Flantuas

Emoeweg 4 8218 PC Lelystad Nederland Kaart
31-320288230

Meer informatie over restaurant Flantuas

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bij binnenkomst krijg je het gevoel dat je in een bedrijfskantine zit, sfeerloos dus. Het eten was op de friet na bepaald niet om over naar huis te schrijven. Waarbij ik het absolute dieptepunt beleefde bij het nagerecht. Appeltaart gemaakt met margarine, een vreselijke dooddoener. En daarnaast een bol ijs dat niet met room gemaakt is maar met vet. Ik kon het niet opeten zo slecht was het. De bediening bij Flantuas was wel zeer vriendelijk. Wel jammer dat er niks met mijn klacht werd gedaan.
info140 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Wij namen de logerende kleinzoon mee, omdat vanaf het terras voortdurend vliegtuigen en helikopters te zien zijn die landen of opstijgen, vaak gaat het om lessen. Ditmaal gaf ook een stuntvlieger een onverwachte show, waar vooral kleinzoon van genoot

Het eten hier is wel aardig, maar de enige echte hoogvlieger was de "wereldburger" waar dan ook veel mensen voor komen.
Ik niet : Ik nam het brood met twee gehaktballetjes. Dat vlees was goed maar te droog. Wel prima was de tosti die kleinzoon verorberde, maar dat vind ik nogal normaal. De bediening was vriendelijk, maar soms te lang afwezig
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vandaag heerlijk geluncht bij Flantuas op vliegveld Lelystad. Wat een leuke ervaring is dat. De kaart is wat beperkt, maar de gerechten zijn goed en de bediening is erg goed en heel leuk gekleed. Kortom de moeite waard voor een bezoekje.
Koos G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Lunchen bij Flantuas. Het was FEEST!

Op 1 juli hebben mijn vrouw en ondergetekende een onvergetelijke middag gehad. Lunch op het terras van Restaurant “Flantuas” op Luchthaven Lelystad. Ik zeg en schrijf wel eens “Sommige mensen horen niet thuis in de HoReCa”. Nou, beste mensen. Bij Wilma en Gehard Flantua is het tegendeel waar. Wat een gastvrijheid en wat een lekkere gerechten. Om direct met onze waardering te beginnen 9 en 9+. We genoten van het “mondvermaak” en aten o.a. Aardappelsmeerboel, Scharreleismeerboel, gerookt rundvlees met uienchutney en kippenlevertjes. Hoog op smaak en ieder gerecht was een “gebakje”. Mooi gepresenteerd en ontzettend lekker. Nadat we hiervan hadden genoten zag ik een “Wereldburger” voorbijkomen. Het water liep mij door de mond. Wat zag dat er smakelijk uit!
Ze hebben een mooie kaart met originele en creatieve benamingen.

De visie van Wilma en Gerhard betreft overstijgt niet alleen die van de gemiddelde HoReCa mensen als het gaat over gastvrijheid, nee als je kijkt naar hun aanpak van voedselverspilling en op duurzaamheid en verantwoord inkopen (70% van de versproducten worden in een straal van 45 kilometer rond de Luchthaven Lelystad ingekocht) dan is dat een extra reden om het restaurant te bezoeken. Als bonus krijg je dan alle bedrijvigheid op de luchthaven kado. Je zit er pal op.

