FG Bistro

Lloydstraat 204 3024 EA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant FG Bistro

FG Bistro ademt in alles Parijs. Het is als Montmartre aan de Maas. Je waant je voor even enkele honderden kilometers zuidwaarts om te genieten van de kenmerkende joie de vivre. Op de kaart alleen gerechten van Bib Gourmand niveau. Tweesterrenchef François Geurds zwaait de scepter over het driegangenmenu, geserveerd voor een redelijke prijs. Je kunt er kiezen tussen Franse en enkele Aziatische gerechten, die worden vergezeld door de beste Franse wijnen.

Meer informatie over restaurant FG Bistro

6,2
6,7
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
met kerst hier gegeten, eten was
gewoon erg goed, bediening vriendelijk en attent, niet de goedkoopste, maar zeker een bezoek waard. Francois kan echt koken
rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Weer heerlijk en relaxed gegeten bij FG Bistro. Met name voorgerecht eendenlever en hoofdgerecht hazenpeper samen met bijpassende verrassende wijnen (aanbevolen door sommelier) waren zalig. Boven "Bistro" niveau, niet goedkoop, wel goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer fijne bediening en sfeer!
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Echt belachelijk duur voor een bistro en de kwaliteit van de gerechten
rob D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Inmiddels drie keer gegeten in dit bekende restaurant met de nieuwe formule. 1 keer zakelijk, 1 keer met partner en 1 keer familiediner vanwege diploma. Alle drie de keren zeer lekker gegeten, uitstekend geholpen door jong team en verrast door de mooie formule van "FG" kwaliteit met redelijke prijzen. En dat op een prachtige locatie met bijzonder interieur.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Onder tussen al 3 keer in dit prachtige restaurant gegeten. Het onvangst begon al goed, netjes verwelkomt door de bediening. Leuke open keuken waar je langs loopt. Het eten was heerlijk en er was een leuke sfeer. Wij komen zeker vaker!
zaza1 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Vol verwachting naar FG bistro. We zijn wel wat gewend van Francois! De ruimte is vrijwel onveranderd nadat het hoofdrestaurant is verhuisd, alleen meer licht. Beter. Een en al vrolijkheid en rumoer! Gezellig! Veel papierwerk op tafel dat blijft liggen als geserveerd wordt. Zelf maar e.e.a. opzij gelegd. Voorgerecht aubergine zeer teleurstellend: niet gaar en stukje volstrekt smakeloze tomaat er op. Hele gerecht kraak nog smaak. Jammer. Hoofdgerechten prima. Maar een enorme bak met verschillende ongare groentes die ook weer nergens naar smaken..... Toetje ok. Wijn toch vrij prijzig. Voor 2 pers. ver in de €200. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ambiance is prachtig! Helaas is de keuken en de bediening minder charmant en eigenlijk ondermaats. De gerechten laten lang op zich wachten en voor een aantal van ons was het hoofdgerecht nog rauw. Jammer want de pretenties zijn hoog en de potentie ook! Helaas voor nu wel onvoldoende.
Fransje N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Dit viel tegen. Chaos qua bediening en niet écht vriendelijk. Best lekker gegeten, maar ik vond t eten en de manier van serveren 'n beetje pretentieus en interessanterig. Lékkere kaaskroketjes vooraf, maar daarna was de poussin echt óngaar; niet rosé-ig maar rauw. Als na een opmerking daarover de bediening niet verder komt dan 'dat hoort zo' moet er nog een hoop gebeuren. Oja, en zet gewoon een karaf kraanwater op tafel, alsjeblieft! (Nog) geen aanrader dus.
