Florencia

Zaterdag en Zondag 08:00 - 23:30
- Lunch vanaf 07:30

Louis B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Mensen !!!!! Vergeet alle vergelijkingssites !!!!
Ga hier zitten/staan en eet/drink/geniet gewoon jou ontbijt/lunch of ijs.
Luister naar de gesprekken en geniet.
Dit is de huiskamer van Den Haag !!
Kom hier zelf al meer dan 50 jaar .
Maar.........iedere dag een prettige " Haagsche " ontvangst.
LizDam35 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Inderdaad zoals de vorige schrijver vermeld, de huiskamer van Den Haag, een en al welkom voel je je als je er binnenstapt en altijd leven in de tent. Lekker ijs en voor de liefhebber altijd een broodje te verkrijgen met een bakje koffie. En niet te vergeten een goede ligging.
Hendrik D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Florencia is voor mij 'de huiskamer' van Den Haag... De dames achter de counter hebben elk al een miljoen bolletjes geschept... Geweldig... De kwaliteit van het ijs is prima... Het terras is heerlijk en relaxt. Geen ballen, maar gewone mensen, just like me..
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Ja, er bestaan zeker betere ijssalons maar om een of andere reden blijven wij hier terugkomen. Prijs/kwaliteit is prima in orde. Veel soorten ijs en groot terras buiten waar je lekker kunt zitten. Wel opvallend is dat de 2 liter bakken ijs in een keer met 3 euro verhoogd is. Onze favoriete ijssmaken zijn kokos, meloen, mango, bosvruchten en hazelnoot
Saskia-37 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Altijd leuk binnenkomen hier, de vrolijkheid straalt er vanaf bij de italiaanse personeelsleden als ze je zien, fijn gevoel. De zaak is nostalgisch en dan is prettig om nog te zien in deze tijden. Ijsjes altijd even lekker en fris en keuze genoeg, Ook voor een klein broodje kan je hier even snel langsgaan en heerlijk genieten ervan op het ruime terras aan de voorkant. Als het zonnetje schijnt en ik trek heb in ijs weet ik waar ik heenga.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Kom hier met enige regelmaat, vaak ter afsluiting van de culinaire avond, ijsje eten en mensen kijken, als het kan in de zomer op het terras.
Een maatje van mij is dol op een soort van plat ijsje met saus en kersen, ik hou het simpelweg bij een hoorn met (altijd) vanille-ijs en slagroom, want ik doe aan de lijn :)

Gewoon prima ijs, scherpe prijzen en altijd lieftallige dames achter de counter.
Nimmer meegemaakt dat men chagrijnig was.
Misschien als klant eens wat vaker (glim)lachen en zich minder als een hork te gedragen, gewoon eens proberen!
EduardGroot .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
IJsje gehaald bij Florencia. Ik kom hier al vanaf mijn jeugd. Een mooie zaak, en dan bedoel ik niet een mooie entourage. Maar een mooi concept. Ze verdienen hun geld met hun ijs. En dat is echt niet slecht. Gewoon goed ambachtelijk ijs, gemaakt ijs in de eigen ijsfabriek. Maar wat ik zo mooi vind is dat aan de kleine counter broodjes, jus d'organge, soep etc.. voor hele lage prijzen verkocht worden, speciaal voor de mensen met een smalle beurs. Zodat die ook eens eruit kunnen. Op een terras een bakkie kunnen doen. Geweldig! Ik hoop dat deze hoeksteen van Den Haag nog heel lang blijft bestaan!!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Kom hier voor de oubolligheid en voor de geschiedenis, maar niet voor het ijs. IJs is waterig en korrelig en was misschien dertig jaar geleden vernieuwend, maar vandaag de dag onvergelijkbaar met wat je in een gemiddelde Italiaanse ijssalon krijgt. Het maakt de mensen niet uit, met mooi weer sta je in de rij en zit het terras vol.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Florencia teert op oude roem. Echt vergane glorie. De zaak is lekker kitsch ingericht met goudkleurige lijsten en veel spiegelmuren, maar alles is zo smerig plakkerig dat het niet meer "leuk fout" is.
De mensen achter de counter zijn ongelooflijk chagrijnig. Altijd al geweest, maar vroeger nam ik dat voor lief omdat het ijs het gesnauw goed maakte.
Maar nu zelfs het ijs niet meer goed is, bespaar ik mezelf de moeite daar naartoe. Had gisteren de hazelnoot, mokka, pistache en straciatella in een bakje (4 bolletjes, ja) en allen smaakten heel flauw en waterig, alsof er zwaar bezuinigd is op essentiële ingrediënten.
Voortaan maar doorlopen naar een andere ijssalon.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Wat een vies, waterig ijs zeg! Waar komt die goede naam vandaan? Vergane glorie? Festini smaakt nog beter. Nee, hier kom ik niet meer.
Moetwellekkerzijn .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Ijs is super..je kan kan ook bakken ijs bestellen voor als je een feestje geeft..super lekker. Koffie is ook goed en goedkoop...leuk terras buiten vooral in de zomer. Alleen de service is minder...
Fuut7 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Als hagenaar kom ik hier toch zo drie tot vier keer per jaar . Maar het word er echt niet beter op ,integendeel zelfs. Het ijs gaat dan nog wel ,maar de bediening en de algehele staat van de zaak laat zeer te wensen over . Hier moet echt een keer de bezem en een schoonmaakploeg door de zaak.
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Florencia is een traditie in Den Haag waar veel mensen al generaties lang komen. De prijzen zijn niet absurd en het ijs is lekker. Personeel is onvriendelijk en de salon al jaren niet meer onder handen genomen.

Ik wam er als kind met mijn grootvader en ga nu zelf regelmatig met mijn kinderen. Lekker een ijsje halen en op de stoeltjes buiten op op de bankjes aan de buitemuur zitten. Likken aan je ijsje en kijken naar de mensen. Wat wil je nog meer op een mooie zomerse dag.