Flicka

Berm 47 5331 KL Kerkdriel Nederland Kaart

Over het restaurant Flicka

Genieten van heerlijke gerechten bereid met pure ingrediënten van het seizoen en uit de regio. Met volle toewijding en liefde maakt Thomas de meest bijzondere gerechten. Met zijn gerenommeerde kennis van zaken staat hij vol overgave te koken. Deze kennis heeft Thomas opgedaan bij Hotelschool ter Duinen in Koksijde. Na zijn opleiding heeft Thomas veel ervaring opgedaan in verschillende toprestaurants waaronder Boreas, Parkheuvel, Beluga, De Fuik, Chalet Royal, Zuid Zeeland en Prinses Juliana. Zijn passie werd hier aangewakkerd om te doen wat hij echt wil; koken met liefde. Voor hem is koken geen werk maar een vorm van leven zoals zijn motto vertelt: “Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken."

Glas champagne

• Bar
Uitmuntend
9,4
9,5

Jouw recensie over het restaurant Flicka

Noortje O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Wauw, ga hier eten! Alles aan dit restaurant klopt: het eten, de bediening, de kunst aan de muur, de inrichting. Ge-wel-dig gegeten (oh, die rogvleugel!), wat een leuke mensen en relaxte sfeer. We komen zeker terug op ‘kliekjes-dag’ als de chef de vrije hand heeft om alles wat er nog is, op te maken. Zeker een aanrader.
Sosse L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Kies niet voor het wijnarrangement! (Als je voor 8 gangen gaat) Onze glazen werden constant bijgevuld waardoor we van de laatste 3 gangen niet veel meer geproefd hebben. Het idee is leuk, maar het wordt niet helemaal goed uitgevoerd. Ook ging er iets niet helemaal goed in de communicatie tussen de sommelier en de keuken. Sommige gerechten waar de sommelier over sprak (die zo lekker zouden zijn bij de wijn) hebben wij nooit gekregen. De chef had blijkbaar het menu veranderd en hier was de sommelier niet van op de hoogte. Erg onprofessioneel.
Verder hebben we wel een hele gezellige avond gehad en lekker gegeten.

