Fondue & Fondue

Service8,1/10
Decor7,3/10
Hanneke D. Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We hebben heel gezellig buiten zitten eten bij Fondue & Fondue. Wij vonden de 'gewone' kaasfondue lekkerder dan die met truffel, maar dat is een kwestie van smaak. Leuk aangekleed met lekkere groentes en voldoende brood. Wij komen zeker nog eens terug.
Ageethrosman . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Onze reservering via IENS stond helaas niet in de agenda van Fondue en Fondue waardoor we de eigenaar enigszins voor het blok zetten, wij hadden namelijk wel een reserveringsbevestiging, maar binnen 5 minuten was er een plek voor ons geregeld.
Het was wel allemaal erg krap en we moesten lang wachten tussen de gangen door, maar we vonden het eten allemaal erg lekker. De bediening heeft zijn uiterste best gedaan maar het was eigenlijk te vol en te veel voor slechts 3 man personeel.
Sophie1970 . Meesterproever (19 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vaker hier gegeten, deze keer de kaasfondue. Hoewel het lekker was, zal ik volgende keer toch weer voor de vis fondue kiezen. De kaassmaak was goed en het brood lekker vers. Toch de vis met aardappeltjes uit de oven en sausjes erbij maken dat gerecht voor mij lekkerder. Na een koffie net lemoncello. Dat was héérlijk! Ook de witte wijn, chardonnay-sauvignon is een aanrader. Kom volgende weer graag weer.
Yvonne L. Meesterproever (40 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een goede kaasfondue of vlees/vis. Deze laatste twee zijn met bouillon en niet met olie. We hadden deze keer een groupon en gekozen voor de kaasfondue. Voor 1,50 extra konden we voor de truffelfondue kiezen. Absoluut een aanrader. Brood en groente kun je constant extra bestellen zonder extra te hoeven betalen. De wijnen zijn prima in hun soort en smaak. Alleen het personeel zou iets alerter kunnen zijn. Ze zijn vriendelijk, maar letten soms niet goed op. Maar we komen hier elke keer weer terug, met of zonder groupon.
RDH75 . Meesterproever (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten. En dat terwijl de keuken kleiner en simpeler is dan die bij me thuis. We hadden twee soorten kaasfondue, gewoon en met truffel. Gratis extra brood en groenten als je wilt (niet nodig want porties zijn groot genoeg). Chocofundue als dessert natuurlijk al zagen andere toetjes er ook erg goed uit. Vriendelijke bediening.
Marianne K. Meesterproever (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
We hebben met 6 personen kaasfondue gegeten in dit aardige restaurant.
Vooraf lekker Turks brood en bij de kaasfondue 6 verschillende groenten, die ook aangevuld konden worden. De kaasfondue was goed van smaak. Kortom een zeer geslaagde avond. De muziek werd uit gezet om 20.00 uur vanwege dodenherdenking. Een restaurant om naar terug te keren.
Olaf V. Meesterproever (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een leuke tent waar je kan genieten van een ouderwetse fondue, een heerlijk vleesfondue gegeten met salade en aardappelgratin.
De tafel was wel wat klein voor alle bordjes. Bediening was goed en snel. Maar toch een minpuntje. Het chocoladefondue(toetje) werd zonder brander op de tafel gezet, waardoor het niet warm bleef. Tevens was het wel makkelijk geweest als we ook een paar bordjes bij het fondue hadden gekregen inplaats van alleen een vorkje en servet waardoor het beetje smeerboel werd. De smaak van het fondue met banaan marsmallow en aardbei was wel top.
Maar doe iets aan de presentatie.
Verder een leuke tent.
JuliaUtrecht . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Heerlijke kaasfondue gegeten. Duidelijk verschillende kazen gebruikt, wat zorgt voor een pittige, bijzondere smaak. Het brood was super en de groenten ook lekker. Beiden mochten onbeperkt bij besteld worden. Bij de kaasfondue een chardonnay genomen, paste er goed bij. Als dessert hadden wij het witte chocolade ijs met rode vruchten saus en een scroppino. Beiden waren heerlijk. Het was rustig op de maandag avond, maar de inrichting en de sfeer waren goed. Het enige minpuntje is dat de tafels dicht op elkaar staan, maar omdat het deze avond rustig was, hadden wij er geen last van. De bediening was alert. Samenvattend een top avond gehad. Wij komen terug.
Pauline D. Expertproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Mijn kaasverslaafde vriendin en ik hebben met een bon van Social deal onszelf even gigantisch laten gaan: geen gedoe met voorgerechten, direct door naar de hoofdmoot: truffelkaasfondue! De oogjes verheerlijkt ten hemel geslagen, vochten we elkaar letterlijk de pan uit voor het laatste hapje. Maar uiteindelijk waren we van mening dat dit nog niet voldoende was, dus hebben we de uiterst vriendelijke jongeman verzocht om nog een klein bakje normale kaasfondue. Verbaasd was 'ie wel, maar hij vatte het terecht op als een compliment, dus konden we vrolijk verder. Hebben informeel en heel gezellig gegeten hier. Een aanrader voor iedere kaasliefhebber! Als je dan toch vegetarisch moet eten, dan maar bij Fondue & Fondue!
Salinas . Meesterproever (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten. vooral de truffelkaas fondue was een verrassing. Echt een aanrader en relatief goedkoop voor wat je ervoor krijgt. Kwaliteit/prijs perfect. Ook ontzettend aardig personeel. Lekker ongedwongen een gezellig avondje uit eten. Top. Komen snel terug.
Ruud H. Meesterproever (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met 4 personen op kerstavond gegeten en ondanks de drukte was de service vriendelijk en snel. Vleesfondue en kaasfondue genomen en voorgerecht 2x garnalencocktail en soep. Alles werd netjes geserveerd en hoeveelheden waren ruim voldoende en smakelijk. We gaan beslist nog een keer hier eten. De zitruimte is wat minder en vrij krap.
Bill M. Meesterproever (64 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Een bijzonder restaurant met als specialiteit diverse fondue's van vlees, vis of kaas. Een hele goede prijs-kwaliteit verhouding: een 3-gangen menu naar keuze a 26,50 . Vooraf hadden we gamba's, dan kaasfondue met truffel-saus en als toet citroentaart, werkelijk dik in orde. Bediening ook attent en aardig, het interieur is normaal maar smaakvol in deze kleine ruimte, want je zit er dicht op elkaar - maar dat is het alles zondermeer waard.
Johanna32 . Meesterproever (36 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Het is altijd prima bij Fondue & Fondue. Simpele kaart waarbij de voorgerechten nooit uitdagend genoeg klinken om te bestellen (tomatensoep, hollandse garnalencocktail, carpaccio met truffelmayonaise....) maar de kaasfondue is top!
Wij gingen voor de truffelkaasfondue (heerlijk romig en truffel niet overheersend), en voor de naast de kaart geserveerde Zaanse mosterd kaasfondue: deze was heerlijk pittig.
Bijgerechten zijn prima; vers brood met groentes. Beiden onbeperkt bij te bestellen.
Leuke sfeer, gezellig, en helemaal vol op een woensdagavond! Ondanks de negatieve opmerkingen hierboven over de bediening werden wij prima geholpen.
Enige nadeel: werkelijk waar alles stinkt naar kaas als je thuis komt.

