Over het restaurant FG Food Labs

Fanatiek genieten

Intiem industrieel middenin het trendy hart van Rotterdam: FG Food Labs is een broedplaats voor overheerlijke, creatieve en nieuwe gerechten. Eigenzinnig en onverwacht, dit is een ware belevenis! François Geurds en zijn team bereiden in dit restaurant een onvergetelijke maaltijd voor je en gebruiken deze hotspot voor nieuwe ideeën. Elke dag weer kijkt Francois hoe hij het allerbeste uit de producten kan halen. En het werkt. Ervaar het zelf!

Menuprijzen

• : Gratis parkeren in de buurt, parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 11:00 - 22:00

joost H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Had gereserveerd via Iens maar was niet doorgekomen. Leek 1e 10 minuten vooral mijn probleem. Daarna beter, maar geeft geen lekker gevoel. Eten is gelukkig top en maakt goed. Zou dit anders hebben opgelost.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Een feestje! Tot in het kleinste detail verfijnde heerlijke gerechten geserveerd door vlotte jonge bediening. In oogstrelend mooi interieur. Geen vraag te gek met antwoorden die leken op een proeverij. Verbeterpuntje, maar dat was wel even zoeken, wijnadvies vooraf had beter gekund.
Roy O.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Weer uitmuntend gegeten. Dit x voor lunch. Altijd weer verrassend. Zelfs het lunch menu. Terecht op ster niveau.
Ton F.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gewoon goed,mooie gerechten,goed glas wijn erbij,kortom een aanrader.
Verbeterpuntje,
Zout om zelf te raspen waar iedereen met de handen aan zit lijkt mij niet smakelijk.
Ruimte tussen de tafels zeer beperkt waardoor je ook de gesprekken bij de buren kunt volgen is niet prettig
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Goede bediening die goed inschat hoe de bediening te timen. Eten is erg lekker en de zaak is mooi ingericht. Wij komen terug!
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Niet helemaal wat wij ons ervan hadden voorgesteld. De ontvangst was al ongemakkelijk, met heel veel moeite werd de deur opengehouden en onze jassen aangenomen. Ook de verdere avond hadden wij niet het idee dat de bediening plezier had in het werk. Wijn duurde erg lang en bestek voor de volgende gang werd letterlijk op tafel gegooid. Het eten was goed, alles lekker op smaak en mooi opgemaakte borden. Alleen door het verhaal in de menukaart waarin verteld wordt over de filosofie van Francois Geurds en dat hij hier dmv experimenteren alles uit een product haalt hadden wij iets spannenders verwacht. Misschien moeten we daarvoor toch naar FG restaurant.
Elsbet L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De eerste vier gangen waren een smaakexplosie! En ook het hoofdgerecht was verfijnd. Als zesde en voor ons de laatste gang, werd er aangeboden om het dessert voor een kaasplank te vervangen. Achteraf werd hier een extra bedrag voor gerekend terwijl dat niet aangekondigd was. Voor een sterrentent is dat jammer, de overige service was goed.
Elsbet L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De smaken waren mooi gecombineerd, vooral de eerste vier gerechten waren een smaakexplosie! Bij de zesde gang bodem ze aan om het zoetere dessert te vervangen voor een kaasplankje. Later werd hier een extrabwdeag
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij hebben hier redelijk goed gegeten, maar het heeft onze verwachting niet waargemaakt. Met name omdat wij de gerechten minder verrassend en origineel vonden. De hele avond op een barkruk zitten vonden wij niet prettig. Het personeel was erg vriendelijk.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Wat een beleving! Personeel is top en hebben genoten van alle mooie gerechten en bijpassende wijnen. Wij komen graag terug!
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Vorige week bij FG wezen eten met collega's. We hebben ontzettend genoten van deze eet-ervaring. De serveerders waren zeer vriendelijk en konden veel vertellen over wijnen bij elk gerecht. FG is een unieke belevenis en zeker een aanrader voor mensen met een wat hoger budget.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk geluncht in deze mooie zaak. De hoge stoelen vond ik verrassend goed zitten. Wat me het meest is bijgebleven is de schitterende amuse: een krakend verse Canelé, voorzien van een toetje eendenlever(creme). Hier hadden ze me de rest van de dag mee mogen blijven 'voeren'!
Lidia D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Genoten van een heerlijke lunch. Wij laten ons graag verassen en daarom gekozen voor een driegangenmenu. Anderen laten zich misschien ook graag verassen, daarom geen volledige omschrijving. Wij waren vooral tevreden over de kwaliteit en bereiding van het vlees. Erg goed op smaak. Iedere gang had een mooi palet aan smaken. Ook de amuses waren smaakvol.

