Five Bells

Nieuwezijds Kolk 17 1012 PV Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Five Bells

Ribs en burgers aan de Nieuwezijds Kolk

Als je voor Five Bells kiest dan kies je voor een traditionele en rumoerige Barbecue Grill op de Nieuwezijdse Kolk in Amsterdam. Burgers en spareribs als hoofdgerecht en wafels en poffertjes als dessert. Wat wil je nog meer? Met zijn grote bar en Guinness op de tap is het een plek waar je ook na het eten lekker kan blijven hangen.

Meer informatie over restaurant Five Bells

6,7
Bodine V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Belachelijk slecht!
Wij kwamen hier eten met een bon van SocialDeal. Hadden 4 dagen van te voren telefonisch gereserveerd bij een jongen die gebrekkig Nederlands sprak.
Eenmaal aangekomen in Amsterdam bij Five Bells. Gaven we aan dat we gereserveerd hadden. Er werd meteen gezegd dat dat niet waar was en dat er geen plaats was in het restaurant. 'De kok zat vol' zij hij daarna. Na lang zeuren mochten we toch eten... Het eten was er vrij snel en de Spareribs waren oké. Toen we nog een keer spareribs wouden bestellen zagen ze ons niet meer zitten... We hebben enorm lang moeten wachten! Het leek wel of ze met opzet gewoon niet op ons reageerde. Toen eindelijk iemand naar ons toe kwam, hebben we nog een portie besteld. Deze waren ze vervolgens vergeten en duurde weeer enorm lang. Na het eten hebben we weer lang zitten wachten en zijn we maar aangelopen.. Toen zagen ze ons opeens wel! Ze zijn achter ons aangelopen en we kregen de volle laag van de eigenaar. We kregen nogmaals te horen dat we onbeleefd waren en niet hadden gereserveerd en dat het zo niet werkt.
Van een vol terras of restaurant was niet te spreken.. Heel het restaurant was leeg wij waren de enigste klanten die binnen zaten! Hoezo vol geboekt?
Ik zou hier niet eens meer voor niets gaan eten.. Een echte afrader! En wat een slechte bedinging. Ook de hygiëne was ver te zoeken!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Ik had via amigo amigo een deal met cocktails. Alleen van mn printer was de inkt een beetje op dus hij was niet helemaal goed uitgeprint. En ik werd meteen bruut weggestuurd dat het niet goed was.
Moesten we in t hotel ernaast opnieuw dat ding uitprinten..
Nou toen eindelijk twee cocktails. Waar alleen de alcohol ver in te zoeken was. In een grolsch glas met rietjes die van de supermarkt afkomstig leken..
ook niet te doen dus.
Toen toch maar bittergarnituur besteld. Die veel te lang gebakken was en dus echt niet lekker.
Kom hier zeker nooit meer terug. Dat is wel duidelijk.
Wailon D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Hier gegeten met een voucher van Amigo voor onbeperkt chicken wings en wat blijkt... van de chicken wings zag je elk stuk vet eraf druppen. Zeer onsmakelijk, werden al misselijk als je ernaar keek. We hadden dit totaal niet verwacht. Het patat was ook slap. Dit is zelfs het bedrag van het voucher niet waard! Groetjes ontevreden klant.
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Kan rustig zeggen dat ik nog nooit in mijn leven in een " restaurant" als deze tent ben geweest.
Personeel onbeschoft en ongeintreseerd, inrichting gedateerd.
Voor je wat te drinken kon bestellen was de bediening weer vertrokken.
We hadden onbeperkt kip en patat, toen de bestelling eindelijk op tafel stond was het ook niet meer dan dat, kip en patat. Geen bestek, geen saus of iets van een salade. Mayonaise uit een zakje en dat was het dan, smakelijk eten kon er ook niet van af. Later begreep ik waarom hij mij geen smakelijk eten wenste, patat slap en smaakloos, kippen vleugeltjes waren niet of nauwelijks gekruid en kwamen uit het vet. Kortom eten laten staan zoals we het gekregen hadden en vertrokken, een waardeloze tent.
Dorus M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Ok laat ik beginnen...

