Floris V

Voorstraat 12 2251 BN Voorschoten Nederland Kaart

Over het restaurant Floris V

Verfijnde smaken

In het kloppende hart van Voorschoten vind je dit gezellige restaurant. De chef serveert overdag en 's avonds verfijnde gerechten uit de Frans-internationele keuken. Een feestje om te zien en geweldig van smaak. Puur genieten dit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Floris V

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 22:00

ROBNIEK .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
De AH maaltijd aktie was qua prijs/ kwaliteit goed. 2pers. voor €40,- voor een 3gangen menu. Brood ( € 5,50) en garnituur( 3,50 per portie) bij het hooftgerecht wordt extra berekend. Ook geen probleem bij zo'n aanbieding want het moet toch ook rendabel voor de restauranthouder zijn.. Maar helaas was 1 van ons 4tjes ziek en waren we met 3 pers. Deze ene persoon moest dus €39,-- betalen voor het AHmenu en dat was te veel. Niet in verhouding met de prijs/kwaliteit. Gastgerichter was geweest in dat geval de ene persoon bijvoorbeeld € 25 te laten betalen want meer was het menu niet waard. Ook jammer dat er maar 2 tafeltjes bezet waren . Wij en een ander echtpaar terwijl de zaken er omheen vol zaten. Misschien een teken aan de wand. Wij wensen de aardige zwangere dame die ons bediende veel sterkte en geluk met haar toekomstige baby.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Met 4 personen op vrijdagavond een 3-gangen verrassings menu gegeten. Kregen een amuse vooraf. Gerechten waten goed van smaak en mooi opgemaakt. Bediening was jong en wist niet alles precies uit te leggen. Maar we hebben genoten van de gerechten. Alleen dat er voor frites en brood extra geld wordt gevraagd vind ik niet passen als je 39 euro betaald voor een 3-gangen menu.
aehzitter .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten in dit sfeervol ingerichte restaurant. Ik had aangegeven dat ik geen vlees en vis had. Daar was rekening mee gehouden en bij alle drie de gangen was ik aangenaam verrast. Het was én heerlijk én zag er allemaal prachtig opgemaakt uit. Kortom, voor herhaling vatbaar.
Gerdy B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
In een woord: geweldig! Bijzondere gerechten, perfecte smaakcombinaties, uitstekende bediening. Wij zaten buiten op het mooie terras; hoe de sfeer binnen is, kan ik niet beoordelen. Maar dit restaurant is een grote omweg waard.
jandenheijer .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Prachtige avond, buiten gegeten, mooie locatie,voortreffelijk gegeten.
De recensie moet verplicht 120 tekens bevatten dus vandaar deze toegift.
geertenmarjan .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Het was mooi weer en hebben lekker buiten kunnen zitten en de schitterende munumentale gebouwen kunnen bekijken in het altijd gezellige Voorschoten! En hebben genoten van de heerlijke en mooi opgemaakte gerechten! Echt een dikke 10!
Met vriendelijke groet! Marjan Kok
Flora V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Prettige bediening. De gerechten waren heerlijk en er was goed rekening gehouden met allergieën. Mooie locatie en al met al een fijne avond.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Van de AH actie gegeten, prima bediening heerlijk gegeten, alleen wordt de rekening te hoog i.v.m. met extra rekenen van brood, friet en water. Jammer want prijs-kwaliteitsverhoding is hierdoor behoorlijk uit balans.
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten,prettige bediening, niet opdringerig, precies goed.Het nodigt uit om vaker te komen.Wellicht een volgende keer zonder de AH restaurant-actie zodat we zelf een menu kunnen kiezen.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Gerechten waren excellent en vriendelijke bediening. Diner wordt toch prijzig door de extra's zoals friet en brood. Was echter de prijs meer dan waard.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Wij kozen het 4 gangen all-in menu met bijpassende wijnen en koffie met lekkers toe. Je weet meteen waar je aan toe bent; fijn! Het eten was lekker. Vooral het voorgerecht met tonijntartaar, wasabimayonaise, sesam, five spice en wakame was uitzonderlijk lekker! Tussengerecht met zeebaars, beurre blanc en schaal- en schelpdieren was smakelijk, maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht met hert en pastinaakpuree was erg lekker en ook het dessert met verschillende bereidingen van chocolade was goed.

