Over het restaurant First

Culinair genieten in Zeist

Een warm en gastvrij onthaal in deze sfeervolle brasserie. De chef werkt met de meest verse producten en presteert het om hier elke keer weer creatieve en heerlijke gerechten van de maken. De bediening is snel en vriendelijk en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Een echt culinair avondje uit. Maar wie zei dat dineren alleen ‘s avonds kon? Voor degenen die zo’n smaakexplosie liever in de middag ervaren, is ook een uitgebreide lunch mogelijk!

Meer informatie over restaurant First

Zondag gesloten

Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant First

Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Fantastischekeuken fijne bediening top zaak
Rudi V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Altijd weer een hartelijke ontvangst, absoluut een aanrader.
Oswin V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Fantastisch menu met veel smaaksensaties en diverse hoogtepunten. Entourage sterk verbeterd.
Gi M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Mooie zaak om te zien, maar eenmaal binnen vonden we het wat stijfjes en gedateerd. Was er niet druk alleen men heeft een zaaltje aan de andere kant en daar had men een borrel! Wij werden overgeslagen, te weinig personeel en niet in het zicht! Maar dit was niet de service welke wij online konden lezen!
Clair D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Hier vorige week weer wezen eten en met veel plezier. De eigenaars zijn mensen met veel passie en brengen dat ook over op hun personeel. Heerlijk 5 gangen menu gegeten met heerlijke wijnen daarbij. En tot verrassing was onze favoriete sommelier na jaren van afwezigheid ook weer terug. Maar het leukste van de avond blijft altijd een praatje met de chef. Tor gauw wij komen zeker weer
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Professionele ontvangst. Gekozen voor driegangenmenu. In totaal 5 amuses, goed. Voorgerecht van zalm- en coquille sashami was lekker. De parelgort was wat smakeloos, een beetje zout had het al kunnen verhelpen. Het wasabi-ijs was verrassend lekker en combineerde goed met de andere ingrediënten. Als wijn erbij een soave, op advies van de ober. Prima. Als extraatje een tweede voorgerecht van gefrituurd kreeftje met biet, zeewier en krokant van sesam met honing en chili. Niet besteld en ook niet op de rekening gezien, wel erg lekker. Daarbij een glas heerlijke witte bourgogne, ook van het huis. Hoofd was hertenfilet en hertenstoof met pomme berny en gekookte groenten en een gestoofde sjalot. Smaakte zoals het hoorde met de stoof als uitblinker. De spruitjes hadden nog wel een minuutje in het water mogen liggen. Lekkere tempranillo/cabernet sauvignon uit Utiel-Requena erbij. Na een dessert-amuse van kastanjemousse en fantastisch dessert van caramelcreme met verschillende chocolade-elementen en een mcaron. Dessertwijn van monastrell ging er goed bij. Bij de koffie uitgebreide en smakelijke begeleiders. De bediening van vriendelijk en zeer gastvrij. Een prima adres in Zeist. Waar blijft de Bib-Gourmand?
Rein D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Eten en service niets anders dan lof. De inrichting is een kwestie van smaak, maar doet niets af aan de hele ervaring.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Warm restaurant waar je gezellig met vrienden en familie kunt eten. Vriendelijk personeel. Ze werken alleen met verrassingsmenu en houden goed rekening met je wensen. Besteden veel tijd aan de opmaak van de gerechten, dat is duidelijk te zien. De smaken waren heel gevarieerd, waar sommige gerechten heel lekker waren waren er ook duidelijk gerechten een stuk minder.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Was uitstekend, alleen werd er geen rekening gehouden met noten allergie.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
kleinschalig intiem restaurant met uitstekende kok. Geen vaste menukaart, maar verrassingsmenu, rekening houdend met je wensen.
Voor ouderen wellicht iets te veel van het goede door meerdere tussendoortjes.
Prettige bediening.
Al met al zeker aan te bevelen!
Bjorn D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Door vrienden gewezen op dit restaurant en wij begrijpen waarom ze hier vaak komen. Ontvangst is vriendelijk en we krijgen heerlijke amuses, allen gangen die volgden zijn heerlijk. Het dessert is helmaal geweldig en wordt in twee delen geserveerd. De sommelier is erg vriendelijk en heeft mooie verhalen bij vertrek worden we zelfs uitgelaten door de chef.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Het is een prima ambiance: landelijk chique. De bediening is vlot en vriendelijk. Wij hebben een 4 gangen menu gegeten en alle gerechten waren goed. De bijpassende wijnen sloten goed aan en waren origineel van keuze. Minpuntje vond ik dat je vooraf moest aangeven of je kaas of zoet wilde als dessert. Dit ivm de bereidingstijd.
wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Weer een geweldige avond gehad bij First.
De ontvangst was aller hartelijks!
Het restaurant ademt een huiselijke sfeer uit.
De gerechten waren weer verrassend en heerlijk.
Een 10 voor de kok! TOP!
pgoedholt .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Prima restaurant. Vriendelijke bediening .eten is erg goed en heel leuk opgediend . Bediening weet waar ze het over hebben.
Tobiaslotte .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Uitstekende kwaliteit en prachtige opmaak van de gerechten. Ook de amuses waren perfect.
Prijs-kwaliteitverhouding is goed, niet echt goedkoop, maar is het geld zeker waard.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Verwend met amuses, heerlijk voor-en tussengerecht. Hoogdgerecht vonden we iets minder, maar het heerlijke en mooi opgemaakte dessert maakte dat weer goed.
Niet goedkoop maar zeker een aanrader voor een avondje dineren.
GerdaenHenk .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het was een heerlijk relaxte avond, met mooie en lekkere gerechten! Wij hebben genoten van de sfeer en de gastvrijheid en doen het snel nog eens over!
elsrijksen .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij First. Verassende combinaties en een uitstekend wijnarangement. In een prettige ambiance en met uitstekende en bevlogen bediening.
M D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Chique maar erg gezellig restaurant.
chrisbackus .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Het diner bij First was subliem! Ongekend goed. Michelinster waardig. De timing van de gerechten was precies goed en de service zeer prettig. Dit is een top restaurant en wij gaan zeker nog een keer genieten in deze chique, gezellige ambiance.