Foodism

Hugo de Grootplein 10 1052 KW Amsterdam Nederland Kaart
31-204868137

Over restaurant Foodism

Voedsel is vrolijkheid

Voedsel verbindt mensen, culturen, de wereld. Het multiculturele spat ervan af bij Foodism: de chef met Slavische achtergrond begon met de Japanse keuken en kookt nu gezond en simpel eten zoals in het Mediterraans gebied. Probeer het dagmenu TheCookInLove! Foodism is alle avonden geopend en in naastgelegen zuster café Friends kun je in alle vroegte terecht voor heerlijke Trucillo koffie en een hapje. Zoveel vrolijkheid vind je niet vaak!

Meer informatie over restaurant Foodism

7,1
Voordelig
Pé B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Uiterlijk zegt niet alles! Ik ben hier samen met mijn vriendin naartoe gekomen, omdat alles terrassen in de buurt overvol zaten. Ik moet eerlijk zeggen dat het er op het eerste gezicht niet heel uitnodigend uitziet. Ook de bediening liet hier en daar te wensen over. Ze was erg vriendelijk, maar miste hier en daar het overzicht waardoor het soms chaotisch overkwam. Alles viel echter in het niet toen we onze tanden in de gerechten mochten zetten. Het was echt heerlijk! Vooral de lamskotelet en de zalm waren goed! De gerechten waren groot genoeg om met zijn tweeën te delen, drie gerechten per persoon was meer dan voldoende. Het was een warme zomeravond dus gelukkig konden we op het terras zitten (wel luidruchtig door de aangrenzende drukke straat, gelukkig gaan ze verhuizen), want het interieur binnen is eenvoudig en niet heel gezellig. Zeker een aanrader voor wie van lekker eten houdt en interieur niet op nummer één heeft staan. We komen zeker nog eens terug!
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Hier gegeten met een teamuitje (circa 8 personen). Het menu (allerlei soorten tapas) stond al vast, dus je kon zelf niets bestellen, maar dat was geen probleem, want alles was heerlijk. De nadruk lag echter wel heel erg op vlees, nu ben ik zelf geen vegetariër, maar het viel wel op. Zelf vond ik de salade met avocado en terriyaki erg lekker, maar ook van de andere hapjes heb ik genoten. De bediening was op zich goed, maar de planning verliep niet helemaal soepel. We waren allemaal op de afgesproken tijd bij het restaurant en het menu was al bekend, toch moesten we erg lang wachten op het eten, en dat kwam ineens allemaal tegelijkertijd, terwijl dat met tapas juist niet hoeft. Omdat we al een poosje aan de wijn zaten, maar nog steeds niet te eten hadden, hebben we maar brood besteld, maar dat kregen we uiteindelijk na het eten. Een ander nadeel was dat de buitendeur steeds open stond (er zaten ook mensen op het terras), waardoor alle sigarettenrook van het terras naar binnen werd geblazen, echt erg vies als je aan het eten bent. Ook als je vroeg of de deur dicht mocht, stond hij in no-time weer open, erg jammer. Het decor was niet heel bijzonder, maar er was ook niets mis mee.
Proever0174 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Foodism, de topper van de buurt! Wij komen hier bijna maandelijks en gaan elke keer weer voldaan weg. Het eten is erg lekker en de bediening is snel en attent. Goede prijs/kwaliteit verhouding. De tafeltjes zijn inderdaad niet heel ruim als je er een stuk of vijf gerechten op hebt staan, maar als het even kan qua drukte in het restaurant schuiven ze er zo een tafeltje bij waar je alles op kwijt kan.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Foodism. Gezellig buurtrestaurant dat Mediterrane en Balkangerechten serveert. Een soort groot uitgevallen tapas, heel geschikt om te delen. Wij hadden asperges met zalm, paddenstoelen met truffel uit de oven, goulash, en chorizo met garnalen en feta in tomatensaus. Toen zaten we vol, wat jammer was want we hadden nog veel meer willen proeven. Ook een hele uitgebreide wijnkaart, alles per glas te bestellen. Voor herhaling vatbaar.
Jamie W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Foodism.. Waar begin ik.
2 jaar geleden kwam ik hier op valentijnsdag heerlijk eten super lieve mensen ze zijn net een familie zorgen voor hun gasten zorgen ervoor dat ze een heerlijke avond beleven alles erop en eraan niet gierig geven zelfs extras zo nu en dan. Zo zeer tevreden. In die 2 jaar elk gerecht dat ik nieuw probeerde verukkelijk. De prijzen niet normaal laag. Wanneer gaan we weer?
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Goede plek voor een snelle hap. In Foodism kun je een soort tapas nuttigen. Iets grotere porties. Op een dinsdagavond in no time volle tafels (reserveren een must), da's altijd een goed teken. Personeel erg vriendelijk. Eten niet heel bijzonder. Ik had "Poseidon", een visspiesje van de grill, sommige stukjes niet helemaal gaar, maar wellicht is dat de bedoeling en doet verder niets af aan smaak. "Couscous met gedroogd fruit en verse groenten" viel mij tegen. Gedroogd fruit waren alleen rozijnen en de verse groenten waren zo dun gezaaid dat ik niet eens kan vertellen welke groente gebruikt is. Jammer, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen na de juichende recensies op IENS.nl
Zico B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Hier laatst gegeten met vier vrienden. Goede service, lekker eten en een gezellig restaurant.

