Fook Sing

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

Kees D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk eten, vriendelijke bediening, topchinees. Sinds een maand of twee eet ik hier regelmatig en soms neem ik mee voor mijn werk.
Dez .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij eten altijd erg lekker bij Fook Sing! De Babi Pangang is een aanrader. Wij komen er al jaren en de gastvrouw is zeer attent. Als wij in Amsterdam-Oost zijn komen we zeker weer langs.

Bram de Jonge en Désirée van Zanden.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Prima gelegenheid met authentiek Chinese gerechten.
Je proeft gewoon de kwaliteit.
Dit is absoluut geen 'doorsnee Chinees', maar een restaurant van klasse.
Soms is het uiterlijk van een zaak niet bepalend voor de kwaliteit.
Hier kun je kilometers voor omrijden om te proeven wat echt Chinees eten is.
Daar komt jij dat de bediening beslist van niveau is.
Hoort bij de top van Nederland.
Jonneke Z.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Briljant buurtrestaurant in Amsterdam-Oost..de dame die je helpt is ontzettend lief, het lijkt net of je een tante om de hoek hebt wonen die je iedere keer met open armen ontvangt als je langskomt. Het is goedkoop en je kan er heerlijk eten. Gisteren at ik met mijn moeder zeebaarsfilet met oestersaus en groenten met tofu en het was echt heerlijk, zoals altijd. Ik kom hier al een paar jaar en begreep dat ze dit jaar 25 jaar bestaan en dat is niet zonder reden. Verstopte parel in Amsterdam.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Mw. Lee is een geweldige gastvrouw, altijd heel attent en met aandacht, eten is erg goed en vers. Vrijwel nemen wij altijd iets van het maandmenu waarop allerlei verrassende combinaties staan. een portie is genoeg voor 2 personen. Wij komen er al jaren erg regelmatig en dat zullen we zeker blijven doen!!
Nora P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
dit was de 1e kaar dat ik daar afgehaald heb.de mevrouw is superaardig en het eten is niet duur.ik kwam thuis en heb heerlijk gegeten.de porties zijn zo groot dat je er twee dagen van kan eten.ik woon er vlakbij en weet al waar ik voortaan mijn eten haal,super.
EricSchulze .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ik zou willen reageren op de vorige reactie. Opmerkelijk, aangezien ik andere ervaringen heb opgedaan met deze zaak en mensen. Het (relatief) goedkoop zijn lijkt mij enkel een aanrader, daarnaast de snelheid. Zolang ik er al kom ben ik tevreden geweest met de kwaliteit en prijzen van het eten.
A look fook sing, de sate en soepen zijn van hoge kwaliteit, net als de overige gerechten die ik in de vele jaren dat ik er al kom genoten heb. Niet vergeten dat de zaak slechts twee personeelsleden heeft (behalve op zondag). Waar kan je (bij afhaal) nog voor onder de twintig euro met twee personen lekker eten?? Niks dan positiefs over deze zaak en het eten.
Jpab .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Allereerst werd ik heel vriendelijk ontvangen tijdens het afnemen van mijn bestelling, ik vind het dan ook erg jammer dat ik over de rest minder positief ben. Eenmaal thuisgekomen ben ik met veel trek begonnen aan de maaltijd, daging ketjap en kip in zwarte bonensaus. De aanbieding van deze twee gerechten zorgden ervoor dat je met zijn tweeën erg goedkoop kan eten en snel. Helaas was voor mij de Daging ketjap echt veel te droog, ik denk dat deze te lang heeft opgestaan en waren beide gerechten naar mijn mening best zout. De groenten waren verder wel erg lekker. Wel makkelijk en snel, maar voor mij niet erg lekker.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
We kwamen er toch langs, hadden weinig tijd voor het eten, en het was een eeuwigheid geleden dat we voor het laatst "Chinees gehaald" hadden. Vriendelijke ontvangst in dit piepkleine restaurantje. Een combinatiemenu besteld, met echte klassiekers: babi panggang mager vlees en tjap tjoy met kip. Minpuntje: er bleek niet gepind te kunnen worden (puntje aftrek voor service). Maar gelukkig was de pinautomaat vlakbij. De gastvrouw was misschien ook wel erg praatgraag; dat kan gezellig zijn maar niet iedereen zit daarop te wachten. Maar belangrijker is dat het eten dat we meekregen echt heel goed was. Knapperig vlees en perfecte saus bij de babi panggang, heel veel verse en smakelijke groente in de tjap tjoy. Voor een prijs waarbij je je gaat afvragen waarom je zelf nog zou koken...
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Ben van een hele koude kermis thuisgekomen. Wij wilden op zondagavond een hapje gaan eten en dachten aan Fook Sing. Eenmaal binnen in het restaurant werd ons te kennen gegeven dat het helemaal vol zat die avond. We besloten om dan maar afhaal mee te nemen. In de tussentijd dat we op ons eten wachtten, kwamen er verschillende mensen binnen. Zij informeerden of er plek was en deze werd oom gemaakt. Op de vraag van mijn kant dat id dacht dat het volgeboekt was, werd er geantwoord dat deze mensen gereserveerd hadden. Dit is kul. Het eten is ok, maar ook zeker niet meer dan dat en relatief duur. Laatste keer dat ik hier geweest ben.
Joseph C.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Het afgelopen jaar kom ik elke week hier voor heerlijk Chinees eten. De eigenaresse is zo vriendelijk en altijd praat met mij, hoewel ik spreek slecht Nederlands. Ze lijkt aan elke klant en wat ze willen eten te onthouden.

