FG Restaurant

Katshoek 37 B 3032 AE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant FG Restaurant

Fanatiek genieten aan de Maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van puur eten met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaaklaboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

Menuprijzen

Zondag gesloten

9,2
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Met een gezelschap van 5 personen genoten van een 5 gangen menu. Fenomenaal genoten van het eten, de bediening en de sfeer. Verassende combinaties en sensationele smaakexplosies. Culinair genot!
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Als onderdeel van de Pincoffs arrangement hebben we hier op zaterdagavond mogen eten en wat een ervaring was het. Van half 8 tot 1 uur 's nachts zijn we in de watten gelegd door Francois en zijn team.
Een fijn menu met verrukkelijke gerechten, waarvan het kreeft en oester gerecht ons sterretjes lieten zien. Na een wat mindere ervaring bij een 2 sterren collega in Maastricht was dit even andere koek en een ervaring zoals we deze hier hoopten te krijgen. Gerechten met mooie composities, smaakcombinaties, het was allemaal heerlijk.
De wijnen pasten perfect bij de gangen en gewoon erg lekker. Jammer dat we een beetje teut werden na de 9 glazen haha.
Een hele mooie inrichting, zeer goede bediening met veel aandacht voor ons en plezier in het vak. We keken onze ogen uit.
Francois kwam nog even langs voor een praatje, zodat we dit ook zelf konden zeggen. Chapeau!
Liza D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Naast dat het eten en de inrichting echt super was, was de bediening echt top. Met name de gastvrouw Carmen heeft ons een fantastische beleving gegeven. Wij komen zeker nog een x terug
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat kun je er van zeggen? Wij hadden nog nooit bij een twee sterren restaurant gegeten en vroegen ons af hoe groot het verschil kon zijn met een enkele ster. In dit geval enorm groot. We hebben een 6 gangen casting menu genomen en iedere gang was geweldig. Zelfs de amuses en waren van hoger niveau dan we tot nu toe gewend waren in vergelijking met gangen bij sterren restaurants. De chef die als je weggaat even aan je vraagt hoe je het gevonden hebt, super. En klein presentje bij het verlaten van het restaurant. FG maakt het op alle vlakken waar.
Sebastiaan L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor het eerst gegeten op de nieuwe locatie. Gekozen voor 9 gangen diner met bijpassend wijnarrangement (hele glazen) en fijne champagne om mee te beginnen. Van half 8 tot ongeveer half één getafeld. Hele avond ervaren als een warm bad. De verschillende gangen werden met aandacht en in een aangenaam tempo uitgeserveerd. Wijnen combineerden mooi. Gerechten zijn niet alleen een lust voor t oog maar ook qua smaak een feestje. Fijne diepe stoelen en mooi licht. Na afloop een goodie bag mee naar huis. Heerlijke avond gehad.
Koosss .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Zojuist gegeten bij FG in Rotterdam. Eten was uitstekend, maar de organisatie van de bediening beneden alle peil.

Eten in een twee sterren restaurant is een beleving . Het is een samenspel van een uitmuntende keuken , een gastvrije ontvangst, deskundige bediening en een mooie omgeving.

De bediening was onkundig, niet gastvrij en zorgde ervoor dat de twee sterren werden gedevalueerd naar nul sterren.

Er werd onvoldoende informatie gegeven over bepaalde zaken . Aan de tafel kwam eerst doos 1, hierin zaten een groot aantal peperkorrels waarvan we er drie konden nemen ( meer was mogelijk maar werd afgeraden ), daarna kwam doos 2 met een groot aantal zoutsoorten waaruit weer een keuze gemaakt kon worden.
De peper en het zout mochten niet vermengd worden. Punt.

Wat daarna de bedoeling was werd niet verteld. Achteraf bleek dat deze zaken vermengd konden worden en zo op brood gedipt mochten worden.
Rara.

Er mocht ook uit een mes gekozen worden. Hiervoor kon je kiezen uit een groot arsenaal aan messen.
Het nut ontging mij volledig.

