Over het restaurant Floor17

Floor17 biedt “Taste with a View” met gebruik van lokale ingrediënten en hedendaagse technieken. Door de hechte samenwerking met de leveranciers halen zij passie uit het creëren van een wisselend menu met de beste ingrediënten van die periode.

Zij houden van alle mooie producten die de natuur ons te bieden heeft. Het liefst uit de directe omgeving en waar mogelijk biologisch. Pure en originele smaken vormen bij ons de basis. Met visie en vakmanschap combineert onze keuken deze ingrediënten tot heerlijke gerechten.

Het enige dat zij willen weten is hoeveel gangen je wilt nemen en of je voor het volledige menu wilt gaan wat inclusief huisaperitief, passende wijnen, water en koffie na is. Zij verzorgen de rest!

Meekijken in de open keuken, genieten van de beste wijnen, tekst en uitleg krijgen van chef de cuisine Michiel van der Kroon en zijn brigade. Persoonlijke aandacht van ons serviceteam. Het beste uitzicht van Amsterdam. Een avondvullend programma.

Halve fles mineraalwater

Maud V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Nieuwe plek voor ons!
Machtig uitzicht.
Stoelen te laag voor bij de tafel
Eten klein maar fijn.
Goede avond gehad
Voor herhaling vatbaar
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht... topavond!!
stevenwickel .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Ligging is bijzonder maar uitzicht is prima. Idee van menukaart is perfect.
Bediening kan soepeler, is nu steeds een oplepeling van ingredienten van recept.
Erol C.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het verrassingsmenu waarbij je zelf het aantal gangen bepaalt en kunt aangeven waar je niet van houdt is echt heel erg goed. De bediening is vriendelijk en scherp.
Ana lysa R.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Vriendelijk personeel. Lekker eten en een goede sfeer. Geluncht. Uitzicht is prachtig
Marit S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
heerlijke avond gehad met perfecte bediening.
Prachtig uitzicht en bovenal, mooie lekkere en verassende gerechten.
Echt een aanrader om naar toe te gaan!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
gerechten zijn niet op niveau. over de gehele avond. jammer.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Met klanten die voor het eerst in Amsterdam waren. Goede ontvangst. Top uitzicht natuurlijk. 4 gangen menu was goed in balans met nog wat complimentary tussen gerechten. Goede bediening die de sfeer goed aanvoelde.
Erwin R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
kleine kaart, mini gerechtjes tegen een hoge prijs. Een ravioli van 6 happen en het is op. Betalen voor extra brood. Mooie locatie maar het viel helaas wat tegen voor de lunch.
Jolande S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
De gerechten waren met zorg op elkaar afgestemd maar de portionering was nog echt “haute cuisine”.
Deuren dicht, anders waait het van je bord????.
Vooraf en tussendoor amuses van het huis en broodje om de maag enigszins extra te vullen.
De avond was, mede door de vriendelijke bediening, wel een belevenis met een prachtig uitzicht over Amsterdam e.o.
evert D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
uit het a la carte menu gekozen voor ribsend maar dat viel heel erg tegen omdat het alleen maar uit vet en zeen bestond en voor een prijs van € 25,5 zonder bijlagen -frites nog bijbesteld voor € 5- is belachelijk duur
tineke W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
super mooie maar vooral heerlijk, verrassende gerechten, top!
locatie is heel bijzonder, niet alleen bij zonsondergang maar ook als het donker is
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Met z'n vieren hier gegeten. Allemaal niet zulke grote eters en dus gekozen voor het 3-gangen menu. Er werd rekening gehouden met dieetwensen, er was voldoende brood en twee amuses. En alles zéér mooi opgemaakt en smaakvol. Om er eentje uit te lichten: de reerugfilet was om door 'n ringetje te halen! En dat allemaal met een fenomenaal uitzicht en prettige bediening. Dat de parkeren in de onderliggende garage gratis is en dat de koffie niet op de rekening stond waren prettige bijzaken!
