Over het restaurant First

Culinair genieten in Zeist

Een warm en gastvrij onthaal in deze sfeervolle brasserie. De chef werkt met de meest verse producten en presteert het om hier elke keer weer creatieve en heerlijke gerechten van de maken. De bediening is snel en vriendelijk en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Een echt culinair avondje uit. Maar wie zei dat dineren alleen ‘s avonds kon? Voor degenen die zo’n smaakexplosie liever in de middag ervaren, is ook een uitgebreide lunch mogelijk!

Meer informatie over restaurant First

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00
- Lunch vanaf 12:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Radja R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Henk Jekel, Jan Beltman en Robert van Oosten hebben genoten van de goede kwaliteit. Heerlijke kleine gerechten tussen de bestelde onderdelen. Elke gerecht leuk toegelicht door chef John
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Prettige ontvangst/bediening, soms in de drukte wat gehaast, maar bij vragen tijd-makend en deskundig.
Klassieke ambiance waarin je je meteen thuis voelt en met royale ruimte tussen tafels (dus privacy).
Gerechten zijn afwisselend, elk met een aantal verschillende, vaak verrassende elementen/smaken.
De wijnkaart heeft een aantal mooie wijnen; helaas kunnen die alleen per fles besteld worden; op de kaart wordt slechts 1 wijn vermeld waarbij per glas (elk: rood, rose, wit) besteld kan worden (de huiswijn). Later blijkt dat ook de wijnen die die avond in het wijn-arrangement zitten, per glas besteld kunnen worden (even vragen dus !). Het was al-met-al een genoegelijke avond, die voor herhaling vatbaar is !
Greeto .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezien het feit dat we met de AH actie gegeten hebben kunnen we zeggen dat het eten goed was. Zonder deze actie hadden ik de prijs- kwaliteitverhouding niet gunstig gevonden. De bediening was correct, tikje zakelijk. Hadden iets losser gekund. Entourage is prima, gezellig. Heerlijke stoelen en mooi gedekt.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Altijd lekker eten, vernieuwende keuken, vriendelijke bediening, en voor mensen met coeliakie: geen verschil merkbaar tussen gewone en glutenvrije gerechten. First verdient een ster!
smulmoniek .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Erg lekker eten, zeer vriendelijke bediening en een fijne, huiselijke en ietwat chique sfeer. Extra leuk was de mogelijkheid tot verassende non-alcoholische drankjes, passend bij het menu.
mariageertruida .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Prachtige gerechten met smaakexplosies. Goede wijnkaart en professionele bediening. De kaasplank na is ook een aanrader. Sfeervolle inrichting. Echt een avond uit genieten!
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het wordt een afgezaagd verhaal maar elke keer is dineren bij First een feestje voor ons, de ontvangst, de bediening, de wijnen, maar vooral natuurlijk het eten, altijd weer met verrassende ingrediënten samengevoegd tot een zeer smaakvol en schilderachtig opgediend geheel.
Dus met stip op1!
Lex M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Doordeweekse avond met vrienden gegeten.reservering 2 dagen ervoor en gaf geen probleem.correcte ontvangst en entourage semi- klassiek/ modern. Gaf een rustige sfeer ahw grotere huiskamer. Wachttijd tussen gangen correct. Voldoende ruime keuze uit wijnen en met kennis geserveerd. Al met al zeer tevreden.
lydabode .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Opnieuw bij dit sfeervolle, gastvrije en fantastische restaurant gegeten met de AH restaurant actie! Wat hebben we verrukkelijk gegeten en wat werden alle gerechten weer schitterend opgediend en voorzien van een
prettige duidelijke uitleg. Ieder gerecht(je) was steeds een verrassing!! Wij komen zeker terug.
carladanhof .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
lekker gegeten erg vriendelijke mensen, met een kortingsactie hier gegeten anders zou het voor ons wat te prijzig zijn maar het is het wel waard!
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
een geweldig, gastvrij restaurant waar uit eten gaan echt een feestje is! zeer hoge kwaliteit en zelfs met AH restaurant actie krijg je het verrukkelijke menu wat van begin tot einde smullen is
wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, met veel verrassende gerechten. Er werd rekening gehouden met je wensen. Was een top avond in een sfeervol restaurant met zeer vriendelijke bediening.
chrisbackus .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben subliem gegeten! Zeer verrassend menu en we werden in een chique, warme sfeer onthaald. Voor herhaling vatbaar!
Wim en Rijnie W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eerst gekeken bij AH rest recensies, die waren goed. Alleen vonden sommige de wijn wat prijzig. wij hebben onze trouwdag (45jr) gevierd met een meer dan voortreffelijke diner, het leek wel of dat ieder die ook serveerde ook sommelier is, heerlijke wijnen die in vergelijkbare restaurants enkele euro's meer kosten ( first heeft ook huiswijn onder de €4,= ) als klap op de vuurpijl en verrukkelijk dessert met een ongelooflijke THIJM DESSERT WIJN.
Hier komen we zeker terug
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Van ontvangst tot vertrek prima! Drie overheerlijke gangen gegeten. Twee minpuntjes: Begeleidende glaasjes wijn duurder dan 6 euro per glas en jammerrrr, geen kraanwater
ew_ms .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeker een aanrader, en voor herhaling vatbaar. Goede ontvangst. Zeer vriendelijk personeel, goede uitleg van de gerechten. Zelfs de kinderen hebben genoten.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uit eten bij First heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf binnenkomst tot vertrek alles prima

Twee minpuntjes: ook al was de begeleidende wijn heerlijk, ik vond m wat aan de prijs. Enne: waarom geen kraanwater geserveerd?
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Eten bij First heeft onze hooggespannen verwachtingen volledig waargemaakt

Bij binnenkomst heette een medewerker en de kok himself ons welkom. Prettig!

Alle drie gangen waren perfect, de begeleidende wijn idem (ook al was die duurder dan 6 euro per glas). Een minpuntje: er werd geen kraanwater geserveerd.

Bediening was prima evenals de ambiance

Eind november gaan we terug
frans114 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een menukaart ontbreekt. De keus van de chef is bepalend voor wat we op ons bord vonden. Een heel verrassend concept dus en ons beviel dat prima. Kwalitatief vinden wij het een geweldig restaurant, waar we graag komen. Niet te vaak want daar is het net weer iets te duur voor. Maar we komen zeker terug.