Fiorentino

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Fiorentino

Gezellige Italiaan op de Overtoom

Sinds 1986 zit restaurant Fiorentino op de Overtoom in Amsterdam. Het is een familie restaurant waar je kan genieten van de authentieke Italiaanse keuken en goede service. Er hangt en gezellig sfeer en in de zomermaanden kan je hier ook genieten op het terras. Zij zijn elke dag geopend voor diner vanaf 18 uur.

Meer informatie over restaurant Fiorentino

Maandag t/m donderdag 17:30 - 22:30 uur
Vrijdag en zaterdag 17:30 - 23:00 uur
Zondag 17:30 - 22:30 uur

6,8

Jouw recensie over het restaurant Fiorentino

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Kwamen bij het restaurant aan.... was het dicht.... buren zeiden dat ze met vakantie waren.
was heel erg balen.
We hadden immers via Iens een keurige datum en tijdsafspraak.
Alexander H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Erg lekker gegeten, heerlijke groentenlasagna en een pasta met vis. Prima bediening. Fijn om in de buurt te hebben, komt zeker terug!
Wesley V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Lekker gegeten en vlotte bediening.
Sympathieke uitbaters
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Geweldig restaurant, ik kom er al 25 jaar, heb de ouders van deze super vriendelijke mensen nog meegemaakt. Een van de meest echte authentieke Italiaanse zaken in Amsterdam, met altijd een verassing op de kaart!
Heerlijke sfeer, en als je de italiaanse geluiden uit de keuken hoort waan je je echt even in dit mooie land
Gert J.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Voorgerechten waren redelijk. Risotto met paddestoelen en pasta met saus( zou zo uit pakje kunnen komen). Hoofdgerechten risotto met zeevruchten matig , kipfilet met gotgonzolasaus was wel lekker. Op kaart staat dat de hoofdgerechten worden geserveerd met groente en ik dacht ook aardappeltjes. Ik kreeg bij de kip een schaaltje pasta die volgens mij even door de gorgonzola saus was “gevlogen” en groente heb ik niet gezien.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Ondanks het beperkte Koningsdag-menu met wat grotere groep vrienden lekker gegeten.

Wel wat kleine kritiekpunten. Portiegrootte was in aantal gevallen voor een wat grotere eter aan de kleine kant, zeker als je je wilt beperken tot enkel een hoofdmenu. De catch of the day was kabeljauw. De portie inclusief groente was plm. de helft of 2/3 van wat je zou verwachten. Wellicht ook door de smaak. Het was gewoon erg lekker. Side dish aardappelen uit de oven was op één schaal na op, Een geschikt alternatief ontbrak. Laten we het wijten aan Koningsdag.

