Over het restaurant Floris V

Verfijnde smaken

In het kloppende hart van Voorschoten vind je dit gezellige restaurant. De chef serveert overdag en 's avonds verfijnde gerechten uit de Frans-internationele keuken. Een feestje om te zien en geweldig van smaak. Puur genieten dit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Floris V

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het mandje brood werd naadloos gevolgd door de, overigens, lekkere salade met zalm en garnaaltjes. Het vlees van het hoofdgerecht werd benoemd als kalfslende en bij het serveren runderlende. Was wel heerlijk mals en de geserveerde groenten heerlijk.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
rene T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Restaurant biedt mooie karakteristieke ambiance.
Wat jammer was is dat we (ondanks dat we 2 weken tevoren reserveerden we weg werden gezet aan een kleine tafel voor 2 naast een grotere groep.
Ronduit verrassend was dat meteen al bij aankomst werd gevraagd om de AH-kortingsbon.
Eten was mooi. Voorgerecht: salade met gerookte eendenborstfilet en kippenfilet, chips van schorseneren en croutons was erg smakelijk. Het hoofdgerecht: de kalfslende was echt uitstekend en mooi bereid. Nagerecht was wel erg zoet.
Opmerkingen over muffe wijnglazen en het effect op de wijn werd niet echt serieus genomen. Ondanks mooie eten wordt dit dus geen vast adresje.....
Daarvoor is de menuprijs toch net te hoog....
Jammer, gemiste kans.
Linda X.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Op zaterdagavond met twee personen hier gegeten. Het eten en de bediening waren boven verwachting. Het eten was niet standaard en goed op smaak. De service was ook goed. We komen hier zeker nog eens terug.
Ri-Anne .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten.Prijs kwaliteit verhouding uitstekend.
Omgeving, inrichting zou wat gezelliger kunnen.
Vriendelijke wat stijve bediening.
coolNL .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gisteren van een uitstekend diner genoten bij Floris V. Wij kregen achtereenvolgens geserveerd: tonijn, tarbot, hertenkalfsfilet en als desert warme chocolade cake met ijs. Alles prachtig opgemaakt, goed op temperatuur en vooral verrukkelijke combinaties met kruiden, groentes ed. Met gastvrije en professionele bediening was het voortreffelijke avond.
avdiest .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Uitstekend, prima gegeten via AH restaurantactie. Ik heb echter 1 opmerking, kraanwater besteld, niet gemeld dat je hiervoor moet betalen, op rekening stond 1 kan ijswater voor € 3,50 prijs/kwaliteitsverhouding???? Dat vind ik jammer.
Martha R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Voortreffelijk diner met bijpassende wijnen. Mooie omgeving, vriendelijke bediening. We zijn al vaak bij Floris V geweest en waren altijd uiterst tevreden. Een aanrader!
D. V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een aangename kennismaking met dit restaurant. Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Op de site stond dat het een 3-gangen keuze menu zou zijn, maar het bleek een vast menu te zijn met mogelijkheid tot aanpassing als een gerecht niet naar je smaak was. Beetje jammer.
Verder moest je voor alles extra betalen, zoals brood en frietjes.
Wel een heerlijke avond gehad en komen zeker nog een keertje terug.
marleenvdwerf .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
we hebben gebruik gemaakt van het ah menu. Het 3 gangen menu hebben we uitgebreid met het tussengerecht van op de huid gebakken zeebaars. We hebben heerlijk gegeten. De huiswijn kwam uit Chili ( merlot en savignon blanc) en was heerlijk. Een aanrader dus.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben hier gegeten via de AH-actie, waarbij we het driegangen menu hebben uitgebreid met een vierde gang. Ook kozen we voor brood met smeersels vooraf en voor een extra aardappelgarnituur bij het hoofdgerecht. Met dieetwensen werd rekening gehouden. Alle gangen waren goed van smaak en dat gold ook voor de fles rode huiswijn; wij kozen voor de Urmeneta. Over een karaf water wordt niet moeilijk gedaan. De bediening is vriendelijk. Het restaurant is gevestigd in een historisch pand en leuk gelegen. De tafels en stoelen zijn ruim opgesteld. In de buurt is gratis parkeergelegenheid. Inclusief koffie bedroeg de rekening € 106,50. De AH-actie zorgde voor een goede prijs-kwaliteitverhouding.
htvhaasteren .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijke 3 gangen menu met amuse vooraf en broodjes gegeten in een rustige en prettige ambiance met een lekker wijntje erbij en koffie na
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Bij ontvangst werden de jassen netjes aangenomen en werden naar ons tafel begeleid. De locatie bijzonder sfeervol. We hebben heerlijk gegeten alle gangen waren goed verzorgd. Alleen jammer dat er maar één menu werd aangeboden terwijl op de ah-Iens site keuze menu's werden vermeld. Mijn partner houdt niet van tonijn maar werd wel als voorgerecht als enige aangeboden. Ondanks de ah-actie vonden wij de prijs van het menu en de wijnen aan de hoge kant. Water, brood en een klein schaaltje friet werden ook apart in rekening gebracht. Ook jammer dat bij het verlaten van het restaurant wij zelf de jassen moesten zoeken. Een min-puntje van de service. Ondanks dit hebben wij een fijne avond gehad.
janopdetuin .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Vlotte vriendelijke ontvangst, uitstekende keuken, vriendelijk personeel.Geen keuze menu via de AH actie, maar indien gewenst kon dit wel aangepast worden. Het werd echter niet aangeboden. Echter de kwaliteit van het eten, maakte dit voor ons meer dan goed.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Floris V stond al langer op onze lijst, en heeft de verwachtingen waargemaakt. We kregen een vast dagmenu met carpaccio, hert en een chocolade moelleux. Voor bijgerechten (brood, friet) moet wel extra worden betaald.
braam .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het restaurant zit in een historisch pand, wat erg mooi en sfeervol is. De bediening is correct en vriendelijk. Als amuse is een heerlijk eenderilet gegegeten. Als voorgerecht aten wij op drie wijze bereide tonijn. Mooi van kwaliteit en aan te bevelen. Als hoofdgerecht aten wij hert met rode wijnsaus wat lekker mals was. Als verassing was er als dessert een warm chocoladetaartje. Perfect, maar erg machtig. Lekker gegeten, voor herhaling vatbaar.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk eten, vriendelijke bediening! Veel privacy. Aanrader. Verder niets over tr zeggen maar moet 120 tekens volkletsen van Iens..
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Mooi en gezellig huiskamergevoel restaurant. Heerlijk gegeten met de restaurantactie. Het eten was top en bijzonder aardig en leuk personeel!
herman S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Floris V stond al lang op mijn verlanglijstje. Nette ontvangst. Vanwege de volle ruimte en een paar grotere tafels was het wel nogal rumoerig. Driegangenmenu gekozen. De carpaccio, met eendenlever en kaas, zette meteen het niveau: een heerlijk voorgerecht vol van smaken. Vervolgens een hertenbiefstuk met een wijnsaus, en tot slot een chocoladecakeje met ijs en slagroom.
Vanaf het moment dat de gerechten werden geserveerd hadden we geen last meer van de drukte om ons heen. Een mooie avond gehad!
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vertrouwde, gezellige, chique sfeer. Lekker en goed eten en laat je vooral verrassen door de wijn. Een geslaagde avond en we komen zeker nog een keertje terug