Firma Koek

Krijn Taconiskade 404-406 1087 Amsterdam Nederland Kaart
31-207712554

Over restaurant Firma Koek

Mooiste plekje op IJsburg

Op IJburg is het een trend dat de leukste cafées en restaurants uit de grond ploppen, waar menig IJburger en Amsterdammer enorm blij mee is. En wij ook. Wat een mooie plek om je restaurant te beginnen. Krijn is gelegen aan de Krijn Taconiskade en als je weet dat het Markermeer het uitzicht is, weet je dat je hier zeker weten kunt genieten! Ga voor een middag lang pannekoeken of ga voor een lekkere borrelhap. Maar vooral: geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Firma Koek

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Dje-Ren .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag hebben wij met z'n tweeën bij Krijn gegeten. De extra grote Flammkuchen spicy chicken met zoals die hoort flinterdunne deegbodem en zeer malse kip. Mijn tafelgenoot koos voor het gerecht van de dag, de neustong. Deze was heel zacht en rijk van smaak. De subtiele laag bloem heeft de vis zeer goed gedaan en er was duidelijk gewerkt met een olijfolie en boter combinatie. We hoorden dat de eigenaar zelf vandaag in de keuken stond. Deze heeft in zijn carrière als kok een score van 9 van Johannes van Dam weten binnen te slepen. En die mag er zijn. Ook zijn de medewerkers erg vriendelijk en bij drukte blijft de service op pijl. Dit restaurant ligt aan de haven en we hebben genoten van fantastisch weer op het mooie terras met evenzo uitzicht op het water.
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lange tijd niet bij deze tent geweest, terwijl we er toch heel dichtbij wonen. De naam is veranderd, het was vroeger Firma Koek. Niet alleen de naam maar ook 'het concept' is geheel aangepast. Waar het voorheen een restaurant was dat zich met name richtte op pannenkoeken. Het nieuwe concept is veel completer en biedt iets voor iedereen (nieuwe eigenaar denk ik). Gelukkig zijn de flammkuchen gebleven (de pannenkoeken overigens ook). Er is een uitgebreide en goed geprijsde wijnkaart, met een goede huiswijn (3,50 per glas, verdejo geloof ik).
We hebben buiten op het mooie nieuwe terras gezeten. Wij kozen voor de verse tomatensoep en de pindasoep vooraf. Beiden merkbaar vers en heerlijk. Als hoofdgerecht kozen we biefstuk (van bavette) en halve kip (9,50!). Bij de hoofdgerechten krijg je automatisch seizoensgroenten, maar verse friet of salade moet apart bijbesteld worden (3,50 per gerecht). Wij deelden 1 friet en 1 salade. Het duurde even voordat we de hoofdgerechten kregen, gelukkig hadden we geen haast. Bavette was perfect gebakken en de halve (scharrel)kip was lekker mals en goed gekruid.
De biologische friet was ook erg lekker, al was het wel wat weinig. Toen we dat meldde kregen we meteen van het huis een extra bakje.
Al met al een zeer leuke ervaring. De bediening was prettig, het eten goed en de prijs was meer dan redelijk. Als afsluiter kregen we een likeurtje van het huis, daar maak je ons altijd blij mee. Wij komen dus nog wel een keer terug.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Firma Koek is Andere Koek, zeggen ze zelf. Met terras gelegen aan het water van de z.g. haven van IJburg. Leuke, overzichtelijke kaart. We gingen voor het tapbier. Konden we het niet vinden. Bleek heel anders te heten. Iets met Krijn, nu in de naam. De kaart vrijwel hetzelfde, alleen duurder. Heel behulpzame, vriendelijke en snelle bediening. Leffe (nu 4.00) en seizoenbier Hoegaarden wit (3.50). Goede aanleiding om de Flammkuchen te proberen. Alleen nog de grote (9.00). We kozen klassiek met spek en ui (+ Gruyère kaas). Bier van de tap, altijd weer heerlijk, de flammkuche ging best, alleen gezelligheid misten we, iets waar je vinger niet op kan leggen: de onrust in meubilair, was het enige wat we konden bedenken. Tja sfeer is iets wat een uitje bijzonder maakt, naast natuurlijk de kwaliteit-prijs verhouding. We zijn wel benieuwd of het concept nog veranderingen gaat brengen.
Vivaldi54 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met Moederdag uit op IJburg. We wilde wat eten en zochten op internet naar een eetgelegenheid.
De firma Koek sprak ons aan en toen we aan kwamen was er een tafel vrij aan het water. Mooi uitzicht over de haven. De bediening was snel bij en hadden al snel ons bestelling gedaan. Als entree hebben en Turksbrood met kruidenboter besteld. Wel flinter dun gesneden.

