Fondue restaurant De Fransman

Mient 6 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Fondue restaurant De Fransman

Fonduen in Alkmaar

De Fransman is dé fonduespecialist. Hun kaart reikt verder dan de kaasfondue; je kunt hier ook terecht voor een vleesfondue of vegetarische fondue. Mooi gelegen in het historische hart van Alkmaar, waar de kaas altijd van topkwaliteit is. Dit moet je een keer proberen!

Meer informatie over restaurant Fondue restaurant De Fransman

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:30
Vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag 16:00 - 22:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Nathalie Q.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
We hebben lekker gegeten. We hadden vleesfondue, kregen genoeg vlees. Brood en patat werden aangevuld zodra deze op was. Voor salade kon je jezelf bedienen bij de saladebar.
tineke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Was de eerste keer voor mij en me dochter dat we gingen fonduen,er was genoeg en heerlijk ,goed en gezellig ,we gaan er vast nog een keer heen .
Tamivo .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Voor het eerst in een jaar of 30 weer gefondued. Sentiment dus!!
Heerlijk gegeten. Een echte aanrader.
Zeer vriendelijke bediening!
Marjolijn T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben hier gisteren erg lekker gegeten. Eerst een voorgerecht met kleine hapjes, dit was precies genoeg. Daarna fondue met rode wijn. Heerlijke smaak. Bediening en eten was prima niet overdreven veel en luxe maar oké.
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Het eten was goed. Het duurde soms wel erg lang voordat de volgende gang werd opgediend. Bij informeren wanneer werd soms enigszins geïrriteerd gereageerd.
ellenb74 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Top fondue en de moeite waard om speciaal voor naar alkmaar te komen. Voorgerecht huisgemaakt en ook de salades van de saladebar zijn een aanrader!
Joep B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten is er goed en de mensen zijn aardig en de service was goed en de bediening was er aardig
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Leuk restaurant, personeel doet zijn best om er een gezellige avond van te maken. Voorgerecht was de proeverij, lekker, maar iets te simpel, zowel qua presentatie als uitvoering. Vlees van zeer goede kwaliteit en meer dan voldoende en dat is het belangrijkst!. Toebehoren wat magertjes helaas, een volle bak brood maar zonder kruidenboter of ander smeersel en de sausjes worden in hele kleine bakjes geserveerd. Met wat meer aandacht aan de uitstraling van de gerechten zou het net wat meer,, af,, zijn. Friet werd evt aangevuld, dus goede service ! ( misschien volgende keer ook mayonaise erbij serveren?) . Het nagerecht was het grand dessert, daar verwacht je iets speciaals van, maar ook hier mistte we presentatie en het was ook erg weinig. Meer feedback dan klachten. Het is een aanrader voor iedereen die eens wat anders wil. De eigenaresse is uiterst vriendelijk en is op missie het voor iedereen gezellig te maken met een.praatje en service.
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Super aardige bediening, lekker gegeten. We hadden het AH spaaractie arrangement. Was echt lekker en veel. Saladebuffet vonden we minder mag ook wel tussendoor bijgevuld worden. De stoelen zaten niet lekker en qua inrichting mag t iets worden gemoderniseerd. Maar vd rest top gezellig.
L D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Zoals altijd lekker en gezellig. Nu eens gebruik gemaakt van de ah actie. Maar er was alsnog een ruime keus op de menukaart.
saalokin55 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
De ontvangst was vriendelijk en we hebben hier heel smakelijk gegeten. Lekker weer eens een avondje 'ouderwets' fonduen.