Maar voor dit geld (€140 p.p.) hadden we toch meer verwacht.
Wat vervelend om dit te lezen. Ik ga dit meteen bespreken met onze sommelier. Jammer dat uw ervaring gisterenavond in zoverre minder is geweest. Wel wil ik u bedanken voor deze feedback, we gaan dit intern bespreken en ervoor zorgdragen dat dit niet meer gebeurd. Vriendelijke groet, Merlijn
Jean-paul H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Geweldig gegeten, dit is wat culinair eters zoeken.
Van begin tot eind alles klopt.
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de gedrevenheid van een een top gastvrouw.
6 gangen genomen, hele toch.
Chef heeft SUPPER veel ervaring opgedaan in diversen sterren zake.
Vis vlees , alles heel mooi qua smaak, en opmaakt.
De wijnen zijn daar ook zeer goed.
Het terras is bijna klarna, dus dan maar weer RESERVEREN.
Mensen ga hier heen.
Wauw, ik krijg gewoon kippenvel bij het lezen van uw review! Hier doen we het zó voor. Hartelijk dank! We vonden het ook zeer aangenaam u en uw tafelgenoot te mogen ontvangen! We kijken uit naar uw terugkomst in ons restaurant!
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Flicka is een fantastisch restaurant waar een jong team met hart en ziel kookt. De gastvrijheid is super, wij voelden ons enorm op ons gemak. We hebben een geweldige avond gehad, alles klopte voor ons. Wij komen zeker terug!
WAUW!!! hartelijk dank voor uw lieve en lovende woorden! We vonden het ook zo gezellig dat u er was! We zien u graag weer eens terug. Lieve groet, team Flicka
Celia T.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
We hebben hier een fantastisch familiefeestje gevierd met een verrukkelijke lunch. Erg attente en vriendelijke bedoening
Mevrouw Tuijnman, we vonden het ook echt gezellig u en uw tafelgenoten te mogen ontvangen! Hartelijk dank voor uw komst, en hopelijk tot ziens! Lieve groet team Flicka in deze keer in het bijzonder van Rowan, hij vond het zo gezellig met jullie!
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Afgelopen vrijdag samen gegeten bij Flicka. Wat een toprestaurant! Uit alles merk je dat men er echt voor wil gaan. Allemaal jonge mensen, die het een uitdaging vinden om je een plezierige avond te brengen. De nieuwe sommelier glundert de hele avond van oor tot oor en prijst de wijnen met veel enthousiasme aan, hetgeen wat kan betekenen als hij zelf ook voor de inkoop mag gaan zorgen. Het eten was" verrukkeluk" met als hoogtepunten de rog en het toetje. Wij komen terug en dat is geen loze belofte.......
Wauw... wat een prachtige lovende woorden hartelijk dank! We krijgen hier gewoon een beetje kippenvel van! Heel gezellig als u weer een terugkomt, wij ontvangen u met open armen hoor! Lieve groet, team Flicka
Gretha H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Fantastisch! Een aanwinst voor de regio.
Hartelijk dank! Wat fantastisch o te lezen! we vonden het ook écht gezellig dat u er was! Tot ziens, lieve groet team Flicka
Francis V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Amuses niet zo bijzonder. Gerechten zeer smakelijk en esthetisch mooi. Bediening matig. Lang wachten als je nog iets wilde drinken. Geen contact tussen de gangen door. We waren de enige gasten, erg stil. Erg duur. Is niet erg als alles top is en dat was het niet helaas.
Beste mevrouw Vierboom, wat jammer om dit te lezen, en ik dacht dus echt dat u en uw tafelgenoot ontzettend aan het genieten waren. Het feit dat ik geen gesprekje tussendoor heb gemaakt met jullie was omdat ik het idee had dat jullie samen in een goed (persoonlijk) gesprek zaten en dat wilde ik niet onderbreken. Liever stel ik me dan veel mogelijk op de achtergrond.
Onze lunch is de ene dag drukker dan de andere, afgezien daarvan kunnen we daar natuurlijk niets aan doen. Het is de eerste keer dat we te horen krijgen dat we te duur zijn, eerder dat onze prijs/kwaliteit verhouding juist eerder als voordelig wordt beschouwd.
Maar we houden uw schrijven in ons achterhoofd. Dank voor uw komst!
Vriendelijke groet, Merlijn
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Zeer fantastische avond gehad. Heerlijk gegeten en een fantastische bediening.
Hartelijk dank voor u vriendelijk schrijven. We vonden het ook echt gezellig dat u er was. We zagen u gewoon genieten, heerlijk daar doen we het voor! Tot ziens, lieve groet ook namens Roza!
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
WAT EEN TOP TENT!
Haha, wat een TOP review! Zó intens gezellig dat jullie er waren! Wij hebben van jullie genoten als gasten! Tot ziens, lieve groet het gehele team van Flicka!
mstevenaart S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Gemengde gevoelens. Zowel over het eten als over de rekening. Met 6 personen en hooggespannen verwachtingen waren we naar Flicka afgereisd. Het 7 - gangen menu besteld dat bij afrekenen niet bleek te bestaan, maar wel € 82,50 per persoon kostte. Mac van Dinther (Volkskrant) betaalde in februari nog € 57,50 voor 5 gangen, dus vanwaar die € 82,50?
Er waren 2 "bobs" die beiden niet meer dan 3 glazen wijn hebben gedronken en toch moesten we, naast 2 flessen wijn ook nog eens 16 (!) glazen wijn a € 7 afrekenen. Als bijschenken tot 1/3e van het glas (voller heb ik ze niet gezien) als een vol glas wordt gerekend, kan ik me er iets bij voorstellen. Reken dan gewoon een fles voor € 47. Die kosten inkoop € 15-€ 18, dus daar wordt je dan ook niet armer van.
Wat het eten betreft: Vier gerechtjes uitgezonderd, smaakte de rest van het gebodene vrij vlak. Mogelijk door het gebruik van (te veel?) zuren.
Eenmaal buiten gaven 4 van de 6 personen aan hier niet meer terug te komen. Dat lag zéker niet aan de bediening want die was, qua gastvrijheid, zorg en aandacht, perfect.
Voor totaal € 771 hadden we echter veel, veel, beter verwacht. En dat mag ook wel voor die prijs, denken wij.
Tenslotte nog 2 tips:
1. Blijf vooral de serveerhandschoenen gebruiken voor het opdienen van de borden en het neerleggen van het bestek. De een vindt het oubollig, maar het is eigenlijk uiterst hygiënisch. Dat mogen meer restaurants doen.
