Florian Bistro Hotel

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 08:00 - 21:30
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteren hier bij toeval terecht gekomen. Brood met boter, en karaf water komen gratis op tafel. Zeer bijzondere pastinaak-soep vooraf, met daarin beetgare "vergeten" groenten, en Hollandse garnaaltjes. Daarna kalfssukade en kalfswang in krachtige ingekookte jus, en heerlijk garnituur. Ook nog frietjes er bij. Veel open wijnen per glas te bestellen. De meisjes van de bediening zijn attent en hartelijk. Een echte aanrader!
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijke lunch vandaag met twee personen? Gezellig binnen maar je kunt ook in de serre met zicht op het plein. Je zit dan ook in de kijkerd, het is maar wat je wilt. Wij binnen dus met een prima achtergrondmuziekje en een leuke sfeer.
De lunchkaart is uitgebreid en prijsgunstig. We namen carpaccio op bruin landbrood en zelfgemaakte kroketten eveneens op landbrood?
Heerlijke light horse chardonnay die de 5,25 euro zeker waard is, ook het glas was goed gevuld. Na een prima kop capuccino met een heerlijk stukje boterkoek van de bakker om de hoek en een glaasje water erbij, attent hoor!
De rekening was zeer acceptabel en de bediening alleraardigst.
Kortom vanuit houten de moeite waard om te gaan lunchen of te dineren.
Wesley L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Gisteren gegeten bij Florian. Vooraf de buikspek met risotto, chorizo, appelstroop, appelgel en risotto. Smaken passen goed bij elkaar en het vlees was superzacht. Mooie opmaak ook. Verder een zeeduivel met mosselen en wat creme van wortel. Super mooi stukje vis. Mooie garing en stevigheid. Als laatste een proeverij van desserst. Lekkere kersen cheesecake en een nog betere mint creme brullee. En een leuk klein lava cakje. Dus eten was zeker goed. Mooie zaak ook. Kom vast nog wel een keer.
Antoinettepr .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met de komst van de nieuwe eigenaar is er nog meer ten goede veranderd. Een regelmatig wisselende kaart, goede bediening en een verbeterd terras. Wilfried Verheggen zette Florian enkele jaren geleden weer op de kaart. Nu zijn zaak is overgedragen wordt het ook steeds drukker. Vandaag aten wij het pita broodje met makreel, zalig!
Yvdi .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gisteravond een gezellige avond bij Florian gehad. Eerst wat gedronken op het gezellig aangeklede terras, vervolgens een heerlijke maaltijd in de serre genuttigd. Een ieder had een andere keuze gemaakt van de kaart, maar zowel de vlees als de vis gerechten smaken heerlijk en zagen er goed verzorgd uit. De nagerechten maakten de maaltijd af. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Ambiance en team uitstekend. Kortom een aanrader.
Bruce .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Bistro Florian. Nieuwe verfrissende kaart, lekker met de seizoenen mee. Vooral de zalm in rode biet is een aanrader, evenals de gemarineerde asperge met lamsham is top. De bediening g is zeer vriendelijk maar kan nog wel wat stapjes maken. Al met al een zeer gezellig avond gehad. Ook kwam de chef nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was. Super bedankt team Florian
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Vandaag met mijn man samen geluncht bij deze bistro. We zaten in de serre, aangebouwd deel van de bistro, waar het heerlijk warm was. Ontvangst was vriendelijk en bij de goede koffie werd een lekker koekje geserveerd.
Mijn man had een bruine bol gezond en ik twee van Dobben kroketten met bruin brood. Smaakte prima beiden, alleen jammer dat mijn brood niet echt vers leek en de garnering wat verlept was.
Carelse .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heeft u gereserveerd wordt ons gevraagd. Ja, doch onze reserveringsmail blijkt niet te zijn vermeld. Doch er waren nog tafeltjes vrij en we mochten kiezen. Florian, we waren er enkele malen eerder en hadden goede ervaringen. Nu met dochter daar heen gereden als einde van moeder/dochter dag.

Bediening is uitermate vriendelijk, keurig gedekte tafels en overal brandende kaarsjes, letterlijk en figuurlijk een warm welkom. Vooraf namen we vissalade, witlof en coquille en runderbouillon. De beloofde garnalen in de vissalade waren vrijwel niet te vinden, doch dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk salade, goed gevuld met andere soorten vis en zeer smakelijk. De coquilles waren goed bereid, lauwwarm evenals de witlof. Jammer dat het bord zo snel leeg was. Over de runderbouillon kunnen we kort zijn: lekker. Leuk geserveerd in een weckpotje, het eruit scheppen was wat onhandig.

Alle drie hadden we als hoofdgerecht tournedos. Uitstekend medium gebakken zoals door ons aangegeven. Bijlagen groenten, die op het bord gedrapeerd waren en frites in een mandje. Kortom heel aangenaam. Tussendoor werden we goed in de gaten gehouden door de bediening om drankjes e/o bijlagen aan te vullen. De chef kwam ook nog twee keer langs, er was geen gebrek aan aandacht.

Men had vanwege het wisselen van de menu kaart een kleine keuze mogelijkheid. Zo ook bij de desserts. Een van ons vond een iets voor haar smaak, doch twee anderen wensten graag alleen ijs met slagroom en dat was verder geen probleem. Alles werd keurig op bord en of glas gelegd en versierd, het is een feestje alleen al om daar naar te kijken. De cappuccino besloot een gezellige avond. En dan een gewone cappuccino, niet zoals veel restaurants tegenwoordig doen overladen met friandises en een vette prijs daar aan gekoppeld.

