Fong Chen

Molenweg 1 6862 HM Oosterbeek Nederland Kaart
31-263332039

Meer informatie over restaurant Fong Chen

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Elk jaar ga ik met een goede oude vriend naar Fong Chen, omdat we dan bij hem in de buurt willen eten en ook niet steeds naar de Librije en Inter Scaldes of the Jane willen. En het fijne is: Fong bevalt altijd! Neem zoveel mogelijk voorgerechten, vraag of hoofdgerechten ook in klein formaat kunnen en geniet dan van 5 tot 8 perfect bereide gerechtjes....zalig! Meer kan ook.....
De sfeer is vrij informeel, verwacht geen buigende obers of in bedrijfskleding gestoken dames. Als je kunt waarderen dat het er gemoedelijk aan toe gaat, en je houdt van gerechten met een aziatisch/franse inslag, dan zit je hier meer dan goed!
Wat elk jaar weer opvalt is de keuze aan wijnen. Deze kunnen de concurrentie met de topzaken aan, en dat bij een 'chinees'!
Is er dan helemaal niks kritisch te zeggen? Nou vooruit....de kaart mag wel wat vaker of ingrijpender veranderen, of echte 'knallers' per seizoen bieden. En misschien een thee-arrangement bij het diner?
Hulsveer .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdagavond met 2 personen uit eten bij Fong Chen, op aan raden van iemand in Wolfheze. De ober is een zeer vriendelijke man, het nagerecht is heerlijk. Maar we missen ....... een place-mat of iets anders op de wat sleetse tafel, een sloof over de baggy broek van de ober, prijzen op de menukaart, zodat je niet het idee hebt dat je na keuze voor een 3-gangen menu, denkt te kunnen kiezen uit de prijsloze lijsten van voor- en hoofdgerechten, geluiddempende maatregelen, zodat we niet verplicht mee hoeven te luisteren naar de conversatie van onze buren. Verder is het voorgerecht wel lekker, maar bevat heel veel olie en is het hoofdgerecht (miehoen) niet bijzonder. Water hoort m.i. standaard geschonken en te worden en geen €5,50 voor een 0,75 l. fles te kosten! Dit alles afgezet tegen de hoge eindrekening, €69,00, vindt ik het eten en drinken kwalitatief niet in verhouding tot de pittige prijzen die worden gehanteerd. U raadt het al, we komen niet meer terug.
Olav A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat een verrassing! We kozen voor het driegangendiner. Niets op aan te merken, een prima kwaliteit! Je zou willen dat je in de buurt woonde, dan konden we er regelmatig gaan eten. Ik zou u zeker aanraden dit restaurant eens te bezoeken, het is meer dan een aanrader.
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Toch wel een van de betere Chinese restaurants in deze omgeving. Gerechten zijn fijn op smaak en niet overladen met een berg nasi of bami zoals je dat vaak ziet. Zeer vriendelijke en correcte service en gezellig druk. Leuke maar basic entourage!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Stel je toch eens voor dat dit je 'afhaalchinees' is, wat ben je dan een geluksvogel! Maar veel en veel beter nog is het in het restaurant zelf. Relaxte sfeer, mooie aankleding in mix van oosters en westers, ruime plaatsen en een prettige rust. Velen kiezen hier vast het menu van 3 gangen of eten er 'snel' oosters. Dat is echter jammer. De kaart, en dan vooral de voorgerechten, biedt de kans om van alles te proeven in een goede portionering en zeer voordelig. Voeg aan 3 of 4 voorgerechten een hoofd- en nagerecht toe en je eet, zoals wij, 6 gangen voor 45 euro. En dat van topkwaliteit. Wij kozen het volgende (na de erg lekkere maar wat magere amuse, die helaas tegelijk met het eerste voorgerecht kwam): oesters met bosui en een zalig schuim van gember, toen coquiles in een soja-peperdressing, vervolgens mosselen in de schelp gekookt en gegaard in een sticky plumsaus, daarna dunne pannenkoekjes die je zelf kon beleggen met diverse rauwe groenten en reepjes malse pekingeend. Zo lekker dat we wel wat bozig werden op de chef: we hadden graag nog meer van die eend gehad :). Hoofdgerecht was zeebaars, op een bedje van snijboon en kerstomaat. Ook nu weer super. Dat Fong bij elk hoofdgerecht een bakje witte rijst en een bakje nasi serveert is prima, maar misschien is het een idee om na te denken over alternatieven?
