Firma Pekelhaaring

Van Woustraat 127-129 1074 AH Amsterdam Nederland Kaart
31-206790460

Over het restaurant Firma Pekelhaaring

Vanaf half elf 's ochtends staan de deuren open bij Fa. Pekelhaaring in Amsterdam. 'Eet wanneer je er zin in hebt' is hier het motto. Of je er nu heengaat om te werken met een kopje koffie erbij, zomaar een toetje te eten of uitgebreid te lunchen of dineren; het kan de hele dag door.

De chef van Fa. Pekelhaaring kiest voor eerlijk en goed eten. Inhoud boven vorm, dus geen schaars opgemaakte bordjes met een schuimpje, maar lekker boers, Italiaans eten. Op de kaart vind je gerechten terug uit alle delen van Italië, zoals porchetta uit Toscane, bolito misto uit Piemonte en allerlei verschillende pasta's. En voor de afwisseling staat er ook een heerlijke vissoep uit Bretagne op de kaart.

Binnen bij Fa. Pekelhaaring is er ruim zicht op de open keuken achterin. Gasten kunnen in de vitrine de antipasti zien liggen, als voorgerecht of gewoon als hapje bij de borrel.

Klinkt goed, hè? Reserveer snel en geniet van de heerlijkste gerechten bij Fa. Pekelhaaring in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Firma Pekelhaaring

• Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Firma Pekelhaaring

Marco J.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Ik rijd vaak langs de peekelharing en het zit altijd vol, dus mijn verwachtingen waren hooggespannen. En zijn grotendeels uitgekomen: super vriendelijke en attente bediening, heerlijk eten en goede sfeer. Het eten is gebaseerd op Italiaanse concepten en ideeën en is verzorgd. Maar je kunt ook lekkere gebakken aardappels met mayo als bijgerecht bestellen en dat is top bij een goed stuk vlees en als je even geen zin hebt in pasta. Het eten is geen 10, omdat het niet heel erg verrassend is, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Sfeer is prima als er veel mensen zijn, maar als je lang tafelt merk je dat een lege peekelharing wel wat zou kunnen winnen aan decoratie..kortom: ik hoop dat ze lang in de pijp blijven..
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Prettige lokatie in de van Woustraat ware het niet dat er lange tijd sprake zal zijn van een opbreking van de weg voor het restaurant, zodat het ook voor fietsers een gevaarlijke boel wordt. Binnen echter ruim en geen hinder van gesprekken aan de andere tafels. Ikzelf en tafelgenoten hadden een goed voorgerecht en daarna ook een prima hoofdgerecht, deels van het menu van de dag. Uitgebreide wijnkaart met fraaie wijnen. Koos voor de wijn van de dag. Die wijn was goed, maar desondanks per glas te duur. Ook de rosé was (te)duur. Het dessert was niet heel bijzonder, tarte tatin en tiramisu.
Prima bediening, maar oogde wat vermoeid. Zal wel gevolg van de warmte zijn geweest.
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Levendig restaurant. Altijd druk.
Eten wisselend. Rundvlees met veel vet (was handig als dit van te voren was aangegeven), maar weer heerlijke speltsalade en gnocchi. Lekker apple crumble, matige (droge!) worteltaart.
Kleine porties. Eten is aan de prijs (klein stukje worteltaart = 7.50 euro!!). Wijnen zijn lekker, maar ook niet goedkoop.
Bediening is vriendelijk, maar lijkt niet echt geinteresseerd. Maken een wat mechanische indruk. Mogelijk tgv drukte.
Rogier S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Prima restaurant voor lekkere gerechten vriendelijke bediening en een heerlijk rumoerige Amsterdamse sfeer.
Lekker dat er ook vegetarische gerechten op de kaart staan. inmiddels een keer of vier hier geweest dus wat ons betreft mag de kaart wel weer veranderen.
Stefan M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Levendige ambiance en vriendelijke bediening. Veel keuze op het menu. Al is het eten redelijk verzorgd is het uiteindelijk écht te duur voor wat het is. Voor een beetje extra brood betaal je 3,50 en een glas wijn 5,80.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
1e keer bij Pekelhaaring maar ik begrijp die enorme drukte wel! Heerlijke lunch met dito wijn en erg vriendelijke bediening (ondanks de drukte) De tagliata di Manzo was te gek!
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Laat gereserveeerd en voor een uur aangeschoven. Verschillende gerechten geproefd zoals de heerlijke riso nero en dagspecial inktvis. De makreel was zeer goed evenals de side dish met gefrituurde spiering. Goeie sfeer en bediening is netjes, gezellig en adequaat.
Timing was verder perfecto. Je kan blijkbaar alleen maar even getallen geven als cijfer maar het is wat mij betreft al met al een mooie 9.
MvG,
Antony
M S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vaak gegeten maar nooit van gekomen om een recensie achter te laten!!

In de pijp is dit echt een leuk plekje om snel lekker iets te eten of lekker gezellig te dineren. Fijne van Pekelharing is dat je hier ook halve gerechten kunt bestellen zo heb je meteen de kans om meerdere gerechten te proeven!

