Over het restaurant Floor17

Floor17: Goed eten heeft een goed verhaal

Floor17 bestaat uit twee verschillende delen, ons fine dining restaurant en de bistro.
Reserveringen ontvangen wij graag voor ons restaurant. In de bistro nemen wij geen reserveringen aan.
In het restaurant worden gerechten bereid volgens ‘De Nieuwe Nederlandse Keuken’. Ingrediënten van Nederlandse oorsprong staan centraal.
De vis komt uit onze eigen Noordzee, het vlees uit het Vechtdal, ambachtelijk brood uit Amsterdam en de specerijen van heinde en verre.
Dit betekent ook dat de kaart continu wisselt.

Kom langs, geniet en ervaar goed eten met een verhaal onder het genot van een verslavend uitzicht over Amsterdam.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Floor17

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Rob N.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Eten perfect lucht beheersing matig er waseen wat onaangename koude luchtstroom
Bart A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
heerlijk gegeten met twee personen. het restaurant ziet er goed, het eten smaakt goed en de bediening werkt hard en is oprecht! echt een aanrader
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prachtige locatie met utizicht over heel Amsterdam. Het eten was erg lekker en goede porties. Heel prettige bediening ook, je voelde je echt te gast en er werd goed voor ons gezorgd. !!
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het menu is erg gericht op culinair, maar de smaak blijft achter. Het voorgerecht was zelfs niet lekker. 4 gangen met diverse amuses gegeten, te hoog tempo, te laag kwaliteit van de chef(s).
Tamara L.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Met hoge verwachtingen dan eindelijk eten bij Floor 17. We kregen geen menukaart, maar een keuze uit een 4, 5 of 6 gangen menu van de chef. Dit kon vlees, vis of een combinatie zijn. Over de prijzen van de menu's werd niets verteld. Wij kozen voor een 4 gangen menu met vis. Na een amuse plateau van 3 hapjes kwam onze eerste gang; een hele bol buffel mozzarella met wat tomaat. De mozzarella was goed, maar zo als voorgerecht teveel en niet echt lekker gecombineerd met andere smaken. De tweede gang was een stukje koude zalm, vrij hard, in een gazpacho van komkommer en een korstje van peterselie. Wij vonden het erg zout en de combinatie van smaken niet lekker. De derde en vierde gang waren wel heerlijk. Een fijn stukje heilbot met een saus van groene curry, venkel en tuinbonen. Het dessert was lekker; o.a. merengue en ijs met kers. Uiteindelijk bleek dit 4 gangen menu 51 euro te kosten p.p. Wij vonden hiermee de prijs zeker te hoog voor wat we hebben gegeten. Jammer! De inrichting, het uitzicht, de entourage is wel echt fantastisch!
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Prachtige locatie met uitzicht over heel Amsterdam. We hadden geluk en zaten perfect voor de zonsondergang. De bediening was heel vriendelijk. Er werd rekening gehouden met dieetwensen.
Het eten was fantastisch. De borden waren net kunstwerkjes. Er wordt gekookt met heerlijk verse producten, bijna allemaal uit Amsterdam en omstreken. De porties waren perfect. We hebben 5 gangen gegeten, maar zaten absoluut niet propvol. Buiten de restaurantweek ga ik zeker een keer terug naar Floor17.
Rinske F.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad. De inrichting was zeer sfeervol, het personeel uiterst vriendelijk en het eten werkelijk fantastisch!
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Prachtig uitzicht, lekker eten, attend personeel. Restautant en Bistro zijn gescheiden, evenals de kaart. Tarieven zijn best aan de hoge Kant. Vooral de wijn en borrelhapjes zijn erg prijzig. Verder hele fijne avond gehad.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Waanzinnig goed gegeten. De dieprode zalm, voorgerecht heerlijk, evenals the catch of the day: griet filet. Lekkere wijnen erbij. We vonden de Chardonnay beter dan de Sauvignon. Na chocolade mousse, tafelgenote had t niet helemaal met de gelei . Kaasplank prima. Torres dessertwijn deed t niet helemaal bij de kaasplank. Prachtige plek, vaker geweest. Service goed, onze ober wel wat vertwijfeld over b.v. wijnadvies. Heerlijk muziekje. Publiek op zaterdagavond, hier en daar wat bedenkelijk...
kelly P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Gastvrijheid op hoogte en een fantastische beleving zowel het eten als de ambiance. Erg vriendelijk personeel. Bij elk gerecht een uitleg van zowel de chef als bedienend personeel. Deze avond zal mijn klant zeker niet snel vergeten en dit geldt ook voor mij. Nogmaals bedankt!
M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het restaurant ziet er netjes uit en heeft een mooi uitzicht als je aan het raam zit. De sfeer is ok, minder dan de foto's doen vermoeden. Het blijft toch een hotelrestaurant. Personeel is wisselend: van heel attent en vriendelijk tot nors en geïrriteerd.
