Over restaurant FG Food Labs

Fanatiek genieten

Intiem industrieel middenin het trendy hart van Rotterdam: FG Food Labs is een broedplaats voor overheerlijke, creatieve en nieuwe gerechten. Eigenzinnig en onverwacht, dit is een ware belevenis! François Geurds en zijn team bereiden in dit restaurant een onvergetelijke maaltijd voor je en gebruiken deze hotspot voor nieuwe ideeën. Elke dag weer kijkt Francois hoe hij het allerbeste uit de producten kan halen. En het werkt. Ervaar het zelf!

Menuprijzen

Halbart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Lotmc .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Gisteravond fantastisch gegeten bij FG Food Labs. De reden van het diner was een verjaardag. Van te voren dus ook gebeld dat het om een verjaardagsdinertje ging. Bij aankomst kreeg de jarige een FG verjaardagskaart en de hartelijke felicitaties van de crew. Leuk begin!

Het 5 gangen verrassingsmenu, met daarin ook nog een interactief gerecht, was heerlijk. Verrassende combinaties, mooie opmaak van de gerechtjes en een goed wijnarrangement. Uitstekende sommelier en fijne, vriendelijke bediening. FG Food Labs is een aanrader!
Geradd K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gisteren lunch in FG Foodlabs. Mooie zaak en vriendelijk personeel. We kozen voor 4 gangen menu. Na 2 amuses kregen we een stukje schelvis, mooi opgemaakt en goed van smaak. Daarna een gerecht waarbij je zelf met stikstof een aantal kruiden mocht vriesdrogen en mengen met een bolletje ijs. Dit werd gecombineerd met een warm gerechtje en moest om de beurt gegeten worden. Combinatie van smaken, temperaturen en texturen gecombineerd met de aktie waren goed geslaagd. Vervolgens gerechtje met stoofvlees, mooi van smaak. Dessert was een chocolade met kersen met noten. Gezien de noten allergie van mijn partner was dit een redelijke miser die je niet in zo'n zaak verwacht. Toen wij reclameerde werd binnen korte tijd een nieuw dessert geserveerd, ditmaal zonder noten.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten met een perfect arrangement van wijnen. Aanrader!! Punt van aandacht is wel de ventilatie, want alle kleding ruikt erg naar eten. De stomerij wordt er blij van ;-)!
Eddy L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Op een vrijdagavond eind september hebben wij hier met twee personen gegeten. De zaak was helemaal volgeboekt en voor ons was een plek aan de bar gereserveerd. Alle tafels zijn overigens hoog en alle stoelen zijn barstoelen, die na een tijdje zitten niet erg comfortabel blijken te zijn. We worden vriendelijk welkom geheten en kiezen een cocktail van het cocktail menu. Wat eten betreft nemen we een 5 gangen menu (80 euro) met wijnarrangement (40 euro).
De avond begint met een aantal heerlijk amuses, waaronder een "taartje" uit de hand met paling, gelei, ganzenlever en haringkuit. Later gevolgd door een canelé de Bordeaux gebakje. Knapperig van buiten en zacht van binnen en met eendenlever er boven op.
Het eerste gerecht van het menu is kabeljauw met eitjes van fruitvlieg erop, daarna prei en zelfs een mossel. Het smaakt erg lekker. We drinken er een Pinot Blanc uit de Elzas bij van Jean Sipp. Heerlijk fris en droog en dus helemaal niet zoet. Het volgende gerecht is schelvis met 4 variaties van pastinaak met schuim van een Thaise soep. Hierbij past de Zuidafrikaanse Chenin-Blanc van Graff heel goed, die wat subtiele zuurtjes heeft.
Hierna komt een typisch François Geurds gerecht: de Nitrox cocktail. Een koud en een warm gerecht. Voor het koude krijgen we een vijzel met muntbladeren en roze peper. Daar schenkt de ober vloeibare stikstof overheen. Het geheel moeten we voorzichtig vijzelen. De kruiden zijn meteen gevriesdroogd. Daarop wordt later een joghurtijs gelegd. Het warme gerecht is een zoete aardappel. Hierbij schenkt men een Spaanse rosé onder eigen merk.
Het hoofdgerecht is een pork belly met variaties van bloemkool, topinamboer (een aardpeer), daarover foi gras jus. Nu komt men met een rode wijn uit de Spaanse Duero vallei gemaakt van Tempranillo druiven. Heerlijke combinatie van smaken. Het dessert bestaat uit een bavarois, ijs van Friese melk, Hangop en wat blaadjes zuring en pure chocolade eroverheen geschaafd. De dessertwijn is uit Califonië: Elysium Black Muscat. Past heel goed bij de frisse zoetheid van het dessert. De bediening is vlot, zeer correct met veel flair. Jammer is dat de voordeur regelmatig open gaat. Niet alleen voor komende en gaande gasten, maar ook voor het personeel, dat sommige gerechten en dranken bij buurrestaurant FG moet halen. Gelukkig was het buiten nog niet zo koud, maar 's winters lijkt met dat niet erg fijn. Bij de reservering via internet moesten we 50 euro per persoon aanbetalen. Enerzijds wel begrijpelijk bij zo'n populaire zaak waar een diner al gauw 3 uur in beslag neemt, maar je komt dat niet vaak tegen.
Al met al een culinair zeer geslaagde avond.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Recentelijk hier geweest, maar wat was dit een tegenvaller. In de eerste amuse zat een stukje plastic waar door de ober zeer laconiek op werd gereageerd. Vervolgens 6 gangen die niet spectaculair waren mbt smaken etc. Het toppunt was toch echt een stukje rundvlees (draadjesvlees) met groenten. Zo'n gerecht verwacht je in een brasserie. Ik kan zeggen dat ik met mijn gezelschap 'ervaren' sterrenbezoekers zijn, maar dit is in onze ogen steronwaardig in vergelijking met de rest. Het bijzondere is dat de recensies hier zo hoog zijn dat wij het eigenlijk niet begrijpen...hebben wij een 'bad day' meegemaakt of zijn de meeste hier wat onervaren en is alles wat een ster heeft direct top? De nitrococktail was leuk en zeker interactief. De inrichting is smaakvol ingericht.
Twee koks waren vooral bezig met hun mobieltje tijdens het koken, namelijk mobieltje in de linkerhand en de pand in de rechter. Waar is hier dan de senioriteit?
Ik heb een mail gestuurd van onze ervaring, maar geen enkele reactie mogen ontvangen (zelfs niet na een herinnering). Jammer dit...
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Diepe buiging onder de Hofbogen

