Over het restaurant Floc Restaurant

Kwaliteit, gastvrijheid & ambacht

Vernoemd naar een bijzonder aperitief uit de regio Les Landes in het zuidwesten van Frankrijk dat wordt gemaakt met vers geperst druivensap en Armagnac. Een uitstekend drankje om de avond mee te beginnen of juist af te sluiten. De internationale keuken met Frans-Nederlandse basis past daarbij perfect bij de wijnkaart.

Menuprijzen

Reserveren mogelijk vanaf 17.30
www.flocrestaurant.nl

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Persoonlijke service, goede en duidelijke uitleg over de gerechten en prima wijnen. De gerechten hebben mees4al een leuke twist.
Christina K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Frans? Alleen de CD waarschijnlijk! Oostblok Engels als voertaal door onervaren serveerster, Pastis/Pernod is een onbekend drankje.
Bistro? Daar heeft deze zaak niets mee te maken.
Eten?
Foie Gras was verkleurd,
lange wachttijd tussen voor en hoofdgerecht(werd er een extra flesje wijn geforceerd?)
Asperges veel te hard en afgemaakt met een ongedefinieerde eierprut en een plak veel te zoute bacon, aardappels echter weer smakeloos.
Het visje van mijn partner was ranzig en haar groenten praktisch rauw.
Snel onze biezen gepakt en een hoofdgerecht elders gaan eten.
Goede Franse bistro's vind je in de Oude Molstraat.
Gloria H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Menu is niet zeer uitgebreid, maar begrijpelijk met de wetenschap dat er 1 kok is. Overigens wel gevarieerd en zeer goed op smaak! Goede kennis van wijnen. Fijne en persoonlijke bediening.
Voor herhaling vatbaar!
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Met een groep van 7 een perfecte avond gehad bij Rutger en zijn vrouw. Hij had heerlijke menu de chef gerechten voor ons gemaakt, die met de heerlijke wijnen uitstekend tot zijn recht kwamen!
strangestman .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Perfecte service zoals altijd; de heerlijke gerechten combineren klassieke en vernieuwende elementen op voortreffelijke wijze.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Wat een gastheer en gastvrouw. Erg leuke, maar zeker ook deskundige mensen die zich gemakkelijk mee laten nemen in je wijn voorkeuren (als je geen fles of druif op het oog hebt, maar je lekker wil laten verrassen). En dan de eendenborst en het ree dat we kozen.....om je vingers bij af te likken. Ik kom zeker nog een keertje terug.
Sabine O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening.
Aart Z.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijke gerechten en heel goede wijn. Zeer persoonlijke en prettige bediening. Wel heel lange wacttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht,
Dave74 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het eten was erg lekker, de sfeer was niet heel super, het is er vrij klein maar doordat het erg hoog is, is het er niet erg gezellig.
Lettie H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
De aankleding doet niets voor het geweldige eten en de zeer charmante en persoonlijke service. Dat contrast is schrijnend. Wel hebben we in tijden niet zo lekker gegeten en niet zo'n bevlogen chef aan tafel gezien die een kwartier kan uitweiden over de kazen (desgewenst, niet opdringerig!). De bedienende dames zijn van het professionele maar ook aimabele soort dat je zelden meer ziet, een schitterende balans tussen persoonlijke benadering, humor en kunde. We gingen weg met drie zoenen. Een kanttekening (naast het interieur) is de schamele hoeveelheid sausjes en geleitjes. Als je iets lekkers en moois maakt geef dan geen muizendruppels bij je prachtige gerechten. maar dat hebben de chef natuurlijk al gemeld en die pakte dat vrolijk op door ons bij de kazen een heerlijke (een ruime portie) kweepeer-gelei te laten proeven. We gaan met veel genoegen terugkomen.
E C.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Aan de buitenkant niet heel herkenbaar, voordeur zit wat onhandig verstopt achter een betonnen paal,
Bediening heel vriendelijk, gerechten zien er mooi uit en hebben duidelijke smaken.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat een leuke plek! Bijzonder aardig stel dat het restaurant runt. De amuse (wilde eend) vooraf, met dikke Zeeuwse en fijnere Bretonse mosselen daarna en de lamsrack, maakte mijn avond verrassend en erg lekker. Laat de keuze van een wijntje maar aan het restaurant over, dat kunnen ze ook goed. Mijn tafelgenoot ging voor het kalf en een onweerstaanbaar toetjes met chocolade. Top avond met top eten en drinken.
