FIER Café & Brasserie

Herenplaats 93 3011 LP Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant FIER Café & Brasserie

Een smaakvolle plek om trots op te zijn

In het centrum van Rotterdam kom je, na het winkelen of werken, relaxen in het authentiek ingerichte Fier. De persoonlijke bediening serveert iedere bestelling in een gezellige, warme sfeer met oog voor jou als gast. De overzichtelijke, smaakvolle kaart straalt een aangename, mediterrane gloed uit met Hollandse accenten zoals de onvervalste Rotterdamse bitterballen. De drankenkaart biedt een uitgebreide keuze uit verschillende soorten wijnen en bieren. Schuif ook aan voor een lunch, borrel of diner en voel je fier.

Meer informatie over restaurant FIER Café & Brasserie

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00
- Wijnbar 11:00 - 01:00

• Af te huren , Terras
Elwin V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Ondanks de reservering niet goed was gegaan kregen we toch een plek.
We hadden een voortreffelijk lunch. Heerlijk vers en uitstekend van smaak.
Supervriendelijk geholpen.
Robbiequispel .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het restaurant toont en beetje oubollig. De menukaart is klein maar er is voor ieder wat wils. Het eten is van uitstekende kwaliteit en de bediening is gezellig en goed. Het is zeker een aanrader.
Lekkerbek00 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ik ben wezen eten met de Grouponbon en het zoals ik via eerdere ressencies had vernomen positief.
Ik had de vissoep vooraf en mijn vriendin de minestronesoep.
Boven mijn verwachting was mijn vissoep heerlijk, zo lekker dat mijn vriendin zelfs spijt had dat ze het niet aandurfde om het te bestellen.
Haar soep was wel lekker gevuld met groenten maar geen pasta ofzo erin, wat ze eigenlijk verwacht had bij minestronesoep.
Wij hadden allebei ook de tosti genomen en het smaakte heerlijk en was een echte maaltijdtosti.
Het is een beetje een oudbollig bar/brasserie, maar daar moet je even doorheen kijken, want de bedienende heer was heel vriendelijk.
Je kan als je wil en er plek voor is ook buiten zitten.
Al met al niks negatiefs over te zeggen. Ik zou er zeker nog eens terug willen om wat anders te proeven.
Delusjes .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
De bediening was goed en snel. De lunch zelf was heerlijk een minestrone soep vooraf en een Italiaanse tosti daarna. Het decor sprak mij persoonlijk minder aan, maar verder een prima restaurant
Maureenww .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Na 3 weken geleden hier gegeten te hebben, hadden we alle redenen om terug te komen (wederom met een bon van Groupon). Wat een aangename verassing dit. Een niet te grote kaart met voldoende keus (vis, vlees, vegetarisch, zoete nagerechten én kaas). Op een gezellige locatie, zeker als je buiten kunt zitten. Meer dan voldoende keus in wijnen en bier. (Erg blij werd ik van de koude La Chouffe!) Binnen zijn de meeste tafeltjes wel wat aan de kleine kant. De kok verdient alle lof... wat een fijn zeezout brood en wat een prachtige smaaksensaties; de marbre van paling en zalm al 2 keer gekozen, de runderbavette tot perfectie bereid en de lamsrack met bijhorende couscous zalig. Ook de groenten en de kruiding zijn dik in orde. De crema Catalana was lekker en de kaasplank voldeed aan alle wensen. De bediening van Helfred is de kers op de taart. Wat een prettige plek om te eten.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Voor lunch heerlijke vissoep gegeten en een snee brood met bavette. De kwaliteit was goed en het geheim van deze zaak lijkt de kok. De ietwat onbekommerde houding van de gastheer, die overigens prima service leverde, en de kringloopachtige inrichting van de zaak staan wat mij betreft haaks op het niveau van het eten. Al met al prima ervaring.
Riskconsult .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Leuke Brasserie met terras op een Centrum-locatie. Inrichting van de zaak authentiek met een knipoog naar de katholieke kerk. Een aanrader voor mensen die de drukke Markthal en de trendy terrassen willen ontlopen.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
heerlijk gegeten gisteravond intiem restaurant ,eten is met zorg bereid en smaken zijn heerlijk veel groentes lekker rose erbij gedronken top
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Cafe Brasserie Fier heeft ons aangenaam verrast
In dit sfeervolle knusse cafeétje/brasserie kan je heerlijk eten tegen een schappelijke prijs
De marbre van gerookte zalm en paling en de Provençaalse vissoep waren erg lekker