Het is zeker een aanrader als je weer eens iets anders wilt dan een uitgebreid avondje tafelen
Siep M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten!
We hebben wel een extra pan kaasfondue gevraagd, want aan 1 pan hadden we niet voldoende.
Wij hadden Beemster kaasfondue.
Een aanrader!
eggepie .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wel hebben met de bonnen voor de ah actief met zijn 6en een heerlijk menu gehad. Prima voorgerechtjes. Veel keuze tussen verschillende fondue soorten. 4 van ons hadden kaas en 2 vlees. De keuze voor bouillon wassen iets minder. Hadden beter olie kunn5zojn geweest want her garen duurde erg lang. Voordat het er 1e stukje kip gaar wassen waren de aderen al een kwartier bezig. Maar daar kan het restaurant niets aan doen.
Desert wassen heel lekker. Geen keus maar prima. Brood friet en sausjes werden steeds aangevuld. Bij de kaasfondue waar brood ,groente, aardappel en fruit. Er wassen ook nog een salade buffet maar buiten dat het op de kaart stond us ons daar niet op gewezen waardoor wel er niet meer aan hebben gedacht.
Algehele indruk us goed. Klein maar heel druk zaakje.
Enig minpuntje islam de garderobe. Wanneer het zo druk is kun je je jas heel moeilijk terug vindenaar omdat alles op en over elkaar heen hangt.
Maar wel hebben heerlijk gegeten.
D V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eten best redelijk. Waarop het geserveerd wordt ronduit smerig!! Hier wat van gezegd, helaas werd hier weinig tot niets mee gedaan, jammer!!!! Misschien Rob Geus eens langs laten gaan voor wat tips!! Verder waren onze jassen in een hoek tussen stoffige dozen gedumpt, ook een beetje jammer. Bediening niet heel proffesioneel. Ik snap echt niet waar al die goede recenties vandaan komen?!
Monisha B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lekker en gezellig gegeten voor een leuke prijs! Bediening duurde wel wat lang en de porties hadden wel iets groter gemogen.
Angele H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Hier gegeten met de bon van de AH-Actie met 8 personen op zondag 15 maart jl.
Personeel is uiterst vriendelijk. Ondanks dat het druk was maakte het personeel nog tijd voor een extra praatje en liet ons voelen zeer welkom te zijn. Het eten was vers en goed verzorgd. Wij hadden vleesfondue en Mexicaanse fondue. Brood en friet werden ongevraagd steeds aangevuld zo ook de sausen. Saladebuffet was goed, vooral de aardappelsalade was verrukkelijk. Er werd zelfs voor de jarige een vuurwerkfontein aangestoken! Zeker een restaurant om in ongedwongen setting te eten en weer eens terug te komen.
Francisca F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen in het restaurant tussen de tafeltjes. We mochten zelf een tafel uitkiezen. Drankjes werden vlot geserveerd, het eten ook. We hadden gekozen voor het Zwitsers kaasfondue, een proeverij vooraf, dit was goed. Nagerecht was ook goed, wel wat weinig. Bij de bediening kon geen lachje af en toen we wilden betalen, klopte de rekening niet. We moesten zelf gaan "bewijzen", hoeveel drankjes we genuttigd hadden. Uiteindelijk naar tevredenheid opgelost. Onze jassen moesten we vervolgens zelf tussen een berg jassen gaan zoeken. Toen wij de afgegeven paraplu niet konden vinden, en daar naar vroegen, werd ons medegedeeld; "Ja, dat weet ik ook niet hoor". Al met al een teleurstellend geheel met ongeinteresseerd personeel. Prijs te hoog voor wat je krijgt. Voor ons geen tweede keer naar dit restaurant.
mbloksma .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten bij de fransman. Dit keer hadden we het thaise fondue en was als vanouds heerlijk.
De sfeer in het restaurant was weer ouderwets gezellig en hebben een fantastische avond gehad.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met AH restaurantbon. Keuze voor- en hoofdgerecht was voor ons meer dan voldoende. Nagerecht geen keuze.
Kwaliteit en hoeveelheid wasvoor ons voldoende. De overigens heerlijke frites wordt zonder moeite en zonder extra te betalen aangevuld. De "saladebar" voldoende en redelijk gesorteerd. Glas wijn vinden wij persoonlijk aan de hoge kant. Kortom TOP om bij de Fransman te gaan eten.
Inger D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De kwaliteit van het eten is goed en de eigenaresse van dit restaurant is zeer hartelijk en gastvrij. Er werd meerdere malen gevraagd of er nog iets aangevuld moest worden; de frites was iets koud geworden en we kregen onmiddelijk nieuwe. Gezellige sfeervolle zaak in een leuke straat. Ik rook en buiten stond een verwarmd bankje, heerlijk! Ik kom zeker nog eens terug!