Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein

Kerkradersteenweg 4 6468 PA Kerkrade Nederland Kaart

Over het restaurant Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein

Slotgracht, kasteeltuin en vijverpartijen

Welkom bij “De parel van de Anstelvallei”. In het puntje van Limburg, tegen de Duitse grens, straalt dit restaurant een vorstelijke allure uit. Je kunt hier prachtige fiets- en wandeltochten maken door het Zuid-Limburgse landschap. Des te verdiender is daarna een uitgebreide lunch, maar ook de dinerkaart is om je vingers bij af te likken. Het kasteel wordt omringd door een slotgracht en beschikt over een schitterende barokke kasteeltuin met vijverpartijen en fonteinen. Need we say more?

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Fletcher Hotel Restaurant Kasteel Erenstein

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
7,2
6,7
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Tijdens een bruiloft hier een diner genoten - buiten de reguliere kaart om - en hoewel de vooruitzichten positief waren, viel het uiteindelijk flink tegen. Vooraf een eendenpaté die gortdroog was en wat kaal aanvoelde door gebrek aan bijvoorbeeld toast. Alternatief was een doradefilet zonder enige smaak en weinig onderscheidend. Hoofdgerecht een ossenhaas die amper de pan had geraakt: bloedrood, al was het vlees boterzacht en begeleid van één asperge die veel te lang had gekookt. Hier was het vis alternatief een kabeljauwfilet waar geen kruidenmolen of marinade aan te pas was gekomen: inspiratie- en smakeloos. Het dessert bestond uit chocolade lavacake, met een bolletje ijs.
De bediening zelden zo slecht meegemaakt: kon geen lachje vanaf, hele bestellingen (van drankjes) "vergeten" en consequent niet rondkijken. Daarnaast op de vele gasten ook te weinig medewerkers om de bediening soepel te laten verlopen. Dan het decor: daar viel niets aan te verpesten, een idyllisch kasteeltje in een groen heuvellandschap heeft weinig meer nodig.
brusselmans .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Eten en locatie zijn in orde, de bediening in het restaurant viel nogal tegen. 2 obers die nogal rommelig en niet efficiënt werkten. Beide (nog) jonge knapen die duidelijk nog een en ander moeten leren. Maakten nauwelijks oogcontact met de klanten, liepen veel heen en weer. Ruimden de (gebruikte) glazen en bestek niet op. Kwamen niet informeren en gaven geen keus bij wijn verzoek. Pas op navraag werd dit gedaan. Vergisten zich ook in het arrangement, voornamelijk omdat ze door elkaar heen werken.
anneke.omloo .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Een prettige ambiance, perfecte bediening, mooi opgediende gerechten, heel goede op temperatuur, dat komt door de kleinschaligheid en de keuken dicht bij de kasteelzaal waar we heel gezellig zaten.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Totaal beeld viel tegen , dat hebben we wel eens beter gehad bij Erenstein, te veel tijd tussen de gerechten.

heel jammer de accomodatie is prima.
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Super ontvangst, heerlijk eten, gezellige sfeer, bijzondere en mooie locatie, goede prijs-kwaliteit verhouding, bijzondere gerechten. Enige minpunt was de beperkte keuze op de kaart.
Leen F.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
perfecte​ ambiance. we hebben echt genoten van ons etentje. chapeau voor de bediening. voor herhaling vatbaar.
we komen zeker binnenkort terug

Lea K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Prima avond gehad. terwijl een grote groep in een andere ruimte ontvangen werd kregen wij een persoonlijk ontvangst en werden we naar onze tafel gebracht. WE hebben genoten van de gerechten en als laatste tegen meer prijs, van de bijzondere kazen. De wachttijd tussen de gerechten was uitstekend. Erg fijne bediening. Een aanrader!!
Carinda .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wij hadden een lunch gereserveerd bij Kasteel Erenstein. Bij aankomst duurde het lang voordat we geplaatst werden aan een tafel. De drankjes werden meteen opgenomen, echter kwamen deze ruim 20 minuten later pas aan tafel. Ze waren ook erg lauw (warme chocomelk en een koffie). Er was in een zaal ernaast een grote partij en daar ging alle aandacht naartoe. Rondom ons waren redelijk wat high-tea's aan de gang, maar rumoerig was het zeer zeker niet. Het was rustig en prettig om te zitten.

