Over het restaurant FG Restaurant

Neem plaats bij FG Restaurant in Rotterdam voor de ultieme culinaire sensatie. Het met 2 Michelinsterren bekroonde restaurant staat garant voor een onvergetelijke ervaring. Ieder gerecht een verrassing, klassiekers maar ook de meest vernieuwende combinaties. No-nonsense, perfecte service en dat alles in een sfeervolle setting te Rotterdam. Maak het allemaal mee en reserveer makkelijk online je tafel bij FG Restaurant onder de Hofbogen in Rotterdam.

Menuprijzen

9,3

Jouw recensie over het restaurant FG Restaurant

Paul O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Een mindere ervaring, na meerdere heel goede in de oude lokatie.
Hoewel het eten goed was, hebben we een nare niet sterren-waardige ervaring gehad.
Zowel bij de reservering als bij binnenkomst werd gevraagd en door ons aangegeven voor welke producten we allergisch zijn of niet willen eten. Voor ons was dit oester.
Helaas, hebben we tot twee keer toe toch een gerecht met oester opgediend gekregen. Borden werden met een zwak excuusje van tafel gehaald na onze opmerking hierover en alsof er niets gebeurd was, konden we verder. Een keer met een vervangend gerecht (heerlijk) en een keer hetzelfde maar nieuw gemaakt gerecht maar dan zonder de oester (huh...2 sterren?).
Via de mail toch maar om opheldering gevraagd en een reactie van de chefkok. Het antwoord was: "Waar gewerkt wordt, vallen spaanders." Dat was het dan. We betalen (graag) veel geld voor een totaalplaatje. Dan moet wel alles kloppen. Van een 2 sterren restaurant is deze opmerking een belediging voor haar klant en een chefkok onwaardig. Tenminste zo voelen wij dit.
Voor ons was dit de helaas de laatste keer.
Arnout K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Zeer slecht service en de hoge kosten het totaal niet waard. Meer dan 4 uur doen over 5 gerechten van ons 6 gangen diner. Toen zijn we vertrokken. Eten is goed maar niet bijzonder. Geen aanrader
Kookengel .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wij hadden een 5 gangen lunch inclusief wijnarrangement geboekt via ‘Heerlijk’.

