Bij FG Food Labs in de Hofbogen kom je binnen in een treintunnel en zie je meteen dat het er gezellig gaat worden. Dat geldt voor zowel het diner als de lunch, die je al all-in kunt nuttigen voor slechts 60 euro (lunch met 3 bijpassende wijnen, tafelwater, koffie en friandises). Dan krijg je meteen een greep uit het aanbod van de smaaksensaties die chef François Geurds in dit smaaklabaratorium maakt. Hier creëert hij gerechten die je bij blijven en dat is exact de reden dat de inspecteurs van Michelin het restaurant hebben gewaardeerd met een ster.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Boek een Bike Tour voor 100 euro, fiets door Rotterdam en lunch drie gangen bij FG Food Labs

Over het restaurant FG Food Labs

Fanatiek genieten

Intiem industrieel middenin het trendy hart van Rotterdam: FG Food Labs is een broedplaats voor overheerlijke, creatieve en nieuwe gerechten. Eigenzinnig en onverwacht, dit is een ware belevenis! François Geurds en zijn team bereiden in dit restaurant een onvergetelijke maaltijd voor je en gebruiken deze hotspot voor nieuwe ideeën. Elke dag weer kijkt Francois hoe hij het allerbeste uit de producten kan halen. En het werkt. Ervaar het zelf!

Menuprijzen

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant FG Food Labs

Zeef ..
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Het uitstekende menu met dito wijnen kon dit keer helaas niet goedmaken dat de staf overbelast z’n werk moest doen en dan met name allerlei extra’s op tafel zetten onder het mom van goedmaken en dan doodleuk wel terug laten komen op de rekening. Ga niet in op aanbiedingen van extra’s, dat komt je duur te staan. Uiteindelijk rond één uur ‘s nachts de tent verlaten, terwijl de laatste gang nog moest komen (wel gerekend) en zonder koffie, wat toch altijd een goede afsluiter is van een mooie avond. Om er te eten betaal je ook nog eens 50,— euro p.p. reserveringskosten, in mindering op de rekening, dat dan weer wel (gelukkig).
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Het voorgerecht, de tonijn was subliem klaargemaakt. Wij hadden gekozen voor een tussengerecht, maar dat viel wat tegen. De kelner vertelde het zo dat we dachten de heerlijke ham in plakjes te krijgen maar dat viel tegen. Minuscule stukjes ham in een kom met veel aard­ap­pel­mous­se­li­ne en te zout, jammer. 17,50 vragen is dan ook veel geld. Het vlees van het hoofdgerecht was uitstekend klaar gemaakt. Dessert ook prima. Ik vind wel dat als je een koffie besteld, ze moeten aangeven dat de bonbons extra zijn en je de keuze moet krijgen of je ze er bij wilt hebben. Nu werd het aangeboden en achteraf zie je op de rekening 8,50 staan. Ook voor een glas wijn betaal je 8,95 terwijl de fles 6,95 kost!! Verder een redelijke bediening en restaurant qua sfeer.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Uitstekend gegeten bij FG Food Labs. Van de fantastische ceviche als voorgerecht tot een erg geslaagd dessert alles zoals je van een restaurant van deze allure verwacht. Prima begeleidende wijnen. Personeel wat informeel, maar met aandacht voor de gast. Je zit inderdaad wat dicht op de 'buren' maar het wordt nooit hinderlijk.
Niet goedkoop, maar elke Euro waard. Alle negatieve dingen die ik in eerdere recensies heb gelezen kon ik vanavond niet ontdekken.
P D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Teleurstellend! Smaak combinaties en balans tussen ingedrienten was niet bij alle gerechten op orde. Bediening kan beter
Tosca G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Restaurant waar ze je doelbewust proberen te misleiden door dingen op tafel te zetten waar je niet om vraagt maar uiteindelijk wel voor blijkt te betalen. Triest heel triest om zo te upsellen. Nare ervaring!
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Ben je in dit restaurant geweest en wil je een recensie schrijven vraagt Iens? Nou we wilden as zaterdag gaan eten met 7 personen want mijn moeder is 74 jaar geworden, wat op zich al een hele prestatie is, dus zoals de traditie betaamt, gaan we eten met het gezin, waar zullen we nu weer eens naartoe gaan, nou zeg ik, zullen we bij FG Foodlabs gaan eten, oh, wat een leuk idee, ik ga reserveren. Mijn moeder belt en wordt gelijk overvallen of ze dan even wil vertellen hoeveel gangen menu wij willen hebben, nou zegt ze, uuuuuuh, 3 gangen? Nou mevrouw, wij beginnen vanaf 4, oh ok, nou dan doe je 4 en anders zien we dat zaterdag wel. Ok ik zal U een mail sturen ter bevestiging, dus inmiddels heeft mn moeder haar tel.nr. doorgegeven, naam en email adres. Krijgt ze gisteravond een mail of ze even € 300,00 over wil maken om de reservering te bevestigen!!!!!! Hallooooo FG, welke drol heeft jou gescheten, jammer joh, ik zou zeggen, tot nooit, wij gaan lekker naar Catch in Scheveningen, daar kan je gewoon reserveren en zijn ze blij dat je komt.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Op zondagavond voor het eerst bij FG Food Labs gegeten. Prachtige zomeravond, dus buiten kunnen eten op het terras. Dat de TGV regelmatig op 15 meter voorbij rijdt versterkt de grootsteedse sfeer van de bijzondere plek (Hofbogen). Het 5-gangen verrassingsmenu heeft ons qua smaak, opmaak en beleving ook echt verrast. Buitengewone smaken en structuren, met als bijzonder moment de vloeibare stikstof waarmee kruiden knisperen werden bevroren in combinatie met een warm gerechtje met oa. paddestoelen. Alle gerechten waren een explosie van smaak, met soms een prettige zachte smaak ter afwisseling. De bediening was attent en vriendelijk en op zijn taak berekend. Wij hebben een top-avond gehad.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Voor ons de eerste keer bij Francois. Prachtige setting, met ongedwongen sfeer. gekozen voor het 4 gangen verassingsmenu met bijpassende wijnen.
Mooi instapniveau betreffende dineren bij een ster met zeer verassende gerechten en smaakcombinaties. Nitro experience erg leuk om te doen voor de beleving, echter iets te heftig qua smaak voor ons persoonlijk.