Ook of wellicht juist in zijn lab bewijst sterrenkok François Geurds zijn kunde en kennis. Een culinair avontuur waar je vol verwondering aan deelneemt. Vanwege het prachtige weer hebben we hier buiten ruim twee uur genoten van een aangename gastronomische ervaring. Hoewel we als lunch gekozen hadden voor het 5-gangen chef’s menu, leek er geen einde te komen aan de oogstrelende amuses, verrassende tussengerechten, de intense smaakexplosies van de hoofdgerechten, de verrukkelijke selectie van de kaaswagen en het schitterende dessert die ons werden voorgeschoteld. Ik vraag me serieus af wat er aan verrassingen voorbij komt indien je kiest voor het 9 gangen menu. Een genot voor het oog, maar vooral voor de smaakpapillen. Dat we zelf aan tafel in vloeibare stikstof gevriesdroogde kruiden mochten vijzelen voor het bijzondere yoghurtijs maakt het laboratoriumgevoel helemaal af.
Ook de diverse zorgvuldig gekozen bijpassende wijnen uit het arrangement smaakten formidabel en deden de gerechten nog beter tot hun recht komen.
Alles was zoals je mag verwachten in een top restaurant, maar dan ook nog in een heerlijke ongedwongen sfeer, op het terras. FG Foodlabs staat garant voor een spannende restaurantervaring in de voor Rotterdammers zo aangename sfeer van doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg, maar verder álles er bijzonder. Een aanrader dus!
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Fantastisch gegeten met een heel mooi wijnarrangement. Uitstekende sommelier en fijne, vriendelijke bediening. Sfeer was buitengewoon gezellig. In het verleden een paar keer bij FG gegeten en ondanks de naam Food Lab was FG eigenlijk veel meer experimenteel. Dat was wat ons betreft enige minpuntje in een verder fantastische avond.
Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het was verrukkulluk !!!.Als ik een minpuntje moet noemen dan is dat het wachten op dessert. Mijn dessertwijn werd 15 minuten voor het dessert geserveerd. Kleine fout die werd gecompenseerd met een extra glaasje.
Johan.marselje .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Uitzonderlijke smaaksensatie en bijzondere ervaring om zo intens van een maaltijd te mogen genieten. Een levendige en gezellige sfeer, waarbij kwaliteit van service serieus wordt genomen.
Lajmdewit .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Alles is anders en verrassend in smaak, beleving en kwaliteit voor een acceptabele prijs. Attente en professionele service. De sfeer is dynamisch, soms een beetje rommelig.
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
5 gangen gegeten, waarvan twee buitengewoon goed en drie heel erg lekker :) begeleidende wijnen waren naar onze mening lekker maar niet altijd even goed gecombineerd. Stoelen worden op den duur wat ongemakkelijk. Ambiance is heel prettig
Monika B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Food labs. Leuke informele sfeer en en een stuk jonger publiek dan bij andere ster-restaurants. We hebben de 5 gangen menu gekozen en dit was ruim voldoende om met een gevulde buik weer naar huis te keren. De gerechten zijn 'simpel' maar door de pure smaken, leuke combinaties van ingrediënten en de opmaak, verrassend lekker. Wij gaan zeker nog een keer terug!
Kimjerry .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Leuke sfeervolle restaurant. Het eten was heerlijk misschien niet 1 sterwaardig buikspek was lekker maar heb beter gehad. Presentatie was daarentegen prima. Bediening was ronduit slecht totaal niet attent. 3.5 uur voor drie gerechten is echt te lang. 1 ober probeerde het nog en deed zijn best, maar in het algemeen erg rommelig geheel. Niet verwacht van een ster restaurant.
Barbera K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Zalig gegeten! Uitstekend service, leuke informele atmosfeer, maar vooral ook zeer lekkere gerechten! Geweldige combinaties, spectaculair lekker. Aanrader!
Lienepien_1984 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Hebben hier met vrienden het 7-gangen menu gegeten. Het eten doet zijn naam wel eer aan. Er wordt regelmatig gewerkt met nitrogen om een extra swing aan gerechten (en cocktails) te geven. Gelukkig niet over de top, het kan snel overdreven worden. Het eten was goed bereid. De bediening daarentegen verliep rommelig. Zo kregen we geen brood (moesten we om vragen) en bij de koffie geen friandises (andere tafels wel) en werd tijdens het opdienen nog wel eens vergeten dat iemand nog en bepaalde jus moest hebben. En bij het vragen naar de rekening nog lang in de wacht gezet. Van een restaurant met Michelin-ster verwacht ik op dit vlak meer service.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Eindelijk een keer kunnen eten bij food labs, ontvangst was prima je moet van de hoge tafels houden maar t geeft een ontspannen sfeer. Vooraf wat jamon genomen, voor die prijs had ik net wat meer vlees verwacht en wat minder vet. Daarna uiteraard de vijzel nitro genomen, dit is echt geweldig de smaken, combinatie en de uitvoering uiteraard dit is een gerecht waarvoor je komt. Daarna de heilbot en beef op, opmaak rommelig maar misschien hoorde dit wel, borden waren raak gevuld zeker voor een lunch. Als dessert is de macadamia zeker een aanrader, de kazen is niks mis mee maar sprongen er niet uit. Bediening doet zijn best maar met iets meer voorbereiding en kennis zouden ze hoger scoren. Wel vriendelijk en attent.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteren, zaterdagavond, met vier vrienden bij Francois Geurds mogen aanschuiven. Het was een ware belevenis.
We namen allemaal het 7-gangendiner, met bijbehorend wijnarrangement. De zeer prettige bediening verzorgde ons tot in de puntjes. De gerechten kregen achten, negens en tienen (de lever met kersenpit-ijs!), de wijnen negens en tienen.
Als ik een minpuntje móet noemen, zou ik zeggen dat ik niet zo'n fan ben van die hoge tafels en stoelen.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
3 gangen lunch menu. Keken lange tijd uit om bij FG Labs te eten. Niet perse onder de indruk. Vooraf was niet goed op smaak en de lam stond stijf van het zout. Wijn was uitstekend. Bediening attent
Rosina R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Goede ontvangst, ongedwongen sfeer, bijzondere locatie (onder oude treinbaan), heerlijke verse broodjes (werden steeds aangevuld), zelf gemaakte heerlijk luchtige boter, zelf Hymala-zout raspen, fijne bediening.