Minder tevreden waren wij over de bediening. Als wij naar een sterrenrestaurant gaan komen wij ook voor de beleving. Van de vijf mensen die bij ons aan tafel hebben gestaan waren er 3 uitstekend en 2 matig/slecht. Helaas werden wij vooral bediend door de laatste. Voor de volledige ervaring kan je naar FG restaurant of een ander restaurant in Rotterdam met een ster.
Halbart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Gisteravond fantastisch gegeten bij FG Food Labs. De reden van het diner was een verjaardag. Van te voren dus ook gebeld dat het om een verjaardagsdinertje ging. Bij aankomst kreeg de jarige een FG verjaardagskaart en de hartelijke felicitaties van de crew. Leuk begin!

Het 5 gangen verrassingsmenu, met daarin ook nog een interactief gerecht, was heerlijk. Verrassende combinaties, mooie opmaak van de gerechtjes en een goed wijnarrangement. Uitstekende sommelier en fijne, vriendelijke bediening. FG Food Labs is een aanrader!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gisteren lunch in FG Foodlabs. Mooie zaak en vriendelijk personeel. We kozen voor 4 gangen menu. Na 2 amuses kregen we een stukje schelvis, mooi opgemaakt en goed van smaak. Daarna een gerecht waarbij je zelf met stikstof een aantal kruiden mocht vriesdrogen en mengen met een bolletje ijs. Dit werd gecombineerd met een warm gerechtje en moest om de beurt gegeten worden. Combinatie van smaken, temperaturen en texturen gecombineerd met de aktie waren goed geslaagd. Vervolgens gerechtje met stoofvlees, mooi van smaak. Dessert was een chocolade met kersen met noten. Gezien de noten allergie van mijn partner was dit een redelijke miser die je niet in zo'n zaak verwacht. Toen wij reclameerde werd binnen korte tijd een nieuw dessert geserveerd, ditmaal zonder noten.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten met een perfect arrangement van wijnen. Aanrader!! Punt van aandacht is wel de ventilatie, want alle kleding ruikt erg naar eten. De stomerij wordt er blij van ;-)!
Eddy L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Op een vrijdagavond eind september hebben wij hier met twee personen gegeten. De zaak was helemaal volgeboekt en voor ons was een plek aan de bar gereserveerd. Alle tafels zijn overigens hoog en alle stoelen zijn barstoelen, die na een tijdje zitten niet erg comfortabel blijken te zijn. We worden vriendelijk welkom geheten en kiezen een cocktail van het cocktail menu. Wat eten betreft nemen we een 5 gangen menu (80 euro) met wijnarrangement (40 euro).
De avond begint met een aantal heerlijk amuses, waaronder een "taartje" uit de hand met paling, gelei, ganzenlever en haringkuit. Later gevolgd door een canelé de Bordeaux gebakje. Knapperig van buiten en zacht van binnen en met eendenlever er boven op.
Het eerste gerecht van het menu is kabeljauw met eitjes van fruitvlieg erop, daarna prei en zelfs een mossel. Het smaakt erg lekker. We drinken er een Pinot Blanc uit de Elzas bij van Jean Sipp. Heerlijk fris en droog en dus helemaal niet zoet. Het volgende gerecht is schelvis met 4 variaties van pastinaak met schuim van een Thaise soep. Hierbij past de Zuidafrikaanse Chenin-Blanc van Graff heel goed, die wat subtiele zuurtjes heeft.
Hierna komt een typisch François Geurds gerecht: de Nitrox cocktail. Een koud en een warm gerecht. Voor het koude krijgen we een vijzel met muntbladeren en roze peper. Daar schenkt de ober vloeibare stikstof overheen. Het geheel moeten we voorzichtig vijzelen. De kruiden zijn meteen gevriesdroogd. Daarop wordt later een joghurtijs gelegd. Het warme gerecht is een zoete aardappel. Hierbij schenkt men een Spaanse rosé onder eigen merk.
Het hoofdgerecht is een pork belly met variaties van bloemkool, topinamboer (een aardpeer), daarover foi gras jus. Nu komt men met een rode wijn uit de Spaanse Duero vallei gemaakt van Tempranillo druiven. Heerlijke combinatie van smaken. Het dessert bestaat uit een bavarois, ijs van Friese melk, Hangop en wat blaadjes zuring en pure chocolade eroverheen geschaafd. De dessertwijn is uit Califonië: Elysium Black Muscat. Past heel goed bij de frisse zoetheid van het dessert. De bediening is vlot, zeer correct met veel flair. Jammer is dat de voordeur regelmatig open gaat. Niet alleen voor komende en gaande gasten, maar ook voor het personeel, dat sommige gerechten en dranken bij buurrestaurant FG moet halen. Gelukkig was het buiten nog niet zo koud, maar 's winters lijkt met dat niet erg fijn. Bij de reservering via internet moesten we 50 euro per persoon aanbetalen. Enerzijds wel begrijpelijk bij zo'n populaire zaak waar een diner al gauw 3 uur in beslag neemt, maar je komt dat niet vaak tegen.
Al met al een culinair zeer geslaagde avond.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Recentelijk hier geweest, maar wat was dit een tegenvaller. In de eerste amuse zat een stukje plastic waar door de ober zeer laconiek op werd gereageerd. Vervolgens 6 gangen die niet spectaculair waren mbt smaken etc. Het toppunt was toch echt een stukje rundvlees (draadjesvlees) met groenten. Zo'n gerecht verwacht je in een brasserie. Ik kan zeggen dat ik met mijn gezelschap 'ervaren' sterrenbezoekers zijn, maar dit is in onze ogen steronwaardig in vergelijking met de rest. Het bijzondere is dat de recensies hier zo hoog zijn dat wij het eigenlijk niet begrijpen...hebben wij een 'bad day' meegemaakt of zijn de meeste hier wat onervaren en is alles wat een ster heeft direct top? De nitrococktail was leuk en zeker interactief. De inrichting is smaakvol ingericht.
Twee koks waren vooral bezig met hun mobieltje tijdens het koken, namelijk mobieltje in de linkerhand en de pand in de rechter. Waar is hier dan de senioriteit?
Ik heb een mail gestuurd van onze ervaring, maar geen enkele reactie mogen ontvangen (zelfs niet na een herinnering). Jammer dit...
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Diepe buiging onder de Hofbogen