De chef-kok is een tovenaar, verborgen achter een scherm, die elke maand komt met nieuwe gerechten te proberen. Mij favoriete gerecht is de Hong Kong schotel met 3 soorten vlees,
maar ik meestal bestellen wat de aardige dame raadt.

Elk portie is zo groot ik kan slechts de helft eten en dan breng de rest aan het werk en maken mijn collega's jaloers.

Helaas zal ik binnenkort naar het buitenland verhuizen en zal deze plek erg missen.
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Beste recept om opgevrolijkt te worden op een grauwe winterdag... is een bestelling bij Fook Sing doen! Het begint al aan de telefoon, het enthousiasme waar je mee te woord wordt gestaan is ongekend. Eenmaal in het kleine tentje aangekomen, is het zo klein dat zelfs de gasten mij begroeten die in het restaurant zaten te eten (waar je doorheen moet lopen om bij de bar te komen, dit zijn zo'n 5 hele stappen). Maar dat maakt allemaal niet uit, het is een gemoedelijkheid die het tentje goed past. Eenmaal bij de bar aangekomen wordt je opgewacht door de Chinese eigenaresse en haar dochter, die je zo opgewekt begroeten dat het lijkt of je bij een Chinese tante en nicht bent aangekomen (en ik maar denken dat ik een puur Hollandse ben...). Het eten is keer op keer verrukkelijk! Mocht je eens zin hebben in iets anders dan de standaard (maar wel zeer goede) babi pangang... probeer dan eens de Peking eend in sinaasappelsaus... YUMMIE!!!
Wicher P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Wat heerlijk om zo'n Chinees in de buurt te hebben! Dit kleine restaurantje houdt met gemak de concurrentie achter zich door een geweldige kok en een allervriendelijkste bediening. Het echtpaar maakt er echt iets bijzonders van. Naast de gewone Chinese gerechten, die uitstekend zijn klaargemaakt, zijn er altijd een paar bijzondere gerechten, waaraan je proeft dat de kok ze met liefde heeft bereid. Wij komen hier elke week. Aanrader: Pekingeend met sinaasappel en een mandarijnensaus met grand marnier.
Sander F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wat een feest! Vooraf: zes heerlijke grote garnalen met sesamzaadjes, spare ribs (subtiel gemrineerd, niet van dat geweld) en pannekoekjes met knpperige eend en bosui. Dat voorspelt veel goeds, en inderdaad: het hoofdgerecht was malse biefstuk met zwarte bonensaus. Het vlees kwam van de ossenhaas: boterzacht gegaard met een heerlijke donkere saus vol geroosterde groente (champignons, paprika, ui). De koe loe kai (kip in deegballen met fruit in zoetzure saus) vond ik qua smaak ook heerlijk. Enige minpuntje was dat er vrij veel deeg om de kip zat waardoor het wat zwaar werd. Maar echt groot was dat probleem niet: ondanks de fikse porties en de drie voorgerechten hebben we alles opgegeten. Met twee bakjes gebakken bami ernaast. Alleen al voor die bami zou ik hier nog een keer gaan eten. Maar er zijn meer redenen om nog een keer te gaan: de thee was heerlijk, bij de rekening twee mandarijntjes en de gastvrouw was heel gezellig, zoals anderen ook al opmerkten. Dit is een goed bewaard Chinees geheimpje in Oost: maak er gebruik van als je in de buurt bent!
Aldert-Cisca .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
1e kerstdag 2013. Fantastisch kerstmenu, keuken van grote klasse verzorgd door vader en zoon, absolute topkoks. Ook altijd een prima glas wijn erbij verzorgd door de hartelijke altijd goedgehumeurde gastvrouw, nu bijgestaan door haar zeer vriendelijke dochter.
Ook als we op 'normale' dagen hier gaan eten is alles altijd zeer smakelijk en van grote klasse.
Uwe R.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Eet er regelmatig en haal mijn dagelijkse hap erg vaak. Omdat ze zoveel gerechten op de kaart hebben is afwisseling geen punt. De kok is een meester in het bereiden van alle soorten vis en de garnalengerechten zijn van uitzonderlijke klasse. Ook maakt de kok elke maand 3 nieuwe en onbekende toppers uit China. Bediening is vriendelijk en hartelijk. Porties zijn groot en meenemen is geen enkel punt. Zeer schappelijke prijzen en een leuke wijnkaart. Zeker een aanrader en het proberen meer dan waard.
Ronald258 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Het eten smaakt voortreffelijk en de bediening is zeer klantvriendelijk! Topper 2014 wordt zeker waargemaakt. Kom hier iedere week.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Ik heb met mijn ouders hier heerlijk chinees gegeten. Porties zijn enorm dus alles werd keurig voor ons ingepakt. Geen probleem, vooral alles heel gezellig. Ik kom er graag weer!
Slaven K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Dit is echt verreweg de beste kantonees/chinees die er is in amsterdam! Het mevrouwtje die er werkt is zooo ontzettend aardig en lief en het eten van meneer Li is echt NIET normaal lekker! De beef is van echte ossehaas en ontzettend zacht!!! Ik raad echt iedereen aan om een keer langs Fook Sing te gaan en even van het eten te proeven, ik weet zeker dat je dan niet meer anders wilt. Ik woon in osdorp, maar ik rij wel even om als ik oosters wil eten! Daarnaast hebben ze elke week een 5 euro menu, waarbij je een hele bak met eten krijg om mee te
Nemen, top als je student bent! Groetjes
Gon Z.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2013
Met drie personen hier gesmuld van verschillende Kantonese gerechten.
De bediening is zeer vriendelijk en attent.
Bovendien is het restaurant ook zeer gezellig ingericht.
Ik kom er graag weer terug!