Florian Bistro Hotel

• Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Florian Bistro Hotel

marianenben .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Geen amuse vooraf maar alleen doorgesneden boterhammen met smeersel, dat zou wat mooier kunnen. Café hoekje gaf veel geluid maar was misschien eenmalig?
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Het nieuwe driegangen diner was weer top, je ziet dat de chef in deze lekker zijn gang kan gaan met verschillende smaken, echt een aanrader.
Lex M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Gastvrij onthaal, jonge ploeg en lekker gegeten.
Wijn beperkte keus maar voldoende en wereldwijd.
Opmaak borden mooi en goede keuken.
Eefluik .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Had een cadeaubon gekregen om er te gaan eten, omdat het eten zo goed zou zijn. Nou dat was het ook! Echt zo ontzettend lekker gegeten en daarnaast ook een hele mooie opmaak van het eten. Het ontvangst, de locatie en de bediening is bijzonder prettig. Ik ook zeg een echte aanrader!
tbik .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Complimenten voor de vriendelijke en attente bediening. We hebben allevier heerlijk gegeten, de wijn paste perfect bij de verschillende gerechten en we komen zeker weer terug!
Agatha G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
geluidsniveau...we waren met 5 vrouwen; , qua geluidsniveau maakten wij het meeste lawaai , denken we..
Mijn gasten waren enthousiast over de inrichting ; de sfeer en het eten....
Jan .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Bij Florian wezen eten afgelopen zaterdag. Het restaurant zat tjokvol en het terras was ook redelijk gevuld. Gelukkig hadden wij gereserveerd. Overigens een echte aanrader, heb er heerlijk gegeten ik had de pulled duck... nou zeg wat een smaakexplosie, fantastisch. De tournedos van mijn vrouw was ook zeker prima goed te noemen.
Wij gaan zeker nog terug komen
Bruce .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Wederom bij Florian wezen eten. Hebben ze net weer een nieuwe menukaart. Met weer verrassende gerechten erop,maar ook herkenbare gerechten. Ikzelf had sushi van rode biet(erg lekker fris). En de Shortrib van rund. WOW wat een smaak en mals. wederom super gegeten dus. Al hoewel het restaurant helemaal vol zat ,kregen we toch genoeg aandacht en kwamen de gerechten vlot door. Ga vooral zo door.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Hebben er gelunchd. Beide een twaalf uurtje, vergezeld van koffie en thee. Duurde erg lang. Bediening niet erg alert. Vanwege allergie zou er een andere soep komen, nooit gezien. Rest wat al behoorlijk afgekoeld. Leverde weinig emphatie op. Jammer, geen herhaling waard
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Fantastisch gegeten! Florian heeft een mooie gevarieerde kaart en bijpassende wijnen. De borden zijn schitterend opgemaakt en het eten is met passie gemaakt. Regelmatig kom ik ook voor een kop koffie bij Florian en...ze schenken de beste cappuccino van Wijk. Verbeterpunten zitten hem in de details, een wat vlottere inrichting en af en toe een extra activiteit (proeverij, bandje oid) om wat meer (en jonger) publiek in huis te krijgen.
Marga A.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke gerechten, ook vegetarische culinaire hoogstandjes. Een kunstwerkje op je bord en een prima service!
Ook de huiswijn is zeer aan te bevelen!
Yoran W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Was weer een aangename verrassing. Heerlijke gerechten van de nieuwe kaart. Sukade zo zacht als boter. Buikspek om van te watertanden. Heerlijk
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteren hier bij toeval terecht gekomen. Brood met boter, en karaf water komen gratis op tafel. Zeer bijzondere pastinaak-soep vooraf, met daarin beetgare "vergeten" groenten, en Hollandse garnaaltjes. Daarna kalfssukade en kalfswang in krachtige ingekookte jus, en heerlijk garnituur. Ook nog frietjes er bij. Veel open wijnen per glas te bestellen. De meisjes van de bediening zijn attent en hartelijk. Een echte aanrader!
joop K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijke lunch vandaag met twee personen? Gezellig binnen maar je kunt ook in de serre met zicht op het plein. Je zit dan ook in de kijkerd, het is maar wat je wilt. Wij binnen dus met een prima achtergrondmuziekje en een leuke sfeer.
De lunchkaart is uitgebreid en prijsgunstig. We namen carpaccio op bruin landbrood en zelfgemaakte kroketten eveneens op landbrood?
Heerlijke light horse chardonnay die de 5,25 euro zeker waard is, ook het glas was goed gevuld. Na een prima kop capuccino met een heerlijk stukje boterkoek van de bakker om de hoek en een glaasje water erbij, attent hoor!
De rekening was zeer acceptabel en de bediening alleraardigst.
Kortom vanuit houten de moeite waard om te gaan lunchen of te dineren.
Wesley L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Gisteren gegeten bij Florian. Vooraf de buikspek met risotto, chorizo, appelstroop, appelgel en risotto. Smaken passen goed bij elkaar en het vlees was superzacht. Mooie opmaak ook. Verder een zeeduivel met mosselen en wat creme van wortel. Super mooi stukje vis. Mooie garing en stevigheid. Als laatste een proeverij van desserst. Lekkere kersen cheesecake en een nog betere mint creme brullee. En een leuk klein lava cakje. Dus eten was zeker goed. Mooie zaak ook. Kom vast nog wel een keer.
Antoinettepr .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met de komst van de nieuwe eigenaar is er nog meer ten goede veranderd. Een regelmatig wisselende kaart, goede bediening en een verbeterd terras. Wilfried Verheggen zette Florian enkele jaren geleden weer op de kaart. Nu zijn zaak is overgedragen wordt het ook steeds drukker. Vandaag aten wij het pita broodje met makreel, zalig!
yvdi .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gisteravond een gezellige avond bij Florian gehad. Eerst wat gedronken op het gezellig aangeklede terras, vervolgens een heerlijke maaltijd in de serre genuttigd. Een ieder had een andere keuze gemaakt van de kaart, maar zowel de vlees als de vis gerechten smaken heerlijk en zagen er goed verzorgd uit. De nagerechten maakten de maaltijd af. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Ambiance en team uitstekend. Kortom een aanrader.
Bruce .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Bistro Florian. Nieuwe verfrissende kaart, lekker met de seizoenen mee. Vooral de zalm in rode biet is een aanrader, evenals de gemarineerde asperge met lamsham is top. De bediening g is zeer vriendelijk maar kan nog wel wat stapjes maken. Al met al een zeer gezellig avond gehad. Ook kwam de chef nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was. Super bedankt team Florian
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Vandaag met mijn man samen geluncht bij deze bistro. We zaten in de serre, aangebouwd deel van de bistro, waar het heerlijk warm was. Ontvangst was vriendelijk en bij de goede koffie werd een lekker koekje geserveerd.
Mijn man had een bruine bol gezond en ik twee van Dobben kroketten met bruin brood. Smaakte prima beiden, alleen jammer dat mijn brood niet echt vers leek en de garnering wat verlept was.
carelse .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heeft u gereserveerd wordt ons gevraagd. Ja, doch onze reserveringsmail blijkt niet te zijn vermeld. Doch er waren nog tafeltjes vrij en we mochten kiezen. Florian, we waren er enkele malen eerder en hadden goede ervaringen. Nu met dochter daar heen gereden als einde van moeder/dochter dag.

