Over het restaurant FG Restaurant

Fanatiek genieten aan de Maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van puur eten met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaaklaboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

Menuprijzen

Sjoerd W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De verwachtingen waren hooggespannen maar deze werden meer dan waargemaakt. Wat een fantastisch goed restaurant! Het vijfgangenmenu bestond stuk voor stuk uit zeer mooie gerechten. Maar daaraan voorafgaand een aantal fantastisch amuses oa. een hoorntje van tomaat met wat drop, gevuld met picalilly ijs. Wat een smaaksensatie! Echt héél bijzonder! Hoewel alle gangen van het menu heel bijzonder waren vielen er twee echt op namelijk de scheermesjes met gerookte paling en het hoofdgerecht de op drie manieren bereide Wagyu Kobe Beef. Een speciale pluim verdient ook de sommelier die bij alle gerechten een fantastische bijpassende wijn voor ons had geselecteerd. Is er dan geen enkel minpuntje? Ja een heel kleintje dan: de airco in de tuinkamer stond aan het begin van de avond wel erge koude lucht te blazen. Later op de avond werd het echter wel weer erg warm! Een kniesoor die daar op let want de overheerlijke gerechten met bijpassende wijn maakte alles meer dan goed!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Fantastisch gegeten waarbij alles draait om smaak. Voorbeeldige gastheren en gastvrouwen die onzichtbaar aanwezig zijn. Kortom een heerlijk avondje uit.
lian K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijke ontspannen sfeer met overheerlijk eten.
Wimpo .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten met uitermate vriendelijk personeel en de wijnen waren allemaal goed. Enige minpuntjes zijn misschien dat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan en het uitzicht naar buiten niet zo interessant is. De koffie is matig.
KAJH .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het eten bij FG was fantastisch. Bijzondere en verrassende gerechten met prachtige smaken, de omvang van de gerechten per gang waren uitstekend en de presentatie was prettig en origineel. Ook het bijbehorende wijnarrangement was heerlijk en divers. Helaas was de tijd tussen de gangen te lang en zou het personeel iets fijngevoeliger mogen zijn. Aandacht is fijn maar wat privacy tijdens een gesprek ook.
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Aanvulling op mijn recensie: lees in onderstaande berichten dat Francois aan tafel kwam,dat is bij ons niet gebeurd. Hij liep naar twee tafels toe, waar bekenden van hem zaten.
De stoelen zaten overigens heerlijk, ook voor mij en ik ben heel klein.
MBuR .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Zaterdag met mijn vriend in FG gegeten en genoten! Vriendelijke bediening, leuke extraatjes (keuze uit zouten en pepers, tassenhoudertje, giftbagje mee). De ene gang was nog lekkerder dan de andere. Zalige amuses, in drie delen, asperges, kreeft op verschillende manieren geserveerd, piepkuiken, kobe vlees. Mijn vriend en ik geven weinig om desserts, maar dit was belachelijk lekker (vanille ijs met gekarameliseerde macadamianoten, dun schijfje lever (!) en bijzondere olijfolie).
Alles heel mooi van smaak en bijzondere combinaties. Onze portemonnees laten het niet toe, anders aten wij hier iedere maand.
herberdine .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Zaterdag hier geluncht wat een totale beleving van vooropstaand de smaken ,het interieur en bediening, de stoelen zaten heerlijk relaxed ,het eten En drank werden op het juiste moment geserveerd wij hadden een 5 gangen lunch genomen en elke gang overtrof de vorige! ook vond ik juist de verschillende pepers en zout om zelf te 'bereiden' heel leuk!Mijn man en ik hebben er 5 uur geluncht het was een heerlijke middag wat een genot en volgende keer een diner met overnachting!!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wow!
Iedere hap was een feestje in je mond! De aandacht voor de kleine details waren echt "the cherry on the cake"
Het is genieten! Ook het feit dat François even komt kijken en vragen was een van de cherries.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We worden naar een ruimte achter het restaurant geleid die gezellig is ingericht. Jammer dat we wat achteraf zitten, maar het voordeel is dat de tafeltjes daar wat verder uit elkaar staan dan in de grote ruimte. Daar zit je toch wel dicht op elkaar. De stoelen, fauteuils eigenlijk, vallen op. Ze zitten lekker als je met een glas wijn achterover wilt hangen, maar als je wilt eten is het - zeker als je klein bent - niet ideaal. Een kussentje in de rug maakt het iets beter, maar de tafel blijft voor mij te hoog. Er is veel oog voor detail en dat kunnen we zeer waarderen: mooi bestek, servies, meubilair tot zwart toiletpapier aan toe. Wat we minder goed snappen is dat de zout- en peperselectie in theedozen geserveerd wordt. Waarom geen mooi zwart kistje? Overigens vonden we dat sowieso wat over de top. Je eigen zout en peper uitzoeken en dat zelf met een vijzel malen. Ook je steakmes mag je uitzoeken en blijft bij elke gang liggen. Deze extra's hoeven van ons niet zo. Daar waar sommige andere tweesterrenrestaurants juist hebben gekozen voor een wat meer simpele/pure formule lijkt men hier voor de overtreffende trap te gaan. We gaan pas om 2 uur weg, dus met recht een avondvullend programma. Er zit ruim tijd tussen de gangen en dat kunnen we waarderen, maar op het laatst is het wel heel lang wachten op de bestelde koffie en thee en dat komt omdat er maar 1 theewagen is. De ruimte is sfeervol ingericht. Alleen de plaatsing van de toiletten (en het feit dat er maar 1 toilet is), deze komt midden in het restaurant uit, vonden we opmerkelijk. Dan het eten en de wijnen: zoals je mag verwachten is alles zeer smaakvol en ziet het er prachtig uit. De sommelier geeft leuke verhaaltjes bij de wijnen, het eten is heerlijk en ook de kaasselectie is fantastisch. FG associeer ik nog steeds met moleculair eten, maar daar is niets van terug te vinden. Desalniettemin was het een belevenis. Wel eentje die wat duurder is dan het gemiddelde 2-sterrenrestaurant.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wat een smaak sensaties en wat een smaak explosies. Echt fantastisch gegeten. en wat een wijn spijs combinaties, 10 gangen en allemaal raak. De Chef komt ook nog even gezellig aan tafel een praatje maken. Dit is echt een aanrader. Als je van Michelin sterren zaken houdt, moet je hier geweest zijn.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Top gegeten, jammer dat de meester er niet zelf was
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Met een gezelschap van 5 personen genoten van een 5 gangen menu. Fenomenaal genoten van het eten, de bediening en de sfeer. Verassende combinaties en sensationele smaakexplosies. Culinair genot!
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Als onderdeel van de Pincoffs arrangement hebben we hier op zaterdagavond mogen eten en wat een ervaring was het. Van half 8 tot 1 uur 's nachts zijn we in de watten gelegd door Francois en zijn team.
Een fijn menu met verrukkelijke gerechten, waarvan het kreeft en oester gerecht ons sterretjes lieten zien. Na een wat mindere ervaring bij een 2 sterren collega in Maastricht was dit even andere koek en een ervaring zoals we deze hier hoopten te krijgen. Gerechten met mooie composities, smaakcombinaties, het was allemaal heerlijk.
De wijnen pasten perfect bij de gangen en gewoon erg lekker. Jammer dat we een beetje teut werden na de 9 glazen haha.
Een hele mooie inrichting, zeer goede bediening met veel aandacht voor ons en plezier in het vak. We keken onze ogen uit.
Francois kwam nog even langs voor een praatje, zodat we dit ook zelf konden zeggen. Chapeau!
Liza D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Naast dat het eten en de inrichting echt super was, was de bediening echt top. Met name de gastvrouw Carmen heeft ons een fantastische beleving gegeven. Wij komen zeker nog een x terug
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat kun je er van zeggen? Wij hadden nog nooit bij een twee sterren restaurant gegeten en vroegen ons af hoe groot het verschil kon zijn met een enkele ster. In dit geval enorm groot. We hebben een 6 gangen casting menu genomen en iedere gang was geweldig. Zelfs de amuses en waren van hoger niveau dan we tot nu toe gewend waren in vergelijking met gangen bij sterren restaurants. De chef die als je weggaat even aan je vraagt hoe je het gevonden hebt, super. En klein presentje bij het verlaten van het restaurant. FG maakt het op alle vlakken waar.
Sebastiaan L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor het eerst gegeten op de nieuwe locatie. Gekozen voor 9 gangen diner met bijpassend wijnarrangement (hele glazen) en fijne champagne om mee te beginnen. Van half 8 tot ongeveer half één getafeld. Hele avond ervaren als een warm bad. De verschillende gangen werden met aandacht en in een aangenaam tempo uitgeserveerd. Wijnen combineerden mooi. Gerechten zijn niet alleen een lust voor t oog maar ook qua smaak een feestje. Fijne diepe stoelen en mooi licht. Na afloop een goodie bag mee naar huis. Heerlijke avond gehad.
Koosss .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Zojuist gegeten bij FG in Rotterdam. Eten was uitstekend, maar de organisatie van de bediening beneden alle peil.

