Flicka

Berm 47 5331 KL Kerkdriel Nederland Kaart

Over het restaurant Flicka

Genieten van heerlijke gerechten bereid met pure ingrediënten van het seizoen en uit de regio. Met volle toewijding en liefde maakt Thomas de meest bijzondere gerechten. Met zijn gerenommeerde kennis van zaken staat hij vol overgave te koken. Deze kennis heeft Thomas opgedaan bij Hotelschool ter Duinen in Koksijde. Na zijn opleiding heeft Thomas veel ervaring opgedaan in verschillende toprestaurants waaronder Boreas, Parkheuvel, Beluga, De Fuik, Chalet Royal, Zuid Zeeland en Prinses Juliana. Zijn passie werd hier aangewakkerd om te doen wat hij echt wil; koken met liefde. Voor hem is koken geen werk maar een vorm van leven zoals zijn motto vertelt: “Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken."

Glas champagne

• Bar
Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Flicka

Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Prima prijs kwaliteitverhouding. Wijn spijs combinatie top.
Durk V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Zondag 2 september hebben we bij Flicka gegeten op onze trouwdag. We kozen het 5-gangen verrassingsmenu. Na 2 heerlijke en super mooi gemaakte amuses kregen we het een na het andere heerlijke gerecht. Thomas is een topchef die van iedere gang een feestje maakt. Het bedienend personeel was ook zeer goed en vriendelijk. Flicka is en blijft voor ons het beste restaurant uit de regio.
JW V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
dik voor elkaar
Will V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
super lekker gegeten
B. D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Wij bezochten Flicka voor de lunch op een van de warmste dagen van het jaar! Wij kozen voor een tafel binnen. Buiten echt te heet maar ook lawaaierig vanwege voorbijrazend verkeer!
Het was erg jammer dat er geen (mobiele) airco aanwezig was want de temperatuur liep nogal op.
Wij kozen voor de verrassingslunch!
De gerechten waren met zorg bereid met verrassende combinaties van de ingrediënten. Heerlijk!
De bediening was goed en accuraat.
Tip:
Zowel wij als onze disgenoten reden in eerste instantie Flicka voorbij vanwege het bord wat tegen de gevel geplaatst is.
Flicka mag wat beter herkenbaarder op afstand te traceren zijn.
Berthine
Goedendag, hartelijk dank voor uw schrijven. Op alle fronten heeft u hartstikke gelijk! Het was idd erg warm bij ons toen het zo warm was, we hebben daar dan ook actie op ondernomen, en binnenkort wordt bij ons airco geïnstalleerd. Ook heeft u totaal gelijk wat betreft de 'herkenbaarheid' van Flicka. Er komt een groot bord aan de zijkant van ons restaurant en ook zullen er borden komen waar geparkeerd kan worden! Nogmaals dank voor uw schrijven, en we hopen u nog een keer te mogen ontvangen! Lieve groet Thomas en Merlijn
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
We hebben ontzettend lekker gegeten!! Alles was van topkwaliteit. Aanrader !!!
YES! Hartelijk dank, was gezellig dat u er was! Tot ziens, lieve groet team Flicka
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Erg goed, hadden 7 gangen, allen prima. Ook de rog was uitstekend maar een rode lijst vis kan je beter niet op de kaart zetten. Iets meer vega mag ook wel.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Wij hebben er heerlijk gegeten en een heerlijke avond gehad. de gerechten waren heel smaakvol en geweldig klaar gemaakt. Een lust voor het oog.
