Het eerste wat opvalt in dit restaurant met 2 Michelinsterren zijn de gigantische en comfortabele stoelen. Hier wil je nooit meer uit en gelukkig zorgt patron-cuisinier François Geurds voor een middag- of avondvullend programma. Het maakt niet uit waar je kijkt, het ziet er allemaal fantastisch uit. Van de bar tot de tafels, van de glazen tot de borden, de wijnen en de gerechten: alles is perfect en hier kun je - zoals ze zelf zeggen - Fanatiek Genieten.
Van een coquille en een ceviche van zeebaars maakt de chef hier een kunstwerk, net als van de andere gerechten. Daarnaast kun je hier kiezen uit het grootste champagne assortiment met ruim 125 soorten en hebben ze ook een enorme wijnkaart.
Als je alles gehad denkt te hebben, dan vind je hier ook nog eens de meest geavanceerde espressomachine ter wereld, de Modbar. Koffie zoals je het nooit eerder had en dat is exact wat je wenst na zo’n lunch of diner.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Een all-in lunch kost hier maar 75 euro

Over het restaurant FG Restaurant

Neem plaats bij FG Restaurant in Rotterdam voor de ultieme culinaire sensatie. Het met 2 Michelinsterren bekroonde restaurant staat garant voor een onvergetelijke ervaring. Ieder gerecht een verrassing, klassiekers maar ook de meest vernieuwende combinaties. No-nonsense, perfecte service en dat alles in een sfeervolle setting te Rotterdam. Maak het allemaal mee en reserveer makkelijk online je tafel bij FG Restaurant onder de Hofbogen in Rotterdam.

Menuprijzen

9,1

Jouw recensie over het restaurant FG Restaurant

Sander L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Eten bij FG is een ervaring op zich. Naast de reguliere gangen zijn er veel details die de avond uniek maken. Zo mochten we uit twaalf soorten zout en peper kiezen voor bij ons brood. Tevens waren er naast een kaaskar ook een ijskar, een theekar en een petitfour-kar. Qau eten verdient het restaurant duidelijk twee sterren. Het grootste minpunt van de ervaring was dat het na een tijdje teveel werd. Toen ik na alle gangen en petitfours om de rekening vroeg, moesten we nog even wachten omdat er nog een extra toetje werd aangeboden. Dit toetje was van beduidend lagere kwaliteit dan de rest van het eten. Ook duurde het daarna weer een poos voordat iemand in de buurt van onze tafel kwam, en toen we uiteindelijk om de rekening vroegen, duurde het nog 15 minuten voor de rekening en nog 15 minuten voor we klaar waren met afrekenen. De bottleneck leek na een tijdje het gebrek aan pinautomaten te zijn omdat er maar één beschikbaar was. We hebben uiteindelijk 5.5 uur gezeten voor een 5-gangenmenu met kaasplank. Al met al een bijzondere ervaring die van ons wat korter had mogen duren.
Raimond H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Afgelopen voor de 2 keer op korte termijn wezen eten bij FG. In de oude zaak IVY was ik al meermalen geweest maar hier nog niet. Ik kan me niet herinneren dat ik ook zo lekker gegeten heb. De gevechten zagen wel stuk voor stuk uit als schilderijtjes, bediening was uiterst vriendelijk. Ik heb smaken geproefd die ik nooit eerder geproefd heb. Ik denk wel dat ik hier het lekkerste uit van mijn leven gegeten heb! Een aanrader!
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
redelijk goed eten, veel te duur, krankzinnig lang zitten. Dit is geen aanrader. De start was echt prima maar na twee uur was de bediening het juiste tempo volledig kwijt, en op de rekening heb ik dertig minuten moeten wachten. Chagrijnig einde van een te dure avond
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Zalig gegeten met mooie bijpassende wijnen. Het is niet goedkoop maar daar krijg je ook een hele mooie avond voor. Super comfortabele stoelen maar hierdoor zit je wel wat ver van je partner af.
Chengzhi Y.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Wij zijn vandaag met drie personen bij FG Katshoek Rotterdam geweest. We hebben de restaurant week met 3 gangnen menu voor 27.50 p.p gereserveerd. Uiteindelijk krijgen we een rekening van 340 euro! Er staan gewoon 2 keer diver keuken kosten voor 105 euro! We vroegen waardoor dat is, diegene vertelde omdat we aparte saus en topping bij de voorgerecht hebben genomen. Het is nooit duidelijk aangegeven dat het extra geld kost, zeker als een saus duurder is dan de menu zelf?! We suggereren dat mensen hiermee moeten opletten dat niet zo maar gaan intrappen. Want zij gaan alleen zeggen sorry dat het zo gegaan is maar wij kunnen hiermee niks aan doen.

