Over restaurant Fino Waalwijk

Mediterraanse kleuren

In grote oranje letters zie je Fino op het raam staan. Dit restaurant serveert Italiaanse en Spaanse tapas, maar ook borden pasta, borrelplanken en high wine. De kleuren terracotta en blauw op de muur, gecombineerd met veel hout in het interieur, doet warm en Mediterraans aan. Kom ook eens als de zon schijnt: er is een heel knusse terrastuin.

Meer informatie over restaurant Fino Waalwijk

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Marjo D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het restaurant leek van buiten dicht maar het was gewoon knus donker binnen. Gezellige warme sfeer, aardige en kundige ober en lekker eten. Er waren niet veel gasten wat jammer was want dit restaurant is de moeite zeker waard!
Rwilson010 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker lekker, heerlijke tapas en goede vriendelijke service, en bediening, we waren via de ah actie en zeker meer dan te vrede, 1 van de betere tenten hier in wolk
Rwilson010 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker lekker, wij hebben heerlijk genoten, leuke bediening en de tapas zijn Top, we zijn via ah actie en komen zeker terug hier, 1 van de betere tenten hier in wolk
IrisRemco .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten en hele fijne en vriendelijke bediening! Wel opvallend dat het zo rustig was, maar we hebben een heerlijke avond gehad!
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op een zaterdagavond gaan eten met vrienden met de AH-restaurantactie. Het was erg rustig in de zaak, het was erg rustig in de stad, ook in andere restaurants. Naast ons gezelschap (4 personen) waren er nog andere 4 gasten. Vlotte ober, gangen niet te snel na elkaar.
Het eten was lekker. Zeker niet het meest heerlijke wat ik ooit gegeten, heb maar de prijs-kwaliteit verhouding is prima! Een gezellige avond gehad!
Wel werd er gerookt achter in de zaak, wat te ruiken was in het restaurant. Als niet rokers is dat niet prettig. Ik kan me voorstellen dat wanneer een gast wel een roker is, dit storend is, omdat deze zelf niet mag roken.
V R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Wat een verschrikking. Het voorgerecht was prima. Lekker plateau  met allerlei hammetjes en kaasjes. Het hoofdgerecht was absoluut verschrikkelijk. Ik kreeg 3 mini speklapjes met "mosterdsaus". Heel vet en niet te eten. Mijn 3 tafelgenoten kregen voor 1 persoon aan vis: pangasius, uienringen en 10 garnaaltjes in een sausje. Voor mij nooit meer.... op de site wordt beloofd: 3 verschillende vlees tapas met frietjes en groente en stokbrood... Alleen de frietjes heb ik gezien: 1 klein schaaltje met frietjes..  voor €35,- per 2 personen... Nee, geen aanrader.. echt niet doen...
V R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een verschrikking. Het voorgerecht was prima. Lekker plateau mer allerlei hammetjes en kaasjes. Het hoofdgerecht was absoluut verschrikkelijk. Ik kreeg 3 mini speklapjes met "mosterdsaus". Heel vet en niet te eten. Mijn 3 tafelgenoten kregen voor 1 persoon aan vis: pangasius, uienringen en 10 garnaaltjes in een sausje. Voor mij nooit meer.... op de site wordt beloofd: 3 verschillende vlees tapas met frietjes en groente en stokbrood... Alleen de frietjes heb ik gezien: 1 klein schaaltje met frietjes.. voor €35,- per 2 personen... Nee, geen aanrader.. echt niet doen...
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Naar aanleiding van de recensies die ik las hier heb ik mijn jarige vriend getrakteerd op een etentje bij Fino. We waren met een gezelschap van 4. Bij binnenkomst moesten we een tijdje wachten vordat we opgemerkt en ontvangen werden. Het is een klein maar fijn restaurant. Er hangt een goede sfeer en de tuin ziet er gezellig uit. We mochten helaas alleen binnen plaatsnemen. Toch ook een prima plekje gevonden! Later kwamen er mensen binnen waaraan werd gevraagd of ze binnen of buiten wilden plaatsnemen... Raar dat wij hierin geen keuze hadden dus!
Het voorgerecht was erg gezellig om van te eten met z'n vieren. Leuk en lekker zo'n plank met allemaal lekkernijen. Ik heb een glutenintolerantie en hier was goed rekening mee gehouden; er was glutenvrij brood klaar gemaakt.
Na het voorgerecht ging er zoveel mis! Ineens was de kok weg, Zijn zoon was (toevallig) aanwezig en daarin heel eerlijk. Zijn vader was boodschappen halen; er was niet voldoende op voorraad, de zoon (een jaar of 18 misschien?!) en vrienden van hem waren nu even ingesprongen in de keuken en in de bediening. Ze waren toevallig daar aanwezig omdat ze zo naar een festival gingen en daar eerst een hapje hadden gegeten en gedronken.
De enige vaste medewerker was de hulpkok op dat moment. Er heerste nogal wat chaos, kon je merken, in de keuken doordat de zoon niet precies wist waar alles stond, vertelde hij. Het hoofdgerecht viel nogal tegen; de papatas bravas waren op dus waren het een paar frietjes. Erg weinig voor vier personen. Mijn vlees (glutenvrij dus zonder saus e.d.) kwam later en mijn zus had aangegeven een bepaalde saus niet te lusten over de kip. Die zat er wel overheen. Dus pas 20 minuten na het brengen van het hoofdgerecht kwam nog haar kip. Toen we het nagerecht kregen viel het op dat er van alles 3 stuks lag terwijl we met vieren waren. Daarnaast was het cheesecake; niet glutenvrij. Gevraagd of ze het glutenvrije gedeelte vergeten waren m.b.t. het nagerecht. De kok zelf was inmiddels net terug (na ruim een uur afwezig te zijn geweest) en gaf op een hele vervelende manier (alsof ik een hele domme vraag stelde) aan dat de cheesecake voor de anderen was en dat ik van het ijs en room mocht genieten; dat is tenslotte altijd glutenvrij (klopt niet...). Dat was speciaal voor mij... Daarna viel het op dat een tafel achter ons hetzelfde op hun bord had ligeen als nagerecht en daar was niets glutenvrij nodig.