Bij ons waren de pasta's en groente lasagna's wel echt een hit! Mooie en verse producten en dat is goed te proeven!
Famke V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
De klassieke inrichting en nette bediening maakt het ontspannen en sfeervol. Perfect als je zin hebt in een Italiaans gerecht met prima wijn! 's Avonds is het druk (reserveren dus), maar 's middags zijn er genoeg plekken.
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
De firma Pekelhaaring heeft in de wijk de Pijp een goede naam. Genoeg reden voor ons om er eens een hapje te gaan eten. Van binnen ziet het er vrij industrieel en simpel uit. Maar in de wandelgangen hoorde ik dat de maaltijden verrukkelijk waren. Ik koos voor de lamsschenkel, die geserveerd werd met onder andere radicchio. De serveerders hielpen ons met het kiezen van een lekker wijntje dat erbij paste. Uiteindelijk een gouden combinatie. De verhalen kloppen en ik raad iedereen aan eens aan te schuiven in dit restaurant.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We zijn er al zo vaak geweest omdat ze bij ons om de hoek zitten maar nog nooit een recensie geschreven. Het eten is daar altijd erg goed, vooral de pasta's. Er is ook een wisselend menu wat altijd verrassend is. De bediening is erg fijn. Supervriendelijk. Ook de wijnen zijn goed.
Kortom, altijd fijn om daar te komen in onze eigen buurt
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We waren er al een jaar niet meer geweest, dus tijd om terug te gaan. De ontvangst was uiterst vriendelijk en dat bleef de hele avond zo: attente bediening, relaxed en toch professioneel. De sfeer is heel informeel, de inrichting simpel, dus verwacht hier geen keurig gedekte tafels, etc. Het menu biedt dus voor 95% Italiaanse gerechten: goede, eerlijke smaken, goede bereiding, en verder weinig opsmuk. De pasta van ons beide was echt heeeel goed!! Gezien de hele schappelijke prijzen verdient het eten daarom echt een 8: we worden er blij van! En de wijnkaart staat vol met hele goede Italiaanse (en andere) wijnen, ook weer voor zeer betaalbare prijzen. Kortom: wij kunnen dit adres weer van harte aanraden!
AMY C.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wij zijn hier al een aantal keren komen lunchen voor een simpele hap maar tijdens het dinner moesten we wel erg lang wachten voor onze eerste gang (meer dan een uur). Service was in het algemeen attent maar vergat steeds een aantal details bijv. dat we onze spiering langer door gefrituurd wouden en bestek kwam pas na dat het eten aankwam enz.
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Erg leuk restaurant met lekker, degelijk eten. Ik had als voorgerecht de calamares, dit was het enige dat tegen viel. Het was een beetje een rommeltje in een schaaltje en was vrij smakeloos. Als dessert neem koos ik voor de cheesecake. Deze was erg lekker, aanrader. Iets om nog wel eens terug te komen!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op de verjaardag van mijn zoon met z'n drieën daar gaan eten. starten met bubbels van de chef. Daarna voorgerecht drie heel verschillende smaken die lekker waren. Daarna een verrassend hoofdgerecht. Kortom we komen hier een keer terug.
Rene R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op de eerste zwoele lenteavond van 2016 bij Pekelhaaring gegeten. Erg gezellige tent, het was helemaal afgeladen. De bediening is attent en vriendelijk. Tot zover geen klachten.
Als voorgerecht de beroemde arancini (gefrituurde risottoballetjes): deze waren slap, zoals een natte kroket. Niet goed dus, een 5. Het andere voorgerecht, pijlstaartinkvis met tomaten was vlak, een 6. Het derde voorgerecht vitello tonnato was in orde, een 7.
Als hoofdgerecht voor mijn wederhelft ravioli met geitenkaas en prei. Veel te vet, en veel te dikke pasta. De smaak was er wel, een 6.
De ramp van de avond was mijn eigen pasta, tortellini met krab. Dit smaakte nergens naar. Jawel, naar boter en parmezaanse kaas. Wederom was de pasta veel te dik. Ik kon zien dat er iets in zat dat op krab leek, maar wat voor krab? Het leek mij de krab uit een blikje van €2.
De saus en kaas overheersten zodanig dat krab in de verste verten niet te proeven viel, een mislukking: 3.
Na mijn klacht hierover werd het gerecht van de rekening gehaald, keurig. De keuken vond het echter niet de moeite op mijn kritiek te reageren, jammer.
Toe frangipane met rabarberijs. De rabarbersmaak was eveneens ver te zoeken. Proeft deze chef wel eens wat hij zijn klanten voorzet? Ook de frangipane was slap o.a. door een gebrek aan zout. Een gemiddeld eetcafé, meer is Fa Pekelhaaring niet voor mij. Kom ik terug? Nee.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik had de bretonse vissoep die goed gevuld en erg smakelijk was, goed vers. De ceasar salad had iets spannender gekund maar ja het is ook wel een ceasar salad die je besteld dus verwacht daar geen wonderen. De gnocchi met pulpo was ook erg lekker. Zeer attente bediening ondanks de drukte. Een prima open zaak, echt stads van deze tijd, dank.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Goed gegeten bij Firma Pekelharing. Volle bak op de zondag avond, waardoor het bedienend personeel ons af en toe wat lang liet wachten. Het piepkuiken van het weekmenu was ons favoriete gerecht van de avond. Leuke tent, we komen snel terug !
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Altijd lekker om een hapje te eten bij Pekelhaaring. Ontzettend aardige en capabele bediening! Ik had tagliatelle met stoof van konijn, erg lekker alleen jammergenoeg net bij de laatste hap een stukje bot. Mijn eetgezel had de kwartel die erg lekker was alleen waren de groenten niet gaar, na dit aan de bediening te hebben gemeld een gratis koffie dus op zich prima opgelost!
Merre D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wij hebben gister bij de Pekelhaaring gegeten, en wat was het heerlijk. Ik heb in tijden niet zo'n ontzettend goed bereidde pasta gegeten. Ik had als vooraf de inktvis en als hoofdgerecht de tortelinni met krab. Het toetje -de amandel ganachetaart- was voor mij net te machtig maar alsnog heerlijk. Enige minpunt was de afstandelijke service. Wij moesten 3 keer om de menukaart vragen. Verder een topavond gehad.