Desserts zijn niet iets voor aziatische zaken blijkbaar. Er was een keus uit 2: een combi van overigens erg lekker ijs (o.a.groene thee-ijs....) en een dessert van ijs met geglaceerd fruit. Prima, maar meer keuze zou fijn zijn.
Dan de wijnen....Om maar met de deur in huis te vallen: los van zaken als de Librije, Inter Scaldes e.d. hebben wij zelden 100% goede wijn-spijscombinaties gehad. Hier wel! Fong schenkt niet zozeer gevstigde, dure namen, maar 'eenvoudige toppers'. Dat betekent dat ze zowel de goede wijnen uit het niet te dure segment kiezen, maar deze ook pérfect combinéren. Oke, dat kost ook wat: de wijnen bij het menu kosten evenveel als het menu zelf.... Maar voor 40 euro krijg je 5 wijnen, een dessertwijn en wordt er probleemloos bijgeschonken. Super!
Als laatste de bediening. Die is attent, informeel maar netjes, geinteresseerd en gewoon prettig in de omgang.
Mocht je in de buurt van Oosterbeek een restaurant zoeken: hier moet je zijn!
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wij halen weleens af bij dit restaurant. En wauw je krijgt zoveel! Indische rijsttafel echt aanrader allemaal heerlijke gerechten wat erbij zit. Echt heerlijk! We hadden een Indische rijsttafel voor 2a3 personen we hebben er met 6 man van gegeten en ruim genoeg. Alleen de loempia's vind ik wat te zout maar heb deze pas 1 keer besteld misschien volgende keer beter
Roos T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Meerdere keren hier geweest, maar met een langere tussenpose. De afgelopen keer was het heer-lijk! Ondanks dat we voor nederlandse tijden laat binnen kwamen (rond half tien), was dit geen enkel probleem. We hebben het 4 gangen menu genomen en heerlijk gegeten! Goede service en goed, eerlijk eten.
Jan-Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Fantastisch gegeten bij Fong Chen. Dat 'Chinees' zo verfijnd en lekker kan zijn... Culinaire hoogstandjes met een uitgebalanceerd wijnarrangement. Het verrassingsmenu is niet geschikt voor de gemiddelde Chinees-ganger... Voor fijnproevers is het een must, net als het bijbehorende wijnarrangement dat gul en deskundig geschonken wordt. Interessante en vriendelijke uitleg van de gerechten. Kortom een heerlijke avond. Op naar de volgende keer!
Lientje78 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We vonden de gerechten erg basic qua smaak en opmaak, een aantal gerechten op de kaart waren bovendien niet voorradig, daarvoor werd wel een alternatief visje aangeboden. De heren in de service waren zeker vriendelijk maar we misten dan toch dat Oosterse tintje wat je verwacht als je hier gaat eten. Het decor vonden wij saai, outdated en niet gezellig.
Myrthe R.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Wauw! Fantastisch lekker gegeten. De gerechten zijn qua smaak goed afgestemd en verfijnd. Fijn wijn advies en zeer vriendelijke bediening.
Het drie gangen menu van de chef met vooraf de oesters was genieten.
Tot de volgende keer!
Jeanlucledegustation .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Wij eten hier vaker. Ik ken geen restaurant in Oosterbeek met zo'n goede prijskwaliteit verhouding. Ze hebben niet voor niks een Gault Millau en staan in de Lekker. Een driegangenmenu op een fijn niveau voor 25 euro. Ongekend. Goed wijnadvies en bediening!
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heerlijk gegeten, soort chinese keuken met franse twist. Erg goede prijs kwaliteit verhouding, 4 gangen verrassingsmenu, voor 30 euro. Vooraf coquilles, daarna eendentartaar, daarna rib eye met cashewnotencrème, en als dessert limoenijs met aziatische crème brûlée. De prijs die hier staat vermeld klopt dus niet. Rode huiswijn is ook erg lekker. Bediening correct!
Jeune R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Wat een genot. Iedere keer weer is het een culinaire verrassing! De lekkerste oesters hebben we hier mogen nuttigen. De Peking eend was weer een feestje! Met de aller aardigste en prettige bediening was deze avond weer zeer geslaagd. Een aanrader voor mensen die van lekker eten houden.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Voor het 3-gangen menu gekozen. Wij begonnen met, voor ieder, 3 heerlijke, verse oesters met limoenschuim en wat lente-ui. Hierna volgden 2 coquilles met rijstvermicelli en erg veel pepers. Hierdoor raakte de smaak van de coquille wat op de achtergrond. Het hoofdgerecht Was voor mijn man een klein stukje ossehaas met zwarte pepersaus. Ik had een zeer klein stukje vis ( 3 happen), goed bereid, met een beetje saus. Erbij een schaaltje rijst en een schaaltje nasi. Geen groente. Alles bij elkaar lag het niet zozeer aan de smaken, die waren (op de coquille na) lekker. De hoeveelheid echter was ver onder de maat. Wij gingen met honger van tafel.
