Food and the City

Maandag t/m Zaterdag 14:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Bas T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Veel van de recensie hier geven een perfecte omschrijving. Als je even snel iets wil eten, maar geen zin hebt om een vette hap te halen kun je hier uitstekend terecht. Er is geen menu, je kunt gewoon kiezen wat de dag vers gemaakt is en er is voldoende keuze voor vlees, vis of vega. Echt een aanrader als je even snel iets wil eten, maar nagenoeg geen plek om in de zaak te blijven zitten. Daar moet je een beetje geluk mee hebben.
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Wat een warm welkom bij food and the city! Na een dag hard klussen was ik moe en hongerig en heb ik heerlijk gegeten daar. Ik had een heerlijke gehaktbal met salade en groente voor een goede prijs. En de gastvrouw was heel hartelijk en geïnteresseerd.
Zelfs van de tiramisu (die normaal niet mijn favoriet is) heb ik gesmuld. Een aanrader, ik ga zeker vaker bestellen daar.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Ik werk bij het Oorsprongpark om de hoek, en moet vaak een of twee keer per week 's avonds werken. Vorige keer besloot ik, vanwege de goede recensies op iens, eens te kijken bij Food and the City. Het is een heel klein zaakje, waar ik vaak langs ben gelopen maar waar ik eerder nooit binnen ben geweest. Ik besloot voor de kiplasagne te gaan, dat zag er wel lekker uit. Het werd voor mijn neus in de oven gedaan en opgewarmd, na ongeveer vijf minuten was het klaar en kreeg ik er nog bulgur salade en spinazie bij. Ik betaalde 8,90 voor de maaltijd, wat ik een prima prijs vond. Het smaakte prima, zeker voor een maaltijd die je even snel moet nuttigen op je werk. Mijn verwachtingen waren echter nog iets hoger gespannen, maar wellicht had ik niet eerst de recensies moeten checken..
Valerie J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Bij Food & the City in Utrecht heb ik een verrukkelijk gerecht gegeten! Gehaktballetjes in tomatensaus, bulghur met paprika en spinazie met vinaigrette. Echt van genoten! Maria is vriendelijk en behulpzaam. Het winkeltje op de Voorstraat is klein en eigenaardig maar heeft zeker zijn charmes. Authentiek!
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Gastvrouw Maria heet je altijd zeer hartelijk welkom. Zij maakt autenthieke mediterane gerechten die origineel en altijd lekker zijn. Altijd verse ingredienten. Wij komen hier graag terug. De winkel ziet er van binnen ook mediteraan uit, je bent heel even op vakantie!
Lou S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Zoals hierboven beschreven, top eten(alleen maar diner gehad(váák)). Lekker, vers en fijne prijs! Daarnaast gaan wij juist graag daar eten, bij mooi weer zit je buiten heel goed en wordt je vriendelijk geholpen. Het is geen écht restaurant, maar een afhaal waar je ook fijn kunt zitten.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Wij halen hier vaak de overheerlijke moussaka, waar je redelijk op tijd voor moet zijn, hij is namelijk nogal eens uitverkocht. Maar soms heb je geluk en komt hij net vers uit de oven. Ook andere Griekse specialiteiten zoals de gehaktballen smaken goed. De Griekse dames achter de toonbank zijn vriendelijk. Sinds kort bezorgt Food and the City ook thuis, dat scheelt weer een fietstochtje.
Loek_Colussi .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Catering laten verzorgen voor m'n 50e verjaardag. Uitstekende moussakas, lamsvlees, bulgur- en koolsalade, tzatziki. Samen met Maria een uitstekende maaltijd voor 35 personen samengesteld tegen een goede prijs. Mijn feest was geslaagd!
Vanbeekpatrick .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
De inktvis, gevuld met spinazie en fetakaas smaakt voortreffelijk. Het eten is scherp geprijst en ideaal voor een gezonde en snelle hap.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Ben hier ooit toevallig binnengewandeld en ben sindsdien een vaste klant. Het eten is fantastisch, verse ingredienten, en het belangrijkste: met veel liefde gekookt. Het is altijd erg gezellig om met Maria een praatje te maken. Bovendien is het erg goedkoop allemaal.
TomDresser .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
My favourite place to eat in Utrecht! Whatever you're craving, be it vegetarian dishes, meat or just small snacks, you're sure to find it there! And everything is delicious! The combined gifts of Xaroula with her cooking and artistic input and Maria with her people skills really bring a breath of authentic Mediterranean flavours, sounds and images to everyday dutch life. Keep up the good work ladies!
Mata .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Absolute Mediterranean cuisine! Taste, atmosphere, creativity are the values that led me being addicted to this restaurant. Definitely recommended for homemade, tasteful, healthy food accompanied by the most friendly Dutch-English-Greek speaking staff.
Ipa .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Een leuk restaurant waar eerlijk wordt gekookt.je proeft het plezier in het eten en de warmte van de bediening. hier werken echt aleen maar mensen die plezier in hun vak hebben. Een plek om vaker te bezoeken.
Lorenzroman .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Ik kom hier regelmatig een maaltijdje halen, en het is elke keer weer moeilijk kiezen want het is steeds een verrassing. Het eten is prima, de winkel is leuk aangekleed en de service is echt top: hele vriendelijke mensen die goed de tijd voor je nemen. En Maria maakt altijd graag een praatje met je, wat het extra leuk maakt. Aanradertje!
Cactus88 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Ik ben het afgelopen jaar meerdere malen bij Food and the City geweest. Lekker eten, en een super lieve vrouw die het waardeert als je terug komt.
Aaf10 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
De biftekki, de lasagna, de gehaktballetjes en de pasta met octopus zijn fantastisch! En ook de koolsalade, de bulgur en de rijst die je erbij kunt uitkiezen. Alles is vers, gezond en zeer smaakvol. Ja,: ik ben fan! Ik ben de afgelopen drie maanden vier keer bij Maria langs geweest! Leuk ook dat er iedere andere gerechten zijn om uit te kiezen. Een absolute aanrader!
Lude A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Ik kom gemiddeld een keer per week mijn avondeten halen bij FAC. Het is elke keer weer een verrassing wat er is en dat maakt het leuk. Maria neemt altijd de tijd om je te helpen. Ik blijf terug komen voor de goede prijs/kwaliteit verhouding en gezelligheid.
De bifteki is altijd lekker, maar vorige week was er bijvoorbeeld gestoofd lamsvlees met kaneel en witte wijn, heerlijk!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Ik fiets hier een blokje voor om! Af en toe heb ik geen zin om te koken en dan pak ik mijn fiets en ga naar Utrecht. Bijna 4 kilometer fietsen om te kijken wat Maria heeft gekookt en dus ook weer 4 kilometer terug. Altijd een verrassing, maar heeft nog nooit verkeerd uitgepakt. De porties zijn groot (te groot voor mij in elk geval), de prijzen bijzonder laag.
Dat het vers is dat zie je, dat proef je. Fantastische verse koolsalade, gevulde piperiés, gemarineerde olijven, lamsvlees uit de oven. Allemaal lekker!
Leuke aankleding van de winkel. Lekkere Griekse muziek op de achtergrond. Het is altijd moeilijk om de verleiding te weerstaan meer mee te nemen dan je nodig hebt.