Omdat we nogal overweldigd waren door de houding van de kok wilde 1 van mijn tafelgenoten met hem over de avond praten; het was allemaal raar en niet naar wens verlopen. De kok voelde zich direct aangevallen en wilde niet eens luisteren naar wat we kwijt wilden onder het mom van; het is druk en geen tijd'. Vervolgens liep hij hard weg. Het nagerecht hebben we afgewezen en uiteindelijk zijn we gegaan nadat we een gedeelte (voorgerecht en drankjes) betaald hadden.
Ongelooflijk dat deze meneer onder het mom van persoonlijke problemen zo'n situatie creëert in het bijzijn van andere gasten. Verre van professioneel en echt heel jammer!
De kok gaf zelf aan dat het hem niets kon schelen dat we eventueel een slechte recensie zouden schrijven. Dan dus bij deze helaas; een slechte recensie over een restaurant wat veel meer potentie heeft. Ik moet de hulpkok complimenteren; die heeft erg zijn best gedaan en was enorm aan het redderen in de afwezigheid van de kok. Daarnaast een compliment aan de zoon en zijn vrienden die in de bediening en in de keuken zijn bijgesprongen; dat moet je maar durven en doen op die leeftijd!
JPH-Anke .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Fino was en is fantastisch. Je hebt het gevoel dat je in een andere wereld bent. Toch denk ik dat te weinig mensen Fino bezoeken. Voor ons is dat prettig, natuurlijk. Je krijgt alle service en aandacht. Maar om te kunnen blijven bestaan, zal het veel drukker moeten zijn.
Dus mensen: GA BIJ FINO/ WAALWIJK ETEN.
Wij dragen Fino alle succes toe.
Nogmaals bedankt voor het heerlijke eten, super bediening en de prachtige locatie met binnentuin! Super
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben met 4 personen bij Fino Waalwijk gegeten met de ah restaurantactie. Als voorgerecht kregen we een plateau met allerlei soorten tapas en stokbrood met aioli en het was erg lekker. Als hoofdgerecht kregen we een plateau van vlees en vis met patatas bravas. Het was een grote hoeveelheid en het smaakte heerlijk. Ook het toetje was lekker. De bediening is erg aardig en is wel in voor een praatje. Ook ziet het restaurant er leuk en gezellig uit. Kortom zeker een aanrader!!
MandyG .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gezellige stadstuin heerlijk buiten gezeten en super vriendelijk personeel, hij heeft ons prima geholpen en heerlijk gekookt. Hij kwam regelmatig vragen of alles naar wens was of we nog wat nodig hadden. Echt een aanrader, zeker voor de iens actie.
Kokinktvis .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke tapaz in de tuin. Voorgerecht uitgebreid en eigenlijk al voldoende.
Daarna drie vis- of vleeshapjes warm. Met een toetje helemaal compleet.
Gezellige Brabantse sfeer!
Annetenloek .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met 4 personen via de AH-restaurantactie wezen eten bij Fino, 2 kleine en 2 grote eters. Gemiddeld dus. De opgediende gerechten zagen er prima uit en smaakten ook heel goed. De porties waren echter veel te klein. Wat voor 4 personen werd gepresenteerd was nauwelijks voldoende voor 2 personen. Bijvoorbeeld: een bakje patatas waar hooguit 20 bolletjes in zaten voor 4 personen. Toen we daar wat van zeiden werd er wel een klein beetje bijgebracht.
Als we niet via de AH-actie waren gaan eten en voor 4 personen de volle prijs ( €140,- !) hadden moeten betalen zouden we ons flink bekocht hebben gevoeld !
Prijs/kwantiteitverhouding absoluut slecht !
Voor ons helaas geen tweede keer dus !
Edka .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het voorgerecht was heel lekker en leuk geserveerd,het hoofdgerecht was echt heel weinig voor 2 personen en ook niet veel keus en echt mega kleine stukjes vlees,het nagerecht was redelijk maar ook niet echt super.De stoelen zijn een drama hele oude stoelen van hout of een kruk nou dat zit niet echt lekker voor een avondje uiteten.De bediening was redelijk maar heel erg gehaast omdat ze het alleen moest doen.De prijs vonden wij veel want als je gewoon gaat zonder bon van de AH dan betaal je 22,50 voor pp of de luxe 29,50 en wij moesten 35,00 betalen met een bon van de AH dus dat is heel raar en het was ook nog niet het luxe tapasmenu.
Sijtje B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het voorgerecht zag er zeer belovend uit en smaakte uitstekend zo ook het hoofdgerecht was ook heel goed..het nagerecht was ook heel smakelijk de inrichting vond ik heel gezellig.
Telegirl .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond we zaten in de tuin wat op zich al heerlijk was een prachtige stadstuin heel gezellig aangekleed ,de ontvangst was super gastvrij we begonnen met een plank met allerlei heerlijke hapjes. de wijn was ook goed daarna kregen we drie soorten vis er was een keuze vlees of vis .en een heerlijk nagerecht drie heerlijke gerechtjes op een bordje .
Zeker een aanrader om te gaan eten .vooral de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de kok/ober sprak ons erg aan .
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gisteravond zijn we met vrienden van ons wezen eten bij Fino. Het was de eerste keer dat we hier gingen eten, maar we waren van het begin af aan enthousiast en zeer positief. De gastvrouw toonde meteen dat ze er voor wilde gaan en gaf goede en uitgebreide informatie over de wijnen en het eten. Zelfs een kleinigheidje als een vieze voet van een wijnglas was voor haar een reden om een ander wijnglas te pakken, top!

