Fort aan de Klop

1e Polderweg, 4 3563 MC Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Fort aan de Klop

Een oase van rust

Je bent in de stad, maar toch ook midden in de natuur. Op deze eeuwenoude plek geniet je van heerlijke brasserie gerechten. Knus binnen en in de zomer op het zonovergoten terras. Een unieke plek in Utrecht, waar je binnen no time de drukte van het dagelijks leven achter je laat.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fort aan de Klop

Vanaf Utrecht CS centrumzijde: Bus 16 (richting Vechtsebanen, via zuilen), 17 min. naar halte Franciscusdreef; 5 min lopen (400 meter) naar Fort aan de Klop (zie kaartje). Bus 6 (richting Vechtsebanen, via 0vervecht), 14 min. naar halte Orinocodreef; 8 mi
  • : Gratis parkeren in de buurt & Parkeerplaats voor minder validen

Onze brasserie is van 1 december 2016 t/m 28 februari gesloten. Voor gezelschappen vanaf 20 personen gaan onze deuren het hele jaar open!

7,2
7,1
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vakantiegevoel in de stad! Mooi terras, met een goede lunchkaart. Terras grenst aan het gras, dus de kindjes kunnen lekker spelen. Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Binnen ziet het er knus en gezellig uit. Echt een heerlijke plek (zowel binnen als buiten) om te borrelen, warme chocolademelk te drinken of een hapje te eten. Aanrader!
Nienke S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ontzettend jammer dat deze mooie locatie zo slecht wordt benut. Bediening is echt slecht en meer met andere dingen bezig (geit voeren (!?), servetten halen in het magazijn etc) dan met de gasten op het terras. De locatie is echt leuk vooral met kinderen maar de bediening en slechte kwaliteit eten verpest het. Ik ben er nu 3 x (locatie verdient herkansing) voor de lunch geweest en alle keren duurde het min een kwartier voordat we gespot waren (de laatste x duurde het zelfs 10 min voordat er überhaupt iemand op het terras verscheen) en dan duurt het ook nog wel even voordat we de drankjes hadden. Maar goed het eten is ook niet goed, zelfs een boterham met pindakaas weten ze sfeerloos te presenteren en te verpesten. Brood was gewoon oud en als je er dan wat van zegt, krijg je keurig een nieuwe maar net zo oud. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar echt jammer voor deze mooie locatie.
Roland83 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hebben meegedaan met een zomeravondbarbecue, die vaak goed bezocht wordt. Op de website stond nu al dat komende zaterdag al volgereserveerd was. We werden netjes ontvangen, en na wat brood en een soepje als voorgerecht, was het tijd om naar de barbecue te gaan. Op de menukaart las ik dat het vlees en de vis van gerenommeerde lokale bedrijven komt, die duurzaam werken. Dat is altijd positief. Het vlees en de vis was goed bereid, al was het wat jammer dat de worstjes en de satéstokjes uit een warmhoudoven kwamen. Ik proefde later ook duidelijk verschil tussen een net geserveerde zalm, en eentje die er al even stond. De verse was veel lekkerder. Het eten was goed, de bediening was vriendelijk maar kwam niet vaak langs. Al met al tevreden! De sfeer van de omgeving is geweldig, je zit op een terras in een heel rustig gebied, wat toch gewoon in Utrecht ligt.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zeer geslaagde teammiddag achter de rug, op deze leuke locatie. Service vooraf (vele telefoontjes, en bezoekje) erg goed. Korte introductie van de geschiedenis van het Fort door een van de medewerkers is een aanrader! Teambuilding met roofvogel evenement in prima onderling overleg. Vergaderruimte, restaurant, terras buiten, alles zeer verzorgd en persoonlijk. De bbq was bijzonder, mooie vlees- en bijgerecht combinaties. Voor de parkeergelegenheid is een parkeerwacht beschikbaar en aan te raden; ook weer goed geregeld en inclusief bij Fort aan de Klop.
Royal FloraHolland, Ans van Saase
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met z'n viertjes genoten van de bbq was super. Vlees was prima tot heerlijk. Buiten was het gezellig aangekleed, voor deze bbq kom ik graag terug
Ditmarsch .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij vierden op Fort aan de Klop, na een boottocht op de Vecht, mijn 70ste verjaardag. De ontvangst was prima en de zomerbarbecue gaf een ruime variatie aan vlees, vis en salades. Alhoewel een behoorlijke drukte was er voor iedereen ruim voldoende af te halen. Met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en vriendelijke adequate service gingen we voldaan huiswaarts.
Levensgenietster73 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Vandaag met familie een reünie gehad met een high tea. Het eten was bedroevend weinig. Veel te veel betaald voor veel te weinig eten. De sandwiches waren niet bijzonder. Alleen theeglazen en voldoende kannen met heet water. Geen aanrader!
