Filmhuis Den Haag

Spui 191 2511 BN Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Filmhuis Den Haag

Filmisch uitzicht en kunst op je bord

Door de vele hoge ramen heb je hier een prachtig uitzicht over de skyline van Den Haag. Het Filmhuis verklapt alvast dat je hier ook naar de bioscoop kunt. Voor of na de film uitgebreid dineren of snel iets eten? De keukenbrigade werkt zoveel mogelijk met biologische en verse producten uit het seizoen. En dan komt het als kunstwerkje op je tafel!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Filmhuis Den Haag

Maandag t/m zondag 17:30 - 21:00

7,2
Lekker-vegetarisch .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een domper... Één keer eerder hier gegeten, toen erg enthousiast, nu met vrienden en het was echt slecht. Maar één serieus vegetarisch gerecht op de kaart, beetje saai met vier vegetariërs. Van schrik toen maar de salade met geitenkaas genomen met frietjes, tenslotte stond die ook bij de hoofdgerechten. Helaas was het inderdaad niet meer dan wat sla met venkel en geitenkaas. Het sloeg helemaal nergens op. 12,50 voor een bakje groen, waarmee je echt je maag niet vult. De andere drie hadden een linzenburger, waarover ik ook niets positiefs heb gehoord. Ik heb het niet geproefd, maar het zag er niet smakelijk uit. Ik kom hier nooit meer, echt weggegooid geld. En vooral heel zonde van wat een leuke avond had moeten worden.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Een erg rustige maandagavond en van de bouwput die het Spuiplein nu is is vanaf restauranthoogte gelukkig niet al te veel te zien. Mooie plek, vlotte vriendelijke bediening en het eten is lekker.
De zalm en parmaham zijn gewoon goed. De biefstuk is weliswaar rare ipv de gevraagde medium, maar door de prima kwaliteit van het Simmentaler rund is dat okay. De coq au vin is meer soep, maar wel smakelijk.
Minpunt vind ik de frietjes die smaken naar cafetaria. Jammer dat er zo op randproducten wordt beknibbeld, want ook de te kleine wijnglazen en servetjes lijken van Blokker te komen.
Zo'n mooie tent verdient beter.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Toen we de vraag of we gereserveerd hadden op vrijdag 18u ontkennend moesten beantwoorden was de toon gezet. Even speuren in het boek en 'zoek maar een tafel'. Die waren er genoeg vrij, ook toen we anderhalf uur later naar bedenen gingen om een film te kijken. Da's wel handig, je weet zeker dat je op tijd daarvoor bent.
Het eten was trouwens goed (crostini met parmaham en vijgen, biefstuk met Blue Stilton), evenals de strakke inrichting in de hoge ruimte. Ondanks het lekkere eten toch een vreemd gevoel overgehouden door ongeïnteresseerde houding bedienend personeel.
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanavond uitstekend en gezellig gegeten in het filmhuis den Haag. Aandachtige en vriendelijke bediening. Prachtig opgemaakte bruschetta met parmaham. Lust voor het oog. En de lauwarme salade precies zoals ik die wenste. Net als het stoofpotje. Gewoon top in een prima ambiance.