Flamboyant

Meer informatie over restaurant Flamboyant

7,1
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Leuk ingerichte zaak, aardig personeel. Was met een goede vriend, We namen het maandmenu (voorafje, hoofdgerecht, dessert) Ik had soto ajam; lekker maar het had weinig met Soto Ajam te maken. Klein kopje ook. Mijn goede vriend had pangsits. Ze waren lekker maar het sausje kwam volgens ons uit een flesje. Hoofdgerecht voor mij Daging Smoor. Bord vol rijst 5 stukjes Daging Smoor (overigens wel smaakvol) drie schijfjes komkommer, drie stukjes kroepoek, één stokje saté. De andere kant van de tafel had nasi, saté en voor de rest dezelfde bijlage in hetzelfde aantal. De Indonesische keuken aldaar is een beetje op de "nouveau cusine" toer, kleine porties en veel lucht. Had daar toch iets meer van verwacht.
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Partner jarig! Lekker indonesisch leek ons wat,
De lachende Javaan was dicht, dus nu Flamboyant proberen.
Zeer aardige bediening, het duurde allemaal wél erg lang en dan gaat de ietwat jankerige muziek, André Hazes op zn indonesisch, zoiets, wel een beetje op de zenuwen werken. Het restaurant is ook beetje hel verlicht, maar dan kan je ook goed zien wat er op je bord ligt.
En wat ik daar op kreeg was heel erg lekker.
Prima sappige Ikan Bumba Bali, eigenlijk nog niet eerder zo lekker gehad! Dat maakt veel goed.
Nino S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hadden rijsttafel met 4 personen, het was heel lekker. Alles zag er vers uit en zo smaakte het ook. We hadden all-you-can-eat dus konden bijbestellen als we meer wilden, maar we hadden echt genoeg.
Jammer dat drankjes soms wat lang duurde en dat lege glazen niet werden weggehaald.
Voor de rest helemaal top.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bij toeval, maar zeker niet de laatste keer. Rijsttafel zoals die hoort te zijn, gevarieerde samenstelling, origineel Indonesisch gekookt, net goed pedis, heel smakelijk en ruim voldoende. Rustige professionele service, vlotte keuken. Prima ambiance.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Speciaal voor de Daging Rendang naar Flamboyant gegaan. Zijn hier al meer geweest. Elke keer weer een feest. Ook de plateservice saté schotel van mijn vrouw was prima voor elkaar. Vriendelijke en goed bediening en leuke Indonesische sfeer. Absoluut niet duur, vooral maandag tot en met donderdag zijn er aanbiedingen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Op maandag is niet erg makkelijk om een restaurant te vinden die geopend is. We kwamen terecht bij Flamboyant klein zaak aan het begin van de kleine Houtstraat.
Als je Indonesisch eet dan kies voor een rijsttafel ! Zeer attente jonge man gaf ons het advies over de diverse rijsttafels. Alle gerechten vol en divers van smaak en qua hoeveelheid meer dan voldoende. Kortom, heerlijk Indonesisch gegeten. We komen vaker dat is zeker. doe iets aan je inrichting !
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gisteren voor het eerst hier gegeten met een gezelschap van 5 personen.
Laat ik beginnen bij het belangrijkste, het eten. De starters waren heerlijk, ik had de Flamboyant Combo waarbij je zowat van elk type starter een hapje voorgeschoteld krijgt op één bord. Dikke prima want elke hap was niet te versmaden. Van harte aanbevolen dus en dit bord mocht gedeeld worden met 2 personen.
Als hoofdgerecht hadden we Daging Bali, Daging Wotjok, Daging Bistek, Rijsttafel Sateh en het Flamboyant menu. Ik heb geen van Sateh's van de Rijsttafel alsmede een onderdeel van het Flamboyant menu geproefd, maar aan de gezichten van mijn companen was heel makkelijk te zien dat ook die gerechten prima keuze's waren.
Persoonlijk vond ik het Flamboyant menu te veel gedoe met kleine schaaltjes en het leek mij dat bij een lekker schaaltje je dan al gauw zou kunnen vinden dat het te weinig was. De hoeveelheid aan eten bij elkaar was wel genoeg zag ik.
De Rijsttafel Sateh zag er ook heel goed uit, maar je moet dan wel echt je zinnen hebben gezet op een avondje sateh eten. Daarom was ik blij dat drie van ons een gewoon hoofdgerecht had gekozen. Hoewel de keuze qua hoofdgerechten naar mijn mening beperkt was hebben we toch 3 hele goede gerechten weten te kiezen. Voor de pittige eter zoals ik was Daging Bali perfect, heerlijk gaar draadjesvlees (rund) in een sambalpasta. Bistek was meer ketjap van smaak en de Wotjok meer zoetig. Allen echt topgerechten. De Wotjok en Bistek waren meer voorzien van groente dan Bali. Man man man, wat een smaken. Daarom voor mij een dikke dikke 10 voor het eten. De kwaliteit en de grootte van de porties afgezet tegen de prijs per gerecht, variërend tussen 19 en zo'n 24 euro, is voor mij dan oké, ware het niet...

