Fine Fresh Food - The Green Restaurant

Korte Houtstraat 14C 2511 CD Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Fine Fresh Food - The Green Restaurant

Hier staan vitamientjes voorop!

Verse, biologische, voedzame, maar vooral heel erg lekkere gerechten staan hier op de kaart! Geniet van voortreffelijke hapjes, van zelfgemaakte hummus tot wraps en vegan burgers. Minstens de helft van de kaart is vegetarisch en een groot deel zelfs veganistisch. Hier worden de vitamientjes heel serieus genomen en dat vertaalt zich in smaakmakende creaties die tevens het milieu zo min mogelijk belasten.

Meer informatie over restaurant Fine Fresh Food - The Green Restaurant

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 18:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 17:00

Erg duur
Erg lang
Marleen I.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanmiddag voor een hapje neergestreken bij dit restaurant. In eerste instantie was ik al niet echt onder de indruk van de menukaart (geringe keuze, met name op het sapjesgebied), maar het bio-concept haalde ons toch overstag. Toen onze bestelling na een half uur nog niet op tafel stond, terwijl we op dat moment de enigen in het restaurant waren, toch maar even navraag gedaan. Hoe lang kon een wrap met gegrilde groenten immers op zich laten wachten? "De kok was het vergeten, we gaan het nu maken". Vervolgens komt er een grote kom met gegrilde groenten en twee sneetjes brood op tafel. Ik geef aan dat dit toch echt niet is wat ik besteld heb. Antwoord: "Er stond salade op mijn briefje". Daar heb ik als betalende gast natuurlijk weinig boodschap aan. Of ik alsnog de wrap wilde; euh, ja dat lijkt me wel. Uiteindelijk kregen we een wrap erbij op tafel, zodat we zelf de gegrilde groentenversie maar op konden bouwen met wat we al hadden gekregen. Zelden zo'n slechte service gehad, en het matige eten kon het dan ook echt niet meer goed maken...
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Fine Fresh Food geeft met een gezonde en lekkere biologische lunch echt het gevoel dat er aandacht is de juiste aspecten bij het lunchen, namelijk de kracht en rijkheid van het voedsel. Je word geholpen door een vriendelijke bediening en dat de keuken die met passie de gerechten bereid proef je. Ook qua duurzaamheid is de visie werkelijkheid geworden, aan details van duurzame bewustwording word op allerlei manieren gedacht, zoals kleine twee-talige (nederlands en engelse) herinneringen op het toilet, iets waar veel restaurants in Den Haag een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Kortom, op het gebied van biologisch en lekker eten met een duurzame houding is Fine Fresh Food ook voor het internationale publiek dat Den Haag eigen is een uitstekende keus!
Sandrabonnema .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Jammer, het concept heeft alles. Gerechten met biologische ingrediënten zonder toevoegingen. Maar het wordt helaas, helaas niet aangekleed! Eerst gedoe met een wazig verhaal van de eigenaar dat we niet volgens de juiste regels gereserveerd hadden en dan een aantal gerechten niet mogen kiezen van de kaart. Oké, swa.
Het eten en drinken was inderdaad puur, maar geen feestje om te eten. Ook het interieur en aankleding is gewoon niet zo blij makend.
Hart voor het milieu volgens de website, ja hebben wij ook! Maar draag dat dan niet alleen uit met een oude sticker in de wc waarop je kan lezen dat je zuinig met het papier moet zijn.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wat fijn: een restaurantje waar je en lactosevrij, en glutenvrij, en vegetarisch/veganistisch, en suikervrij en ook nog lekker kan eten. Geluncht met glutenvrij brood en gegrilde groente met humus en een salade met kip en groente. Allebei heerlijk. Zoals wel vaker bij dit soort idealistische tentjes krijg je wel een beetje het 'restaurantje-spelen-gevoel'. Geeft niet, hoort bij de sfeer ;-)
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Naar de kaart turend op zoek naar 'glutenvrij' werd ik binnengehaald door de gastheer. Mijn bestelde slow Apple juice werd meteen opgeleukt met smaakmaker kurkuma en wat zwarte peper. Hierna hoeft gewone appelsap niet meer voor mij. Het boekweitbrood is voor glutenvrij brood echt heel goed te doen. En de bestelde kip smaakt zoals je die thuis het liefste eet. Heerlijk klaargemaakt. De chai latte met elke soort melk die je maar kunt bedenken smaakt naar meer. Heerlijk zo'n laagdrempelig tentje waar alles met hart voor lekker eten en de natuur gaat en waar je even kunt onthaasten tijdens de lunch. Niets slicks aan. Gewoon relaxed. En lekker! Ik kom terug.
Marianne Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Op zoek naar een smaaksensatie? O, je dacht dat je niet meer te verrassen was?! Dat dacht ik ook. Gaan dus, en ontmoet gastheer Gert, die hart heeft voor zijn eten en zijn gasten. En doe hem dan de groeten van mij!
Eddy Test .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Een heel leuk 100% biologisch restaurant in het centrum van Den Haag. Ik bestelde de bietburger en die was heerlijk vol van smaak. Ook leuk dat je voor het water niet hoeft te betalen en ze heel veel verschillende sapjes hebben. Een aanrader
elze B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Jammerder nog dan de tegenvallende bietenburger was de reactie van de uitbater van dit bio-lunchrestaurant. Hoe vervelend het ook is om kritiek te krijgen op je kooksels, het had de man gesierd als hij er met iets meer flair mee was omgegaan.
De bietenburger in kwestie viel tegen, omdat hij
1. niet op een burger leek, maar op een kwak natte bietenpuree, die langzaam uit elkaar viel
2. lauw was
3. op een berg slabladeren lag, die weer op een
4. boterham lag
Goede biologische ingrediënten alleen zijn niet voldoende meer anno 2016: je moet er ook goed mee koken. En dat was bij deze burger nogal mislukt. Een burger hoort stevig te zijn, niet uit elkaar te vallen, goed heet te zijn en aan de buitenkant krokant. Hij wordt van oudsher geserveerd op een broodje, met een passend garnituur. Als aan deze basiscriteria niet wordt voldaan kun en mag je het van alles noemen, maar is het geen burger.
Niet voor herhaling vatbaar. Helaas.
Hallo Eerlijk Eten,

