Floor17 Rooftop Terrace

6,3
7,1
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een eerste indruk zegt vaak veel. Helaas begon dat bij Floor 17 Rooftop al slecht.
De dag voordat wij langs wilden komen hebben we gebeld om te reserveren op het dakterras. Er werd verteld dat dit niet mogelijk was, maar er wel voldoende plek zou zijn.
De volgende dag bij aankomst was dit ook zo, maar op de vrije tafels stond keurig een bordje met 'gereserveerd'. Bij de bar werden we wat glazig aangekeken en verteld dat dit voor hotelgasten was. Ok, fair enough.
Plan B...? Het hotel ligt nogal afgelegen en je hebt weinig andere opties. Het was netjes geweest als ze ons een plek beneden of naar het naastgelegen terras hadden geboden, omdat er binnen een kwartiertje wel een tafeltje vrij zou komen. Stukje klantgerichtheid, meedenken...
Ondertussen kwam er nog een stel aan: " Hee kijk, er staan wèl reservaringsbordjes op tafel!"
We waren dus blijkbaar niet de enige...
Na een paar minuten nadenken over Plan B kwam er toch iemand naar ons toe met de mededeling dat er een tafel vrij was gekomen. Net op tijd...

We waren van plan om een drankje te doen en aansluitend een hapje te eten. Totdat we de 'chicken wings' bestelden. Ik heb nog nooit van mijn leven zoiets gezien; alsof het uit de gootsteen bij elkaar was geraapt. 4 mini-pootjes ter grootte van je pink, nauwelijks vlees eraan in een kommetje gedumpt met wat spetters chilisaus eroverheen. En nog half verbrand ook. Hoe kan je dit maken? Zelfs in een bruine kroeg krijg je dit niet. En de prijzen zijn net zo skyhigh als het dakterras zelf.
Zat te twijfelen om dit te melden bij het personeel. Toch wel gedaan, want tot nu toe was de ervaring slecht en er moet altijd kans zijn om je te verbeteren. De dame gaf aan dat dit normaal is naar haar idee, maar zou het doorgeven aan de keuken. Vervolgens nooit meer iets gehoord...

Naar de bar gelopen om af te rekenen bij dezelfde dame. Nog geen antwoord en ze durfde me nauwelijks aan te kijken. Daarom zelf nog maar gepolst. Het lijkt me op z'n minst netjes om in ieder geval even terugkoppeling te geven..
Het antwoord: "De keuken is het er niet mee eens." Klaar.
M'n mond viel open van verbazing. Welke barmanager voedt zo z'n personeel op? Alsof ze mijn gedachten kon lezen, kwam de barmanager (denk ik) erbij staan. "U heeft een opmerking, begrijp ik?" Nou, meer een tip... Toen ze ook in de verdediging schoot, was het mooi geweest.
We hadden inmiddels al afgerekend en waren meer dan klaar om te vertrekken.

Echt zonde van zo'n mooi uitzicht, maar snap nu dat het restaurant van Floor 17 een andere recensiepagina heeft op Iens.nl; ervaring daar is altijd top en is een groot contrast met het terras.

Het dakterras heeft potentie, maar is nu vooral vergane glorie. De meubels waren ooit (2 jaar geleden?) wit, maar nu smerig (zet er een plantje/ bamboe neer en het wordt een stuk gezelliger). Het personeel is ongeïnteresseerd/ niet klantgericht en het eten echt slecht. Mooi uitzicht dat wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Paar dagen geleden gegeten op deze fantastische plek in Amsterdam. Voor drank in de zon moet je hier zijn, om echt te kunnen genieten van de zon. Op zonnige dagen word er ook gebbqed. Puur genieten!
Bjswart .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Voor de tweede keer op deze schitterende locatie heel erg genoten van een 6 gangen-diner. Elke gang was van uitzonderlijke kwaliteit. uiteenlopend van vis-, rund- en vegetarische gerechten. Elke gang werd opgediend als een waar kunstwerkje. Hierbij hebben we genoten van zeer bijpassende wineflight (door de chef geadviseerd) En dat alles in een heerlijke zittende stoel en..met een prachtig uitzicht over Amsterdam!
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Met een groep van 25 mensen hier een borrel gehad. De ambiance is prima, mooi uitzicht en gezellige loungebanken bij het open haard vuur. De prijs-kwaliteit verhouding is zoek: "hapjes du chef" voor 15 euro per persoon, bestaande slechts uit heel gewone vlammetjes, bitterballen, stukje quiche, gamba, en nog een keer vlammetjes en bitterballen....
De service liet te wensen over en we voelden ons niet echt welkom: geen jassen mee naar onze plek, "onze" banken waren bij aankomst op de afgesproken tijd bezet (in plaats van een bordje "gereserveerd"), we moesten telkens vragen om nog een rondje drank, en we moesten voortdurend vragen wanneer de hapjes geserveerd werden.
En waar was de kerstsfeer? Geen versiering, en buiten op het dakterras was ook geen winterse of kerstsfeer gecreeerd. Kortom, voor die prijs viel het allemaal erg tegen. Met een grote groep komen wij hier niet meer terug.
Anne A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
In de zomer ben ik met een vriendin een wijntje gaan drinken op Floor 17, we bestelden een Pinot Grigio a € 7,50 en kregen 2 kleine nattige duralex glaasjes. We vroegen meteen in koor aan de dame die ons de wijn bracht (naar ons idee de bedrijsleidster?) of het mogelijk was om een gewoon wijnglas te krijgen omdat we dat beide fijner en gezelliger vinden drinken. Dat hadden we beter niet kunnen doen; beledigd en bozig vertelde ze ons 'dat we eens moesten weten hoeveel wijnglazen er door de wind wel niet sneuvelden op zo'n locatie als deze' , wij stamelden nog iets als ' maar voor deze prijs en locatie mag je toch juist een wijnglas verwachten' maar ze beende weg met 'ik mag hopen dat het uitzicht het goed maakt'. Enigszins flebbergeistert liet ze ons achter, helemaal toen we onze buren achter ons wèl met mooie wijnglazen zagen zitten. Oh, en dit was nog nadat we erachter dat 1 van de glazen vies was, wij terug naar de bar gingen, een nieuwe wijn kregen ingeschonken van de ober die geen Pinot Grigio was (duidelijk smaak en kleur verschil) en de ober daar een zware discussie over begon met ons. Het wijnglas kregen we uiteindelijk van een eveneens geïrriteerde barman, snel overschenkend in een gewoon wijnglas.

