Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

René S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Gezellig ongedwongen restaurant vriendelijke bediening en houden rekening met veranderingen in het menu, geen probleem.
Als je van Fondue houdt zeker een aanrader.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Via AH actie hier gaan eten. Het voor gerecht was goed en ook de fondu wij hadden de vleesfondu deze was prima de sla bar was aan de lege kant en werd niet bijgevuld dus wat karig. Het nagerecht was prima. Leuk om weer een keer te fonduen.
joanendert .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
we gingen met de AH actie naar de Fransman en werden daar vriendelijk ontvangen en bediend. Het eten was heerlijk, we hadden gekozen voor een Zwitserse kaasfondue. Ook voor- en nagerecht waren prima.
We komen vaker bij de Fransman en zullen zeker terugkomen. Aanrader!
Gonny K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
wij hebben er heerlijk zitten eten smaakte lekker overheerlijke sausje komen zeker nog een keer terug en zal het zeker aanraden als mensen er naar vragen
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het was heerlijk, oogde gezellig en eerlijk gezegd heb ik geen verbeterpunten. We kwamen te vroeg en dat was niet erg; sterker nog, ze herkende mijn naam, dus dat voelde heel persoonlijk.
roetink .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We komen hier al jaren en het is eten en altijd super lekker . En de sfeer is erg gezellig en leuke bediening ! De keuze is zeer gevarieerd. Van kaasfondue tot chinese fondue !
h.geyteman .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Knus, gezellig en heerlijk gegeten. Super vriendelijk personeel en een zeer aangename sfeer. Een aanrader.
We komen hier zeker nog terug om de andere gerechten uit te proberen.
Braak .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Jammer dat het zo smal is maar daar in tegen hebben wij heerlijk gegeten leuke bediening ondanks dat het druk is kan er even goed een praatje af ja ik raad het iedereen aan.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Onverwachts gaat op zijn best. Met een vriendin op weg naar een ander restaurant hier langs gelopen en we zeiden dit is een mooie tweede keus. Andere restaurant was verhuisd, dus naar de tweede keus. Netjes geholpen en heerlijk gegeten...zo lekker dat ik er een week later weer zat met een ander gezelschap.
Renee S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Hoewel de Zwitserse kaasfondue zelf ok was, miste wat pit, hadden wij wat meer verwacht van de bijgerechten. We kregen er koude groenten bij, waarvan een cherrytomaat beschimmeld was. Het saladebuffet was minder uitgebreid dan gedacht (sla was bruin uitgeslagen).
De ambiance is wat gedateerd, maar had wel wat kneuterigs. Personeel is vriendelijk, maar erg jong en daardoor wat onervaren. De prijs was daarentegen prima, zeker met de 20% Iens korting. Gemengde gevoelens, hadden er toch meer van verwacht en dan met name in de kwaliteit van het eten en frisheid.
Vicky V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Vorig jaar, toen we met de AH restaurantactie hier kaasfondue hadden gegeten was de fondue een stuk lekkerder. Alsof het dit keer uit een zakje kwam, het smaakte ook een beetje 'melerig'. Niet echt van genoten. Verder vindt ik het zeker niet goedkoop, vooral omdat je verplicht bent om een 3 gangen diner te kiezen met de AH actie. Anders had ik geen voor- en nagerecht nl. genomen. Ook de groenten die bij de kaasfondue werden geserveerd vond ik te minimaal. Per persoon maar een paar kleine stukjes groenten, het lijkt mij dat je dit onbeperkt moet kunnen bijvragen (broccoli en champignons bijv.). En de saladebar is niet erg interessant/ niet gevarieerd genoeg, dus daar haal je je vitamines ook niet echt uit.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Attent en vriendelijk personeel, prima sfeer en ontzettend leuk concept. Kwalitateit van het eten heel goed. Schone wc's! Kortom geweldige ervaring, we komen zeker terug!
Bedankt eigenaar Karin, het was een top avond.
M F.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Zeer teleurstellend. Ik schaam me dat ik mijn familie hier mee naar toe heb genomen. Zeer onervaren- en onbeleefde bediening. Gerechten werden op tafel gezet zonder verdere toelichting waardoor niet duidelijk was welk gerecht voor welk persoon bedoeld was. Spiritus branders waren niet bijgevuld en vielen uit waardoor de bouillon en olie afkoelde. Bestelde drankjes werden niet gebracht.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
We hebben er heerlijk gegeten. Het hele gezelschap heeft genoten. De Beemster kaasfondue is een aanrader met groente en vruchten lekker gevarieerd. Bij de vleesfondue was de saus met gember favoriet.
Vanes D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Vis niet vers.Bediening wist niet eens alle 5 de soorten geserveerde vis te benoemen. Bouillon was niet warm genoeg om alle vlees en vis goed in op te warmen.Bediening vriendelijk. Prijs kwaliteit verhouding: duur!
Vanes D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Vis was niet vers.We kregen 5 verschillende soorten en maar 2 soorten vlees.Serveerster zet het zonder enige uitleg neer.Bij navraag wist ze niet alle vissoorten te benoemen.Bouillon was niet warm genoeg. Saladebar te simpel. Gezien de kwaliteit en hoeveelheid erg duur.
Danee R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heb hier jaren geleden al meerdere keren gegeten, en was blij dat er niks veranderd was, het eten is lekker en de bediening was en is nog steeds Top, gezelllige sfeer,echt een aanrader om daar eens een keer te gaan eten.Weet in iedergeval dat ik hier zeker nog een keer terug kom ????
Karelkeizer .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Super lieve bediening, jas werdt aan genomen de deur open gehouden. De sfeer was goed ja echt lkkr gegeten ook. Zal er zeker weer een keer eten
Timzorzz .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, complimenten voor de keuken. Het personeel vonden we niet altijd even geschoold, maar ben er wel positief in gebleven want je moet ergens leren. Ruimte is best gehorig hierdoor konden we elkaar niet goed verstaan. Tafels waren mooi opgemaakt en de ruimte zelf zag er ook heel gezellig uit. Fijne avond gehad.
L.D. P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Verrassend om van een Thaise fondue te genieten! Heerlijk avondje uit :)
Goed ingespeelde bediening en daarnaast nieuw personeel dat goed aangestuurd werd.
Aan het eind van ons diner-gelukkig- kwamen vrienden/familie achter ons zitten en op zéér luide toon werd er van alles aan elkaar uitgewisseld....