En ook hoofdgerechten voor beiden - de planca gebakken coquilles met pasta nero was zeer smakelijk. De coquilles waren bijzonder lekker en uitstekend bereid en gecombineerd met de dunne slierten paste al nero en lekkere saus een uitmuntend gerecht.
Als afsluiter een Kaasplateau met vers fruit en een Punt cheesecake. Als begeleider bij de gerechten kozen we de huiswijn De Gras Sauvignon Blanc
De eigenaar die als enige bediende liep het vuur uit z’n sloffen maar bleef relaxt.
Het enige minpuntje was dat er bij het afrekenen 6,95 euro per glas wijn werd berekend terwijl de huiswijn ad 4,25 werd besteld. Hier werd geen punt van gemaakt weliswaar was er een duurdere wijn geschonken en was het bij het bestellen ontgaan dat de huiswijn werd bedoeld. De rekening werd prompt zonder discussie aangepast.
In december 2015 werd er gestart en wat ons betreft een aanrader waar we beslist nog eens terugkomen.
Jverheij66 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten met een bon van groupon. Erg vriendelijke bediening. Zeer de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Knus restaurantje.
Elsalima74 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Ik had als voorgerecht carpaccio en hoofdgerecht coquilles op een bedje van pasta. Was heerlijk en smaakvol. Echt een aanrader!
Piets V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heel erg jammer dat ik het gevoel heb dat ik hier belazerd ben, sorry voor dit woordgebruik. Ik bestel een glas droge witte wijn, er wordt gevraagd welke witte wijn en er worden een paar soorten genoemd, geen wijnkaart gehad, ik vraag om Chardonnay. Daarvan 2 glazen gedronken, niets bijzonders, bij het afrekenen bleek 1 glas € 6.95 te kosten dus ik had 2 glaasjes op voor bijna 14 euro. Bij thuiskomst op de website gekeken en zag tot mijn verbazing dat er 3 soorten Chardonnay waren en dat ik de duurste had gekregen zonder dat dit mij was gevraagd. Wat was ik boos! Jammer, het eten was heel goed, maar dit maakt dat ik nooit van mijn leven daar nog 1 stap binnen zal zetten.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met Groupon hier HEERLIJK gegeten! Zowel de vis, bavette en sabayon waren zalig!
De ober was ehhh 'bijzonder' ;-), maar wel ontzettend vriendelijk en voorkomend. Er mag inderdaad wel een kussentje neergelegd worden - na 3 uur toch wel houten billen :-) Wij komen zeker nog eens terug! (met kussen)
Remonkaffa .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima eten voor een goede prijs. Kom er zeker nog eens. Vriendelijk personeel. Wel redelijk klein opgezet. Ik ben meer dan tevreden
EsmeeArendss .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een kleine kaart, maar wat een goed eten! De prijs kwaliteit verhouding is erg goed, en je gaat ook zeker niet naar huis met nog trek (de porties zijn redelijk groot). Erg vriedenlijke bediening; veel verschilende wijnen per glas, en een hele uitgebreide borrelkaart. Zeker een aanrader om te bezoeken dus!
R.boer2654 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
De ontvangst bij Fier is hartelijk en persoonlijk. De brasserie is gezellig, niet te groot en sfeervol.
Het valentijnsmenu met een uitgebreid voorgerecht met heel diverse smaken, de bavette als hoofdgerecht met grote friet en veel groente en een heerlijk dessert is een prima visitekaartje. Goede wijn en een hele nette prijs/kwaliteitsverhouding nodigen uit tot herhaalde bezoeken.
SamLedn .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten, rustige gemoedelijke sfeer, eten is voortreffelijke en goede wijn. Leuke ambiance, en goede gastheer.
R K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vanavond verrassend lekker gegeten! Fregola salade vooraf, als hoofd bavette. Perfecte bereiding! Verstopt in het centrum van Rotterdam! Zeker een plek waar ik vaker ga eten!
Tantepeet .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Afgelopen donderdag hier wezen eten. Er zijn verschillende heerlijke wijnen per glas te bestellen, wij kregen hierbij zelfgemaakte chips en kaasvlinders. Als voorgerecht een mooie carpaccio van rund met truffelmayo. Wij gingen voor de risotto, 2 van ons hadden liever gamba's i.p.v. de parelhoen, maar het was geen enkel probleem dit te veranderen. De bavette was naar wens klaargemaakt zoals ik deze het liefst heb: saignant! deze was heerlijk. Als dessert de creme Catalana met een mooie gekarameliseerde laag suiker en de stoere flinke kaasplank. Alles voor een redelijke prijs, ik zeg doen. zeker als we straks het terras op kunnen.