gesteld door de bediening. 1 Bijgerecht is een aubergine. Die was niet verkeerd maar wij moesten 1 aubergine wel met 4 delen terwijl 1 persoon dit ook zou krijgen. Als we om nog een aubergine vragen wordt er stilzwijgend €4,50 op de bon bijgeschreven.
Pijnlijk om te zien dat een dergelijke tent met deze geleverde kwaliteit wegkomt.
Waarschijnlijk ligt het aan de prima inrichting, dubieuze beoordelingen en de toplocatie
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Na goeie verhalen hier gereserveerd. Bij binnenkomst bleek ons tafeltje recht in de gang naast de keuken te staan. We zaten op enkele meters van de koks en konden alles zien. Niet een hele rustige plek, en het viel ons bovendien op hoe vaak de serveersters langslopen en niet zien dat er borden klaarstaan om uitgeserveerd te worden.
We hadden vooraf brood besteld, dat was niet doorgekomen. We kregen direct ons hoofdgerecht en ook een bijgerecht was niet doorgekomen. Dat moest later worden gebracht. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht waren onze glazen leeg en we hebben tien minuten moeten wenken voor deze weer gevuld werden.
De burger was prima, het konijn wat smakeloos en de frietjes hadden ook wel wat langer gemogen. Na het dessert zijn we snel weggegaan omdat de gril begon te roken en we toch onze kleding wilden redden van de geur.
Nu hadden we dit bij een doorsnee hamburgertent nog wel acceptabel gevonden. Maar voor deze prijs en de vroege reservering hadden we helaas echt meer verwacht.
Martijn Z.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Vriendelijke bediening, en ook voor een snelle hap kun je hier goed terecht. Het konijn was wel wat aan de droge kant.
Christiaan K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De Fortuyn burger en Chimay burger vielen tegen. De smaak was wel prima maar het broodje te klein, geen of nauwelijks een sausje en de bijgerechten nodigden niet uit om op te eten.

Veel keuze in bier van de tap en goede wijnkaart
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten in een prachtig ingerichte zaak. (met een prachtige wand van planten). Leuke gerechten met een knipoog, zoals de culinaire hotdog en creme brulee uit een blik. Voor herhaling vatbaar.
Tobias V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima restaurant, goed geholpen en lekker eten. Ook een erg mooie locatie!
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Helaas, na alle lovende recenties zeer teleurstellend gegeten.

Zeker als je 3 verschillende burgers op de menukaart hebt staan, verwacht ik wat meer dan een supermarkt hamburger met wat sla en kaas op een klef broodje :-(
Jammer!
Wim I.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Mooie ingerichte tent op leuke locatie. Het eten was helaas bedroevend. De hamburger was te doorbakken, oud broodje: smakeloos. De pasta was voorzien met een grote plak aubergine. Dat was het. Alleen de friet was goed.
Geen aanrader wat ons betreft.
Ilka V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geweldige avond gehad. Het personeel heeft hart voor de zaak,. Is persoonlijk en laat zich op de juiste momenten zien. Alleen al het feit dat er, ongevraagd, continu een volle fles kraanwater op tafel werd gezet waren we ergblij mee. Eten was geweldig.
Iefke U.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Mooie plek aan de Grote Markt en leuke inrichting. Wij aten met zijn drietjes in het zaaltje aan de achterkant, was een gezellig plek en niet te rumoerig. We hadden een borrelhapje besteld maar dat werd vergeten, jammer! Ook moesten we lang wachten op ons hoofdgerecht. Toen dit uiteindelijk kwam was het wel erg smakelijk (de linguine en het vis cataplana stoofpotje). Toetjes waren ook goed. Al met al toch positief maar misschien wat te weinig bediening voor zo'n drukke avond
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gezellige sfeer prima eten , agente bediening ,aan te raden en zeker voor ons voor een volgende keer .
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De gerechten zijn smakelijk en redelijk geprijsd. De bediening was maar matig, het duurt lang voordat de bestelling wordt opgenomen en er worden foutjes gemaakt.
J S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Erg leuk om te zien, ook op de kaart ziet het eten er prima uit. De porties zijn echter heel erg klein... Mijn vader bestelde de vis cataplana maar dit leek wel een soort snack/voorgerecht. Er zaten 2 garnalen in en 5 kokkels... ik had de pasta met aubergine, hier zat erg weinig smaak aan hier was precies genoeg van maar dat kwam omdat er een halve aubergine op lag. De service was geweldig! Erg vriendelijk en toegankelijk
Jas9 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hier klopt het gewoon. Wat een leuke zaak. Attent en vriendelijk personeel, lekker eten, lekkere wijn, gezellig en betaalbaar. Het vlees uit de Josper is heerlijk.
Op aanraden hierheen gegaan. Wij komen zeker terug.
Allard Z.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Voorafgaand aan theaterbezoek gegeten in Fortuyn, waar we vriendelijk werden ontvangen. De dagsoep (uien cremesoep) en Hollandse escargots vooraf waren zeer smakelijk. De konijnenbout gestoofd in Leffe was lekker, maar wel erg droog, die had sappiger gemogen. De "hotdog" van een verse saucijs met citroen/tijm en plakjes ganzenlever was zeer smakelijk, maar hier was het broodje erg droog. De "hotdog" was ook lastig eten zonder knoeien en het plankje waar het op werd geserveerd was bovendien te klein om goed tekeer te kunnen gaan met mes en vork. Je ziet het vaker vandaag de dag met stoere gerechten: ze zien er prachtig uit, maar hoe je ze een beetje netjes eet dat is soms een hele puzzel. De aubergine uit de oven was niet helemaal onze smaak en wat slijmerig; het blijft een lastige groente. De salade daarentegen gewoon lekker en de frietjes prima.
Joyce Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Absoluut top! Ik kom er meestal om een drankje te drinken, maar de lunch, diner en de snacks zijn ook zeker de moeite waard. Mijn favorieten van de kaart: aperol spritz, carpacciosalade, chimay burger, friet, kaasplankje, Personeel is super gastvrij. Ze hebben hart voor de zaak, maken altijd een leuk praatje en geven met plezier uitleg over drankjes e.d. Ik ben ontzettend kritisch, maar kan hier echt geen verbeterpunten aangeven en kom ook vrijwel nooit meer ergens anders.
ZomerinZeeland .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op weg naar de rechtbank wat natuurlijk nooit een pretje is, in het zonnetje op het terras van Fortuyn neergestreken. We zaten nog niet of we kregen al een karaf water en twee glazen, wat een service! Daarna werd het helemaal genieten van verse muntthee met 1 bonbon (ja even snoepen) en een goddelijke tosti met heerlijke (zelfgemaakte) dip en salade voor een hele milde prijs. Leuke uitgebreide menukaart met aparte gerechten. Na afloop zijn we terug gegaan om de overwinning te vieren met heerlijke glazen witte wijn en borrelhap. Wat opvalt is de bijzonder attente bediening, elk tafeltje word nat afgenomen na ieder afruimen, het gratis water, en de geweldige kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug om echt te eten!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Afgelopen week heerlijk op het zonnige terras gezeten bij Fortuyn. Je krijgt gelijk een karaf water van het huis (plustpunt!). Lekkere wijntjes, vlotte en vriendelijke bediening.
Ik was er samen met een vriendin en we bestelden beide de hamburger, die was wel oké. Het broodje vonden we wat droog en er had misschien wat meer saus op gekund, het miste wat qua smaak. En helaas was de patat die we erbij bestelden slap.