We hebben heerlijk gegeten van het tapasmenu. We genoten van alle lekkere gerechtjes, persoonlijk vond ik de calamares, de pasta en de gamba's verrukkelijk!

Het personeel was erg vriendelijk, het eten was lekker. Het restaurant is niet heel groot en er zat een grote groep, maar het heeft ons totaal niet gestoord.

Aan het einde kregen we de binnentuin nog te zien, kortom enthousiasme was er genoeg en genoten hebben we zeker! We komen in de zomer graag een keertje terug!
Graag_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij zijn hier met een groepje dames geweest, met een aanbieding. We kregen vijf gangen. Het eten was erg lekker, zeker de plank vooraf is super! Daar ligt zoveel lekkers op, dat je niet weet waar je moet beginnen. Daarna kregen we nog vis, we mochten kiezen wat. Toen een lekkere pasta en toen nog vlees, waarbij we weer mochten kiezen. Het is geen tapas zoals de meesten gewend zijn, in kleine bakjes. Het komt op grote schalen, waar je dan samen van deelt en dit vind ik echt gezellig!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Zo is uit eten bedoeld, verschillende hapjes, goede uitleg bij de gerechten, En erg vriendelijk/Het was genieten met een hoofdletter.Als extra ervaren parkeren gunstige prijs.
Sjanetsteenbakkers .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Vorig week een hapje gegeten bij Fino.
Wat een verrassing!
Voortreffelijke bediening!
Daar kunnen veel restaurants nog iets van leren!
Heerlijke wijn en het was gewoon de huiswijn van €4,50.
Soort tapasmenu, gevarieerd en verrassend.
Tja en na de tiramisu besloten we om maar gelijk te reserveren als we onze Amsterdamse vrienden over krijgen!