Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Mbloksma .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten van de ah-aktie, in een zeer rustige omgeving met bij het geserveerde fondue prima wachttijd!
Wij hebben genoten van de prima kwaliteit. Een heerlijke vleesfondue in bouillon, echt een aanrader en wij komen zeker hier terug.
De bediening was prima en allert niets op aan te merken!
Jcvanstight .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Gastvrij ontvangen door aardige gastvrouw en onze jassen werden direct aangenomen. Sfeer in het restaurant is prettig. Zelf vonden we dat de kaas fondue wel iets pittiger zou mogen maar dat is denk persoonlijk. Maar het totale gerecht was prima verzorgt.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Gezellige ambiance. Zeker de moeite waard! Alle gerechten waren heerlijk. Wij hadden de mexicaanse fondue. Niet te pittig, erg lekker.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hier gegeten op 18/11/16. Wij waren te vroeg. Dit was echter geen enkel probleem. Het eten was gedurende de avond lekker. Ik had gekozen voor de carpaccio, de Mexicaanse fondue en een dessert du chef. Alle gerechten vielen in de smaak. De porties vonden we persoonlijk iets aan de geringe kant. De bediening was gedurende de avond erg vriendelijk. Helaas niet snel en oplettend. Indien we tussendoor drinken wilden bestellen moesten we echt wel ons best doen om de aandacht op ons te vestigen. Daarnaast was de wachttijd tussen het hoofdgerecht en het dessert erg lang. Na 50 minuten hadden wij dit aangegeven. Hierop werd correct gereageerd. Er werd excuses aangeboden en een gratis kopje thee of koffie. Hier hadden wij geen behoefte meer aan. Desondanks vonden wij het een nette reactie!
Lot R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Super leuk en gezellig restaurant. Bediening was erg vrolijk en het eten erg lekker! Het is een gezellig avondje voor leuk budget.
Alda R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Ook zonder AH korting zeker voor herhaling vatbaar. Wij kenden het restaurant niet maar zijn blij het nu te kennen. In alle opzichten geslaagd.
Bettinabisschops .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Boven verwachting, dacht altijd alleen aan kaasfondue maar er zijn verschillende soorten heerlijke vleesfondues, kleine saladebar maar prima, wij hebben heerlijk gegeten met z'n vieren. Leuk, vriendelijk en correct personeel en een prima ambiance. Bedankt voor de geslaagde avond.
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een erg gezellig restaurant met leuke bediening en ongelofelijk lekkere kaasfondue. Vooral de Toscaanse fondue is een echte aanrader!
Maaike L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mexicaans fondue gegeten. Wij houden van pittig, dit was ronduit héét! Bediening jong, soms lastig te bereiken. Een voordeel dat ze niet continu naast je staan om te vragen of het smaakt. Wel nadeel dat je aandacht niet vragen voor wat drinken. Saladrbar, vinden wij geen aanwinst. Staat naast de ingang van het restaurant en je voelt je nogal bekeken als je wat salade staat op te scheppen.
Rianne104 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Lekker en gezellig gegeten. Het was behoorlijk druk (mede ook door AH-actie, waar wij ook gebruik van maakten), dus vooral de wachttijd om tussendoor wat extra drinken te bestellen was (te) lang. Bijna alle bedienend personeel was erg vriendelijk, een dame had er, dachten wij, wat minder zin in die avond. Kan gebeuren, maar zou ik toch niet moeten merken als klant.
StienaT .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Kaasfondue was heerlijk, maar had het idee dat het AH menu duurder is, dan dat je de gerechten los zou bestellen.
Veel extra's. Nagerecht viel helaas wat tegen. En glas water werd apart berekend voor 3,50!
Ilse W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijke Zwitserse kaasfondue, super dessert. Super gezellige service, echt een welkom gevoel, erg knus en altijd een lach.
Al met al een heerlijke avond gehad.
Bert J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Goede service en buitengewoon vriendelijk personeel. Goed eten en alles ruim in overvloed. Brood, sausjes en friet worden constant bijgevuld. Een aanrader voor iedereen.
Helenasaelman .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het is een gezellig warm restaurant...het was ook helemaal vol...maar kregen ondanks de drukte toch ook alle aandacht..ook van de eigenares..en dat vind ik erg aardig...we komen er graag
Corrie.mors .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima gegeten, goede service en aardige aankleding. Leuk om met vrienden aan te schuiven na een dagje fietsen. Gemoedelijke sfeer, waar je je lekker voelt in je makkelijke kleding.
