Over het restaurant FG Restaurant

Fanatiek genieten aan de Maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van puur eten met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaaklaboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

Menuprijzen

Zondag gesloten

9,3
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Aanvulling op mijn recensie: lees in onderstaande berichten dat Francois aan tafel kwam,dat is bij ons niet gebeurd. Hij liep naar twee tafels toe, waar bekenden van hem zaten.
De stoelen zaten overigens heerlijk, ook voor mij en ik ben heel klein.
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
herberdine .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Zaterdag hier geluncht wat een totale beleving van vooropstaand de smaken ,het interieur en bediening, de stoelen zaten heerlijk relaxed ,het eten En drank werden op het juiste moment geserveerd wij hadden een 5 gangen lunch genomen en elke gang overtrof de vorige! ook vond ik juist de verschillende pepers en zout om zelf te 'bereiden' heel leuk!Mijn man en ik hebben er 5 uur geluncht het was een heerlijke middag wat een genot en volgende keer een diner met overnachting!!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wow!
Iedere hap was een feestje in je mond! De aandacht voor de kleine details waren echt "the cherry on the cake"
Het is genieten! Ook het feit dat François even komt kijken en vragen was een van de cherries.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We worden naar een ruimte achter het restaurant geleid die gezellig is ingericht. Jammer dat we wat achteraf zitten, maar het voordeel is dat de tafeltjes daar wat verder uit elkaar staan dan in de grote ruimte. Daar zit je toch wel dicht op elkaar. De stoelen, fauteuils eigenlijk, vallen op. Ze zitten lekker als je met een glas wijn achterover wilt hangen, maar als je wilt eten is het - zeker als je klein bent - niet ideaal. Een kussentje in de rug maakt het iets beter, maar de tafel blijft voor mij te hoog. Er is veel oog voor detail en dat kunnen we zeer waarderen: mooi bestek, servies, meubilair tot zwart toiletpapier aan toe. Wat we minder goed snappen is dat de zout- en peperselectie in theedozen geserveerd wordt. Waarom geen mooi zwart kistje? Overigens vonden we dat sowieso wat over de top. Je eigen zout en peper uitzoeken en dat zelf met een vijzel malen. Ook je steakmes mag je uitzoeken en blijft bij elke gang liggen. Deze extra's hoeven van ons niet zo. Daar waar sommige andere tweesterrenrestaurants juist hebben gekozen voor een wat meer simpele/pure formule lijkt men hier voor de overtreffende trap te gaan. We gaan pas om 2 uur weg, dus met recht een avondvullend programma. Er zit ruim tijd tussen de gangen en dat kunnen we waarderen, maar op het laatst is het wel heel lang wachten op de bestelde koffie en thee en dat komt omdat er maar 1 theewagen is. De ruimte is sfeervol ingericht. Alleen de plaatsing van de toiletten (en het feit dat er maar 1 toilet is), deze komt midden in het restaurant uit, vonden we opmerkelijk. Dan het eten en de wijnen: zoals je mag verwachten is alles zeer smaakvol en ziet het er prachtig uit. De sommelier geeft leuke verhaaltjes bij de wijnen, het eten is heerlijk en ook de kaasselectie is fantastisch. FG associeer ik nog steeds met moleculair eten, maar daar is niets van terug te vinden. Desalniettemin was het een belevenis. Wel eentje die wat duurder is dan het gemiddelde 2-sterrenrestaurant.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wat een smaak sensaties en wat een smaak explosies. Echt fantastisch gegeten. en wat een wijn spijs combinaties, 10 gangen en allemaal raak. De Chef komt ook nog even gezellig aan tafel een praatje maken. Dit is echt een aanrader. Als je van Michelin sterren zaken houdt, moet je hier geweest zijn.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Top gegeten, jammer dat de meester er niet zelf was
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Met een gezelschap van 5 personen genoten van een 5 gangen menu. Fenomenaal genoten van het eten, de bediening en de sfeer. Verassende combinaties en sensationele smaakexplosies. Culinair genot!
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Als onderdeel van de Pincoffs arrangement hebben we hier op zaterdagavond mogen eten en wat een ervaring was het. Van half 8 tot 1 uur 's nachts zijn we in de watten gelegd door Francois en zijn team.
Een fijn menu met verrukkelijke gerechten, waarvan het kreeft en oester gerecht ons sterretjes lieten zien. Na een wat mindere ervaring bij een 2 sterren collega in Maastricht was dit even andere koek en een ervaring zoals we deze hier hoopten te krijgen. Gerechten met mooie composities, smaakcombinaties, het was allemaal heerlijk.
De wijnen pasten perfect bij de gangen en gewoon erg lekker. Jammer dat we een beetje teut werden na de 9 glazen haha.
Een hele mooie inrichting, zeer goede bediening met veel aandacht voor ons en plezier in het vak. We keken onze ogen uit.
Francois kwam nog even langs voor een praatje, zodat we dit ook zelf konden zeggen. Chapeau!
Liza D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Naast dat het eten en de inrichting echt super was, was de bediening echt top. Met name de gastvrouw Carmen heeft ons een fantastische beleving gegeven. Wij komen zeker nog een x terug
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat kun je er van zeggen? Wij hadden nog nooit bij een twee sterren restaurant gegeten en vroegen ons af hoe groot het verschil kon zijn met een enkele ster. In dit geval enorm groot. We hebben een 6 gangen casting menu genomen en iedere gang was geweldig. Zelfs de amuses en waren van hoger niveau dan we tot nu toe gewend waren in vergelijking met gangen bij sterren restaurants. De chef die als je weggaat even aan je vraagt hoe je het gevonden hebt, super. En klein presentje bij het verlaten van het restaurant. FG maakt het op alle vlakken waar.
Sebastiaan L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor het eerst gegeten op de nieuwe locatie. Gekozen voor 9 gangen diner met bijpassend wijnarrangement (hele glazen) en fijne champagne om mee te beginnen. Van half 8 tot ongeveer half één getafeld. Hele avond ervaren als een warm bad. De verschillende gangen werden met aandacht en in een aangenaam tempo uitgeserveerd. Wijnen combineerden mooi. Gerechten zijn niet alleen een lust voor t oog maar ook qua smaak een feestje. Fijne diepe stoelen en mooi licht. Na afloop een goodie bag mee naar huis. Heerlijke avond gehad.
Koosss .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Zojuist gegeten bij FG in Rotterdam. Eten was uitstekend, maar de organisatie van de bediening beneden alle peil.

