Fier Amsterdam

Erg rumoerig
Lang
Vanesa P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Ik ben hier een paar weken geleden geweest. Veel te duur voor de slechte kwaliteit van het eten. Rumoerig, weinig zitplek. Mijn partner had hetzelfde. Jammer, geen aanrader.
Solita .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
ECHTE AANRADER! Heerlijk gegeten! Het kippetje een echte topper! Super sappig! Hele leuke informele sfeer. De stoere en hippe inrichting industrieel met vintage is goed over nagedacht. Groot en gezellig terras! De bediening is vriendelijk en vlot. Totale pakket in 1 woord UITSTEKEND!
Vrouw35jaar .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prijzen iets hoger dan bij een eetcafe, kwaliteit stuk lager dan bij een eetcafe. Kortom, geen aanrader, tenzij ze iets aan de keuken gaan doen.
IPS .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was slecht. De hamburger smaakte nergens naar, een simpel broodje en de patat was niet de moeite waard om te eten. Kortom veel te veel geld voor wat je krijgt. Ik raad het niemand aan. Jammer.
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Hier gisteravond geborreld en gegeten. Lekker buiten in het zonnetje. Ze hebben een erg gezellig terras. Het eten is prima, de bediening erg vriendelijk en lekker losjes. Niets op aan te merken.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Het eten was op zich prima, we hadden verschillende gerechten. Alleen het zoervleis (?) qua hoeveelheid veel te weinig. Een klein stoofpotje van vlees, nauwelijks 4 tot 5 eetlepels en een klein portie patat (met veel kleine stukjes) met niet de echte dikke patat die je verwacht o.g.v. de menukaart. De bijbehorende appelmoes/compote was een lachertje. Een eierdopje vol, hoogstens een eetlepel. De andere gerechten waren goed, maar hier moet echt iets aan gedaan worden.
Nagerechten zijn behoorlijk aan de dure kant, niet in verhouding met de gevraagde prijs.
SebastiaanK .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Gisteren hier gegeten, nadat we Pazzi/Roti/Kip allemaal meer dan een uur wachtrij hadden. Erg teleurgesteld in het eten. Niveau van een eetcafé, maar dan wel 16/19 euro voor een hoofd vragen. Meer dan 50 minuten mogen wachten op het eten, in de tussentijd niks aangeboden voor het wachten. Bediening was opzich nog wel ok, in ieder geval aardig. Het lijkt erop alsof de zaak een beetje bezwijkt onder haar eigen populariteit. Gewoon in de zomer een biertje in de zon drinken, maar als je goed wilt eten zou ik toch nog even door kijken.
AB25_ .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Het meest opvallende was de slechte bediening. Moesten na een dik kwartier zelf om de kaart vragen en vervolgens hebben we de hele avond met lege glazen gezeten en elke keer om een refill moeten vragen. Dit terwijl het personeel een beetje om zich heen stond te kijken. (Zag op elke tafel lege wijn/bier glazen staan!!!)

JelleBakker .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Heerlijk met z'n vieren gegeten bij Fier Amsterdam. De bediening was zeer vriendelijk en het eten wordt in een leuke open keuken bereid. Een menukaart met interessante en goed betaalbare gerechten, voor een ieder wat wils.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Prima eten, niet heel bijzonder, maar wel een heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor 16 euro krijg je een bord vol eten dat geïnspireerd is op de Vlaamse/Limburgse keuken. Bediening is vriendelijk en het eten wordt snel geserveerd. Ook lekkere bieren op de kaart. Fijne plek om even snel en ongedwongen wat te eten, bijv. voorafgaand aan een film, theater, etc.
Amsterdam93 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Ik heb hier 1 keer gegeten en een paar keer op het terras wat gedronken met hapjes er bij. Het eten vond ik niet super lekker maar het is wel een gezellige tent waar je leuk kan zitten met een drankje.
Veronique M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wilde eigenlijk bij de rotisserie eten, maar zat helaas vol. Dus bij de buren Fier gegeten. Helaas stonden daar geen cocktails op de kaart, maar het vriendelijke personeel heeft die vrijwel de hele avond voor ons bij de buren kunnen halen. Wel een aanrader om die ook zelf op de kaart te zetten, want ze waren super lekker! Het kippetje met groenten en friet was ook helemaal top. Tot snel :)
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Redelijke ervaring bij Fier. Het eten was lekker, ook al moesten we de gepocheerde eieren terugsturen omdat ze te ver door waren. Toen ze terugkwamen was het erg lekker.

