FG Bistro

Lloydstraat 204 3024 EA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant FG Bistro

FG Bistro ademt in alles Parijs. Het is als Montmartre aan de Maas. Je waant je voor even enkele honderden kilometers zuidwaarts om te genieten van de kenmerkende joie de vivre. Op de kaart alleen gerechten van Bib Gourmand niveau. Tweesterrenchef François Geurds zwaait de scepter over het driegangenmenu, geserveerd voor een redelijke prijs. Je kunt er kiezen tussen Franse en enkele Aziatische gerechten, die worden vergezeld door de beste Franse wijnen.

Meer informatie over restaurant FG Bistro

Marije H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wat een teleurstelling. Eten was heerlijk, wel prijzig. Interieur OK maar vloer is wel oppassen! Bediening chaotisch, ongeorganiseerd, soms onvriendelijk of gemaakt aardig. Sommelier was ronduit een hork en arrogant en beweerde zelfs dat wijn niet bij gerecht hoefde te passen, zijn advies was om gewoon een wijn te kiezen die je lekker vond. Het moet niet gekker worden. Bij voorgerecht geheel geen wijn ontvangen. Bij hoofdgerecht hebben we 3x om wijn moeten vragen eer dat fles kwam. Tussen voorgerecht en nagerecht zat 1,5 uur. Geen enkel excuses volgde. Bij de rekening ging het ook fout; eerst rekening van andere tafel. Nieuwe bon volgde, die ook fout was. Bij garderobe werd gevraagd of het ok was. Na aangegeven te hebben dat het niet helemaal klopte, werd niet verder gevraagd. Erg jammer allemaal. Zeker geen aanrader.
Marjolein H.
Eddie D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ongeïnteresseerd en hooghartig personeel, eten op zich prima, maar niet bijzonder. Vette baklucht in de zaak, bestek niet compleet, geen servetten op tafel, na 2x vragen als antwoord "oh sorry, vergeten". Niet voor herhaling vatbaar, onder niveau.
K R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Afgelopen vrijdagavond zijn wij met vier personen gaan eten bij deze bistro. Jammer genoeg kunnen we na twee dagen nog steeds niet terugkijken op een geslaagde avond. Eigenlijk ging het vanaf het begin niet goed. De ontvangst was rommelig. Wat ons aan het begin opviel was de constructie van de vloer. Door de rare overgangen met de witte vloerdelen met de lampen krijg je het gevoel dat er een hoogteverschil in de vloer zit dat er niet is. Gelukkig werden we wel op een bestaand afstapje gewezen.
In de zaak hing een enorme vette frituurlucht. Niet een erg fris onthaal.
Drie van de vier personen aan tafel hadden eerder al eens bij FG Foodlabs gegeten en waren hier lyrisch over. Iedereen had zich dan ook erg verheugd op een culinaire belevenis.
De menukaart is in het Frans en in het Engels ondertiteld. Op zich geen probleem, maar zorg dan in ieder geval dat de bediening weet wat er op de kaart staat zodat ze je evt met raad en daad kunnen bijstaan. Bij het maken van een keus tussen twee hoofdgerechten was de serveerster niet erg betrokken.
Haar collega kwam vragen wat we wilden drinken, maar deed dat eigenlijk op een nogal lompe manier. Vervolgens werden drie drankjes geserveerd, maar naar drankje vier moesten we twee maal vragen.
In het begin hadden we de indruk te maken te hebben met een stagiaire. Hier hebben wij op zich helemaal geen problemen mee, maar dan verwachten we wel dat iemand gecoached wordt. Later op de avond hebben we het idee dat we met een stagiair te maken hadden laten varen aangezien eigenlijk niemand van het personeel dat we aan tafel gehad hebben duidelijk leek te weten waarmee zij bezig waren en erg weinig betrokkenheid/ klantvriendelijkheid toonden.
Eten en drankjes werden zonder nadere uitleg op tafel gezet en voordat je iets had kunnen vragen (of bv nog een drankje had kunnen bestellen) had het personeel je de rug alweer toegekeerd. Bij een wijnadvies voor de steak tartare kwam de ober niet verder dan de vraag of ik van een kruidige wijn hield. Een nadere uiteenzetting van mogelijke wijnen werd niet gegeven helaas. Het personeel was allemaal jong en onervaren. Onderlinge communicatie was ver te zoeken. Het was chaos. Drank en menu werd niet gelijktijdig geserveerd waardoor drie mensen bv aan het einde hun dessert al lang en breed ophadden voordat de laatste persoon aan de kaasplank kon beginnen. Hierbij moet worden opgemerkt dat eerst het plankje met de druiven en het vijgenbrood lomp op tafel werd gesmeten zonder mededeling dat de trolley even op zich zou laten wachten. Vervolgens na 10 minuten maar eens vragen waar de kaas bleef (en de port). De troley was gevuld met goede kaas, maar de uitleg wat niet meer dan een opsomming zonder verdere uitleg helaas.
