FG Restaurant

Katshoek 37 B 3032 AE Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant FG Restaurant

Fanatiek Genieten aan de Maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van puur eten met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaaklaboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

Meer informatie over restaurant FG Restaurant

Service8,6/10
Decor8,6/10
Marlon B. Expertproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een sublieme smaakbeleving!
Tien dagen na de opening op hun nieuwe locatie hebben wij er gedineerd. Na een hartelijk ontvangst werden we begeleid naar onze zitplek. Eyecatchers (onderweg): de chef-kok, de ultraluxe bar met daarachter de keuken goed zichtbaar, de wandverlichting achterin en de lattenverlichting aan het plafond, het plafond, de luxe draaistoelen en pinewood tafels (zonder linnen). In eerste instantie zaten we niet echt lekker aan onze tafel, het was alsof de stoel te laag was of de tafel te hoog . Dit hebben we opgelost door op het kussentje te gaan zitten (en niet als ruggensteun te gebruiken), maar dit was niet ideaal. Mijn vrouw kreeg een plekje voor haar handtasje in de vorm van een laag bankje; attent!
We kozen het Menu Classic Exceptional:
- de amuse met dat piccalilly-ijsje: erg lekker en zeer apart;
- de speciale eendenlever onder een bisquit met jam ernaast: verrassend heerlijk;
- die kreeft en kaviaar: een verrukkelijk rijke smaakcombinatie;
- nitro: de stikstof bloody mary met tomaat, basilicum en een "lab-drank" die alle ingrediënten bevat van een klassieke bloody Mary maar dan kleurloos en geenszins geurloos. Alle ingrediënten kon je goed ruiken in het vloeistof uit hun laboratorium;
- en dan die exceptionele Wagyu A5 uit Japan, bij uitstek een van de lekkerste gerechten die ik ooit gegeten heb. Echt wauw!;
- daarbij waren alle wijnen zeer goed afgestemd op de gerechten.

Ja, hier komen we zeker terug. Ter afsluiting nog enkele min- en pluspuntjes:
- het uitzoeken van je eigen mes, zout en peper voelt toch een beetje aan als een trucje, vooral omdat de uitleg erbij tekort schoot;
- de chef was 1 stoel van ons verwijderd, maar kwam ons helaas geen gedag zeggen, terwijl hij dat wel bij alle andere gasten deed, dit was jammer. We hadden graag een praatje gemaakt. Maar dit werd door de aandacht van het personeel ruimschoots goedgemaakt;
- het uitzicht is minder; de Katshoek is helaas een ontzettend lelijk gebouw;
- het toilet met zwart/grijs natuurstenen waterval, draaikolk wasbak: een mooi gezicht in deze ruimte!;
- de gekozen opstelling met stoelen en tafels biedt erg veel privacy: wij zijn geen moment gestoord door andere gasten.