Tegen beter weten in bestelden we 'crudites met hummus' die we na ca. 1 uur kregen geserveerd op een bordje die qua presentatie om te huilen was. Een kwak hummus met daarin een paar weken oude worteltjes (uitgedroogd en geen knapperigheid meer in te bespeuren), idem dit bloemkool en paar stukjes komkommer gestoken. Een werkelijk gênante vertoning voor een eveneens gênante prijs van € 12,50. Wij zijn echt wel wat gewend en absoluut niet de moeilijkste maar we waren zo verbaasd na dit bezoekje aan Floor 17!

Ik begrijp dat dit soort locaties populair zijn, het uitzicht is inderdaad prachtig maar gedraag je dan ook naar een locatie als deze en vraag niet absurde prijzen voor iets wat het niet waard is (een week later heb ik er een stuk bevroren appeltaart gegeten € 9,50 met een ingezakte capuccino. Zorg dat de bediening of de bedrijfsleiding in elk geval vriendelijk is en niet beledigd is als een gast met een suggestie of vraag komt. Echt een dikke afrader!
Mvt87 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Super lekkere avond gehad op Floor17! De bediening, het eten en natuurlijk het prachtige uitzicht maken het af! Het Taste with a View menu, waar je wordt verrast door de chef is echt een aanrader.
Wij komen zeker nog vaak terug!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Uitzicht geweldig, bediening zeer prettig, doch de salade met zeebrasem (mooi stukje) en grijze garnalen (goed tellen) en wat zalm zat eigenlijk op huisvlijt niveau. Gewoon wat sla met wat vis......

Ik miste een mooi visgerecht op de kaart. Ik ga nog een keer kijken ehh eten.
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Ik heb een geweldige avond gehad op het dakterras waar ik mijn vriendin voor haar verjaardag heb kunnen verrassen met een heerlijke fles bubbels die al klaarstond voor ons.
Wij hebben niet alleen van elkaar maar ook ook van het mooie uitzicht, decoratie en schaatsbaan genoten.
Ik heb nog niet gegeten op het dakterras, maar de keuken van Floor 17 is altijd van erg hoog niveau en de service is top, dit zal vast niet anders zijn op het dak.
Speciale dank aan de manager Vincent voor het mogelijk maken van onvergetelijke avond!
Anna0 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wat een fantastisch terras!!! De mooiste plek van Amsterdam om te genieten van een heerlijke cocktail! Ook de burgers van de Green Egg waren geweldig! De service was op en top, zeer professioneel maar zeker niet stijf. Echt een aanrader voor iedereen!
MarcH24 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Onlangs heerlijk gegeten op het dakterras. Het was de beste cesarsalad die ik ooit had gegeten. Met een prachtig uitzicht en een heerlijk drankje was het een perfecte nazomeravond.
Rick43 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Deze zomer gegeten op deze fantastische plek in Amsterdam. Voor cocktails in de zon moet je hier zeker zijn! Op zonnige dagen word er ook gebbqed. Puur genieten!
Moreno M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
"metropolis"

Amsterdam is een dorp, maar op Floor17 rooftop terrace waan je je echt in een metropool.

eten: eenvoudig, maar goed en lekker. goeie salades en fantastische burger van de green egg
service: knapper dan bij Floor17 rooftop vind je ze bijna niet in Amsterdam. Ze zijn nog goed ook!
decor: zijn niet veel woorden voor nodig, just fantastic!!
Easoykan .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Fijne sfeer, geweldig uitzicht, maar je moet er niet komen om te eten. Ik telde maar liefst 2,5 garnaal in mijn garnalensalade van bijna 20 euro! Een portie friet met 9 frietjes... Prijs/kwaliteit is dus ver buiten verhouding. Ik zou er nog wel een keer komen voor een drankje, maar eten dus niet.
Ananda G.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Floor17 had ik al een paar keer geprobeerd, maar nu was het terras aan de beurt. Wat een heerlijke plek om te zitten bij goed weer. Relaxte sfeer met prachtig uitzicht. Je waant je even op vakantie. De kaart is boven beperkter dan in het restaurant. Er stonden helemaal geen vega opties op de kaart, behalve groentesticks met dip als voorgerecht. Je kunt dan de salade bestellen, maar wat blijft er over als je makreel en garnalen uit een vissalade haalt of kip uit de Ceasar? Uiteindelijk kreeg ik de cous cous uit het restaurant beneden. Heerlijk, maar grootte van een voorgerecht, dus nog honger. De Ceasar salade van mijn tafelgenote had slechts 5 stukjes kip. Deze kostte 16 Euro en mijn cous Cous 20. Zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding dus en niet geschikt voor vegetariers. Volgende keer houd ik het bij drankjes.