Van harte aanbevolen door Jannie en Koos Groenewoud. 1 juli 2015.
Mutsaerts .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Wederom genietend van overheerlijke zelfgemaakt carrotcake en kopje thee naar landende en stijgende Lockheed zitten kijken.
Altijd genieten hier bij Flantua 's en van voortreffelijke service, eten, uitzicht en natuurlijk de luchtvaartsfeer!
Govi .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
We voelde ons belazerd. Of we 7 of 10 bitterballen willen. Nemen we er 10, maar na 7 was de mosterd op. Mogen we nog wat mosterd? Zeker.. Bij de afrekening zagen we dat we voor de extra mosterd morsten betalen.. En dat op zo'n dure rekening..
Jef D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wederom heerlijk gebruncht in dit restaurant. Mooi weer dus lekker op het comfortabele terras met uitzicht op start- en landingsbaan. De wereldburger is werelds en een aanrader. Flevoburger daarentegen iets te kaal evenals de salade met zalm. Daar kunnen nog puntjes bij gesprokkeld worden.
Compliment aan de gastvrije bediening.
acantus .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Door de aanprijzingen dacht ik dat ik er met mijn dieet, geen smaakversterkers en geen kunstmatige aroma's kon eten. Dat bleek niet zo te zijn. De kaas tosti die ik vervolgens bestelde, rook lekker en smaakte lekker en was van iets anders dan gewoon brood gemaakt. Een glas water uit de kraan wordt zelfs met een citroen schijfje geserveerd. Het is een prima plek om voor 2 mensen die tussen Amsterdam en Groningen elkaar willen treffen en iets redelijks te eten. De inrichting is wat ouderwets maar het royale uitzicht op de vliegtuigen is leuk. Prima parkeren en zo weer op de autoweg. De bediening was uitermate vriendelijk en attent.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Wij hadden in NRC Weekend over dit restaurant gelezen. En zijn het eens met de goede recensie die het restaurant kreeg. Wij hebben gelunched met een heerlijk glas witte huiswijn, kippenbouillon,kaaskroketjes, een wereldburger en broodje pastrami met zuurkool. Ook is het erg genieten van het speciale uitzicht op Lelystad Airport. We kregen verder van de gastvrouw ook leuke tips voor andere goede restaurants. Top!
Fijn dat nieuwe gasten tevreden naar Lelystad komen en tevreden weer huiswaarts gaan.
arnout .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Hier gaan we af en toe naar toe om gezellig op het terras te zitten en ondertussen te genieten van een heerlijke lunch.
De kaart is zeer uitgebreid, alle gerechten welke wij tot op heden hebben geprobeerd, waren zeer goed van smaak, mooie presentatie, en de prijzen zijn in verhouding tot het gebodene. Bediening zeer alert en vriendelijk
DavidPrice .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Grappig, de kaart is werkelijk niet te doen. Warrig en veel te uitgebreid.
Maar.... Ze doen erg hun best, witte wijn heerlijk, bier goed en bediening prima. Stoofvlees uitstekend! Mooie jus en smaak prima. In 2017 wordt dit een hotspot, dus maak de kaart simpel. 3 voor, 4 hoofd etcetc . De kok kan het!
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Bijzondere locatie. Eetcafe met vliegersallure. Zeer attent ontvangen en goede uitleg bij de kaart. De tapas van Flevolandse producten wordt mooi geserveerd en is zeer gevarieerd van smaak. Polderhoen blijkt een wel zeer smakelijk bereidde kip te zijn. Een mooie Argentijnse witte huiswijn is zeer passend. Als toetje hadden we een brownie gemaakt van aardappel. Zelfs het gebruikte aardappelras werd op ons verzoek achterhaald! Verrassend lekker. Tenslotte werd ons op vriendelijke wijze uitgeleide gedaan. Kortom een restaurant waar we ons zeer welkom voelde. Komende zomer nog maar eens langs om de vliegtuigen bij daglicht te spotten.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
De onoverzichtelijke menukaart vraagt uitleg, maar de bediening is enthousiast behulpzaam. Ga hier niet naar toe voor een schnitzel, biefstuk of varkenshaasje. Maar de kipsaté (heet op kaart saté polderhoen) smaakte goed. Had wel iets van groente of minimaal bakje gemengde sla bij gemogen. Ook "de wereld burger" smaakte prima. Voor een kopje koffie € 3,75 is abnormaal duur (op bon "dubbele espresso") en € 3,60 voor een wit wijntje betaal je thuis voor een hele fles. Samengevat: ingewikkelde kaart, lekker gegeten en koffie en witte wijn te duur.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
prima club, zelfs voor een heerlijke espresso en appeltaart. en wat een bijzonder aardige bediening. wel een bijzonder "lastig" te lezen menukaart. net even te "blits" in elkaar gezet, maar ja...de gerechten zijn in ieder geval wel goed.
WRH .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Al jaren een enorm leuke plek met goed eten.
In de zomer zit je heerlijk buiten bijna bovenop de startbaan, in de winter is de sfeer binnen ook gezellig en knus.
De wereldburger is precies dat: wereldberoerd in de omgeving en altijd goed.
Het personeel altijd even attent, vriendelijk en vlot.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Lekker eten, sommige producten wel voor een forse prijs maar altijd wel erg lekker. Zeker bij mooie weer is het ideaal om op het terras te zitten en de vliegtuigen stuk voor stuk te zien vertrekken. Bediening doet erg zijn best maar is soms wisselend waarbij soms het bestellen wat langer duurt maar al met al een dikke voldoende.
Arie Z.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Leuke kaart, leuke bediening, Goed eten! Aardig concept, wat je eet komt uit de regio met naam en toenaam op de kaart. Met mooi weer een super locatie, leuk uitzicht op het vliegveld. Maar zeker als goed restaurant gewoon altijd zeer de moeite waard!
j V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Even iets anders dan een snelle hap in een snel-weg-restaurant. Met een kleine omweg vanaf de A6 kom je al rap bij het luchthavenrestaurant van luchthaven Leystad. Alle tafels hebben een schitterd/goed uitzicht op de landingsbaan. De inrichting van de zaak is natuurlijk op de luchtvaart gericht, net als de namen van de diverse (lunch)gerechten.

Het personeel is bijzonder gastvrij en denkt mee bij het maken van de de keuze. Zo ontstond, aan het einde van de lunchservice, toch nog een zalmsandwich geheel aan de wens aangepast.

Snel, vriendelijkheid, goede kwaliteit: het kan dus wel voor een goede prijs.

Hier komen we terug.