De inrichting en uitzicht van de oude locatie konden we meer waarderen. De tafels erg dicht op elkaar geplaatst en van het uitzicht op de parkeerplaats waren we niet gecharmeerd.
De gerechten met bijpassende wijnen waren mooi, echter gaven maar twee gerechten ons het echte wow gevoel.
Daarnaast was het netjes geweest om aan te geven dat het aangeboden aperitief niet bij het arrangement was inbegrepen.
De overall ervaring was prima alleen wij hadden iets meer verwacht van twee sterren.
irisandre .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Helaas is, wat een bijzondere avond zou moeten zijn, uitgelopen op een avond vol vervelende situaties.
Stipt om 19.00 uur arriveerden wij, maar omdat er een groep gasten bijzonder enthousiast werd begroet door de heer Geurds, konden wij niet anders doen dan blijven staan in het kleine portaaltje en wachten totdat deze gasten en de heer Geurds klaar waren met elkaar te zoenen en handen te schudden.
Toen konden wij ons aanmelden bij een van de collega’s.
We hadden om een gezellig centraal tafeltje gevraagd, maar we werden naar het eerste tafeltje uiterst links vanaf de entrée gebracht. Dit was niet wat wij hadden gedacht van een centraal tafeltje.
We vroegen of het mogelijk was om elders in het restaurant plaats te nemen, maar het antwoord was zeer resoluut dat dat niet mogelijk was.
Vreemd vonden wij, immers nog veel tafeltjes waren onbezet.
Na enig overleg met enkele collega’s mochten wij aan een ander tafeltje plaatsnemen, maar er werd direct ook bij gezegd dat de akoestiek op deze plek in het restaurant slecht was.
Ook vreemd, want hier stonden 4 tafeltjes van 2 naast elkaar en dat zou dan betekenen dat dat voor alle 4 de tafeltjes zou gelden of uitsluitend voor dat ene tafeltjes van ons?
De mooie stoelen zaten niet lekker, omdat ik niet groot ben, 165 cm, kreeg ik een armoedig groen kussentje om op te zitten. Waarom is er niet over nagedacht om een luxer kussen uit te reiken aan de gasten die hier behoefte aan hebben? Ben ik de eerste en de enige gast die graag wat hoger zit?
We kregen de menukaart, en al snel hierna werd er tot 2 keer toe gevraagd of we al wisten wat te bestellen. Gehaast besloten we de kaart te bestuderen en besloten het 5-gangen menu te bestellen met een bijpassend wijn-arrangement
We kregen de eerste amuse zonder uitleg, wat later bleek het piccalilly hoorntje te zijn. Kort hierop kregen wij weer zo’n zelfde amuse. Blijkbaar was de onderlinge communicatie niet op orde.
Omdat het etentje ter gelegenheid van mijn verjaardag was, kreeg ik een felicitatiekaart met de naam “Marcel” er op, mijn naam is Iris.
Er kwam een zoutdoos waar we diverse zoutsoorten uit konden kiezen, maar het brood hiervoor liet heel lang op zich wachten en uiteindelijk kregen wij een groot stuk brood op een bordje.
Het eerste glas wijn van het arrangement werd ingeschonken, maar van het eerste gerecht was nog steeds geen sprake.
Eigenlijk ging dit zo continue door. Wijnen werden te vroeg ingeschonken en te lang moesten wij wachten op het gerecht.
Bovendien werd er als er een wijn werd geserveerd, gezegd dat “straks” uitleg zou volgen, maar helaas, die uitleg kwam niet of kwam na lang wachten……
We zagen dat de heer Geurds af en toe zeer amicaal met andere gasten was. En wij vroegen ons af waarom hij besloot sommige mensen wel en sommige mensen niet te bezoeken.
Nu zaten wij niet echt te wachten op bezoek van de heer Geurds, maar als gastheer ga je bij ALLE gasten langs of bij niemand. Onderscheid maken past niet in een restaurant als FG.
Tenslotte bestelden wij aan het eind van het diner een cappuccino en een Irish coffee.
De cappuccino kwam vrij snel, maar de snoeperijtjes hadden wij inmiddels al op, deze werden namelijk direct na het dessert geserveerd, zonder dat er werd gevraagd of we wellicht nog een koffie wilden.
De Irish coffee kwam helemaal niet en na en minuut of 15 /20 gewacht te hebben is mijn tafelgenoot naar de bar gelopen waar andere gasten stonden waarbij het diner kennelijk ook niet vlekkeloos was verlopen.
Mijn tafelgenoot wachtte geduldig totdat men hem opmerkte, maar helaas werd hij niet gezien.
Uiteindelijk werd het hem te veel en geïrriteerd heeft hij één van de collega’s erbij geroepen en zijn beklag gedaan.
Deze collega ging met mijn tafelgenoot in discussie i.p.v. excuses aan te bieden voor een avond vol nare ervaringen.
Heel teleurstellend allemaal, zeker als je je realiseert dat het een bezoek aan een 2-sterren restaurant betreft.
Bovenstaand hebben wij uiteraard eerst kenbaar gemaakt aan Restaurant FG, maar helaas kregen wij na 10 dagen wachten en nogmaals vragen om een reactie een bijzonder teleurstellend antwoord.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Een bijzonder teleurstellende ervaring! Eten goed, service extreem slecht en een dito reactie van FG op onze email. Arrogantie ten top. Eerste keer en ook laatste keer!
Cor C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Je leest zeer uitlopende reacties hier op de recensie site! Onze recensie is een mindere. we gingen vol verwachting naar FG. Culinair werdt deze niet geheel waar gemaakt. We vonden de inrichting en presentatie mooi en voldoende maar konden niet geheel warm lopen voor het culinaire niveau en de wijn spijscombinaties. We haden op enkele kleine uitzonderingen na niet het 2 sterren wauw gevoel!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