Bediening is uitermate vriendelijk, keurig gedekte tafels en overal brandende kaarsjes, letterlijk en figuurlijk een warm welkom. Vooraf namen we vissalade, witlof en coquille en runderbouillon. De beloofde garnalen in de vissalade waren vrijwel niet te vinden, doch dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk salade, goed gevuld met andere soorten vis en zeer smakelijk. De coquilles waren goed bereid, lauwwarm evenals de witlof. Jammer dat het bord zo snel leeg was. Over de runderbouillon kunnen we kort zijn: lekker. Leuk geserveerd in een weckpotje, het eruit scheppen was wat onhandig.

Alle drie hadden we als hoofdgerecht tournedos. Uitstekend medium gebakken zoals door ons aangegeven. Bijlagen groenten, die op het bord gedrapeerd waren en frites in een mandje. Kortom heel aangenaam. Tussendoor werden we goed in de gaten gehouden door de bediening om drankjes e/o bijlagen aan te vullen. De chef kwam ook nog twee keer langs, er was geen gebrek aan aandacht.

Men had vanwege het wisselen van de menu kaart een kleine keuze mogelijkheid. Zo ook bij de desserts. Een van ons vond een iets voor haar smaak, doch twee anderen wensten graag alleen ijs met slagroom en dat was verder geen probleem. Alles werd keurig op bord en of glas gelegd en versierd, het is een feestje alleen al om daar naar te kijken. De cappuccino besloot een gezellige avond. En dan een gewone cappuccino, niet zoals veel restaurants tegenwoordig doen overladen met friandises en een vette prijs daar aan gekoppeld.

Florian, een prettige zaak, lekker eten, zeer redelijke prijzen en zodra je binnenkomt krijg je echt het gevoel welkom te zijn.