Over het restaurant Filmhuis Den Haag

Filmisch uitzicht en kunst op je bord

Door de vele hoge ramen heb je hier een prachtig uitzicht over de skyline van Den Haag. Het Filmhuis verklapt alvast dat je hier ook naar de bioscoop kunt. Voor of na de film uitgebreid dineren of snel iets eten? De keukenbrigade werkt zoveel mogelijk met biologische en verse producten uit het seizoen. En dan komt het als kunstwerkje op je tafel!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Filmhuis Den Haag

Maandag t/m zondag 17:30 - 21:00

C V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Gezellig,goed, sfeervol en dat geldt voor het restaurant én het eten.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Wel een beetje prijzig voor wat je krijgt. Het zijn simpele maar smaakvolle gerechten
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het meest bijzondere aan dit restaurant is het uitzicht; alsof je in een grote stad bent. Het minst bijzondere is het eten: gewoontjes. De bediening doet zijn ding, maar echt attent wil het niet worden. Bij het
serveren van het hoofdgerecht en de aanblik van twee lege wijnglazen lijkt mij de vraag niet zo moeilijk te verzinnen. Misschien ben ik ouderwets, maar werken in de bediening met dezelfde kleren die je thuis ook aan hebt vind ik een gemiste kans.
Prettig dat het er zo lekker rustig is; zodat je niet hoeft mee te genieten van de gesprekken van de tafels naast je.
Marius W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Was ons aanbevolen. En terecht. Prima eten en sympathieke bediening. Niet alleen om te eten voor of na de film.. Heel ongedwongen en veel value for money. Absoluut een aanrader..
Marius W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Anton C.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Na de film een etentje in het filmhuis gedaan. Erg leuk boven, in plaats van beneden. Vroeger woonde ik boven het Theater aan het Spui. Leuk er weer eens te zijn. We aten beiden een royale salade die goed smaakte. Prima wit wijntje erbij, leuke service.
J. L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Wat een gaaf uitzicht over de stad heeft dit restaurant! Prima eten in een informele sfeer met leuke bediening. Veel aandacht voor biologische producten en een overzichtelijke kleine menukaart. Wanneer je bijv. naar Theater aan het Spui gaat of naar een film bij het filmhuis zelf, is dit de perfecte locatie om van tevoren iets te eten.
Lekker-vegetarisch .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een domper... Één keer eerder hier gegeten, toen erg enthousiast, nu met vrienden en het was echt slecht. Maar één serieus vegetarisch gerecht op de kaart, beetje saai met vier vegetariërs. Van schrik toen maar de salade met geitenkaas genomen met frietjes, tenslotte stond die ook bij de hoofdgerechten. Helaas was het inderdaad niet meer dan wat sla met venkel en geitenkaas. Het sloeg helemaal nergens op. 12,50 voor een bakje groen, waarmee je echt je maag niet vult. De andere drie hadden een linzenburger, waarover ik ook niets positiefs heb gehoord. Ik heb het niet geproefd, maar het zag er niet smakelijk uit. Ik kom hier nooit meer, echt weggegooid geld. En vooral heel zonde van wat een leuke avond had moeten worden.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Een erg rustige maandagavond en van de bouwput die het Spuiplein nu is is vanaf restauranthoogte gelukkig niet al te veel te zien. Mooie plek, vlotte vriendelijke bediening en het eten is lekker.
De zalm en parmaham zijn gewoon goed. De biefstuk is weliswaar rare ipv de gevraagde medium, maar door de prima kwaliteit van het Simmentaler rund is dat okay. De coq au vin is meer soep, maar wel smakelijk.
Minpunt vind ik de frietjes die smaken naar cafetaria. Jammer dat er zo op randproducten wordt beknibbeld, want ook de te kleine wijnglazen en servetjes lijken van Blokker te komen.
Zo'n mooie tent verdient beter.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Toen we de vraag of we gereserveerd hadden op vrijdag 18u ontkennend moesten beantwoorden was de toon gezet. Even speuren in het boek en 'zoek maar een tafel'. Die waren er genoeg vrij, ook toen we anderhalf uur later naar bedenen gingen om een film te kijken. Da's wel handig, je weet zeker dat je op tijd daarvoor bent.
Het eten was trouwens goed (crostini met parmaham en vijgen, biefstuk met Blue Stilton), evenals de strakke inrichting in de hoge ruimte. Ondanks het lekkere eten toch een vreemd gevoel overgehouden door ongeïnteresseerde houding bedienend personeel.
