First Floor Restaurant

Markt 35 5611 EC Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant First Floor Restaurant

Culinaire etage hoger!

Zoals de naam doet vermoeden is dit restaurant gevestigd op de eerste verdieping aan het marktplein in Eindhoven. Hier kun je genieten van het uitzicht over de markt onder het genot van een bijzondere maaltijd met een bijpassend wijntje, in een sfeervolle ambiance, maar ook voor een bedrijfsborrel ben je hier aan het goede adres! Lekker eten op een nog betere locatie, geniet!

Meer informatie over restaurant First Floor Restaurant

Dinsdag t/m Donderdag 16:30 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 16:30 - 23:00

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Erg voordelig
Jaring D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wel mooie plaarts op het balkon, maar soms voelde het alsof men ons vergeten was. Redelijke gerechten maar zeer weinig groente geserveerd .
Linda N.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op basis van de goede recensies voor het eerst geweest (zaterdagavond) en we zijn fan geworden. Lekker eten, mooie locatie (zeker als je op het balkon kunt zitten), goede service en een bescheiden prijs. Wij komen hier vaker en ook zakelijk is het een interessant restaurant!
W_D .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
1ste bezoek, een verrassing in Eindhoven!. Ietwat chique, maar zeker niet stijfjes. Mooie ambiance, lekkere gerechten voor redelijke prijzen.
Aanrader!
Bassie67 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hadden vanwege het mooie weer een tafel op het balkon gekozen, met leuk uitzicht over het plein. Het eten is heerlijk en goede porties. De bediening was prima en uiterst vriendelijk. Als ik weer een keer in Eindhoven ben, zal ik zeker overwegen om hier weer te gaan eten. Echt een aanrader!
Prisca .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We hebben inmiddels vaker bij First Floor gegeten; we nemen iedere keer het verrassingsmenu en het is altijd lekker! Vaak is een lekker rustig sfeer in het restaurant. Er wordt rekening gehouden met dingen die je niet lust of niet mag eten en het personeel is vriendelijk en gastvrij. Je krijgt waar voor je geld en iedere keer een verrassende combinatie die ontzettend lekker is. Zeker een aanrader!
Chmhhm1 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wij hadden een 4-gangen verrassingsmenu. Heerlijk gegeten, grote porties, mooi opgemaakte borden en heerlijk gegeten. Restaurant ziet er gezellig en verzorgd uit. Entree, trap en gang ziet er minder goed, armoedig uit. Laat je niet afschrikken hierdoor. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Peterger .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
mooi gelegen op de markt in Eindhoven boven de Carrousel met een gezellig uitzicht over de markt. gezellig ingericht, bediening zeer vriendelijk en vlot, het drie gangen verrasings menu was heel erg lekker en zeer goed verzorgt en ruim voldoende , de prijs kwaliteits-verhouding is ook prima, zeker een aanrader
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het was een in de horeca erg rustige donderdagavond in januari toen een vriendin en ik gingen eten bij First Floor. De ingang is een goed verborgen geheim, want je moet via het in hetzelfde pand zittende hotel (maar het restaurant staat daar qua bedrijf los van, werd ons verteld) naar de eerste verdieping. Het restaurant zelf, het eten, de bediening en het uitzicht op de Markt van Eindhoven maken dit echter meer dan goed. Het eten is kwalitatief goed, de bediening was in handen van iemand die haar vak serieus neemt en hoewel de Markt tamelijk verlaten was vanwege de kou, gaf het toch een aardige sfeer. Bij goed weer kun je trouwens ook op het bijbehorende balkon aan een tafeltje zitten, zagen we.
Al met al een restaurant dat zeker vaker een bezoek waard is. Nu alleen nog iets doen aan de (naams)bekendheid, want het zit wel érg verstopt.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De binnenkomst via de trap doet anders vermoeden..en binnenkomen in een leeg restaurant ook, maar het eten echt super van smaak. Goede porties en het nagerecht (dame blanche) op een originele manier geserveerd.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
het Glow-menu was gevarieerd en lekker…….ook snel geserveerd, zodat we voldoende tijd hadden voor de wandeling…….leuke ruimte met goede akoestiek……..
S. B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