Over het eten zelf kunnen we het volgende zeggen: Niet van het niveau van FG Foodlabs, maar prima voor de bistro-formule.
Echter, de rekening aan het einde vonden we behoorlijk gepeperd €280 voor vier personen was het qua beleving zeker NIET waard.
Voor dit geld zijn er veel betere zaken in Rotterdam te vinden waar je zeker even lekker kunt eten, maar waar de ambiance en de bediening van een veel hoger niveau is.
Bij de garderobe werd alles in stijl afgesloten. Er lag al een stapel jassen op een stoel ipv dat ze aan de knaapjes hingen en eer dat we de goede jassen aan hadden was de stapel op de stoel verdubbeld...
Gelukkig vroeg de dame bij de garderobe of we een leuke avond hadden gehad. Helaas hebben wij haar moeten zeggen dat dit niet het geval was. Hier werd wel notie van genomen door deze dame en er werd gevraagd of ze een telefoonnummer mocht noteren.
Helaas geen herhaling alhier voor ons.
Wat ons betreft geen goed visitekaartje voor een eigenaar die in Rotterdam nog twee andere (gerenommeerde) zaken heeft.
Ian19 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wat een enorme teleurstelling. Afgelopen vrijdag met zes personen hier gegeten. Alle zes besloten wij het menu van de chef te nemen, wij vroegen de sommelier hierbij een bijpassende wijn te kiezen, aangezien we niet wisten wat we gingen eten. Dit leek een onmogelijke opgave voor de man die totaal niet wist waar hij mee bezig was.
Eerste fles wijn voor bij het voorgerecht werd geserveerd, hierna was het nog een uur wachten op het voorgerecht, ondertussen werd de wijn voor het hoofdgerecht ook al open gemaakt. Het bedienend personeel had deze avond totaal geen overzicht. Het was een jong en onervaren team, wat op zich niet erg is, jammer dat er dan niemand is die wel het overzicht kan houden.
Het kaasplankje werd vergeten, gerechten werden geserveerd zonder enige uitleg, de rekening klopte niet. Kortom een hele rommelige avond. Na onze kritiek geuit te hebben bij de ober, liep deze boos en zonder wat te zeggen weg.
Kortom, in Rotterdam zijn er in deze prijscategorie vele zaken op te noemen waar de service stukken beter is. De rekening van €380,- was toch aardig hoog, voor dit niveau.
Het eten was smakelijk en op niveau, jammer dat dit niet als een fijne herinnering is blijven hangen.
Khing N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met vrienden geluncht. Uiteindelijk allemaal een menu du chef genomen. Geen spijt van gehad. Heerlijk stukje schelvis. Potje stoofvlees met lekkere bijgerechten. Toetje was simpel en niet te zoet. Goede bijpassende wijnen. Attente, ontspannen bediening. Zeer aangenaam gezeten.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
een ander concept dan FG restaurant. je kan hier de hele avond zitten, maar 't hoeft niet. garnalenkroketjes vooraf, daarna lamsstoofpot, superlekker. alleen Franse wijnen die de restaurateur-sommelier zelf importeert. gekozen voor een witte Limoux, krachtige wijn die ook bij t lam overeind bleef. je voelt je een beetje in Frankrijk. voor herhaling vatbaar.
JochemJennieke .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Zelden (nooit) een avond meegemaakt waar de organisatie zo ver te zoeken was; tot drie maal toe wijn besteld die pas een half uur later werd bezorgd, verkeerde voorgerechten gekregen, 1hoofdgerecht werd gelijk met het voorgerecht geserveerd, bediening mist elke noodzakelijke kennis van de menukaart.................Heel erg jammer, want het diner was gewoon erg smakelijk, evenals de wijn (Viognier van Ventoux). Garnalenkroketten, Cabilleau au Tomate, Steak Tartare, Ile Flottant, Kaasassorti...allemaal dik in orde tot zeer goed. Wanneer je echter gedurende de avond zoveel minpunten op organisatie en service scoort krijg je nooit een voldoende: Zonde!
Eveline J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Onderstaande recensies geven wat mij betreft een goede samenvatting van FG Bistro. Het eten is fantastisch, maar er is een groot probleem met het concept en de verwachtingen die worden gewekt. FG Bistro profileert zich als een betaalbare, Franse bistro. De kwaliteit van het eten, maar ook de prijzen die je betaalt, zijn echter veel hoogwaardiger dan dat. Het menu op een geprinte placemat en bestek uit een mandje dat je vervolgens moet houden, contrasteert hier gigantisch bij. De schoen wringt enorm...