Steven J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
De keuze voor de gerechten voor de lunch was heel beperkt. Cocktails konden ook niet besteld voor 17 uur.
Het hoofdgerecht was lekker maar naast de vis stelde het niet zo veel voor. Vis werd geserveerd met wortelpuree maar slechts een uitstrijksel.
Het dessert was ook lekker al had er bij de fruitsalade nog een extra bolletje ijs gemogen.
Wel alle lof voor de serveerster die duidelijk met kennis van zaken in het vak staat.
Als extra positief argument wens ik aan te halen dat de 6 uur gratis parkeren in de ondergrondse garage, mooi meegenomen is.
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Prachtige locatie. De mevrouw van de garderobe was wat rigide, we konden niet een tasje met bier laten wegzetten en ook gaven we aan dat we aan de bar wat wilde drinken maar ze gaf aan dat we direct aan tafel moeten gaan zitten. De hoeveelheid eten van een 3 gangen menu was echt onvoldoende zeker voor onze puberzonen. We hebben eten bijbesteld.
Martie K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Het eten was teleurstellend. Ik snap dat fine dining kleine gerechten betekend, maar dit was wel erg summier. Voorgerecht was prima.
Hoofdgerecht 3 stukjes hert die erg lekker was, met 2 dotjes smakeloze pompoen puree, zout vergeten? 2 kleine blaadjes gefrituurde boerenkool op een mega bord.
Vis te zout en te klein. Een staartstukje. Zag bij onze buren een mooier mootje vis. Jammer. De kaassoufle als dessert was echt lachwekkend klein. Het is al lucht en na dat ik mijn lepel er in had gezet verdween het helemaal. Er bleven 3 hapjes over.
Het is een prachtige plek, maar de volgende keer drink ik wel een drankje op het terras.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
We werden erg goed ontvangen. Hostess die ons naar tafel bracht was erg vriendelijk. Aan tafel werden wij ook vriendelijk bediend. Er was een manlijke bediening die wij lastig verstonden door zijn uitspraak. Nederlands was waarschijnlijk niet zijn eigen taal. Wellicht had hij ons beter in het Engels kunnen aanspreken. Maar deed wel zijn best! De vrouwelijke bediening liep op hakken, terwijl ze over een houten vloer heen en weer liepen. Dit leidde af. De amuse bestond uit drie kleine gerechtjes. Ik vond dat bij een gerechtje de ui de boventoon voerde. Daardoor kwam de coquilles niet goed tot zijn recht. Ijs bij de amuse was verrassend. Ik vond dat persoonlijk niet zo prettig. De rest van de gerechten waren leuk opgemaakt en het servies zag er ook goed uit. Het hoofdgerecht was ons favoriet. Ook het stel naast ons reageerden duidelijk opgewekt bij het hoofdgerecht. Al met al een goede avond, maar verraste mij de prijs van € 200 all in. Moet wel eerlijk zeggen dat ik mij van te voren niet had verdiept in het menu en de prijs. Ligt dus ook bij mij zelf.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Mooi uitzicht - wat standaard cosmopolitische look en publiek. Ik zat heerlijk bij de openhaard, echt een te gekke plek, maar er werd bij verzocht weg te gaan omdat er een grote groep kwam die ze wilden faciliteren. Toen wat aan de bar gegeten en dat was lekker, maar gaf gezien de prijs (22,- eur voor een stukje vis te grote van 2 vissticks, met twee asperges) toch een vervelende nasmaak. Toen we vroegen of we misschien perongelijk het voorgerecht hadden gekregen en ons ongenoegen kenbaar werd gemaakt, werd daar schouderophalend op gereageerd ("het staat zo op de kaart"). Al met al dus een zeer teleurstellende ervaring.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Erg goed eten. Zeer prettige bediening.. Prettige sfeer.
Marit S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
lekker gegeten met prachtig uitzicht over de stad Amsterdam.
Zelfs een simpele hamburger is hier super lekker!
patat was wel iets te lang gefrituurd, maar het chocolade toetje was écht super lekker.