Over restaurant First

Culinair genieten in Zeist

Een warm en gastvrij onthaal in deze sfeervolle brasserie. De chef werkt met de meest verse producten en presteert het om hier elke keer weer creatieve en heerlijke gerechten van de maken. De bediening is snel en vriendelijk en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Een echt culinair avondje uit. Maar wie zei dat dineren alleen ‘s avonds kon? Voor degenen die zo’n smaakexplosie liever in de middag ervaren, is ook een uitgebreide lunch mogelijk!

Meer informatie over restaurant First

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00
- Lunch vanaf 12:00
Zondag gesloten

Lex M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Doordeweekse avond met vrienden gegeten.reservering 2 dagen ervoor en gaf geen probleem.correcte ontvangst en entourage semi- klassiek/ modern. Gaf een rustige sfeer ahw grotere huiskamer. Wachttijd tussen gangen correct. Voldoende ruime keuze uit wijnen en met kennis geserveerd. Al met al zeer tevreden.
Lydabode .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Opnieuw bij dit sfeervolle, gastvrije en fantastische restaurant gegeten met de AH restaurant actie! Wat hebben we verrukkelijk gegeten en wat werden alle gerechten weer schitterend opgediend en voorzien van een
prettige duidelijke uitleg. Ieder gerecht(je) was steeds een verrassing!! Wij komen zeker terug.
Carladanhof .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
lekker gegeten erg vriendelijke mensen, met een kortingsactie hier gegeten anders zou het voor ons wat te prijzig zijn maar het is het wel waard!
Wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, met veel verrassende gerechten. Er werd rekening gehouden met je wensen. Was een top avond in een sfeervol restaurant met zeer vriendelijke bediening.
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
een geweldig, gastvrij restaurant waar uit eten gaan echt een feestje is! zeer hoge kwaliteit en zelfs met AH restaurant actie krijg je het verrukkelijke menu wat van begin tot einde smullen is
Chrisbackus .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben subliem gegeten! Zeer verrassend menu en we werden in een chique, warme sfeer onthaald. Voor herhaling vatbaar!
Wim En Rijnie W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eerst gekeken bij AH rest recensies, die waren goed. Alleen vonden sommige de wijn wat prijzig. wij hebben onze trouwdag (45jr) gevierd met een meer dan voortreffelijke diner, het leek wel of dat ieder die ook serveerde ook sommelier is, heerlijke wijnen die in vergelijkbare restaurants enkele euro's meer kosten ( first heeft ook huiswijn onder de €4,= ) als klap op de vuurpijl en verrukkelijk dessert met een ongelooflijke THIJM DESSERT WIJN.
Hier komen we zeker terug
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Van ontvangst tot vertrek prima! Drie overheerlijke gangen gegeten. Twee minpuntjes: Begeleidende glaasjes wijn duurder dan 6 euro per glas en jammerrrr, geen kraanwater
Ew_ms .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeker een aanrader, en voor herhaling vatbaar. Goede ontvangst. Zeer vriendelijk personeel, goede uitleg van de gerechten. Zelfs de kinderen hebben genoten.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uit eten bij First heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf binnenkomst tot vertrek alles prima

Twee minpuntjes: ook al was de begeleidende wijn heerlijk, ik vond m wat aan de prijs. Enne: waarom geen kraanwater geserveerd?
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Eten bij First heeft onze hooggespannen verwachtingen volledig waargemaakt

Bij binnenkomst heette een medewerker en de kok himself ons welkom. Prettig!

Alle drie gangen waren perfect, de begeleidende wijn idem (ook al was die duurder dan 6 euro per glas). Een minpuntje: er werd geen kraanwater geserveerd.

