Fong Lie

Zeestraat 55 2042 LB Zandvoort Nederland Kaart

Over restaurant Fong Lie

Pure gerechten en een eerlijke glimlach

De inrichting doet denken aan een salon met ouderwets en stijlvol meubilair. Hier eet je Chinees op z’n Chinees en worden geen concessies gedaan aan kwaliteit. Geniet van producten in hun puurste vorm en laat je door het gastvrije personeel heerlijk in de watten leggen. Het is tenslotte jouw avondje uit en daar geven ze bij Fong Lie op heel aangename wijze gehoor aan!

Meer informatie over restaurant Fong Lie

• Af te huren , Terras
Annelien_gerard .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij hebben hier voor de tweede keer gegeten en het was wederom heerlijk. Wij hebben de rijsttafel genomen en alles hiervan is zeer smakelijk. De eigenaresse is een zeer vriendelijke vrouw en zij bedient op een zeer correcte wijze. Als we weer in Zandvoort zijn gaan we hier weer naar toe, de inrichting en binnenkomst (met veel bloemen) is ook zeer sfeervol.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Het eten was erg lekker, allemaal bereid met verse groente. De bediening was ook uiterst vriendelijk. Toen we vertelden dat we flinke vertraging hebben gehad met de trein kregen we gratis koffie met likeurtje toe! Wat een sympathiek gebaar.
Janaklinken .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten van Fong lie is erg lekker ! Wel moet men weten dat het meer een afhaal restaurant is dan een echt restaurant waar je gezellig met ze alle kunt gaan eten.
Dit wisten wij niet dus dat viel ons een beetje tegen. Wij hebben het uiteindelijk gewoon mee genomen als take away. Het eten was erg lekker en de bediening was ook vriendelijk!
Benndijkzeul .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Erg lekker, de bediening was erg vriendelijke, de porties zijn vrij groot ( niet helemaal opgekregen terwijl ik toch best een grote eter ben )
een aanrader !
Devlinmichielsen .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
SUPER ! Erg vriendelijke bediening en het eten is erg goed!
Wij halen het altijd af en kiezen voor de kip knoflook gerechten met rijst.
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Serieus lekkerste Kip knoflook gerecht ooit gegeten ! Wij zijn er echt verslaafd aan geworden.
Wij halen het vaak af en het is altijd binnen een redelijke tijd klaar. Echt een aanrader als je van pittig eten houd.
Pillepalle .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Neem de tijd om in een bijzondere sfeer aziatisch te eten, zoals het niet op elke hoek van een Nederlandse straat in een afhaalrestaurant wordt geserveerd. Het eten is allemaal vers en erg lekker. Aanrader.
Jos_koper .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Chinees op z'n chinees, biologisch indien mogelijk, geen concessie aan kwaliteit, dat is chef Rob Tan ten voeten uit. Krab is krab, geen surimi en ga zo maar door. Heerlijk eten voor betaalbare prijzen; kleine kaart met veel mogelijkheden. Aanrader!
Saskiapetra .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
eten: voor de kinderen mihoen met kip, vinden ze heerlijk (en ze eten gelijk groenten), als toet gebakken banaan, superlekker deegje eromheen

wij mihoen met kip kerrie een nasi rames speciaal: de kip kerrie eten we al jaren, telkens is ie een beetje anders, maar altijd met heerlijke verse ingredienten en een verfijnde kerriepoeder. de bami rames is ook zo'n topper, lekker een indonesische rijsttafel op je bord met al die verschillende smaakjes. De rendang echt lekker zacht en de sate met zelfgemaakte pindasaus, waar krijg je dat nog? Wel wat zout. Voor degenen die langer kunnen/willen tafelen is een rechaud wel handig om te vragen.

Service is top: Meta weet precies/voelt precies hoe je het hebben wil. Kinderen in speciale kinderstoel, beetje extra kroepoek of een paar potloden, kleinere portie ijs toe: kan allemaal. Wil je het overschot meenemen, geen probleem.

Decor: helemaal gerestyled. Geen schreeuwerige kleuren of licht, maar heel smaakvolle meubeltjes, verse bloemen en sfeervolle verlichting.

Al met al: geen doorsnee chinees, maar meer een culinaire belevenis, zeker als je buiten de kaart besteld (soms mogelijk, verse vis bv). Goede prijs kwaliteit verhouding. Een parel in Zandvoort!