De chef kookt een rijke en overdadige keuken, daar moet je van houden. Prima avond gehad. Uitschieters: de prachtige en heerlijke amuses, de kobe beef in 4 varianten vooral de sukade was erg lekker en de chorizo met octopus en een inductie van biet. De tafels staan wat op elkaar en dat maakt het krap vooral voor de bediening met alle karren (kaas, ijs, thee, digestives). Heerlijke stoelen om een avond te genieten. Het kiezen van een mes en peper en zout is wat overdone. Fijne bediening, goeie sommelier en heerlijke wijnen en champagne.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Weer een fantastische combinatie van unieke smaakcombinaties en theater. Deze keer hebben we het gewone lunchmenu genomen, een koopje. De amuses, het voorgerecht (knolselderij met vinaigrette, beurre blanc en 42 kruiden), het hoofdgerecht (iets speciaals voor ons met gevogelte omdat we geen rund eten), de wijnen en de friandises waren allemaal heerlijk. Alleen het dessert vond ik iets minder gelukt (nougat met ananas en appel), en de espresso was nog een keer bitter. De dienstverlening was extreem goed, maar misschien een beetje veel van het goede: bij alles was er een verhaal, inclusief voor de peper, de zout en het bestek; ietsje meer rust was mooi geweest.
Remco M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijke gerechten. Ben er meerdere malen geweest. Het menu mag wel wat vernieuwd worden; na drie jaar hetzelfde is de verrassing er wel beetje af. 4,5 uur voor 7 gangen is ook echt te lang. Het wachten tussen de gerechten moet echt wel korter.
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk gegeten, wat een smaaksensaties. Elk gerecht is bijzonder van smaak en samenstelling. Presentatie op passend en mooi porselein of glas incl. een mini BQ bij het hoofdgerecht. Ook nog een kleine tour in "het lab"gehad. Alles zeer indrukwekkend.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Tweede kerstdag genoten van een super 7-gangen lunch. Alles klopte. Om te beginnen de heerlijke amuses het uitzoeken van je eigen pepermelanche samen met de verschillende soorten zout. met aansluitend de geweldige gangen behorend bij de kerstlunch. Elk gerechte was perfect uitgebalanceerd met een goede uitleg van (al het) vriendelijk personeel. Het enige wat ik graag had willen zien is dat de chef even aan tafel zou zijn verschenen.
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Absolute perfectie!
De combinaties van de gerechten en bereidingswijzeb zijn verrassend
bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Nog nooit eerder bij sterrenrestaurant FG Restaurant gegeten. Zeer aangenaam verrast, wat een fantastische ervaring! Heerlijk 5-gangen diner waarin heel veel verfijnde smaken naar voren kwamen. Verschillende pepers en zouten mogen uitkiezen als smaakmakers voor bij de gerechten, de verschillende smaken en aroma's van de pepers en zouten kwamen goed naar voren.
Naast de verfijnde smaken van de verschillende gerechten die in mijn beleving bijna grenzen aan perfectie, is ook de presentatie van de gerechten erg mooi en verrassend. De geserveerde droge witte wijn is lekker zacht. Bij ieder gerecht geven de obers een korte heldere uitleg. De bediening werkt als een geoliede machine en is goed op elkaar ingespeeld.
Als afsluiter is voor de kaasliefhebber de kaaswagen (chariot a fromage) een regelrechte aanrader. Grote verscheidenheid aan verschillende kazen van zowel koe, geit als blauwe ader. Ook tafelgenoot genoot met volle teugen. Werkelijk fantastische avond. Dank jullie wel!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Van het begin tot het eind optimale service en bijzondere en verfijnde smaken kunnen creëren met basis producten zeker 2 ster waardig en eigenlijk 3
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
In FG gegeten met bevriend stel, prachtig interieur en een deel van de gerechten van het 8 gangen diner was lekker, mooi en op niveau voor een 2 sterren restaurant. We hebben 4 verschillende mensen van de bediening aan tafel gehad en dat varieerde nogal. Van een prettige, professionele heer tot een arrogante brutale werkstudent die ik in een toeristentent in Amsterdam zou verwachten.
Wij hebben gekozen voor het wijnarrangement. Helaas viel de keuze vwb de wijnen behoorlijk tegen en desgevraagd bleek de persoon die de wijnen inschonk geen sommelier te zijn. Hij vertelde een oppervlakkig verhaal en wist geen basic vragen te beantwoorden en werd er nieumand bijgehaald die het wel zou weten. Ook werden het ene glas minder dan een kwart volgeschonken en het andere tot 2 vingers onder de rand met dezelfde wijn. Erg amateuristisch.
Een gerecht wat een van de sterren had moeten zijn (kobe beef) viel tegen. We zijn toevallig zelf in Japan geweest deze zomer en dit betrof een vette variant, goedkoper dus.
Verder vielen de keramische eilanden waarop sommige gerechten werden geserveerd uit de toon en zag er goedkoop uit. Rechtstreeks uit de action.

