Fong Sheng

Meer informatie over restaurant Fong Sheng

• Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Een lekker peking eend menu gegeten. Flensjes vooraf met peking eend, een lekkere vissoep, daarna knapperige peking eend en ossenhaas. Het smaakte allemaal prima, niet echt pittig, eerder wat vlak. Bediening is onpersoonlijk.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteravond samen met mijn zoon gegeten bij Fong Sheng. In onze regio, West-Friesland, is na het verdwijnen van Ah-Tim in Obdam geen goed Chinees Indisch restaurant meer te vinden en we reden hier langs dus kozen ervoor om hier te dineren. Het was er ouderwets netjes. Echt een Chinees restaurant zoals we ze uit het verleden kennen. Gekozen voor de Chinese rijsttafel. Eten gewoon lekker zoals je bij de betere Chinees mag verwachten. De saté saus was anders dan we meestal meemaken. Met een vleugje anijs leek het wel. Erg smakelijk. De bediening gewoon top. Natuurlijk praat de bediening iets minder met je door de "taalbarrière" maar verder uiterst vriendelijk en servicegericht. Niets mis mee. Dus een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Hier gegeten voorafgaand aan theaterbezoek in de op loopafstand gelegen Apeldoornse Schouwburg.
Goede service, professionele bediening. Heerlijk eten!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Sinds jaar en dag is Fong Sheng een vast lunchadres bij een bezoekje aan mijn in de buurt wonende moeder van 89. We eten hier altijd erg smakelijk (meestal storten we ons op de Peking-eend gerechten), de eigenaar maakt altijd even een praatje, met het uitzicht op de Loolaan en Grote Kerk is niets mis en het meubilair is comfortabel. OK, de inrichting is misschien niet zo spannend en is al jaren hetzelfde en niet alle mensen in de bediening zijn even spraakzaam, maar we komen om lekker te eten en dat lukt altijd weer. Bief- en eendgerechten erg smakelijk, groenten knapperig vers, goed gevulde nasi en bami, indien gewenst en doggy-bag voor de restjes en goede value for money. Kortom, in onze beleving een hoger cijfer waard dan wat we nu op Iens zien, maar wellicht zijn we wat bevooroordeeld omdat we er al jaren komen.
Dijkmans .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Slecht ervaring menu van de maand besteld met extra. Bami /nasi extra met extra vlees in de hele bak 6 stukjes ham.Thuis gekomen er miste een bak nasi. Even gebeld. Nee wij maken geen fouten. Wel 43,50 betaald voor 30 euro eten. Advies ga er eten weet je in ieder geval wat je op tafel krijgt. Afhalen beslist niet doen.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
In veel grotere steden verdwijnt "De Chinees", maar deze in Apeldoorn is er gelukkig nog. Direct tegenover Theater Orpheus is het een groot restaurant met een voor Chinese begrippen beperkte kaart. Er lijkt voor gekozen om specialiteiten te serveren, en niet de gemiddelde Chinese maaltijd kip-rund-varken op veler manier bereid met bami, rijst of nasi. De tafel ziet er prima uit met mooi linnen , servetten en servies. De bediening is vriendelijk en vlot. De bestelde soep was "vergeten" en de hoofdschotel was al klaar, dus of we de soep nog wilden? Gelukkig maar niet, want de hoofdschotel was meer dan voldoende en uitstekend van kwaliteit. Met een 'doggybag' konden we er de volgende dag thuis nog even van nagenieten! Hopelijk blijft deze Chinees nog lang beschikbaar in Apeldoorn!
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Eigenlijk stapten we terug in de tijd; natuurlijk: het was een familie-etentje dus een soort reünie maar bij Fond Sheng is het alsof er in de laatste 35 jaar niets is veranderd. De service is snel - op het gehaaste af maar wel aardig en correct. De menu kaart is ruim maar naar ons idee wat rommelig opgezet met losse gerechten en dan weer een pagina's met menu's; ook de grootste irritatie bestellen per nummer - brrrr; als ik Ha Kau bestel dan bestel ik geen nummer 19.

De voorgerechten zijn zeer smakelijk. De Beijing Eendenborst (waarom niet gewoon Peking eend het gaat tenslotte niet om de stad) is heerlijk pittig maar aan het te kort op het vet gebakken. Zoals alle hoofdgerechten is het een royaal gerecht. De desserts zijn zoals bij elke Chinees: weinig inventief, buiten de Pisang is er toch wel wat leukers te bedenken dan een Dame Blanche en consorten?