Kijk ik even verder dan alleen het eten, dan valt op dat we wel erg lang hebben moeten wachten op het hoofdgerecht. De bediende gaf na afloop toe dat er die avond wel wat capaciteitsproblemen waren. Ik heb de rekening niet onder ogen gekregen, maar gezien wat we per persoon af moesten rekenen leek het erop alsof we gecompenseerd werden. Toch was het niet té druk. Dus jammer van het lange wachten. Maar uiteindelijk was het het wachten zeker wel waard en wellicht dat op een andere avond dit probleem er niet is.

Het enige échte minpunt dat ik kon ontdekken was het sanitair. Als Flamboyant zich wil scharen in het hogere segment (gezien de prijs en kwaliteit van het eten is dat denk ik zeker de insteek van de bedrijfsleiding) moet hier echt wat aangedaan worden, evenals aan 'het opstapje'. Dit kan gewoon niet. Het toilet bevindt zich in het midden van de zaak aan de zijkant, vlak achter één van de dinertafels. Er is een portaal maar ze hebben de deur tussen dit portaal en het toilet verwijderd ivm de hoekopstelling van de pot. Het leek me dus niet prettig om bij de eerste tafel buiten het toilet geplaatst te worden, want het doortrekken hoorden wij 2 tafels naar de uitgang wel zachtjes op de achtergrond. En omdat er geen voorportaal is wachten mensen soms op elkaar midden in het gangpad, redelijk dicht bij één van de tafels waar gasten plaats kunnen nemen. Nu was het toilet in het begin van de avond redelijk schoon maar naarmate de avond verstreek verscheen er steeds meer 'water' op de grond. En dit mensen , vind ik erg jammer. Noem me een kniesoor, zeurpiet, maar je staat erin en neemt het na je bezoek zo mee de zaak in. Nogmaals, pas op voor 'het afstapje'.

Dus Flamboyant: mocht er een moment zijn om De Zaak eens onder de loep te nemen en er is een mogelijkheid om de tent 2 weken te sluiten, pak die kans en pas het toilet en het opstapje aan! Het lange wachten neem ik voor lief als de kwaliteit van het eten zo blijft. Wellicht is het aan te bevelen om het menu iets uit te breiden, hoewel men bij een kleinere kaart mogelijk wel sneller tot besluitvorming komt.

Voor gezinnen met kinderen zou ik dit restaurant niet aanraden ivm de wachttijd en hygiëne toilet. Maar aan beide kan iets gedaan worden. Ik kom er zeker graag nog eens terug, dat zal niet binnen een half jaar zijn. Ik hoop dat de leiding iets met mijn review gaat doen, het komt ze alleen maar ten goede.