We komen zeker een keer terug. Het gaat uiteindelijk om het eten en de smaakbeleving. Subliem!
Ilja . Meesterproever (25 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wauw!! Wat een ontzettende verwennerij een avond aan te schuiven in FG Restaurant op de nieuwe locatie. Het decor is fantastisch, veel licht, grote open keuken, ongelooflijk comfortabele stoelen en een prachtige private dining ruimte, waar wij een volgende keer zeker willen plaatsnemen. De service was gedurende de hele avond geweldig, formeel werden alle handelingen perfect uitgevoerd terwijl dit niet zo formeel over kwam. Geen stijve maniertjes maar een gezellige stijl van bedienen waardoor wij ons volledig thuis voelden. De laatste tijd zien wij steeds vaker in restaurants, zowel van het hoogste niveau als wat lager dat er geen peper en zout op tafel komt, wat ons betreft geen goede ontwikkeling. Voor de gerechten heb ik het nog niet hoeven gebruiken, maar bij een broodje vind ik dat wel het lekkerst. Bij FG Restaurant hebben ze dat begrepen. Er kwamen maar liefst twaalf verschillende soorten peper en evenveel soorten zout op tafel in kisten. De peper kon naar smaak gemengd en gevijzeld worden. Niet alleen ontzettend lekker, maar ook leuk om zelf met smaken bezig te zijn aan het begin van het diner. We kregen tijdens het diner niet alleen begeleidende wijnen bij de gerechten, deze werden afgewisseld met cocktails, die voor de BOB ook in Virgin versies geserveerd werden, echt fantastisch! We hebben de chef onze avond laten bepalen en hebben daar geen seconde spijt van gehad. We begonnen met een drietal amuses, een ijsje van piccalilly, een cannelé bordelaise met eendenlever en tomkha met een witvis. Daaropvolgend kwam het eerste gerecht; Gillardeau oesters met kaviaar, een genot om mee te starten. Het tweede gerecht werd geserveerd in een glazen kom die in een bak stond waar, met behulp van ik denk droogijs of vloeibare stikstof, rook uitkwam. Erg leuk effect. Het gerechtje bestond uit een soort sushibouillon met kreeft en kabeljauw en een krokantje van inktvisinkt. Smaken waren onovertroffen en gaven ons nog meer zin in de rest van de gerechten. Een glazen bol, met daarin een kleinere glazen bolletje waar het volgende gerechtje in geserveerd werd, prachtig om te zien, een soort zwevend gerechtje. Jelly van kwartel, met parfait van foie gras, crème van langoustine en waterkers. Een spectaculair gedeelte van de avond volgde, er werd een nitro-cocktail tableside geprepareerd. Bloody Mary cocktail met tomaat, basilicum en drank, drank die alle ingrediënten bevat van een klassieke bloody Mary maar die kleurloos gemaakt is in het lab van de chef, daarboven op werd een crouton geserveerd met zes verschillende soorten tomaat en feta. Daarna kwam er een grappig uitziend bord, gevuld met piepkuiken. Een vleugeltje, borstje en de huid krokant gebakken. Daarbij een romige saus en groene asperges. De kippenvleugel werd met onze handen genuttigd en smaakte werkelijk verrukkelijk. En dan la piece de resistence, het hoofdgerecht, al klinkt dat niet groots genoeg voor wat ons werd voorgeschoteld. Een viertal bordjes alle gevuld met het meest verrukkelijke voedsel. Om te beginnen; een groot runderbot boven een houtskoolvuurtje met op het bot twee keer black Aberdeen angus beef, inclusief krokant gebakken uitje. Daarnaast sukade, langzaam gegaard zodat het smelt in je mond en alle smaken je mee in vervoering nemen. Steak tartaar als een schuitje geserveerd op een langwerpige krokante broodstengel. Verschillende bereidingen van ui zoals zuurkool van ui, en pastinaak met paddestoeltjes. Indrukwekkend en uitmuntend van smaak. De twee desserts waren eveneens ontzettend smakelijk en perfecte afsluiters van een culinair verwenavondje. Een bolletje ijs met daaronder glas van suiker op smaak gebracht met kokos, een tuille, dunne plak chocolade en ananas crème. En tot slot de klassieker van de chef, gekarameliseerde macadamianootjes met eendenlever, vanille ijs, overgoten met speciale olijfolie. Het is niet voor niets een klassieker, een gerecht waar je van kan blijven eten, zelfs na 9 gangen te hebben genuttigd. Macarons met karamel, chocoladetruffels en FG bosbessen Candy als friandises en wij waren gelukkige, hele gelukkige mensen. Het contact met de chef is een groot voordeel van de open keuken, altijd leuk namelijk! Uiteindelijk een foto met niet alleen de chef gemaakt, maar met al het nog aanwezige personeel van de twee restaurants, wat een geweldige afsluiting van een perfecte avond. Team van FG restaurant en FG Food Labs, bedankt!!
Gerben V. Meesterproever (13 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Afgelopen vrijdagavond heb ik samen met mijn vrouw en een ander stel gegeten op de nieuwe locatie van FG. Direct naast FG Foodlabs en dat zal de eigenaar veel pendeltijd schelen iedere dag.

Het begint direct goed met Valet parking en de nieuwe zaak ziet er weer prachtig uit. De locatie is niet het mooiste plekje van Rotterdam, maar zodra je binnenloopt vergeet je dat direct. Een hele mooi bar, een prettige open keuken en de inrichting is mooi qua kleur, wijnkasten en inrichting. De stoelen zijn even wennen (laag), maar bij een 7 of 9 gangenmenu ben je blij dat je echt lekker zit.