Het opdienen van de verschillende gangen was per tafel zeer verschillend. de tafel naast ons had de dubbele frekwentie van onze tafel ( terwijl ze hetzelfde aantal gangen hadden )

Na de een na laatste gang duurde het meer dan 45 minuten voordat we de laatste gang zouden krijgen.
Hierop hebben we niet gewacht.

We hebben de rekening gevraagd en aangegeven dat het zeer slordig was dat het zo lang duurde.
De reactie was lauw en gaf ook geen rede voor het oponthoud.

Jammer maar we komen niet meer terug .
Ook zal ik mijn ervaring zeker delen met mijn kennissenkring, mochten ze voornemens zijn om daar een bezoek te brengen.
Laetitia S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Vanaf 19.30 uur was het een feestje en hebben we 6 uur heerlijk gegeten met perfect bijpassende wijnen. Heel veel zorg voor de gangen en alles creatief gepresenteerd met een enthousiaste verhaal erbij. Kortom een bijzondere avond die we niet snel vergeten. Bedankt!
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De kwaliteit van de keuken is zeer goed. Mooie, creatieve combinaties van smaken, structuren en kleur. Goede wijn spijs combinaties. De gerechtjes zagen er prachtig uit en smaakten heel erg goed. We waren vooral onder de indruk van de kreeft met coquilles, de rolletjes gerijpt rundvlees met oesters en de eigen 'huis' kaviaar. We hebben met z'n vieren heerlijk gegeten en mochten voor een 9 gangen diner incl. wijn voor drie personen ruim 900 euro betalen. Dan mag je ook wat verwachten. Wat heel erg tegenviel was de organisatie in de het restaurant. We moeten nadat we waren aangeschoven aan een andere tafel gaan zitten. Omdat er gasten waren die dicht bij de wijn wilden zitten en specifiek 'onze' plek daarvoor in gedachten hadden. Toe deze gasten met z'n tweeën bleken te zijn en geen belang bleken te hechten aan de plek konden wij weer terug naar onze eerste tafel. De avond bleef rommelig (verkeerde wijn bij gerecht, etc.)
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Twee weken geleden voor de derde keer gegeten in één van de restaurants van Francois Geurds. Na eerdere zeer positieve ervaringen in FG Foodlab en voorheen Ivy, ditmaal op bezoek bij FG restaurant. Gevestigd op een toplocatie in de hofboogjes. Binnenkomst was wat rommelig qua ontvangst. Het restaurant is schitterend van vormgeving, van de stoelen moet je houden. Ik vond ze geweldig en comfortabel, mijn tafelgenoot (wat kleiner van stuk) niet.

Gestart met champagne want we hadden wat te vieren. De amuses volgden elkaar snel op en waren prima. O.a. het klassieke ijshoorntje met knetter-picallily vulling, blijft leuk.

We kozen voor het 9- gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Qua eten zaten er echt pareltjes tussen, zo was bijv. de hertenbiefstuk geweldig en de runderstoof subliem! De wijnen pasten er ook prima bij.

Is dit alles voldoende voor een echte 2-sterren ervaring? Nou, niet bepaald. We hebben die avond namelijk ervaren dat een slechte service alle goede onderdelen eigenlijk behoorlijk teniet doet. De obers waren ongeinteresseerd, na elke gang kregen we nb. van hen te horen hoe subliem de smaakcombinaties wel niet waren, onze reactie op dit " statement" werd niet afgewacht. Men was gehaast en zonder aandacht. Te vaak gebeurde het dat onze wijn al op was voordat de volgende gang kwam. Het lukte ons niet de aandacht van de bediening te trekken. Op een gegeven moment maar met onze vinger in de lucht gaan zitten. Bij de voorlaatste gang werd de wijn zelfs helemaal vergeten. " Geen probleem hoor", meldde de sommelier. Nou, wat ons betreft wel, vooral als de wijn dan vervolgens ook nog op de rekening staat. Op de avond zelf al gemeld dat we niet tevreden waren, hier werd niets mee gedaan. Ook nog een persoonlijke mail gestuurd, hier kwam een standaard reactie op dat men het zou bespreken. Twee sterren onwaardig wat ons betreft. En dat is jammer want het eten is dat wel.
Gjalt K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Eens in de zoveel tijd kies ik er voor om echt verwend te worden door de top van culinair Nederland. Ik ben niet rijk maar ik heb op zo'n moment graag een aardige uitgave over voor echt lekkere en verrassende hoogstandjes die ik met veel plezier en genot opeet. Dit keer kwam ik uit bij FG. In de Lekker op 6 en bekroond met 2 sterren door Michelin. Daarnaast mag je daar volgens FG zelf met je gympen aan naar binnen. Moet goed komen dus.