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We zijn trouwe filmbezoekers in het Filmhuis, maar dit was onze eerste maaltijd in het restaurant. Viel mee en viel tegen. De inrichting vonden we er altijd uitzien als een kantine, maar is door o.a. de spiegels en het uitzicht tijdens schemering toch een stuk aantrekkelijker dan we dachten. Het genoegen werd deels teniet gedaan door de fruitvliegjes die rond je tafel vliegen. Het eten was zozo. Zelf had ik het vegetarische spruitjesgerecht, dat op de kaart zo wordt omschreven dat je denkt... lekker, veel en smakelijke spruitjes, met een garnituurtje van o.a. aardappelpuree. De werkelijkheid is andersom. Je krijgt een enorme berg aardappelpuree, waaromheen een kleine hoeveelheid spruitjes - wel erg lekker - en wat andere dingen. De knoflook heb ik er niet in geproefd. Een tegenvaller, zeker voor de relatief hoge prijs. Voor 3 euro meer eet je biefstuk en voor 1 euro meer kabeljauw, die toch echt een stuk duurder inkoopt dan spruitjes (en aardappelpuree).
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een unieke ambiance met aardig personeel maar zonder aansturing en uiterst matig tot slecht eten. Allereerst zijn mijn vriend en ik op het verkeerde spoor gezet. Er werd een bord met het dagmenu naast ons op de grond gezet. Het kostte € 14,50 en bestond uit een tomaten soep, Spaanse mosselen en een toetje. We kregen alleen mosselen want we hadden het verkeerd begrepen. De tomatensoep en het toetje moesten apart besteld worden. Goed, wij zijn toen aan de mosselen begonnen, niet te eten. Ze waren niet gaar, hadden geen substantie, werden bij het openen uit elkaar getrokken en waren gewoon vies. Wij dienden een klacht in en gaven het bord terug. Wij kregen een nieuwe portie, die was iets beter. Maar het had niets met mosselen te maken. Mosselen moeten vers zijn, ook Spaanse.
Bij het afrekenen was het een chaos omdat het personeel niet goed wist hoe het met de pin apparatuur om moest gaan.
Mijn conclusie is duidelijk, een restaurant zonder ziel, zonder een expoitant die voor een verassende keuken zorgt en zijn personeel op de juiste weg brengt.
Magda O.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Als filmliefhebbers keken we vrijdag 15 januari 2016 naar twee rolprenten in Filmhuis Den Haag. Tussen de twee voorstellingen door aten we bijzonder lekker en (supersnel geholpen) verfijnd. En dat was nou niet onze verwachting. Ikzelf at met mijn dochter Sophie Vejinovic-Naber een week eerder in een door Michelin met twee sterren gelouwerde zaak in Rotterdam. (Fred) Maar dit filmhuisrestaurant met chef kok Ronald en (in de bediening) Jaimy, Jana en Fleur bezorgden mijn vriendin Magda en mijzelf een voortreffelijk culinair genoegen. De voorgerechtjes (carpaccio van bietjes in een fijne groeneen bedding en een zalmtartaartje) bleken een aanloop van grote klasse. De hoofdgerechten, net als de voorgerechten fijntjes gestileerd op het bord, evenaarden dit niveau en zouden ook in dat door mij genoemde Michelin restaurant heel goed meekomen. Mijn supergezonde salade van veldspinazie met wat spekkrulletjes, nootjes een verfijnde dressing, amuseerde mijn gehemelte en streelde mijn tong. Het gerecht met de gegrillde aubergine zorgde bij mijn partner ook voor een zeer positief oordeel, ook al omdat ze vindt dat dit soort vegetarische gerechten een ondergeschoven kindje zijn in veel restaurants... Mijn nagerecht met roomsoesjes en chocolade stak daar wat gewoontjes bij af, maar deze jeugdzonde die ik mij toestond na al dit voor het lijf zo goede eten, was buitenaards goed... En de prijs? Inclusief fooi waren we voor 65 euro klaar en daar zaten nog eens drie glazen prima wijn bij. Dat we bij Fred voor drie gangen het vijfvoudige kwijt waren is wellicht logisch, maar dat er in het Filmhuis restaurant op Michelin niveau gekookt en bediend wordt, is nu ook duidelijk. Gaat dus allen naar het Filmhuis in Den Haag, sla desnoods de films over, maar doe er wel de dis...

