Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof | Restaurant Us Heit

Hofplein 29 8911 HJ Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof | Restaurant Us Heit

Culinair genieten in een vorstelijke ambiance: het kan in Restaurant Us Heit, gevestigd in een voormalig 18e-eeuws paleis van de Koninklijke familie. Proef de verrassende gerechten van de chef-kok en dineer in een vorstelijke sfeer vol historie en romantiek. Bij mooi weer kun je heerlijk vertoeven op het gezellige terras. Is het een regenachtige dag? Neem dan plaats in de prachtige serre, dat een mooi uitzicht biedt over de schitterende hoftuin.

Dit restaurant is ook uitermate geschikt voor een uitgebreide lunch of een heerlijke High Tea.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof | Restaurant Us Heit

• : Parkeergarage Zaailand en parkeergarage Oldehove

High Tea:
Maandag t/m zondag tussen 13.00 - 15.00 uur
Lunch:
Maandag t/m zondag 12.30-17.00 uur
Diner:
Maandag t/m zondag 17.00 - 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof | Restaurant Us Heit

Eric D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heel goed gegeten. Bediening kon iets alerter zijn om ons goed te bedienen. Mooie gebouw en inrichting.
Olga R.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Historische ambiance is erg sfeervol. Bediening was vriendelijk. We waren de enige in de lieflijke tuin voor een aperitief want aan de achterkant was op het plein een heavy metal podium:) Goede prijs-kwaliteit en lekkere wijn bij driegangenmenu.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Een heerlijke, rustige setting op een mooie zomeravond in de tuin van dit hotel in het centrum van Leeuwarden. En nu alleen het eten dus. Helaas was dit een grote teleurstelling. Het voorgerecht van slappe tonijn zonder smaak in een kom gevuld met quinoa was echt niet te eten. De eendenborst bij het hoofdgerecht was redelijk maar de groentenmix erbij was zeer matig en het leek dat de zout en peper op waren in de keuken. Wij vestigden onze hoop dan op lekkere toetjes. We moesten eerst 45 minuten wachten op dit nagerecht. Helaas waren deze toetjes ook zeer matig: droog en met weinig smaak. Wij hadden het idee dat de chef-kok die avond vrij was en dat een nieuwe stagiaire zich moest redden in de keuken.
Albert B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
In de indrukwekkende 18e eeuwse eetzaal keken de portretten van de Friese Nassaus welwillend op ons neer . Wij begonnen na een amuse met Fries roodbont tartaar -een olijven hoorntje met een mengeling van nagelkaas créme en stukjes worst- vervolgens een op de huis gebakken dorade op een macedoine van tomaat, courgette en paddenstoel met een voortreffelijke vandauvan saus (een Indiase kerrie in Franse vertaling) en tenslotte een Napoleon ganache. Die bestond uit mascarpone gerold in een vel basilicumgelei met smeltend sorbetijs van mango. Wij dronken daarbij een stevige chardonnay. Het was een heerlijk geraffineerd dinertje.
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Heel fijne ontvangst, leuke, vlotte, professionele obers die wel mee konden lachen met ons familiegezelschap. Het eten was lekker, de wijnen ook... maar een aantal van ons had het op prijs gesteld als er nog wat extra’s zouden zijn. We konden wel frietjes krijgen maar die zouden pas klaar zijn als het eten op was.
Maar al met al goed eten, lekker!
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Voor ons was het een culinair genot en echt het gevoel van uiteten, met prima onderhoudend en sfeer aanvoelend personeel, in een unieke ambiance...daarom minder geschikt voor onder de 30 jr ....wij komen in ieder geval terug
Tsjikke V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
We hebben erg genoten en komen zeker terug
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Kerstavond. Viel ten opzichte van voorgaande keren wat tegen. We zaten niet in de hoofdzaal hoewel we het idee hadden dat deze niet geheel vol zat. Er werd matig ingespeeld op de wensen van onze zoon. Mijn moeder zat wat laag en een extra kussen werdvpasv gebracht toen we v vertrokken. Het wijnarrangement was goed en passend maar ik miste een dessertwijn bij het dessert. Kortom minder dan we gewend waren.
D.A. W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het eten was gewoon heel erg goed. Ons wat lang op je drankje wachten. Zeker voor herhaling vatbaar. Top! Vriendelijke groeten D.A. Wittebol.
DD S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Prima diner, attente bediening.
Keuzediner zou iets uitgebreider mogen (incl. bijlagen die nu moeten worden bijbesteld).
GJ B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was prettig en ontspannen. Stelde zich kwetsbaar op. Wel veel tijd tussen voor en hoofd.

Gerechten waren heerlijk, smaakvol en kleurrijk. Wij kwamen al vaker. Door AH actie is het betaalbaar en leuk om te doen
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Een feest om te dineren, zowel qua ambiance als qua keuken!
De bediening was uiterst vriendelijk en verzorgend.
Een echte verrassing in Leeuwarden!
Margriet Z.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Had graag iets meer patat
gewild bij extra bestelling en 2 bolletjes extra bij het broodplankje. Voor de rest was het heerlijk.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Bediening en het eten was perfect. Jammer dat de schilderijen niet mooi uitkwamen met de verlichting. De locatie was ook perfect!
Teuntje V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten! De chef mag trots zijn op zijn creaties. Prima porties, verrassende smaakcombinaties en een elegante opmaak van de borden. Enige opmerking: het hoofdgerecht was van een iets minder (hoog) niveau dan voor- en nagerecht, en daarmee voor een upgrade vatbaar. Want wie de lat hoog legt, moet 'm ook hoog houden...
Het bedienend personeel was voorkomend en vriendelijk. Van de sommelier kregen we een uitstekend wijnadvies bij voor- en hoofdgerecht, alles per glas verkrijgbaar en zeer schappelijk geprijsd. Ik kan iedereen dit restaurant van harte aanbevelen!
Tineke D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
We werden vriendelijk ontvangen en dankzij het mooie weer heerlijk buiten kunnen dineren . De keuze voor het Ah menu is beperkt maar wat we voorgezet kregen zag er prachtig uit en smaakte heerlijk . Als afsluiter raad ik het chocolade taartje aan : verrukkelijk .
Sjaak29 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Alles prima in orde. Vriendelijk. Geeft het gevoel dat je heel sjiek eet tegen betaalbare prijs.
Aanrader. Maakt niet uit dat je met AH bonnen eet.
greebarth E.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Heel bijzondere sfeer door het prachtige gebouw, mooie achtergrondmuziek, mooi opgediende maaltijd, ondanks AH bon toch perfect, is wel eens anders, personeel heel attent, jammer dat er geen leesbrilletje voor mijn man op voorraad was (hij vergeet er altijd een mee te nemen). Goede wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Alle gerechten waren bijzonder mooi opgemaakt en smaakten voortreffelijk. Echt een aanrader.
Compliment voor de Kok en het personeel.
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
een restaurant gelegen in het stadhouderlijk paleis met een indrukwekkende gevel. Ook binnen straalt het grandeur uit. We hebben heerlijk gegeten. Gestart in de tuin en geëindigd in het restaurant. We kwamen hier via de AH actie. De keuze was te maken uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 3 desserts of koffie. Voor het garnituur en voor het voorgerecht moest een bedrag (ik meen 3,50 of 4,50) worden bijbetaald. Niettemin konden wij goed uit de voeten met de wellicht wat beperkte keuze. De IJsselmeerbaars met quinoa en heel veel gegrilde groente was heerlijk net als het dessert waarvoor we een chocoladebombe hadden gekozen.