De toegang, een trap ziet er zeer verwaarloosd uit. De ontvangst niet gastvrij pas bij navraag kregen we, eerst in de donker, de garderobe aangewezen. Het aanpakken van een jas en ophangen is toch niet zo'n grote moeite. Het restaurant zelf ziet er gezellig uit. Het eten is lekker, wel erg grote porties. De menukeuze is prima, weer eens andere gerechten. De patta negra was heerlijk en pulled pork als voorgerecht ook.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Via VVV-dinerbon site gereserveerd bij de Carrousel alleen blijkbaar op de VVV-site iets fout gegaan waardoor we bij First Floor terecht kwamen. Een hele grote verbetering. Heerlijk gegeten, we hebben voor het 3 gangen verrassingsmenu gekozen en alle gerechten waren stuk voor stuk erg smakelijk. Heel veel smaak en gewoon keurig afgewerkt. Enige 2 minpunten is dat de tijd tussen de gerechten wat lang duurde (vonden wij) en dat de gerechten ietsje groter hadden mogen zijn. Niet dat we te weinig hadden, maar het eten is dusdanig lekker dat je eigenlijk net een beetje meer zou willen dan er op het bord lag. Aardig personeel, ook voor onze 14 maanden oude dochter die mee was.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Tijdens de Glow het 3 gangen Glow menu(€18,95) gekozen en dit is ons heel goed bevallen! Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!
Vanaf buiten is het restaurant niet goed te zien maar het bord dat buiten geplaatst was trok toch onze aandacht. We konden wel wat recensies vinden maar de website van First Floor leek niet up to date, het Glow menu stond er bijvoorbeeld niet op terwijl je als onbekende in de stad toch allereerst via internet zoekt.
Het eten was zeer smaakvol, de bediening heel vriendelijk. De inrichting is zeer eigentijds en het uitzicht over de Markt is leuk. Als we weer in Eindhoven zijn gaan we hier zeker weer eten. Een aanrader dus!
Madelief87 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Vanavond met z'n tweeën erg lekker gegeten bij First floor. Vooraf hadden we stokbroodjes belegd met ansjovismayonaise en tomaat, deze waren erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we de mosselen met look en room geserveerd met friet, salade en 2 sausjes. De mosselen waren lekker en goed op smaak. Ook de bijgerechten waren lekker. De bediening was attent, oplettend en vriendelijk, wel hadden de drankjes tijdens het eten wat sneller mogen komen. Op het balkon van het restaurant zit je erg gezellig, deze kijkt uit over de markt in Eindhoven. De prijs kwaliteit verhouding was goed.
Bollebuik .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Op goed geluk aangeschoven in dit restaurant aan de Markt te Eindhoven. Na voor-, hoofd- en nagerecht kunnen wij concluderen dat dit "verborgen" restaurant een aanvulling is op de culinaire keuzemogelijkheden in Eindhoven. De gerechten werden netjes opgediend en waren zeer smaakvol. Porties juist van formaat, niet te klein, niet te groot en begeleidend glaasje wijn was ook prima in orde. Ik zou niet twijfelen om bij een volgende bezoek aan het centrum van Eindhoven opnieuw voor First Floor te kiezen.
BasJansen .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
De menukaart aan de straatzijde trok mijn interesse en ik besloot hier een drie gangen diner te nemen. Een mix van verschillende voorgerechtjes gaf een indruk van hun aanbod. Als hoofdgerecht een stuk black angus beef, maar de gaarheid hadden ze niet onder controle. Als afsluiter een creme brulee. Alles was redelijk van smaak, maar woog niet op tegen de hoge prijzen die ze hanteren
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
First Floor restaurant js echt een goed bewaard geheim van Eindhoven. Afgelopen dinsdag hier gegeten, we waren de enige in het restaurant, en je merkte dat de kok echt uitgebreid de tijd nam om ons eten te maken. Als voorgerecht de luxe tapas geprobeerd voor twee personen, van allerlei hapjes die op waren gemaakt uit de voorgerechten. Heerlijke garnaal, tonijn sashimi, en andere lekkere gerechtjes. Als hoofdgerecht de zeeduivel gegeten. Deze was perfect gemaakt!! Heerlijke stevige witvis! Op een bedje van prei en zeekraal, ook uitstekend bereid. Als nagerecht de hemelse modder die, helaas, net iets te snel geserveerd werd en dus nig wat bevroren was. Al met al is het decor in het restaurant erg leuk, leuke locatie met prettig uitzicht. Absoluut een aanrader en een aanwinst voor Eindhoven.
BWEHV .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Een nieuw restaurant in het centrum van Eindhoven, om binnen te komen moet je wel 2 trappen op en de ingang is niet heel duidelijk aangegeven, maar als je dan eenmaal binnen bent en een plekje aan het raam kunt reserveren heb je een geweldig overzicht op de Markt van Eindhoven.

Het eten is lekker, maar niet heel bijzonder en de porties zijn klein. Bij het hoofdgerecht krijg je geen bijgerechten. Het personeel is vriendelijk, maar onervaren (studenten?), mijn witte wijn kreeg ik in een rode wijnglas, jammer. Op verzoek kreeg een tafelgenote van mij een geheel veganistische maaltijd.

De prijs, kwaliteit en service zijn nog niet geheel op elkaar afgestemd zoals je vaak ziet bij nieuwe restaurants, maar dit is er wel eentje met potentie...