Food & Joy

Brink 80 7411 BX Deventer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Food & Joy

Beekmeertje .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ik ben een liefhebber van ribeye en kan me niet herinneren ergens een taaiere en slechter gebakken, rauw en koud van binnen, op mijn bord te hebben gehad, stom genoeg heb ik deze toch, naar binnen gewerkt omdat het diner een vaderdaggeschenk was.
Bij het afrekenen heeft mijn vrouw wel gemeld dat het niet naar wens was maar kreeg geen bevredigende reactie.
Ribeye en biefstuk bakken hebben ze geen kaas gegeten, helaas.
Het overige eten was redelijk, moet ook gezegd worden.
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
We werden allerhartelijkst ontvangen door een meisje uit de bediening. Ze had een lieve en vriendelijke uitstraling. Vooraf allebei gerookte zalm met zelfgemaakte kruidenboter genomen. Mijn man had als hoofgerecht Ribeyesteak en ik had een groentequiche met quinoa en paprikasaus. Lekker glas droge wijn er bij.Heerlijk!
Koffie toe. Niks op aan te merken. Tussendoor werd regelmatig gevraagd of alles in orde was, maar er werd niks opgedrongen. Prima zaak om nog eens terug te gaan.
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Met dochter van bijna 2 hier gegeten. Het oerbroed vooraf met de huisgemaakte dipjes was goed. je kon ook echt proeven dat dit huisgemaakt was, als was de Parmezaanse kaas in de pesto wat overheersend. De sate van mijn vrouw was mooi op smaak, vlees goede garing. Mijn eendenborst perfect bereidt, heerlijk sappig. De saus van sinaasappel en steranijs was alleen wat te anijsig waardoor de rest van de smaken werden verdrongen. De garnituren waren erg goed, de dressing over de salade was heerlijk en niet fabriekssmaak. De aardappel rondjes waren ook erg fijn gekruid. onze dochter had ook keus en kreeg een lekker bord patat, kipnuggets en komkommer frietsje. De bediening was alleraardigst! Netjes werd zoals het heurt de deur open gehouden. We werden niet gelijk besprongen voordat we al binnen waren wat we wilden drinken en ook bij weggaan werd de deur netjes opgehouden en ons een fijne avond gewenst.
Sabien83 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wij zijn fan en dan ook vaste klant bij Food and Joy. Wij komt hier geregeld voor een 3 gangen menu maar ook de lunchkaart is een echte aanrader! Eigenlijk is alles lekker op de kaart! Daarnaast verstaan ze hun vak. Altijd een lach en erg servicegericht! Het interieur is ook nog eens leuk. Kortom echt een aanrader!
JensHagen .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Hier op een warme dag lunch genuttigd. Vriendelijk personeel die u snel helpt. Ook de hond kreeg netjes water aangeboden. Het eten smaakte erg goed waarbij de huisgemaakte tonijnsalade echt perfect was. Je krijgt erg grote porties en de prijs ligt rond normaal. Hierdoor krijg je echt waar voor je geld. Mochten wij weer op de Brink willen gaan lunchen dan gaan wij zeker terug naar Food & Joy.
Erasma O.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We aten er op een zaterdagavond met 11 man. De reservering was al heel plezierig verlopen (geen punt dat aankomsttijd niet helemaal precies te bepalen was vanwege wandeltocht).
Service was vlot en attent, terwijl het toch een hoop gedoe is met 11 man. Eten was prima, originele kaart met een aantal visgerechten, een aantal vleesgerechten, vegetarische gerechten en maaltijdsalades. Alles goed klaar gemaakt, al leek de hamburger mij aan de rauwe kant.
Koffie ook in orde. Kortom een prima restaurant met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Prettige plek, prachtig oud balkenplafond. Een aanrader.
Kasparov .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Food en joy maakt zijn naam waar. Een erg prettige plek met goed, eerlijk en puur, eten voor een goede prijs. Een van de plekken aan de brink die naast een goede locatie verder nog meer te bieden heeft. Een eenvoudige doch complete kaart die niet snel verveelt en altijd een leuk seizoensgerecht of wat bijzonders extra. Goede bereiding, vlotte en leuke bediening en fijne atmosfeer. Nergens over the top en juist daardoor heerlijk voor een lekkere lunch of een prettig diner als aftrap voor een succesvolle avond. We zijn er nou al menigmaal geweest en het is nog steeds een favoriet. Aan te raden!
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Altijd al benieuwd geweest hoe de keuken hier zou zijn.
