Flaman

31-518451945

Meer informatie over restaurant Flaman

John S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Flaman ligt op een mooi punt en heeft een groot overdekt terras. Het ziet er netjes uit en het personeel is vriendelijk.
Cappuccino was helaas niet goed.
Broodje Thaise kip was smakeloos en had totaal niets met Thais te maken. Flauw en er zaten aan de stukjes kip zeentjes.
Heb dit ook niet opgegeten.
Tosti was ok, alleen het zakje goedkope ketchup wat erbij zat smaakte vreemd.
Kreeg sterk de indruk dat er op de ingrediënten bezuinigd wordt en dat is jammer, want deze zaak heeft zeker potentie. Voor nu geen aanrader!
Manuela S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk buiten gegeten dankzij de heaters. Kokkeltjes, de zee op je bord, hert en lam en mooie wijnen daarbij. Zeker een plek om terug te komen.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Onder de Brandaris op het terras, wat een leuke lokatie. Vriendelijke ontvangst. Lekkere tongetjes, mosselen en de trio van vis. Toetjes ook prima. Al met al een prima eetgelegenheid. Prijs kwaliteit is prima.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
De familie Schlemmer at verleden jaar erg lekker bij de Duyf, en nu we lazen dat Flaman daar de voortzetting van is, reserveerden we een tafeltje. Even schrok ik door het luide gejengel van kinderen, maar dat ging gelukkig voorbij.
Als voorgerecht aten we vissoep, breekbrood met smeersels, kokkels met serranoham en een vegetarisch gerecht. De kokkels waren voorbeeldig, evenals het vegetarische gerecht. Het brood was wat saai (had goed gepast als brood dat meestal standaard op tafel komt); met een tapenade erbij zou het al een stuk beter zijn geweest.
Als hoofdgerecht kozen we voor lamsrack, mosselen, een hele gekookte kreeft en een vegetarisch gerecht. Bij dat laatste werd niet toegelicht wat het was: dat er gnocchi op het bord lagen was wel duidelijk, maar de saus was wat ongedefinieerd en zuur. De lamsrack (vier ribbetjes, twee aan twee met aardappelgratin en puree van doperwten), en de mosselen (klassiek met friet) waren goed en lekker.
De hele kreeft werd als drie helften gepresenteerd, omdat de kreeften wat kleiner dan gebruikelijk waren. Dat is heel netjes. Maar mijn dochter vond het vlees uit de staart wat vreemd ruiken, lichtjes naar ammoniak. Zonder discussie verdween het bord naar de keuken, werd verteld dat de kreeften weliswaar vers waren, maar inderdaad vreemd roken, en werd haar - als ze daar nog prijs op stelde - een heel nieuwe kreeft aangeboden. Die bleek in orde. Een heel nette afhandeling van een klacht!
Toe hadden we crème brûlée, een kaasplankje, een "desserttuintje", en witte chocolademousse met onder andere rabarbersorbet. Iedereen tevreden.
Flaman is een restaurant zoals je er een in elke vakantieplaats zou wensen: goed eten, goede service, gemengd publiek, en niet heel spectaculair.
Axeltju .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Alles was top. Heerlijke oesters, vissoep, kreeft en tarbot. Topwijnen. Uitermate vriendelijke bediening. Echt een lekker avondje buiten genieten.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Flaman is uit de as herrezen. Heerlijk gegeten met vooraf coquilles en als hoofdgerecht tarbot en tong . Heerlijk! Vriendelijke en attente bediening en leuk decor aan de voet van de Brandaris. Kortom, blij dat Flaman weer open is!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Tweemaal gegeten in Flaman, de tweede maal 3 dagen later omdat het de eerste keer goed was bevallen. Zeer vriendelijk personeel, komt meteen als je iets wil vragen of afrekenen. De gerechten waren mooi gepresenteerd. Tartaar van tonijn en rauwe zalm waren prima, kreeft zacht gegaard, maar de erbij geserveerde "huisgemaakte" mayonaise bleek bij expliciete navraag helemaal niet huisgemaakt. Gelukkig voor de chef maar jammer voor ons: zoals vele industriële mayonaises was er enorm veel suiker toegevoegd en nauwelijks een zuurtje. We vroegen om een kwart citroen, maar zelfs na toevoeging van citroen bleef de mayo akelig zoet. Zonde van de kreeft. Opmerking gemaakt, "ik geef het door aan de chef". De tweede keer, 3 dagen later, mayonaise bij de (heerlijke) frietjes: weer die suikerbom-mayo.
De goed gegaarde roze lamsrack was heel lekker.
Al met al een aanwinst voor Terschelling. Bij ons volgend bezoek aan het eiland gaan we er weer naartoe, met voor alle zekerheid een eigen potje mayo (het merk mag ik vermoedelijk niet noemen ivm reclame).
Willemvink .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Het was geweldig om in dit restaurant te zijn. De inrichting is gewoon erg gezellig en authentiek. De bediening was erg vriendelijk en goed. De gerechten waren klasse. Wij raden dit restaurant dan ook absoluut aan. Alleen als voorafje NIETS en dat is jammer, wat brood met kruidenboter of iets van dien aard maakt het alles wel wat fijner. Dat is echt een misser.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Aanrader. Lekkere gerechten met een culinaire allure zonder de bijbehorende extreme prijzen. Dit is een welkome aanvulling op de eetgelegenheden op Terschelling die het niveau van eetcafe ruimschoots overstijgt.
Wij gingen met 2 personen voor drie gangen a la carte met koffie ieder 3 glazen goede wijn. En waren voor 115 klaar. Top. Misschien meer dan het doorsnee eetcafe maar de kwaliteit is ook anders.