Wat wij wel heel jammer vonden dat de flessen wijn wel an de prijzige kant zijn.
Hartelijk dank voor uw lovende woorden, daar doen we het voor! En super dat u aangeeft dat u de wijnen aan de prijzige kant geeft, met dit soort feedback kunnen we wat! Ik zal het overleggen met onze sommelier. Tot ziens, vriendelijke groet Thomas en Merlijn
Peer W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Compliment voor de sommelier; deskundig en accuraat.
Amuses kwamen niet rechtstreeks uit de koeling waardoor de smaak magnifiek was.
Samenvattend: genoten.
Zeer zeker de moeite waard om vaker te bezoeken.
Wauw, wat een lovende woorden, hartelijk dank! We zien u graag terug! Vriendelijke groet, Thomas en Merlijn
Peggy B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Restaurant met potentie! Maar ach, onze eerste ervaring bleek wat teleurstellend. Wellicht hadden we, gezien eerdere recensies, wat te hoge verwachtingen. Laten we beginnen met de pluspunten, want die waren er ook zeker. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel en een smaakvolle inrichting met een goede (blijkbaar aan gewerkt!) akoestiek. De gerechten werden op prachtig opgemaakte borden geserveerd. Verbeterpunten zijn o.i. de doorlooptijd; bijna 3 uur voor een driegangen menu is echt te lang. Hoewel bij binnenkomst al boter en olie op tafel stonden, moesten we bij het hoofdgerecht om het brood vragen. Bij het wijnarrangement konden we nog maar net voorkomen dat de glazen helemaal volgeschonken werden terwijl we een bob-arrangement wensten. En dan het eten, tja.... Je kunt twisten over smaak maar dat de kok van 'een zuurtje' houdt, valt niet te ontkennen. Ons inziens in werkelijk alle gerechten (en zelfs de cocktail) te overheersend. Heel jammer want hierdoor werd de aandacht afgeleid van de kwalitatief goede producten die uitstekend bereid waren. Hoewel we geen grote eters zijn, viel op dat er met name aan de presentatie van de gerechten veel aandacht was besteed en niet zozeer aan de afmetingen van de porties. Al met al hadden we bij ontvangst van de rekening niet het gevoel van een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Neemt niet weg dat we denken dat de dit restaurant wel degelijk de potentie heeft iets heel moois neer te zetten. Met een meer ervaren zwarte brigade en een focus op smaak i.p.v. presentatie is bij ons de bereidheid om het in de toekomst nog een keertje te proberen aanwezig.
Ferrie A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wij hebben met vrienden heerlijk gegeten, met ook uitstekend wijnadvies. Zeer smaakvolle en goed gebalanceerde gerechten. Het was een heerlijke avond!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Overheerlijk gegeten, uitermate vriendelijke bediening, overwegend kundig. Een aanwinst en zeer zeker een aanrader.
Wauw dat is nog eens een fijne reactie om te lezen, hartelijk dank! Wij vonden het ook heel gezellig dat u er was! Graag tot ziens! Lieve groet, Thomas en Merlijn
Ageeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijke gerechten. Heel mooi restaurant. We komen graag nog eens terug.
Wauw wat een lovende en lieve woorden, dankjewel Ageeth! We zien jullie ook heel graag weer terug hoor!! Liefs Thomas en Merlijn
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Geweldig gegeten en zeer vriendelijke ontvangst, ik ga zeker terug.

