Meer informatie over restaurant Fijn

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Betaalpas
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,4/10
Service7,9/10
Decor8,1/10
Maartje B. Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We hebben vanmiddag geluncht bij Fijn. Even een Caesar salade, dachten we. Op de menukaart klopte het nog: sla, kip, croutons, ei. Op het bord raakte het kant noch wal: een mix van slasoorten, maar geen romaine sla; kip besmeerd met een gelig goedje (kerrie?); keiharde croutons uit een zakje; absoluut kant-en-klare balsamicodressing (!!! Ansjovis?? Mayonaise???), en geen ei. Kortom, deze salade had niets, maar dan ook niets met Caesar te maken. Noem hem dan ook niet zo! En dat voor 13 euro. Echt belachelijk. Bediening verder prima hoor, maar we komen hier niet nog een keer.
Yvonne__ . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Genoten van een heerlijke lunch, salade gamba's.
Onwijs vriendelijke bediening. Sfeer is heel prettig, je voelt je er direct thuis.

Ik ga hier zeker vaker heen.
Vanderweide5 . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wij hebben met 5 personen bij Fijn gegeten. Prima tafeltje in het midden van het kleine restaurant. De wijn was goed. Het eten was daarentegen heel slecht. De vegetarische tortilla van onze dochter was zo slecht (droog, nauwelijks kaas) dat we hem terug stuurden naar de keuken. De vervangende maaltijd was iets beter. Maar over het algemeen vonden we de kwaliteit onder de maat. Een hele dunne ribeye met een vies sausje, pittige spare-ribs zonder pit, droge kip wrap en een piekklein bakje sla.
NoZe71 . Gastronoom (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na de bios op een maandag hier gegeten. Hele leuke tent. Goede bediening. Weinig op te merken, alleen dat er op weg naar het toilet weinig loopruimet is omdat daar allemaal kussens liggen. Maar het eten in fijn is prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
Martin B. Gastronoom (22 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Vanavond op uitnodiging met z'n vijven gegeten bij eetcafé Fijn, een erg gezellig bruin ingericht restaurantje onder het oude stadhuis van Apeldoorn.
Na een hartelijke ontvangst werden we naar een mooie tafel geleid met uitzicht op het marktplein. We bestelden zowel de witte als de rode huiswijn, die verrassend lekker was. Vooraf hadden we gekozen voor een selectie van diverse voorgerechtjes. Na een minuut of 10 kwam de ober een plank brengen die bijna zo groot was als een sjoelbak met daarop 5 x 5 mooie en lekkere voorgerechtjes. Het waren o.a geitenkaas met parmaham, gefrituurde champions met knoflooksaus, heerlijke plakjes tonijn en nog een paar andere dingen. Na nog een paar wijntjes te hebben gedronken, werd na een minuut of 20 het hoofdgerecht geserveerd. We hadden o.a. gekozen voor de ossenhaaspuntjes met ui en paprika, de spare ribs en de gebakken kabeljauw gewikkeld in krokante parmaham. Als garnituur kregen we o.a gegratineerde aardappeltjes met kaas, potjes met gemengde salade en frites.
Het smaakte allemaal heerlijk, de keuken is aan de kleine kant maar de koks halen alles eruit wat erin zit. Omdat we aardig vol zaten, stelde de ober voor om ook weer een kleine selectie van nagerechtjes te serveren. Prima idee en dit was ook weer helemaal naar wens. Bij Fijn kun je kiezen voor een grote karaf water waarvoor je 2 euro betaalt. Dit bedrag schenken ze aan een goed doel, in dit geval voor kinderen in crisisgebieden.
Een uitstekend adresje dat hele nette prijzen hanteert om gezellig een avondje te gaan eten, zowel met z'n tweetjes als met een groter gezelschap. Het geinteresserde en sympathieke personeel maakt het uitje helemaal af!

Charlotte1994 . Fijnproever (7 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor het eerst gegeten bij eetcafe fijn, gezellig samen met een vriendin in het weekend. Het zat bijna helemaal vol, en zonder te reserveren hadden we een tafeltje voor 2 gekregen. Als voorafje hadden we de crostini’s met verschillende tapenades en diddes besteld. Ik had als hoofd gerecht de huisgemaakte vegetarische quiche, die wekelijks veranderd en mijn gezelschap had de entrecote met een rode portsaus. Ik vond de entrecote vrij prijzig voor wat je krijgt. Het voorafje duurde ontzettend lang, en lang met lege wijn glazen gezeten. Jammer dat de service niet zo vlot was, verder wel erg lekker gegeten.
Fjehoel . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Lekker terras met tot laat in de middag nog zon. Twee speciaalbiertjes besteld en stokbrood met tapenade en aioli.
Na 20 minuten toch maar eens gevraagd waar het brood bleef, onze biertjes waren al bijna op. Ze ging het navragen in de keuken, even later kwam ze vertellen dat ze het 'met spoed' gingen klaarmaken. Ongeveer een kwartier later kwam dan eindelijk ons brood. Verwachtingen natuurlijk hoog na zo'n lange tijd wachten, wat bleek: het waren een paar sneeën bruin en paar sneeën wit brood, wel dikker gesneden, maar niet eens vers afgebakken. Het wit brood was gewoon ronduit droog en taai. Ik denk dat de voorbereidingstijd maximaal 1 minuut hoeft te zijn. Niet de moeite waard om daar zo lang op te wachten.

Naar aanleiding van deze ervaring hebben we voor het avondeten maar een ander restaurant gezocht.
Duvaine . Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Weer eens een dagje Apeldoorn gedaan, mijn geboorteplaats, het kijkt bij Fijn zo leuk naar binnen dat we besloten er een hapje te gaan eten.