IsabellaMozzarella .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De locatie is mooi, de ligging is prachtig. Er was alleen niet genoeg eten voor de hele familie (zo'n 40 man). Terwijl dit toch van tevoren besproken was met de eigenaren. Wel vreemd dat ze er opeens niet zijn, als je wil vragen hoe het zit. Prijs-kwaliteitverhouding is echt niet goed. Veel te veel betaald voor een paar kleine sandwiches en enkele muffins.
Vera S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wij hebben een familiereunie door Fort aan de Klop laten organiseren. Heel veel geld besteed aan een high tea. Per persoon 22,50 euro en voor kinderen 11,50 euro (x 40 man ongeveer), + locatiekosten. Je hoeft niet high te worden van de service in elk geval. Thee en koffie was gratis en de rest van de drankjes moesten de gasten zelf betalen. Nou, en dat wil wel op een zonnige aprildag! Je wist van tevoren niet dat er iets geserveerd werd. Plotseling stonden er 2 ovale schalen met mini-sandwiches. De brie viel ertussen uit! Tenminste als je geluk had, want voor je het wist, was de schaal leeg. Er werd 1 x twee schalen bij geserveerd. Ook hiervoor gold: je moest er snel bij zijn, want te laat? Jammer dan. De eigenaren waren zelf? Die waren hem gevlogen... de locatie is leuk (alleen jammer van die modderige plassen bij het speeltuintje). Oja, als je 1 minuut over sluitingstijd nog een glaasje water voor je dochter vraagt, is dat teveel. Het personeel wil naar huis en zelfs een glaasje water was met pijn en moeite te krijgen. Een gierige bende! En als je kunt pianospelen, dan mag je niet achter de piano zitten, want dat is niet leuk voor andere gasten die bijv. tegelijktijdig bv. een verjaardag vieren.
Hennyvanweert .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We hadden personeelsfeest bij Fort aan de klop.
Winter BBQ.
Maar dit had niks weg van een BBQ.
Leek meer op een proeverij.
Kregen alles geserveerd in kleine porties in een schaaltje.
Het smaakte allemaal goed. Maar veel te kleine portie's
De locatie is wel erg leuk en gezellig.
Hebben eerst bij het haardvuur gezeten.
Maar zijn later naar binnen gegaan omdat het best wel koud was.
De bediening was goed. Telkens drinken op tijd bij gevuld.
En erg vriendelijk.
Jhavenaar .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met z'n viertjes genoten van een winter bbq. Vlees was prima tot heerlijk. Ook de vegetarische stamppot was echt erg lekker. Buiten was het gezellig aangekleed, binnen was het wel een beetje krap.
Ik houd zelf eigenlijk niet zo van bbq, maar voor deze bbq kom ik graag terug.
Esther2013 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor het eerst hebben we meegedaan aan de winter BBQ. Heerlijk begonnen bij het warme vuur van de vuurkorf. Het zag er allemaal sfeervol uit. Eten was goed. Speciale complimenten aan de kok. Die speciaal omdat ik zwanger ben nog wat aparte/extra gerechten voor me gemaakt heeft. Wij komen zeker nog eens terug!
Janny B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We hebben op onze 41e trouwdag (14975e dag) van een heerlijke winterbarbeque genoten bij Fort aan de Klop. We hebben binnen gezeten want het weer was een beetje guur. Heel prettige en vlotte bediening en het eten was tip top. Van de groene slager, dus verantwoord vlees en ook de Vis was 'veilig'. Ook voor vegetariërs was er genoeg aanbod.
Wij komen weer terug als de zomerbarbeque wordt gehouden.
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
We hebben dit jaar voor het eerst meegedaan aan de winter BBQ, wat was dat leuk en goed verzorgd! Het vlees is geheel biologisch en van uitstekende kwaliteit. Er is een breed scala aan bijgerechten, met lekkere salades met goede producten. We zaten buiten bij het vuurtje, onder een fleece dekentje met een lekker glas speciaal bier. Service is snel en vriendelijk. Echt een aanrader, we gaan volgende keer zeker weer!
Joo .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij zijn fan van de zomeravond bbqs. Het personeel is vriendelijk en accuraat en het eten heerlijk en gevarieerd. Er zijn altijd vlees, vis en vegetarische gerechten, verrassende salades en elke maand verandert het menu. Je eet in een prachtige omgeving en voor kinderen is het lekker ongedwongen. Ze kunnen spelen op het grote grasveld en in het speeltorentje en bij de dieren kijken. Je kunt wel eens pech hebben als je eens een stukje vlees te pakken hebt dat iets minder goed (of juist te goed) gegaard is, of dat het aanbod je iets minder aanspreekt. Maar dat kan gebeuren. Wij komen absoluut terug want we genieten elke keer.
Susanversteege .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vorige week zondag hebben we heerlijk gegeten bij Fort aan de Klop. De zon scheen en we konden buiten zitten op het prachtige terras. Het is nog geen vijf minuten van ons huis, maar we hadden het gevoel dat we op vakantie waren!

