Florent

Visschersplein 75 3511 LX Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Florent

Sex and the City op z’n Frans

Een stukje Sex and the City in Utrecht. Het hippe New York komt tot leven in het stijlvolle interieur van Restaurant Florent. In de bistro verwennen Lamber van Dam en Thomas Haukes je met Franse lekkernijen met veel groente.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Florent

10 minuten lopen vanaf het centraal station
  • : Betaald parkeren in de buurt (Springweg garage is op 3 minuten loopafstand)

Maandag t/m Zaterdag
Zondag
- Brunch / Lunch 11:00 - 17:30
- Diner 18:00- 23:00

Stijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Fantastische ervaring vanavond gehad bij Florent. Heerlijk chefsmenu, bijpassende wijnen van de deskundige en vlotte bediening. Mooie zaak, rustig en modern. Kleine minpunten: betalen voor water (why?) en een rustig tafeltje vooraf gevraagd maar niet gekregen.
w D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We kwamen voor de Brunch maar gingen met een volledig 4 gangen menu. Alles was mogelijk, perfecte bediening, prachtig opgemaakte borden, verrassende smaken en texturen, uitstekende wijnselectie, en de kaasjes maakten het helemaal af. Waar blijft de Bib Gourmand?
Kris D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Super lekker gegeten, heerlijke wijn, vriendelijke bediening. Het was een geslaagde avond!
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Voor ons een ontdekking in Utrecht ! Heerlijke foie gras met brioche en uitjes .. al erg lekker .. maar dan .. een ernstige klacht .. dat vispannetje .. dat kan echt niet .. zoooo lekker .. dat kan ik nu nergens anders meer eten .. goddelijk !!!
Dorien W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Florent. Als vegetariër erg goed aan mijn trekken gekomen met een hangop van geitenyoghurt, babaganoush, krokante eidooier, biet, en lof en als hoofdgerecht witte asperges, Beurre blanc, van Vadouvan, polenta en spinazie. Beide gerechten waren zeer mooi opgemaakt, maar belangrijker, smaakten ook fantastisch. Pure, fijne smaken zonder overdosis zout of andere opsmuk, helemaal lekker.
Ook erg lekkere Chardonnay Zuid Afrika en een heerlijke rode blend uit portugal, waarvan ik de druivensoorten niet meer kan herproduceren.
Supervriendelijke en attente bediening om het verhaal compleet te maken, kortom, aanrader, we komen snel terug!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Geweldige plek: heerlijk, verrassend eten en perfecte suggesties voor aperitief, wijn, enz. We voelden ons helemaal welkom en hebben een heel fijne avond gehad. Bedankt!
Desiree H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Super vriendelijke mensen, heerlijk eten én bijpassende wijnen. Goede prijs kwaliteit verhouding wij komen gauw nog een keer!
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten, prima proporties, goed op smaak en een fijne kaart! Bediening formeel en vriendelijk! Het interieur is een mengelmoes met te uiteenlopende smaken. Dat is het enige minpunt. Wc daarentegen is prachtig!
Marjard K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Lekker gegeten: vooraf een cavé met limoncello. Als vooraf hangop van geitenyoghurt en gefrituurde eidooier en eendelever, het hoofdgerecht waren de kalfslende en asperges. Toetjes (kazen en taart) waren het hoogtepunt. Bediening ongedwongen en vlot. Prima avond gehad.
Willem-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Een buitengewoon leuke verrassing in Utrecht. Goed, toch wel voor Utrecht verrassend eten, voor een schappelijke prijs.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Erg lekker 3 gangen diner gehad, vooral het toetje met sticky toffee cake was geweldig lekker! Goede service en goede wijnkennis. We komen hier zeker nog eens terug!
Jennifer S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Leuke bediening en een mooi interieur. Het eten was lekker maar er ontbrak hier en daar kwaliteit; bv geen ijs maar zoutkorrels onder de oesters. Anderzijds vielen de uiteindelijke kosten reuze mee. Ontwikkelpuntje: de muziek, die paste niet bij de ambiance.
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Goede locatie nml vlakbij een parkeergarage, wat erg handig is voor mensen van buiten de stad.
Heerlijk gegeten en gedronken. En een gezellige sfeer.
Zeker een aanrader!
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten, 3 gangen menu van de chef met vooraf vis, lamsvlees als hoofd (heerlijk mals, niet typische lamssmaak, maar daardoor extra lekker) en een lekkere soggy sticky toffee na! Lekkere wijn (zuid Afrikaanse chardonnay) bij voor/hoofd en ook n mooie Pedro Martinez bij t nagerecht. Genoten. Goede, attente bediening, leuke opmaak van de gerechten en lekkere stoelen (en daar ontbreekt het nog wel eens aan in een restaurant)
aletta K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Weer een heerlijke gezellige avond in Florent. Super lekker eten, fijne vlotte bediening & lekkere wijn.
Walco V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Eten (net een nieuwe kaart) en wijn (o.a. een heel lekkere Gewürztraminer) waren allebei uitstekend! Een van de beter bewaarde geheimen van de Utrechtse restaurantscene!
Lisanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Goed gegeten met passende wijnen. Onze mannelijke bediening vond ik zeer vriendelijk en voelde goed aan wat onze behoeftes waren. De plek was groter dan ik had verwacht, veel mensen.
paulbouw .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een sfeervol, gezellig restaurant. Warme ontvangst en een leuke en persoonlijke bediening. Geen grote maar wel een uitstekende menukaart. Mooie passende wijnen en een goed wijnadvies. Mooi opgemaakte gerechten en heerlijk van smaak. Zeker voor herhaling vatbaar! Complimenten!
Joan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Het eten was bijzonder goed, zonder veel nodeloze fratsen, maar in een zeer harmonieuze combinatie van smaken en met ook veel aandacht voor de groenten (mochten echt meedoen in de smaakbeleving). Mijn dochter en ik kozen het menu van de chef in de vier gangen variant, dat met €42 een verrassend hoge kwaliteit/prijs verhouding (let op, kwaliteit staat hier boven de streep ...) leverde. We namen er het wijnarrangement bij. Heel plezierig dat we iedere keer de wijn vooraf konden proeven en ook dat we desgewenst halve glazen konden kiezen. En het waren telkens bijzondere wijnen, wijnen die je niet vaak bij Gall & Gall tegenkomt. De bediening, twee jonge vrouwen, was buitengewoon competent (ook met betrekking tot de wijnen) en hulpvaardig en werkte ook met een doordacht tempo: niet te snel, noch te traag. De inrichting was prettig en functioneel, zonder dat een ontwerper erg zijn best had gedaan om door de inrichting de aandacht af te leiden van het eten. Ik zou nog een verbeterpunt moeten bedenken, maar kom daar niet zo snel op. Dus laat ik het maar hierbij.
KaNam U.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Hoge kwaliteit top gerechten, alles is verrukkelijk. Porties zijn voldoende voor volle buikje bij 3 of 4 gangen menu. Lekker rustige ambiance.