Verder was timing een probleem, de eerste 3 gerechten kwamen in sneltreinvaart, 2 van de 4 gasten hadden geen tijd om van de peperbar gebruik te maken voordat de bediening hem weg wilde rijden. Later werd dat beter.

We hebben het heel gezellig gehad, maar komen niet meer terug. Er zijn veel meer restaurants die betere gerechten maken , veel betere wijnen schenken en iha veel beter personeel (er zat ook een topper bij, sorry dat je moet lijden onder je slechte collegas!) hebben dan FG. En uiteraard voor een fractie van de prijs.

Beterschap FG!
Sam-1989 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Wij zien hier gaan eten omdat we 1 jaar getrouwd waren. De verwachtingen waren hoog. We kozen voor 8 gangenmenu. Het eten was heerlijk! Goed op smaak en de wijn was erg goed gekozen bij de gerechten. Tot zo ver overtrof het onze verwachtingen. Toch is het een eens maar nooit meer ervaring. De tafels staan erg dicht op elkaar waardoor je elkaar letterlijk verstaat. In het begin krijg je een heel boekwerk een wijnen, een hele doos peper om zelf te mixen. Het idee is leuk, maar teveel. Je wordt binnen 10 minuten zo overweldigd met allemaal dingen waar je uit moet kiezen. Ik had liever een keuze gehad uit 3 pepers dam uit 15. Pure gok bij het mixen voor de leek. Daarnaast zijn de porties veel te groot. Om half 12 savonds waten we bij gang 5. We zaten zo vol en waren ondertussen zo moe dat we er echt geen zin meer in hadden. We hebben het menu dan ook vroegtijdig afgekapt. Helaas duurde de rekening weer ruim 20 minuten. Al met al een nare nasmaak aan deze avond overgehouden
max F.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Buitengewoon hoge kwaliteit, mooi smaakcombinaties, prachtige wijnen. Gewoon gaan en ondergaan.
Niet te vaak komen, dan wordt je verpest.
Goodiebag een sympathiek gebaar als afsluiter.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
"Welk mes wilt u gebruiken?" "Welke pepermix" "Welk zout"
Er is een hoop te kiezen bij FG. Wij waren hier voor de lunch.
Het is even zoeken waar FG Restaurant te vinden is, maar het is prima te lopen vanaf CS.

Wat valt op:
Grote stoelen, veel houten accenten; ja, ik vond het een mooie zaak.
Met een computersysteem is te zien hoe de bonnen digitaal in de keuken komen te hangen waar de keuken door de bonnen heen kan scannen. Er was een vriend van Francois in de zaak en veel aandacht van de chef ging naar deze vriend. Het leidde mij iets af, want als de chef op de vloer komt, dan kijk je toch even op. Voor mij had dit was subtieler gemogen, of de aandacht breder verdeeld over de gasten.

Man wat zeur ik toch, was het lekker?
Ja, het was echt heel goed. Sorbet van piccalilly, perfecte kabeljauw, eenden/kippenlever met een kokosschuim, stuk voor stuk erg goed.
Wij hadden de lunch deal, voor 75,- inclusief amuses, 3 wijnen, koffie en friandises.

Eten, wijnen, bediening en entourage waren top.
Mijn enige tip zou zijn richting Francois. Mensen weten waar ze gaan eten en wie jij bent. Als je je aandacht verdeelt over de gasten in de zaak, dan voelt dat warmer. Maar heel eerlijk; dit was een top ervaring.
PUURScholte .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Afgelopen vrijdag gegeten. Helaas een grote teleurstelling geworden.

Na een uur gevraagd wanneer we gang 1 konden verwachten. Personeel was er vanuit gegaan dat we die al hebben gehad. De bijpassende wijnglazen kwamen snel weer op tafel en gerecht 1 werd uitgeserveerd.

Bij gang 3 werd de wijn vergeten en toen de borden al van tafel waren en ik er naar vroeg kwam ook deze snel op tafel met de opmerking: U zal de smaak van vis nog wel in uw mond hebben dan zal de wijn ook nog wel smaken.

De opvolgende gerechten werden elk met excuses voor de vertraging opgediend.

Zaterdagochtend direct een bericht gestuurd maar hier zouden ze nog op terugkomen...

Al met al een slechte ervaring en zeker niet passend voor een restaurant met 2 sterren.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Onlangs met een vriend gegeten bij FG en genoten van een 5-gangen all-in menu.
Wat een feest! En wat een bijzondere gerechten en combinaties! Vooral de bereidingen van knolselderij waren heerlijk en origineel. Vijf gangen, en alle vijf fantastisch!
Aan alles kun je merken dat je in een tweesterrentent bent beland. Veel personeel, die snel en adequaat reageert. In tegenstelling tot de nonchalante chef-kok, die vriendelijk en über-relaxed door het restaurant slentert maar verder geen contact met de gasten maakt.

En ja, die stoelen. Door het enorme formaat niet wat men is gewend in restaurants, maar wij vonden ze zeer comfortabel.

Wat ons betreft is alleen de poeha met de messen, peper en zout 'over the top' en overbodig. Op een vers gezouten broodje met gezouten roomboter proef ik echt niet het verschil meer tussen 12 soorten zout. Mooie messen, dat wel, maar we gebruikten het alleen voor het hoofdgerecht. Voor ons geen echte meerwaarde.

Maar goed, dat is niet eens een minpuntje te noemen. Wij komen zeker terug!