We kregen een 3-gangen keuze menu. Wij hadden als voorgerecht de pulled pork, erg droog maar wel lekkere mosterdsaus. De gelei die we erbij kregen op het bord (gember/citroen en tomaat) waren erg vies en de maïs was rauw. We kregen wel genoeg brood erbij.
Als hoofdgerecht hadden we eerst een ossenhaas gekozen, echter kregen we later nog de keus om dit te veranderen naar hert. Dit hebben wij gedaan en daar waren we erg blij mee. Het vlees was ontzettend mals, het smolt bijna op de tong. De cranberry saus die erbij hoorde was smakelijk en precies genoeg. Ook hier zat weer een gelei bij, dit keer van zoete aardappel, helaas ook dit keer niet lekker.
Het dessert was een zoete verassing van de chef, met vanille ijs, crumble, vanille saus, panna cotta van sinaasappel en een gelei van sinaasappel. Geen verassing, dat de gelei weer niet lekker was. De smaak van sinaasappel kwam bij de panna cotta niet boven, waardoor die vrij smakeloos was. Het ijs, de vanille saus en zeker de crumble waren lekker.

Ondanks de wat trage service en het over het algemeen redelijke eten hebben we een hele leuke middag gehad.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wat een enorme teleurstelling! De locatie en inrichting is mooi, alhoewel wij niet in de hoofdzaal zaten. Ik heb in heel wat restaurants gegeten maar dit was een van de slechtste ervaringen. Het personeel is een grote chaos, als je ze tenminste ziet. De glazen werden na het aperitief niet van tafel gehaald, ook de andere niet gebruikte glazen bleven staan. In plaats van de wijnkaart kreeg ik nog een keer de menukaart. Mijn vrouw kreeg de bestelde wijn in het aperitief glas geschonken. Het voorgerecht, pulled pork met truffelsaus was niet slecht, maar een zweem van truffelsmaak was niet te bespeuren. Ook niet in de amuse van stoofvlees zou een truffelmayonaise zitten. ook niet geproefd. Het enige dat warm was aan het hoofdgerecht was het bord. Helaas was dat onvoldoende warm om de gerechten op smaak en temperatuur te krijgen. De potentie van dit gerecht, hertenbout was goed en de presentatie van dit gerecht oogde goed. Voor een meerprijs van € 7,50 had ik een kaasplateau genomen. Het kwam met 4 kazen. Toen ik vroeg welke kazen het waren kreeg ik de volgende toelichting: "dit is old amsterdam, dat is een zachte kaas, deze kaas begint met Mont maar de verdere naam kan ik niet uitspreken en dat is een zure (!?) kaas". Schandalig om zoveel geld te vragen voor kwalitatief mindere kazen. Obers waren tijdens het diner sporadisch te bekennen. De wachttijd was dan ook enorm, tussen iedere gang zeker 45 minuten tot een uur. Koffie hebben we maar niet besteld. De jassen moesten we zelf zoeken want er was weer geen personeel in velden of wegen te bekennen. Toen we de vorige dag in het hotel afrekenden bleek ook de rekening niet te kloppen.
Het is zo jammer. Dit restaurant zou alles kunnen hebben om tot iets moois uit te groeien. De gerechten werden mooi opgediend en het (koude) vlees was van goede kwaliteit. Ik hoop van harte dat er een flinke bezem door het personeel gaat. Om te beginnen moet er iemand komen met overzicht en het vermogen te delegeren. De obers moeten zich regelmatig laten zien en vragen of alles naar wens is. De keuken is op zich prima, laat die mensen maar zitten.
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Beter dan de score doet vermoeden. Een bijzondere ambiance en goede kwaliteit. Locatie heeft de potentie om uit te groeien naar een cullie spotplek voor en bredere doelgroep in Limburg. Daarvoor moeten her en der echter nog enkele puntjes op de i worden gezet. Ontvangst was mager. In een lege eetzaal kregen we de slechtste tafel achter de constante op en dicht slaande deur van de keuken aangeboden. Na niet akkoord kregen we van hoger geplaatste echter 'wel de vrije keuze. Kwaliteit van de gerechten en wijn was prima. Alleen het tafelwater was minder. 'Plat water' dat naar beter kraanwater smaakte maar niet de hoge prijs waard was. Samengevat een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar vleugje ouderwetse romantiek in combinatie met een goede keuken.