Verder fantastisch gegeten met uitstekende bediening en wijnsuggesties van Gert-Jan.

Klein aandachtspunt betreffende het brood, na het sneetje bij de amuse zelf moeten vragen voor nog een stukje.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Teleurstellende ervaring. We waren in FG Food Labs voor een viergangenmenu. Het eten is absoluut te gek; alles wat we kregen, klopte en behoort wat mij betreft tot de absolute culinaire top in Rotterdam. De teleurstelling zat 'em dan ook in de service. Het bedienend personeel is erg jong - wat logisch is, Food Labs functioneert volgens mij als leerschool voor de grote jongens van FG een deur verderop. De basis is er wel, maar alles voelt ingestudeerd, alsof er een checklistje wordt afgewerkt. Gevolg is dat ze ook veel steken laten vallen: eten dat steevast op tafel komt voor de wijn, ook al hadden we aangegeven bijpassende wijnen te willen en men als het goed is kon anticiperen op wat we wilden. Regelmatig werd vergeten uit te leggen wat er op het bord ligt, of dat werd foutief gedaan. Regelmatig lege glazen, zonder de vraag of we nog wat wilden drinken, of zelfs gewoon een glas dat zonder te vragen werd uitgehaald. Borden die niet uitgehaald werden, of juist wel terwijl tafelgenote nog zat te eten. Nooit de vraag of alles naar wens was. Koffie die ondanks twee keer vragen niet kwam (we zijn maar weg gegaan). En ga zo maar door. De bediening is op zich wel sympathiek en doet zijn best, maar op dit niveau en voor deze prijs verwacht je dat de ervaring 100% klopt - zo moeilijk is het niet. Het eten maakt veel goed, maar je vraagt je door dit soort service wel af hoe het in godsnaam kan dat FG Food Labs nog een Michelinster draagt.
Iskos M.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Voor een restaurant met een ster en een zogenaamd experimenteel karakter, was het eten teleurstelling. We hebben 6 gangen menu genomen en alleen het hoofdgerecht voldeed aan de verwachting. De bijhorend wijnen (we namen een wijn arrangement ) waren overigens wel goed. De bediening kwam gestresst over en tussen 2 en 3 gang zat meer dan een half uur (voor ons best forse tussen pauze). Algemeen conclusie, vergeleken met de andere ster restaurants waar we gegeten hebben, betaal je bij FG Foodlabs te veel voor wat je krijgt...
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het eten was werkelijk fantastisch. Genoten van 7 gangen. Mooi restaurant, met losse, informele sfeer. Service was prima.
Leonard K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het is een compleet raadsel, dat dit gehypte restaurant met een Michelin ster mag pronken.
In alles lijkt maar wat aangerommeld te worden. Tafels staan veel te dicht bij elkaar, stoelen zitten oncomfortabel.
De bediening is bijzonder matig, teksten over gerechten en wijnen worden uit het hoofd opgedreund en je hebt werkelijk nooit het idee, dat men weet waarover men praat. Los van dit is het eten ronduit teleurstellend.
Er zit totaal geen gedachte achter, geen lijn in te ontdekken. De geserveerde producten zijn niet bijzonder en de biefstuk werd met een zoute jus afgeblust (en draadjesvlees serveren kan echt niet!). Ergerlijk was dat de geschonken wijnen lukraak gekozen leken en niet bij de gerechten pasten. De prijs voor dit alles is belachelijk hoog en zou een ieder, die voornemens is hier te gaan eten, wellicht aansporen om naar een alternatief te kijken, want echt goede Michelin restaurants zijn er in Rotterdam gelukkig wel.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
De kwaliteit van het eten is erg hoog. Qua service niveau kan FG labs mijn inziens na nog sterk verbeteren. Vergeleken met andere sterren restaurants in Rotterdam is deze ronduit slecht te noemen. Rond 23:30, als een deel van het personeel uitgeschreven wordt, begint de schoonmaak van de keuken en verandert de zwarte brigade qua indeling, waar helaas de gasten de dupe van worden. Voor een restaurant van dit niveau is het onacceptabel dat de gasten dit überhaupt merken en lang moeten wachten op water / wijn / eten. De kwaliteit van het eten is mijn inziensna echter wel erg hoog; ook al is het wel een commerciële tent: veel sales gedreven ADD-ons en - behalve de twee amuses- geen verdere verassingen. Goed gegeten, maar qua prijs kwaliteit (€250 euro per persoon) eigenlijk onvoldoende.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Tijdens de Nationale restaurantweek gegeten bij FG Foodlabs.