Dank voor de fijne avond, goede bediening en het heerlijke eten.
Liesbeth P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Met 4 man gegeten bij Flamboyant, voor de eerste keer.
Wij vonden het eten lekker maar niet opvallend, de porties waren precies goed.
De bestelling was niet goed begrepen maar uiteindelijk pakte het toch goed uit met 2 vegetarische rijsttafels voor 2 personen ipv 1 rijsttafel voor 2; dat zou echt te weinig zijn geweest.
De bediening was goed, maar bij het meisje dat ons bediende zou een lachje op zijn tijd niet misstaan hebben.
Wat ons opviel was de emping die extreem zout was en als pluspunt: kraanwater ipv verplicht een flesje water.
De koffie verkeerd vond ik echt niet lekker, de espresso was prima.
Het duurde wel even voordat het me lukte om te betalen, dat had ook iets attenter gekund.
Al met al zeker niet slecht maar volgende keer zou ik toch een ander Indonesisch restaurant proberen.

Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We hebben, na een dagje Haarlem, heerlijk gegeten bij Flamboyant. Het was nog net mogelijk om buiten in de smalle Kleine Houtstraat te gaan zitten, waar een drietal tafels staan. We kozen de vegetarische rijsttafel en een vleesgerecht (Dagang Bumbu Bali) en dat was een prima keuze. De vegetarische gerechtjes waren met zorg bereid, vers en ook heel creatief bedacht. Zo waren er o.a. saté van champignons, tahoe in deeg, heerlijke tempé, tahoe met ketjapsaus, verschillende soorten groente, ei met een heerlijke saus van uien. Lof voor de kok! Ook het suddervlees was heerlijk. Alles was mooi opgediend en zag er fris uit. De hoeveelheid was meer dan genoeg. Voor ons waren een voor- en nagerecht er nog bij te veel geweest. We zouden het fijn vinden om die een volgende keer wel uit te proberen en dan het hoofdgerecht te delen. Dat laatste kan. Alleen is het jammer dat je dan een extra couvertprijs van 7,50 euro moet betalen. Dat is op dit moment het enige minpuntje dat ik kan bedenken na deze echt heerlijke maaltijd!
José V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Lekkere rijsttafel, veel, prettige maar wat jonge bediening, niet alle bestellingen kwamen op tijd. Goede keuken maar niet bijzonder origineel
Meijerkees .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Genoten van alle het heerlijke Indonesische eten,super klaargemaakt en heerlijk gekruid.De smaak van onze vakantie kwam weer even terug,mede door de inrichting bescheiden maar trof de juiste sfeer.
De bediening is hartelijk en attent.
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Afgelopen vrijdag met vrienden gegeten, de bediening is prettig en niet overdreven aanwezig. Gelukkig een restaurant waar ook gewoon kraanwater wordt geserveerd ! De rijsttafel is heerlijk, veel verschillende gerechten met diverse soorten vlees, kip, groenten, tofu, nasi en bami. Vooraf komen er hartige kroepoeks met satésaus op tafel, lekker knabbelwerk. Enige kleine minpuntje is de grootte van de tafels, die zijn aan de kleine kant als je met vier personen gaat rijsttafelen, maar dat is dan ook het enige.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk met z'n vieren bij Flamboyant gegeten. Inrichting restaurant is niet overdreven, gewoon netjes met een niet overdreven Indonesische invloed. Tafels keurig van elkaar gescheiden waardoor privacy is gewaarborgd. Bediening is netjes. Twee jonge dames, zeer attent waarvan er 1 voortdurend met een gemeende lach en de ander strak en serieus bediende. Houding, kan wat mij betreft wat hartelijker. Het eten: Twee maal de rijsttafel, 1x de Daging Bistek Djawa en 1x de vegetarische Gado gado. Alle gerechten vol van smaak en qua hoeveelheid meer dan voldoende. Kortom, heerlijk Indonesisch gegeten in een prima restaurant. Mijn vriendin, van Indonesische afkomst, had een déjà-vu/ "eten van oma" gevoel. Dat zegt genoeg.