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanavond uitstekend en gezellig gegeten in het filmhuis den Haag. Aandachtige en vriendelijke bediening. Prachtig opgemaakte bruschetta met parmaham. Lust voor het oog. En de lauwarme salade precies zoals ik die wenste. Net als het stoofpotje. Gewoon top in een prima ambiance.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We zijn trouwe filmbezoekers in het Filmhuis, maar dit was onze eerste maaltijd in het restaurant. Viel mee en viel tegen. De inrichting vonden we er altijd uitzien als een kantine, maar is door o.a. de spiegels en het uitzicht tijdens schemering toch een stuk aantrekkelijker dan we dachten. Het genoegen werd deels teniet gedaan door de fruitvliegjes die rond je tafel vliegen. Het eten was zozo. Zelf had ik het vegetarische spruitjesgerecht, dat op de kaart zo wordt omschreven dat je denkt... lekker, veel en smakelijke spruitjes, met een garnituurtje van o.a. aardappelpuree. De werkelijkheid is andersom. Je krijgt een enorme berg aardappelpuree, waaromheen een kleine hoeveelheid spruitjes - wel erg lekker - en wat andere dingen. De knoflook heb ik er niet in geproefd. Een tegenvaller, zeker voor de relatief hoge prijs. Voor 3 euro meer eet je biefstuk en voor 1 euro meer kabeljauw, die toch echt een stuk duurder inkoopt dan spruitjes (en aardappelpuree).
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een unieke ambiance met aardig personeel maar zonder aansturing en uiterst matig tot slecht eten. Allereerst zijn mijn vriend en ik op het verkeerde spoor gezet. Er werd een bord met het dagmenu naast ons op de grond gezet. Het kostte € 14,50 en bestond uit een tomaten soep, Spaanse mosselen en een toetje. We kregen alleen mosselen want we hadden het verkeerd begrepen. De tomatensoep en het toetje moesten apart besteld worden. Goed, wij zijn toen aan de mosselen begonnen, niet te eten. Ze waren niet gaar, hadden geen substantie, werden bij het openen uit elkaar getrokken en waren gewoon vies. Wij dienden een klacht in en gaven het bord terug. Wij kregen een nieuwe portie, die was iets beter. Maar het had niets met mosselen te maken. Mosselen moeten vers zijn, ook Spaanse.
Bij het afrekenen was het een chaos omdat het personeel niet goed wist hoe het met de pin apparatuur om moest gaan.
Mijn conclusie is duidelijk, een restaurant zonder ziel, zonder een expoitant die voor een verassende keuken zorgt en zijn personeel op de juiste weg brengt.
Magda O.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Als filmliefhebbers keken we vrijdag 15 januari 2016 naar twee rolprenten in Filmhuis Den Haag. Tussen de twee voorstellingen door aten we bijzonder lekker en (supersnel geholpen) verfijnd. En dat was nou niet onze verwachting. Ikzelf at met mijn dochter Sophie Vejinovic-Naber een week eerder in een door Michelin met twee sterren gelouwerde zaak in Rotterdam. (Fred) Maar dit filmhuisrestaurant met chef kok Ronald en (in de bediening) Jaimy, Jana en Fleur bezorgden mijn vriendin Magda en mijzelf een voortreffelijk culinair genoegen. De voorgerechtjes (carpaccio van bietjes in een fijne groeneen bedding en een zalmtartaartje) bleken een aanloop van grote klasse. De hoofdgerechten, net als de voorgerechten fijntjes gestileerd op het bord, evenaarden dit niveau en zouden ook in dat door mij genoemde Michelin restaurant heel goed meekomen. Mijn supergezonde salade van veldspinazie met wat spekkrulletjes, nootjes een verfijnde dressing, amuseerde mijn gehemelte en streelde mijn tong. Het gerecht met de gegrillde aubergine zorgde bij mijn partner ook voor een zeer positief oordeel, ook al omdat ze vindt dat dit soort vegetarische gerechten een ondergeschoven kindje zijn in veel restaurants... Mijn nagerecht met roomsoesjes en chocolade stak daar wat gewoontjes bij af, maar deze jeugdzonde die ik mij toestond na al dit voor het lijf zo goede eten, was buitenaards goed... En de prijs? Inclusief fooi waren we voor 65 euro klaar en daar zaten nog eens drie glazen prima wijn bij. Dat we bij Fred voor drie gangen het vijfvoudige kwijt waren is wellicht logisch, maar dat er in het Filmhuis restaurant op Michelin niveau gekookt en bediend wordt, is nu ook duidelijk. Gaat dus allen naar het Filmhuis in Den Haag, sla desnoods de films over, maar doe er wel de dis...

