Forno

Rhijnvis Feithstraat 43 1054 Amsterdam Nederland Kaart
31-206187415

Over het restaurant Forno

Bescheiden en knus Italiaans restaurant waar je lekker kan chillen met je vrienden en de mooiste pizza’s kunt bestellen. Ze worden met de grootst mogelijke zorg gemaakt en vlot aan je geserveerd. Kwaliteit, service en klantvriendelijkheid zijn drie kernwoorden van dit buurtrestaurant. Authentieke pizza’s met een knapperige korst en dunne bodem; precies zoals een pizza hoort te zijn! En als het mooi weer is kun je neerploffen op het terras waar je eten van deze knusse buurtpizzeria nóg lekkerder zal smaken!

Meer informatie over restaurant Forno

vrijdag 11:00 - 01:00
zaterdag 11:00 - 01:00

Keuken open tot 22:00
Vrijdag en zaterdag tot 22:30

Jouw recensie over het restaurant Forno

Henk M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Matig restaurant.
Bediening vriendelijk in een wat ongezellige omgeving. Het lijkt op een kaal klaslokaal.
Bruschetta met aioli en met tomaat etc. was okay. Pizza Margherita was wel erg basic, was enigszins aangebrand en voorzien van een kartonnen bodem.
Tagliatelle met hert miste smaak en karakter. Spiesjes van kippendij was wel een erg minieme portie.
En wat doen spareribs op een Italiaanse kaart ? Ook hier een minieme portie. Bijgeleverde friet was slap en melig. Calzone Salmone bevatte teveel saus.
Nagerecht brownie met vanille-ijs was wel weer zeer smaakvol.
Eénmalig bezoek.
Janet R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Eten was okay, pizza zuchini was lekker, maar de smaken kwamen niet helemaal bij elkaar (te veel sla er los bovenop). Ravioli met pompoen was lekker qua vulling, maar had lekkere salieboter bij gemogen. Heb er in het verleden betere ervaring gehad, dus misschien was het eenmalig. Service was vriendelijk, maar maakte wel wat foutjes qua bediening. Erg leuke ongedwongen sfeer en inrichting.
Maria D V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Regelmatig kom ik bij Forno en het is eigenlijk bijna altijd lekker. Heerlijke pizza's en lekkere voorgerechten. Bediening altijd vriendelijk en behulpzaam. Helaas deze keer een pasta gegeten met wild, zat weinig smaak aan.
Verder lekkere wijnen! Ik kom zeker (nog vaak) terug.
Kurt V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Super ontvangst en heel lekker eten! De espresso Martin was een ontdekking.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Super gezellige avond gehad in sfeervolle ambiance.. Zeer vriendelijk personeel. Originele menukaart en we hebben echt heerlijk gegeten. Een aanrader!
Lieven V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Ik woon om de hoek bij Forno dus ik kom er regelmatig. Word nooit teleurgesteld, een van de lekkerste pizza die er in Amsterdam te krijgen is. En de sgroppino's zijn ook ten zeerste aan te bevelen. Bediening altijd vriendelijk. BLIJVERTJE!
Marlene V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Voor een eerste bezoek met vrouw en dochters in Forno. Supergezellig Amsterdams eethuis met uitstekende kaart, voor jong en oud. Pizza en pasta zeker aan te raden!
TessaJanssen07 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Duur! En altijd chagrijnig personeel (behalve Jasmine)!
Jammer want de plek en de inrichting van het restaurant zijn heel leuk.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Gisteren hier gegeten en wij komen zeker terug. De antipasti misto vooraf was heerlijk! Daarna gekozen voor pizza, ook erg lekker. Dunne, krokante bodem, mooie ingredienten. Een fles rode wijn uit de "cheap" categorie besteld, hierbij ook aangenaam verrast. Als afsluiting gekozen voor limoncello, nog nooit ergens zo lekker gehad. Tot slot: wat een leuke bediening. Kortom een topavond :-)
PaDe .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Van het weekend weer een keer gezellig bij Forno gegeten. Mijn dochter woont er tegenover en komen graag hier onze buiken vullen. We hebben vooraf een heerlijke crostini gedeeld met zijn allen, een echte aanrader! Vervolgens namen wij allemaal een carpaccio pizza, och och och wat is deze pizza lekker! (een kleine tip, neem deze met truffelmayo). Graag tot de volgende keer!
EERdeJong .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Forno is altijd goed. Ik kom er regelmatig dus ze verdienen weleens een goede recensie. Zelfs met Koningsdag heb ik er genoten van het goede eten. Het was weer smullen van de voorgerechten, de pizza's zijn er altijd fantastisch en de wijn ook. De bediening meestal zeer attent. Kortom: I love Forno.
Kariendejonge .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Ontzettend gezellig restaurantje en werkelijk heerlijke pizza's gegeten. De pizza met pompoen en taleggio was heel bijzonder en heerlijk van smaak. Schappelijke prijs. Kortom, een echte aanrader!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Zo'n geweldig adresje dat ik het eigenlijk voor mezelf zou moeten houden. De pizzette tartufo van Forno is werkelijk buitenaards goed. Dat ie wordt opgediend door het mooiste blonde meisje van Amsterdam-West zou eigenlijk niet moeten uitmaken, maar dat doet het natuurlijk wel. Oké, bedieningstechnisch gaat er weleens wat mis, maar de smaak van genoemde pizzette - met niet te bittere rucola en heerlijke truffelmayonaise - is wat uiteindelijk blijft hangen.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Hier met 3 man pizza wezen eten en zoals vanouds waren ze weer heerlijk voor een goede prijs en in een leuke buurt. Zelf heb ik de pizza carpaccio gegeten welke echt een aanrader is.