Er moet duidelijk een keuze gemaakt worden: óf een betaalbare bistro (dan prijzen en eten daarop afstemmen) óf een goed Frans restaurant. (met een net menu, ingeruimd bestek en de juiste profilering). In dat laatste geval zal niemand zeuren over de prijzen, want dan krijg je absoluut waar voor je geld.
Bats H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisterenavond hier gegeten en het was helaas zeer teleurstellend. Ondanks dat het een Bistro is proberen ze de standaard hoog te houden wat totaal niet is gelukt helaas. Er loopt voldoende bediening echter weten de meeste niet wat ze doen. Service was rond uit slecht en even komen kijken of er nog wat ingeschonken kan worden of wat glazen van tafel halen is er niet bij. Bij het bestellen van een glas bijpassende rode wijn bij mijn Boeuf Rossini (die overigens ook verre van bijzonder was) werd een glas neergezet waarvan de bediening zelf niet wist wat het was, kruidige wijn was de omschrijving. Vervolgens werd de sommelier gehaald die met een wat tegenzin in de rondte loopt, die wist te vertellen wat er in het glas zat. Bij het bestellen van een kaasplankje komen ze keurig met een karretje met kazen aan je tafel, de vraag welke kaas we lekker vonden voldeed blijkbaar aangezien ze zonder uitleg direct wat op een boord begonnen te leggen. Nadat we vroegen of ze even konden uitleggen wat er allemaal was zodat we normaal konden kiezen kregen we uiteindelijk de kaas van onze keuze. Toen vervolgens de sommelier kwam om er iets bij in te schenken en we aangeven dat we liever rode wijn hadden bij de kaas als port liep de man weer even Chagrijnig weg om vervolgens weer terug te komen met dezelfde wijn die we bij het hoofdgerecht hadden gehad. Dezelfde dan maar weer? was de vraag. Kun je nu serieus als Franse sommelier niets anders bedenken terwijl er 30 wijnen of meer op de kaart staan. Triest. Dan maar de rekening vragen. Hierop klopten wat dingen niet en uitleg erover krijgen was lastig, iedereen wees na elkaar en de niemand kon uitleggen wat het was. Heel leuk hoor alles in het Frans op kaart en bon zetten maar als niemand van het personeel het snapt, niet zo handig. De Franse sommelier kwam er wederom bij en toen we eerlijk aangaven dat er wel wat dingen niet helemaal naar wens waren begon hij bijna boos te doen. Waarom niet goed, wat dan? Dat hadden we dus net uitgelegd maar klaarblijkelijk was zijn Nederlands misschien niet zo goed. Uiteindelijk waren we er zo klaar mee dat we zelf maar dubbel aangeslagen brood (wat we dus maar 1 keer hadden gehad) hebben afkerend en zonder verdere uitleg zijn weggegaan. Hier gaan we dus nooit meer heen, genoeg andere keus waar je heen kunt. Mijden deze tent.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op zaterdagavond hier gegeten. Gerechten zijn erg lekker, friet en groente erbij besteld en die waren ook erg lekker, let wel op dat je daar extra voor betaald.
Goede bediening, alles was gewoon goed. Een aanrader!
Linsey.hoogerwaard .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten, bij binnenkomst een warm onvangst. De jassen werden aangenomen en werden begeleid naar de tafel. Genoten van een aperatife. Menu van de dag a € 35,00 was verassend, vooral het hoofdgerecht slow cooked beenham en een steak tartare waren erg lekker.
Zeker een aanrader!
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuke sfeer en gezellige omgeving. Bediening is erg vriendelijk maar schiet qua service toch echt te kort. Na 20 minuten komt iemand voor het eerst aan onze tafel met de vraag of we wat willen drinken en de rest van de avond worden de lege glazen niet opgemerkt en moeten wij zelf op zoek naar iemand om wat te drinken te vragen. Eten is erg lekker, lam is een aanrader! Omdat je hier erg gezellig zit en het eten lekker is zouden we zeker terug komen, hopelijk past de service dan beter bij de prijs die je betaalt (niet goedkoop!)