Hanzz59 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Eerste ervaring. Echt heel lekker gegeten van het 4 gangen diner. Er wordt verrassend gekookt. Een top-smaak!
Met daarbij de symphatieke bediening denk je 'hier kom ik terug'!
Elfsteden .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Aziatisch eten op niveau met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dit restaurant onderscheidt zich door een zorgvuldige menuselectie en styling opdienen. Een heel prettige bediening!
Carola V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Gisteravond hier gegeten. De hond was rustig, dus mocht ook mee naar binnen en kreeg (heel aardig) een bakje water. Eenmaal binnen valt ons het vrij sjieke interieur direct op. Niet wat je verwacht van een Chinees restaurant. Het interieur matcht met de menukaart. Ook die is verrassend. Geen saté, geen nummertjes maar allerlei andere heerlijke gerechten. Als appetizer smulden we van toast met sesamzaadjes en Chili mayonaise. Daarna genoten we van coquilles, loempia's, Singapore mihoen en lamsrack. Dit opgediend op/in mooie borden en schalen. Manlief genoot tot slot nog van gebakken ananas met aardbei/lychee ijs. Vriendelijke bediening, die steeds vraagt of je nog wat wilt drinken. Schoon toilet. Kortom: jammer dat we niet in de omgeving wonen en hier slechts een keer aten. Echt een aanrader.
Harry P.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Om 18.15 uur aanwezig. Hadden er veel zin in, op basis van voorgaande ervaring, maar wat een afknapper. Een bediening heet je welkom, maar na een kwartier een vraag wat we wilde drinken en een kaart. Bediening had weinig oog voor detail (liep heen en weer te drentelen, zonder op zijn gasten te letten.) Vergat zo te zien vaak wat en liep dan halverwege weer terug naar de keuken. Na ca 55 min. kregen we te horen dat het druk in de keuken was! Een restaurant wat het woord cuisine bezigt, zorgt in ieder geval dat zijn gasten goed verzorgd worden ( klein hapje en geen atjar!) Wij hebben uiteindelijk ons voorgerecht en hoofdgerecht genuttigt. Wat op zich wel goed was, maar niet bijzonder. Al met al de laatste keer en geen aanrader als het bij het afhaal gedeelte druk is.
Stephan F.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Ga niet naar Fong Chen op zondagavond om 18.00 uur. Of beter ga helemaal niet. De eigenaar kan kennelijk niet kiezen tussen het zijn van een afhaal chinees of het uitbaten van een bijzonder restaurant. Gevolg beide groepen komen er bekaaid af. Om 17.30 telefonisch gereserveerd. We waren zeer welkom, niets over lange wachttijden of iets dergelijks. Om 18.00 uur met mijn 89 jarige moeder en echtgenote aangekomen. Om 19.00 uur nog niets (behalve een minuscuul liflafje) gegeten. Daarop aangesproken zei de enige man in de bediening en vermoedelijk ook de uitbater, dat hij de keuken tot spoed zou manen. We hadden op aanraden van de eigenaar/uitbater voor het 4 gangen menu gekozen. Om 19.15 kwam het voorgerecht. Een minimale portie mini gamba's (1x) en inktvis (2x) met gesnipperde radijsjes die geen gevoelens van opwinding opriepen. Toen er om 19.40 nog geen hoofdgerecht was geserveerd en we tweemaal drankjes hadden besteld en genuttigd zijn we maar opgestaan. Het aanblik van een volle zaak waar praktisch niemand wat te eten kreeg was te erg om nog langer aan te zien. En mijn moeder van 89 had er ook genoeg van. De eigenaar liet ons het volle pond voor de drankjes (tweemaal chardonnay, drie bier en twee flessen water € 32 ) en voorgerechten 3 maal € 9.-- is € 27 betalen. Onprofessioneel, onaardig en geen aanwinst voor de Nederlandse horeca.
Roos T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Hier meerdere malen lekker gegeten. De eerste keer was geweldig, heerlijk gegeten en een afgestemd menu. De tweede keer viel een beetje tegen (in vergelijking met de eerste keer, het was nog steeds lekker) maar misschien kwam dit omdat we tussen twee seizoenen in zaten. De derde keer weer lekker gegeten! Goede service, veel informatie over de wijnen. Al bij al super avonden gehad.