We hebben ons weer later verrassen en de keuken brigade toonde ons wederom waarom dit restaurant (minimaal) 2 sterren heeft. Fantastische gerechten, waarbij we vooral te spreken waren over het gerecht met de oesters/kaviaar, maar ook de versie van de Tom Kha Kai was echt heerlijk. Net als de Angus bij het hoofdgerecht. Mijn compagnon was er 2 dagen eerder en vond de Wagyu zelfs een van de lekkerste gerechten die hij ooit gegeten had. Bij ons menu zat hij er helaas niet bij.

De eigenaar, François, was om 0:00 jarig en daarna kreeg ook het gehele restaurant nog een glas champagne.

Wij hebben echt weer een top avond gehad en om 1:00 was het bijna nog te vroeg om naar huis te gaan..
Kenkkie . Fijnproever (3 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was een super avond van het begin tot het einde werden we in de watten gelegd...
Ieder gerecht was weer een verassing voor het ook en smaak.... Super goeie wijn combi erbij en zeer goede bediening maakte voor ons de avond compleet
M J. Meesterproever (13 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Overheerlijke lunch. Verrassend qua smaken maar ook qua teksturen. Smaak combinaties die van de eerste hap tot na de hap blijven intrigeren. De amuzes vielen op, even als het overheerlijke superzachte vlees. Als BOB verval ik vaak in de bekende zoete dranken, maar de non-alcohol cocktail die ze voor me maakten was pittig en verfrissend. Een feestje van binnenkomst (recht door de keukenbrigade) via de lunch tot het uitzwaaien door de master himself. Wij komen terug.
Maria W. Meesterproever (125 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Na verschillende bezoeken, is dit mijn laatste recensie over FG op deze locatie. Met de naderende verhuizing, zijn wij nog één keer gaan eten op de locatie Lloydpier. Het afscheidsdiner van de beste 7 gerechten van de afgelopen 7 jaar. Alle knallers kwamen voorbij, we hebben genoten van alle culinaire hoogtepunten met begeleidend wijnarrangement natuurlijk. Fantastich, genoten van het schouwspel, de bediening, alle kneepjes om het de gasten naar hun zin te maken, het was weer geweldig. Of ik op de nieuwe locatie weer kom? Ik weet het niet, misschien hou ik dit restaurant in mijn geheugen alszijnde dat bijzondere restaurant op de Lloydpier en sluit ik het hoofdstuk FG.
Sharpe1975 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vrijdag 24 juni was het dan zover.
Na lang verheugen eindelijk aan tafel bij FG voor het befaamde Best Seven menu.
We zijn niet teleurgesteld! Een ware culinaire beleving in een ongedwongen sfeer, verrassende gerechten en bijzondere smaakcombinaties. Top!!
Toch hebben we wel een paar tips, die met name de bediening en de doorloop betreffen.

Het bedienend personeel was bijzonder vriendelijk!
Echter met een matige kennis van wijn ('De jus in dit gerecht breekt het alcoholpercentage in deze wijn af' vonden we wel zeer vermakelijk), die eerst het etiket moest doorlezen alvorens hij ons iets meer vertelde over druif en herkomst.

Ook zijn er écht een paar slordige fouten gemaakt.
Tot 2 keer toe werd op het laatste moment een bord weer weggegrist bij één van onze tafelgenoten omdat dit écht niet kon bij de allergie.
Net op tijd? Of eigenlijk te laat, dit mag natuurlijk niet gebeuren.

Wat betreft het uitschenken van de wijnen zien we ook nog wel verbeterpunten. Dit was gewoon slordig te noemen, zo verschillend werden de glazen gevuld.
Een van onze tafelgenoten had een half wijnarrangement. Toch was soms het verschil met andere glazen niet te zien. De andere glazen dus ook bijzonder zuinig gevuld. Of juist voller dan andere disgenoten. Laten we het wisselvallig noemen.
Eenmaal werd de nieuwe wijn ingeschonken in de vorige 'vieze' glazen. Toen we de beste man hierop attendeerde, verving hij in eerste instantie alleen dat ene glas, zich niet realiserend dat hij de hele tafel nog van nieuw glasservies moest voorzien.
Op zichzelf natuurlijk helemaal geen ramp, maar je verwacht dit soort foutjes niet bij een **Restaurant.