Maar je begrijpt, ergens klopte er iets niet. Ja natuurlijk was het culinaire verwennerij. De heerlijke amuses en een paar topgerechten waren echt wel om over naar huis te schrijven. De peper en zout gimmick is ook wel erg leuk en heeft mij zelfs op ideeën voor thuis gebracht. Geen enkele misser in bereiding en alles vol van de juiste smaken. Maar.... hoe kan het dat er ondanks dat wij bij de reservering en bij binnenkomst hebben aangegeven dat bij de helft van ons gezelschap varkensvlees en orgaanvlees niet gewenst is toch in 3 gerechten eendenlever (waarbij 1 keer als hoofdbestanddeel) en in 1 gerecht zwezerik (als hoofdbestanddeel) geserveerd werd. Dat verzin je niet. Ergens in de communicatie is iets niet goed gegaan. Van een restaurant van deze klasse moet de keuken flexibel genoeg zijn om dit op te vangen. Nogmaals, aan de bereiding en de smaak mankeerde niks.

De bediening was formeler dan het "je bent welkom op gympen"-statement doet vermoeden. Hierdoor spatte de passie voor het vak er niet bepaald van af, met als positieve uitzondering de licht onverstaanbare maar goed geluimde kaas-ambassadeur.

Na zelf onze jassen maar uit een kast te hebben gehaald zijn we vertrokken. Lekker gegeten? Jazeker. Mooie, gebalanceerde gerechten met bijpassende en goede wijnen (zelfs de dessertwijn). Lekker gezeten ook. Heerlijke fauteuils waar je echt een lange avond in kan maken. Maar niet de totaalbeleving die je verwacht van Lekker top 6 en 2 sterren. Een mooi verhaal voor ons voor later bij de open haard maar al met al toch een beetje een teleurstelling.
Peg S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Wij hebben hier met ons bedrijf het jaarlijkse kerstuitje genoten maar van genieten is het echter niet gekomen. Bediening is erg traag, stuntelig, arrogant en loopt continue achter de feiten aan. Voorbeelden hiervan zijn : Gerechten op tafel en de wijn pas veel later, hele ruime wachttijden tussen de gangen, gerechten zonder uitleg, wijn morsen etc. etc. Dan het interieur. Door de hoge oorfauteuils lijkt het of je in een airport lounge terecht bent gekomen. Het zitgemak is ver te zoeken waardoor eten en converseren erg lastig wordt. Ook het personeel heeft er duidelijk last van bij het uitserveren. Ze kunnen lastig bij de tafel. Dan het eten. Op zich hebben wij hier het minste op aan te merken. Ziet er kunstig en fraai uit en smaakte (op 1 gang na) erg goed. Maar al met al was het een beproeving met de slechte service, stoelen en lange wachttijden. Een 5 gangen menu duurde gisteren van 19 tot 1 uur. Dat is echt te lang en zeker als het niet als verwennen aanvoelt. Wij kiezen juist voor een Michelinster restaurant om er zeker van te zijn dat het een leuke avond wordt maar we hadden nu net zo goed en beter nog elders kunnen eten.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Afgelopen weekend gegeten bij FG wat een ervaring! Een heerlijk ontspannen en niet te stijve sfeer heerst er in dit prachtige 2 sterren restaurant. Goede verrassende smaakcombinaties. Mijn vrouw eet geen wild of orgaanvlees was totaal geen probleem en werd meteen opgepakt door de keuken. Fantastische wijnen en de beste cocktails. Wij hebben genoten en komen hier zeker terug.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het begint al met de belabberde keuze van de stoelen. Veel te diep waardoor het een inspanning is met je tafelpartner te communiceren. Vervolgens een Gin Tonic besteld als aperitief. Die kwam pas 20 min later na de 2e amuse met het eerste voorgerecht. Werd zonder uitleg wat voor gin of tonic erin zit op tafel gekwakt en bleek achteraf ook nog €19 per stuk te kosten. Vervolgens een fles wijn besteld. Ook deze liet op zich wachten en werd uitgeschonken met het nodige geklieder. Nul uitleg over de wijn gehad. Het 7-gangen tasting menu was best lekker, maar zeker geen 2 Michelin sterren waard. Ik heb bij eenvoudigere en goedkopere tenten lekkerder en kwalitatief beter gegeten. Maar het meest droevige was de wachttijd tussen de gangen. We hebben ruim 5 uur over dit diner gedaan met een recordtijd van 1:30 uur tussen voor en hoofdgerecht. 2 keer moeten vragen waar het eten bleef. Wachtend op het desert zaten we ruim een half uur zonder eten of drinken. De tafels naast ons hadden inmiddels opgegeven om te proberen een conversatie gaande te houden en zaten achterovergezakt voor zich uit te staren. Tijdens deze 5 uur allemaal verschillende obers gezien, die ook allemaal anders gekleed waren waardoor je geen idee had of je met een ober, een kok, een sommelier of een gast die toevallig voorbij liep te maken had. Uitleg bij de gerechten was elke keer 100% onverstaanbaar. Ik wilde uit beleefdheid nog €10 fooi geven maar na 10 minuten gestuntel met het pinapparaat en de ontdekking van de absurde prijs van de gin-tonics heb ik deze geskipped. 1 illusie en 400 €'s armer !
Jip R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het is simpel; waanzinnig eten van super kwaliteit, prima bediening.
Enige nadeel is als je bord leeg is.
By far 1 vd beste restaurants waar ik ooit heb gegeten, nationaal en internationaal.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op 26 november 2016 hebben wij geluncht bi FG Restaurant op de nieuwe locatie in Rotterdam. Enkele jaren geleden hadden wij al bij FG gegeten op de vorige locatie (waar nu FG Bistro gevestigd is). Toen waren de ervaring heel erg positief, dus de verwachtingen waren hoog gespannen.

