Fijnkost

Zocherstraat 10 1054 LX Amsterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Fijnkost

maandag tot en met zondag vanaf 16:00 uur

9,1

Jouw recensie over het restaurant Fijnkost

Pieternel O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Heerlijk gegeten! echt een ontdekking en zou hier zeker terug komen. Personeel is kundig en uit de keuken komen prachtig verassende gerechten. Wij zaten aan de bar.
Tanne G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
laagdrempelig eetcafé met zeer interessante gerechten. originele receptuur en goed op smaak. ik kom hier regelmatig en ben nog nooit teleurgesteld. enige verbeterpunt: meer goede wijnen op glas graag.
Marijn R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Klein leuk tentje zoals er nog maar weinig zijn in Amsterdam. Echte aanrader voor goede wijn, lekkere biertjes, maar zeker voor top eten. Kleine gerechten die zeer smaakvol zijn. We hebben dit pas laat ontdekt omdat het een beetje verborgen zit, maar misschien is het ook wel goed zodat het niet overlopen wordt. Een enorme aanrader!
Myrna O.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Een heel leuk buurtrestaurantje. Gezellig en lekkere gerechtjes. Concept is dat je per persoon ongeveer 2 gerechtjes kiest, en kan delen, werd ons verteld. Maar eigenlijk is het reëler om er 3 per persoon te bestellen denk ik (je kan telkens bijbestellen gewoon, hoeft niet tegelijk). De geblakerde pompoen met venkel en wilde spinazie was mijn favoriet. Calamares met limoenmayonaise anders dan verwacht maar erg lekker. Gepoft knoflookbrood (lekker) met walnotenpasta. Een erg fijne avond gehad. Bediening ook in orde.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Op aanraden van vrienden gister maar eens een bezoekje gebracht aan dit leuke kleine restaurantje, die goed is te bereiken met het OV. Bij binnenkomst mochten wij een tafeltje kiezen. We waren een van de eerste gasten. Na wat drankjes en ons eerste gerechtje: gepoft knoflookbrood met walnotenpasta stroomde de tent al snel vol. De bediening was vriendelijk maar had wel wat vaker de aandacht mogen geven. Handig was geweest als even was uitgelegd hoe groot de porties zijn zodat je gelijk weet wat de bedoeling is. We gingen voor de verse calamari, de rilette, de zeeduivelfilet en het hertenbiefstuk. Allemaal goed bevallen. Afgesloten met nog een speciaalbiertje gingen we voldaan weg. Prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Wij komen zeker terug!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Het stond al een poosje op het verlanglijstje van de familie Schlemmer, en vandaag kwam het er eindelijk van om te gaan eten bij Fijnkost. Dat viel niet tegen.
Ik had een stukje kabeljauw met Texelse aardappel, pastinaak, truffelolie en ik denk bladspinazie. Daar bovenop iets dat ik niet eerder heb gegeten: rilette van tarbot. Heel erg lekker. Van de tap was er een bier uit Mechelen: maneblusser, dat er goed bij paste. Ook de andere Schlemmers smikkelden van hun eendenborst en kaasfondant.
Wat we wel graag vooraf hadden geweten (de kaart is er niet duidelijk in) is dat de porties niet groot zijn, en dat je beter twee gerechtjes per persoon kunt kiezen.
We deelden onze toetjes: citroen panna cotta met bramenijs, chocoladefondant (een klein chocoladetaartje met vloeibare binnenkant), crème brûlée met een crème van kastanjes, en een kaasplankje. Heerlijk!
De bediening was vriendelijk, en ook al was er na ons een grote groep aangeschoven: we kregen genoeg aandacht.
Kortom: denk er aan dat de gerechtjes klein zijn en je eet hier voortreffelijk.
Davidu .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gisteren gegeten voor de tweede keer. Perfecte gerechtjes voor betaalbaare prijs. Goed op smaak. Bediening prima, decor prima, wijn prima. Aanwinst voor amsterdam.
BernadettevanderMeer .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Om 19.00 u aangekomen, Om 21.15 u het eerste gerecht. We aten met 4 personen. De tafel was na 2 uur nog niet schoongemaakt, nadat de vorige klanten waren vertrokken. De bediening was chaotisch en onbeleefd. De porties waren erg klein, hebben ze een ster?, en niet allemaal van dezelfde kwaliteit. Na de eerste ronde eten waren wij er klaar mee. We hebben niet meer besteld en zijn vertrokken. Lang leve de friettent!
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Nieuw gezellig tentje om de hoek. Dus daar ging ik op maandag een keertje kijken. Kleine gerechtjes die je met je tafelgenoot kunt delen. Ik nam vooraf de vis terrine en mijn tafelgenoot een pasteitje. Lekker op smaak. Goede wijn erbij. Top. Maar daarna duurde het een eeuwigheid voor de tweede gang kwam. Het was redelijk druk voor een maandag en daar was de bediening duidelijk niet op berekend. Er stond één meisje in de bediening, die overigens aller aardigst was. En één iemand in de keuken. We moesten ontzettend lang wachten op de tweede gang, waardoor de wijn ondertussen al naar mijn hoofd gestegen was....Toen de tweede gang kwam hebben we snel maar frietjes erbij besteld, zodat ik weer even kon ontnuchteren. Dus prima eten voor een goede prijs in een leuke ambiance....alleen de kinderziektes moeten ze nog even kwijt raken.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Hierlijk gegeten bij Fijnkost. Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk wel een gezellig restaurant gevonden met top eten, niet gek duur en dichtbij! De dim sum en gepofte knoflookbrood zijn aanraders, zowel alle andere dingen op het menu. Ik ben vegetarier en er was meer dan genoeg keus wat heel prettig was. Zeer vriendelijk bediening ook!
