Fleurie

- Ontbijt 10:00 - 1

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We gingen hier op een zondagmiddag eten, 8 kids en 8 volwassenen. Ze waren heel vriendelijk, en erg relax met de kleintjes die niet altijd even rustig bleven zitten. Ze hadden heel leuk een aparte tafel gedekt met papier erop waar ze op mochten tekenen, plastic bekers, kan limonade, erg fijn. Eten was niet heel spannend, prima lekker.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vrij uitgebreide kaart, ook voor de lunch in dit leuke restaurant. Prima koffie, ook als nagerecht met wat moccachocolaatjes en ijs erin. Wij namen de halve kip (kindermenu) en de Mexican burger en aten de mooi opgemaakte schotel met smaak. Kip was erg smakelijk en de burger fijn en mals. Nog een portie poffertjes om het af te maken voor junior. Prima bediening. Lekker kosteloos fris kraanwater erbij met wat munt. Altijd goed. De zitplek in de hoek met een verwarming in je rug klinkt prettiger dan het was, maar dat is dan ook de enige opmerking.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wat een sympathiek restaurantje is dit. We komen hier altijd graag omdat de kaart erg toegankelijk en toch verrassend is en Fleurie rekening houdt met kinderen aan tafel. Er is voldoende afleiding voor ze door de rare (maar leuke) inrichting en boekjes en stripjes die er voor ze klaar liggen.

Het is aan te raden om het krijtbord achterin de zaak goed te bekijken. Deze is zeer uitgebreid en heeft hele leuke gerechtjes erop staan. De prijzen zijn ook nog eens zeer sympathiek, waardoor je graag snel terugkomt om andere gerechten op het bord te proberen.