Dus toch maar eens hier wezen eten.
Het viel tegen voor wat je moet betalen.
Bij het apperetief niets te knabbelen in de vorm van olijfjes of wat brood.
De voorgerechten van matige presentatie en kwaliteit.
Als hoofdgerechten sukade en een biefstuk van hert en zwijn.
Graag medium-rear en hoe krijg je het op het bord....... Well done
Retourtje keuken dus terwijl de ander maar begint met eten.
Het dessert ijs, gewoon in een bakje.
Sorry, voor deze prijs kun je beter eten in Deventer.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
In het kader van we doen een keer wat anders, gingen we nu naar Food en Joy in Deventer. Het was volle bak en heel gezellig! We kregen een mooi plaatsje en begonnen met een glaasje witte wijn. De lunchkaart zag er mooi uit en we kozen voor een broodje met verse tonijnsalade. Heerlijk! Ok, ik eet meestal een broodje tonijn wanneer ik ga lunchen, maar deze staat bovenaan op mijn tonijnsalade-lijstje.
De bediening is zeer vriendelijk en we hadden het prima naar ons zin.
We komen snel weer.
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wij liepen hier willekeurig binnen, voor een snelle lunch. Het was erg druk en de bediening moest flink aan de bak, maar de sfeer is gezellig en de service spontaan. We moesten dit keer wat langer dan normaal wachten op onze broodjes en drankjes, maar eigenlijk vonden we dat met het leuke personeel en de levendige setting niet zo erg. Het lijkt ons op een minder drukke dag een heel relaxte zaak. De tosti en het broodje hamburger waren lekker en beter dan wat je in de meeste vergelijkbare zaken krijgt. De prijs klopt ook. De biologische inslag is een leuke bonus. Kortom; prima plek voor onze lunch.
Desiree K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Met een gift voor 2 eerst geborreld en daarna wezen eten.
Het eten was niet heel bijzonder. Wild was gedeeltelijk lekker en de vis wat gewoontjes. Tevens ca 1uur moeten wachten op het hoofdgerecht, op een door de ober genoemde drukke avond. We vonden dit wel erg lang!
Verder is het een gezellig restaurant, met vriendelijk personeel.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
We hebben geluncht. Heerlijk buiten onder een warme lamp. Heerlijk brood met tonijnsalade. Met veel zorg gemaakt en heerlijk. De service is heel goed. Er werd direct een kussenplank gebracht, zodat je met je bord op schoot kon zitten en wij dus op de bank konden blijven. Relaxed en van prima kwaliteit. Als we in Deventer zijn, gaan we hier graag heen
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Met een "gift for 2 kaart" is er in het oosten van het land maar beperkte keuze aan restaurants. Onze reservering bij Food &Joy verliep vlot. We kregen bij binnenkomst de mooiste plek in het restaurant: aan het raam met uitzicht op de Brink (de kou die overwaaide, elke keer dat de deur open ging, namen we voor lief). We vroegen om de wijnkaart, maar die is er niet. Welke kleur wijn wilt u vroeg onze serveerster. Toen we rode wijn bestelden kregen we de keus uit Merlot of Syrah. Het meisje had geen idee uit welk land beide wijnen afkomstig was. We namen de Syrah en die bleek uit Navarra (Spanje) te komen. Prima wijn voor een mooie prijs. We bestelden oerbrood met 4 verschillende sausjes. Het brood was heerlijk met een knisperende korst. dit brood eet je niet met sausjes vind ik, hier hoort een mooie olijfolie of gezouten boter bij. Tapenade uit een potje doet geen recht aan dit mooie brood. De carpaccio van hert was lekker, maar het hertenvlees viel niet te onderscheiden door de krachtige smaken van kaas, rauwe ui en gedroogde tomaatjes. Jammer, het was wel mooi vlees. Het stoofpotje van wild met pompoenpuree was aardig, er was teveel venkel in verwerkt en dat overheerste in dit gerecht. De hertenbiefstuk en wildzwijnbiefstuk waren prima, mooi rood van binnen. Gebakken aardappeltjes (wat slapjes) en sla werden bij dit gerecht geserveerd. Warme peertjes met ijs en slagroom hoort bij dit seizoen; het gerecht was goed. Wanneer leren we in Nederland dat muntthee geen muntWATER is? Ga eens in de leer bij de Marokkaanse keuken! Ook hier dus muntwater. We hebben goed gegeten voor een mooie prijs. Het restaurant zat helemaal vol, maar er was voldoende aandacht voor ons: het eten werd in een rustig tempo op tafel gezet en de bediening was vriendelijk.
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Laat ik beginnen met wat ik als echt positief beschouw