De bediening en service in dit kleine restaurant is goed, de verschillende gerechten komen in een snel maar fijn tempo op tafel. Wij hadden ervoor gekozen ons te laten verassen wat het menu betreft, alles op de kaart klonk dermate lekker dat wij hier wel vertrouwen in hadden. Uiteindelijk gekozen voor 13 gerechten voor vijf personen, hetgeen zeker genoeg was. Uiteindelijk een goede keuze, we kregen een ruim assortiment van groentes, vlees, vis en aardappel gerechten voorgeschoteld. Heerlijk uitgebalanceerd menu tezamen met twee lekkere flessen wijn uit de Balkan.

Wij hebben een top avond gehad en komen hier zeker nog een keer terug. Betaalbaar, lekker en gezellig uit eten, nog net in het centrum van Amsterdam, het kan zeker bij Foodism.

Maaarion .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Ok, het is krap, lawaaierig en je tafel is klein, maar.... de gerechten zijn zalig! De bediening is aardig, beleefd en behulpzaam. Wanneer gaan we weer?
Emmie V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het hoge cijfer heeft Foodism waarschijnlijk te danken aan de prima prijs-kwaliteitverhouding. Het eten is namelijk goed, maar verre van gastronomisch. Sommige gerechten hebben veel vet, kaas of saus. En veel knoflook, dus houd daar rekening mee. De kaart is zeer uitgebreid, dus voor elk wat wils.
De bediening is prima en de inrichting is leuk, hoewel de tafels achterin wat dicht op elkaar staan.
Alles bij elkaar een goede keuze als je even wat simpels wilt eten met vrienden.
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wauw! Hier laatst gegeten en wat was dit lekker. Kleine hapjes gedeeld en de een nog lekkerder dan de andere. Vooral de Portobello was heel lekker. Je zit wel dicht op elkaar inderdaad maar niet storend. Vriendelijke bediening.
Fleur K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Voor mijn verjaardag hier gegeten met een groep van 13 mensen. Bediening was top, eten top en als afsluiting ook nog een fles wijn cadeau gekregen. Aanrader!
A53 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Lekker buiten gezeten bij Foodism. Hier al diverse keren gegeten en altijd weer goed. Bediening is vriendelijk,hulpvaardig en geeft goed advies bij het bepalen van de keuzes! Geen culinair evenement maar prima eten voor een prima prijs!!
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Super lekker, puur eten voor een nog betere prijs. Bediening is altijd heel vriendelijk en de wijn is ook nog eens top. Super tentje!
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Eten zoals eten bedoeld is. Pure smaken van de kleine gerechtjes (vooral de kip in yoghurt is een aanrader), simpel opgemaakt maar vol van smaak en groenten die proeven zoals aan de Middelandse zee. Tel daarbij een vriendelijke bediening en dito prijzen op en een topavond is verzekerd!
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Wij eten er heel regelmatig bij Foodism, Maar rennen om 18 uur naar binnen, en zijn om 19 uur weer weg.
Daar is het menu perfect voor. Altijd leuk en gezellig. en heel betaalbaar.