Benieuwd hoe het loopt op een reguliere avond. We gaan er vast nog een keer eten om dat te ontdekken.
ajemail .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Wat heb ik hier heerlijk gegeten en wat een gezellig restaurant. De volgende dag zei ik tegen mijn zus: "Ik heb gisterenavond niet lekker gegeten maar héél erg lekker" en zo was het. Zeer persoonlijke ontvangst en service, goede adviezen. Ik heb genoten.
vondeltje K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Sjaak L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
uitstekende keuken en vriendelijke bediening in een iets te zakelijk aandoende ambiance maar met Italiaanse stijl. De gratis limoncello maakte het helemaal af!
mariska J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Gegeten in dit restaurant en op zich lekker maar "verse "pasta was het zeker niet. Vanaf mijn stoel kon ik zien dat de spaghetti uit een pakje kwam. De garnalen niet goed gepeld en onze koffie werd vergeten. Ook de "mini "flesjes bier voor 3,50 zijn wel te zot. Een glas witte wijn blijkt thuis op de bon 5,75 te kosten en op de kaart 4,75.
De eigenaar verontschuldigde zich dat de kok later kwam. Hij had het niet zo druk verwacht ( zaterdagavond ). Ook bij nakijken thuis blijken de gerechten net iets meer te kosten dan daadwerkelijk op de menukaart staat.
Daarbij bij online reserveren een korting van 20 %....... dat lijkt leuk maar op deze manier dus mooi voor de gek gehouden.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Goed gegeten. Vooral de risotto was erg fijn! En ze doen geen pizza. Ook erg oké!
Shanna M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Komen hier al ruim 35 jaar, heerlijke authentieke Italiaanse gerechten. Pasta’s zijn om van te watertanden en lekkerste op de hele wereld. Als je hier hebt gegeten wil je nooit meer elders Italiaans eten!
Shanna M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Komen hier al ruim 35 jaar, authentieke Italiaans keuken, pasta’s zijn de allerlekkerste op de wereld! Ga hier eten en je wil nooit meer elders Italiaans eten...
Maj-Britt J.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Werden ontvang door eigenaar. Wegens omstandigheden kon zijn personeel niet aanwezig zijn. Eigenaar had speciaal voor ons 4en het restaurant open gehouden. Wij kregen derhalve alle aandacht. Een voorgerecht van mosselen werd voor voor 4 personen voor ons gemaakt, dit was echt zeer goed. Daarna 4 verschillende hoofdgerechten die allemaal even heerlijk. De 2x tiramisu werd voor 4 personen opgediend.
Kortom een aanrader! Wij komen zeker terug.
Noortje
Alice B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een fijn restaurant! We kenden de verhalen dat de zaak al tig jaar een begrip is in Amsterdam en ik begrijp nu wel waarom. Italiaanse gastvrijheid, een uitgebalanceerde kaart, rijke smaken. Had zelf de kalf met ham en kan het iedereen aanraden. De tiramisu is waanzinnig (waarom zei ik ook alweer dat ik 'm wilde delen?).
Angelina G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Wat een klasse restaurant! Even in Italie!Modern Toscaans.De bruschetta smaakt zoals het hoort,de pannacotta ook.Persoonlijke aandacht,wensen worden gehoord.De muziek niet te hard.Al 20 jaar
een begrip,geweldig!
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Normaal ben ik niet zo moeilijk als het om eten gaat, maar dit was zo slecht, dat ik de chefs echt wil laten weten dat dit niet kan.
We hadden het menu van de chef. Kosten waren hiervan 60 euro, maar via groupon betaalde we 30. We konden kiezen menu vertellen of geheim houden. Dat is opzich leuk, maar een essentiele vraag had eerst moeten zijn: zijn jullie allergisch. namelijk; ja voor schaal en schelpdieren. Het voorgerecht viel toen al af. We kregen een bord met mozzarella en wat tomaat met een hAlve fles olijfolie.
Daarna kwam het hoofdgerecht, we konden kiezen lasagne of risotto. Wel gek want ze adverteren met hun steak, a fijn. We namen de risotto. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Ik proefde meer olijfolie en zout dan het gerecht. Dit heb ik nooit eerder gedaan, maar na 2 happen heb ik mn bord vooruit geschoven, zo vies.
Als laatste kregen we pannacotta. Deze was gemaakt van meer gelatine dan van melk product, ook heel oppervlakkig.
Ik heb echt nog nooit zo slecht gegeten. Als ze hier 60 euro normaal voor vragen dan is het naar hun hoofd gestegen, het was zo onwijs vet. We zijn weggegaan zonder fooi te geven, hier komen we nooit meer terug.
NatalyProever .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ongeveer een maand geleden hebben wij ter ere van een bachelorette met een groep meiden gegeten bij Fiorentino. Het eten was heerlijk, vers bereid in een open keuken. De inrichting was knus en het personeel heel vriendelijk en attent. De prijs/kwaliteit was in goede verhouding en de locatie is top!
XxJeroen .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Erg lekker had de lasagne en die was top
Lekker wijntje er bij en een ijstoetje met aardbeien heel vers allemaal
Tonijn salade ook lekker maar een beetje meer tonijn was welkom geweest anders kun je het ook gewoon salade noemen natuurlijk
jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Via Groupon hier voor het eerst gegeten. Menu van de chef, je kon ook upgraden naar vis. Heerlijke zeebaars gegeten en ook het vlees was heerlijk, alles vers en heerlijke smaakcombinatie. De wijn was ook heerlijk een lekkere pinot gris rose. De tiramisu.....echt veel....overheerlijk en je blijft ervan eten en dan de lemoncello......top avond, top gegeten en top bediening. Zeker een aanrader.