Groetjes, Andreas Naber uit Alkmaar
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wonderbaarlijk goed eten met een byzondere kaart! Decor gezellig gemaakt met kaarsen etc en maximaal geoptimaliseerd zover mogelijk (tl balken) goede prijzen, aanrader!
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Voor de film een hapje eten:
Pastinaakblini‘s met geitenkaas, granaatappel en honing, heerlijk luchtig met fris- en zoetje
Daarna runderbavette met café de paris-boter, in sjalot gestoofde haricot verts en frietjes.
De eerste twee hapjes vlees kon ik meteen uitspugen, want er zaten taaie stukken aan, de rest was heerlijk, de haricots waren zoals beloofd maar de frietjes te dun, leek uit de diepvries en niet zelf gemaakt, die voelen tegen. Ook de "emmertjes-"frietsaus was er ongevraagd bij gegeven en niet lekker. Met meer zorg had ik het een 7 gegeven. Ik zat erg dicht op de buren en de tafel moest wat verder van de radiator geschoven worden. De attente en aardige bediening kwam meteen een viltje brengen tegen het wiebelen. Het afrekenen liep uit omdat ze de bestellingen van twee tafeltjes door elkaar hadden gegooid.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Vóór de film voor het eerst hier gegeten. Biologisch lijkt te betekenen dat overal melk en/of pinda's in zitten (volgens de accurate allergiekaart) - op 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht na - toetje was dus geen optie. De bediening deed enorm haar best (veel 'lastige', informatieve vragen van ons) en ze bleef super vriendelijk. De pastinaaksoep met peer vonden we heerlijk. De kikkererwtenstoof had wat te weinig smaak en was wat machtig. De bietensalade van mijn tafelgenote was verrassend, maar errug licht; ze heeft me geholpen met de stoof. De witte droge wijn was helaas geen succes. De inrichting is sober. Het uitzicht op het Spuiplein is mooi. Toch kom ik niet terug, omdat er te weinig opties zijn op het menu.
Esmeevgoense .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
We kwamen het restaurant binnen en het eerste contact was met iemand van de bediening, die ons nogal agressief vroeg of we gereserveerd hadden en toen wij daarop ontkennend antwoordden, met een gezicht als een oorwurm vertelde dat het beter was dat wel te doen. Goed. Er waren nog tafels genoeg, dus gelukkig konden we ons toch op het eten verheugen. Tot mijn vreugde stond één van mijn lievelingsgerechten (Melanzane uit de oven) op de dagkaart, en mijn tafelgenote had wel zin in de Boeuf Bourguignon. Beiden draaiden uit op een grote desillusie. De Melanzane bestond uit een paar plakjes aubergine met er bovenop een stukje mozarella, beiden gedrenkt in een oceaan van tomatensaus, zodat je geen aubergine of kaas proefde, maar louter een flauwe, geconcentreerde tomatensaus. Het vlees van mijn tafelgenoot smaakte oke maar niet om over naar huis te schrijven, en de erbij geserveerde puree en groenten waren eveneens heel flauw en smakeloos, zelfs na ettelijke keren strooien met de zout-en peperpot. De prijs-kwaliteit verhouding was dus absoluut niet op orde. Een grote desillusie, na alle juichende recensies van lekker en biologisch eten. We zijn vóór dessert of koffie vertrokken - en komen wat ons betreft ook nooit meer terug!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Combinatie filmhuis/restaurant is zeer aantrekkelijk. Een tafel aan het raam met mooi uitzicht op het stadhuis en het Spuiplein maakt het eten extra aangenaam. De bediening is vriendelijk en attent. De gerechten zijn goed van smaak en de ingrediënten prima. Helaas wordt alles niet warm opgediend, dat doet afbreuk aan de goede bereiding. De overheerlijke appeltaart zorgt voor een prettige afronding.
E G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Aardige bediening, mooi ruim restaurant met leuk uitzicht over het Spui. Voldoende keuze op de kaart als je je bedenkt dat je in een filmhuis een hapje eet voor of na een voorstelling. De kikkererwtenstoof met o.a. pompoen was heerlijk kruidig en verwarmend, mijn tafelgenoot at vis met papardelle. Er lag wat teveel en te droge pasta op het bord, dat was wat jammer. Verder allemaal prima en er wordt uitstekend rekening gehouden met de tijd als je voorafgaand aan de film komt eten.
Miru .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Maandagavond na de film even gegeten in het restaurant van het Filmhuis. Mooi uitzicht op het Spuiplein. Het was druk, maar ondanks dat hebben we niet lang hoeven wachten op het eten. Ik had de Indiase curry (passend bij het Indian festival) deze was erg smaakvol. Mijn partner had voor de salade met gorgonzola gekozen. Ook de salade smaakte goed. Als dessert kozen we beide voor de tiramisu met bitterkoekjes en witte chocola. Echt super lekker!
De bediening was snel en attent. De inrichting is simpel, maar sfeervol.
Anuschka30 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Vooraf aan de film lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs. Een originele kaart, prettig dat je ook kleinere porties kunt bestellen. De Hemelse Modder was inderdaad hemels. Mooi strak interieur met veel licht en mooi uitzicht. De bediening was erg vriendelijk.
Maria P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vandaag met een vriendin voorafgaande aan de film bij het Filmhuis restaurant gegeten. Interieur, mooi in evenwicht en clean.
Het uitzicht is geweldig !