Saladebar stond ver weg, niet uitnodigend vanuit de krappe hoek waar wij zaten. Toch de moeite genomen om heen te lopen en een lekkere salade kunnen maken. Niet speciaal, wel goed.
Wij waren net acht personen en iedereen was tevreden na afloop. Voor herhaling vatbaar na een actief dagje. Voor wie iets meer specialiteit zoekt, misschien niet de juiste keus
Saswaag .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij waren met de AH actie naar de Fransman. Ikzelf had als voorgerecht gerookte zalm, dat stelde echt niets voor, klein beetje sla en daar een plakje zalm overheen, geen sausje.
Wij hadden met zijn vieren een vllesfondue en een kaasfondue besteld, dit ging prima, maar als je als stel alleen de vleesfondue had besteld is het erg karig. Het toetje was heerlijk en ook prima portie.
Nu met de AH actie vond ik het prima, maar ik zou voor dit menu geen € 35,00 per persoon over hebben.
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Eten bij de Fransman is een absolute aanrader. Wij hadden met de AH restaurantactie gereserveerd. Ondanks dat we een uur te vroeg waren (waren al de hele dag in Alkmaar en best moe) was dat absoluut geen probleem. De eigenaresse is allerhartelijkst en vertelt honderduit. Ook dat ze even weg moest om pannenkoeken voor haar kinderen te brengen die op kamp waren. En weg was ze op de fiets. Helemaal geen probleem want de overige bediening nam alles probleemloos over. Het menu is helemaal goed waaruit je met de restaurantactie mag kiezen. Wij hadden de proeverij van voorgerechten vooraf. Alles even lekker. Als hoofdgerecht hadden we de Mexicaanse fondue met heerlijk mals gemarineerd vlees (ossenhaas, varkenshaas en kipfilet) dat je in een pittige tomatenbouillon kon dopen. Daarbij werden frietjes, nachos en een heleboel sausjes geserveerd. Frietjes worden gratis aangevuld en je mag gebruik maken van een saladebar. Allemaal even lekker en hoewel wij grote eters zijn kregen we het hoofdgerecht niet op. Het nagerecht was een grand dessert, alles huisgemaakt. Vruchtenijs, cheesecake en creme brulee. Heerlijk. Een geweldig avondje uit in een leuk restaurant.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eerst het belangrijkste; het eten. Wij hadden met drie personen een Thaise fondue, en die was erg lekker. Goede vis en goed vlees in een kruidige bouillon. Heel veel sausjes erbij in te kleine bakjes, beter was minder saus maar van betere kwaliteit geweest. Frietjes waren vrij zoutloos. Saladebar nodigde op het oog niet echt uit, maar de smaak was oké. Al met al goed gegeten, maar je bent natuurlijk grotendeels zelf de kok.
En dat was meteen de kern; je moet het zelf gezellig maken. Want het personeel snapte het niet echt (knullige foutjes als drinken serveren zonder glazen, verkeerde prijzen berekenen, gereserveerde tafel vergeten klaar te zetten, de tafel af willen ruimen voor we klaar waren, of de verkeerde grappen maken die té informeel waren), ondanks dat ze met drie personen rondliepen en het vrij rustig was.
Met leuk gezelschap kun je bij De Fransman een erg leuke avond hebben, al fonduend, kletsend en etend. Geen moeilijk gedoe, gewoon goed vlees in een goede fondue. Prima. Verwacht je meer dan dat, een zekere mate van vakmanschap van een kok of een scherpe prijs, want goedkoop is De Fransman niet, dan zal het hier misschien een tikkie tegenvallen.
Carolina59 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We voelden ons erg welkom en werden ook vriendelijk ontvangen. Hadden vleesfondue gekozen en thais. Eten was van zeer goede kwaliteit. Bediening erg vriendelijk. Oud pand gezellig ingericht.
Sanne_erkamp .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Met 4 personen met de ah restaurant bonnen bij de Fransman gegeten. Een heel leuk en goed ingericht knus restaurantje. De keuze uit de voor- en hoofdgerechten was ruim, alleen het dessert was maar 1 optie. Vooraf waren zowel de carpaccio als de gerookte zalm en de proeverij heerlijk (proeverij bevat garnalen). Als hoofdgerechten hadden we de Vleesfondue en de Thaise fondue, beide ook super. Dessert was ook top. Saladebar kan gebruik van gemaakt worden en onbeperkt friet is ook een pluspunt. Al met al topavond gehad.