Nogmaals wij gaan nooit meer naar FG en zo geven we ook de suggestie door aan ons vrienden.
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten..!! echt iets speciaals
iedere gang was weer een smaak sensatie..
Enige min puntje... de stoelen... TE comfortabel waardoor je het idee hebt dat je aan het lounge bent ipv dineren.
maar verder helemaal tip top!
Marijke E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Vanmiddag genoten van het driegangen lunch menu. Attente, vriendelijke bediening. Mooie gerechten waarbij het voorgerecht met knolselderij er voor ons uitsprong. Prima wijn-spijs combinaties.
De tafeltjes staan dicht op elkaar. Een kop koffie voor €17,00 vind ik, zelfs in een twee sterren zaak, te gek.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Tsja, FG. De foto's die ik hier zie zijn overigens van FG LABS, het restaurant - twee deuren verder - kent een andere uitstraling. Wij hebben eerder bij FG Food Labs gegeten - geweldige ervaring, nu naar de grote zus (of broer) en daar hoef je niet ver voor te lopen. Wat je wel moet doen is reserveren, want het zit altijd vol en ik snap heel goed waarom - super attente zwarte brigade (hier overigens in blauw), uitstekende dis en een perfecte wijn en spijs combinatie. En... vooral de Rotterdamse humor en nuchterheid. "U wilt een Gin Tonic met Henricks?" vraagt de meneer van de dranken. "Mooi, dan gaan wij dus wat anders doen!" Geweldig. Loopuyt Gin (uit Schiedam) is wat ik vooreschoteld krijgt - met stikstof, want dan blijft de smaak mooi hangen. Wat volgt is een serie van "ohh" en "ahh" hele mooie gerechten. Ze schieten overigens wel snel voorbij. Die gerechten dus - voordat je het weet zit je dwars door de amuzes en staat het eerste gerecht voor je. Net zoals bij FG FOOD LABS is de keuken open. Ik heb zelden zoveel koks aan de slag gezien. Alles met veel aandacht en passie, en dat knalt er vanaf. De stoelen zijn een dingetje (beetje laag) of.. de tafel staat hoog. Over alles is nagedacht, de stoelen zijn draaibaar en dat moet - want links en rechts schieten dingen voorbij waar je uit mag kiezen. Aan het einde een heuse ijskar - echt mooi. Als wij opstaan liggen onze jassen al klaar. Met een glimlach en een goed gevoel lopen wij door de stad die oplicht door duizende sneeuwvlokjes terug naar ons hotel.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Fantastisch vijf gangen diner genoten. Zeer rijke (dwz met zwaardere sauzen etc), zeer smakelijke en prachtige opgediende gerechten. Zeer comfortabele stoelen. Erg prettige, attente en vlotte bediening. Grappig is dat je uit 10 soorten zout en peper kunt kiezen en de peper met een vijzel kunt malen tot je eigen blend. De keuze uit een breed assortiment vleesmessen is ook grappig.
Dave K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
We zaten nog te twijfelen of we aan moesten geven dat we liever geen orgaanvlees eten. Gelukkig niet gedaan want de eendenlever was tot 2 x toe verrukkelijk klaar gemaakt.
Paul O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Een mindere ervaring, na meerdere heel goede in de oude lokatie.
Hoewel het eten goed was, hebben we een nare niet sterren-waardige ervaring gehad.
Zowel bij de reservering als bij binnenkomst werd gevraagd en door ons aangegeven voor welke producten we allergisch zijn of niet willen eten. Voor ons was dit oester.
Helaas, hebben we tot twee keer toe toch een gerecht met oester opgediend gekregen. Borden werden met een zwak excuusje van tafel gehaald na onze opmerking hierover en alsof er niets gebeurd was, konden we verder. Een keer met een vervangend gerecht (heerlijk) en een keer hetzelfde maar nieuw gemaakt gerecht maar dan zonder de oester (huh...2 sterren?).
Via de mail toch maar om opheldering gevraagd en een reactie van de chefkok. Het antwoord was: "Waar gewerkt wordt, vallen spaanders." Dat was het dan. We betalen (graag) veel geld voor een totaalplaatje. Dan moet wel alles kloppen. Van een 2 sterren restaurant is deze opmerking een belediging voor haar klant en een chefkok onwaardig. Tenminste zo voelen wij dit.
Voor ons was dit de helaas de laatste keer.
Arnout K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Zeer slecht service en de hoge kosten het totaal niet waard. Meer dan 4 uur doen over 5 gerechten van ons 6 gangen diner. Toen zijn we vertrokken. Eten is goed maar niet bijzonder. Geen aanrader
Kookengel .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wij hadden een 5 gangen lunch inclusief wijnarrangement geboekt via ‘Heerlijk’.