De bediening is erg vriendelijk en snel. En het eten was erg lekker. De salade met bietjes en de spareribs waren mijn favorieten!

Tot de volgende keer!
Jmb_76 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Die zomeravond BBQs van Fort aan de Klop blijven geweldig. Toch net of je een beetje op vakantie bent. Dit jaar weer voor het eerst deze zomer geweest, vorig jaar ook twee. Opzet is nu iets anders volgens mij, het loopt wat makkelijker nu, aantal dingen beter geregeld. Eten prima voor elkaar, zat 1 wat droger stukje vlees bij, maar over de hele linie veel, lekker en gevarieerd. De entourage is en blijft geweldig.
Kallie_32 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Zomerbbq redelijk aan de prijs voor wat je krijgt. Vlees is wat droog. Spare ribs dramatisch. Vis is goed. Wel een mooi plekkie om lekker te relaxen, bediening redelijk sloom. Maar al met al een voldoende! Mocht je kinderen mee nemen dan is het wel een hele relaxte plek!
Martje E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Wat een mooi en leuk stukje Utrecht is dit toch! Een oud fort midden in het groen. Vandaag meegedaan aan de Zomeravond Barbecue. Vooraf werd er een lekker soepje uitgedeeld. Redelijk uitgebreid buffet met vlees, vis (wel alleen zalm) en vega, drie verschillende salades, warme groenten, patatas bravas, brood. Het werd telkens goed aangevuld. Verrassend was dat er ook nog mosselpannetjes werden rondgebracht. De kinderen konden eten van het buffet, maar kregen als ze wilden ook een pannenkoek. Tussendoor konden ze heerlijk spelen rond het fort. Aanrader om een relaxte zomeravond door te brengen met kinderen. (reserveren in het weekend wel verstandig waarschijnlijk)
Jilske D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Vanavond bij Fort aan de Klop gegeten en in tegenstelling tot andere keren, kwamen wij echt van een koude kermis thuis.
Zoals je hierboven ook op de plaatjes ziet, ziet de BBQ er heel uitgebreid uit met genoeg producten voor zowel vis, vega als vlees.
Het is vandaag donderdag maar ze vragen wel dezelfde prijs voor een door de weekse dag dus ik vindt dat je wel mag verwachten dat het aanbod dan ook uitgebreid genoeg is. Er was één jongen aan het BBQ-en waarvan je niet eens direct het vlees mocht hebben, dat moest je uit rechauds halen die het eten niet bepaald warm houden als de warmtebronnen niet aanstaan. Voor vlees waren er slechts 3 soorten vlees die helemaal rauwig eruit zagen en droog van smaak. Voor vega slechts een wrap en cantharellen met heel veel kaas er op. Goed, dachten we, het vispannetje maakt het vast goed, was lekker maar echt 4 kleine stukjes vis.

De bediening wordt duidelijk niet echt aangestuurd, iedereen lijkt maar wat te doen. Wij hadden het best wel duidelijk laten blijken dat we niet tevreden waren maar daar werd niet echt iets mee gedaan. Jammer want voor lunch kan je hier heerlijk terecht en toen we eerdere keren met hoogzomer waren was het fantastisch.