Het eerste wat opvalt in dit restaurant met 2 Michelinsterren zijn de gigantische en comfortabele stoelen. Hier wil je nooit meer uit en gelukkig zorgt patron-cuisinier François Geurds voor een middag- of avondvullend programma. Het maakt niet uit waar je kijkt, het ziet er allemaal fantastisch uit. Van de bar tot de tafels, van de glazen tot de borden, de wijnen en de gerechten: alles is perfect en hier kun je - zoals ze zelf zeggen - Fanatiek Genieten.
Van een coquille en een ceviche van zeebaars maakt de chef hier een kunstwerk, net als van de andere gerechten. Daarnaast kun je hier kiezen uit het grootste champagne assortiment met ruim 125 soorten en hebben ze ook een enorme wijnkaart.
Als je alles gehad denkt te hebben, dan vind je hier ook nog eens de meest geavanceerde espressomachine ter wereld, de Modbar. Koffie zoals je het nooit eerder had en dat is exact wat je wenst na zo’n lunch of diner.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Een all-in lunch kost hier maar 75 euro

Over het restaurant FG Restaurant

Neem plaats bij FG Restaurant in Rotterdam voor de ultieme culinaire sensatie. Het met 2 Michelinsterren bekroonde restaurant staat garant voor een onvergetelijke ervaring. Ieder gerecht een verrassing, klassiekers maar ook de meest vernieuwende combinaties. No-nonsense, perfecte service en dat alles in een sfeervolle setting te Rotterdam. Maak het allemaal mee en reserveer makkelijk online je tafel bij FG Restaurant onder de Hofbogen in Rotterdam.

Menuprijzen

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant FG Restaurant

Ramon A.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
De gangen t/m Tom kai dessert waren prima, maar het volgende dessert viel door de combinatie met wijn erg tegen. Daarna koffie en thee a 10 euro per stuk. Bij deze prijzen verwacht je wel friandises erbij. Ijsje op het laatst sloeg nergens op. Haal ik om de hoek bij de ijsboer ook.
Prijs/kwaliteit vind ik niet in evenwicht
André T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
De vier gangen lunch waren nog steeds heel lekker, jammer dit jaar kregen we alleen 2 kleine amuses ipv 4. Hierdoor was ik een beetje telergesteld. Professioneel personeels, heel vakkundig. Sfeer was luxe.
Pedro S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Wij hadden wat te vieren met zijn drieën. We hadden een weekend Rotterdam geboekt en ruim van te voren bij dit restaurant geboekt, 7 gangen met bijpassend wijnarrangement. 2 sterren dan mag je wat verwachten toch? Gezien de prijs etc schept het verwachtingen die geheel niet waar gemaakt werden. Tja en wat doe je als je aankomt en je merkt dat ze eigenlijk geheel niet hadden voorbereid op ons bezoek. Uh zijn jullie niet met zijn vieren? Wat willen jullie drinken, Nee mw we hebben al een arrangement besteld daar zit champagne bij. Je wil niet direct gaan zeuren en klagen immers je wil je avond niet bederven door zuur te gaan doen. De zaak zal vol, half 8 zaten we aan tafel maar om half 10 moesten we nog aan gang 1 beginnen. (De plaats vervangende schaamte van het personeel was van hun houding en gezicht af te lezen). En we hadden 7 gangen te gaan. Dat beloofde wat, het was gezellig aan tafel maar ik kon het niet meer voor me houden. Ik heb gevraagd wat er aan de hand was in de keuken en bij de brigade, ziekte, ruzie of andere knelpunten want het was te zien dat de avond niet liep zoals het hoort. En ja dan probeer het dan maar eens goed te maken. Sommige gerechten kwamen als onze wijn van de vorige gang er nog stond en vice versa. Onze vaste ober deed zijn best maar dat maak je niet meer goed. Heel jammer en zo teleurgesteld in dit restaurant na 3 weken toch maar besloten om het online te gaan delen. Voor dat geld mag je iets anders verwachten en een andere houding verwachten van dit restaurant. Was er dan niets goed? Jawel hoor, het eten was goed. Maar de passie en gehele beleving die was er niet, het lange wachten. En dan heb ik het niets eens over de kleding van de brigade die vies en soms zelfs zonder knopen waren. Ja dan ga je ineens overal naar kijken dat is waar, maar oh oh oh wat viel dit tegen.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk gegeten! Geweldig personeel, ontzettend vriendelijk en dienstverlenend. En sfeervolle inrichting.. Wij komen zeker terug.
W P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Wat een feest om hier te eten! Alles was even lekker. Prachtige schilderijtjes op je bord. Echt geweldig. Personeel vriendelijk en attent. De kaaswagen is fantastisch en de bonbons....mmmmmm.
Tot de volgende keer!!
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gisteren met z'n tweeën van een 5-gangen diner met begeleidend wijnarrangement genoten bij FG in Rotterdam. Twee sterren. Dat legt de verwachting hoog. Het heeft niet helemaal voldaan aan deze hoge verwachtingen.