Erg vervelend was het feit dat wij op een bepaald moment met z'n zessen ruim drie kwartier met een glaasje water hebben gezeten.
Overduidelijk was er ergens vertraging opgelopen, maar daar werd verder niet over gecommuniceerd. De wijnglazen werden ook niet verder bijgevuld en er was geen contact te krijgen met de bediening. Het lange wachten had zeker effect op de levendigheid aan onze tafel.

Heel kort samengevat: de gerechten waren onbeschrijfelijk goed, geweldig en écht een belevenis.
Neem echter ruim de tijd!
Een tip voor FG; overweeg een goede, gediplomeerde sommelier aan te stellen.
De bediening was alleraardigst en van goede wil, maar schoot op onderdelen écht te kort.
Robert B. Meesterproever (28 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het 4-gangen lunchmenu begon uitstekend. Heerlijke amuses en bijzondere voorgerechten, echt 2 sterren waardig. Het hoofdgerecht was al wat minder speciaal. FG kan echter vooral winnen door de afsluiting te verbeteren. Het dessert bestond uit behoorlijk wat gezouten caramel. Niet een echt bijzonder produkt en bovendien nogal vervelend om te eten vanwege de taaiheid. Bij de uitstekende koffie en (hippe) thee na worden matige (en zuinige) friandises geserveerd. Bij de gerechten zeer passende en fantastische wijnen gedronken. De champagne vooraf had helaas een iets te hoge temperatuur. Het decor van dit restaurant vond ik niet 2 sterren waardig. Door bijv. het gebrek aan tafelkleden op de zwarte tafels is er minder warmte en gezelligheid te voelen. De uitleg van de gerechten en de wijnen komt wat ongeïnteresseerd over. Door het vele binnensmonds praten is de helft ook nog eens niet te verstaan. Nooit is ons gevraagd of we het eigenlijk wel lekker vonden. Geen interesse? Een uitgeleide bij vertrek, zoals we in dit soort restaurants altijd gewend zijn, ontbrak. We hebben dus best goed gegeten, maar de totale beleving zorgde ervoor dat het geen bijzondere herinnering heeft opgeleverd. Voorlopig dus niet voor herhaling vatbaar.
Yatreb . Meesterproever (20 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
zo ontzettend welkom! vriendelijke, hulpzame bediening, verrassende combinaties qua smaak en heerlijke wijnen. een avondje hier is echt een belevenis! Helaas maakt de prijs het niet mogelijk om hier wekelijks te komen
Danny U. Meesterproever (17 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gekozen voor 7 gangen menu met de 7 beste gerechten van de jaren. Met uitzondering van gang 1 vonden wij voor de rest elke gerecht erg lekker en mooi gepresenteerd. De presentatie van de Bloody Mary was erg leuk, maar wel wat vreemd als een gang voor zo'n prijs. Derhalve een 9 voor het eten. Service is zeer goed, ongedwongen sfeer ondanks aantal sterren.
L.ketting33 . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het is alweer eventjes geleden, maar hé, het was me nogal wat, voor de eerste keer eten in een "sterren-restaurant".
We genieten nog steeds na, alle heerlijke gerechten, de geweldige glazen wijn die we hebben gedronken.

En nu deze review, wat moeten we zeggen. Over de ontvangst vanuit de taxi door de stromende regen opgewacht door gastheren met paraplu om toch maar zo droog mogelijk binnen te komen.

Overweldigend, hoe kun je het anders noemen. Personeel met verstand van alles, vooral van het in de watten leggen van je gasten.

Een dikke tien, op alle onderdelen. Het enige minpunt wat ik kan verzinnen was de teleurstelling bij een leeg bord en een leeg glas wijn.....

