Over het restaurant First

Culinair genieten in Zeist

Een warm en gastvrij onthaal in deze sfeervolle brasserie. De chef werkt met de meest verse producten en presteert het om hier elke keer weer creatieve en heerlijke gerechten van de maken. De bediening is snel en vriendelijk en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Een echt culinair avondje uit. Maar wie zei dat dineren alleen ‘s avonds kon? Voor degenen die zo’n smaakexplosie liever in de middag ervaren, is ook een uitgebreide lunch mogelijk!

Meer informatie over restaurant First

Mieke K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
hannah.sarah.13 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Het geserveerde verrassingsmenu was echt een verrassing. We aten bekende voedingsmiddelen in een nieuwe combinatie. De smaken waren goed op elkaar afgestemd en de hoeveelheden precies goed.
Nette bediening en prettige omgeving/sfeer. Alleen het verkeer was een minpuntje, daar het terras waar we konden zitten, aan de weg lag.
Luciel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten, erg fijne service. Aandacht voor de klanten en hun voorkeuren. Veel kennis over wijn en het eten. Innemende chef-kok die nog een handje kwam geven.
maverschuur .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
In een woord geweldig lekker gegeten ,prijs kwaliteit hier kookt een hele goede kok ,echt culinair koken,
met zijn vieren allen zeer tevreden en voldaan naar huis gegaan.Wij komen graag terug.
jeffTim .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Fijne sfeer, relaxte stoelen. Vriendelijke bediening en uitstekende gevariieerde gerechten. Top! Dit restaurant zal ik zeker aanbevelen bij vrienden.
diekmeijer .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heel sfeervol restaurant met een hartelijke ontvangst. Eten geweldig, mooi opgediend en smakelijk.
Wij waren met vrienden en hebben allemaal genoten.
Dutmp .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
In een woord geweldig, als je echt wilt genieten dan ga je naar First.
Overladen met amuses, geen keuze hebben en in alles worden verrast is helemaal top, huiswijn perfect en ondanks gedekte tafels en een uitstraling van een toprestaurant opvallende bediening. Heel persoonlijk. Absoluut top!!
Dieta D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Uitstekend en gezellig gegeten in een fijne sfeer!
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Vriendelijke bediening, speciale wensen werden zonder problemen aangeboden en het eten was verrassend. De uitstraling buiten oogde modern en binnen was inrichting een klein beetje oud bollig.
A.C V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
was wederom excellent
voswegen .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
First slaagt er voortreffelijk in om hun verrassingsmenu van een hoog niveau te serveren.
Overheerlijke smaakexplosies die van onze avond een feestje maken.
Ook op de wijn kaart staan heerlijke wijnen
Bediening zeer correct en deskundig wij komen zeker terug.
Maud J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Fantastisch gegeten, leuke en snelle service, we gingen met een grote grijns en helemaal voldaan weer naar huis. Complimenten voor de chef die van het creatieve en smaakvolle 3-gangen menu stiekem een 6-gangen menu maakt door tussendoor verrassende amuses te serveren. Dikke aanrader!
han W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Uitstekende keuken en goede service. Het openingsglaasje Cava wordt je als een vanzelfsprekende service aangeboden maar blijkt dan €7,50 per glas te kosten. Wij waren met een ah-kortingsregeling en dat werd luid en duidelijk aan tafel medegedeeld. Dat vonden wij niet prettig, wij hadden vrienden uitgenodigd en nu leek het alsof we dat op een koopje hadden gedaan. Enige subtiliteit graag! Verder is het terras buiten rumoerig, vlak aan de straat. Maar wel erg lekker gegeten.
Sarida V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We waren met z'n drietjes erg welkom, en dat ervoeren we de hele avond. Dit restaurant biedt alleen een chef's menu, met mogelijkheid van variaties als je iets niet kunt of wilt eten. Alles was verzorgd en lekker. Naar onze smaak wel veel zoete overheersing.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Weer heerlijke gegeten op het fijne terras, met heerlijk weer. We kozen voor het 4 gangen menu, wat uitstekend was. Hele prettige bediening. Wat betreft de Iens kadobon, hebben wij zeer onprettige ervaring mee. We raden het dan ook iedereen af om deze te kopen.
Alstje D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Verrassende en zeer smaakvolle gerechten, heerlijk wijn arrangement en prettige gastvrije bediening. Een top-restaurant voor een heerlijke avond uit eten, we hebben genoten!
wim V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Zeer positieve kennismaking met dit restaurant. De gerechten zagen er niet alleen prachtig uit maar waren ook verrukkelijk! Ook de amuses waren bijzonder lekker! Mooie wijn en een lekker glaasje Pedro X begeleidden het geheel. Komen zeker terug!
Merina B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, er was echt zorg aan besteed, ondanks dat we via de ah actie aten.
We voelden ons echt welkom.
e T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk gegeten . Leuke amuses en tussendoortjes. Geen concessies ivm albert heijn actie. Leuk om de chef even aan tafel te spreken
Jochem B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Gisteravond gaan eten bij First met mijn vrouw. Keuze heb je als gast niet, je krijgt "chef's menu"; dit is volgens mij veranderd bij First, want hiervoor was het á la carte.
Vorig jaar erg positief verrast door first en met name het eten.
Gister was het eten echter zeer teleurstellend, vlakke/weinig smaken, weinig smaakcombinaties, verkeerde wijn welke bij het gerecht werd geserveerd.

Wij hadden het 3-gangen menu uitgebreid met een 4e gang. Het voorgerecht was "voldoende", dit bestond uit een mousse van geitenkaas met een zilveruitje erop & uit "oosterse groente" met een heel zout krokantje en een stukje geroosterde kip (welke je ook bij de appie koopt).

Het topstuk van de avond was het tussengerecht, dit was echt lekker. Dit bestond uit 2 gamba's welke op een bedje van oa rode biet lagen, een krokantje met oa sesamzaadjes en zeewier.

Het hoofdgerecht was uiterst teleurstellend. Het betrof drie bereidingen van kalfs met 1 groene en 1 witte asperge. Bij het kalfsvlees ontbrak de smaak volledig, het was saai en vlak. De wijn welke erbij werd geschonken (Temperanillo Reserva op aanraden van het restaurant zelf) deed de smaken al helemaal geen goed. De wijn overheerste met rood fruit en daarmee haalde het de "smaken" van het eten zeker niet omhoog.

Het desert was deprimerend. Er was sprake van 1 grote citroensmaak. Het desert bestond oa uit een mousse, ijs, een kletskop van karamel, een schuim.
Ze hadden me net zo goed de citroen zelf kunnen geven, want dat was de enige smaak welke je er was.

Een zeer teleurstellende ervaring bij FIrst en ze zullen me niet snel meer terug zien.
Uiteraard is deze review geschreven rekening houdende met de prijscategorie waar het restaurant zich in bevind en de verwachtingen welke daarbij horen.