Groetjes, Andreas Naber uit Alkmaar
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wonderbaarlijk goed eten met een byzondere kaart! Decor gezellig gemaakt met kaarsen etc en maximaal geoptimaliseerd zover mogelijk (tl balken) goede prijzen, aanrader!
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Voor de film een hapje eten:
Pastinaakblini‘s met geitenkaas, granaatappel en honing, heerlijk luchtig met fris- en zoetje
Daarna runderbavette met café de paris-boter, in sjalot gestoofde haricot verts en frietjes.
De eerste twee hapjes vlees kon ik meteen uitspugen, want er zaten taaie stukken aan, de rest was heerlijk, de haricots waren zoals beloofd maar de frietjes te dun, leek uit de diepvries en niet zelf gemaakt, die voelen tegen. Ook de "emmertjes-"frietsaus was er ongevraagd bij gegeven en niet lekker. Met meer zorg had ik het een 7 gegeven. Ik zat erg dicht op de buren en de tafel moest wat verder van de radiator geschoven worden. De attente en aardige bediening kwam meteen een viltje brengen tegen het wiebelen. Het afrekenen liep uit omdat ze de bestellingen van twee tafeltjes door elkaar hadden gegooid.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Vóór de film voor het eerst hier gegeten. Biologisch lijkt te betekenen dat overal melk en/of pinda's in zitten (volgens de accurate allergiekaart) - op 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht na - toetje was dus geen optie. De bediening deed enorm haar best (veel 'lastige', informatieve vragen van ons) en ze bleef super vriendelijk. De pastinaaksoep met peer vonden we heerlijk. De kikkererwtenstoof had wat te weinig smaak en was wat machtig. De bietensalade van mijn tafelgenote was verrassend, maar errug licht; ze heeft me geholpen met de stoof. De witte droge wijn was helaas geen succes. De inrichting is sober. Het uitzicht op het Spuiplein is mooi. Toch kom ik niet terug, omdat er te weinig opties zijn op het menu.
esmeevgoense .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
We kwamen het restaurant binnen en het eerste contact was met iemand van de bediening, die ons nogal agressief vroeg of we gereserveerd hadden en toen wij daarop ontkennend antwoordden, met een gezicht als een oorwurm vertelde dat het beter was dat wel te doen. Goed. Er waren nog tafels genoeg, dus gelukkig konden we ons toch op het eten verheugen. Tot mijn vreugde stond één van mijn lievelingsgerechten (Melanzane uit de oven) op de dagkaart, en mijn tafelgenote had wel zin in de Boeuf Bourguignon. Beiden draaiden uit op een grote desillusie. De Melanzane bestond uit een paar plakjes aubergine met er bovenop een stukje mozarella, beiden gedrenkt in een oceaan van tomatensaus, zodat je geen aubergine of kaas proefde, maar louter een flauwe, geconcentreerde tomatensaus. Het vlees van mijn tafelgenoot smaakte oke maar niet om over naar huis te schrijven, en de erbij geserveerde puree en groenten waren eveneens heel flauw en smakeloos, zelfs na ettelijke keren strooien met de zout-en peperpot. De prijs-kwaliteit verhouding was dus absoluut niet op orde. Een grote desillusie, na alle juichende recensies van lekker en biologisch eten. We zijn vóór dessert of koffie vertrokken - en komen wat ons betreft ook nooit meer terug!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Combinatie filmhuis/restaurant is zeer aantrekkelijk. Een tafel aan het raam met mooi uitzicht op het stadhuis en het Spuiplein maakt het eten extra aangenaam. De bediening is vriendelijk en attent. De gerechten zijn goed van smaak en de ingrediënten prima. Helaas wordt alles niet warm opgediend, dat doet afbreuk aan de goede bereiding. De overheerlijke appeltaart zorgt voor een prettige afronding.
E G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Aardige bediening, mooi ruim restaurant met leuk uitzicht over het Spui. Voldoende keuze op de kaart als je je bedenkt dat je in een filmhuis een hapje eet voor of na een voorstelling. De kikkererwtenstoof met o.a. pompoen was heerlijk kruidig en verwarmend, mijn tafelgenoot at vis met papardelle. Er lag wat teveel en te droge pasta op het bord, dat was wat jammer. Verder allemaal prima en er wordt uitstekend rekening gehouden met de tijd als je voorafgaand aan de film komt eten.