Kortom: als flash-back en voor deze gelegenheid met de familie prima maar de ambiance en de kaart zijn niet meer van deze tijd en de gerechten vragen om meer verfijning en dan zou het zo maar weer een top-Chinees kunnen worden.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Als voorgerecht erg smakelijke en pikante reepjes Ossenhaas Schezuan gegeten. Daarna Grote garnalen Schezuan die smakeloos was. Schezuan gerechten horen pikant te zijn, maar deze garnalen zwommen en een lijmerige vage saus.
De oudere ober (eigenaar?) is erg vriendelijk, maar een tweede ober was een ongeïnteresseerd en nauwelijks te verstaan.
Niet voor herhaling vatbaar.
Grenouille .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Authentiek chinees-indisch restaurant zoals er wel honderden zijn in Nederland. Goede smaak, beetje matig qua kruiden en voor mijn doen veel "slijmerige" saus. Bediening was vreemd. Op zich wel aardig, maar beetje kortaf in de omgang. Dessert was inspiratieloos. Schijnt de beste in Apeldoorn te zijn en dat snap ik wel. De menukaart is veelzijdig, maar niet vernieuwend.
F T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Met moederdag hier heerlijk gegeten. Kwaliteit altijd goed en constant. Wij vonden de ober wel brutaal. En omdat wij vroeg waren werd het druk tijdens ons hoofdgerecht en was het moeilijk om contact te maken om nog wat te drinken te bestellen. Mijn moeder werd afgestraft omdat ze antwoord gaf op de vraag of ze koffie of thee uit het menu wilde. STRAKS! eerst de anderen in de kaart laten kijken. Zoals je een kind terecht wijst wat al vijf keer om een snoepje vraagt. Mijn vader bestelde een cappuccino koffie en toen deed hij bijdehand of meneer nou koffie of cappuccino wilde. Op de rekening hebben we 10 minuten moeten wachten. Toen maar naar de bar gelopen. Ik ken Chinese restaurants met vriendelijkere bediening en zal niet gauw meer terug gaan.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Lekker gegeten. Heerlijke Beijing eend. We hadden een uitgebreide rijsttafel. De bediening is alert en vriendelijk. Ze zitten wel heel erg op de drankjes, dat mag wel iets minder wat betreft. Prima ervaring, aanrader.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Op een zondagavond hier binnengelopen. Entree is wat rommelig omdat we de afhaalrij in liepen. Een vriendelijke man van de bediening hielp ons snel naar een tafeltje voor twee, daarna was het genieten. Beiden hadden we een Ta Pan gerecht, ossenhaas met een zoete saus en varjpkenshaas met een zwarte bonen saus. Heerlijk allebei. Opvallend goed gevuld met veel groenten. We eten dit vaker bij andere Chinezen, dan vaak alleen ui. Erbij bami (lekker en niet vet) en mihoen. Als nagerecht samen ijs gedeeld. Door de recensies durfden wij dat aan en was absoluut geen teleurstelling. Lekker mango ijs met vers fruit. Daar kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen. De bediening is attent, niet opdringerig en ziet goed wat er moet gebeuren. De gerechten die voor anders tafels voorbij kwamen zagen er goed uit. Zo goed dat wij terugkomen. De inrichting is niet speciaal , zoals je bij een Chinees zou verwachten.
André V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Hoe groot is toch het verschil in bediening tussen Nederlandse kelners en Aziatische, zelfs als zij hier zijn geboren en getogen. Het zit kennelijk in de genen. Niet alleen in snelheid en voorkomendheid verslaan zij hun Gelderse collega's, het zijn ook de details die het verschil maken. Zoals het aan tafel opdienen en uitserveren van vlees- en visgerechten. Wie kan er nog vlees en gevogelte aansnijden of vis fileren zonder de zaak te verprutsen? Hier weten ze nog hoe dat moet. Echte kelners zie je in Nederland alleen nog in sterrenzaken, elders zijn het vaak studenten die hun studiefinanciering bijplussen. Slechts één puntje van kritiek: de gebonden krabsoep was niet gebonden, maar helder. Verder alles oké hier.
MurielG .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Zeer goed Chinees restaurant waar ze nog weten wat gastvrijheid betekent. Ook een Chinees waar de dessserts en koffie goed zijn wat bij veel andere Chinese zaken vaak een ondergeschoven kindje is. Aardige en nette bediening. Hier komen we terug!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Wat is dit een geweldige ervaring! Wij zijn niet zo van 'de chinees' maar soms heb je er ineens zin in. Met al die goede recensies moesten we dit restaurant maar proberen.
Het welkom was allerhartelijkst, adequaat, persoonlijk. We kregen een plek bij het raam, mooi uitzicht op de prachtige Grote Kerk in Apeldoorn.
De service bleef snel maar wel persoonlijk en vriendelijk. We hebben hele eenvoudige dingen besteld, daarmee laat een restaurant zijn kwaliteit zien. En die was hoog! De Loempia smaakte fantastisch, veel smaak en alle onderdelen waren afzonderlijk in de mond te proeven. De korst was krokant en mooi gekleurd.
Hierna Char sieuw, Koe loe yuk, Baba pangang, Sate, Bami.
Sambal en soya saus stonden al op tafel. Wij kregen het gevoel dat de sambal huisgemaakt is. Geen gladde smurrie maar een smaakvolle sambal waarin je de onderdelen kon onderscheiden.
Bij alle dingen die we aten proefden we de verschillende smaken, iets wat in onze ervaring bij maar bij een enkel Chinees restaurant zo te proeven is.
Tot het einde toe werden we vriendelijk geholpen, de medewerkers hebben verstand van zaken (bij de afhaal stond een klant met vragen over gluten, hij kreeg alle informatie die nodig was om een goede maaltijd mee naar huis te nemen, super!)
De prijzen zijn prima, net als ieder andere Chinees. Eten, service, alles is alleen net een tandje beter, verzorgder. Kortom, absoluut de moeite waard en we gaan zeker vaker!
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Op bezoek bij Fong Sheng, we waren 4 maanden geleden er al eens geweest. De eigenaar kon ons nog, zeer attent. Vervolgens peking eend en babi pangang besteld. Een heerlijke babi pangang mooi vlees en een eerlijke saus. Peking eend authentiek met een aparte pittige sinaasappel saus. Dus wederom heerlijk gegeten. Mooi statig restaurant, prijs kwaliteit oké.
Budavar .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Het restaurant voor autentieke chineese en Indonesische gerechten. Zelf hebben wij mogen genieten van een gecombineerd gerecht van vis en vlees, waarbij de uiterste van smaak zeer fijn gecombineerd waren. Dit stond niet op de kaart, maar werd aangeraden door de chef zelf. Als strikte vegetarier ben ik ruim aan mijn trekken gekomen. Wij komen er al jaren en rijden graag een stuk om, omdat in onze omgeving een dergelijk kwaliteits restaurant helaas ontbreekt