- via telefoon reservering gemaakt, compleet vaag en met non-abn stem opgenomen - mij zeggende dat het oké is maar geen naam of telefoonnummer opnemende. Overigens was onze plek voor 10 wel beschikbaar, dus dat dan wel mooi meegenomen.
- eenmaal gezeten maar 2 mensen die het gehele restautant en tevens de keuken bedienden - zo leek het en zo was het dus ook.
- spareribs besteld, we waren met zn 10en - kwaliteit van spareribs was echt prima te doen, vingers-likkend! Echter met onbeperkt wil je snel meer, buffet achtig verwacht je meer. Echter een maal her bordje met sla en patat geserveersld is het gedaan voor de 2-mannige bediening... het is alsof we niet meer bestaan, zelfs de hand omhoog wordt nonchalant genegeerd.
- uiteindelijk na respons op de hand omhoog toch wel even gevraagd of de 2e ronde er nou aan kwam (30 minuten later!!) - met een - dan wel - vriendelijke respons dat het er aan kwam.
- uiteindelijk nog 10 minuten gewacht, toen kwam de volgende ronde, dit keer zonder patat! Terwijl de patat de vorige ronde niet was opgegeten omdat deze niet goed doorbakken was! Echter, bij de tweede ronde patat moest je betalen - dus laat dat dan maar....

Masterchef007 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Afgelopen zaterdag gegeten met een ''Amigoamigo" deal onbeperkte spareribs met 10man.
Gereserveerd om 01.00, wat geen probleem was. Echter bij aankomst zou de keuken om 01.30 sluiten. Begon al niet goed dus. We werden bediend door een ongeinteresseerde ober met gebrekkig nederlands/engels. Het was een half open-keuken, je zag dat de kok/ober/barman de voorgebakken spareribs uit een boterhamzakje pakte en op de gril legde om even op te warmen. Patat was slap en de salade sloeg al geel uit.
Wc was smerig en het interieur zag er niet uit. Het was een zaterdag en best triest dat 1persoon onze drankjes verzorgde en ook het eten moest klaarmaken/opwarmen.
Kortom, ik zou deze plaats nooit aanraden en niet zeker niet meer terug gaan.
Rb276 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Ik heb via amigoamigo een "all you can eat burgers en frites" deal gekocht. Echter kregen wij maar een keer frites bij onze vies gefrituurde burgers. Eigenlijk is het woord "burger" niet van toepassing: je kreeg een lap vlees op een broodje. Geen salade, geen saus, niets.
Ook de drankjes hier zijn niet echt lekker maar wel erg duur. Wij hadden cocktails besteld en kregen een Grolsch glas met een naar siroop smakende alcoholische drank.

Verder is ook het interieur afgetakeld en lelijk. De banken zijn versleten, er hangt kerstversiering, de wc is smerig en de vloer is al sinds 10 jaar toe aan een renovatie.

Kort om: Duur, slechte kwaliteit, lelijke inrichting.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Gisteravond met z'n tweeën hier gegeten met een Groupon bon, onbeperkt spareribs. Het eten is goed, je kunt onbeperkt bij bestellen. De bediening is buitenlands maar erg vriendelijk. Het interieur is niet echt gezellig. Het is meer een sport cafe en er hangen rondom televisies. Bovendien wordt er schreeuwerige muziek gedraaid. Niet echt een restaurant voor een gezellig avondje uit. Echter we hebben hier van de zomer gegeten en hebben op het terras voor het restaurant gegeten. Dat was wel erg leuk. Veel bedrijfigheid rondom. Maar ja, hoeveel van die dagen hebben we hier.
Tomd .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Vreselijke tent, het personeel wat totaal niet gemotiveerd.
Ik kwam hier via Groupon om snel even een hapje te doen voor het uitgaan maar had achteraf liever voor iets anders gekozen verderop in de straat.
Het bier was slecht getapt en sloeg direct dood. Het urinoir was vies en het duurde eeuwen voordat ik dan eindelijk mijn portie spare ribs kreeg.
Doordat het elke keer zo belachelijk lang duurde werd het 'onbeperkte spare ribs eten' behoorlijk onaantrekkelijk. Erg lekker smaakte het toch al niet...
Verder zag de tent er van binnen bijzonder lelijk uit, smakeloos ingericht met een serenade aan irritante top 40 muziek op de achtergrond.
Een dikke afrader dit.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Schreeuwerig interieur; kapotte bekleding.
Eten was voldoende, maar hield niet over qua kwaliteit; scholfilet was voorzien van overdadige korst. Cocktails waren prima.