Eten in een twee sterren restaurant is een beleving . Het is een samenspel van een uitmuntende keuken , een gastvrije ontvangst, deskundige bediening en een mooie omgeving.

De bediening was onkundig, niet gastvrij en zorgde ervoor dat de twee sterren werden gedevalueerd naar nul sterren.

Er werd onvoldoende informatie gegeven over bepaalde zaken . Aan de tafel kwam eerst doos 1, hierin zaten een groot aantal peperkorrels waarvan we er drie konden nemen ( meer was mogelijk maar werd afgeraden ), daarna kwam doos 2 met een groot aantal zoutsoorten waaruit weer een keuze gemaakt kon worden.
De peper en het zout mochten niet vermengd worden. Punt.

Wat daarna de bedoeling was werd niet verteld. Achteraf bleek dat deze zaken vermengd konden worden en zo op brood gedipt mochten worden.
Rara.

Er mocht ook uit een mes gekozen worden. Hiervoor kon je kiezen uit een groot arsenaal aan messen.
Het nut ontging mij volledig.

Het opdienen van de verschillende gangen was per tafel zeer verschillend. de tafel naast ons had de dubbele frekwentie van onze tafel ( terwijl ze hetzelfde aantal gangen hadden )

Na de een na laatste gang duurde het meer dan 45 minuten voordat we de laatste gang zouden krijgen.
Hierop hebben we niet gewacht.

We hebben de rekening gevraagd en aangegeven dat het zeer slordig was dat het zo lang duurde.
De reactie was lauw en gaf ook geen rede voor het oponthoud.