Eten in een twee sterren restaurant is een beleving . Het is een samenspel van een uitmuntende keuken , een gastvrije ontvangst, deskundige bediening en een mooie omgeving.

De bediening was onkundig, niet gastvrij en zorgde ervoor dat de twee sterren werden gedevalueerd naar nul sterren.

Er werd onvoldoende informatie gegeven over bepaalde zaken . Aan de tafel kwam eerst doos 1, hierin zaten een groot aantal peperkorrels waarvan we er drie konden nemen ( meer was mogelijk maar werd afgeraden ), daarna kwam doos 2 met een groot aantal zoutsoorten waaruit weer een keuze gemaakt kon worden.
De peper en het zout mochten niet vermengd worden. Punt.

Wat daarna de bedoeling was werd niet verteld. Achteraf bleek dat deze zaken vermengd konden worden en zo op brood gedipt mochten worden.
Rara.

Er mocht ook uit een mes gekozen worden. Hiervoor kon je kiezen uit een groot arsenaal aan messen.
Het nut ontging mij volledig.

Het opdienen van de verschillende gangen was per tafel zeer verschillend. de tafel naast ons had de dubbele frekwentie van onze tafel ( terwijl ze hetzelfde aantal gangen hadden )

Na de een na laatste gang duurde het meer dan 45 minuten voordat we de laatste gang zouden krijgen.
Hierop hebben we niet gewacht.

We hebben de rekening gevraagd en aangegeven dat het zeer slordig was dat het zo lang duurde.
De reactie was lauw en gaf ook geen rede voor het oponthoud.

Jammer maar we komen niet meer terug .
Ook zal ik mijn ervaring zeker delen met mijn kennissenkring, mochten ze voornemens zijn om daar een bezoek te brengen.