Meer informatie over restaurant Fjord Eat & Drink

Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:00

Voordelig
Ytsejam .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met vijf personen hier recentelijk gegeten. We kregen de bank toegewezen, wat een impuls gaf aan een onderhoudende tafelconversatie. Het vier gangen verrassingsmenu is met recht een verrassing: vis, schaaldieren, voldoende vlees (diverse soorten rund), ruime garnituur en een prima toetje. Wat ons opviel is dat de porties echt voldoende waren: we liepen niet met honger de zaak uit, wat bij andere gelegenheden nog wel eens gebeurt. De (vaste) blije ober gaf ons voldoende tijd en aandacht en zorgde goed voor ons. Voldaan en tevreden verlieten wij de zaak om zeker een keer terug te komen. TIP: geef niet als eerste de wijnkaart, maar suggereer eerst een alternatief. Het is soms lastig een wijn kiezen wanneer je nog geen gerecht heb uitgezocht.
09mk09 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
In september ben ik twee keer op een zaterdag gaan eten bij Fjord. Een keer met mijn moeder voor haar verjaardag en een keer met mijn partner in het kader van een romantische avond uit. Beide keren nam ik het vijf gangen menu en beide keren het bijpassende wijnarrangement. Beide keren waren echt fantastisch. Jack de manager was uiterst beleefd en nam echt de tijd om mij en mijn gezelschap een goede avond te bezorgen, alsook informatie over het eten en de wijnen die wij kregen. Het smaakte allemaal heel goed. De rekening die je krijgt gepresenteerd op het einde is ook een kado, want je eet op hoog niveau voor een zeer schappelijke prijs. Jack en de rest van het Fjord team, bedankt en tot ziens! gr Marco
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Dit oogt als een klein, intiem zaakje waar alles heel gemoedelijk gaat. Tafels staan dicht op elkaar, maar door een geïmproviseert muurtje heb je hier weinig last van. De chef komt zo nu en dan een stuk vlees uit de rijpingskast halen en die even later weer terug hangen. Al met al een leuke sfeer en het lijkt erop dat het personeel weet waar ze mee bezig zijn. Het eten is erg eenvoudig maar zeer smaakvol, het nadeel is dat je alle bijgerechten los moet bestellen waardoor de ogenschijnlijk goedkope kaart je voor een complete avond toch onaangenaam kan verrassen. Voor, hoofd, nagerecht met aperitief en daarna een flesje wijn (30,-) kostte ons toch 150,- met zijn tweeën. Omdat de kwaliteit zeker goed was geen probleem maar er kan voor dat geld iets meer met de ingrediënten gedaan worden. We hebben zeker lekker gegeten, en een prima avond gehad. Leuke zaak voor een goede maaltijd
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een leuk restaurant. Samen met mijn vrouw genoten van het 5 gangen menu van de chef. Wat een leuke en heerlijke gerechten. Mooie wijnen en super leuke bediening! Aanrader!
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
inrichting is echt prachtig vind ik! vriendelijk ontvangen en naar onze plaats begeleid.
Lekker flesje verdejo erbij genomen en een 3-gangen verassingsmenu uitgekozen.

We begonnen met een schaal met wat zalm en tonijn sashimi en oesters, allemaal lekker van smaak en het zag er leuk uit, wat wel lastig was is dat alles op een bijzettafeltje gezet werd(omdat onze tafel te klein was) hierdoor knoeiden we wel wat meer.
hoofdgerecht waren 2 soorten vlees, ene vond ik zelf echt te taai om makkelijk weg te krijgen, andere was wel goed mals, sla garnituur erbij en wat dikke frieten met mayo, deze stond al geruime tijd want de bovenkant was helemaal geel.
Maar na melding hiervan kregen we meteen een nieuwe.
bij het brengen van het eten kregen we alleen geen uitleg wat het precies was... hier moesten we later nog om vragen...

afgesloten met 3 soorten kaas, deze waren heerlijk!
We hebben lekker gegeten, vooral de vis, het vlees was niet heel speciaal.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Helaas was het net te koud om buiten op het terras met uitzicht te zitten, dus gingen we binnen zitten. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en werden we naar onze tafel geleid. Het tafeltje was een beetje klein waardoor er een aantal keer een bijzet tafeltje nodig was.

