Over het restaurant Floor17

Floor17 biedt “Taste with a View” met gebruik van lokale ingrediënten en hedendaagse technieken. Door de hechte samenwerking met de leveranciers halen zij passie uit het creëren van een wisselend menu met de beste ingrediënten van die periode.

Zij houden van alle mooie producten die de natuur ons te bieden heeft. Het liefst uit de directe omgeving en waar mogelijk biologisch. Pure en originele smaken vormen bij ons de basis. Met visie en vakmanschap combineert onze keuken deze ingrediënten tot heerlijke gerechten.

Het enige dat zij willen weten is hoeveel gangen je wilt nemen en of je voor het volledige menu wilt gaan wat inclusief huisaperitief, passende wijnen, water en koffie na is. Zij verzorgen de rest!

Meekijken in de open keuken, genieten van de beste wijnen, tekst en uitleg krijgen van chef de cuisine Michiel van der Kroon en zijn brigade. Persoonlijke aandacht van ons serviceteam. Het beste uitzicht van Amsterdam. Een avondvullend programma.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Floor17

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Simone G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten, gerechten worden mooi opgediend. super service in het restaurant, wij hadden 5 gangen en kregen nog 2 aperitif & brood bij.
&natuurlijk een erg mooi uitzicht
carloshester .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Fantastisch, gastvrij, vriendelijk. Wij hadden een 5 gangen diner vd chef (kado gekregen), maar kregen 2 extra amuses, brood&boter en een aperitief erbij + koffie na. Zeer prettige plek, zowel in het restaurant als het prachtige dakterras.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
De prijs/kwaliteit verhouding is hier misschien niet de beste. Je hebt een prachtig uitzicht, maar die is slechts zichtbaar vanuit de bar. Het eten is heerlijk, maar de service komt zo nu en dan wat klungelig over (al een nieuwe fles wijn gaan schenken als je nog niet eens klaar bent met champagne als aperitif bijv). Al met al prima, maar voor het geld zijn er betere alternatieven.
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Heerlijk gegeten en een mooi uitzicht. Leuke bediening die ondanks wat zieke collega's ons perfect bediende en vol plezier aan het werk was.
Em@Iens C.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Eerst een heerlijk cocktailtje aan de bar gedronken en daarna een mooi tafeltje bij het raam met uitzicht over de stad. De bediening was heel vriendelijk en we hebben genoten van de 5 gangen menu. We kregen eerst amuses, die nogal gewoontjes waren. Maar door de rest van de gerechten blij verrast! We komen hier zeker terug, ook heel benieuwd naar de avonden met DJ!
willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Eten perfect lucht beheersing matig er waseen wat onaangename koude luchtstroom
Bart A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
heerlijk gegeten met twee personen. het restaurant ziet er goed, het eten smaakt goed en de bediening werkt hard en is oprecht! echt een aanrader
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prachtige locatie met utizicht over heel Amsterdam. Het eten was erg lekker en goede porties. Heel prettige bediening ook, je voelde je echt te gast en er werd goed voor ons gezorgd. !!
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het menu is erg gericht op culinair, maar de smaak blijft achter. Het voorgerecht was zelfs niet lekker. 4 gangen met diverse amuses gegeten, te hoog tempo, te laag kwaliteit van de chef(s).
Tamara L.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Met hoge verwachtingen dan eindelijk eten bij Floor 17. We kregen geen menukaart, maar een keuze uit een 4, 5 of 6 gangen menu van de chef. Dit kon vlees, vis of een combinatie zijn. Over de prijzen van de menu's werd niets verteld. Wij kozen voor een 4 gangen menu met vis. Na een amuse plateau van 3 hapjes kwam onze eerste gang; een hele bol buffel mozzarella met wat tomaat. De mozzarella was goed, maar zo als voorgerecht teveel en niet echt lekker gecombineerd met andere smaken. De tweede gang was een stukje koude zalm, vrij hard, in een gazpacho van komkommer en een korstje van peterselie. Wij vonden het erg zout en de combinatie van smaken niet lekker. De derde en vierde gang waren wel heerlijk. Een fijn stukje heilbot met een saus van groene curry, venkel en tuinbonen. Het dessert was lekker; o.a. merengue en ijs met kers. Uiteindelijk bleek dit 4 gangen menu 51 euro te kosten p.p. Wij vonden hiermee de prijs zeker te hoog voor wat we hebben gegeten. Jammer! De inrichting, het uitzicht, de entourage is wel echt fantastisch!
