Florent

Visscherstraat 75 3511 LX Utrecht Nederland Kaart

Foto's van gerechten

Over het restaurant Florent

Sex and the City op z’n Frans

Een stukje Sex and the City in Utrecht. Het hippe New York komt tot leven in het stijlvolle interieur van Restaurant Florent.

Meer informatie over restaurant Florent

10 minuten lopen vanaf het centraal station
  • : Betaald parkeren in de buurt (Springweg garage is op 3 minuten loopafstand)

Maandag t/m Zaterdag: 18:00 - 23:00 uur
Zondag Brunch van 11:00 tot 16:00 en Diner van 18:00 tot 23:00 uur

Sluitingstijd

(Zomermaanden gesloten op maandag en dinsdag)

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Florent

Jolijn N.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Ik kom hier erg graag. Zeer smaakvol eten, goede variatie aan wijnen en veel kennis, gedult en aandacht van bediening. Het voelt altijd als een ontspannen avondje. Tot snel!
M1988 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Bij Florent voelt het alsof je in een chique hotel bruncht of dineert. Maar dan zonder de bijbehorende prijzen. TOP!

In deze prijsklasse, is Florent absoluut het zwaantje tussen de lelijke eendjes aan eetcafé's en concepthoreca in Utrecht. Ik durf het bijna niet te vertellen uit angst dat het door de massa's bestormd wordt. Maar het 'geheim' is allang ontdekt, want Jan Magazine heeft het dit jaar nog uitgeroepen tot leukste resto van Utrecht.

Florent zit blijkbaar 4 jaar in Utrecht en toch was dit restaurantje mij volledig ontgaan! Wij hebben hier zondag werkelijk prinsheerlijk gebruncht. De gepocheerde eieren en mimosa's waren geweldig. Ga zo door, en niet veranderen, graag! Alles is tiptop, van de galante bediening tot de zilveren schaaltjes bij de koffie en zelfs volledige luxe uitdossing van de sanitaire ruimte.

Volgende week gaan we ook 's avonds dineren in dit restaurant, hopelijk is het dan net zo spraakmakend!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Gisteravond gedineerd in deze zaak hartje Utrecht.
Het werd een 4 gangenmenu met lekkere wijnen.
De 1ste gang betrof licht gerookte zalm met asperges, 2e gang: langzaam gegaard rundvlees gevolgt door een vortreffelijk kaasplankje voor bij het laatste restje rode wijn.
Het desert van panna cotta, asperge-ijs in een soepje van aardbei was ook oké.
Als afsluiting een heerlijk kopje espresso.
De man achter de kachel kan prima koken en de bediening was vriendelijk en deskundig.
Prima adresje in Utrecht. Aanrader.
Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Net uit de loop, maar vlakbij het centrum is Florent. We lopen ‘s middags binnen om voor dezelfde dag te reserveren, wat geen enkel probleem blijkt. ‘S avonds worden we hartelijk ontvangen door een jonge gastheer, die ons ook de rest van de avond fijn zal helpen. Zeer vriendelijk, behulpzaam en kundig van begin tot eind. Het eten is lekker, het voorgestelde menu een goede suggestie en kleine aanpassingen hierop blijken geen probleem. Het wijnarrangement bevat verrassende wijnen en over een keertje bijschenken wordt niet moeilijk gedaan. Zeker een aanrader voor wie een avondje verwend wil worden!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Met een groep gegeten in dit restaurant. De bediening had zijn dag niet of vindt groepen niet zo leuk. Het eten was prima, er werd voldoende rekening gehouden met ieders wensen. Aankleding van restaurant is prima.
Jan Bert B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Mooi evenwichtig chef’s special menu. Natuurlijke smaken. Wijnarrangement aan te bevelen. Geen standaard wijnen maar zeer goede verrijking van de spijzen !
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Betrokken personeel en een goede sfeer!
Kaspar D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Geweldig restaurant! Mooie gebalanceefde gerechten, goede aanbevelingen door vriendelijk personeel! Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Dominique D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Alleen de akoestiek is verschrikkelijk. Kon soms mijn partner niet horen. Nu is er overal harde materialen op vloer en wanden. Misschien meer gordijnen ophangen. Ondanks dat we heerlijk gegeten hebben, hou het harde geluid me tegen om nog eens te gaan
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Een genot om er te eten. Ik kan iedereen aanraden om het uit te proberen. Naast de bijzondere gerechten een prettige bediening die goed luistert naar wat de klant wilt. Tot de volgende keer!
Leonore D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Prima gegeten met zorg en expertise bereid. Zeer goede bediening. Heel attent en goede tussenpozen.
Marjon K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Één van mijn favorieten inhebt centrum v Utrecht, op loopafstand v Utr Centraal.
Heerlijke bijpassende wijnen, originele en klassieke gerechten, allemaal lekker.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
met zes personen TOP gegeten. het 4 gangen diner was lekker, goede smaak en samen met wijnarrangement een hele goede keus. bediening was attent, voorkomend en hield de tafel goed in de gaten
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
We aten goed en een heel goede gastheer en gastvrouw.
Jammer dat ze niet zelf aanbieden nog frites of brood erbij te serveren en dat ze geen terras hebben.
Anne-Marie M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Spannende en mooi opgemaakte gerechten, een persoonlijke bediening met uitstekende wijnadviezen, goede stoelen en tafels met ruimte ertussen en geen storende muziek. Kortom, alles wat je nodig hebt voor een fijne avond met een goed gesprek.
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
ronde tafels zijn goed, maar de 2 pers. tafels veel te dicht op elkaar. Na het hoofdgerecht geen aandacht meer van de bediening. Service en aandacht onvoldoende. Gerechten zijn wel goed.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Het personeel was zeer vriendelijk, niet overdreven, precies goed. Het, eten was goed, alleen de akoestiek kan beter. Prima avondje gehad. Ik kan dit restaurant iedereen aanbevelen.
Huug B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Vrienden hadden voor het gezelschap gereserveerd voor donderdagavond. Restaurant ziet er goed uit. Modern ingericht. De service was redelijk. Jonge bediening, traag met opnemen. Service moet echt beter met deze prijzen. Qua eten: het voorgerecht - de kroketten van mosselen - waren prima! Ook de voorgerechten van tafelgenoten waren goed. Wijn (Malbec per fles) - was zijn kleine 30 euro niet waard. Fles twee - een overblijvertje (Aglianico del Vulture - zelfde prijs) was iets beter, maar ook aan de prijs voor tafelwijntje. Qua eten ging het helaas daarna snel minder, voor de vegetariër was er maar een hoofdgerecht op de kaart en die was op, dus kwam er een bord met groenten ter vervanging. Verzorgd, maar saai. Steak Florent (simpel maar goed stukje sukade), mooi opgemaakt was ok. Nagerechten netjes - kaasplankje ook geen topper. Redelijk lang moeten wachten tussen hoofd- en nagerecht. Al met al voor kwaliteit van eten redelijk gepeperde rekening - van 250 EUR voor vier personen. Voor mij geen reden Florent aan te bevelen.
Nieske C.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk gegeten, originele gerechten, prettige service, fraaie setting.
We hadden een heerlijke zomeravond gezeten voor de open deuren.
Ans N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk eten, bediening was goed en deskundig, goed team can jonge mensen met passie voor hun vak!