Bij restaurants met de status van FG ga je voor een totaal beleving, maar op sommige onderdelen vond ik de beleving tekortschieten en soms zelfs helemaal doorschieten waardoor het overbodig wordt. Om met het tekortschieten te beginnen: wij zaten aan een tafel die, zo bleek na navraag bij een ober, eigenlijk naast een andere tafel staat. De tafel stond hinderlijk in de weg: voor de deur van de wijnkamer en in de loop naar de gasten die naast ons zaten. Wanneer zelfs andere gasten opmerkingen gaan maken, dan heb je iets verkeerds gedaan. Wij kregen het idee alsof er zoveel mogelijk tafels en stoelen bij elkaar waren gezet om niet het hele restaurant te hoeven gebruiken. Voor een restaurant met de allure van FG vind ik dat verkeerd. Wat betreft het doorschieten: het is leuk om achter elkaar twee kisten op tafel te krijgen een met 12 verschillende soorten peper (om in de vijzel je eigen pepermelange te maken) en 12 verschillende soorten zout, terwijl er een mooi stuk Himalaya zout op tafel staat. Waarom? Dat is mij een raadsel maar het voegt niet echt iets toe aan de beleving. Sterker nog; wij hadden het in het geheel niet gemist. Ook de theekar met ik weet niet hoeveel verschillende soorten thee is iets te. Ook de goodie bag die we na afloop meekregen was leuk, maar niet nodig. Het voegt namelijk niets toe aan de ervaring die je moet hebben van het eten.

Het eten was top. Het begon met een ijsje van piccalily in een hoorntje van tomaat: het is een hapje dat je in een keer moet eten maar de smaakexplosie is geweldig. De drie bereidingen van kabeljauw waren ook super, voor al de kabeljauw met een reductie van soja en sesam. De smaakherinnering komt weer boven terwijl ik dit aan het schrijven ben. Formidabel. Het stukje rundvlees werd geserveerd op een kleine bbq kennelijk om de bereiding van het vlees af te ronden. Dat ging niet heel goed. De kwaliteit van het vlees was super, maar ik weet niet of de kleine bbq er wel voor zorgt dat het vlees verder mooi gegaard wordt. Ook het tijdselement speelt een rol. Je gaat niet zitten wachten tot het vlees mooi gegaard is...