We kozen voor het 'chef's tasting menu'. De gerechten waar lekker, niet bijzonder. Een deel van ons gezelschap had een wijarrangement. We kregen halve glaasjes geschonken; dat bleek heel duidelijk wanneer een ander per glas bestelde: die werd 2x zo vol gedaan. Echter, het wijnarrangement is omgerekend gewoon 7,- per glas. Ondanks dat hier meerdere keren wat over is gezegd, werd er niet goed op gereageerd. Alleen een 'het lijkt weinig door het grote glas'. En met frisse tegenzin werd na aandringen nog een klein scheutje erbij gedaan.
Het is een dubieuze en verkeerde zuinigheid; zorgt voor een vervelende nasmaak. Het gezelschap maakte alles goed, doch, de sfeer is niet super, de gerechten zijn matig op smaak (wel origineel) en de bediening is ondermaats.
Mike M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Dit restaurant serveert fine dining menu's. Het wordt aangeraden om voor het volledige menu te gaan. Als je minder gangen neemt, houd je waarschijnlijk trek. Er wordt veel zorg besteed aan de samenstelling en de opmaak van de gerechten. Die zien er dan ook erg mooi uit. Helaas zijn de porties veel te klein. Ondanks dat wij het menu hebben genomen (61 euro excl wijn), gingen wij allen (familie, inclusief ouder stel) helaas niet voldaan van tafel.
AG1987 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hier weer met 2 andere collega's wezen eten en wat een verwennerij! Gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en ondanks onze dieetwensen was dit geen enkel probleem. Genoten van combinaties met bloemkool, de ceviche van kabeljauw en de steak tartaar. De chef van het restaurant, Inan, kwam zelfs een aantal keer langs om de gerechten uit te leggen en te checken of alles naar wens was. Fantastisch! Daarnaast was de overige bediening, Maurits, Samuel en Bhutan, ook goed. Duidelijk aanwezig en vlot in de omgang. Gelukkig niet zulke stijve bediening. Overall een heerlijke avond gehad. We komen snel nog een keer!
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Ten opzichte van eerder vinden we de inrichting en bediening sterk verbeterd. Gerechten zijn weliswaar klein maar mooie combinaties en goed van smaak. Door de kleine porties bestel je wel wat meer waardoor je wat duurder uit bent maar het is het zeker waard!
Nori Martinez B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ben al eerder bij Floor 17 geweest, ben blij dat de kaartsysteem wederom is aangepast. De 5-verassingsmenu is echt top! Voor een redelijke prijs. Service personeel is hartstikke goed, bordpresentatie is echt top! Kom graag terug. Echte aanrader
timon2003 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Weer heel goed gegeten. We hadden deze keer het vijf gangen menu met bijpassende wijnen. Vijf gangen lijkt veel maar de porties zijn niet groot en heel erg goed. Het gaat om kwaliteit en niet kwantiteit. Omdat de porties niet heel groot zijn ben je aan het einde niet tonnetje rond maar gewoon goed voldaan. Het uitzicht is uiteraard geweldig. Er was voor ons een mooie tafel aan het raam gereserveerd. Bediening is vriendelijk, attent en vakkundig. Floor 17 is geen low budget restaurant. Maar voor wie van lekker en kwalitatief goed eten houd is dit zeker een aanrader.
Tamara L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Mooie tent waar service heel duidelijk een belangrijk aandachtspunt is. De meeste medewerkers doen dit op een leuke manier. De jongen die ons bediende gaf ook goeie service en was snel, maar deed dat zooo gedienstig dat we er een beetje onpasselijk van werden. Met de hele tijd z'n hand op z'n borst en zo'n beetje achterwaarts kleine buiginkjes makend verliet hij de tafel. Ik was bijna bang dat hij dacht anders slaag te krijgen... Service voelt beter aan als het niet gedienstig en onderdanig is. Stand up straight, be witty and galant. Eten was heeeerlijk. De akoestiek is niet heel relaxed.
Daphne H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We komen al 5 jaar bij Floor 17. We hebben altijd erg genoten van de gerechten en sfeer. Romantische en geweldig eten. Wat ons gisteren erg opviel was de prijs, deze is extreem verhoogt waar we wel erg van schokken.
Eerder had men de keus in het 3 gangen menu en kreeg je tussendoor allerlei amuses wat heerlijk was en voor een schappelijke prijs. Toen was de mogelijkheid ook om glazen wij te bestellen en nu helaas niet meer.

Eerder waren wij hier tussen de €90 en €120 kwijt voor een heerlijk diner... nu tussen de €145 en €170.. toch wel een extreme verhoging. We zullen hier zeker blijven komen en we raden het ook echt iedereen aan want het eten is heerlijk. Maar het wordt voor ons alleen voor speciale gelegenheden omdat de prijs te hoog is geworden.

Aanrader, maar prijzig.
Tony S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
mooie locatie met fraai uitzicht over Amsterdam, zeker gezien het prachtige heldere weer. Lunch was goed, smaak prima en redelijke keuze. Voor de prijs zou bij de hamburger nog wel iets van frites mogen worden geleverd. Bediening was goed.