Florent

Visschersplein 75 3511 LX Utrecht Nederland Kaart

Foto's van gerechten

Over het restaurant Florent

Sex and the City op z’n Frans

Een stukje Sex and the City in Utrecht. Het hippe New York komt tot leven in het stijlvolle interieur van Restaurant Florent. In de bistro verwennen Lamber van Dam en Thomas Haukes je met Franse lekkernijen met veel groente.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Florent

10 minuten lopen vanaf het centraal station
  • : Betaald parkeren in de buurt (Springweg garage is op 3 minuten loopafstand)

Maandag t/m Zaterdag
Zondag
- Brunch / Lunch 11:00 - 17:30
- Diner 18:00- 23:00

Ans N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk eten, bediening was goed en deskundig, goed team can jonge mensen met passie voor hun vak!
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Zeer hartelijke ontvangst en bediening. Heerlijke gerechten in het viergangenmenu. Goede bijpassende wijn geadviseerd. De gerechten kwamen lekker vlot door. Erg fijne avond gehad.
Helena26 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Prima restaurant, fantastische gerechten, fijne persoonlijke bediening en leuke inrichting. Echt een toppertje in Utrecht en voor herhaling vatbaar!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten van een 4 gangen menu. Heel mooi opgediend.
Bediening prima, wisselende personen.
Sfeer heel goed.
Boudewijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Uitermate vriendelijke en deskundige bediening (was meer een fijne begeleider van ons diner). Menu vd chef heerlijk! als start een bouillabaisse die in Cassis niet zou misstaan. Toen heerlijk rund op tarte tatin van gekonfijte ui. Mooie kazen en als dessert combinatie van zoete heerlijkheden. Wijn (montepulciano) en dessertwijnen paste allemaal perfect.

Tip: bestel friet en krijg de lekkerste rösti ever....:-)
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Het klopt helemaal! Eten, wijntje, inrichting en personeel... Top!
jaike S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijk eten, we hadden het chef's special 3 gangen menu. Mooi opgemaakte gerechten. Prettige bediening. Goede wijnen. Ik kom zeker eens terug!
juditho .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wat een verrassend leuk restaurant, in deze straat verwacht je dit niet. Heerlijk gegeten, goede wijn gedronken en de sfeer was top. Ik vraag me echt af waarom het niet afgeladen vol zit bij florent!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heb erg genoten van elke gang van de Chef's special. Alles was goed en smaakvol bereid en de wijn die ik me bij elke gang liet aanraden klopte precies. De sfeer was goed: verschillende stellen of groepjes zaten net als ons rustig te converseren en te genieten. Ook was de wachttijd tussen de gangen precies goed: tijd genoeg om je wijntje op te drinken en nog wat te praten en dus niet te lang.
Joost J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Zeer goed eten. Voor-, hoofd- en nagerecht waren uitstekend. De verhouding prijs/kwaliteit is prima in orde. De bediening is buitengewoon vriendelijk en behulpzaam en weet bovendien het nodige te vertellen over de gerechten en de wijnen. Er hangt ook een prettige sfeer. De tafels staan niet te dicht op elkaar en bij goed weer staan de deuren over de lengte van het restaurant open, zodat je half buiten zit. Wat mij betreft een van de betere restaurants van Utrecht.
joost V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Leuke en zeer kundige bediening. Lekkere wijn suggesties. Kwaliteit van zowel de kok als de ingrediënten zeer goed
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Zeer originele keuken met prachtige smaken en heerlijke wijnen! Service perfect en goede uitleg bij gerechten. Voor herhaling vatbaar!!
Stijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Fantastische ervaring vanavond gehad bij Florent. Heerlijk chefsmenu, bijpassende wijnen van de deskundige en vlotte bediening. Mooie zaak, rustig en modern. Kleine minpunten: betalen voor water (why?) en een rustig tafeltje vooraf gevraagd maar niet gekregen.
w D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We kwamen voor de Brunch maar gingen met een volledig 4 gangen menu. Alles was mogelijk, perfecte bediening, prachtig opgemaakte borden, verrassende smaken en texturen, uitstekende wijnselectie, en de kaasjes maakten het helemaal af. Waar blijft de Bib Gourmand?
Kris D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Super lekker gegeten, heerlijke wijn, vriendelijke bediening. Het was een geslaagde avond!
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Voor ons een ontdekking in Utrecht ! Heerlijke foie gras met brioche en uitjes .. al erg lekker .. maar dan .. een ernstige klacht .. dat vispannetje .. dat kan echt niet .. zoooo lekker .. dat kan ik nu nergens anders meer eten .. goddelijk !!!
Dorien W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten bij Florent. Als vegetariër erg goed aan mijn trekken gekomen met een hangop van geitenyoghurt, babaganoush, krokante eidooier, biet, en lof en als hoofdgerecht witte asperges, Beurre blanc, van Vadouvan, polenta en spinazie. Beide gerechten waren zeer mooi opgemaakt, maar belangrijker, smaakten ook fantastisch. Pure, fijne smaken zonder overdosis zout of andere opsmuk, helemaal lekker.
Ook erg lekkere Chardonnay Zuid Afrika en een heerlijke rode blend uit portugal, waarvan ik de druivensoorten niet meer kan herproduceren.
Supervriendelijke en attente bediening om het verhaal compleet te maken, kortom, aanrader, we komen snel terug!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Geweldige plek: heerlijk, verrassend eten en perfecte suggesties voor aperitief, wijn, enz. We voelden ons helemaal welkom en hebben een heel fijne avond gehad. Bedankt!
Desiree H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Super vriendelijke mensen, heerlijk eten én bijpassende wijnen. Goede prijs kwaliteit verhouding wij komen gauw nog een keer!
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten, prima proporties, goed op smaak en een fijne kaart! Bediening formeel en vriendelijk! Het interieur is een mengelmoes met te uiteenlopende smaken. Dat is het enige minpunt. Wc daarentegen is prachtig!