2. Doe iets aan de akoestiek. Alle wanden, vloeren en plafonds zijn "hard", dus er is een kakafonie van geluid. Iemand die deels slecht hoort (zoals ondergetekende) kan een rustige conversatie aan eigen tafel wel vergeten. Ook de medewerkers waren nauwelijks te verstaan, ofschoon ze wel zo lief waren om daar rekening mee te houden door dicht bij me te komen staan.
Gemengde gevoelens dus. Zéér gemengde gevoelens.
Enigszins verontwaardigd lees ik uw recensie. U vertrok zeer lovend ons restaurant en was ook erg te spreken over de gerechten. Ook vertelde u een recensie te gaan schrijven, waar we naar uit keken... maar hadden dit niet verwacht. Jammer dat we u en uw tafelgenoten niet de beleving van Flicka hebben gegeven wat u had verwacht. Nogmaals excuses! Dank voor uw opbouwende kritiek daar kunnen we zeer zeker wat mee. Wat betreft akoestiek daar wordt aan gewerkt. Deze week wordt het beneden gedeelte aangepast.
Vriendelijke groet Thomas
De tafel van theo L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
we hebben erg genoten en als er iets is wat wij prettiger zouden vinden : een vast persoon per tafel om uit te serveren , ik kan me voorstellen dat dit een persoonlijke wens is , zoals het nu gaat komt het rommelig over .
met vriendelijke groet theo en roos lijdsman
Hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden! Wij vonden het ook erg gezellig dat u er was. Dank voor uw punt van aandacht! Daar gaan we zeer zeker op letten! We hopen u nog een te mogen ontvangen! Lieve groet, team Flicka
roosgommers .
Een verrassende avond. Top!0
YES! Hartelijk dank! Gezellig dat u er was! Tot de volgende keer, lieve groet, team Flicka
Jan Piet M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Goede smaakvolle gerechten, met zorg bereid. Bijzonder lekker.
Onze hartelijke dank voor deze review, we hebben genoten van uw aanwezigheid. Ik zag dat u de avond wel als 'rumoerig' hebt ervaren. Daar zijn we het met u eens. We hebben al het een gedaan om de akoestiek naar een beter niveau te brengen, maar helaas is deze nog niet optimaal. Maar er ligt al een ander plan klaar waarbij we hopen dat het écht goed is opgelost! Hopelijk mogen we u nog eens ontvangen, zodat u zelf het verschil kan ervaren! Lieve groet, Thomas en Merlijn
Christiaan K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Uitstekend eten, uitstekende service en bediening. Goede prijs kwaliteit verhouding. Absolute aanrader!
Hartelijk dank voor uw review, we vonden het ook bijzonder gezellig dat u bij ons kwam dineren. Gelukkig hebben we het ook goed op kunnen lossen met de suite! We hopen u nog eens te mogen ontvangen (en ik u persoonlijk de hand kan schudden :-) )! Lieve groet Merlijn
Winterglow .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Heerlijk gegeten, verrassend! Elk gerecht was een prachtig plaatje op het bord, prachtige kleurcomposities, maar...en daar draait het om Geweldig van smaak!
Wauw, hartelijk dank voor uw vriendelijke review, daar doen we het voor! Natuurlijk zijn er puntjes die we kunnen verbeteren, daar werken we aan! Maar een ding is zeker we vonden het súper gezellig dat u er was, nogmaals dank voor uw komst! Tot ziens, lieve groet team Flicka
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
lekkere culinaire reis met vele verassingen
Dankuwel, met liefde gepresenteerd aan u! Tot ziens, lieve groet team Flicka
Adriaan L.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Nieuw en nu al top. Een restaurant waar je graag de polder voor in rijdt. Topchef maakt indrukwekkende gerechten met bijzondere smaakcombinaties. Enige minpuntje en misser in de bouw: een vol restaurant levert nogal wat ‘cocktail party noise’ op.
Hartelijk dank voor uw schrijven. Wat beschrijft u dat leuk, 'cocktails noise', maar we begrijpen u zeer zeker. Ondanks bepaalde hulp, is de akoestiek nog niet optimaal, we zijn het met u eens. We hebben nog een toren in handen waarvan we hopen dat dit dé oplossing is. Nogmaals dank voor uw komst, en we hopen u nog eens te mogen ontvangen, en dat u dan onze verbeteringen qua akoestiek mag ervaren.
Lieve groet, Thomas en Merlijn
kees V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten (4 gangen menu).
Goede vlotte bediening. Sommelier was erg nog niet (begint binnenkort).
Voortreffelijk restaurant, maar jammer dat er geen mooi uitzicht is.
Paar " kleine puntjes op de i zetten" om een ster te verdienen.
Maar komen zeker terug voor het heerlijke eten.
Hartelijk dank voor uw lovende review! Daar doen we het voor, vooral met uw opbouwende kritiek. We hopen u nog eens te mogen ontvangen. Lieve groet, Thomas en Merlijn
Angele H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Eten: verrukkelijk. Op advies van recensent Mac van Dinther zijn we hier terecht gekomen (gelukkig!!) voor de lunch. Bij wachttijd heb ik "redelijk" ingevuld omdat men zich wel moet realiseren dat alles op het moment zelf bereid wordt en dus niet na 5 minuten al op tafel staat. (Tenzij je aangeeft een zakelijke lunch de voorkeur te geven.). Je "moet" wel de tijd nemen om te genieten. En genieten is het. Als je zou zeggen dat Thomas en Merlijn een ster hebben, geloof je het ook. Er is een vast menu maar met smaken en voorkeuren wordt rekening gehouden en ze zijn daar heel flexibel in. Een relaxte sfeer. (Wij aten o.a. kalfswangetjes, skrei, Anjou duif met biet, schelvis). DOEN!!!
Wat was het intens aangenaam dat u er was. Al hebben we elkaar toen voor het eerst ontmoet, het voelde heel eigen, heerlijk! We hopen u snel weer (met open armen!) te mogen ontvangen! Lieve groet, Thomas en Merlijn
Ph J.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Perfect diner in een uitermate prettige omgeving.

Absolute aanrader !!!!!!
Hartelijk dank voor uw vriendelijk schrijven. Wij vonden het ook weer uitermate gezellig dat u er was.
Lieve groet, Thomas en Merlijn