De inrichting en uitzicht van de oude locatie konden we meer waarderen. De tafels erg dicht op elkaar geplaatst en van het uitzicht op de parkeerplaats waren we niet gecharmeerd.
De gerechten met bijpassende wijnen waren mooi, echter gaven maar twee gerechten ons het echte wow gevoel.
Daarnaast was het netjes geweest om aan te geven dat het aangeboden aperitief niet bij het arrangement was inbegrepen.
De overall ervaring was prima alleen wij hadden iets meer verwacht van twee sterren.
irisandre .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Helaas is, wat een bijzondere avond zou moeten zijn, uitgelopen op een avond vol vervelende situaties.
Stipt om 19.00 uur arriveerden wij, maar omdat er een groep gasten bijzonder enthousiast werd begroet door de heer Geurds, konden wij niet anders doen dan blijven staan in het kleine portaaltje en wachten totdat deze gasten en de heer Geurds klaar waren met elkaar te zoenen en handen te schudden.
Toen konden wij ons aanmelden bij een van de collega’s.
We hadden om een gezellig centraal tafeltje gevraagd, maar we werden naar het eerste tafeltje uiterst links vanaf de entrée gebracht. Dit was niet wat wij hadden gedacht van een centraal tafeltje.
We vroegen of het mogelijk was om elders in het restaurant plaats te nemen, maar het antwoord was zeer resoluut dat dat niet mogelijk was.
Vreemd vonden wij, immers nog veel tafeltjes waren onbezet.
Na enig overleg met enkele collega’s mochten wij aan een ander tafeltje plaatsnemen, maar er werd direct ook bij gezegd dat de akoestiek op deze plek in het restaurant slecht was.
Ook vreemd, want hier stonden 4 tafeltjes van 2 naast elkaar en dat zou dan betekenen dat dat voor alle 4 de tafeltjes zou gelden of uitsluitend voor dat ene tafeltjes van ons?
De mooie stoelen zaten niet lekker, omdat ik niet groot ben, 165 cm, kreeg ik een armoedig groen kussentje om op te zitten. Waarom is er niet over nagedacht om een luxer kussen uit te reiken aan de gasten die hier behoefte aan hebben? Ben ik de eerste en de enige gast die graag wat hoger zit?
We kregen de menukaart, en al snel hierna werd er tot 2 keer toe gevraagd of we al wisten wat te bestellen. Gehaast besloten we de kaart te bestuderen en besloten het 5-gangen menu te bestellen met een bijpassend wijn-arrangement
We kregen de eerste amuse zonder uitleg, wat later bleek het piccalilly hoorntje te zijn. Kort hierop kregen wij weer zo’n zelfde amuse. Blijkbaar was de onderlinge communicatie niet op orde.
Omdat het etentje ter gelegenheid van mijn verjaardag was, kreeg ik een felicitatiekaart met de naam “Marcel” er op, mijn naam is Iris.
Er kwam een zoutdoos waar we diverse zoutsoorten uit konden kiezen, maar het brood hiervoor liet heel lang op zich wachten en uiteindelijk kregen wij een groot stuk brood op een bordje.
Het eerste glas wijn van het arrangement werd ingeschonken, maar van het eerste gerecht was nog steeds geen sprake.
Eigenlijk ging dit zo continue door. Wijnen werden te vroeg ingeschonken en te lang moesten wij wachten op het gerecht.
Bovendien werd er als er een wijn werd geserveerd, gezegd dat “straks” uitleg zou volgen, maar helaas, die uitleg kwam niet of kwam na lang wachten……
We zagen dat de heer Geurds af en toe zeer amicaal met andere gasten was. En wij vroegen ons af waarom hij besloot sommige mensen wel en sommige mensen niet te bezoeken.
Nu zaten wij niet echt te wachten op bezoek van de heer Geurds, maar als gastheer ga je bij ALLE gasten langs of bij niemand. Onderscheid maken past niet in een restaurant als FG.
Tenslotte bestelden wij aan het eind van het diner een cappuccino en een Irish coffee.