Ook of wellicht juist in zijn lab bewijst sterrenkok François Geurds zijn kunde en kennis. Een culinair avontuur waar je vol verwondering aan deelneemt. Vanwege het prachtige weer hebben we hier buiten ruim twee uur genoten van een aangename gastronomische ervaring. Hoewel we als lunch gekozen hadden voor het 5-gangen chef’s menu, leek er geen einde te komen aan de oogstrelende amuses, verrassende tussengerechten, de intense smaakexplosies van de hoofdgerechten, de verrukkelijke selectie van de kaaswagen en het schitterende dessert die ons werden voorgeschoteld. Ik vraag me serieus af wat er aan verrassingen voorbij komt indien je kiest voor het 9 gangen menu. Een genot voor het oog, maar vooral voor de smaakpapillen. Dat we zelf aan tafel in vloeibare stikstof gevriesdroogde kruiden mochten vijzelen voor het bijzondere yoghurtijs maakt het laboratoriumgevoel helemaal af.
Ook de diverse zorgvuldig gekozen bijpassende wijnen uit het arrangement smaakten formidabel en deden de gerechten nog beter tot hun recht komen.
Alles was zoals je mag verwachten in een top restaurant, maar dan ook nog in een heerlijke ongedwongen sfeer, op het terras. FG Foodlabs staat garant voor een spannende restaurantervaring in de voor Rotterdammers zo aangename sfeer van doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg, maar verder álles er bijzonder. Een aanrader dus!