Qua eten kozen we voor 3 gangen verrassingsmenu. Vooraf kregen we oesters en sashimi (tonijn, zalm, coquille). Met name de sashimi vond ik erg lekker. De oesters vond ik wat zout, maar ik heb dan ook maar 1 keer eerder oesters op, dus wellicht hoort dat.
Als hoofdgerecht kregen we een Black Angus steak en een Bavette (helaas geen vis als hoofdgerecht, waar we op gehoopt hadden, maar goed dan hadden we niet voor een verrassingsmenu moeten kiezen ;-)). Het vlees was lekker mals, wellicht had de Black Angus een tikkeltje langer gemogen, die was nu rare. Ook hebben we er wat harde/taaie stukjes uit gehaald.
Bij het vlees kregen we een lekkere salade en huisgemaakte friet.
Als dessert kregen we een blondie, huisgemaakte bosvruchten ijs en chocolade mousse.

Het eten heeft erg goed gesmaakt, en de bediening was erg vriendelijk en attent.
Ma_ri_an_ne1 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
We hebben hier nu 2x gegeten en 2x ontzettend genoten. De locatie is leuk en nodigt na het eten uit voor een korte wandeling zo de Witte de Withstraat in ( gezellig), het eten is heerlijk, maarvooral de service en de vriendelijkheid zijn ver boven normaal. We kregen na de 1e keer als een 'thuis' gevoel en dat werd de 2e keer alleen maar bevestigd. Eten is heerlijk, mooie vis, goede oesters en prima wijn. Maar het personeel maakt het verschil. Zo attent en oplettend! Ik denk er met veel plezier aan terug. We komen zeker terug
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Hier eten wij graag, mooie visgerechtjes en ook mooi (gerijpt) vlees. Dit keer Octopus, mooie garing, zacht en fijne smaak. Vongole waar je altijd te weinig van krijgt, zo lekker zoner ook maar 1 zandkorrel. Hoofdgerecht King Crab in witte wijn, fijn al voorgekraakt dus makkelijk eten zonder gedoe, zachte saus waarbij je de King Crab bovernuit blijft proeven.
De Dorade in zoutkorst is leuke beleving, aan tafel word de vis uit zijn korst gehamerd en gefileerd op je bord gelegd...soms hier en daar een zoutkorreltje wat niet erg is maar juist de charme van dit gerecht. De garing perfect!
Alles gaat met veel aandacht, in de keuken als wel voor de gasten.
Heel fijn restaurant.
Smulbeer3 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Na meerdere malen een poging te hebben gewaagd om een tafeltje reserveren, was het laatst dan eindelijk gelukt en we hebben een heerlijke avond gehad bij Fjord! Heerlijk gegeten, attente en kundige bediening en een leuke sfeer. Kundig personeel met verstand van zaken. Ik kan niet wachten om weer bij jullie te komen eten!
PetervL .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Met een groep van 10 gegeten in Fjord; Uitstekende, attente bediening die het verzoek om het menu enigzins aan te passen direct doorvoerde. Hulde. Mooie starter met vis voor de hele groep gevolgd door een prima hoofmenu. Goede passende wijn keuze
Kelly O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten in een prachtig restaurant. Zeer de moeite om de trein te pakken vanuit Eindhoven. Rotterdam was al geweldig en dit restaurant de kers op de taart. Complimenten ook voor de zeer vriendelijke en kundige bediening. Hoogstaand eten voor een gemiddelde prijs.
Suzan__ .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk gegeten tijdens een weekendje weg. Mooie uitstraling en inrichting. Heerlijke mosterdsoep, kabeljauw en tarbot en als toetje de warme chocoladetaart -> echt een aanrader! Wat wij vooral erg prettig vonden was de bediening. Erg vriendelijk, er was tijd voor een praatje, en ze houden goed in de gaten of ze nog iets voor je kunnen betekenen. Als we nog eens in Rotterdam zijn gaan we hier zeker weer naar toe!
Eatgoodfood .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijke avond gehad! We begonnen op het terras buiten met een drankje en warm brood. Vervolgens hebben we binnen gegeten. De gerechten waren heel goed. Wij hadden kreeft, werkelijk super. De tonijn was ook lekker, maar had wat bijzonders van gemaakt mogen worden. Het was nu iets te simpel, alleen wat kappertjes en twee cherry tomaatjes erbij. Dat mocht van mij wat spannender. De nagerechten waren weer fantastisch! Aanrader om te gaan eten. De bediening is aardig en heeft er duidelijk verstand van. Daar houd ik van.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Fijne vis, heerlijke vis! Ook schelpdieren. Oesters om van te smullen. Een wijnarrangement en wijnadviezen die variëren van klassiek tot gewaagd. En die stuk voor stuk raak zijn.
Als je mazzel hebt zie je door het raam het beeld van Zadkine. Ook met ander uitzicht heb je hier mazzel. Er wordt met passie en toewijding gekookt. De gerechten kloppen. De prijzen zijn niet laag, voor deze kwaliteit voel je je zeker niet genept. Sterker nog, alleszins redelijk voor zo'n mooie avond. Bediening die weet hoe het werkt. In voor een praatje, met oog voor je privé. Een plek om terug te komen.
Y2307 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Met z'n tweetjes hebben we een vijfgangenmenu genomen. Eerste gang tonijn/zalmsashimi met ieder een oester, zalmsashimi was niet goed/mooi gesneden. Gang 2 was gamba's (lekker maar een beetje gewoontjes) gang 3 octopuspoten iets te zout. Vierde gang twee soorten vlees met verse friet en salade (echt super lekker en mals!) dessert was ook lekker. Jammer van de te kleine tafeltjes. Maar we komen volgende x terug om de fruit de mer te proberen aangezien die er super lekker eruit zag!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Zomaar een lunchplek gekozen die op maandag open was. De Blaak is niet erg aantrekkelijk, maar je kijkt vooral uit op Plein 1940 met het standbeeld van Zadkine. En ook binnen ziet het er prettig uit; een rustig ingerichte, hoge ruimte. Het was er stil, en daardoor viel het op dat we vrij lang op het eten moesten wachten. Dat was dan wel weer smakelijk, zonder veel opsmuk overigens. Niet goedkoop, maar schappelijk. We werden vriendelijk geholpen. Ons gezelschap was wel wat 'vlezig' ingesteld dus we hebben weinig van de specialiteiten (seafood) meegekregen - dat is voor een volgende keer.
Ruud_Schiedam .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Om mijn verjaardag te vieren had dochterlief een tafel gereserveerd bij Fjord. Ik was er nog nooit geweest. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. met een broodje en water op tafel besloten we om voor het vier gangen menu te gaan met een bijpassend wijnarrangement en verrassend was het inderdaad.