Jammer maar we komen niet meer terug .
Ook zal ik mijn ervaring zeker delen met mijn kennissenkring, mochten ze voornemens zijn om daar een bezoek te brengen.
Laetitia S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Vanaf 19.30 uur was het een feestje en hebben we 6 uur heerlijk gegeten met perfect bijpassende wijnen. Heel veel zorg voor de gangen en alles creatief gepresenteerd met een enthousiaste verhaal erbij. Kortom een bijzondere avond die we niet snel vergeten. Bedankt!
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De kwaliteit van de keuken is zeer goed. Mooie, creatieve combinaties van smaken, structuren en kleur. Goede wijn spijs combinaties. De gerechtjes zagen er prachtig uit en smaakten heel erg goed. We waren vooral onder de indruk van de kreeft met coquilles, de rolletjes gerijpt rundvlees met oesters en de eigen 'huis' kaviaar. We hebben met z'n vieren heerlijk gegeten en mochten voor een 9 gangen diner incl. wijn voor drie personen ruim 900 euro betalen. Dan mag je ook wat verwachten. Wat heel erg tegenviel was de organisatie in de het restaurant. We moeten nadat we waren aangeschoven aan een andere tafel gaan zitten. Omdat er gasten waren die dicht bij de wijn wilden zitten en specifiek 'onze' plek daarvoor in gedachten hadden. Toe deze gasten met z'n tweeën bleken te zijn en geen belang bleken te hechten aan de plek konden wij weer terug naar onze eerste tafel. De avond bleef rommelig (verkeerde wijn bij gerecht, etc.)
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Twee weken geleden voor de derde keer gegeten in één van de restaurants van Francois Geurds. Na eerdere zeer positieve ervaringen in FG Foodlab en voorheen Ivy, ditmaal op bezoek bij FG restaurant. Gevestigd op een toplocatie in de hofboogjes. Binnenkomst was wat rommelig qua ontvangst. Het restaurant is schitterend van vormgeving, van de stoelen moet je houden. Ik vond ze geweldig en comfortabel, mijn tafelgenoot (wat kleiner van stuk) niet.

Gestart met champagne want we hadden wat te vieren. De amuses volgden elkaar snel op en waren prima. O.a. het klassieke ijshoorntje met knetter-picallily vulling, blijft leuk.

We kozen voor het 9- gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Qua eten zaten er echt pareltjes tussen, zo was bijv. de hertenbiefstuk geweldig en de runderstoof subliem! De wijnen pasten er ook prima bij.

Is dit alles voldoende voor een echte 2-sterren ervaring? Nou, niet bepaald. We hebben die avond namelijk ervaren dat een slechte service alle goede onderdelen eigenlijk behoorlijk teniet doet. De obers waren ongeinteresseerd, na elke gang kregen we nb. van hen te horen hoe subliem de smaakcombinaties wel niet waren, onze reactie op dit " statement" werd niet afgewacht. Men was gehaast en zonder aandacht. Te vaak gebeurde het dat onze wijn al op was voordat de volgende gang kwam. Het lukte ons niet de aandacht van de bediening te trekken. Op een gegeven moment maar met onze vinger in de lucht gaan zitten. Bij de voorlaatste gang werd de wijn zelfs helemaal vergeten. " Geen probleem hoor", meldde de sommelier. Nou, wat ons betreft wel, vooral als de wijn dan vervolgens ook nog op de rekening staat. Op de avond zelf al gemeld dat we niet tevreden waren, hier werd niets mee gedaan. Ook nog een persoonlijke mail gestuurd, hier kwam een standaard reactie op dat men het zou bespreken. Twee sterren onwaardig wat ons betreft. En dat is jammer want het eten is dat wel.
Gjalt K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Eens in de zoveel tijd kies ik er voor om echt verwend te worden door de top van culinair Nederland. Ik ben niet rijk maar ik heb op zo'n moment graag een aardige uitgave over voor echt lekkere en verrassende hoogstandjes die ik met veel plezier en genot opeet. Dit keer kwam ik uit bij FG. In de Lekker op 6 en bekroond met 2 sterren door Michelin. Daarnaast mag je daar volgens FG zelf met je gympen aan naar binnen. Moet goed komen dus.

Maar je begrijpt, ergens klopte er iets niet. Ja natuurlijk was het culinaire verwennerij. De heerlijke amuses en een paar topgerechten waren echt wel om over naar huis te schrijven. De peper en zout gimmick is ook wel erg leuk en heeft mij zelfs op ideeën voor thuis gebracht. Geen enkele misser in bereiding en alles vol van de juiste smaken. Maar.... hoe kan het dat er ondanks dat wij bij de reservering en bij binnenkomst hebben aangegeven dat bij de helft van ons gezelschap varkensvlees en orgaanvlees niet gewenst is toch in 3 gerechten eendenlever (waarbij 1 keer als hoofdbestanddeel) en in 1 gerecht zwezerik (als hoofdbestanddeel) geserveerd werd. Dat verzin je niet. Ergens in de communicatie is iets niet goed gegaan. Van een restaurant van deze klasse moet de keuken flexibel genoeg zijn om dit op te vangen. Nogmaals, aan de bereiding en de smaak mankeerde niks.