Puntje van aandacht, toen ik het toilet bezocht viel me op dat er veel gebruikte handdoekjes lagen in de mand,
Terwijl het restaurant die donderdagavond matig bezocht was.
Meneer van loo, dank voor uw vriendelijk schrijven. En uw attentie op de handdoekjes, natuurlijk wordt dit elke ochtend en middags schoongemaakt en gecontroleerd... Maar dat was de betreffende donderdag dan zeker niet! We gaan er nóg meer op letten! Graag tot ziens, lieve groet Thomas en Merlijn
Petrus V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Buiten gegeten maar geen tafelkleed
Of place mats.geen bloemen op het terras komt kaal over.
Hadden geen coffeine vrije koffie.
Eten en bediening uitstekend alleen
een fles wijn teveel gerekend.
Meneer van de Kar, allereerst wil ik u bedanken voor uw komst. Het klopt dat het terras nog 'kaal' is. We zijn daar volop mee aan de gang. Er komt linnen op de tafels (enkel is de levertijd twee weken uitgesteld) en we willen inderdaad het nog gezellig maken buiten. Er komen twee perenbomen en ook zullen we kaarsjes etc op tafel zetten. Maar wat vinden wij het erg om te lezen dat er een tweede fles wijn op uw rekening stond die u níet gehad heeft. Dat nemen we zeer hoog op, en zullen dit ook aan de desbetreffende personen aangeven hier goed op te letten. Wilt u alstublieft uw persoonlijke gegevens naar ons mailen dan zorg ik per direct dat het in orde wordt gemaakt. Vriendelijke groet, Thomas en Merlijn
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Het eten zag er sublieme uit en smaakte dito. Het enige minpuntje is dat de rekening toch iets onverwachts had. We hadden t menu van de chef (4-gangen) en vooraf was ons niet verteld wat dat ging kosten. Dit moet vind ik vooraf wel met de klant overlegd worden. Ook het uitserveren van een tweede fles water moet in oveleg gebeuren als het niet ‘van t huis’ is. Maar dat gezegd hebbende, een uitstekende avond met fantastisch etenmet vis/zee in de hoofdrol.
Hartelijk dank voor uw schrijven mevrouw Kleyweg. Morgen krijgen we onze menukaarten en daar staan onze prijzen duidelijk op gepresenteerd. Wat vervelend dat niet is gemeld dat er een tweede fles water voor u werd geopend. Onze crew weet dat dit vooraf subtiel gevraagd moet worden, dus dit zullen we nogmaals onderstrepen dat dit te allen tijde gevraagd moet worden aan de gast.
We danken u voor uw komst, en hopen ondanks wat kanttekeningen u nogmaals te mogen ontvangen! Lieve groet, Thomas en Merlijn
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Eten was echt perfect en de bediening uiterst vriendelijk. De inrichting is smaakvol maar door de slechte accoustiek erg rumoerig, dit was dan ook het enige minpuntje.
Meneer Vissers, hartelijk dank voor uw vriendelijke schrijven! We vonden het ook gezellig dat u er was. Wat betreft de akoestiek, we zijn het met u eens. We zijn bezig met oplossingen maar we zijn de juiste nog niet tegen gekomen. Maar fijn dat u dit aangeeft, want daar hebben we wat aan! Graag tot ziens. Lieve groet, Thomas en Merlijn
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Het eten was heerlijk. Wel erg lang moeten wachten voordat we brood op tafel kregen en nog langer voordat de kaart werd gepresenteerd. “Men was ons vergeten “ , werd gezegd. Andere tafels (die later binnen kwamen hadden al 1 of 2 gangen op). Het 4 gangen diner maakte veel goed. Originele gerechten. Plaatjes op het bord. Daarnaast was het erg warm in het restaurant (buiten was het slecht weer, dus zomerse temperaturen waren niet de oorzaak
Meneer van der Wiel, he verdorie dat is niet de bedoeling geweest wat vervelend. begrijp dat u dan een klein vervelend randje aan de avond heeft over gehouden. Bij deze onze welgemeende excuses. Desalniettemin zal ik dit hoogstpersoonlijk aangeven bij de desbetreffende personen die deze avond hebben gewerkt.
Fijn om te lezen dat u van mijn gerechten wel hebt genoten! Graag tot ziens, groet Thomas
jeannette C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Subliem !! Tweede keer bij flicka. Er gaan er meer volgen.!!!
Vier gangen surprise lunch met liefde bereid en met liefde geserveerd.
Een feest !!
Lieve mevrouw Cornelissen, het was ons weer een waar genoegen u te mogen ontvangen. En dit keer op uw verjaardag, fantastisch dat u dat bij ons wilde vieren. Gezellig ook uw zussen te mogen ontmoeten! Tot woensdag bij Asperges op het veld, gezellig! Lieve groet, Thomas en Merlijn
Gretha H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Wederom ontzettend lekker gegeten. Mooie smaken, verschillende structuren. Een heerlijke avond hier gehad. Wat een aanwinst voor onze regio. We komen zeker weer een keer terug!
Mevrouw Hup, hartelijk dank voor uw komst! En uiteraard uw lovende woorden, gezellig dat u er weer was! We kijken dan ook weer uit naar uw volgende bezoek aan ons restaurant. Tot ziens, lieve groet Team Flicka