Andre V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Via croupon prima gegeten. Spareribs heerlijk gebakken in marinade. Je kan eten totdat je niet meer kan lopen. Patat goed en een gezellige tent met vriendelijke bediening. Samen met m'n zoon gezellig gegeten gevolgd door James Bond!

André
Krommenie
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Donkere zaak in het centrum, vlak bij CS. We aten er met een Groupon aanbieding, maar volgens de medewerker achter de bar klopte de aanbieding niet (geen aperetief, geen brood vooraf), beetje vreemd. Bediening is in het Engels, maar de dame doet haar best en is vriendelijk. De spareribs zaten nog onder de marinade, het leek wel of er een strooppot overheen gegooid was. All you can eat was overigens wél all you can eat...
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2012
Voor de verjaardag van mijn zus en ik gingen we uit eten, dus via een groupon deal kwamen wij hier terecht. Het onbeperkt spare-ribs was goed, ondanks dat we ons bord binnen 3 minuten op tafel kregen.. opwarmen leek blijkbaar de makkelijkste optie. Toen ik aan het toetje wilde beginnen, bleken de vruchtjes niet helemaal goed te zijn.. uiteindelijk maar teruggestuurd naar de keuken! De bediening was vriendelijk en de sfeer met de 80-jarige muziek was leuk :) al met al een redelijke verjaardag avond gehad.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Hier gegeten met een Groupdeal aanbieding onbeperkt pannenkoeken eten. Zeer zeer slecht, pannenkoeken waren te dik, niet gaar en verbrand. Hebben verschillende malen pannenkoek terug gestuurd maar de volgende was niet beter. Misschien zijn de andere gerechten beter maar bestel hier ajb nooit een pannenkoek, deze kunnen beter van het menu af lijkt me. Pannenkoeken zijn niet deze kok zijn 'ding'. Dankzij vriendelijke service was het toch nog een redelijke ervaring.
David S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Ik heb hier gegeten met een Groupon aanbieding. (Twee Ribeyes met frietjes) De niet-Nederlands sprekende bediening begreep het allemaal wel na uitleg...
De prijs kwaliteit verhouding met de bon (50%) korting is te overzien. Ik heb toch echt wel betere stukjes vlees gegeten voor minder geld. De opmaak en garnituur was zeer karig. Lekker of onlekker...tja ik weet het niet. Biertje erbij doet de aanbieding al bijna teniet. Misschien dat ik in een wilde bui nog een keer terugga obv een kortingsbon. Ik vind het meer wat voor wanhopige toeristen die niet naar een grote fastfood-keten willen, maar "veilig uit eten". Het kon er allemaal maar net mee door.
Arthur B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2012
Ik kan dit restaurant alleen maar afraden! Ik heb hier gegeten met een grouponaanbieding voor een hamburger en friet. De friet was veel te droog en de hamburger is de meest vieze die ik ooit gegeten heb. (zo erg dat dit de eerste keer is dat ik was post op iens.nl) Hij werd aangeprezen als 100% rundvlees. Ik weet hoe een burger van 100%rundvlees eruit ziet en die heeft geen plastic rand en bestaat niet voor een groot gedeelte uit water.
Verder was het personeel mijn bestelling met drankjes vergeten, al zaten er maar heel weinig mensen in het café. Verder is het decor binnen iets dat je nog nooit gezien hebt, ik weet niet in welk tijdperk het neergezet is, maar 30 jaar geleden was dat volgens mij ook al niet mooi.
Als je overweegt om hier te eten, ga er dan heen en kijk of het je bevalt . Koop niet op voorhand een coupon, want dan zit je gebonden aan iets dat je waarschijnlijk niet blijkt te willen.