Conclusie: prima kaasfondue, prima service, maar ga hier niet naartoe in je mooiste kleren (of als je na het eten nog ergens moet verschijnen), want je stinkt een uur in de wind.
Brigitte K. Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Eten is altijd goed, maar de bediening is nu al voor de tweede keer erg slecht, meisje vanavond was zeer onvriendelijk, ik ben op een gegeven moment zelf onze bestelde drankjes en broodjes bij de bar gaan halen,wat mij niet in dank werd afgenomen, maar ja, eten bijna op en nog steeds geen drankjes en extra brood, jullie restaurant is top, maar neem aub wat vriendelijkere mensen aan in de bediening, probeer nog een keer en dan houd ik het voor gezien helaas..
Edwindb . Expertproever (6 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij komen hier al jaren en is gewoon een leuke tent om te eten. Gezellig en knus en goed bereikbaar. Het eten is van prima kwaliteit en de bediening is vriendelijk. Wij kiezen meestal voor alle drie, vis, vlees en kaas. Het enige nadeel is dat je wel geduld moet hebben, maar goed dat is de keuze die je maakt om te gaan fonduen.
Juergen S. Meesterproever (19 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vandaag stond voor het eerst in lange tijden (Chinees) vleesfondue op het menu. Vooraf kreeg iedereen stokbrood met een lekkere tapenade. Het vlees van het hoofdgerecht was lekker mals en de sausjes smakelijk. "De aardappelgratin" (gekruide gebakken aardappelen met sliertjes kaas erover heen) die erbij geserveerd werd, was voor mijn smaak iets te zout maar een lekkere wijn en een glaasje water maken veel goed. De bediening was bijzonder attent en zorgde voor een geslaagde avond.
Bas W. Expertproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Recentelijk gegeten icm een Socialdeal actie en is mij zeer goed bevallen.
Heel gezellig knus tentje met heel vriendelijk personeel. We waren voor de truffelkaas fondue gegaan welke zeer goed bevallen is. De groenten ernaast waren prima, ze hadden misschien soms in wat kleinere stukjes gesneden kunnen worden (een blok van 7 bij 3 cm paprika is ietswat groot) maar dat zijn details. Het brood was redelijk, ietswat droog maar kon er mee door.
Vooral de uitstraling, vriendelijke bediening en lekkere kaasfondue maakte het voor ons een goede ervaring!
Nicole K. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gisteravond hebben mijn vriend en ik hier gegeten. De kaasfondue is prima op smaak en we konden onbeperkt verschillende soorten groente en brood bijbestellen. De sfeer is informeel: gewoon een gezellig no-nonsense zaakje. De leuke bediening (Kevin) heeft tevens een belangrijke bijdrage geleverd aan deze geslaagde avond! Wij komen zeker terug, maar misschien wel als het iets minder warm is.... We hopen dat Kevin dan ook weer aan het werk is!
Sammie S. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Het is bijna niet voor te stellen dat de Overtoom in Amsterdam vroeger een heuse vaart was. In 1901 werd de Overtoomse Vaart gedempt. De Overtoom is nu een plek met een verrassende diversiteit aan bijzondere winkeltjes en restaurantjes precies wat Amsterdam zo speciaal maakt.

