Firma Pekelhaaring

• Huisdieren welkom
Voordelig
M S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vaak gegeten maar nooit van gekomen om een recensie achter te laten!!

In de pijp is dit echt een leuk plekje om snel lekker iets te eten of lekker gezellig te dineren. Fijne van Pekelharing is dat je hier ook halve gerechten kunt bestellen zo heb je meteen de kans om meerdere gerechten te proeven!

Bij ons waren de pasta's en groente lasagna's wel echt een hit! Mooie en verse producten en dat is goed te proeven!
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
De firma Pekelhaaring heeft in de wijk de Pijp een goede naam. Genoeg reden voor ons om er eens een hapje te gaan eten. Van binnen ziet het er vrij industrieel en simpel uit. Maar in de wandelgangen hoorde ik dat de maaltijden verrukkelijk waren. Ik koos voor de lamsschenkel, die geserveerd werd met onder andere radicchio. De serveerders hielpen ons met het kiezen van een lekker wijntje dat erbij paste. Uiteindelijk een gouden combinatie. De verhalen kloppen en ik raad iedereen aan eens aan te schuiven in dit restaurant.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We zijn er al zo vaak geweest omdat ze bij ons om de hoek zitten maar nog nooit een recensie geschreven. Het eten is daar altijd erg goed, vooral de pasta's. Er is ook een wisselend menu wat altijd verrassend is. De bediening is erg fijn. Supervriendelijk. Ook de wijnen zijn goed.
Kortom, altijd fijn om daar te komen in onze eigen buurt
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We waren er al een jaar niet meer geweest, dus tijd om terug te gaan. De ontvangst was uiterst vriendelijk en dat bleef de hele avond zo: attente bediening, relaxed en toch professioneel. De sfeer is heel informeel, de inrichting simpel, dus verwacht hier geen keurig gedekte tafels, etc. Het menu biedt dus voor 95% Italiaanse gerechten: goede, eerlijke smaken, goede bereiding, en verder weinig opsmuk. De pasta van ons beide was echt heeeel goed!! Gezien de hele schappelijke prijzen verdient het eten daarom echt een 8: we worden er blij van! En de wijnkaart staat vol met hele goede Italiaanse (en andere) wijnen, ook weer voor zeer betaalbare prijzen. Kortom: wij kunnen dit adres weer van harte aanraden!
Lyla .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wij zijn hier al een aantal keren komen lunchen voor een simpele hap maar tijdens het dinner moesten we wel erg lang wachten voor onze eerste gang (meer dan een uur). Service was in het algemeen attent maar vergat steeds een aantal details bijv. dat we onze spiering langer door gefrituurd wouden en bestek kwam pas na dat het eten aankwam enz.
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Erg leuk restaurant met lekker, degelijk eten. Ik had als voorgerecht de calamares, dit was het enige dat tegen viel. Het was een beetje een rommeltje in een schaaltje en was vrij smakeloos. Als dessert neem koos ik voor de cheesecake. Deze was erg lekker, aanrader. Iets om nog wel eens terug te komen!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op de verjaardag van mijn zoon met z'n drieën daar gaan eten. starten met bubbels van de chef. Daarna voorgerecht drie heel verschillende smaken die lekker waren. Daarna een verrassend hoofdgerecht. Kortom we komen hier een keer terug.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op de eerste zwoele lenteavond van 2016 bij Pekelhaaring gegeten. Erg gezellige tent, het was helemaal afgeladen. De bediening is attent en vriendelijk. Tot zover geen klachten.
Als voorgerecht de beroemde arancini (gefrituurde risottoballetjes): deze waren slap, zoals een natte kroket. Niet goed dus, een 5. Het andere voorgerecht, pijlstaartinkvis met tomaten was vlak, een 6. Het derde voorgerecht vitello tonnato was in orde, een 7.
Als hoofdgerecht voor mijn wederhelft ravioli met geitenkaas en prei. Veel te vet, en veel te dikke pasta. De smaak was er wel, een 6.
De ramp van de avond was mijn eigen pasta, tortellini met krab. Dit smaakte nergens naar. Jawel, naar boter en parmezaanse kaas. Wederom was de pasta veel te dik. Ik kon zien dat er iets in zat dat op krab leek, maar wat voor krab? Het leek mij de krab uit een blikje van €2.
De saus en kaas overheersten zodanig dat krab in de verste verten niet te proeven viel, een mislukking: 3.
Na mijn klacht hierover werd het gerecht van de rekening gehaald, keurig. De keuken vond het echter niet de moeite op mijn kritiek te reageren, jammer.
Toe frangipane met rabarberijs. De rabarbersmaak was eveneens ver te zoeken. Proeft deze chef wel eens wat hij zijn klanten voorzet? Ook de frangipane was slap o.a. door een gebrek aan zout. Een gemiddeld eetcafé, meer is Fa Pekelhaaring niet voor mij. Kom ik terug? Nee.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik had de bretonse vissoep die goed gevuld en erg smakelijk was, goed vers. De ceasar salad had iets spannender gekund maar ja het is ook wel een ceasar salad die je besteld dus verwacht daar geen wonderen. De gnocchi met pulpo was ook erg lekker. Zeer attente bediening ondanks de drukte. Een prima open zaak, echt stads van deze tijd, dank.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Goed gegeten bij Firma Pekelharing. Volle bak op de zondag avond, waardoor het bedienend personeel ons af en toe wat lang liet wachten. Het piepkuiken van het weekmenu was ons favoriete gerecht van de avond. Leuke tent, we komen snel terug !