Eerst de positieve zaken! :) De sfeer, het geluid en ervaring van de binnentuin is erg goed (enkel tafeltjes van 2), heerlijke stoelen, nette, snelle en vriendelijke bediening, mooie extra's (bijzondere amuses en keuze uit 12 zout soorten, 12 peper soorten en eigen vleesmes). Brood en water ook continue aangevuld.

Dan over naar de wijn-spijs, waar het (wat ons betreft) echt om draait. Het was lekker. Niet overweldigend goed (waar we wel op hadden gehoopt). Prijs kwaliteit is voor ons dan ook niet ok.

Het gerecht met de knolselderij (en saus van specerijen en scheermesjes) was erg goed op smaak, zeker een verrassing, gecombineerd met een champagne.

Het gerecht met de griet werd overschaduwd door de sterke bij ingrediënten (soort zuurkool mix). De zoetere witte wijn die erbij geschonken werd was erg goed op smaak.

Daarna volgde een gerecht met truffel, waar er voldoende truffel geraspt werd door de eigenaar, chef kok zelf (leuk!). Helaas vonden we de truffel niet erg smaakvol. Hij miste de kracht van een mooie truffel.

Het vleesgerecht wat volgde was ossenhaas. Erg lekker stuk vlees, maar dat kunnen we zelf ook prima bereiden. Dus was teleurgesteld, had liever iets bijzonders gegeten. (We bestellen niet voor niets een verrassingsmenu). De begeleidende Spaanse wijn was smaakvol.

Het (zeer fruitige/zurige) toetje was leuk geserveerd (ananas/nougat/appel) maar de Muscat die erbij geschonken werd was ons veel te zoet. Zuur-zoet kan zeer mooi gaan, maar deze combinatie ging aan ons voorbij. We hebben hem dan ook laten staan. Er werd geen alternatief geboden nadat we aangaven wat we ervan vonden.

Bij het koffie rondje kwam de zoete kar voorbij, met Macarons, Madeleines, Kletskoppen en vele bijzondere bonbons. Erg mooi aangekleed. Bonbons van Bergamot, Chrysant, Gerookte thee, Matcha klonken zeer bijzonder, zagen er prachtig uit, maar vonden we qua smaak niet erg lekker. Kaneel was wel erg smakelijk, maar ook een meer doorgaans smaak natuurlijk.

De ijskar die volgde met Pistache en Kinder Bueno ijs was een erg leuke traktatie (ondanks dat we eigenlijk al vol zaten), maar ik heb wel eens beter ijs gegeten..

Afrekenproces ging vlekkeloos en snel. Attent detail is de goodiebag.
David B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Met z'n tweeën geluncht met zes gangen, aangevuld met een selectie van kazen. Uitstekend gegeten, veel rijke smaken en minder voor de hand liggende combinaties van ingrediënten. Het gedoe met de peper, het zout en de messen is best entertaining, maar ook weer niet per se nodig. Maar ja, eten in een 2-sterrenzaak is ook niet per se nodig tenslotte. Toppers uit het menu waren voor ons de Anjouduif en de paling met appel. Een beter duifje heb ik nooit gegeten en het pootje in een kandelaar was een leuke en originele manier van serveren. De bijpassende wijnen vonden wij weliswaar goed gekozen maar niet bijzonder memorabel. Wel prettige (maar wat prijzige) champagne overigens!

Over de blauwe brigade niets dan lof. Aan aandacht heeft het ons geen moment ontbroken. Vriendelijk en soms zelfs vermakelijk. Wel een sfeer waarvan je moet houden. Zo te zien heeft de blauwe brigade op sneakers er zelf in ieder geval veel lol in. Terwijl ik dit schrijf vraag ik mij af of heer Geurts toch niet wat meer persoonlijke aandacht aan zijn gasten zou moeten schenken. Je bent er in eerste instantie natuurlijk voor het eten, maar zeker in een zaak waar de communicatie (reclame) voornamelijk om de chef draait, verwacht je misschien toch de chef even aan tafel, zeker als je 'm door de zaak ziet lopen. In een tijd waarin chefs als zichtbaar boegbeeld in de media verschijnen, mag je denk ik toch wel een vriendelijk woord of een warme handdruk van de maître verwachten als je enkele honderden Euro's komt brengen. Het maakt tenslotte wel degelijk deel uit van de beleving.