Fondue & Fondue is zo'n speciale plek met een sfeervol ingericht restaurant en een heerlijk terras.

Op de kaart van Fondue & Fondue staan -hoe kan het ook anders- drie soorten fondue:
de vleesfondue, de kaasfondue en de visfondue. Wij kozen voor de kaasfondue met stokbrood.

De kaasfondue is rijk van smaak en de versheid van de rauwe groente en de salade is prima voor elkaar. Alles is met het stokbrood meer dan genoeg voor twee personen. Tip: check af en toe of het vlammetje onder de pan nog wel aan is.

Het twee-persoonstafeltje aan het raam biedt privacy en een uitstekend uitzicht op het zonovergoten terras en de restaurantruimte binnen dat in ruimtelijke zin verrassend diep is. Dat maakt het restaurant ook geschikt voor gezelschappen. En als het te warm is op het terras, dan biedt de airconditioning in het restaurant aangenaam uitkomst.

De bediening is uitstekend en steekt in positieve zin schril af tegen de gemiddelde Amsterdamse gastvrijheid . Gastheer Kevin is attent, snel en vriendelijk en waakt over het welbevinden van zijn gasten. Ook daarom is Fondue & Fondue voor een fijne avond alleszins de moeite waard.

Jules05 . Expertproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Lekker gegeten, fondue goed van smaak. Brood & groente in overvloed. We kregen lekker brood vooraf, wat we later ook bestelden om mee te fonduen, dit was geen enkel probleem. Ze hebben lekkere wijnen, die goed bij de kaas passen. Niet teveel poespas, maar gewoon lekker en gezellig eten!