Fiorentino

Overtoom 125 1054 HE Amsterdam Nederland Kaart
31-206183272

Over restaurant Fiorentino

Gezellige Italiaan op de Overtoom

Sinds 1986 zit restaurant Fiorentino op de Overtoom in Amsterdam. Het is een familie restaurant waar je kan genieten van de authentieke Italiaanse keuken en goede service. Er hangt en gezellig sfeer en in de zomermaanden kan je hier ook genieten op het terras. Zij zijn elke dag geopend voor diner vanaf 18 uur.

Meer informatie over restaurant Fiorentino

Maandag t/m Donderdag 17:30 - 22:30
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 23:00

7,1
Alice B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een fijn restaurant! We kenden de verhalen dat de zaak al tig jaar een begrip is in Amsterdam en ik begrijp nu wel waarom. Italiaanse gastvrijheid, een uitgebalanceerde kaart, rijke smaken. Had zelf de kalf met ham en kan het iedereen aanraden. De tiramisu is waanzinnig (waarom zei ik ook alweer dat ik 'm wilde delen?).
Angelina G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Wat een klasse restaurant! Even in Italie!Modern Toscaans.De bruschetta smaakt zoals het hoort,de pannacotta ook.Persoonlijke aandacht,wensen worden gehoord.De muziek niet te hard.Al 20 jaar
een begrip,geweldig!
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Normaal ben ik niet zo moeilijk als het om eten gaat, maar dit was zo slecht, dat ik de chefs echt wil laten weten dat dit niet kan.
We hadden het menu van de chef. Kosten waren hiervan 60 euro, maar via groupon betaalde we 30. We konden kiezen menu vertellen of geheim houden. Dat is opzich leuk, maar een essentiele vraag had eerst moeten zijn: zijn jullie allergisch. namelijk; ja voor schaal en schelpdieren. Het voorgerecht viel toen al af. We kregen een bord met mozzarella en wat tomaat met een hAlve fles olijfolie.
Daarna kwam het hoofdgerecht, we konden kiezen lasagne of risotto. Wel gek want ze adverteren met hun steak, a fijn. We namen de risotto. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Ik proefde meer olijfolie en zout dan het gerecht. Dit heb ik nooit eerder gedaan, maar na 2 happen heb ik mn bord vooruit geschoven, zo vies.
Als laatste kregen we pannacotta. Deze was gemaakt van meer gelatine dan van melk product, ook heel oppervlakkig.
Ik heb echt nog nooit zo slecht gegeten. Als ze hier 60 euro normaal voor vragen dan is het naar hun hoofd gestegen, het was zo onwijs vet. We zijn weggegaan zonder fooi te geven, hier komen we nooit meer terug.
NatalyProever .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ongeveer een maand geleden hebben wij ter ere van een bachelorette met een groep meiden gegeten bij Fiorentino. Het eten was heerlijk, vers bereid in een open keuken. De inrichting was knus en het personeel heel vriendelijk en attent. De prijs/kwaliteit was in goede verhouding en de locatie is top!
XxJeroen .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Erg lekker had de lasagne en die was top
Lekker wijntje er bij en een ijstoetje met aardbeien heel vers allemaal
Tonijn salade ook lekker maar een beetje meer tonijn was welkom geweest anders kun je het ook gewoon salade noemen natuurlijk
Jolanda_m .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Via Groupon hier voor het eerst gegeten. Menu van de chef, je kon ook upgraden naar vis. Heerlijke zeebaars gegeten en ook het vlees was heerlijk, alles vers en heerlijke smaakcombinatie. De wijn was ook heerlijk een lekkere pinot gris rose. De tiramisu.....echt veel....overheerlijk en je blijft ervan eten en dan de lemoncello......top avond, top gegeten en top bediening. Zeker een aanrader.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Italiaans restaurant, kom je binnen: Zucchero, helemaal goed. "Jammer"dat het zulk mooi weer is, dat hoor je niet op het terras.
Dan, vitello tonato, een lasagne met knapperend verse groente, citroen ijs met limocello. Niks mis mee, geen culliniare hoogstandjes, wel erg lekker! Glaasje limocello toe, wij blij. Wijn iets aan de dure kant. Maar ja, hartje Amsterdam.
Wat ons opviel, toen wij er waren, waren er verder alleen Italianen ;-)
Chantal_moppie .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Ik vond het eten eerst voorgerecht prima. Hoofdgerecht de pasta door gekookt en het proeft dat het uit de vriezer komt groenten en zo saus te waterig geen enkele smaak.
Na gerecht chees cake taart ging wel oke.
Caspar.vankempen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben met z'n zessen gegeten en lekkere italiaanse gerechten gekregen met een uitstekkende service. Klein en gezellig restaurant met zeer welwillend personeel.
F.oomen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gezellige ruimte, vriendelijk personeel. Het eten, zeker gezien de prijs van 30 EUR voor een voor-, hoofd en nagerecht, is in orde. Het afrekenen bracht wel een fout in de rekening aan (....). Scheelde een kleine 15 EUR......... Eenmaal thuis gekomen keek ik nogmaals op de bon. Er stond (ook) nog een glas wijn op, maar er is helemaal geen wijn gedronken. zucht........ En 2,50 EUR voor het ontvangst brood met olijven was toch ook wel een tikkeltje vreemd. Dat valt toch normaliter onder de service? Dus al met al komt mijn fooi niet op 10%, maar op 20%. Het zij ze gegund.