Bediening was prima evenals de ambiance

Eind november gaan we terug
Frans114 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een menukaart ontbreekt. De keus van de chef is bepalend voor wat we op ons bord vonden. Een heel verrassend concept dus en ons beviel dat prima. Kwalitatief vinden wij het een geweldig restaurant, waar we graag komen. Niet te vaak want daar is het net weer iets te duur voor. Maar we komen zeker terug.
Max H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Kwalitatief goed. Ontvangst en bediening correct en vriendelijk.
Dranken aan de prijzige kant maar dat is dan je eigen keuze.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Zoals altijd weer genoten van een voortreffelijk diner van begin tot eind inclusief goede wijn, verassende amuses en heerlijk broodje tussendoor. Dit restaurant blijft onze favoriet in Utrecht en omstreken.
Chrisbackus .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Bij First word je heerlijk in de watten gelegd in een chique ambiance. De gangen zijn prachtige, feestelijke schilderijtjes. Qua smaak zeker prima, maar niet subliem zoals we er enige tijd geleden wel eens hebben gegeten.
Annevandorp .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijk en deskundig personeel. Verrassende gerechten waarbij alles op het bord goed op elkaar was afgestemd.
Heerlijke Chianti gedronken.
Ria.meijer-koppenol .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De kwaliteit van de geserveerde gangen was prima. De smaak en de combinaties verrassend.
Minpuntjes zitten in de service: De jas werd bij binnenkomst niet aangenomen, het duurde ca. 40 minuten voordat de 'kaart' werd gepresenteerd. Een besteld drankje werd vergeten. De wachttijd tussen de gangen duurde soms te lang. Het bedienend personeel was overigens zeer correct.
Hilco V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Na een hartelijke ontvangst zijn we buiten gaan zitten. Het terras is niet heel bijzonder (maar dat hoeft ook niet). Het is wel van alle gemakken voorzien, dus prima comfortabel. Onze dieetwensen zijn keurig verwerkt in het verrassingsmenu. First werkt standaard met verrassingsmenu's, wat bijdraagt aan een leuke beleving van de avond. Er was geen tekort aan amuses en kleine extra gangen. De bediening door 'wijnverteller' Patrick was zeer prettig. Hij heeft goed geadviseerd over bieren en wijnen. Aan het einde van de avond kwam ook chef/eigenaar John Stoffers informeren, en een gezellig praatje maken.

We hebben vooraf een variatie aan vis gegeten. Het hoofdgerecht was gekonfijte eend (bout en borst), gepresenteerd op een mini-bbq. We kozen voor een zoet dessert, maar een kaasplankje was ook mogelijk.

Wij deden mee met een AH restaurantactie, maar hebben op geen enkel moment de indruk gekregen dat we daardoor 'tweederangs' gasten waren. De amuse en dessert-amuse hebben daar ook aan bijgedragen.
Loraineguillon .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hadden het ahrestaurantactie diner gereserveerd. Bij aankomst werden we ook echt verwacht, met naam aangesproken en de tafel was gedekt op gewenste terras buiten. Lekker gedekt met linnen!!
Er werd duidelijk verteld wat het concept is van first. (De prijzen bleven een verrassing maar misschien werd ervan uitgegaan dat we die wisten omdat we er eerder waren geweest).
We kozen voor het viergangen diner maar telkens kwamen er piepkleine heerlijke verrassinkjes bij. Het tempo was perfect evenals de discretie en het was netjes maar niet té formeel, en onze gesprekken hoefden niet steeds onderbroken.
Wat ons betreft perfect.
Het enige jammere was dat er niet op tijd werd gevraagd wat voor wijn we wilden en welke wijnen er überhaupt waren waardoor we ons (omdat we al met de maaltijd voor ons zaten, was dat de snelste en wellicht ook beste, optie) lieten verrassen door de geselecteerde en overigens heerlijke begeleidende wijnen. Het was echter fijn geweest als we daar iets meer controle over hadden gehad.
De chef himself kwam ook even informeren of het ons goed ging, een leuke, persoonlijke geste!
Men kan bang zijn anders behandeld te worden met een"ah- actie", bij First is dat absoluut niet het geval en natuurlijk terecht.
We hebben van begin tot eind (toen ook weer een fijne verrassing....)genoten! Via deze recensie: bedankt!!!!
Annelies H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Gereserveerd via DiningCity bij Brasserie First op dinsdag 30 augustus om 19.00 uur voor 3 personen. Leuke ontvangst en zaten aan een tafel op het grote terras. Koelde in de loop van de avond af maar er waren dekentjes en terrasverwarming dus geen probleem. Gekozen voor Ding City 5 gangenmenu (€ 20 korting) voor € 42,50 p.p. Begon met een leuke amuse met verschillende smaken (o.a. piccalilly-ijs), dan het 1e voorgerecht van vis (tonijn/zalm), dan een 2e voorgerecht van vis, gevolgd door hoofdgerecht soort BBQ met verschillende stukjes vlees (o.a. eendenborst), als verrassing een tussen-gerechtje van het huis (frambozen), kaasplankje met 5 verschillende soorten kaas en tot slot een heerlijk dessert. We hebben gesmuld van alle mooi opgemaakte gerechten met bijpassende wijnen, bij de kaas een port en bij het dessert een dessertwijn. Glazen goed gevuld (€ 6,50). Tussen de gerechten werd een goede pauze gehouden en het diner duurde van 19.00 uur tot 23.00 uur. Leuke bediening en aan het eind van de avond kwam ook de kok nog even langs om te horen of alles naar wens was. We waren het met z'n drieën over eens dat dit een zeer geslaagde avond was en voor herhaling vatbaar.