FINE food and wine

Dorpstraat 1 5504 HA Veldhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant FINE food and wine

Dinsdag t/m Zondag vanaf 15:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten8,4/10
Service8,9/10
Decor8,4/10
Mienie . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gisteravond hartstikke lekker gegeten met zijn 4-en.
In het verrassingsmenu werd helemaal rekening gehouden met de verschillende wensen.
Mooi opgemaakte borden met lekkere smaakcombinaties. Elke gang weer een echte verrassing. Complimenten aan de keukenbrigade!
Attente bediening .
Kortom : top!

Nadja H. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Mooi restaurant. Prachtige zachte pastel kleuren, alles is perfect op elkaar afgestemd. Heel warm en gezellig.
Zeer attente bediening. Ook toen het restaurant vol zat kwam elke bestelling snel aan tafel.

Eten: we hadden dezembrood met tapenade en olijfolie als voorgerecht (en mijn vriendin had de carpaccio: zeer lekker). Heerlijk brood.

Ik had als hoofdgerecht de kabeljauw met brandade: om je vingers bij af te likken. Ik vroeg om een extra portie groenten. Mooi gebakken. Ook erg lekker.
Mijn vriendin had Parelhoen. Was ook erg goed, vooral de saus.

Als afsluiting had ik de brownie besteld, volgens de kaart met Amarena kers / amandelijs / crème fraiche.
Ik weet niet of de kok ooit een brownie heeft gegeten (ik betwijfel het), maar dit was een desaster. Ter grootte van een dobbelsteen lagen 3 stukje chocoladeachtig iets op het boord. Hard, en met iets van gekonfijt fruit o.i.d. doorheen. De crème fraiche moest ik even zoeken: dit waren 4 dropjes ter grootte van een regendruppel. Laat het dan weg, want met zo’n formaat proef je natuurlijk niets. Verder lagen nog wat gesuikerde zoete bonbons o.i.d. op het boord. Alleen waren ze wel lekker (als je van mierzoet houd), maar wat ze bij de chocolade en de amarena kersen (die natuurlijk ook al zoet zijn) te zoeken hadden is mij een raadsel. De hele smaakcombinatie was desastreus.
Een goede brownie hoort smeuïg te zijn en is verrukkelijk met wat lobbig geklopte room of crème fraiche en een bolletje ijs. Dit dessert kunnen ze beter van de kaart halen. Of gewoon een simpele goede brownie bakken (recepten ten overvloede op het internet te vinden).

Verbaasd was ik ook dat ze voor het dessert Valrhona chocolade gebruiken. Dit is een kwalitatief erg goede (en ook dure) chocolade, vandaar dat het mini dessert ook € 7,50 kost. Maar in dit dessert totaal overbodig, want je proeft er niets van. En voor een brownie is een goede Lind chocolade ook voldoende.
Mijn vriendin had trouwens de Panna Cotta,die volgens haar lekker was (zag er ook goed uit, mooie portie).

Resume: mooi restaurant, zeer vriendelijke & vlotte service, lekker eten . Alleen het dessert eet ik de volgende keer dan liever thuis. Vandaar dat ik het eten maar een '7' geef.

Maar zeer zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Marieke B. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Via IENS terecht gekomen bij dit restaurant. Restaurant is erg gezellig ingericht, beetje huiskamer stijl. Het is niet heel groot, daardoor al snel gezellig! We hadden gekozen voor een 5 gangen verrassingsmenu. Wensen opgegeven wie er geen vis, orgaanvlees enz. wilde hebben. Dit werd heel goed onthouden. Eten was erg lekker. Per gang kon je ook nog uit een wijn kiezen, dit hebben wij niet gedaan, maar de wijn was erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hannemiek . Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Wij komen regelmatig bij dit zeer lekkere restaurant. Eten altijd een van de 4, 5 of 6 verrassing menu's. Het is er altijd heerlijk. Vaak hebben we er een wijn arrangement bij, altijd goede wijn uitleg. Verhoudingsgewijs wel veel meer witte wijn geschonken dan rode wijn.
Het is een kleiner restaurant wat wij erg prettig vinden. Kunt hier rustig eten zonder veel geluid om je heen. Is zeker een aanrader.
P_vernooij . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Je kunt altijd heerlijk genieten bij Fine Food and Wine. Ik neem altijd een verrassingsmenu (waarbij je kunt aangeven wat je niet lust) en bijpassend wijnarrangement. Elk gerecht en wijntje wordt met plezier gepresenteerd aan je tafeltje. De opmaak vd borden is bijzonder en het smaakt altijd super! Wel vind ik de afzonderlijke gerechten (tastings) wat a/d prijs. Maar met het menu ben je altijd voordeliger en leuker uit. Dit restaurant is een echte aanrader voor een heerlijk etentje.
Anke D. Gastronoom (18 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Al meerdere keren hier wezen eten, gewoon super, lekker en een service. Vriendelijk en kennis.