Voor de grote eter werd standaard een bak zelfgemaakte frieten met mayo bijgeleverd. Beetje vreemd bij de gerechten maar beter mee verlegen dan met trek naar huis....

Super gelegenheid. Op het mooiste plekje van West-Terschelling aam de voet van de Brandaris.
Heel blij dat de voormalig uitbater van de Duijff (en daar voor Zeezicht ) hier een nieuwe stek heeft gevonden!
Edzartannelies .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Een absolute aanrader!
Coquilles, knolselderijsoep en tartaar als voorgerechten.
Vis van de schipper (was scholfilet), ganzenborst en een veganistisch gerecht (couscous) als hoofd.
Heel smakelijk, mooi gepresenteerd op bijpassend servies en een zeer vriendelijke bediening.
Hele fijne avond gehad!
Javazee .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We waren met 3 personen. We kozen alle drie voor het 4 gangen verrassing menu.
Met als opmerking voor de chef: 1 x vegetarisch; 1 x zonder varkens vlees; 1 x alleseter.
De voorgerechten zagen er mooi uit en smaakten heerlijk. Het vegetarische voorgerecht bestond uit een rode biet - chioggabiet- mozzarella carpaccio met verschillende toefjes dressing.
de andere uit een zalm carpaccio
Het tussengerecht was een verrassend klaargemaakte knolselderij soep. Heel zacht van smaak (niet zoals in een erwtensoep waar het een overheersende smaak is..)met een vleugje saffraan.
De twee vleeseters kregen als hoofdgerecht ree op verschillende manieren bereid. Mooi van kleur opgemaakt bord met een aardappel gratin en diverse seizoensgroenten welke nog lekker knapperig waren.
Het vegetarische gerecht was een teleurstelling. Ghnocci welke taai waren met verschillende paddenstoelen in een jusachtige saus. Ondanks dat de jus veel zout / maggi bevatte kon het de flauwe smaak van het gerecht niet wegnemen. Geen groente erbij alleen een takje platte peterselie als versiering.
Het grand dessert was een meesterwerkje van verschillende smaken chocolade afgewisseld met zoete fruit smaken verwerkt in het ijs en de toefjes . En leuk detail..het werd door de chef zelf opgediend.

De locatie van Flaman is prachtig. Op het Brandarisplein waar heel tout Terschelling aan voorbijkomt. De inrichting is mooi! Eigentijds met veel detail voor kleur, comfort en behoud van het gebouw. De lucht toe-en afvoer behoeft nog enige inregeling. Waar wij zaten stond een krachtig luchtstroom welke wij als onaangenaam hebben ervaren.

We gaan hier zeker terugkomen. En dan gaan we voor de vele visgerechten van de kaart.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij Gerda en Harry Geeraets hebben hier heerlijk gegeten.
Zowel voor hoofd en nagerecht het was perfect
we komen hier zeker terug.
Armand62 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Hier op 29 maart 2016 met 2 personen gaan eten. Het eten was goed en netjes uitgeserveerd. Alleen jammer dat een karafje water niet direct werd aangeboden op ons verzoek (er werd geprobeerd ons toch een fles water aan te bieden ondanks dat we al een fles wijn hadden besteld). Het zou net iets gastvrijer moeten overkomen om echt een topper te zijn (bijvoorbeeld door spontaan wat brood of een amuse aan te bieden).
Peterdeeeter .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
25-4-16. Prima gegeten bij Flaman. Mooie gerechten, heerlijke wijn en een voorname bediening. Niet de voordeligste maar een prima prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader !
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Dit restaurant is net verhuisd van hun vorige lokatie aan de Raadhuisstraat (De Duyf) naar de huidige plek onder de toren. De ambiance is gemoedelijk, en het eten is verfijnder dan je in eerste instantie op deze plek zou verwachten. Doordat dit restaurant groter is dan de vorige lokatie (je gaat toch vergelijken...) is het contact met de enthousiaste eigenaren wat minder, maar de kwaliteit van het eten is gebleven. We hebben een mooie avond gehad en komen zeker weer terug!