w.botermans8 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Fantastische lokatie midden in de natuur. In een kasteel eten doe je niet elke dag. De kerstfeer maakte het helemaal af. Alles was tot in de puntjes verzorgd.
Hightown H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Samen met 2 collega's een nacht geslapen in het naastgelegen Hotel geslapen en hier gedineerd. We hebben daar carpaccio, ossenhaas en hertenbiefstuk gegeten in een mooi decor. De lokatie is erg leuk in het uitgelichte kasteel. De kwaliteit van het eten is goed maar de prijs is daar ook naar. De grap werd bij ons aan tafel wel gemaakt dat we na afloop nog even naar de Mc Donalds moesten maar toch hadden we na afloop allemaal voldoende gegeten
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
we waren er met een AH actie, het was ERG goed en dus betaalbaar !! Leuke bediening , geen kapsones Wij komen zeker een keer terug !!
antoinebellink .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Zoals aangegeven was ontvangst, kwaliteit van de gerechten en de vriendelijkheid van het personeel prima in orde.
Een minpunt: we moesten erg lang wachten (een uur) voordat het eerste gerecht uitgeserveerd werd.
We kregen wel na drie kwartier een kleine amuse maar dat was te weinig om het eerste uur te vullen.
Bij eerdere bezoeken werd brood/boter geserveerd bij aankomst en wellicht goed om dat weer in te voeren.
Het keuze drie-gangen-menu (AH-actie) (met de mogelijkheid om of een tussengerecht te nemen of een toetje) was verder prima.
Silvy R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heel goed restaurant ,met een prettige sfeer en vriendelijke bediening,voor een gezellig en heerlijk avondje uit echt een aanrader
Geert X.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Vishoofdgerecht met gewoon mes i.p.v vismes. In het suikerpotje stond geen lepel. Het bestelde brood moest twee keer nabesteld worden.
smulpaapje60 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met de AH aktie hier met vrienden gaan eten. Ging al fout met de reservering, was voor 4 geboekt maar er stonden maar 2 personen op de lijst. Toch na wat heen en weer geschuif een tafel gekregen. Vervolgens werden we vergeten. Personeel was druk met NIET aanwezig zijn in het restaurant. Na veel gezwaai werden eindelijk de drankjes opgenomen. Weer 20 minuten later na wat aandacht trekken werd het eten opgenomen. Men had een speciaal menu vanwege deze aktie (€ 39,50 pp) Hierover kan ik eigenlijk heel kort zijn. De porties waren heel klein en smakeloos. De ober kwam zelfs vertellen dat de amuses op waren en als compensatie kregen we een klein stukje eenden rillet. Dit is geen adres waar we nog eens naar toe zullen gaan.
nienkegroenev .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wij hebben een gezellige avond gehad in dit romantische kasteeltje. Heerlijke kalfssukade gegeten! Het restaurant is gelegen in mooi kamer van het kasteel. Beetje knusse huiskamer sfeer. Het is zeker geen sterren-restaurant, maar dat pretenderen ze ook niet.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Voor een zakenlunch neergestreken op het terras. Prachtige locatie!
De bediening was vriendelijk, maar behoorlijk traag en chaotisch, ondanks het feit dat er weinig andere gasten waren. Mijn lunchpartner bestelde muntthee. Dit werd geleverd met een aantal verrotte muntblaadjes tussen de verse in. Op zijn bezwaar hiertegen werd niet gereageerd, dus hij heeft ze er uiteindelijk zelf maar uitgevist. Mijn jus d'orange kwam gewoon uit een pak. We bestelden beiden een salade met gerookte zalm. Na een behoorlijk lange wachttijd, werden ze uiteindelijk geserveerd. Mooi opgemaakt en de smaak was uitstekend.
Al met al niet voor herhaling vatbaar ondanks de prachtige locatie.
kheybetli .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Het eten had weinig smaak,het boord smaakte naar het afwas,er waren heel veel muggen,er kwamen heel veel lawaai van het keuken vandaan als de klap deuren open gingen,we hebben helemaal spijt dat we zijn gaan eten daar. Het personeel was vriendelijk.