Het eerste voorgerecht was prachtige sashimi van tonijn en zalm, samen met een oester, gevolgd door het tweede voorgerecht prima gebakken gamba's. Het hoofdgerecht, was Angus steak en bavette. Dat laatste stuk vlees is erg trendy maar maar moet wel goed worden bereid ander kan het erg taai worden. Dat was hier absoluut niet het geval. Het desert was wat gewoontjes, fruit-coulis met wat mousse.

Alle gerechten werden door heerlijke wijnen begeleid in gulle glazen, prima!
Al met al een hele fijne genoeglijke avond gehad in Fjord, ook dankzij de prima bediening en de mooie ambiance
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De avond bij Fjord ging van start met vers brood en drie verschillende smeerseltjes die alle drie heerlijk waren. Vervolgens bestelden wij oesters en sashimi. Fantastische kwaliteit! Voor de prijs was de kwaliteit van de sashimi uitmuntend. Vervolgens het hoofdgerecht: vlees en vis. In vergelijking met het voorgerecht was dit wat gewoontjes, desalniettemin smakelijk. Het nagerecht (chocoladetaartje) was ook erg lekker en een prima afsluiter van de avond. De bediening was erg vriendelijk en kwam op precies de juiste momenten vragen of ze nog wat konden betekenen. Hier komen wij vaker terug!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Onverwachts op uitnodiging van zoon en schoondochter van een diner genoten. Heel gezellige inrichting vriendelijk ontvangst zelfs jassen werden aangenomen. Begonnen meekhoorentjes brood met lekkers. Voorgerecht kreeftensoup , hoofdgerecht king crab erbij tomaat met pesto Rotterdamse dikke patat en als toetje blondie. Ga niet verklappen wat de tafel genoten hadden. Je moet het gewoon proberen heerlijk diner gehad.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Gisteravond hier gegeten met 50 IT collega's na een lange dag van onderling kennis uitwisselen. Ondanks de grote groep slaagde Fjord er uitstekend in om ons in een uur of twee te voorzien van 4 heerlijke gangen. Vooraf een lekkere mosterdsoep, daarna diverse heerlijke visgerechten met Sardientjes, Gambas' etc. , gevolgd door verschillende plateaus met diverse vleesvarianten met de black angus bavette als persoonlijke favoriet. Als toetje een kleine versie van een grand dessert en nog een kop koffie om het af te ronden. Kortom een prima afsluiting van een prima dag.