Leo & Monique Ketting

Jmpb . Meesterproever (54 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Twee weken geleden bij FG gedineerd. Het bezoek voldeed aan alle verwachtingen. Zowel de service als het eten zijn van uitstekend niveau zoals je dat verwacht van een restaurant met twee sterren! Binnenkort breng ik nogmaals een bezoek aan FG, deze keer voor een nog uitgebreider diner.
Marieke V. Meesterproever (67 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten is goed, zoals je van een 2 sterrenrestaurant mag verwachten. Het restaurant zelf vond ik druk (zowel qua bezoekersaantallen als qua geluid) en de tafel boodt geen intieme sfeer. Goede bediening. Andere 2 sterrenrestaurants hebben mijn voorkeur. Prijs wel goed.
Teddy V. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vanuit de restaurantweek zijn mijn dochter en ik voor de verrassingslunch gegaan. De sfeer was goed en het personeel bijzonder vriendelijk - we voelden ons gelijk welkom. Het eten was perfect; heerlijke lunch!
Het enige dat deze lunch overschaduwde was onze tafeldame. We hadden een fles water besteld en ieder een licht witte wijn. Toen de fles water op was werd niet gevraagd of we een nieuwe fles wilden. Nadat mijn wijnglas leeg was wilde ik graag nog een glas wijn. Ik kreeg geen contact met onze tafeldame; zij liep constant heen en weer om een fles of glas hier en daar weg te halen maar maakte geen oogcontact. Een aantal keer heb ik maar mijn hand opgestoken zodra ik dacht dat ze keek en een aantal keer probeerde ik haar aan te spreken. Beiden zonder reactie. Heel naar. Uiteindelijk was het zo ver en gaf ik aan dat ik graag nog een glas wijn wilde. Zonder te vragen of ik iets anders wilde - passend bij het gerecht - schonk zij na verloop van tijd mijn glas in met dezelfde wijn. Deze gang van zaken gaf ons het gevoel van niet-betalende gasten te zijn. Heel jammer want de rest was zo perfect!
Patricia V. Expertproever (7 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Prettige ambiance met uitstekende en spannende gerechten. Echt een aanrader maar neem er wel je tijd voor. Dan komt de wijn-spijs combinatie het mooist tot zn recht.
Annemiek V. Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een geweldige avond gehad met een groep vrienden bij FG restaurant. Het eten in combinatie met de wijnen is geweldig. Mijn favorieten waren de heilbot, de Bloody Mary, het piepkuiken, de sukade en het hert. De bediening is super, men doet er alles aan je een perfecte avond te bezorgen. Vooral de ongedwongen sfeer is heel bijzonder, je kunt hier gewoon lekker jezelf zijn en wordt heerlijk in de watten gelegd. Echt een heel bijzondere ervaring, voor herhaling vatbaar!
Monique V. Fijnproever (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Fan-tas-tisch eten, origineel, verassend, prachtig om te zien en bovenal een waar genot om te eten. De bediening vind ik ook geweldig, niet te formeel, vriendelijk en behulpzaam. Echte aanrader dit restaurant.
Jaap N. Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aangezien je in het weekend ruim van te voren moet reserveren voor een diner bij FG, hadden we voor een lunch gekozen. Een lunch bij FG is zeker te vergelijken met een diner bij een gemiddeld restaurant. Het is een middag-vullend programma van 13:00 tot 17:00 uur waarin je verwend wordt met diverse gangen en allerlei extra amuses.

Wij besloten voor de 3-gangen verrassingslunch te gaan.
Om het ook een verrassingslunch te houden zal ik niet verklappen wat de gerechten waren.
Ik zal wel vertellen dat het allemaal van zeer goede kwaliteit was en natuurlijk zou het FG niet zijn als het allemaal bijzonder was opgemaakt of een originele twist eraan gegeven. Naast de 3 gangen waren er nog 3 amuses, een tussengerecht en wij hebben nog een koffie met friandises erbij genomen. Voor de wijn hadden we een bijpassend wijnarrangement gekozen.

