Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

ronald B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Voor de 3e keer gegeten en was prima.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
4 november 2017 hier gegeten. Wat een tegenvaller zeg. We hadden zin in kaas fondue en besloten om voor de Zwitserse kaas fondue te gaan. We kregen stokbroodjes welke erg slap waren (simpel afbakbrood) en er stond op het menu dat we er krieltjes bij kregen. Vervolgens kregen we een soort celavita aardappelschijfjes wat erg tegenviel. Daar hoort een lekker aardappeltje in de schil bij! We kregen ook wat gekookte groente in een bakje en een bakje met fruit. Ik vind een bakje fruit bij de kaasfondue een slechte combi. Daar hoort juist iets in het zuur bij, bijvoorbeeld augurkjes. De fondue smaakte exact als uit een pakje. Na hier wat van gezegd te hebben kregen we te horen dat we ook beter voor de Beemster kaasfondue hadden moeten kiezen omdat deze volgens de eigenaresse lekkerder was. Deze was inderdaad een stuk beter maar waarom zet je iets op de kaart als je er niet achter staat?! Wat ook een minpunt was is de akoestiek in het restaurant. Erg lawaaierig en het geluid galmt aan alle kanten langs je heen. Het personeel vond ik erg jong, onverzorgd en onprofessioneel. Al met al een slechte ervaring. We vinden dit geen aanrader als je gezellig rustig diner wilt. Eerder iets voor wat jongere studenten.
ronald B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Ga deze maand 19/11 voor de 3e keer hier eten ter ere van mijn verjaardag. Eten is prima. Sfeer is prima. Alles is prima.
Ronald .
karinpels .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Wij aten hier met AH-kortingsbonnen. Voor-, hoofd- (de vleesfondue) en nagerecht waren prima verzorgd en smaakten heerlijk. Je kon van alles bijbestellen, maar dat was niet nodig in ons geval. Wij hadden een heerlijk avondje uit!
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
De Fransman is ons favoriete restaurant en we komen er dan ook regelmatig. De bediening is erg vriendelijk en de eigenaresse zorgt ervoor dat alles in goede banen geleid wordt. We komen zeker nog een keer terug!
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Eten was goed ambiance is goed echt een restaurant om vaker te gaan eten :)
personeel bediend ook goed en zijn aardig dus we komen hier zeker nog eens terug:)
Kirsten H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We waren met zijn vieren uit eten van de AH actie. Één van ons heeft een gluten en koemelk allergie waar ontzettend veel rekening mee werd gehouden. Echt een compliment waard. De service was verder ook top!
We hadden allemaal een proeverij van verschillende voorgerechten. Deze waren lekker.
Als hoofdgerecht kaasfondue en vleesfondue met rode wijn bouillon. Beide fondues waren super lekker.
Het dessert was een cheesecake met 2 soorten ijs. En deze was ook lekker.
De wijn was een fantastische Australische shiraz met een goede prijs kwaliteit verhouding.
We hadden echt een geweldige avond gehad.
Florenve G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Lekker gegeten, maar de bediening kan beter! Jonge meiden die nog veel moeten leren. Ze vergaten bijvoorbeeld ook dat je nog een rondje drinken had besteld.
Braak .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het was weer een verrukkelijke avond en lekker gegeten de mensen die daar werken zijn heel vriendelijk.
Ik kan het iedereen aanraden om daar een keer uit eten te gaan
karinboerwinkel .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Het was een geslaagde avond! Heerlijke voorgerecht: van alles proeven en geweldig vleesfondue en een bijzonder dessert: grote verrassing, heel lekker. Al met al een mooie avond met leuke en vlotte bediening!! Komen zeker nog een keer!!
René S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Gezellig ongedwongen restaurant vriendelijke bediening en houden rekening met veranderingen in het menu, geen probleem.
Als je van Fondue houdt zeker een aanrader.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Via AH actie hier gaan eten. Het voor gerecht was goed en ook de fondu wij hadden de vleesfondu deze was prima de sla bar was aan de lege kant en werd niet bijgevuld dus wat karig. Het nagerecht was prima. Leuk om weer een keer te fonduen.
Jikke R.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prima gegeten en zeer vriendelijke bediening. Kaasfondue was lekker en met voldoende variatie (niet alleen maar stokbrood). Pand zag er wel wat achterhaald en onverzorgd uit.
joanendert .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
we gingen met de AH actie naar de Fransman en werden daar vriendelijk ontvangen en bediend. Het eten was heerlijk, we hadden gekozen voor een Zwitserse kaasfondue. Ook voor- en nagerecht waren prima.
We komen vaker bij de Fransman en zullen zeker terugkomen. Aanrader!
Gonny K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
wij hebben er heerlijk zitten eten smaakte lekker overheerlijke sausje komen zeker nog een keer terug en zal het zeker aanraden als mensen er naar vragen
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het was heerlijk, oogde gezellig en eerlijk gezegd heb ik geen verbeterpunten. We kwamen te vroeg en dat was niet erg; sterker nog, ze herkende mijn naam, dus dat voelde heel persoonlijk.
roetink .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We komen hier al jaren en het is eten en altijd super lekker . En de sfeer is erg gezellig en leuke bediening ! De keuze is zeer gevarieerd. Van kaasfondue tot chinese fondue !
h.geyteman .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Knus, gezellig en heerlijk gegeten. Super vriendelijk personeel en een zeer aangename sfeer. Een aanrader.
We komen hier zeker nog terug om de andere gerechten uit te proberen.
Braak .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Jammer dat het zo smal is maar daar in tegen hebben wij heerlijk gegeten leuke bediening ondanks dat het druk is kan er even goed een praatje af ja ik raad het iedereen aan.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Onverwachts gaat op zijn best. Met een vriendin op weg naar een ander restaurant hier langs gelopen en we zeiden dit is een mooie tweede keus. Andere restaurant was verhuisd, dus naar de tweede keus. Netjes geholpen en heerlijk gegeten...zo lekker dat ik er een week later weer zat met een ander gezelschap.