De inrichting is een tikje oudbollig, maar dat past wel bij het monumentale pand. De bediening is vriendelijk en kundig. Bij alle gerechten en wijnen kregen wij keurig uitleg. Al met al een fijne avond gehad; zeker voor herhaling vatbaar.
John Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Genoten van een 3 gangen menu, aangevuld met een lekkere tussengerecht kabeljauw met garnaaltjes en kreeftjes . ontvangst met een heerlijke cava, vers gebakken brood met garnituur.
vooraf een salade met zalm, hoofd een ree-biefstuk met garnituur. dessert een warm chocolade taartje. een voortreffelijk passend wijn arrangement. we hebben heerlijk genoten van de gastvrijheid ven bediening.
wfb38 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hebben er met twee personen van de AHrestaurantactie gegeten voor de eerste keer. Het eten was fantastisch, zeker een prettige bediening en er hangt een goede sfeer.
edithbauer .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prachtig pand in de gezellige Voorstraat van Voorschoten, zeer vriendelijke, correcte bediening en vooral heerlijke gerechten, werkelijk culinaire hoogstandjes. Absoluut voor herhaling vatbaar!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het mandje brood werd naadloos gevolgd door de, overigens, lekkere salade met zalm en garnaaltjes. Het vlees van het hoofdgerecht werd benoemd als kalfslende en bij het serveren runderlende. Was wel heerlijk mals en de geserveerde groenten heerlijk.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hadden een AH- menu.
De gerechten waren goed maar niet bijzonder. Op het chocoladetaartje na ontsteeg het niet mijn eigen kookkunst en dat verwacht je toch wel van een restaurant van enige klasse.
Vandaar een 6 voor het eten. De locatie is prachtig, de bediening goed.
Jammer dat er zo veel gerekend wordt voor brood en een beetje frites.
rene T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Restaurant biedt mooie karakteristieke ambiance.
Wat jammer was is dat we (ondanks dat we 2 weken tevoren reserveerden we weg werden gezet aan een kleine tafel voor 2 naast een grotere groep.
Ronduit verrassend was dat meteen al bij aankomst werd gevraagd om de AH-kortingsbon.
Eten was mooi. Voorgerecht: salade met gerookte eendenborstfilet en kippenfilet, chips van schorseneren en croutons was erg smakelijk. Het hoofdgerecht: de kalfslende was echt uitstekend en mooi bereid. Nagerecht was wel erg zoet.
Opmerkingen over muffe wijnglazen en het effect op de wijn werd niet echt serieus genomen. Ondanks mooie eten wordt dit dus geen vast adresje.....
Daarvoor is de menuprijs toch net te hoog....
Jammer, gemiste kans.
Linda X.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Op zaterdagavond met twee personen hier gegeten. Het eten en de bediening waren boven verwachting. Het eten was niet standaard en goed op smaak. De service was ook goed. We komen hier zeker nog eens terug.
Ri-Anne .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten.Prijs kwaliteit verhouding uitstekend.
Omgeving, inrichting zou wat gezelliger kunnen.
Vriendelijke wat stijve bediening.
coolNL .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gisteren van een uitstekend diner genoten bij Floris V. Wij kregen achtereenvolgens geserveerd: tonijn, tarbot, hertenkalfsfilet en als desert warme chocolade cake met ijs. Alles prachtig opgemaakt, goed op temperatuur en vooral verrukkelijke combinaties met kruiden, groentes ed. Met gastvrije en professionele bediening was het voortreffelijke avond.