Leuk restaurant om met je gezin naar toe te gaan, maar ook prima om samen een hapje te eten.
Lauradenuijl .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Zondag Avond
Kleine trek soep duurde heel erg lang terwijl het niet druk was
Personeel had meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten kwamen niet vragen wat we wilde drinken
1 geitenkaas salade besteld duurde nog langer we moesten erom vragen, de kok was het vergeten,
Toch nog n koffie besteld de koffiemelk moest om gevraagd worden ,
Helemaal niet leuk, ik kom er liever nooit meer.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gewoon even op zaterdagmiddag, bij mooi weer en onderweg naar De Blokker (?) , wat eten in het dorp van Bloemendaal. Een voor ons onbekend restaurant Fleurie trok onze aandacht. Vanwege het mooie weer konden we buiten zitten. De bediening vanaf het eerste moment vriendelijke en behulpzaam. Gelijk, ongevraagd, groot karaf met water en olijven op tafel die later weer werd aangevuld. Lekker apart bier en een goede rosé. Broodje met Rosbief, pesto, Parmezaans etc. etc. Broodje Geitenkaas uit de oven prima van smaal en hoeveelheid. Bij her broodje carpaccio werd zonder problemen het broodje vervangen door salade. Van een heerlijke lunch genoten en komen zeker terug voor meer.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Fleurie is een heerlijke, relaxte plek in Bloemendaal met gezellige bediening en een goede sfeer. Ze zijn gespecialiseerd in de landkeuken waarin lokale kwekers en seizoenen centraal staan. Ook streven ze naar een eerlijke manier van koken en dat proef je! Ik kom er bijna wekelijks en kan de Ravioli met ricotta, citroen, rucola, basilicum en parmezaan van harte aanbevelen! Zo ook de Quiche met courgette, knolselderij, geitenkaas, salade en salsa. Ook de soepen zijn heerlijk en smaakvol, met name de wortelsoep met gember crème fraiche en koriander. Als afsluiter neem ik meestal de worteltaart - heerlijk van smaak en glutenvrij! Nogmaals van harte aanbevolen!
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Midden in Bloemendaal zit een volgens mijn tafelgenoot een restaurant met bric a brac interieur maar wat ik zelf een wel uitgekozen allegaartje noem, gezellig. De escargots waren verrassend qua opmaak (lekker), goede bietensalade met kaas, mooi opgemaakt. Prima kabeljauw in wijnazijn gekookt (een beetje ceviche), maar met veel te zoete bietjes (daar kon de azijn niet tegen op), wel weer prachtig opgemaakt. Een prima plek om op je gemak te lunchen, te hangen, te drinken en in het weekend (begreep ik) te dineren. De huiswijn was goed, dus echt wel een plek om vaker te komen (als je in de omgeving woont).
Walter S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Bijzondere combi van zeer ontspannen bediening, maar wel met aandacht voor details, echt lekker eten; bekende gerechten maar wel met net even meer smaak dan je meestal ziet. Zeker weer eens naar terug!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Gezellige tent, maar het eten was matig. Zeker gezien hoge de prijzen. De cappuccino was eigenlijk een kleine koffie verkeerd en erg lauw. We hadden de bietensoep besteld. Niet echt bijzonder met een zeer klein stukje geitenkaas. Die van mijn tafelgenoot was bijna koud. Ik was al bijna klaar met mijn soep toen zij haar soep weer terug kreeg. Leek te lang in de magnetron te hebben gestaan, want de zijkanten van de kom waren helemaal rood van het borrelen van de soep. Waarom dat zó lang moest duren? Wel fijn dat je meteen een kan water op tafel krijgt.
Ingeborg A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Als je van een niet opgeprikt restaurant houdt, lekker rommelig en toch een beetje classy, is dit echt een goede keuze. De producten zijn vers, ik geniet vooral van de heerlijke( rauwe) tartaar van ossehaas en een tartaar van tonijn die er altijd wel op de kaart staan of de salades. Laatst na een middag behangen laat aan tafel gegaan voor lunch, Escargots met het heerlijke brood van Fleurie (met zoute boter) gegeten, een dozijn met z'n tweeën , bordje gezellig tussen ons in. De wijnen zijn goed en ook per glas te bestellen, heerlijk dat je een karaf water op tafel krijgt. Bediening vind ik gewoon prettig en redelijk goed (onervaren maar "well mannered" is toch beter dan ervaren en zeer onplezierig in doen en laten), eigenaresse gedraagt zich vaak Bloemendaals (herkent je nooit)...maar schijnt best okay te zijn. Tentje past goed in de kakstraat van dit bijzondere dorp. En O ja je kunt hier ook prima in je eentje aan een tafel met je laptop gaan zitten, er liggen fijne glossy's en bijzondere kookboeken! En er is altijd wel iets spannends te horen aan de tafeltjes links en rechts…!
Robert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Erg leuk restaurant, zeer sfeervol en vriendelijke bediening. Dinee voor 2 incl fles wijn voor € 75,- vond ik een prima prijs. Voor en hoofdgerecht was zeer smakellijk en goed gepresenteerd.

Aanrader!
Florine K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Met een vriendin geluncht.
Positief: vers en lekker, goed brood, kraanwater op tafel, zeer snelle en vriendelijke service.
Negatief: de porties zijn vrij klein en de prijzen zijn helemaal uit de bocht gevlogen. Portie gamba's van 15 stuks voor 15 euro, salade met geitenkaas een tientje, je bent hier wel in Bloemendaal en dat zul je kennelijk weten ook...
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Afgelopen jaar regelmatig bij Fleurie gegeten voor de lunch. Vorig weekend weer, beefburger en tomatensoep, voor onze dochter een boterham met kaas. Het eten bevalt altijd erg goed, zo ook deze keer. Kwaliteit van het eten is goed en consistent. Prijs-kwaliteit verhouding is prima in orde, zo zijn de uitgebreide lunchgerechten bijna allemaal onder de 10 euro en kost een boterham voor de kinderen met uitgebreid beleg 2 euro. Bediening is erg attent en vriendelijk.