Personeel haalt de sfeer vrij ver omlaag. Hier krijg je het gevoel dat het niet oké is om ergens voor te vragen.

Decor is zeker leuk gedaan, en lekker terras ook!
Hansje22 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Toptent!! Heerlijk eten, goede bediening die overal veel vanaf weet (ook van de uitgebreide bier en gin kaart) en super sfeer. Lekker laagdrempelig en voor elk wat wils. Ik kom zeker gauw terug.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
niet al te best maar eigenlijk kan ik er niets anders van maken dan verschrikkelijk. vlak na de opening al eens een keer gegeten bij fier en was toen onder de indruk van het leuke concept/de kaart. nam hier een vriendin mee naar toe. begon al met de drankjes opnemen maar laat ik dat nog toeschrijven aan miscommunicatie van beide kanten.
nadat we de kaart hadden werd ons 3x gevraagd 'of we het al wisten' en toen ons gerecht werd geserveerd 'of ik nog een glas wijn moest'. bij het afruimen viel het bestek in mijn schoot. geen excuses.
quinoasalade was best lekker maar te weinig vulling. maaltijdsade moet wel wat bite hebben en een voldaan gevoel geven.
toen ik er een paar jaar geleden was vond ik het er leuk uitzien maar blijkbaar heb ik voldoende veel leukere restaurantjes bezocht in die paar jaar om nu te vinden dat
fier er uitziet als een padvindersclubhuis. het restaurantgedeelte tenmiste. achterin de zaak kun je naar een lounge- bargedeelte lopen dat er wel erg gezellig uitziet.
Student-Recensent .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Een lekker zonnetje, mooi terras en sfeervolle inrichting met industriële looks. Een gezellige sfeer met veel mensen tussen de twintig en dertig, die aanschuiven aan de hoge bartafels of donkere tafels met oude schoolstoelen. Het decor was aantrekkelijk, fris en origineel maar naar mijn mening net iets te donker richting de keuken.

De service was ''normaal'' voor een drukke avond als deze, maar niet speciaal. ''Normaal'' is voor mij te beschrijven als het feit dat ze het werk doen wat ze zouden moeten doen, maar verder niets extra om net even een extra dimensie te geven aan je bezoek. Wel aardig was het kopje koffie van het huis, vanwege een miscommunicatie in de keuken.

Het eten heeft van de drie gegeven cijfers ondergedaan voor het decor en de service. Naar mijn inzien jammer omdat het voorgerecht hoge ogen gooide. Een mooie plank met alle voorgerechten. Kritisch als ik ben op het eten, zal ik deze die me opvielen kort beschrijven.

Ribs: Lekker, niks op aan te merken: Mals en lekker saus
Aspergeshot: Zo als een aspergesoep hoort te smaken, wel iets te enthousiast met het zout.
Tartaar: Niet goed gekruid, vlees was lekker maar geen ''pinch of salt en pepper''
Salade: Niet heel bijzonder, garnalen leken niet vers of misschien zelfs uit de diepvries.

Na het voorgerecht was het hoofdgerecht een lekkere hap maar niet een gerecht waar je nog een dag later aan terug denkt. Vis was een wat summier stukje en de huid was gaar en knapperig maar niet toen hij op tafel kwam. De saus die erbij kwam was wat zwaar en romig, maar had weinig weg van het witbier dat werd beloofd. Friet en groente waren wel aardig, maar het was allemaal wat zwaar.

Algemene conclusie:
Vooral naar toe gaan om te pilsen op het terras en te genieten van simpele happen op de borrelkaart. De prijs- kwaliteit was minder goed, maar als je liever in een hippe tent zit en het eten net wat minder belangrijk is dan de ambiance zit je helemaal goed.