Het dessert bestond uit mango sorbet met een lijn van dulce de lecce en een soort van brownie op een bodem van bastogne koeken (een mooie dunne bodem) met zoute caramel (heerlijk en niet te zout) en een laagje van mooie bittere chocola (70% cacao) met eetbaar bladgoud.

Wat betreft de bediening: wij kregen enigszins de indruk dat deze op de automatische piloot werkten; het warme bad dat wij verwachtten was een lauw bad. Dit kwam ook mede door de plaats van onze tafel. Het is wel een punt van aandacht.

Op enkele minpuntjes na was het eten formidabel. Daar ga ik voor naar FG en dan is de beleving voor mij compleet. Dan heb ik 12 verschillende soorten peper om je eigen melange samen te stellen, 13 verschillende soorten zout, 20 (of zo) verschillende soorten thee niet nodig.....
Wilfred B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Dit is een top restaurant dat werkelijk topkwaliteit serveert. Een echte aanrader voor een zakelijk verblijf. Niet goedkoop, maar daar krijg je ook wel wat voor. De eerste indruk is geweldig, geweldig ingericht. We konden zonder reservering terecht en werden gastvrij ontvangen.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Na diverse 1-ster restaurants beleefd te hebben besloten wij voor het eerst bij een 2-sterren restaurant te gaan eten; FG-restaurant. De verwachtingen waren redelijk hoog, deze zijn helaas verrre van uit gekomen. Na het 2e gerecht vroegen wij ons zelfs af of dit daadwerkelijk een 1 of 2-sterren restaurant was.

Het eten was fantastisch, net als inrichting van het restaurant (zeer bijzondere stoelen!) maar de service was dramatisch en ongecoordineerd en de airco stond dusdanig hoog dat de hele tafel (mannen en vrouwen) het koud hadden. Na dit airco probleem 3x bij het bedienend personeel opgemerkt te hebben werd de airco eindelijk iets minder hard gezet waardoor het (ergste) kippenvel verdween, echter erg behagelijk was het zeker niet.

De bediening een warboel en niemand leek de leiding te hebben. Wij moesten na het appretief notabene zelf om een wijn (arrangement) vragen nadat we een half uur met lege glazen hadden gezeten, 2x keer stond het (Warme) eten al op tafel en kwam de wijn pas 5 minuten later, daarbij werden glazen niet bijgeschonken (behalve 1x met de rode wijn). Mijn ervaringen uit al mijn vorige sterrenrestaurants is dat dit al de standaard is in een 1-ster restaurant. Ik kan nog meerdere voorbeelden opnoemen; binnen 5 min 2 verschillende bedienden die de tafel 'kruimel' vrij komen maken (??), bij 1 persoon werd het 2e onderdeel van de amuse pas een paar minuten later gebracht terwijl we al begonnen waren en nog meer kleine dingen die ik absoluut niet verwacht in een sterrentent.

Wat ik persoonlijk een gemiste kans vindt is het feit dat de eigenaar niet de moeite neemt om langs ieder tafeltje te gaan om kort te vragen of het smaakt; dit terwijl hij wel degelijk aanwezig was en aan de bar zat te drinken met een bevriende andere sterrenkok. Geen must, maar wel net dat extra beetje service wat je hierdoor mist.

