Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

Marianne Verduyn B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Goed restaurant ,leuk concept weer eens iets anders .Waren van de À H boekje maar maakte geen verschil met de andere gasten .Ik zou zeggen gaan zeker terug .
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Met AH-restaurantactie een driegangenmenu gekregen. Vooraf een proeverij van voorgerechten, w.o. gerookte zalm, carpaccio, salade caprese, geserveerd met stokbrood. Van de fondue kozen wij voor de Zwitserse kaasfondue, naast stokbrood ook rauwkost en gekookte aardappeltjes om te fonduen, daarnaast een schaaltje vers fruit. Lekker allemaal en meer dag genoeg.
Toe alle twee een 'grand' dessert met kleine toetjes, gelukkig, anders hadden we het niet opgekund!
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
De bouillon- en vleesfondue zijn altijd heerlijk. Goed vlees, lekkere sausjes, gembersaus is favoriet! en verse friet lekker krokant en warm op tafel. Wij komen hier wel vaker en altijd is het weer smullen. Ga zo door!
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
John R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Fonduen tijdens je vakantie is misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar is wel erg lekker bij De Fransman in Alkmaar.
Gebruikmakend van de AH-restaurantactie keken we uit naar dit toch wel aparte diner. Maar wat werden we aangenaam verrast.
De keuze is groot genoeg om het moeilijk te maken ( een dag later op hun menukaart gekeken, wat de keuze er nog moeilijker op maakte), maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Als voorgerecht namen we een proeverij van voorgerechten. We kregen salade caprese, meloen met ham, carpaccio en rivierkreeftjes in een pittige cocktailsaus. Een voortreffelijke starter en met zorg klaargemaakt.

We namen de vleesfondue in rode wijnbouillon die op smaak was gemaakt met diverse kruiden. Je kreeg er biefstuk, varkenshaas en kipfilet bij, diverse sausjes, patat frites en stokbrood met kruidenboter. Ook kon je gebruik maken van de saladebar.
Alles was precies goed, gelukkig niet te veel. Tijdens de fondue hadden we gekozen voor een biologische merlot. Smaakte erg goed in combinatie met de fondue.
Als nagerecht namen we de Dessert du chef. Een goede afsluiting van een heerlijk avondje fondue.

De bediening was goed op de hoogte van wat er uitgeserveerd werd en bracht het goed onder woorden ondanks de jonge leeftijd. De sfeer is gemoedelijk, je mag er net zo lang overdoen als je wilt.

Kortom, een geslaagde avond en dit restaurant gaan we wederom bezoeken als we weer in Alkmaar zijn.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Fondue gegeten bij 'De Fransman'. Een driegangenmenu met lekkere proeverij vooraf en dito dessert. We hadden Thaise fondue. Het Thaise zat 'm denken wij in de vis (vijf soorten) en enkele (pittige) sausjes. Verder kipfilet en varkenshaas. Prima kwaliteit vis en vlees. De bouillon om mee te fonduen had wat heter gemogen. De inrichting vonden we een ratjetoe, vandaar de wat lagere beoordeling. Bediening was heel vriendelijk. Enig minpuntje was de lange wachttijd (40 minuten) voordat het voorgerecht kwam), maar de reden daarvan was waarschijnlijk dat een van de koks het plots had af laten weten...
Anthea T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten.
Steffanie S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
We hebben lekker gegeten! Het restaurant zelf is wel eens aan vernieuwing toe, het ziet er al jaren zo uit, maar het eten is goed en het personeel vriendelijk. :)
Rob D.
Heerlijk gegeten , gezellige avond gehad ,
Personeel wat aan de jonge kant maar zei moeten het ook leren . voor de rest super geslaagd.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening, heerlijk vers eten, meer dan voldoende keuze.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Lekker gegeten in een erg leuke tent.........de Alkmaarse touch maakte het af.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijke visfondue gekozen! Erg lekker.,,!
sebastiana V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We hadden een restauranthouder van AH we konden niet a la Carr eten en moesten hetzelfde menu nemen. Storend want een is vegetariër en de ander niet. Verder vonden we de prijs voor de kwaliteit veel te hoog. Ik denk niet dat ik hier snel weer zal gaan eten.
Nina N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Vanavond met zijn 4e bij De Fransman gegeten. De service was echt teleurstellend en ondermaats. Toen we patat bij wilde bestellen (de huidige zak was nagenoeg leeg) mocht dit niet omdat we eerst alles leeg moesten maken. Dit werd naar onze mening op een nogal klantonvriendelijke manier aan ons kenbaar gemaakt. Ze gaven aan de zak aan te vullen wanneer deze helemaal leeg was, maar daar moesten we vervolgens weer zelf om vragen. Daarnaast kregen we stokbrood zonder iets om erop te doen en moesten we meermaals om een drankje vragen. Dit terwijl er maar vijf tafels bezet waren en er twee mensen in de bediening liepen. De zaak is ook zeker aan een opknapbeurt toe, het oogt gedateerd.

Het eten daarentegen was lekker. Goed vlees. De saladebar kunnen ze echter beter achtwegen laten. De aardappelsalade leek niet vers, verder een erg sober aanbod. Kortom: lekker gegeten, maar door de matige service is het voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Henri Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Er is een ruime keus in mogelijkheden. De bediening was snel en correct.
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant aanbieding. Elke vraag werd snel en correct afgehandeld.
Uiterst verzorgt tot aan het nagerecht toe.
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Het eten was erg lekker wilde graag buiten zitten mog niet. Het fondue is een aanrader kaas alle twee en vlees was erg lekker.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Echt super.zeer vriendelijk personeel.
Kon echt niet beter!
Wij hadden eerst een voorgerecht van zalm en stokbrood.daarna heerlijke vleesfondue
En frietjes en salades.daarna nog heerlijk toetje.
Raad het iedereen aan om hier een keer te gaan eten.
j.vink1962 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijk genieten van de gezellige sfeer en goed eten ,
Vriendelijk personeel goed uitleg van het eten. Het is echt volgende aan vlees.
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
De ingrediënten van voor, bijgerechten en dessert leken niet erg vers. Kaasfondue was prima.
Personeel onervaren en onoplettend.
Ibolya V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ambiance is wat simpel.
Eten was goed vooral de proeverij vooraf. Vlees was goed en je kon volop friet en brood bij vragen.