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Het eten en de service was gewoon erg goed. Alleen het interieur kan wel iets verbeterd worden. Kwam een beetje kaal over.
Stef B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen zaterdag voor de 2e x gegeten bij Floc. Het was wederom zeer, zeer smakelijk. Helaas was het erg rustig in de zaak. Waarom toch? De vakantieperiode is naar alle waarschijnlijkheid de grote boosdoener. Hier wordt met zoveel passie en liefde voor producten en de gast gekookt. Dit moet gewoon een goedlopend restaurant gaan worden. Vooraf een bisque op basis van krab met een sardine in notenkorst voor het smaakvolle krakje. Als hoofdgerecht een smaakvol stuk kangaroo biefstuk. Kruidig en toch smaakvol vlees. Prima bereid. Als dessert een lekker luchtig taartje op basis van caramel. En een kaasplank die superieur op temperatuur was. Paar glazen wijn, een Irish coffee met lobbig geklopte (niet uit de spuitbus) slagroom. Heerlijk gegeten en voldaan. Aandacht voor de gast. Wat is dit toch een leuke tent.
anjamantel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten, kleine kaart maar daardoor niet minder. Enthousiast ontvangen door de gastvrouw/eigenaar. Ze weet waar ze over praat. Ik ga hier zeker nog een keer eten als ik in Den Haag ben.
Tip: het toiletgedeelte kan en mag wel een opknapbeurt gebruiken.
Florisd .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prettige ontspannen avond gehad bij Floc. Fijn eten, mooie wijnen en aangename gastvrouw. Het restaurant zit een beetje verscholen naast Korzo, je loopt er nog te makkelijk aan voorbij. Dat is zonde want het is er goed toeven. En dat weten gelukkig meer mensen want de zaak liep gedurende de avond voller. De kaart is klein en is gevuld met niet overdreven complexe maar wel uitgesproken krachtige gerechten, voornamelijk op Franse leest geschoeid. Ondanks dat de kaart beperkt is tot 4-5 gerechten per gang hadden we last van keuzestress omdat alle gerechten ons aanspraken. Het kaasplankje van mijn tafelgenoten (waar ik van mee heb mogen snoepen na het eveneens lekkere rabarber dessert met witte chocolade) overtrof ieders verwachtingen. Alleen daarvoor zou ik nog eens terug willen komen.
Finebouche .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heel leuk en sfeervol restaurant,leuke franse muziek.lieve bediening en de kok kwam regelmatig even aan tafel vragen of alles naar wens was.het was erg rustig vanwege de warmte en we konden buiten ons drankje nuttigen.het ging er heel relax aan toe,het eten was erg lekker en het voorgerecht was erg goed.komen zeker terug.
jjdevries .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heerlijk avondvullend programma bij Floc. Een vakkundige bediening die tegelijkertijd een huiselijke sfeer uitstraalt. Goede bijpassende wijnen met interessante toelichting gekregen. Een van de wijnen kende ik al, waardoor de gastvrouw prompt met een vervanging op de proppen kwam: het zijn dit soort details die maken dat je je welkom voelt. Het eten straalde zorg en passie uit. De kok kwam persoonlijk het kaasplankje brengen en nam de tijd voor een praatje, ondanks de drukke avond. We komen zeker een keer terug!
frank.vanderpeet V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Erg ondergewaardeerd dit restaurant, gezien het aantal eters. Pas weer genoten van heerlijk, overduidelijk met liefde bereid eten. Van de ongedwongen en deskundige bediening die zorgt voor perfecte combinaties met mooie wijnen. Het pand is niet super knus, maar het uitzicht op de levendige Prinsestraat is erg leuk .
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Afgelopen vrijdagavond bij Floc gegeten, ik was op de positieve recenties afgegaan en die klopte absoluut! Een alleraardigst stel die zelfs de vakantie een paar dagen aangepast hadden omdat wij gereserveerd hadden!!!
Je hebt hier eerder het idee dat je bij iemand thuis te gast bent dan dat je in een restaurant zit, er werd met alle wensen rekening gehouden, mijn vriendin lust alles maar ik ben wat lastiger, houd niet van vis en schaaldieren, dat werden de asperges, alles vers, heerlijk klaargemaakt, mijn vriendin had het dagmenu, die was helemaal in de wolken met deze keuze.
Het toetje was ook heerlijk een creme brulee met vervene, verrassend lekker!
Al met al een echte avond uit bij vrienden, zo voelde dat, een echte aanrader.