We worden netjes ontvangen en naar onze tafel gebracht. Het restaurant is modern en apart ingericht. De stoelen en tafels staan redelijk dicht bij elkaar, maar qua gesprek is er voldoende privacy.
Behalve het standaard 3 gangenmenu krijgen we nog 2 amuses vooraf. We kunnen ons menu nog uitbreiden, maar met een paar keer brood erbij, is dit voor ons voldoende. De gerechten worden mooi gepresenteerd en toegelicht qua ingrediënten. De verrassende combinaties zijn heel smaakvol.
Er is een (te) uitgebreide wijnkaart gesorteerd per land van herkomst. Onze eerste keus wijn was niet voorradig. De ons aanbevolen vergelijkbare wijn smaakte prima. De prijzen van de wijn zijn wel aan de (te) hoge kant. De bediening is vriendelijk, maar mag iets enthousiaster zijn.
De hoge stoelen vinden we gedurende een aantal uren niet comfortabel zitten. Jammer dat er geen keuze is in lage en hoge stoelen. In het begin is de muziek erg duidelijk aanwezig, maar als het restaurant helemaal bezet is, valt dit niet meer op.
Het restaurant is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, meerdere trams en de metro hebben een halte vlakbij. Kortom, leuk om een keer te bezoeken.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Eten is zeer goed in tegenstelling tot bediening. Onze fles wijn werd van tafel meegenomen om vervolgens aan anderextafel te worden uit geserveerd. Bij opdiene borden gaan armen ovet de tafel en dus over reeds uit geserveerd bord. Bij koffie geen suiker, als je er om vraagt wordt deze bijna op tafel gesmeten. Ik begrijp dat er geld verdient dientvte worden maar € 66,00 voor een fles die in de winkel €12,50 kost gaat wel heel erg ver. Het eten is geweldig maar dit restaurant is niet voor herhaling vatbaar.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Zaterdag hier met een wat grotere groep wezen eten. (9 'man'). Eten was van goed niveau, echter de zwarte brigade laat toch af en toe wel wat steken vallen. Hiernaast zou een lach hier en daar niet overbodig zijn wanneer je een jonger gezelscap bedient dat een middag uit is. En wij hadden een menu geboekt inclusief de wijnen, echter een aantal dames aan tafel hebben slechts 1 of 2 glazen wijn gedronken. Dan zou het in mijn beleving wel netjes zijn om een alternatief aan te bieden in de vorm van een niet-alcoholisch drankje. Kortom: je merkt wel dat de punten niet op de i staan. Wel jammer want de locatie en het eten is erg goed, maar de hele beleving is niet top en dat zou het op dit niveau wel moeten zijn.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Heerlijk gegeten en prettige bediening op een mooie plek. Maar.... plek aan de bar is wat minder comfortabel als je 4 uur aan tafel zit. De uiteindelijke rekening was veel te hoog. Dus uiteindelijk toch niet voor herhaling vatbaar.
Volker D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Heerlijk gegeten maar echt sterwaardig vond ik het niet. De bediening vond ik tegen vallen met summiere uitleg van wijnen en spijzen. Het zal wel liggen aan het feit dat het maandagmiddag was maar eigenlijk mag dat voor dit bedrag (265 voor 3 p) niet uitmaken.
Trudy V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
voortreffelijk gegeten, leuke persoonlijke ontvangst.
Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Hier een oudejaarsarrangement gedaan met vrienden. Zeer geslaagd qua culinaire ervaring. En precies met een goed gevuld buikje naar huis. Sterrestaurant waardig. Echter het meeste personeel is steronwaardig. Er ging in mijn beleving teveel mis. Een opeenstapeling van missers die ervoor zorgt dat het uiteindelijk vervelend wordt en tegenvalt. Te lang wachten op drank (ook gewoon niet vragen), vergeten van een bestelling, het afruimen en opdienen verliep rommelig en lomp. Als ik in een sterrestaurant eet dan verwacht ik dito service. Ik moet ontzorgt worden en dat werden we niet. Voor dit eten voor deze prijs geef ik dus een dikke onvoldoende voor de bediening en service. Ik hoop dat Froncois hier wat aan doet. Op jet eten niets af te dingen. Streling voor de tong en een palet aan uiteenlopende en heerlijke smaken. Puur genieten.