Tafeltjes weliswaar wat dicht op elkaar. Maar het eten is super.
Johan R. Gastronoom (51 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij zijn niet bekend in Veldhoven en hebben ons laten leiden door de prima referenties op IENS. Het bleek geen verkeerde keuze te zijn. Uitstekend verzorgd diner voor 4 personen. We hebben het 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement genomen (voor de chauffeur het bob-arrangement met kleine glaasjes).

De ontvangst is al gastvrij. Het decor heeft een warme uitstraling. De stoelen zitten fijn. Het restaurant is niet te groot; ongeveer 40 á 50 plaatsen. Dus wel tijdig reserveren voor het weekend.

Het eten en de wijn is super voordelig geprijsd voor wat je krijgt!!! De smaken zijn voortreffelijk en de borden mooi opgemaakt. Hier staat een kok met liefde voor het vak.

Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpuntjes. De tonijn van het voorgerecht was iets te ver doorgebakken en de uitleg bij de wijnen was te summier (alleen vermelding van land en soort druif; geen toelichting op smaak).

Dit restaurant is een aanbeveling. Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker terug.
Jos M. Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Zeer complete avond die voornamelijk gedragen werd door de studentikoze, flexibele ,,zwarte brigade'' ..!! Uiterst flexibel en aangenaam..!!

Mede-eigenaar/ maître/sommelier kwam daarentegen uiterst nukkig nors en pretentieus over. Wel zeer grote kennis van zaken !

Prijs / kwaliteitverhouding TOP..!!'

Zowel vlees als vis ..!!

Entree's met salade en scampi's/gamba's uiterst fris, vers en knapperIg..!!

Helaas noopte de aanhoudende kille uitstraling van de co-patron ons ( ondanks lieflijke pogingen van studentenbrigade..!!) de digestief met koffie bij buurman Brasserie Saint-Tropez te nuttigen..!! ;((!
Ard-Jan T. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Een verrassend leuke avond zoals het helemaal hoort. Ben zelf werkzaam geweest in een restaurant dus weet dat er snel iets minder of mis kan gaan. Hier begrijpen ze helemaal waar ze mee bezig zijn. Het is ook gewoon een goedkoop avondje uit eten in verhouding tot de kwaliteit, bovendien laagdrempelig en toch tot in de puntjes verzorgd. Jammer dat we 100km van hier wonen...
Liesbeth D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Bij toeval aten we hier tweemaal kort na elkaar en dat was geen straf! De kaart is overzichtelijk en verrassend, dat geldt voor zowel het eten als de wijn. Een van ons bestelde beide keren het verrassingsmenu en de kok maakt er 2x een verrassing van.
De bediening is vriendelijk en deskundig. (Piepklein minpuntje: te rose, te zomerse t-shirts van de meisjes.) Hier is de prijs-kwaliteit is uitstekend, we voelden ons verwend. Dit restaurant is wat ons betreft een aanrader.
Caroline M. Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Een heerlijk restaurant met perfect prijs/kwaliteitsverhouding. Je kunt kiezen uit kleine porties van gevarieerde versbereide gerechten of een surprisemenu dat nooit teleurstelt. De bediening is uitstekend; de eigenaar heeft heel veel kennis van wijn en weet alles over zijn gerechten te vertellen. Ik kom hier regelmatig, maar blijf de nagrechten een minpunt vinden :(
Etertje61 . Gastronoom (10 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2012
Nadat we hier al eens hadden 'voorgeproefd', hebben we hier met onze kinderen gegeten ter gelegenheid van onze 40-jarige trouwdag. Dat viel prima in de smaak! De verrassingsmenu's werden heel goed afgestemd op onze nogal uiteenlopende wensen, de bijpassende wijnen waren verrassend en smaakten uitstekend en de bediening deed zijn best om het ons naar de zin te maken.
Jammer vinden wij (maar dat is een persoonlijke opvatting) dat de zaak nogal 'klinisch' overkomt: strak en open ingericht, weinig of geen gelegenheid om met je eigen groepje wat afgezonderd te zitten, wat we bij onze gelegenheid wel fijner hadden gevonden. Maar evengoed hebben we allemaal genoten van de avond.