Prijs voor: 5-10 euro (In balans)
Prijs hoofd: 16- 20 euro (Te hoog voor wat je krijgt)
Na gerecht: Niet genomen, kaart was wat summier
Student-tip: Zeker goed voor een biertje en borrel, laat het eten achterwege en ga voor de borrelkaart.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wat een doffe ellende. In de hoop dat de eigenaar iets met de recensies doet, schrijf ik hier toch maar een beoordeling want dit kan zo echt niet.

Bij binnenkomst rond 12.45 stond de deur open en was het zo'n 16 graden binnen (geen idee waarom). Er waren ca. 4 tafeltjes bezet maar we moesten zelf om drinken en daarna de lunchkaart vragen. Meisje 1 zat in de zaak uitgebreid te lunchen met een groot bord vol eten en stond alleen af en toe op als het écht niet anders kon. Toen we wilden bestellen, bleek het brood op! Had dat dan uit jezelf gezegd, voordat we drinken hadden besteld! Meisje 1 at ondertussen lekker verder. Iedereen moest om alles vragen (rekening, drinken, kaart) omdat er totaal geen routine of structuur in zat. Vervolgens kwam de bakker toch opeens aan (gelukkig) en bestelden we een hamburger en zalm met scrambled eggs. Bleek de hamburger met blauwe kaas ipv cheddar zoals op de (blijkbaar verouderde) kaart stond. Meisje 2 leek nogal verbaasd dat ik deze burger niet lustte en wilde ruilen. Vervolgens kwam ze triomfantelijk melden dat ze dit "voor elkaar had gekregen bij de keuken" (pardon?). 10 min later (de scrambled eggs waren natuurlijk al op, erg ongezellig) en kreeg ik mijn burger met 1/4 van de portie friet die er eerst bij zat. Heel raar! Niets van gezegd, want de moed was ons inmiddels in de schoenen gezakt toen Meisje 1 ook nog eens doodleuk 10 min naar buiten ging (roken?) nadat ze had gegeten, terwijl de zaak vol liep. Daarna ging ze sinaasappels persen, want dat was blijkbaar niet voor openingstijd gedaan... Ongelofelijk dat zo iemand in de horeca mag werken.

Verder is het een standaard 'hippe' Amsterdamse tent met oude schoolstoeltjes, quinoa (met eetbare bloemetjes, ...) etc. Op zich niets mis mee, alleen is het personeel om te huilen. Bespaar jezelf de ellende!
Borrius .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Dit is natuurlijk zo'n hippe tent, die in Amsterdam (en elders in de grote steden) aan een niet te stuiten opkomst bezig zijn. Bij elkaar geraapt interieur met eenvoudige en robuuste tafels en stoelen. Zo hoort dat tegenwoordig in de hippe scene. De gerechten worden vanaf plankjes gereserveerd, alsof we weer terug zijn in een bistro uit de jaren zeventig. Best leuk allemaal. Vriendelijke bediening door een hip meisje, no-nonsens koks in de keuken. Jammer, dat uit die keuken niet de kwaliteit komt, die ik had verwacht. De Black Angus Burger zag er wel ambachtelijk uit, maar had weinig smaak en viel dus tegen. Die handgesneden frites heb ik ook wel n's beter gegeten. Dus, ga nog n's even goed je best doen in de keuken!
Marlon J.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Prima biefstuk gegeten, met overheerlijke rucola stampot. Daarnaast aardige bediening, goede bieren en een leuke ongedwongen sfeer. Wij komen zeker terug.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Beste burger van amsterdam?? Daarvoor kwamen wij eten dit viel ons allen tegen. Hij is erg klein, zit weinig op en je kan hem nog geen eens uitbreiden met extra dingen mocht je dit wel willen.
zoals de recensie voor mij klopt dat t beetje rommelig was maar!! Bij ons werd het super goed opgelost dat we niet tevreden waren over de burger en kregen we koffie na.

Ik vind Fier een erg gezellige tent waar je goede hapjes(asperges, nachos, etc) kan halen en lekker borrelen. Het eten is over priced en niet echt spannend dus doe dat maar ergens in de buurt