Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
eggepie .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
D V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Monisha B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
AnneGL .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Hier gegeten met de bon van de AH-Actie met 8 personen op zondag 15 maart jl.
Personeel is uiterst vriendelijk. Ondanks dat het druk was maakte het personeel nog tijd voor een extra praatje en liet ons voelen zeer welkom te zijn. Het eten was vers en goed verzorgd. Wij hadden vleesfondue en Mexicaanse fondue. Brood en friet werden ongevraagd steeds aangevuld zo ook de sausen. Saladebuffet was goed, vooral de aardappelsalade was verrukkelijk. Er werd zelfs voor de jarige een vuurwerkfontein aangestoken! Zeker een restaurant om in ongedwongen setting te eten en weer eens terug te komen.
Francisca F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen in het restaurant tussen de tafeltjes. We mochten zelf een tafel uitkiezen. Drankjes werden vlot geserveerd, het eten ook. We hadden gekozen voor het Zwitsers kaasfondue, een proeverij vooraf, dit was goed. Nagerecht was ook goed, wel wat weinig. Bij de bediening kon geen lachje af en toen we wilden betalen, klopte de rekening niet. We moesten zelf gaan "bewijzen", hoeveel drankjes we genuttigd hadden. Uiteindelijk naar tevredenheid opgelost. Onze jassen moesten we vervolgens zelf tussen een berg jassen gaan zoeken. Toen wij de afgegeven paraplu niet konden vinden, en daar naar vroegen, werd ons medegedeeld; "Ja, dat weet ik ook niet hoor". Al met al een teleurstellend geheel met ongeinteresseerd personeel. Prijs te hoog voor wat je krijgt. Voor ons geen tweede keer naar dit restaurant.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten bij de fransman. Dit keer hadden we het thaise fondue en was als vanouds heerlijk.
De sfeer in het restaurant was weer ouderwets gezellig en hebben een fantastische avond gehad.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met AH restaurantbon. Keuze voor- en hoofdgerecht was voor ons meer dan voldoende. Nagerecht geen keuze.
Kwaliteit en hoeveelheid wasvoor ons voldoende. De overigens heerlijke frites wordt zonder moeite en zonder extra te betalen aangevuld. De "saladebar" voldoende en redelijk gesorteerd. Glas wijn vinden wij persoonlijk aan de hoge kant. Kortom TOP om bij de Fransman te gaan eten.
Inger D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De kwaliteit van het eten is goed en de eigenaresse van dit restaurant is zeer hartelijk en gastvrij. Er werd meerdere malen gevraagd of er nog iets aangevuld moest worden; de frites was iets koud geworden en we kregen onmiddelijk nieuwe. Gezellige sfeervolle zaak in een leuke straat. Ik rook en buiten stond een verwarmd bankje, heerlijk! Ik kom zeker nog eens terug!
Erika B.
Een prettig restaurant.
Goede en spontane bediening. We konden merken dat ze plezier in hun werk hadden.
Eten was ook goed. Kwaliteit van het vlees vonden wij erg goed.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
prijs/kwaliteit prima op orde. wij hebben met zijn 6-en gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. vooraf proeverij en carpaccio, waarna we ruime keuze hadden uit verschillende soorten fondue. Gekozen voor olie/vlees, kaas, bouillon/vlees. Als nagerecht een petit grand dessert met koffie en bonbons. zeker de moeite waard en weer eens iets anders. eigenaresse zeer voorkomend, meisjes in de bediening zijn niet onvriendelijk, maar stralen ook niet echt.
Marlies V.
Paula K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
heel erg lekker gegeten in een heel gezellig restaurant, thaise fondue gehad met vlees en vis. bediening was goed en gezellig
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben een voorgerecht zalm/carpaccio, hoofdgerecht bouillionfondue en nagerecht gekozen v.d. AH actie en het was voortreffelijk! We mochten gebruik maken van de saladebar en kregen vooraf nog verse stokbrood + boter. De bediening was vlot en vriendelijk! We werden gastvrij ontvangen. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wij zijn nu hier meerdere malen geweest en iedere keer een andere soort fondue. Telkens is het heerlijk genieten.
De bediening is lekker spontaan. Dit tijd van het jaar gezellig in kerst sfeer ingericht met dito zachte kerst muziek.
Wederom weer een aanrader, de volgende keer gaan we voor de thaise fondue!, kortom tot de volgende keer.
Teresia O.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Best leuk voor een keer. Kleine zaak. Vriendelijk. Achterin bij de bar/toilet/kassa/keuken/gardarobe zeeeeer klein/opgepropt/vol/rommelig. Maar dat deed nix af aan het eten. ????Lekker en leuk. 3 gangen menu met AH zegels + 4 drankjes 45€ met z'n 2. Ik zou wel weer n keertje heen willen. ????
Ted C.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij een erg goede fondue-schotel. Thais met vlees en vis en dat alles in een heerlijke bouillon. Goede bediening en alles in overvloed en na-bestelbaar. Goeie tent dus.
Norma J.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Mijn vriend en ik hebben hier heerlijk gegeten. We hadden gekozen voor de Thaise fondue, echt super. Ook het voorgerecht en het dessert waren top. Heel knap hoe de gastvrouw het allemaal in haar eentje deed. Ondanks alle drukte top service, goede ontvangst en ook toen we weg gingen alle aandacht. Dat maak je niet vaak meer mee in de horeca tegenwoordig. Het enige minpuntje dat ik heb, is dat het van mij wel wat warmer mocht zijn in de zaak. Maar dat is zeker met zulk goed eten verwaarloosbaar. Wij komen zeker terug!!
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Hartelijk ontvangen een hele ontspannen sfeer gezellige gastvrouw het eten is voldoende aanwezig iets bij bestellen is geen probleem kortom een echte aanrader.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten van de ah-aktie, in een zeer rustige omgeving met bij het geserveerde fondue prima wachttijd!
Wij hebben genoten van de prima kwaliteit. Een heerlijke vleesfondue in bouillon, echt een aanrader en wij komen zeker hier terug.
De bediening was prima en allert niets op aan te merken!
jcvanstight .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Gastvrij ontvangen door aardige gastvrouw en onze jassen werden direct aangenomen. Sfeer in het restaurant is prettig. Zelf vonden we dat de kaas fondue wel iets pittiger zou mogen maar dat is denk persoonlijk. Maar het totale gerecht was prima verzorgt.