de burger was idd te vochtig (wordt aan gewerkt). En mag niet boven de 32C uitkomen ivm nutriciënten die dan omvallen, we serveren gráág zo gezond mogelijk..

Je had de burger als sandwich besteld en ja dus zitten er dus ergens twee einkornboterhammen verstopt..
Mkraaij .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Prima gegeten, heerlijke eenvoudige gerechten van uitstekende kwaliteit, zoals de linzensoep. Weinig keuze. Wel veel keuze in verse vruchten/groentesappen. Heerlijk.
De entourage van het restaurant is erg eenvoudig, maar dit past bij de kaart. Het is meer een lunchgelegenheid dan een gelegenheid voor het diner. Vriendelijke bediening..
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Het Plein in Den Haag zit vol met dure trendy tenten die 'verwarmd' de eters binnen lokken. Een verademing is Fine Fresh Food dat in een zijstraat zit en passie hebben voor eten. Je eet er biologisch en vers. Alle burgers zijn een genoegen en van een andere orde dan wat je elders ziet. Deze smaken geweldig, met veel gevarieerde salade en zeer smakelijk brood. Probeer een sapje die elke dag anders is. Het enthousiasme van eigenaar Ger is inderdaad aandoenlijk, verwarmend, maar slaat soms door (Jampotten als drinkglazen gaat wat ver en maakt onnodig armoedig...) Het interieur is veel doe het zelf en niet gelikt, maar verder prima. De aandacht ligt op het geweldige eten en geweldig is het... Een aanrader!
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Hier inmiddels twee keer gegeten: de speltboterham met de pompoenburger is het proberen waard. De salades zijn echter ook de moeite waard. Precies genoeg keuze, en voor elk wat wils. De suikervrije brownie is ook een aanrader. Verder is alles biologisch, maar zeker niet overdreven duur; een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding wat mij betreft.
De eigenaar is zeer vriendelijk, en ook is het een relaxte omgeving om even te lunchen of koffie te drinken..
Altijd als ik in DH ben, probeer ik even langs te gaan.
John S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Bijzonder vriendelijke bediening. Heerlijke dagsoep; geweldige tip om wat limoensap in de pompoensoep te persen. Leuke sfeer, goeie muziek.
Leavanrensch .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Lekker biologische producten. Pompoen soep was heerlijk. Verse appel en peren sap voor je neus gemaakt. Salade was heel royaal met lekkere verse zalm
Tiborl .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Naast een gezonde tarwe shot heb ik hier ook genoten van een heerlijke 'Forgotten Vegetables Wrap'. Het bevat groenten waar ik nog nooit van gehoord had, maar het was lekkerder dan ik ooit kon bedenken. Verder heeft de eigenaar een extreme passie voor biologisch eten en neemt hij alle tijd om je goed te helpen.