- Er wordt goed gekookt, snoekbaars is goed gebakken en klaargemaakt
- Bijlagen zijn ook goed, lekker vers, knapperig zoals die frites bijv. en worden ongevraagd aangevuld :-)
- Wijn krijg je in een fles geserveerd en mag je opmaken, hoeft niet
- Moderne strak decor, helemaal van deze tijd
- Paprikasoep niet te zout en heel iets pittig.......een onverwachte topper
- Goede prijs/kwaliteits-verhouding

En dan wat puntjes van kritiek die minder positief zijn
- Achtergrondmuziek kan echt niet!!! (Sky Radio, of iets dergelijks)
- Waarom Ben & Jerry's ijs op de kaart zetten als je 1. De beste Ijsboer uit de wijde omtrek (Talamini) als buur hebt 2. zelf verrukkelijk en erg lekker ijs kunt maken ? ik snap dat niet.
- Ik mis nog te veel seizoensgebonden (biologisch geteelde) groenten en producten van zichtbaar kwalitatief goed aangeschreven leveranciers uit de regio op de kaart, dit moet veel beter kunnen

Dit zijn een paar punten waar aan gewerkt kan worden
Liefhebberin .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Prachtig monumentaal plafond op de vide. Bediening enthousiast en open, leuk!
Geluncht en het was geweldig lekker en zag er goed uit.
Een aanrader!!!
Ldehart .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Wij hebben met z'n tweeen hier heerlijk gegeten. De porties waren prima, het voorgerecht mag een iets minder grote portie worden (soep). Wij werden zeer gastvrij verwelkomd door het enthousiaste en vriendelijke personeel: zo kan het dus ook! Wij komen hier zeker vaker.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Vandaag tweemaal het dagmenu gegeten op het gezellige terras dat uitkijkt op de Brink. Een heerlijke mediterrane tomatensoep vooraf en die was echt heerlijk. Livar varken met livar ham als hoofdgerecht. Met een randje vet eraan en dat maakte dat het varkensvlees niet droog was. Smakelijke gewokte groente, een salade en gebakken aardappeltjes als garnituur. Gewoon goed gegeten voor een prijs die minder doet vermoeden. De witte huiswijn: ook prima. Goed op temperatuur, licht zuurtje. En de bediening: vriendelijk en attent. Dat zie je wel eens anders aan de 'horeca plaza's'. Kortom, een aanrader met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Menno66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Prettig rustige inrichting - niet zo kroeg-achtig. Iets boven eetcafé-niveau prijzen maar daar is het eten ook zeker naar: erg lekker! Dat vonden mijn tafelgenoot en ik allebei. Zoals al gezegd op deze pagina, de salade met geitenkaas is een aanrader.
Bediening inderdaad erg vriendelijk, tegen popi aan, het kan nog nét. Prima!