Met twee kinderen en volwassen was dit al snel op. Na 1,5 uur wachten was ons eten nog niet aan tafel. We zagen dat de mensen om ons heen al rijkelijk aan het genieten waren ook de gene die later aanschoven. Ik had de bediening gevraagd waar ons eten bleef. Ze gaf aan dat ze had gewacht met ons entree dat eerst op was. Nou, die was al vrij snel op ondertussen hadden we ook meerdere drankjes besteld, dat het haar niet was opgevallen. Enfin ze gaf aan dat 5 tussen de 10 minuten zou duren. Na 10 minuten was ik naar binnen gegaan. De kok stond ons borden net op te maken. De Flamkuchen waren net Turksepizza. Niet echt speciaal. Ik ben blij dat de kinderen na lang vragen, dat ze van hun Pannekoek genoten hebben.

W en I
Lisanne Z.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Prachtige locatie met een leuk uitzicht op de haven. Het personeel en in het bijzonder de eigenaar zijn super aardig en het eten is heerlijk. (Vooral de flammkuchen!) Wij zullen hier zeker vaker terugkomen.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We hadden unlimited pancakes voor de kinderen. Ze namen een tweede pannekoek die ze niet helemaal op konden. De regelementen zeggen dat je dan de pannekoek extra moet betalen. Erg ongastvrij om bij unlimited voor de tweede te moeten betalen. Na discussie werd het kwijtgescholden, maar had na een etentje geen zin om daarover te moeten discuseren.
Jannesje .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
wij hebben hier met vrienden heerlijke flammküchen gegeten! zomaar een dinsdagavond.... lekker en gezellig! een aanrader! wij komen zeker een keer terug met de kinderen!
AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hebben hier met een verjaardagsfeest gegeten. De service was vriendelijk en attent. De pannenkoeken waren prima al duurde het erg lang voordat ze kwamen. De salade en saté waren helaas zeer middelmatig en te duur voor wat je krijgt. Als je alleen pannenkoeken wil is het geschikt om met de kinderen te eten.
Quirine B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Prima pannenkoeken gegeten bij Firma Koek, aardige bediening en kok. Tegenvaller was de inrichting vooral voor in het restaurant er kaal.
Marlies P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Persoonlijke omgeving en bediening, zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Gezellige en huiselijke aankleding. Is met stip het leukste restaurant van Ijburg als je lekker ongedwongen met de kinderen een heerlijk hapje wil eten, voor een normale prijs. Wij komen zeker terug
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Firma Koek heeft een nieuw terras en een nieuwe wijnkaart en daar werden wij heel blij van! We waren al een paar keer bij dit restaurant geweest en vonden het sowieso al leuk, maar gisteren overtrof onze eerdere bezoeken. Mijn vriendin had een vis van de gril en ik een kipsaté en die waren heerlijk, maar de chardonnay maakte onze dag helemaal. Na 2 glazen toch maar een fles besteld en dat maakte de avond natuurlijk nog gezelliger. Onze kinderen speelden in de speelhoek op het terras en hebben binnen nog een filmpje gekeken. Veel te laat naar huis natuurlijk, maar ach, het is vakantie en dat geldt ook voor de papa's en de mama's. De bediening was heel prettig, maar door de drukte liep niet alles vlekkeloos. Wij gaan snel weer heen!
Lieke W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Op een zomerse vakantiedag aten wij pannenkoeken op het praktische terras van de Firma Koek aan een moderne haventje in IJburg. Het waren de lekkerste pannenkoeken die we ooit gegeten hebben! Smeuïg, smaakvol en knapperig tegelijk. De ober, die er door vakantie vierende collega's alleen voor stond, was desondanks snel, ontspannen, oprecht en gastvrij. Dikke aanrader!
Dje-Ren .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Een bijzonder goed restaurant op Ijburg, een absolute aanrader. De kaart is onlangs uitgebreid met gerechten als bijvoorbeeld lamskotelet - Die is erg goed! - en de sliptong - boterzacht en verfijnd in smaak! Laatste keer hebben we de lamskotelet en de mezze gedeeld met z'n tweeën. De mezzehapjes zijn één voor één met veel gevoel voor balans in de variatie aan kruiden en specerijen bereid. Met één woord, heerlijk! Niet verbazingwekkend, deze eigenaar heeft elders een 9 van Johannes van Dam binnengehaald en runt nu zijn eigen zaak. Mezze kun je bij Firma Koek als hoofdgerecht per persoon bestellen, dat is een plus!