De bediening is heel vriendelijk, lieve dames, beetje verward, echt filmhuis, twee dingen tegelijk doen is er niet bij waardoor het niet allemaal bijster efficiënt gaat maar wel heel gemoedelijk en gezellig voelt.

Het eten is verrukkelijk. Het brood werkelijk om je vingers bij af te likken. Boter met citroen en salie en ook de olijfolie van uitstekende kwaliteit. Vervolgens aten we de burger van lamsgehakt (ze hadden ons vooraf mogen vertellen dat dit ook op twee grote stukken brood geserveerd werd, dan hadden we vooraf de bieten genomen ipv het brood....anyway het brood was heerlijk dus hier hebben we ons met liefde doorheen gewerkt).

Het vlees is wederom van uitstekende kwaliteit, frites lekker verse aardappel ook zoete, slechts 4 partjes, jammer, van een dergelijke kwaliteit lusten we er wel 8, de hangop (antiboise ?) bij de burger is een prettige combi, de geroosterde paprika's slechts 3 sliertjes weer wat aan de minimalistische kant (misschien afgestemd op het interieur ipv de burger). Verder heerlijk.

Wijn heel goed te drinken (het ene glas wordt geheel gevuld en het andere voor de helft beiden desalniettemin een geschikte hoeveelheid) en een karaf water wordt er ongevraagd bij geserveerd.

Wat ons betreft een aanrader voordat je naar de film gaat.
En ook de rekening viel in de smaak: brood, boter, olie, 3 wijn, 1 koffie, 2x burger + karaf water, 46,50 (50 inclu. fooi).
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Al onze verwachtingen werden overtroffen toen wij, op aanraden van de receptie van het Lucent Danstheater, naar het restaurant van het Filmhuis gingen om een snel hapje te eten. Het restaurant is gelegen op de tweede verdieping en het interieur is bescheiden om niet te veel af te leiden van de uitkijk op het Spui. Meteen werden we begroet door zeer opgewekte gastvrije serveerster (Moniek?) die advies gaf over welke gerechten glutenvrij waren en in een rap tempo (wij moesten binnen 30 minuten eten om op tijd bij onze voorstelling te zijn) konden worden geserveerd. Binnen 5 minuten stonden twee glazen wijn en water op tafel, binnen 10 minuten stond een verrukkelijke coq au vin voor onze neus te dampen en binnen 30 minuten stonden we met een voldaan gevoel weer buiten en kwamen we ruim op tijd bij onze voorstelling aan. Echt GEWELDIGE service, heerlijk eten en zeer gunstige ligging. Wij zullen zeker nog vaker terugkomen!!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Recentelijk met mijn vriendin bij het vernieuwde restaurant van het Filmhuis gegeten. Het interieur oogt als een soort mix tussen industrieel en een grote keuken. Tegeltjes aan de wand en keukenattributen. Tafeltjes, stoeltjes en belichting zijn behoorlijk basic: belichting bestaat uit kale peertjes maar het zit in principe prima.
We worden vriendelijk geholpen door het personeel. Het voorgerecht is een groentesoep, die goed smaakt, maar niet een bijzondere 'touch' heeft of uitgsproken is. Voor het hoofdgerecht eet ik een cocq au vin en mijn vriendin een vis. Beide gerechten smaken goed, maar steken niet echt boven de middelmaat uit qua kwaliteit.

Kortom: het filmhuisrestaurant is de vleesgeworden 'middle of the road' ,maar gelukkig is de prijs dat ook: voor 2 pers voor €50,- eten lukt je tegenwoordig ook niet overal.

Al met al best goed gegeten voor een redelijke prijs, maar het kan nog een stuk beter.
Snoopy06 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2013
Ik bestelde Fattoush, Libanese broodsalade met geroosterde aubergine, komkommer, tomaat, kalamata’s. Dit is absoluut niet te eten. De kruiden, met name de koriander, zijn veel te overheersend. Toen we de kok er op aanspraken was het enige dat hij zei dat dit nu eenmaal zo is met Libanees eten. De Fatttoush ging retour en ik kreeg een bordje frites voor de prijs van de Fattoush. Wel werd ons een drankje aangeboden. Een maand eerder was dit hetzelfde met de pompoensoep. Eveneens te sterk gekruid, de kok deed er melk bij waardoor de soep smakeloos werd. Voor ons hier niet meer gezellig eten vooraf de film. Jammer want de ruimte is prima.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Lekker gegeten in mooie, lichte ruimte van het filmhuis. De pompoensoep was erg pitting, de curry goed van smaak. Prettige en servicegerichte bediening. Niet duur!
Kraanwater naast de wijn was GEEN probleem!