Florent

Visschersplein 75 3511 LX Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Florent

Sex and the City op z’n Frans

Een stukje Sex and the City in Utrecht. Het hippe New York komt tot leven in het stijlvolle interieur van Restaurant Florent. In de bistro verwennen Lamber van Dam en Thomas Haukes je met Franse lekkernijen met veel groente.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Florent

10 minuten lopen vanaf het centraal station
  • : Betaald parkeren in de buurt (Springweg garage is op 3 minuten loopafstand)

Maandag t/m Zaterdag
Zondag
- Brunch / Lunch 11:00 - 17:30
- Diner 18:00- 23:00

Joan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Het eten was bijzonder goed, zonder veel nodeloze fratsen, maar in een zeer harmonieuze combinatie van smaken en met ook veel aandacht voor de groenten (mochten echt meedoen in de smaakbeleving). Mijn dochter en ik kozen het menu van de chef in de vier gangen variant, dat met €42 een verrassend hoge kwaliteit/prijs verhouding (let op, kwaliteit staat hier boven de streep ...) leverde. We namen er het wijnarrangement bij. Heel plezierig dat we iedere keer de wijn vooraf konden proeven en ook dat we desgewenst halve glazen konden kiezen. En het waren telkens bijzondere wijnen, wijnen die je niet vaak bij Gall & Gall tegenkomt. De bediening, twee jonge vrouwen, was buitengewoon competent (ook met betrekking tot de wijnen) en hulpvaardig en werkte ook met een doordacht tempo: niet te snel, noch te traag. De inrichting was prettig en functioneel, zonder dat een ontwerper erg zijn best had gedaan om door de inrichting de aandacht af te leiden van het eten. Ik zou nog een verbeterpunt moeten bedenken, maar kom daar niet zo snel op. Dus laat ik het maar hierbij.
KaNam U.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Hoge kwaliteit top gerechten, alles is verrukkelijk. Porties zijn voldoende voor volle buikje bij 3 of 4 gangen menu. Lekker rustige ambiance.
Marissa D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Prettig welkom, fijne sfeer, heerlijke gerechten, uitstekende bediening. Het was een heerlijke avond, we hebben genoten!
bj-timmermans .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het was al weer even geleden maar gister waren we er weer. De sfeer blijft leuk het niveau hoog.
WE hebben ons een alten verassen ; zonder nu alles weer eens op te schrijven ; geweldig gegeten, de witte vis met zuurkool en bloemkool , de sushi /ceviche achtig voorgerecht met een heerlijk torrentes.
Het is en blijft er geweldig toeven en na bijna 3 jaar echt gevestigd en nog steeds verrassend.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor mij een nieuw restaurant op een bekende plek. Leuke gerechten met genoeg variatie op de kaart en dat alles in een leuke setting. Het beloofde een mooie start van de avond te worden en dat werd het ook.
Mooie smaken van de gerechten, perfecte garing van de parelhoen. Het was heel lekker. Hier wordt goed gekookt zeg.
Een nette wijnkaart en een prima bediening maakt het restaurant zeer de moeite waard. Een verrijking voor culinair Utrecht.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Vanavond met z n vieren gegeten. Wij zijn kritische eters. Verwend want thuis eten we ook goed met mooie ingrediënten. Daarnaast gaan we ook regelmatig uiteten voor lunch en diner. We kregen bij binnenkomst een karaf water die de hele avond werd bijgevuld voor €3,75. Waarom niet gratis? Wel lekker brood en zoute boter. Vooraf hebben we 1x heilbot met bloedworst en beurre blanc, tweemaal gebakken eendenlever op brioche met Hollandse garnalen en truffelmayonaise, een heel mooi gerecht wat met veel goedkeuring en enthousiasme wordt verorberd. En als laatste voorgerecht kalfstong met een Italiaanse salade en Franse dressing. Ik had gehoopt op wat dikkere plakken tong zodat ik meer het gevoel kreeg dat de tong in huis gepocheerd was , dan dat ik mooie vleeswaar van de betere slager op m n bord had. Maar alle smaken waren goed en verfijnd en het bord zag er top uit. Sowieso mag er wel wat meer tong op t bord, was echt te weinig. Als hoofdgerecht hadden we 3x kalfslende. Prachtig vlees met heerlijk veel groente ( dat zien we helaas nog veel te weinig) er werd een beetje geklaagd over teveel vet aan het vlees maar de saus, de opmaak, het was allemaal van hoge kwaliteit. Ik had een vispannetje waar ik echt gelukkig van werd. Een zalige saus van tomaat en venkel met pernod op de bodem. Daarin een behoorlijke hoeveelheid mosselen, spinazie, kool en venkel. Daarop een mooi stukje kabejauw met daarop weer een saus wat ik heel erg jammer vond, maar het kon mijn pret niet drukken: wat een zalig gerecht. We misten de koolhydraten niet echt maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze wel missen. Bij al dit lekkers dronken we een heerlijke Chardonnay. Aardige mensen en heerlijk eten. We komen zeker terug!