kortom; het eten is zeker op 2 sterrenniveau; de service niet eens op het niveau van 1 ster. Door dit laatste en de letterlijk koude omgeving door de airco ga ik voortaan liever bij een gemiddel 1-ster restaurant eten.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Al diverse malen gegeten, voornamelijk lunch maar ook diner, bij FG Restaurant op de Mullerpier. Dit keer voor het eerst via de Restaurantweek gegeten (incl. 2 gangen extra) op de nieuwe locatie. Bij de oude locatie ging ik altijd weg met een gevoel van WOW; ontzettend goed eten, verrassende smaken, bijzondere combinaties en herinneringswaardige gerechten. Dit had ik nu dus ook verwacht, maar helaas heb ik dat nu niet ervaren. Uiteraard is het eten goed en waren er mooie gerechten, maar ik miste echt het Wow effect waar ik zo naar had uitgekeken. Moeten ze dan toch nog wennen aan een nieuwe locatie en nieuwe keuken? Zou het dan toch zijn omdat het via de restaurantweek was, maar dat zou vreemd zijn omdat het driegangenlunchmenu via restaurantweek zelfs een paar euro duurder was dan het reguliere driegangenmenu. Uiteindelijk heb ik mijn ervaring ook gedeeld met het personeel, maar helaas hadden ze geen enkel idee hoe op mijn opmerking te reageren. Toch jammer om teleurgesteld weg te gaan, terwijl ik in het oude restaurant de mooie en beste gerechten ooit heb gegeten!
Marlon B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een sublieme smaakbeleving!
Tien dagen na de opening op hun nieuwe locatie hebben wij er gedineerd. Na een hartelijk ontvangst werden we begeleid naar onze zitplek. Eyecatchers (onderweg): de chef-kok, de ultraluxe bar met daarachter de keuken goed zichtbaar, de wandverlichting achterin en de lattenverlichting aan het plafond, het plafond, de luxe draaistoelen en pinewood tafels (zonder linnen). In eerste instantie zaten we niet echt lekker aan onze tafel, het was alsof de stoel te laag was of de tafel te hoog . Dit hebben we opgelost door op het kussentje te gaan zitten (en niet als ruggensteun te gebruiken), maar dit was niet ideaal. Mijn vrouw kreeg een plekje voor haar handtasje in de vorm van een laag bankje; attent!
We kozen het Menu Classic Exceptional:
- de amuse met dat piccalilly-ijsje: erg lekker en zeer apart;
- de speciale eendenlever onder een bisquit met jam ernaast: verrassend heerlijk;
- die kreeft en kaviaar: een verrukkelijk rijke smaakcombinatie;
- nitro: de stikstof bloody mary met tomaat, basilicum en een "lab-drank" die alle ingrediënten bevat van een klassieke bloody Mary maar dan kleurloos en geenszins geurloos. Alle ingrediënten kon je goed ruiken in het vloeistof uit hun laboratorium;
- en dan die exceptionele Wagyu A5 uit Japan, bij uitstek een van de lekkerste gerechten die ik ooit gegeten heb. Echt wauw!;
- daarbij waren alle wijnen zeer goed afgestemd op de gerechten.

Ja, hier komen we zeker terug. Ter afsluiting nog enkele min- en pluspuntjes:
- het uitzoeken van je eigen mes, zout en peper voelt toch een beetje aan als een trucje, vooral omdat de uitleg erbij tekort schoot;
- de chef was 1 stoel van ons verwijderd, maar kwam ons helaas geen gedag zeggen, terwijl hij dat wel bij alle andere gasten deed, dit was jammer. We hadden graag een praatje gemaakt. Maar dit werd door de aandacht van het personeel ruimschoots goedgemaakt;
- het uitzicht is minder; de Katshoek is helaas een ontzettend lelijk gebouw;
- het toilet met zwart/grijs natuurstenen waterval, draaikolk wasbak: een mooi gezicht in deze ruimte!;
- de gekozen opstelling met stoelen en tafels biedt erg veel privacy: wij zijn geen moment gestoord door andere gasten.