Ben er intussen al vaker geweest en het heeft nooit tegengevallen, echt een aanrader!
Wanda V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Een aanwinst voor Den Haag. Zeer vriendelijke bediening en heerlijk gegeten, vegetarisch en suikervrij. Zelfs genoten van een suikervrije brownie als toetje!
Shay .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Heerlijk gegeten met 2 vriendinnen hier, de vegan pompoenburger met speltbrood is echt een aanrader! En als je gaat kan je niet vertrekken zonder de vegan brownie te hebben geproefd! Eigenaar heeft passie voor zijn eten en drinken, alleen een beetje marketing advies nodig ;)
M10H .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Voor appeltaartliefhebbers is dit niet the place to be.
Ik ben een enorme fan van appeltaart, ook als lichte lunch. Helaas kreeg ik een stuk appeltaart dat eruitzag alsof er al iemand van gegeten had. De bovenkant ontbrak bijna volledig en er lag maar weinig appel op. De stukjes waren bovendien erg droog en zuur. De cappuccino was slap, dus geen reden om nog eens terug te komen.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Het woord "Takeaway" impliceert snelheid. Tenminste, voor mij dan. Laatst voor een lunch (ik heb maar 45 minuten) daar neergestreken, mede omdat zij op 2 minuten loopafstand van mijn werk zijn. Toen ik daar binnenkwam, was ik de enige gast en werd door de gastheer vriendelijk welkom geheten. Binnen 2 minuten wist ik al wat ik wilde bestellen, maar de gastheer was minder snel. Na 3 keer te hebben aangegeven te willen bestellen, kwam meneer pas in actie. En toen begon het lange wachten. Ik dacht dat meneer bezig was met mijn bestelling achter de bar, maar dat bleek niet zo te zijn. Pas toen er na een dikke kwartier een mevrouw verscheen in de open keuken achterin, liep meneer naar haar toe en gaf mijn bestelling op.
Tegen de tijd dat mijn bestelling kwam, had ik nog maar 8 minuten over van mijn pauze, dus vroeg ik of het ingepakt kon worden om het mee te nemen vanwege tijdgebrek.
Het kon niet liggen aan de drukte, want er was ondertussen maar 1 andere gast binnengekomen, maar meneer reageerde heel chagrijnig en mopperig op mijn verzoek, alsof het mijn schuld was dat ik meer dan een half uur moest wachten op een wrap met zalm.
Overigens was de wrap zeer goed gevuld en lekker, maar ik zal niet nog een keer gaan lunchen daar.
Pisang01 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Na de menukaart bekeken te hebben besloot ik de wrap zucchini te bestellen als take away in mijn lunchpauze.
Ik vroeg hoelang dit ging duren en er werd mij verteld 10 minuten dus na een blokje om kwam ik terug en was de wrap nog niet eens gemaakt en dus vergeten.
Duurde maar 2 min.
Na een koude wrap mee te hebben gekregen ben ik terugegaan en gevraagd of de wrap warm gemaakt kon worden?
De eigenaar had het te druk en moest ik het met de dame die in de keuken stond regelen wat uiteindelijk na 10 minuten gelukt was.
De wrap was redelijk ok maar voor de prijs aan de kleine kant.
Slechte service en uiteindelijk een kleine snellehap voor 6,50.
Niet aan te raden en zijn er veel leukere biologische lunchrooms met betere service en better food!
Jammer!
Joosthoudtvaneten .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Leuke nieuwe frisse locatie van Fresh Fine Food opgezocht.
Na het lezen van de aanwezige brochures weet ik nu eindelijk dat mijn gegeten zalm een eerlijk en verantwoord leven heeft gehad. Ging met een goed gevulde maag en gevoel de deur uit. Een aanrader dus!