Wendylodder .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het voorgerecht en nagerecht was smakelijk. De lasagne was zonder verse tomaat, te lang gekookt en niet al dente, de geraspte kaas ontbrak.
Op de rekening stond ook een paar olijven ! Water voor €7,00! Gewoon een karaf water kon niet.
Ondanks de korting een duur dinertje .
Marinamasy .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
De bediening was vreselijk (door eigenaar zelf) en ik kwam later achteraf dat hij ons 7 euros te veel heeft laten betalen. Terrible place!!
G.p.koppers1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hadden een actievoucher en kregen een min of meer verrassingsmenu. Dat was een aangename verrassing! De lasagna was buitengewoon en de zelfgemaakte tiramisu smaakte ook voortreffelijk, al was hij een beetje vet. Zeker een aanrader voor de toekomst!
Steve M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Laatste dag voor het ah-gebeuren dus toch op de valreep gebruik van gemaakt Zaterdag dus is t toch iets drukker dan gewoonlijk gereserveerd voor 4 personen n keuze menu vega of vlees dus 2 om 2 gedaan vitello tonato ,salade caprese als hoofd lasagna vlees/vega dessert panna cotta tiramisu en cheesecake alles was goed en smakelijk en zoals t behoort te zijn. Blijkt dat mijn tafelgenoten hier vaker zijn geweest , in tijde dat t werd gerund door n echtpaar en nu overgenomen door de zoon dus familie bedrijf . De kwaliteit is goed gebleven vonden zij, en dat kan ik beamen . De desserts vond ik zelfs uitstekend alle drie heerlijk Door de drukte duurde t wel ff maar als je in goed gezelschap ben moet dat niet storend zijn en t wachten was t wel waard. Zeker om zonder actie nogmaals hier te genieten van goed ouderwetse Italiaanse keuken en vriendelijke bediening dus een aanrader
Gmeslijpen .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Pluspunt: we waren vroeger dan het afgesproken tijdstip ( 1 uur) maar konden meteen terecht. Hadden verrassingsmenu, maar er was weinig verrassends aan.
Voorgerecht lekker, tonijncarpaccio
Hoofdgerecht lekker maar basaal,
Nagerecht tiramisu.
Opgegeven lactose wens was niet doorgekomen
Wachttijden erg lang.
Doorlooptijd 2,5 uur
2 mans bezetting ( 1 keuken en 1 bediening) aan krappe kant
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
vol goede moed gingen we naar fiorentino, wegens de goede recensies. Helaas viel het onwijs tegen. We gingen middels de AH actie. Hiervoor hadden ze een vast menu, geen keuze. Kan uiteraard maar nog niet eerder tegen gekomen. De kaart uberhaupt niet te zien gekregen.
De bediening deed vriendelijk maar was langzaam en onverstaanbaar.
Het eten was echt ondermaats. Thuis maak je beter eten. Als voorgerecht een flinterdunne carpaccio met een aangelengde tonijnsalade: te doen.
Als hoofdgerecht een pasta met wildsaus die in de magnetron opgewarmd leek te zijn. Hher water liep eruit en er zat nauwelijks vlees-vulling in.. De portie viel daarbij ook tegen. Dit laatste werd echter gecompenseerd door de super machtige cheesecake (dat moest het voorstellen denk ik) als dessert. Veel. Te. Dik.
Al met al was mijn tafelpartner gelukkig erg gezellig anders was mijn avond helemaal in t water gelopen.
Potentie is er, wellicht is a la carte helemaal fantastisch, maar hier ga ik niet meer heen..
Monique614 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We aten er met de AH dinerbon. Een aardige ober voor het hele restaurant (10 tafels?). Het voedsel was niet bijzonder, setting al helemaal niet. De tonijnsaus bij de carpaccio en de saus van de pasta leek niet zelf gemaakt. De pasta en de tiramisu wel. Maar helaas de tiramisu was niet heel erg lekker... Geen aanrader Fiorentino. Jammer wel.
Buningja .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We lieten ons verassen - wat ook de bedoeling was - en dat pakte goed uit. Prettige ruimte, verzorgde gerechten, en de smaak was goed. Neem wel de tijd, want ze serveren verschillende tafels gelijk uit. Als je uit eten gaat neem je daar ook de tijd voor.
Slui .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Met 2 personen een heel restaurant runnen is geen doen ( 1 kok+ 1 bediening)
Hoofd gerecht onbestendig. Prijs kwaliteit matig terwijl er zoveel lekkere gerechten op de kaart stonden. Geen keus je moest maar afwachten wat je kreeg.
Wel aardig dat onze dochter haar pizza gratis kreeg omdat ze er zo lang op had moeten wachten.
Bestelling komt ook regelmatig niet door. Moeilijk om de ober aan te schieten, kijkt niet naar zijn gasten.
Met 1 persoon erbij zou het een stuk beter gaan !
InekevdA .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Zéér rustig op vrijdagavond voor het theater, daardoor sfeerloos. We hadden een verrassingsmenu van de AH-actie. Smaakte wel maar weinig bijzonder en niet veel ook al waren het 3 gangen.