De bediening was formeler dan het "je bent welkom op gympen"-statement doet vermoeden. Hierdoor spatte de passie voor het vak er niet bepaald van af, met als positieve uitzondering de licht onverstaanbare maar goed geluimde kaas-ambassadeur.

Na zelf onze jassen maar uit een kast te hebben gehaald zijn we vertrokken. Lekker gegeten? Jazeker. Mooie, gebalanceerde gerechten met bijpassende en goede wijnen (zelfs de dessertwijn). Lekker gezeten ook. Heerlijke fauteuils waar je echt een lange avond in kan maken. Maar niet de totaalbeleving die je verwacht van Lekker top 6 en 2 sterren. Een mooi verhaal voor ons voor later bij de open haard maar al met al toch een beetje een teleurstelling.
Peg S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij hebben hier met ons bedrijf het jaarlijkse kerstuitje genoten maar van genieten is het echter niet gekomen. Bediening is erg traag, stuntelig, arrogant en loopt continue achter de feiten aan. Voorbeelden hiervan zijn : Gerechten op tafel en de wijn pas veel later, hele ruime wachttijden tussen de gangen, gerechten zonder uitleg, wijn morsen etc. etc. Dan het interieur. Door de hoge oorfauteuils lijkt het of je in een airport lounge terecht bent gekomen. Het zitgemak is ver te zoeken waardoor eten en converseren erg lastig wordt. Ook het personeel heeft er duidelijk last van bij het uitserveren. Ze kunnen lastig bij de tafel. Dan het eten. Op zich hebben wij hier het minste op aan te merken. Ziet er kunstig en fraai uit en smaakte (op 1 gang na) erg goed. Maar al met al was het een beproeving met de slechte service, stoelen en lange wachttijden. Een 5 gangen menu duurde gisteren van 19 tot 1 uur. Dat is echt te lang en zeker als het niet als verwennen aanvoelt. Wij kiezen juist voor een Michelinster restaurant om er zeker van te zijn dat het een leuke avond wordt maar we hadden nu net zo goed en beter nog elders kunnen eten.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Afgelopen weekend gegeten bij FG wat een ervaring! Een heerlijk ontspannen en niet te stijve sfeer heerst er in dit prachtige 2 sterren restaurant. Goede verrassende smaakcombinaties. Mijn vrouw eet geen wild of orgaanvlees was totaal geen probleem en werd meteen opgepakt door de keuken. Fantastische wijnen en de beste cocktails. Wij hebben genoten en komen hier zeker terug.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het begint al met de belabberde keuze van de stoelen. Veel te diep waardoor het een inspanning is met je tafelpartner te communiceren. Vervolgens een Gin Tonic besteld als aperitief. Die kwam pas 20 min later na de 2e amuse met het eerste voorgerecht. Werd zonder uitleg wat voor gin of tonic erin zit op tafel gekwakt en bleek achteraf ook nog €19 per stuk te kosten. Vervolgens een fles wijn besteld. Ook deze liet op zich wachten en werd uitgeschonken met het nodige geklieder. Nul uitleg over de wijn gehad. Het 7-gangen tasting menu was best lekker, maar zeker geen 2 Michelin sterren waard. Ik heb bij eenvoudigere en goedkopere tenten lekkerder en kwalitatief beter gegeten. Maar het meest droevige was de wachttijd tussen de gangen. We hebben ruim 5 uur over dit diner gedaan met een recordtijd van 1:30 uur tussen voor en hoofdgerecht. 2 keer moeten vragen waar het eten bleef. Wachtend op het desert zaten we ruim een half uur zonder eten of drinken. De tafels naast ons hadden inmiddels opgegeven om te proberen een conversatie gaande te houden en zaten achterovergezakt voor zich uit te staren. Tijdens deze 5 uur allemaal verschillende obers gezien, die ook allemaal anders gekleed waren waardoor je geen idee had of je met een ober, een kok, een sommelier of een gast die toevallig voorbij liep te maken had. Uitleg bij de gerechten was elke keer 100% onverstaanbaar. Ik wilde uit beleefdheid nog €10 fooi geven maar na 10 minuten gestuntel met het pinapparaat en de ontdekking van de absurde prijs van de gin-tonics heb ik deze geskipped. 1 illusie en 400 €'s armer !