Zowel binnen als op het terras is het goed uit te houden en is de bediening attent.
M1992 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Met enige regelmaat kom ik bij Forno. Altijd is de bediening erg vriendelijk, maar soms moet je even wachten voordat je wordt geholpen. Het eten is tot nu toe altijd heerlijk! De prijs-kwaliteit verhouding is echt super! Ik raad Forno dan ook zeker aan!
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Ondanks dat het in de buurt wemelt van soortelijke restaurants weet Forno zich door de goede pizza, vriendelijke service en snelle doorlooptijd goed te onderscheiden. Wij hadden zelf de pizza met gamba's, en geitenkaas met rucola. Deze waren erg goed, met name door de goede bodems (niet te dik en niet te dun). Enig minpuntje is dat de tafels erg dicht op elkaar liggen.
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Afgelopen woensdag hier gegeten met zijn tweeen. We hadden een tafeltje midden in de ruimte voor de bar. Grappig dat ze de wijnen classificeren in goed en uitstekend, maar ik had zelf liever een normale wijnkaart gewild. Sommige beschrijvingenvan de rode wijnen vond ik ook eeg byzonder: fruitig, soepel met een bittere afdronk. De wijn geproefd...er was niets soepel aan. Daarna een glas chardonnay besteld die zo muf rook dat ik maar overgegaan ben op de sauvignon blanc; dat meisje in de bediening zei dat hun chardonnay altijd zo rook, byzonder. Mijn tafelgenoot had een pizza met groenten, erg lekker, maar ontzettend harde korst. Ik had de steak van 200 gram, rood. Helaas kwam de steak medium, tegen well done aan tafel aan. Zo jammer dat je hier in Amsterdam nergens een goede rode steak kan eten. Ik had super trek, dus heb het maar op gegeten. Over de rest van het gerecht, het smaakte allemaal prima, maar jammer van het vlees.
fijnproever0200 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
leuke avond gehad hier bij Forno. Vis en oesters waren mooi vers en vlees goed klaargemaakt. bediening soms en beetje moei of brak maar wel heel aardig. erg gezellig!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
De sfeer is altijd prima en relaxt. De pizza's zijn lekker, goede bodems. Jammer dat de zalm pizza niet meer op het menu staat. Het concept met drie kwaliteiten wijn maakt het makkelijk om te kiezen. De bediening is vriendelijk en attente.
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
wat een fijne pizzatent, hier ga ik vaker komen, na het hardlopen hier toevallig binnen gelopen met z'n vieren, aardige bediening, kraanwater en extra brood was geen probleem, en ook een extra beleg, no problem, dat zie je ook wel eens anders. De 80's muziek maakte het voor mij helemaal af. Tot snel