Florian, een prettige zaak, lekker eten, zeer redelijke prijzen en zodra je binnenkomt krijg je echt het gevoel welkom te zijn.
Construvisie .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Met mijn gezin mijn verjaardag gevierd door heerlijk bij Florian te dineren. Gastvrij, gemoedelijk en voorkomend tegelijk. De gastvrouw heeft de juiste balans tussen nabij en afstand. Ongemerkt voel je je hier thuis. Het eten was voor alle gasten voortreffelijk, met de speciale wensen van mijn zwangere dochter werd uitstekend rekening gehouden, ook zij heeft gesmuld. Fijn dat de chef zelf komt navragen of alles naar wens was. De geweldige avond kon helemaal niet meer stuk toen er spontaan gebakjes bij de desemt-koffie werden geserveerd, want 'bij een verjaardag hoort gebak'.
Aanrader.
Arend D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Bistro Florian blijft iedere keer weer verrassen. Een amuse van het restaurant was een klein glaasje aspergesoep, erg lekker en smakelijk.
Vooraf een salade met blauwe kaas en peer. Tussengerecht een "zoete aardappel soep" en een lentesoepje. Daarna een tournedos met weer overheerlijke patatjes en Koffie toe. Wat opvalt is dat de keuken echt iedere keer weer zeer goede, verse en smakelijke gerechten weet uit te serveren. En dat alles in een sfeervolle ambiance. Een aanwinst voor Wijk bij Duurstede en een echte aanrader!
AnnickSkowronek .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Ik kom regelmatig bij Florian voor een lunch of diner, en iedere keer is het weer heerlijk! Het restaurant heeft een mooie locatie in de binnenstad van Wijk en in de serre zit je erg gezellig! Je kunt zien dat de chefkok passie heeft voor zijn vak en hij vertelt je dan ook graag wat hij in huis heeft. Sinds kort is er een nieuwe kaart, met ruime keuze aan gerechten en daarbij ook wijntips. Dit restaurant behoort wat mij betreft tot de beste restaurants in Wijk!
Emily M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij Hotel Bistro Florian. De bediening is erg vriendelijk en beantwoorden al je vragen. Het eten was echt heerlijk. Vooral de huisgemaakte cheescake is een aanrader!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Het restaurant werd ons aanbevolen door inwoners van Wijk bij Duurstede, dus het moest wel goed zijn. Gisteren rond 20.00u tafeltje voor twee gereserveerd. Werden hartelijk ontvangen. Wijnkeuze is verrassend, ze kunnen er makkelijk in variëren, omdat de kaart klein en dus dynamisch kan zijn. Bij het voorgerecht, slakken en salade van kalfszwezerik, heerlijke witte cascogne gedronken. Bij het hoofdgerecht, 2 x de zeer malse hertenbiefstukjes, een goed glas Portugese rode! Afsluiten met de zelf geklopte warme melk voor de lekkere cappuccino maakte het een culinair lekker avondje. De ambiance wordt mede vormgegeven doordat het restaurant gezellig vol is. De vriendelijke eigenaresse verstaat haar vak en is enthousiast! Haar man is de chefkok en vindt het ogenschijnlijk leuk om zijn gerechten ook zelf aan tafel te serveren. Zo ziet hij ook wat voor "vlees hij in de spreekwoordelijke kuip" heeft zitten. De akoestiek is goed. Prijs kwaliteit verhouding dik in orde en zeker een bistro om aan te bevelen en er terug te komen!
Ruben1980 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Ik hier op een zondag geweest samen met mijn vriendin. Er hangt een heerlijke romantische sfeer met veel kaarsjes. We voelde ons erg op ons gemak in deze zaak. We begonnen vooraf met salade van lamszwezerik en een dagsoep (uiensoep). Mijn vriendin is geen orgaan liefhebber maar ook zij vond de lamszwerik bijzonder lekker. Als hoofdgerecht hadden we beide de hazenrug. Prachtig klassieke stroperige saus. Het vlees was heerlijk mals en het gerecht werd door de chefkok zelf aan tafel gebracht. Echt een pluspunt! Ik als extreme koffie liefhebber besloot geen toetje te nemen maar een heerlijke cappuccino die met de met de hand gezet is (geen automatische machine).
Arend D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Florian is een bistro op de mooiste plek van Wijk bij Duurstede aan de markt. Sinds de nieuwe eigenaar heeft het een mooie open bistro uitstraling dankzij de goed gekozen en gezellige inrichting. De bistro heeft een klassieke Franse bistrokaart met zeer goede wijnen. De gerechten worden met enthousiasme ambachtelijk en vooral met passie bereidt. Een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader voor degeen die van lekker eten houdt met een goed glas wijn.
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Vanmiddag daar de lunch genuttigd.
2 koude pannini's met brie en honing de honing moesten we zoeken.
Bediend door een serveerster met jas nog aan omdat ze weg moest!
2 kopjes thee 16,00 euro.
Jammer, top locatie op markt wijk bij duurstede.
Slecht te weinig onpersoonlijk niet gastvrij.
Ze zagen ons liever gaan idee
Stephan98 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Ik heb al diverse keren gegeten bij Florian en het is altijd verrassend lekker. M.n. als voorgerecht de mozaïek van groenten en de hertenbiefstukjes als die op de kaart staan maar ook de tamme eendenborst is heerlijk. Verder is het een fantastische plek op de Markt in wijk bij Duurstede en is het restaurant erg sfeervol ingericht.