Fiets- en Wandelcafé A Gen Kirk

Bus 61 vanuit Gulpen
  • Kom je met de auto?
    Recht tegenover de Kerk van Vijlen

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Voordelig
SpiderIV .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Zo hoort een eetcafe te zijn!
Heel leuk en verrassend interieur, erg attent personeel (gewoon aandacht voor je gasten, het lijkt vanzelfsprekend maar dat is het bij een hoop horeca bedrijven niet) en gewoon heel goed eten. Dat voor een mijns inziens erg scherpe prijs maar dat komt waarschijnlijk mede omdat ik Noord-Hollandse prijzen gewend ben.
De rundertong is top!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een bijzondere belevenis! Allereerst de ambiance! Geweldig al die kerkbeelden! Supersfeertje! En dan de interactie tussen gasten! Er zijn namelik ook behoorlijk wat wandelaars, die een nachtje blijven. Dat schept een soort van band tijdens de maaltijd. En die was super gezellig! Dan het eten: Een heerlijke uiensoep met verse tuinkruiden was erg lekker, maar de Sunday Roast sloeg alles! Zo zou mijn moedertje de rundvleeslapjes hebben willen bereiden! Met daarbij veel groenten en smakelijke aardappelen. Heel smakelijk en bij het afrekenen kwam de volgende leuke verrassing! Een zeer betaalbaar diner!
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Tussen de enorme hoeveelheid Jezus-beelden, zit je wel apart. De kaart is niet uitgebreid, maar wel voldoende keuze. Lekker veel groenten bij de hoofdgerechten. Goed van smaak, niet heel bijzonder. Ook al was het niet erg druk, we hadden wel het gevoel dat we een beetje vergeten werden door de bediening. We moesten erg ons best doen om een 2de drankje te krijgen. Maar ben je in de buurt van Vijlen, dan is het zeker de moeite waard om hier een hapje te eten.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Als afsluiting van ons weekje Landal Vaals hier met zn tweeën gaan eten. Ondanks dat we niet hadden gereserveerd toch gelukkig nog een tafel voor 2. Wat een super leuke inrichting met al die Jezus en Maria beelden. Gekozen voor een tapas schaaltje vooraf met heerlijke ham en meloen. Als hoofd hert en het stoof potje. Wat was dat smullen zeg! Enige jammere was dat het kennelijk iets te druk was die avond. Daardoor soms wat vergetenheid bij de overigens super vriendelijke serveersters. Maar het heerlijke vlees maakte de avond toch weer goed.
2Fred .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Vanaf buiten leek het leeg maar toen naar binnen gingen bleek het vol te zitten. Na een vriendelijk gebaar van andere gasten toch een tafeltje vrij. Ruimte staat letterlijk vol met heilig beelden en ademt sfeer van herberg uit. Vriendelijke gastvrouw en onze jongste mocht na overleg met de keuken nog iets van de lunchkaart kiezen. Verder een hoofdgerecht zalm, stoofpotje en een eet wat de pot schaft 2 gangen menu voor 9.50 (souvlaki steak en ijs toe).dit alles werd geserveerd met gebakken aardappeltjes en seizoen groenten.
Beetje Oudhollandse en smaakte lekker.Je kon wel zien dat ze met de kleine bemensing de drukte nauwelijks de baas konden want ook stokbrood vooraf werd vergeten en na nog een keer vragen kwamen er ineens 2 porties. Afijn maar niets van gezegd. Alles ging rustig aan maar het ijs toe en de vijlense koffie met likeur volgde wel heel snel op elkaar omdat de zaak om 9 uur sluit. Dat was jammer. Gasten die 10 voor 9 binnen kwamen werden ontvangen met;Wij gaan zo sluiten. Voor de rest een heerlijke avond in een sfeervolle ambiance. Komen zeker nog een keer terug.
JoannaGemma .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De bijzondere naam en het mooie oude pand maakten ons nieuwsgierig naar het interieur en het eten. Naar binnen dus, waar de heiligenbeelden en foto's uit het verleden je aan alle kanten omringen. Zag er leuk en gezellig uit. De sfeer is gemoedelijk. Het eten smaakte goed, niet heel bijzonder maar we verwachten ook geen culinaire hoogstandjes in een wandelcafé. We hebben ieder een voor- en hoofdgerecht op. Meestal is dat meer dan genoeg maar omdat de steak wat aan de klein kant was, hebben we ook nog een nagerecht genomen. Over het geheel genomen was de prijs-kwaliteit verhouding goed.
