Fishbar Monk

Turfmarkt 20 2011 CB Haarlem Nederland Kaart
31-207271266

Over het restaurant Fishbar Monk

Een absolute aanwinst voor Haarlem, want MONK weet echt iets nieuws neer te zetten: een ‘fishbar’ met én een informele sfeer én een uitstekende service én een mooie kaart met kleine en grote shared dining gerechten van dagverse vis en mooie wijnen en bubbels.

Goed nieuws, bij Fishbar Monk kan je ook reserveren. Een plekje betekent echter niet per se een tafel, zoals je gewend bent in restaurants. Hier doen ze het anders, om juist die informele sfeer te bewaken. Beginnen aan de oesterbar, eten aan tafel en eindigen met koffie aan de bar, het kan zomaar. Leuk toch?

Halve fles mineraalwater

Vrijdag t/m zondag 17.00 - 01.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Fishbar Monk

Sylvia H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Eten was beslist niet bijzonder. Prijs / kwaliteit niet in verhouding. Vond de prijs veel te hoog voor de matige gerechten.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
tweede bezoek, oke gegeten.. pulpo en coquilles goed, gambas flauw en wat saai. Gegrilde vis was goed maar ook wat saai.
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
De mosselen waren niet goed gekookt waardoor de helft niet open te krijgen was. De frietjes waren bleek en slap. Onbegrijpelijk dat als je mosselen eet met roomsaus er geen brood bij geserveerd wordt. De saus bleef liggen op het diepe bord... Op ons verzoek voor wat brood werd niet ingegaan. Als er dan toch constructieve feedback gegeven moet worden: serveer brood bij de mosselen, en zorg dat ze goed gekookt zijn.
Ook in drukte hoort het personeel de gasten wat fatsoenlijker te bejegenen.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Buiten op terras gegeten. Beetje rommelige uitstraling, ook doordat het terras direct grenst aan ander restaurant. Personeel zeer attent en gerechten van goede kwaliteit. Soms iets te scheutig met zout en peper.
Eefke Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Heerlijk op het terras gezeten. In 4 rondes ons eten besteld en alles kwam in een mooi tempo niet te snel niet te langzaam. Dit terwijl het hele terras vol zat. Alles wat we aten was heerlijk, coquilles, salade fishmonk, garnalenkroket zalm (alleen de crostini erbij was een beetje smaakloos maar klein detail). En de bediening was super vriendelijk en heel service gericht. Echt een aanrader deze plek! Ik kom er graag.
Kay D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Hebben ontzettend lekker gegeten! Geweldige soorten vis en het personeel is ook heel erg vriendelijk en behulpzaam. Heerlijke avond gehad en het weer was prachtig. Konden dus buiten zitten.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Het eten is een belevenis! De bediening fris, snel en vriendelijk ondanks dat het terras buiten en alle tafels binnen volledig bezet waren. De akoestiek is verschrikkelijk. Een aanslag op je oren. Een herrie van jewelste.
Lennaert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
De akoestiek blijft een punt van zorg. Geen idee hoe het kan, maar het achtergrondgeluid is dusdanig dat ik de conversatie aan mijn eigen tafel bijna niet kan volgen.
Barbara M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Eten was echt heel erg lekker! Echt genieten. Pasta Vongole raden we zeker aan! De oesters en de scheermesjes ook!
Sardientjes op bruschetta kun je overslaan.
Volgens ons stonden er iets te weinig man in de bediening waardoor we steeds lang moesten wachten voordat we konden bestellen.
Om vervolgens weer lang te moeten wachten op het eten. De bestelde patatjes bij de mosseltjes kwamen toen de mosseltjes al lang op waren. Ook hadden we chardonnay besteld en kregen we de duurste vd kaart (€7,50 per glas). En werd ons niet de keus gegeven tussen deze en een goedkopere. Dit merkten we pas toen we gingen afrekenen. Er stond ook een chardonnay van €4,50 op de kaart kwamen we later achter. En als het druk is is de akoestiek waardeloos..
Pia V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Alles helemaal fijn hier, het eten is top, alleen de acoustiek is erg slecht.
David V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
We aten diverse vissoorten die op zeer originele wijze waren bereid. Echt top. Klein puntje van kritiek: er werd patat bij geserveerd. Daar moet wat op verzonnen worden. Verder aanrader. Vriendelijke bediening.
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijke monkfish filet gegeten ( gewikkeld in spek ) met geroosterde paprika en friet , lekkere pinot grigio erbij , een karaf gratis water , enthousiast en kundig personeel , buiten gezeten ( binnen vonden wij het erg donker ) .
Chung-San H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Heerlijk eten, mooi concept dat shared dining. Tweede keer dat we hier hebben gegeten en weer helemaal top qua eten en qua service. Altijd een glimlach en de dame wist zich nog zelfs te herinneren van de vorige keer dat de ierse oesters toen op waren. Tot de volgende keer!
Overaseweg V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Gerechten zijn kwalitatief prima, maar prijzig voor de hoeveelheid die wordt geserveerd.
Shared dining en dan 3 kroketjes, 3 coquilles, 5 stukjes tonijn, 3 plakjes zalm!
Waarom bij 2 gasten geen even aantal (4,4,6 en 4), zeker voor de berekende prijs.
Was voor 4 bovenstaande gerechtjes en een fles Picpoul (€ 28,00) € 100,00 kwijt!
Bobby K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Prima gegeten, fijne wijnen per glas, en de bediening was erg vriendelijk en uitstekend! Een aanrader om terug te komen.
H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Bediening is super vriendelijk en relaxed. De ruimte is bijzonder, al maakt de vloer en de muren het ietsje 'koud', maar niet in de letterlijke zin vh woord. Het eten is voortreffelijk. Wij namen de pollo (erg goed, heerlijke risotto erbij), de spaghetti a la vongole (misschien iets te weinig pasta en een overdaad aan vongole; in Italie krijg je dat in een andere verhouding), ieder een oester (heeeel lekker), de scheermessen met knoflook (die marinade eronder blijf je opdippen) en de gamba's (always a winner). We hebben er uiteindelijk 3,5 uur gezeten, en nimmer het idee gehad dat we lang moesten wachten. Aanrader in Haarlem als je voor vis gaat!!
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Het concept van fishbar Monk is shared dining, maar de porties zijn aan de kleine kant en redelijk prijzig. De akoestiek is lawaaiig en het personeel is vriendelijk maar spreekt voortdurend in verklein woordjes; uw wijntje, spa’tje, de oestertjes, een pareltje, enz
jrnbs .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Mooie locatie, je kunt ook fijn buiten zitten. Goede wijntjes en heerlijk eten. We werden vriendelijk bediend en met de juiste know-how over het eten, etc.
Kathrien S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Frederik is een zeer bekwaam man, ook zoo super vriendelijk! Die moet je houden!Persoonlijk houd ik meer van aardewerk borden dan blik...Ook mag het iets meer Swoeng, grote plant hier en daar. Plus vriendelijke lamp, ipv operatielamp..., die is echt UIT, en geeft geen fijne associatie.
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Goede gerechten. Uitstekende oesters. Fijne bediening. Goed aanspreekbaar en attent. Wel beetje druk en veel lawaai. Maar daardoor ook wel levendig. Wel voor herhaling vatbaar!