Kwalitatief was het allemaal top. Maar ja, dat verwacht je ook bij FG en de prijs is er ook naar natuurlijk. Als ik dat vergelijk met andere restaurants van dezelfde klasse of iets lager (lees één of geen sterren) stak FG er wat mij betreft toch niet bovenuit, integendeel.
Ik heb regelmatig in restaurants zonder sterren gegeten die beter waren, en zelfs verrassender waren. Waar FG het vooral liet liggen wat mij betreft, is de bediening en de service. Die was zeker niet slecht, maar ook niet meer dan dat. Er zijn toch wel wat foutjes gemaakt, zoals:
- vergeten om vooraf uit te leggen wat de mogelijkheden zijn
- vergeten om te vragen of we iets willen drinken vooraf. Toen we hier zelf om vroegen werd de wijn die bij de eerste gang van het wijnarrangement hoorde direct geserveerd, waardoor we bij deze gang vervolgens geen wijn meer hadden.
- De toelichting bij iedere gang en bij de wijn was erg summier. Dit werd meestal in een paar woorden kort omschreven. Dat is voor deze toch bijzondere gerechten een gemiste kans.

De bediening was overigens opvallend jong en miste ook wel een beetje het "aanvoelen van de gewenste service". Je zou haast gaan denken dat er bezuinigd wordt op de personeelskosten door jonge krachten in te huren.

Allemaal niet schrikbarend, maar nogmaals je mag iets verwachten bij een restaurant van deze klasse. Het is een momentopname, maar dat was wel 'ons moment' en zo voelde het niet.
Marianne W. Meesterproever (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Ik geef niet snel een 10 ergens voor - iets is zelden écht perfect, maar bij FG Restaurant komen ze er wel verdomd dichtbij!
De service was top; formeel, maar nooit stijf. De bediening was soepel op elkaar ingespeeld. Het was onze 1e keer in een 2* restaurant en we hebben ons van begin tot einde gast gevoeld.
Dan het eten. De eerste amuse was een hartig mini ijshoorntje met pickalilly ijs, waarbij je hele mond (letterlijk!) geprikkeld werd - wauw! Vanaf hier kwam de ene smaakexplosie na de andere langs, waarbij mijn persoonlijke favoriet toch wel de 3e gang was - op dat punt was ik bijna bereid met mijn eten te trouwen. De combinatie tussen de zachte laagjes in de coupe en het krokante toastje met de mousseline van eendenlever... Mmmmmm!!!!
Gedurende de hele avond hadden we toch eigenlijk maar 2 minpunten; één wijn-spijs combi sloeg de plank naar onze mening mis - de heerlijke chardonnay bij de 2e gang viel compleet weg tegen de bouillon van kombu en de koffie (te zuur) met garnituur (te veel) vonden we ook niet heel denderend.
Maar goed daar stond zoveel heerlijks tegenover (de champagne van het aperitief & het zeer complete kaasplankje - om er nog maar even 2 te noemen) dat we ons van begin tot einde verwend voelden.
Trek er wel ruim de tijd voor uit, want wij stonden pas tegen twaalven weer buiten en dan hadden we het 'simpele' 5-gangen tasting menu.
Bernadettevdhoogen . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het eten was echt top. Bijzondere smaakcombinaties, bijzondere opmaak: echt genieten! Helaas vonden wij de service niet bij de prijsklasse horen. Wij hadden een 9 gangen menu, wat al zou betekenen dat het een lange avond zou worden. Er zat erg veel tijd (meer dan een uur) tussen gerecht 1 en 2, en al met al het liep allemaal niet vlot door. En dan zit je dus om 12 uur nog aan gerecht 5 (het zogenaamde hoofdgerecht), terwijl we toch om kwart over 7 al binnen waren. Tijdens de laatste gerechten was de keuken al duidelijk aan het opruimen en werd het bier al rondgedeeld in de keuken. Het voelde ongemakkelijk om nog rustig te eten terwijl er in de keuken al duidelijk werd afgesloten. Uiteindelijk hadden wij om half 2 het laatste gerecht, en wij vragen ons af of dat toch allemaal niet wat vroeger kan (uiteraard duurt een 9 gangen diner lang, maar toch..) De hele avond liepen obers af en aan het restaurant in zonder te weten naar welke tafel ze moesten, wat een erg onrustige indruk maakte. Bij weggaan zat te chef met zijn koks naar een computer te kijken (leek wel zijn centen te tellen) en er kon nog net een "goedenavond' af. Bij Parkheuvel komt Eric van Loon dan toch net even wat persoonlijker afscheid nemen met een handdruk, en dat past dan toch net wat beter wanneer je net 750 euro met zijn vieren hebt besteed.