We komen zeker een keer terug. Het gaat uiteindelijk om het eten en de smaakbeleving. Subliem!
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wauw!! Wat een ontzettende verwennerij een avond aan te schuiven in FG Restaurant op de nieuwe locatie. Het decor is fantastisch, veel licht, grote open keuken, ongelooflijk comfortabele stoelen en een prachtige private dining ruimte, waar wij een volgende keer zeker willen plaatsnemen. De service was gedurende de hele avond geweldig, formeel werden alle handelingen perfect uitgevoerd terwijl dit niet zo formeel over kwam. Geen stijve maniertjes maar een gezellige stijl van bedienen waardoor wij ons volledig thuis voelden. De laatste tijd zien wij steeds vaker in restaurants, zowel van het hoogste niveau als wat lager dat er geen peper en zout op tafel komt, wat ons betreft geen goede ontwikkeling. Voor de gerechten heb ik het nog niet hoeven gebruiken, maar bij een broodje vind ik dat wel het lekkerst. Bij FG Restaurant hebben ze dat begrepen. Er kwamen maar liefst twaalf verschillende soorten peper en evenveel soorten zout op tafel in kisten. De peper kon naar smaak gemengd en gevijzeld worden. Niet alleen ontzettend lekker, maar ook leuk om zelf met smaken bezig te zijn aan het begin van het diner. We kregen tijdens het diner niet alleen begeleidende wijnen bij de gerechten, deze werden afgewisseld met cocktails, die voor de BOB ook in Virgin versies geserveerd werden, echt fantastisch! We hebben de chef onze avond laten bepalen en hebben daar geen seconde spijt van gehad. We begonnen met een drietal amuses, een ijsje van piccalilly, een cannelé bordelaise met eendenlever en tomkha met een witvis. Daaropvolgend kwam het eerste gerecht; Gillardeau oesters met kaviaar, een genot om mee te starten. Het tweede gerecht werd geserveerd in een glazen kom die in een bak stond waar, met behulp van ik denk droogijs of vloeibare stikstof, rook uitkwam. Erg leuk effect. Het gerechtje bestond uit een soort sushibouillon met kreeft en kabeljauw en een krokantje van inktvisinkt. Smaken waren onovertroffen en gaven ons nog meer zin in de rest van de gerechten. Een glazen bol, met daarin een kleinere glazen bolletje waar het volgende gerechtje in geserveerd werd, prachtig om te zien, een soort zwevend gerechtje. Jelly van kwartel, met parfait van foie gras, crème van langoustine en waterkers. Een spectaculair gedeelte van de avond volgde, er werd een nitro-cocktail tableside geprepareerd. Bloody Mary cocktail met tomaat, basilicum en drank, drank die alle ingrediënten bevat van een klassieke bloody Mary maar die kleurloos gemaakt is in het lab van de chef, daarboven op werd een crouton geserveerd met zes verschillende soorten tomaat en feta. Daarna kwam er een grappig uitziend bord, gevuld met piepkuiken. Een vleugeltje, borstje en de huid krokant gebakken. Daarbij een romige saus en groene asperges. De kippenvleugel werd met onze handen genuttigd en smaakte werkelijk verrukkelijk. En dan la piece de resistence, het hoofdgerecht, al klinkt dat niet groots genoeg voor wat ons werd voorgeschoteld. Een viertal bordjes alle gevuld met het meest verrukkelijke voedsel. Om te beginnen; een groot runderbot boven een houtskoolvuurtje met op het bot twee keer black Aberdeen angus beef, inclusief krokant gebakken uitje. Daarnaast sukade, langzaam gegaard zodat het smelt in je mond en alle smaken je mee in vervoering nemen. Steak tartaar als een schuitje geserveerd op een langwerpige krokante broodstengel. Verschillende bereidingen van ui zoals zuurkool van ui, en pastinaak met paddestoeltjes. Indrukwekkend en uitmuntend van smaak. De twee desserts waren eveneens ontzettend smakelijk en perfecte afsluiters van een culinair verwenavondje. Een bolletje ijs met daaronder glas van suiker op smaak gebracht met kokos, een tuille, dunne plak chocolade en ananas crème. En tot slot de klassieker van de chef, gekarameliseerde macadamianootjes met eendenlever, vanille ijs, overgoten met speciale olijfolie. Het is niet voor niets een klassieker, een gerecht waar je van kan blijven eten, zelfs na 9 gangen te hebben genuttigd. Macarons met karamel, chocoladetruffels en FG bosbessen Candy als friandises en wij waren gelukkige, hele gelukkige mensen. Het contact met de chef is een groot voordeel van de open keuken, altijd leuk namelijk! Uiteindelijk een foto met niet alleen de chef gemaakt, maar met al het nog aanwezige personeel van de twee restaurants, wat een geweldige afsluiting van een perfecte avond. Team van FG restaurant en FG Food Labs, bedankt!!