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Altijd lekker om een hapje te eten bij Pekelhaaring. Ontzettend aardige en capabele bediening! Ik had tagliatelle met stoof van konijn, erg lekker alleen jammergenoeg net bij de laatste hap een stukje bot. Mijn eetgezel had de kwartel die erg lekker was alleen waren de groenten niet gaar, na dit aan de bediening te hebben gemeld een gratis koffie dus op zich prima opgelost!
Merre D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wij hebben gister bij de Pekelhaaring gegeten, en wat was het heerlijk. Ik heb in tijden niet zo'n ontzettend goed bereidde pasta gegeten. Ik had als vooraf de inktvis en als hoofdgerecht de tortelinni met krab. Het toetje -de amandel ganachetaart- was voor mij net te machtig maar alsnog heerlijk. Enige minpunt was de afstandelijke service. Wij moesten 3 keer om de menukaart vragen. Verder een topavond gehad.
Tjalling V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Hoogstwaarschijnlijk heb ik hier het lekkerste voorgerecht gegeten tot nu toe.
Gnochi met eendenlever en geglaceerde (eenden?) boutjes. Out of this world!! Een ultieme combinatie van de vettige, mollige eendenleversaus met een mooi zuurtje voor de balans, lekkere zachte gnochi en perfecte cuison op de boutjes met een dikke glace die hoog op smaak was! Ik had achteraf spijt dat ik dit niet als hoofgerecht had genomen. Maar de houtduif smaakte ook waanzinnig.
Bediening was buitengewoon vriendelijk ondanks de behoorlijke drukte op de vrijdagavond.
Wijnkaart is uitgebreid met hele leuke bijzondere wijnen voor een mooie prijs! Mijn verwachtingen uitermate overtroffen! Bravo!
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met een paar vriendinnen naar Fa. Pekelhaaring vanavond en dat was geen tegenvaller. We kozen unaniem voor het weekgerecht: een heerlijke rose eendenborst met garnituur. Mijn voorgerecht (salade met buffelmozzarella) was iets te enthousiast besprenkeld met balsamicovinaigrette, maar het nagerecht was weer uitstekend: een flink bord overheerlijke verse tiramisu.
Het restaurant is ook ruim van opzet, zodat je niet bij je buren op schoot zit.
Enige minpunt: er is geen betaalbare huiswijn en dit maakt dat de rekening uiteindelijk toch pittig is.
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Als starter had ik caesar salad. Deze was zeer smakelijk en van uitstekende kwaliteit. Als hoofdgerecht had ik linguine met kreeft. Bijzonder lekker ook en heb er enorm van genoten. Daarna als nagerecht gekozen voor de sgroppino, een typisch Italiaans nagerecht op basis van prosecco, wodka en citroensorbetijs. Ook de sgroppino was prima. Verder qua wijn gekozen voor de wijn van de week. Daar was ook helemaal niets mis mee. Al met al was het een zeer prettige culinaire ervaring. Petje af voor dit restaurant dat de kwaliteit na al die jaren nog steeds niets te wensen overlaat.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Hmm, als ik terug denk aan het etentje bij Pekelhaaring krijg ik spontaan weer honger. Wat was het heerlijk! Eerst lekker een aperitiefje om vervolgens aan onze voorgerechten te beginnen. Toen kon het echte feest beginnen, met onze hoofdgerechten en een lekker wijntje. Vooral de Tagliata de Manzo viel bijzonder goed in smaak. Daarna een nagerecht met limoncello en de avond was compleet.
ProeverJef .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Zowel voor lunch als diner een prima tent. mooie bourgondische gerechten met seizoensproducten. Service wel een beetje afstandelijk. Sfeer in de zaak is altijd goed. Er is altijd reuring. Geschikt voor een snelle hap, maar ook een leuke avond en wat uitgebreider eten.
Brenda7 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
heerlijk geluncht met collega's. vriendelijke attente bediening, en een hele fijne menukaart waar bijna alles kan, klein, groot, broodjes, delicatessen, van alles wat. Mooie huiswijnen en betaalbaar. Fijne smaken en zuivere produkten. Veel italiaanse tonen, Een mooi dorpsplein, met een zonnetje en je denkt dat je in Italie zit. fijn om zo het jaar vast een beetje af te sluiten met elkaar.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Na onze tanden geschraapt te hebben bij "De Japanner" (zie een van mijn andere recensies) zijn we doorgegaan naar restaurant Fam. Pekelharing. En aan pekelharing weet je altijd een ding zeker, je word vriendelijk geholpen en gaat goed gevuld naar buiten. Zo ook dit keer, we moesten even aan de bar wachten tot er een tafel vrij kwam (we hadden niet gereserveerd), maar aldaar werden we geholpen of we deel uitmaakte van de hele grote familie die er binnen zat. We namen als voor gerecht een antipasti die we wilde delen en wat fingerfood en daarna een bord pasta dat ook gedeeld zou worden, en wat is er dan lekkerder dat je zonder morren gewoon twee borden krijgt zodat je je eten kunt delen. Heerlijk en daarom komen we er elke keer weer terug.
Cockie .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wij hebben geluncht op zaterdagmiddag bij de fa. Pekelhaaring en dat was een feestje. Heerlijke oesters, heel lekkere linguine met Vongole en bottarga, gnocci met eendenboutjes, heel erg goed allemaal. Heel attente, kundige bediening, je voelt je erg welkom. Lunch afgesloten met een heerlijke zelfgemaakte limoncello. Wij komen graag terug voor een lunch of diner!