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Volle bak en dat is logisch. Goede balkangerechten voor een eerlijke prijs. Simpel maar doeltreffend lekker. Heerlijke ( Macedonische ? ) rode wijn en meer gedronken dan de bedoeling was :-0 Service is attent en vriendelijk zeker het feit dat ze aangeven dat je misschien wel te veel besteld. Zeer correct........ én dat je dicht op elkaar zit is alleen maar gezellig. Voor degene die dit een probleem vinden, dat je op elkaar zit, die moeten maar lekker ergens anders gaan eten. Wij komen zeker terug.
Knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Genoten van meerdere heerlijke gerechtjes, portobello, couscous, lamsvlees, dorade en nog meer. Allemaal even lekker klaargemaakt. Heerlijke Spaanse wijn erbij gedronken.
De zaak zat helemaal vol, maar de service was perfect. Prijs/kwaliteit helemaal top.
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Ter gelegenheid van een verjaardag hier met 10 vriendinnen wat gegeten. We kregen een soort surprise menu, met allemaal kleine gerechtjes die we konden delen. De gerechtjes waren super lekker, service helemaal top en super goedkoop! Wat wil je nog meer...
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Na veel lovende verhalen gehoord te hebben gereserveerd bij Foodism. En wat waren we blij dat we hier gegeten hebben. We waren iets te laat maar ik had vantevoren gebeld omdat ik bang was dat ons tafeltje anders weggegeven zou worden. Ons telefoontje werd in dank afgenomen en toen we aankwamen was er inderdaad ook maar een tafel nog vrij. Het is een kleine zaak en de tafels staan erg dicht op elkaar maar dit heeft eigenlijk wel zijn charme. Zo konden we met onze buren overleggen wat voor lekkere gerechten zij hadden genomen.
Het was moeilijk kiezen. Naast de gewone kaart hadden ze ook nog wildhapjes zoals konijnenbout, etc.
We gingen voor de meer traditionele hapjes. Couscoussalade met gedroogd fruit, een soort van ovenpannetje met ei, spinazie en feta, een salade met artisjok en feta, melanzane alla parmigiana. We zouden kijken of we daarna nog trek hadden maar de porties waren aan de grote kant zodat we het bestelde eten niet eens opkregen. De rode huiswijn was heerlijk en de koffie toe ook. Het personeel was allervriendelijkst en dit maakt Foodism dan ook tot een echte aanrader. We gaan er binnenkort weer snel heen. Ernaast zitten trouwens een koffiezaakje wat ook bij hun hoort. Hier kun je vanaf 07.00 uur terecht voor koffie. Deze week ook eens doen.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Dat was het dan. Weg is het romantische Balkan tentje met overheerlijk eten van de "andere" mediterranee. Verdwenen is de prettig eigengereide bediening met de persoonlijke touch. De piano waar eens in de late uurtjes jazz werd gespeeld en de kapstok hebben het veld moeten ruimen voor tafels, tafels & tafels. Het management heeft besloten dit zaakje totaal dicht te timmeren en de klanten volledig op te hokken waardoor je schaamtevol bonkend tegen stoelen en tafels je plek bereikt. De gang naar het toilet is daardoor zelfs een extra overweging waard. De kakofonie is die van een zwembad: zelfs de bediening die zich door de zaak heen propt, is gehurkt en schreeuwend in je oor amper te verstaan. Hier kom ik helaas niet meer terug: goed eten verdient nu eenmaal ook een goede setting.