Nadine L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Tijdens het toeren door het prachtige Zuid Limburgse achterland 'reden we aan het begin van de middag tegen "A Gen Kirk" aan'. Binnen waan je je in een knusse herberg waar je omringd bent door heilige (Maria) beelden. Erg bijzonder. Wij bestelden een uiensoep welke 'ouderwets' werd opgediend in een soepbord. Hij smaakte perfect. We dronken er een Vijlener dorpsbiertje bij, genaamd 't Nunke. Erg lekker! Ook de huisgemaakte appeltaart viel erg in de smaak bij mijn toer-genoot. Wij komen graag nog eens terug voor het diner en de gastvrijheid.
Stephanie W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Geweldig en kleurrijk restaurant in een mooie omgeving met overheerlijk eten. De pittige scampi's en de slibtongetjes zijn een echte aanrader met een heerlijke stukje nunkesvlaai toe. Ook het team is top! Kortom een geweldig bedrijf!
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Heerlijk gegeten. Limburg zuurvlees voor mij en sliptong voor mijn vrouw.
Lekker biertje van de tap.
Heerlijk klaargemaakt. Gebakken aardappeltjes met salade heerlijk.
Eetcafé lift mooi net onder de kerk. Enorm veel heilige beelden in het café geeft een aparte sfeer.
Op elke tafel een Jezusbeeld die toekijkt of je netjes met mes en vork eet, geeft ook wel iets sacraals.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Compact eetcafeetje met als unique selling point: volgestouwd met heiligenbeelden, tot op de tafels toe. Gastvrije en belangstellende eigenaresse en personeel dat er duidelijk lol in heeft. Heerlijke bieren van het vat. We hebben uit redelijk bescheiden kaart (met overigens zeer acceptabele prijzen) een pasta en de Steak Pepersaus gekozen. Laat dit gezegd zijn: deze steak was de lekkerste van de afgelopen jaren. Zomaar, in een eetcafeetje in Vijlen. Na: de kaasjes, waaronder ook een lekkere “stinkerd”, met daarbij de zalige oude port. Jammiejammie.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Leuk knus eetcafe, met veel beelden van het rijke katholieke verleden.
Het eten was goed maar best veel.
De bediening is erg vriendelijk en geeft ook veel informatie over de omgeving
Aldwin D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Na een lange wandeling heerlijk gegeten in "A gen Kirk". De pepersteak was zeer mals en de bijkomende gebakken aardappelen met salade was prima. En dat voor 14,50. Het 2-gangen dagmenu bestond uit een salade en een pasta. Mijn vriendin vond het goed. Slechts 9,50. Portie grootte: ruim voldoende. Vriendelijk personeel. Uitstraling: gezellig dorpscafe cq huiskamer. Kortom: lekker eten voor weinig geld is mogelijk in Nederland. Advies: reserveer van te voren.
Tinekejacobi .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
In dit gezellige café-restaurant kun je behalve van de kaart ook van het krijtbord kiezen: heerlijke herfstgerechten, zoals zwijnenkarbonades à la ossobucu bereid, wildsalade of konijnenbout. Wij met zijn tweetjes hebben dit allemaal geprobeerd in het afgelopen weekend toen wij er een bed en breakfast hadden, en het was allemaal even eerlijk en heerlijk! En als afsluitertje een voortreffelijke kleine espresso met glaasje water.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
We hadden een heerlijke lunch tijdens een tussenstop van een lange wandeling. Een heerlijk soepje en een lekkere italiaanse bol corfu, met zongedroogde tomaatjes, feta en ham. Heerlijk! Een goede, vriendelijke service, wel wat lang moeten wachten, maar her wasook erg druk.
Decor gewldig!
Geert W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Afgelopen weekend hier gegeten. Het is een zeer sfeervol eetcafé met een prima sfeer. Het eten was wel goed, maar niet super. De indruk die we hadden is dat het te druk was geweest en iedereen op zijn tandvlees liep.
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Simpel eten voor een zeer schappelijke prijs. Eigen bier, streekgerechten. Gemoedelijk, attent voor kinderen en honden. Een prima plek, met terras om even uit te blazen van wandel of fietstocht