Maeve V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Heerlijke inktvis! Ik miste een schijfje citroen erbij, daar moest ik om vragen. Fijn die hapjes zodat je veel kan proeven, maar ook een beetje een gedoe, omdat je niet weet hoe lang het gaat duren voor je je volgende gang krijgt. Deze avond was het erg druk – en lawaaiig helaas - en liet de bediening wat te wensen over, alles duurde nogal lang. Wel uiterst vriendelijk, die bediening. Coquille met buikspek was lekker, hoewel er geen enkel verband tussen het een en het andere was. De verrukkelijke saus had wel een stukje brood verdiend. Gek dat je hier, waar een mooie tekening van de Mediterrane landen op de muur is gemaakt, niet automatisch brood bij je eten krijgt. De prijzen zijn heel schappelijk en de wijn is prima!
Rosa L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Hier gister gegeten met familie. Leuk concept, waar je kleine borden van 7/8 euro kan bestellen. (3 maakt een vol gerecht, of 2 met borrelhapjes/friet) Dat geeft de mogelijkheid om meerdere gerechten te kunnen proeven, dus dat is een plus. Het eten was erg goed! De hertenbiefstuk is een aanrader (heel zacht!), de huisgemaakte patat is lekker, maar eigenlijk was alles goed klaargemaakt. De borden zijn mooi opgemaakt. Het personeel is leuk, vriendelijk en los. En de plek is klein en leuk! Ik kom binnenkort weer terug.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Madelief was maar kort hier, jammer hoor.
Zodoende kwamen we bij Fijnkost, vergelijkbare eenvoudige eerlijke formule. We aten prachtig runderribstuk en fazant, rilletje, heek. De midsize gerechtjes kwamen goed aan, het was mooi bereid en smakelijk opgediend. Het ligt een beetje uit de route, dus we denken hier niet altijd aan. Aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Een leuke plek even weg van de drukke Overtoom. Ik heb er alleen maar even gelucht. Een muntthee en de hamburger. De hamburger was met zorg bereid: een vers, knapperig ciabatta-achtig broodje met een mierikswortelmayonaise, de hamburger met een plakje kaas, en verder tomaat, augurk en vers gebakken uitjes. Erg lekker.
willem B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Fijnkost zit een beetje verstopt in de Zocherstraat, tussen Amstelveense weg en Overtoom, en dat is eigenlijk wel goed, want er was nog plek. Het is een vriendelijk restaurantje met een kaart die ons laat delen (sharen). Kleine gerechtjes dus tegen een schappelijke prijs, die overigens zelf eigenlijk te klein zijn om te delen, dus het is eerder een moderne variant op de tapas, we zien het steeds meer. De bediening was heel aardig en attent, we voelden ons gelijk thuis. In de keuken een hardwerkende kok, een van de initiatiefnemer begrepen we, die zich regelmatig even in de zaak ophield en ons met liefde uitlegde welke kaasjes er op het kaasplankje lagen (met stroop, heerlijk). Verder aten we een prima soepje, een lekker bloemkoolsoufflé, een kiprollade en smakelijke frietjes. Uit de speaker boven onze tafel knalde zware Chigaco blues. Nu vind ik dat toevallig erg mooi, maar het was wel flink hard. Aan de muur onder de bar hingen lp hoezen van Jim Croce, John Denver, BZN en Wim Kan. De overeenkomst was me niet duidelijk behalve dat het iets met de jaren 70 te maken had. Dat geldt ook voor de inrichting, het heeft een prettige losheid allemaal, maar misschien toch nog een keer een bevriende binnenhuisadviseur vragen om er iets meer een geheel van te maken. Hoewel ik gelijk moet bekennen dat die soberheid absoluut charme heeft. Hoe dan ook, we gaan hier zeker vaker een hapje eten. Aanwinst voor de buurt!
Katja21 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Via via hadden wij over dit nieuwe tentje gehoord, dat pas twee en een halve week open is. Zeer knusse locatie in een rustige straat. Omdat het een bloedhete dag was, en Fijnkost nog geen terrasmeubels bleek te hebben, had de bediening alle stoelen en tafels van binnen buiten op het terras neergezet, wat een grappige, gezellige en informele sfeer creëerde. De kaart bestond uit allemaal originele, simpele maar verfijnde gerechten. Wij hadden gepoft knoflookbrood met walnotenpasta, salade van artisjok en inktvis en een salade van gekonfijte fazant, amandelen en verse pruimen. Alles was over het algemeen verassend lekker en zorgvuldig bereid. Het proefde alsof het met 'liefde van gemaakt :)". Enige opmerking was dat het knoflookbrood van binnen een beetje deegachtig was, maar de smaak was prima.
Ook de bediening nam uitgebreid de tijd en maakte een oprecht vriendelijk en open indruk. Er staan nog veel andere interessante gerechten op de kaart dus wij komen zeker terug!
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Fijne sfeer en goede gerechten voor een betaalbare prijs. Geproefd: bruschetta met langzaam gegaarde biefstuk, ravioli met aubergine, kaasplankje, allemaal erg lekker. En al eerder artisjok met inktvis. Bij mooi weer kun je buiten eten in deze rustige straat, ze zetten een tafeltje extra buiten als je aankomt en alles is bezet.
Jorit S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Fijnkost, gelegen aan de rustige Zocherstraat, is een leuk eetcafé. Goed eten wat makkelijk gedeeld kan worden. De bediening licht de kaart graag toe. Ik had bijvoorbeeld de Bloemkoolsoufflé met rode bietencarpaccio en de Gravad Lax, heerlijk! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Pas net geopend, maar dit smaakt naar meer! Aanrader.