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Prachtige locatie met uitzicht over heel Amsterdam. We hadden geluk en zaten perfect voor de zonsondergang. De bediening was heel vriendelijk. Er werd rekening gehouden met dieetwensen.
Het eten was fantastisch. De borden waren net kunstwerkjes. Er wordt gekookt met heerlijk verse producten, bijna allemaal uit Amsterdam en omstreken. De porties waren perfect. We hebben 5 gangen gegeten, maar zaten absoluut niet propvol. Buiten de restaurantweek ga ik zeker een keer terug naar Floor17.
Rinske F.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad. De inrichting was zeer sfeervol, het personeel uiterst vriendelijk en het eten werkelijk fantastisch!
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Prachtig uitzicht, lekker eten, attend personeel. Restautant en Bistro zijn gescheiden, evenals de kaart. Tarieven zijn best aan de hoge Kant. Vooral de wijn en borrelhapjes zijn erg prijzig. Verder hele fijne avond gehad.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Waanzinnig goed gegeten. De dieprode zalm, voorgerecht heerlijk, evenals the catch of the day: griet filet. Lekkere wijnen erbij. We vonden de Chardonnay beter dan de Sauvignon. Na chocolade mousse, tafelgenote had t niet helemaal met de gelei . Kaasplank prima. Torres dessertwijn deed t niet helemaal bij de kaasplank. Prachtige plek, vaker geweest. Service goed, onze ober wel wat vertwijfeld over b.v. wijnadvies. Heerlijk muziekje. Publiek op zaterdagavond, hier en daar wat bedenkelijk...
kelly P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Gastvrijheid op hoogte en een fantastische beleving zowel het eten als de ambiance. Erg vriendelijk personeel. Bij elk gerecht een uitleg van zowel de chef als bedienend personeel. Deze avond zal mijn klant zeker niet snel vergeten en dit geldt ook voor mij. Nogmaals bedankt!
M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het restaurant ziet er netjes uit en heeft een mooi uitzicht als je aan het raam zit. De sfeer is ok, minder dan de foto's doen vermoeden. Het blijft toch een hotelrestaurant. Personeel is wisselend: van heel attent en vriendelijk tot nors en geïrriteerd.
We kozen voor het 'chef's tasting menu'. De gerechten waar lekker, niet bijzonder. Een deel van ons gezelschap had een wijarrangement. We kregen halve glaasjes geschonken; dat bleek heel duidelijk wanneer een ander per glas bestelde: die werd 2x zo vol gedaan. Echter, het wijnarrangement is omgerekend gewoon 7,- per glas. Ondanks dat hier meerdere keren wat over is gezegd, werd er niet goed op gereageerd. Alleen een 'het lijkt weinig door het grote glas'. En met frisse tegenzin werd na aandringen nog een klein scheutje erbij gedaan.
Het is een dubieuze en verkeerde zuinigheid; zorgt voor een vervelende nasmaak. Het gezelschap maakte alles goed, doch, de sfeer is niet super, de gerechten zijn matig op smaak (wel origineel) en de bediening is ondermaats.
Mike M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Dit restaurant serveert fine dining menu's. Het wordt aangeraden om voor het volledige menu te gaan. Als je minder gangen neemt, houd je waarschijnlijk trek. Er wordt veel zorg besteed aan de samenstelling en de opmaak van de gerechten. Die zien er dan ook erg mooi uit. Helaas zijn de porties veel te klein. Ondanks dat wij het menu hebben genomen (61 euro excl wijn), gingen wij allen (familie, inclusief ouder stel) helaas niet voldaan van tafel.
AG1987 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hier weer met 2 andere collega's wezen eten en wat een verwennerij! Gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en ondanks onze dieetwensen was dit geen enkel probleem. Genoten van combinaties met bloemkool, de ceviche van kabeljauw en de steak tartaar. De chef van het restaurant, Inan, kwam zelfs een aantal keer langs om de gerechten uit te leggen en te checken of alles naar wens was. Fantastisch! Daarnaast was de overige bediening, Maurits, Samuel en Bhutan, ook goed. Duidelijk aanwezig en vlot in de omgang. Gelukkig niet zulke stijve bediening. Overall een heerlijke avond gehad. We komen snel nog een keer!
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Ten opzichte van eerder vinden we de inrichting en bediening sterk verbeterd. Gerechten zijn weliswaar klein maar mooie combinaties en goed van smaak. Door de kleine porties bestel je wel wat meer waardoor je wat duurder uit bent maar het is het zeker waard!
Nori Martinez B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ben al eerder bij Floor 17 geweest, ben blij dat de kaartsysteem wederom is aangepast. De 5-verassingsmenu is echt top! Voor een redelijke prijs. Service personeel is hartstikke goed, bordpresentatie is echt top! Kom graag terug. Echte aanrader