Twee voorgerechten (tonijn ceviche en vis met asperges) waren heerlijk. Hoofdgerecht (lamsnek met verschillende bereidingen van pompoen) vond ik weinig verrassend vond de groentenkeus niet passen bij de tijd van het jaar. Toetje was prachtig opgemaakt, maar niet mijn smaak (rode vruchten). We kregen een amuse vooraf (soort schuimig soepje, heerlijk en een klein falafelballetje (aan de droge kant). Na afloop een heerlijk verfrissende sluspuppie van vlierbloesem en limoen. Bij de espresso vijf kleine hapjes, waaronder zelfgemaakte marsmellows die boven een vuurtje gerserveerd werden. Helaas ging het vuurtje uit waardoor het effect van de gesmolten marshmallow verloren ging.
Opmerkingen:
je zit op hoge krukken met rugleuning, daar moet je van houden. Prima voor 1,5 /2 uur maar daarna wilde ik graag mijn benen op een andere manier houden maar dat gaat niet.

Porties vond ik aan de kleine kant. Ben gewend om in sterrenrestaurants te eten maar dit was echt klein in verhouding tot het aantal gangen. Wij hadden gelukkig een extra gang genomen, anders had ik het echt te weinig gevonden! Het stukje witvis bij een van de twee voorgerechten bijvoorbeeld was niet groter dan 2 bij 4 cm!

Verder zijn twee gerechten naar mijn smaak te koud gerserveerd (amuse en vis). De grote buitendeur stond open en ik had het idee dat het daardoor snel afkoelde. De borden hadden warmer moeten zijn.

Tot slot had ik meer verwacht qua verrassende smaken. De tonijnceviche vond ik wel verrassend maar de rest wat gewoontjes en weinig spectakel, wat ik wel verwacht had van Foodlabs. Ik heb geen enkele keer een wauw-moment gehad, zo'n eentje waar je van stil valt. Daar mag wat mijn betreft nog wat aan gewerkt worden.