De cappuccino kwam vrij snel, maar de snoeperijtjes hadden wij inmiddels al op, deze werden namelijk direct na het dessert geserveerd, zonder dat er werd gevraagd of we wellicht nog een koffie wilden.
De Irish coffee kwam helemaal niet en na en minuut of 15 /20 gewacht te hebben is mijn tafelgenoot naar de bar gelopen waar andere gasten stonden waarbij het diner kennelijk ook niet vlekkeloos was verlopen.
Mijn tafelgenoot wachtte geduldig totdat men hem opmerkte, maar helaas werd hij niet gezien.
Uiteindelijk werd het hem te veel en geïrriteerd heeft hij één van de collega’s erbij geroepen en zijn beklag gedaan.
Deze collega ging met mijn tafelgenoot in discussie i.p.v. excuses aan te bieden voor een avond vol nare ervaringen.
Heel teleurstellend allemaal, zeker als je je realiseert dat het een bezoek aan een 2-sterren restaurant betreft.
Bovenstaand hebben wij uiteraard eerst kenbaar gemaakt aan Restaurant FG, maar helaas kregen wij na 10 dagen wachten en nogmaals vragen om een reactie een bijzonder teleurstellend antwoord.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Een bijzonder teleurstellende ervaring! Eten goed, service extreem slecht en een dito reactie van FG op onze email. Arrogantie ten top. Eerste keer en ook laatste keer!
cor C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Je leest zeer uitlopende reacties hier op de recensie site! Onze recensie is een mindere. we gingen vol verwachting naar FG. Culinair werdt deze niet geheel waar gemaakt. We vonden de inrichting en presentatie mooi en voldoende maar konden niet geheel warm lopen voor het culinaire niveau en de wijn spijscombinaties. We haden op enkele kleine uitzonderingen na niet het 2 sterren wauw gevoel!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
De chef kookt een rijke en overdadige keuken, daar moet je van houden. Prima avond gehad. Uitschieters: de prachtige en heerlijke amuses, de kobe beef in 4 varianten vooral de sukade was erg lekker en de chorizo met octopus en een inductie van biet. De tafels staan wat op elkaar en dat maakt het krap vooral voor de bediening met alle karren (kaas, ijs, thee, digestives). Heerlijke stoelen om een avond te genieten. Het kiezen van een mes en peper en zout is wat overdone. Fijne bediening, goeie sommelier en heerlijke wijnen en champagne.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Weer een fantastische combinatie van unieke smaakcombinaties en theater. Deze keer hebben we het gewone lunchmenu genomen, een koopje. De amuses, het voorgerecht (knolselderij met vinaigrette, beurre blanc en 42 kruiden), het hoofdgerecht (iets speciaals voor ons met gevogelte omdat we geen rund eten), de wijnen en de friandises waren allemaal heerlijk. Alleen het dessert vond ik iets minder gelukt (nougat met ananas en appel), en de espresso was nog een keer bitter. De dienstverlening was extreem goed, maar misschien een beetje veel van het goede: bij alles was er een verhaal, inclusief voor de peper, de zout en het bestek; ietsje meer rust was mooi geweest.
Remco M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijke gerechten. Ben er meerdere malen geweest. Het menu mag wel wat vernieuwd worden; na drie jaar hetzelfde is de verrassing er wel beetje af. 4,5 uur voor 7 gangen is ook echt te lang. Het wachten tussen de gerechten moet echt wel korter.
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk gegeten, wat een smaaksensaties. Elk gerecht is bijzonder van smaak en samenstelling. Presentatie op passend en mooi porselein of glas incl. een mini BQ bij het hoofdgerecht. Ook nog een kleine tour in "het lab"gehad. Alles zeer indrukwekkend.