Je voelt je er snel thuis, erg gezellig ingericht, leuke gezellige zitjes, eten was goed, bediening ook fijn maar de gezelligheid en sfeer was voor mij de voornaamste reden dat Fijn in het vervolg Mijn vaste stop in Apeldoorn gaat worden!
Cor V. Fijnproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Wij zijn niet zo vaak 's middags vrij, maar als we in de stad zijn doen wij dit uiterst fijne terras aan. Alles klopt aan dit eetcafé: lekkere loungebanken, fijne droge rosé, mooie tripple biertjes, heerlijke bitterballen, maar bovenal uiterst prettig personeel die garant staan voor een prima service. Nog een pluspunt: de zon schijnt de hele dag op hun terras! Beste plek in centrum van Apeldoorn om heerlijk te 'loungen'!

Bartosia . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Eetcafe Fijn is als een tweede huiskamer; gezellig ingericht met een bourgondische ambiance. De bediening is erg vriendelijk en niet opdringerig. De spareribs waren erg goed! Zeer mals, gleden zo van het bot. Ook de hamburgers (torens) van mijn medegezelschap waren zeer goed bevallen! Tel daarbij de riante keuze aan lekkere speciaal biertjes bij op en je hebt de perfecte ingrediënten voor een gezellige avond uit! Zeker voor herhaling vatbaar!
Pascal R. Gastronoom (29 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Met een vriend gegeten voordat we naar het theater gingen. Het eten was redelijk, beetje standaard, ik had het hammetje met honingmosterd, waar frieten en wat blaadjes salade bij geserveerd werden. De honingmosterd was een beetje te scherp, het hammetje was goed klaargemaakt. Service is goed, vriendelijk, mooi op tijd. Verder is de ambiance prima, gezellig ingericht.
Bekje . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Gezellig eetcafé, aangekleed met allerlei oude spullen en verdeeld in knusse plekken om ongestoord te kunnen zitten. Eerst even thee gedronken (in een groot glas, fijn) met heerlijke appeltaart. Iets later lekker geluncht met een zalmwrap (mocht wat meer zijn) en verse jus d'orange. En alles werd verzorgd door vriendelijke en betrokken bediening. Leuk!
Heuvelman . Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Jammer, we hadden ons erg verheugd op een gezellig etentje maar helaas.
Kippen soep was lekker, Italiaanse ham niets fout mee gaan, jammer geen brood.
Geitenkaas in korst erg slecht was weinig kaas en veel uien en korst niet gaar, gebakken aardappelen niet te eten. Mijn vrouw kreeg na 15 minuten een salade met geiten kaas zonder garnituur en misschien nog geen 70 gram kaas.
Na 10 minuten als nog een bakje frites, wij waren al uitgegeten.
Jammer, we kregen nog wel kopje en daar moesten we het mee doen, wel 80 euro afrekenen.
Geen geslaagde avond en niet voor herhaling vatbaar,
Hoop dat het gaat veranderen.
Dick en Mieke
Heuvelman . Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Jammer, we hadden ons erg verheugd op een gezellig etentje maar helaas.
Kippen soep was lekker, Italiaanse ham niets fout mee gaan, jammer geen brood.
Na 10 minuten als nog een bakje frites, wij waren al uitgegeten.
Geen geslaagde avond en niet voor herhaling vatbaar,
Hoop dat het gaat veranderen.
Dick en Mieke
Trudi V. Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Gezellig eetcafé, op de hoek van het Raadhuisplein, het valt niet erg op vonden wij omdat hun terras minder prominent aanwezig is dan dat van de andere horeca op het plein.
We aten daar alleen maar een tosti en dronken wat maar toch neem ik de moeite een recensie te schrijven want alles was tot in de puntjes verzorgd, nét een beetje anders en lekker. Gewoon de kleine dingen die het hem doen, de smaakvolle presentatie van dat gewone kopje thee, een vers en lekker koekje erbij, de tosti die 'open' geserveerd was en heerlijk smaakte. Tel daarbij de ongedwongen en vriendelijke gastvrijheid en dan weet je, dit is een zaak om terug te komen voor een echte maaltijd
Daniëlle V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Een geslaagde avond: goede en smaakvolle (huisgemaakte) producten, vriendelijke en gastvrije bediening en een goede sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Wesley B. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Heerlijk gegeten! kan er niks anders over zeggen, vooral de stokbrood kruiden boter was voornamelijk!
Had als hoofd de tonijnsteak en dat is een aanrader!
goeie service, zeker voor herhaling vat baar...!
W. N. 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Even gaan zitten na het shoppen. Onder andere brood met kruidenboter besteld. Voor €5,25 kregen we 6 stukjes brood, een bakje tapenade en een bakje kruidenboter. De kruidenboter was bevroren en zo hard dat het niet te smeren was. Aangegeven bij bediening. Antwoord: niets aan te doen; het is warm in de keuken en daarom moet kruidenboter tot het laatste moment in de koelkast blijven. Te duur voor wat je krijgt en slechte service, wij komen niet meer terug.
MBdeHaan . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Hier ongeveer een week geleden gegeten, een biefstuk met kruidenboter. En ik was er aardig over te spreken! Heerlijk mals. Het garnituur was mooi opgemaakt en was prima te eten. De service was uitstekend, ik kon gezellig een praatje maken met de bediening! Binnen hangt er een knusse en gezellige sfeer.
Reden genoeg om nog een keer terug te komen!
Abijsterbosch . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Gegeten met een stel vrienden op het terras, gezellig! De tonijnsteak was erg lekker, huiswijntje erbij, gewoon goed! De bediening was prima, voelt goed aan wanneer ze nodig zijn.