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Kort gezegd: wat een teleurstelling en jammer voor zijn naam. Ik heb in beide restaurants mogen eten van FG en uiteraard is het niet de bedoeling dat je de sterrenzaken gaat vergelijken met wat hij hier probeert maar dit kon eigenlijk gewoon niet. Ik kan bijna een heel boek hier schrijven over wat misging dus zal het in wat steekwoorden doen: porties zo klein dat het asociaal is (octopus met chorizo hoofdgerecht bestaat uit vier stukjes ocotopus en vier stukjes chorizo bijvoorbeeld), bijgerechten veelste zout, bediening is echt de weg kwijt en ik vermoed dat er gebruik wordt gemaakt van stagiaires wat helemaal niet erg is maar stuur ze aan en laat het weten vooraf, koude friet niet huisgemaakt voor €5,--, tweemaal een dubbele espresso teruggestuurd want dit was slootwater en bij de derde keer gezegd laat maar zitten.... en zo kan ik nog wel even door maar doe ik maar niet. Goed: wijnkaart aanbod en de steak tartare maar hiervoor ga ik wel ergens anders heen. Ik vind het oprecht jammer want ik wilde niet voor een duppie op de eerste rang maar wel gewoon goed eten. Met z'n 2e € 110,-- uitgeven mag wel beter dan dit. Genoeg andere plekken in Rotterdam waar dat makkelijk kan.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
De belofte van een bistro zou zich vooral moeten uiten in de betaalbare prijzen. 35 euro voor een menu is inderdaad redelijk, maar alleen al voor water en brood ben je bijna 10 euro extra kwijt. Eet je ala carte dan moet je ook voor groenten, sla, en frites behoorlijk bijlappen. En die bijgerechten heb je echt wel nodig, want de porties van de hoofdgerechten zijn aan de kleine kant, meer de maat van een voorgerecht. De foie gras was perfect, tom kai soep bevatte teveel doorgekookte noedels. Steak tartaar is voorzien van garnituur om zelf op smaak te brengen en frites (maar dat wordt dan niet gezegd en ze laten je rustig extra frites bijbestellen), de inktvis met chorizo ook erg lekken, maar heel kleine portie. Witte huiswijn was prima en goed geprijsd, maar als je hem wil bestellen proberen ze toch nog even een andere wijn aan te smeren die bijna twee keer zo duur is. De extra bestelde sla was niet aangemaakt, gevraagd om olie en azijn kwamen er eerst twee flessen olie, waarop de sla mee naar de keuken ging en weer terug kwam. Toen bleek dat er ranzige olie was gebruikt weer om vervanging gevraagd en gekregen, die was in orde. Maar we kregen ook nog een schaaltje olie om ons er op te wijzen dat de olie niet ranzig maar "grassig" was. Dat was de olie op het schaaltje, maar die in de sla eerder was gebruikt was echt ranzig, gewoon niet goed gecontroleerd in de keuken. Er is veel bedienend personeel, proberen bijna overdreven aardig of grappig te zijn, maar letten niet altijd even goed op. Het kost soms even tijd om hun aandacht te krijgen.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen voor deze zaak, maar het viel eigenlijk toch wat tegen, terwijl onderdelen zoals de foie gras en de steak tartaar best in orde waren. Maar het gaat uiteindelijk wel om de totale beleving.
Dik G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Het eten is heerlijk. Verder wel een soort ongemakkelijke sfeer, verre van bistro. De gastheer fg zelf zat uitgebreid uitgezakt in het gangpad, zonder oog voor andere gasten. Wel nam ie de tijd om uitgebreid de koks en andere brigade de les te lezen.

Het eten was heerlijk. Maar een klein broodje, stokbroodje bleek niet bij het menu te horen. Gek voor n bistro.

Het was bij binnenkomst kil/koud, dat bleef de hele avond. Hoewel er 6 verschillende mensen aan tafel kwamen, bleken eenvoudige dingen lastig. Flesje water? Lastig. Kopje koffie bij dessert? Onmogelijk. Klontje suiker bij dr koffie? Oei. Warme koffie? Neuh...

Ga gerust eten, maar zie het als een klucht met een slecht scenario. Dat heeft ons et doorheen geholpen en het was een onvergetelijke avond!
Eelco H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Beste prijs/kwaliteitverhouding in Rotterdam. Boeuf rossini en foie zijn op sterrenniveau. Zijn pas een week open maar zeker here to stay. Nieuwe aanwinst in Rotterdam. L
Jacco V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Verademing vergeleken met die pretentieuze FG Foodlabs of de uber-serieuze voorganger FG Restaurant dat hier voorheen huisde. Lekker Frans eten, maar de steak tartare was iets te grof, de île flottante was onnodig extra gezoet en de wijnkaart beperkt, waar zijn de mooie bordeaux? Al met al een aanrader, want toch lekker gegeten en alert bediend !