Bosviool .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wij hebben hier het Flamboyant-menu gegeten. De Soto Ajam was fantastisch maar de rijsttafelgerechten vielen ons tegen. Het rundvlees was net niet gaar en de kip aan de droge kant. De Sambal Goreng-boontjes leken uit de diepvries te komen en waren uitgesproken taai.
De Sambal Goreng Telor was prima en ook de Sambal Goreng Kentang was smakelijk.
Wat betreft de service: alle tafeltjes waren bezet en de medewerksters deden hun uiterste best om alles in goede banen te leiden, maar de keuken kon zoveel drukte niet aan zodat we lang op onze bestelling moesten wachten.
Al met al is onze conclusie dat we hier wel eens beter hebben gegeten.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Authentiek eten met de smaak uit het Oosten. Heerlijk genoten! Ook het dessert was voortreffelijk!
Goeie service en leuk decor.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Gisteren op een doordeweekse dinsdagavond bij Flamboyant gegeten met mijn vrouw. Er is nu wel witbier hoor Opama! We kregen meteen wat cassavekrupuk met pindasaus. Lekker. De pangsit vooraf was ook prima, heerlijk krokant filodeegje met kipvulling, mooi gepresenteerd met rauwkost, chilisaus en kentang. Als hoofdgerecht had ik een saté-rijsttafel en mijn vrouw een vegetarische rijsttafel. Een fijne combinatie! Alle groente was goed klaargemaakt, vers en smakelijk. Geen doorgekookte toestanden. Goed op smaak. Niet spectulair, maar mooi degelijk Indisch gekruid. De saté was heerlijk. Spiesjes met garnaal, rundvleesballetjes, kip, lamsvlees en champignon! De champignon-saté zat in een tempuradeegje, net als de pisang goreng trouwens. Een geslaagde oplossing, want lekker licht vergeleken met de gebruikelijke deeglaagjes. Wie had ooit zo'n mooie Indisch-Japanse cross over verwacht? ;-) Alle bijgerechten (emping, sambal, serundeng, kentang, atjar) waren dik in orde. Service is zeer attent en het eten komt snel genoeg op tafel. Het restaurant is netjes en schoon, maar kan volgens mijn vrouw wel wat gezelliger. Al met al zijn wij zeer blij met deze degelijke Indo in het centrum van Haarlem!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Als voorgerecht pangsit en ragoutpannekoekjes, heerlijk krokant en hartelijk van smaak.Mooie porties.Ook beide royale hoofdgerechten (runderstoofvlees en kipbereiding) zijn goed van smaak, het stoofvlees boterzacht, de kip degelijk van consistentie.Enkele glaasjes met de gebruikelijke bijgerechtjes.Prijs-kwaliteit goed voor dit type restaurant.Waarom ook hier, zoals wij vaker ervoeren bij Oosterse restaurants, geen witbier verkrijgbaar? Blonde trappist is echt niet hetzelfde!
Semtax .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Indische rijsttafel zoals die hoort te zijn met bijbehorende bediening, op afstand maar alert. Dat alles voor nog geen € 25,-. Aanrader!
Alexhaarlem1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Heerlijk gegeten bij de Flamboyant. De rijsttafels (vegetarisch en niet-vegetarisch) waren ruim voorzien van diverse gerechten en waren heerlijk van smaak. De service van het personeel was prima.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Hier afgelopen week gedineerd, en heb zelden zo een lekkere rijsttafel gegeten, hij was zeer uitgebreid, en de meest heerlijke gerechtjes werden ons gepresenteerd.
Het voorgerecht was of een vega loempia, of pangsit, dochter ging voor de pangsit, ik voor de loepia,s en beide gerechten bevielen ons zeer.
Als reeds gezegd de rijsttafel was zeer uitgebreid en er bleef veel over.
Als nagerecht keuze uit koffie met spekkoek, of een sorbetijs, daar we nok vol zaten zijn we gegaan voor de koffie met de spekkoek, die ook heerlijk was.
Conclusie zeer goede prijs kwaliteit ,en ook kwantiteit verhouding, inclusief een paar frisdrankjes was de totaal rekening € 60,=
De rijsttafel met voor en na gerecht koste € 26,50 p.p
Dit restaurant is een dikke aanrader.