Het interieur van dit restaurant is stads, knus en ruim tegelijk. De eigenaar en zijn personeel zijn erg vriendelijk en je voelt je er zeer welkom, tijd voor persoonlijke aandacht voor zijn klanten heeft de eigenaar altijd, ook is het maar om bekende gezichten even een hand te komen geven.

Het ruime terras met uitzicht op de haven is een absolute topper bij Firma Koek! Als het maar kan, zit ik buiten te genieten van een lekker glaasje wijn. De wijnkaart is ook vernieuwd en je kunt op de wijnkaart beschrijvingen van de wijnen vinden als: "Een Spaanse dame die op je tong danst" :))

Eens in de maand een stand-up comedy avond, rondje bitterballen, erg gezellig!

Door de kwaliteit, service en ligging met afstand de beste in de omgeving.
Pogey .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Zondag j.l. geluncht met zes volwassenen en 2 kinderen van 2,5 en 1,5 jaar.Leuke ligging aan de haven Van IJburg. Voor kinderen goede tent, speelmogelijkheden .Beetje kale aankleding. Prima betaalbaar eten, pannenkoeken, en m.n. flammkuchen overheerlijk. Wijn €18,Chenin Blanc matig.Muziek(muzak) overbodig, zou spaakverstaanbaarheid verbeteren..Al met al een succes!
DonV .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Firma Koek is meer dan een 'gewoon' pannenkoekenrestaurant. Ze serveren ook heerlijke gerechten voor de ouders / volwassenen. Mijn tip is de heerlijke malse kip saté! Ik heb nog nooit een betere gehad. Ook de steak is heerlijk mals. De sfeer is gezellig en no-nonsense, perfect voor de hele familie. Een aanrader!
Margo D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Erg gezellige locatie, personeel ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Een aanrader in de haven van IJburg. En dan ook nog eens lekker eten voor een goede prijs. Fijne avond!
Ruijske .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
We hebben erg lekker gegeten in deze mooi ingerichte tent, vooral de flammkuchen chorizo-manchego en de Thaise beefsalade vielen in de smaak. Ze hebben trouwens ook goede borrelhappen. De bediening is superaardig. Ideaal voor kinderen, maar zeker ook voor de volwassenen.
Pbh .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
In relaxte sfeer met kinderen eten bij Fa Koek.
Naast pannenkoek, Flamkuchen op de kaart als je van hartig houdt. En anders gewoon sate of Steak Frites.
IJsje na uit IJsbar.
Top!
Frieda D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Dit restaurantje is volledig ingericht op kleine kinderen, geen toeval op IJburg natuurlijk. Ze hebben een simpele kaart; pannenkoeken, sateetje, salades, etc. Heb je kleine kindjes die niet lang stil kunnen zitten dan is dit ideaal. Papa en mama aan een wijntje en de kids vermaken zich met puzzels, kleurplaten, etc. Heb je een baby mee die alleen maar huilt, ook geen enkel probleem. Niemand kijkt er van op. Kinderwagens kunnen mee naar binnen, genoeg ruimte.
Roel G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Precies wat je van een pannenkoekenhuis op IJburg verwacht.. Gericht op de kinderen, maar ook zeker de ouders niet over het hoofd gezien.