Claudi H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wat een gastvrijheid, liefde in je eten. Top gedaan mensen ...
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Zeer goede prijs kwaliteits verhouding.
Een zeer goed wijn assortiment. Een adres om naar terug te keren.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Verrassend prettig restaurant met vlotte/zelfs gezellige bediening. De positieve reactie betreft ook de heerlijke gerechten. We hebben met vijven á la carte gegeten. Smakelijk en in een rustige omgeving, dat maak je wel eens anders mee. De prijzen zijn mijns inziens correct.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
De verschillende gangen zijn elk erg goed. De bediening is goed onderlegd en beleefd. De inrichting is sfeervol, rustig, goed voor een diner in klein gezelschap
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gewoon prima !
Paxsmo86 D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Nog nooit eerder van dit restaurant gehoord, terwijl het er schijnbaar al 2 jaar zit. Toch gereserveerd voor vrijdagavond. We kwamen binnen en waren verbaasd over hoe leuk het eruit zag, midden in het centrum en dan toch er nog nooit van gehoord, best gek. De service was goed, het voorgerecht was lekker. Helaas ging het daarna bergafwaarts, het vegetarische hoofdgerecht had je ook in een bejaardentehuis kunnen serveren, de knolselderij was zo lang doorgekookt dat je er zonder tanden ook doorheen had kunnen komen. Ook het hoofdgerecht van mijn vriend (de Chef's Special) was niet bijzonder. Daarna hebben we lang moeten wachten tot ze de tafel leeg kwamen ruimen, en nog langer voordat we ons nagerecht konden bestellen. Dit laatste was zolang dat ik weg had willen gaan, maar mijn vriend had geen zin om te verplaatsen. Onze serveerster pakte het wel leuk op door mij de mogelijkheid te geven de kazen voor mijn nagerecht zelf te kiezen, op haar was dan ook niks aan te merken. Echter, ondanks haar damage control zullen wij niet terug gaan en dit restaurant ook niet aanraden. Misschien is dat ook gelijk de reden dat wij er nog niet eerder over gehoord hebben.
P T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Prima ontvangst, goede keuken.
Egbert M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Eten en bediening grote klasse, minpunten: in eerste instantie werden we voor diner geplaatst aan hoge bartafel ( geweigerd) , het geluidsnivo is erg hoog, je moet bijna schreeuwen om elkaar te verstaan...
Fieke W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima eten. Vriendelijke deskundige bediening. Prijs kwaliteitsverhouding goed
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Jaren geleden al eens gegeten. Toen al goed en nu nog beter. Prima brood vooraf. Goede en redelijk geprijste Gewurztraminer voor bij de twee door ons gekozen gerechten. Kroketten van bodpaddestoelen vooraf en eendeborst met rillette van eend als hoofdgerecht. Vooraf prima brood met gezouten boter. Tafelwater. Voorgerecht kwam in snel tempo. Prettig. Mooie vulling van de kroket. Geserveerd met aangemaakte knolselderijlinten en mayo. Prima gerecht. Goed passend bij de wijn. Gold ook voor het hoofdgerecht. Werkelijk perfect gebakken eendenborst. Met daaronder de rillette. Prima dus. Jammer dat het geluidsniveau behoorlijk hoog is. Maar dat werd meer dan goed gemaakt door de super attente bediening! Op naar de volgende keer.
Gerbrand K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Een van de betere restaurants van Utrecht. Heerlijk eten voor een vrij redelijke prijs. Professioneel gedaan en de entourage is strak en toch gezellig
Strahinja V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Goede sfeer, heerlijk eten en vriendelijk personeel. Ik heb Florent voor Valentijnsdag gekozen en het voldeed volledig aan mijn verwachtingen.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mooi en sfeervol ingericht. Prima service en heerlijke mooie gerechten. Zorg wel dat je aan de kant van het Vischersplein een tafel reserveert. Daar is meer privacy te vinden!
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Aanrader, voortreffelijk eten, goede bediening, niet duur voor dit nivo