De zaak is mooi aangekleed en ons bevielen de veelbesproken draaistoelen uitstekend. En eerlijk is eerlijk: ik heb toch een aantal keer met dat mooie, zelfgekozen mes in mijn handen gezeten om het te bewonderen. Toch leuk. De goody bag bij vertrek is een aardige geste, wij komen vast nog wel eens terug.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Eten bij FG is een ervaring op zich. Naast de reguliere gangen zijn er veel details die de avond uniek maken. Zo mochten we uit twaalf soorten zout en peper kiezen voor bij ons brood. Tevens waren er naast een kaaskar ook een ijskar, een theekar en een petitfour-kar. Qau eten verdient het restaurant duidelijk twee sterren. Het grootste minpunt van de ervaring was dat het na een tijdje teveel werd. Toen ik na alle gangen en petitfours om de rekening vroeg, moesten we nog even wachten omdat er nog een extra toetje werd aangeboden. Dit toetje was van beduidend lagere kwaliteit dan de rest van het eten. Ook duurde het daarna weer een poos voordat iemand in de buurt van onze tafel kwam, en toen we uiteindelijk om de rekening vroegen, duurde het nog 15 minuten voor de rekening en nog 15 minuten voor we klaar waren met afrekenen. De bottleneck leek na een tijdje het gebrek aan pinautomaten te zijn omdat er maar één beschikbaar was. We hebben uiteindelijk 5.5 uur gezeten voor een 5-gangenmenu met kaasplank. Al met al een bijzondere ervaring die van ons wat korter had mogen duren.
Raimond H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Afgelopen voor de 2 keer op korte termijn wezen eten bij FG. In de oude zaak IVY was ik al meermalen geweest maar hier nog niet. Ik kan me niet herinneren dat ik ook zo lekker gegeten heb. De gevechten zagen wel stuk voor stuk uit als schilderijtjes, bediening was uiterst vriendelijk. Ik heb smaken geproefd die ik nooit eerder geproefd heb. Ik denk wel dat ik hier het lekkerste uit van mijn leven gegeten heb! Een aanrader!
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
redelijk goed eten, veel te duur, krankzinnig lang zitten. Dit is geen aanrader. De start was echt prima maar na twee uur was de bediening het juiste tempo volledig kwijt, en op de rekening heb ik dertig minuten moeten wachten. Chagrijnig einde van een te dure avond
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Zalig gegeten met mooie bijpassende wijnen. Het is niet goedkoop maar daar krijg je ook een hele mooie avond voor. Super comfortabele stoelen maar hierdoor zit je wel wat ver van je partner af.
Chengzhi Y.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Wij zijn vandaag met drie personen bij FG Katshoek Rotterdam geweest. We hebben de restaurant week met 3 gangnen menu voor 27.50 p.p gereserveerd. Uiteindelijk krijgen we een rekening van 340 euro! Er staan gewoon 2 keer diver keuken kosten voor 105 euro! We vroegen waardoor dat is, diegene vertelde omdat we aparte saus en topping bij de voorgerecht hebben genomen. Het is nooit duidelijk aangegeven dat het extra geld kost, zeker als een saus duurder is dan de menu zelf?! We suggereren dat mensen hiermee moeten opletten dat niet zo maar gaan intrappen. Want zij gaan alleen zeggen sorry dat het zo gegaan is maar wij kunnen hiermee niks aan doen.

Nogmaals wij gaan nooit meer naar FG en zo geven we ook de suggestie door aan ons vrienden.
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten..!! echt iets speciaals
iedere gang was weer een smaak sensatie..
Enige min puntje... de stoelen... TE comfortabel waardoor je het idee hebt dat je aan het lounge bent ipv dineren.
maar verder helemaal tip top!
Marijke E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Vanmiddag genoten van het driegangen lunch menu. Attente, vriendelijke bediening. Mooie gerechten waarbij het voorgerecht met knolselderij er voor ons uitsprong. Prima wijn-spijs combinaties.
De tafeltjes staan dicht op elkaar. Een kop koffie voor €17,00 vind ik, zelfs in een twee sterren zaak, te gek.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Tsja, FG. De foto's die ik hier zie zijn overigens van FG LABS, het restaurant - twee deuren verder - kent een andere uitstraling. Wij hebben eerder bij FG Food Labs gegeten - geweldige ervaring, nu naar de grote zus (of broer) en daar hoef je niet ver voor te lopen. Wat je wel moet doen is reserveren, want het zit altijd vol en ik snap heel goed waarom - super attente zwarte brigade (hier overigens in blauw), uitstekende dis en een perfecte wijn en spijs combinatie. En... vooral de Rotterdamse humor en nuchterheid. "U wilt een Gin Tonic met Henricks?" vraagt de meneer van de dranken. "Mooi, dan gaan wij dus wat anders doen!" Geweldig. Loopuyt Gin (uit Schiedam) is wat ik vooreschoteld krijgt - met stikstof, want dan blijft de smaak mooi hangen. Wat volgt is een serie van "ohh" en "ahh" hele mooie gerechten. Ze schieten overigens wel snel voorbij. Die gerechten dus - voordat je het weet zit je dwars door de amuzes en staat het eerste gerecht voor je. Net zoals bij FG FOOD LABS is de keuken open. Ik heb zelden zoveel koks aan de slag gezien. Alles met veel aandacht en passie, en dat knalt er vanaf. De stoelen zijn een dingetje (beetje laag) of.. de tafel staat hoog. Over alles is nagedacht, de stoelen zijn draaibaar en dat moet - want links en rechts schieten dingen voorbij waar je uit mag kiezen. Aan het einde een heuse ijskar - echt mooi. Als wij opstaan liggen onze jassen al klaar. Met een glimlach en een goed gevoel lopen wij door de stad die oplicht door duizende sneeuwvlokjes terug naar ons hotel.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Fantastisch vijf gangen diner genoten. Zeer rijke (dwz met zwaardere sauzen etc), zeer smakelijke en prachtige opgediende gerechten. Zeer comfortabele stoelen. Erg prettige, attente en vlotte bediening. Grappig is dat je uit 10 soorten zout en peper kunt kiezen en de peper met een vijzel kunt malen tot je eigen blend. De keuze uit een breed assortiment vleesmessen is ook grappig.
Dave K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
We zaten nog te twijfelen of we aan moesten geven dat we liever geen orgaanvlees eten. Gelukkig niet gedaan want de eendenlever was tot 2 x toe verrukkelijk klaar gemaakt.
Paul O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Een mindere ervaring, na meerdere heel goede in de oude lokatie.
Hoewel het eten goed was, hebben we een nare niet sterren-waardige ervaring gehad.
Zowel bij de reservering als bij binnenkomst werd gevraagd en door ons aangegeven voor welke producten we allergisch zijn of niet willen eten. Voor ons was dit oester.
Helaas, hebben we tot twee keer toe toch een gerecht met oester opgediend gekregen. Borden werden met een zwak excuusje van tafel gehaald na onze opmerking hierover en alsof er niets gebeurd was, konden we verder. Een keer met een vervangend gerecht (heerlijk) en een keer hetzelfde maar nieuw gemaakt gerecht maar dan zonder de oester (huh...2 sterren?).
Via de mail toch maar om opheldering gevraagd en een reactie van de chefkok. Het antwoord was: "Waar gewerkt wordt, vallen spaanders." Dat was het dan. We betalen (graag) veel geld voor een totaalplaatje. Dan moet wel alles kloppen. Van een 2 sterren restaurant is deze opmerking een belediging voor haar klant en een chefkok onwaardig. Tenminste zo voelen wij dit.
Voor ons was dit de helaas de laatste keer.
Arnout K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Zeer slecht service en de hoge kosten het totaal niet waard. Meer dan 4 uur doen over 5 gerechten van ons 6 gangen diner. Toen zijn we vertrokken. Eten is goed maar niet bijzonder. Geen aanrader
Kookengel .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wij hadden een 5 gangen lunch inclusief wijnarrangement geboekt via ‘Heerlijk’.

De inrichting en uitzicht van de oude locatie konden we meer waarderen. De tafels erg dicht op elkaar geplaatst en van het uitzicht op de parkeerplaats waren we niet gecharmeerd.
De gerechten met bijpassende wijnen waren mooi, echter gaven maar twee gerechten ons het echte wow gevoel.
Daarnaast was het netjes geweest om aan te geven dat het aangeboden aperitief niet bij het arrangement was inbegrepen.
De overall ervaring was prima alleen wij hadden iets meer verwacht van twee sterren.