Tessa J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Al 2 keer gegeten in dit gezellige en mooie restaurant. De bediening was uitstekend. Het eten was heerlijk. Geen lange wachttijd en werden snel geholpen. Mooie inrichting en goed voor een zakelijkdiner en voor een gezellig avondje met familie of vrienden.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wat een teleurstelling. Eten was heerlijk, wel prijzig. Interieur OK maar vloer is wel oppassen! Bediening chaotisch, ongeorganiseerd, soms onvriendelijk of gemaakt aardig. Sommelier was ronduit een hork en arrogant en beweerde zelfs dat wijn niet bij gerecht hoefde te passen, zijn advies was om gewoon een wijn te kiezen die je lekker vond. Het moet niet gekker worden. Bij voorgerecht geheel geen wijn ontvangen. Bij hoofdgerecht hebben we 3x om wijn moeten vragen eer dat fles kwam. Tussen voorgerecht en nagerecht zat 1,5 uur. Geen enkel excuses volgde. Bij de rekening ging het ook fout; eerst rekening van andere tafel. Nieuwe bon volgde, die ook fout was. Bij garderobe werd gevraagd of het ok was. Na aangegeven te hebben dat het niet helemaal klopte, werd niet verder gevraagd. Erg jammer allemaal. Zeker geen aanrader.
Marjolein H.
Eddie D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ongeïnteresseerd en hooghartig personeel, eten op zich prima, maar niet bijzonder. Vette baklucht in de zaak, bestek niet compleet, geen servetten op tafel, na 2x vragen als antwoord "oh sorry, vergeten". Niet voor herhaling vatbaar, onder niveau.
Ian19 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wat een enorme teleurstelling. Afgelopen vrijdag met zes personen hier gegeten. Alle zes besloten wij het menu van de chef te nemen, wij vroegen de sommelier hierbij een bijpassende wijn te kiezen, aangezien we niet wisten wat we gingen eten. Dit leek een onmogelijke opgave voor de man die totaal niet wist waar hij mee bezig was.
Eerste fles wijn voor bij het voorgerecht werd geserveerd, hierna was het nog een uur wachten op het voorgerecht, ondertussen werd de wijn voor het hoofdgerecht ook al open gemaakt. Het bedienend personeel had deze avond totaal geen overzicht. Het was een jong en onervaren team, wat op zich niet erg is, jammer dat er dan niemand is die wel het overzicht kan houden.
Het kaasplankje werd vergeten, gerechten werden geserveerd zonder enige uitleg, de rekening klopte niet. Kortom een hele rommelige avond. Na onze kritiek geuit te hebben bij de ober, liep deze boos en zonder wat te zeggen weg.
Kortom, in Rotterdam zijn er in deze prijscategorie vele zaken op te noemen waar de service stukken beter is. De rekening van €380,- was toch aardig hoog, voor dit niveau.
Het eten was smakelijk en op niveau, jammer dat dit niet als een fijne herinnering is blijven hangen.
K R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Afgelopen vrijdagavond zijn wij met vier personen gaan eten bij deze bistro. Jammer genoeg kunnen we na twee dagen nog steeds niet terugkijken op een geslaagde avond. Eigenlijk ging het vanaf het begin niet goed. De ontvangst was rommelig. Wat ons aan het begin opviel was de constructie van de vloer. Door de rare overgangen met de witte vloerdelen met de lampen krijg je het gevoel dat er een hoogteverschil in de vloer zit dat er niet is. Gelukkig werden we wel op een bestaand afstapje gewezen.
In de zaak hing een enorme vette frituurlucht. Niet een erg fris onthaal.
Drie van de vier personen aan tafel hadden eerder al eens bij FG Foodlabs gegeten en waren hier lyrisch over. Iedereen had zich dan ook erg verheugd op een culinaire belevenis.
De menukaart is in het Frans en in het Engels ondertiteld. Op zich geen probleem, maar zorg dan in ieder geval dat de bediening weet wat er op de kaart staat zodat ze je evt met raad en daad kunnen bijstaan. Bij het maken van een keus tussen twee hoofdgerechten was de serveerster niet erg betrokken.
Haar collega kwam vragen wat we wilden drinken, maar deed dat eigenlijk op een nogal lompe manier. Vervolgens werden drie drankjes geserveerd, maar naar drankje vier moesten we twee maal vragen.
In het begin hadden we de indruk te maken te hebben met een stagiaire. Hier hebben wij op zich helemaal geen problemen mee, maar dan verwachten we wel dat iemand gecoached wordt. Later op de avond hebben we het idee dat we met een stagiair te maken hadden laten varen aangezien eigenlijk niemand van het personeel dat we aan tafel gehad hebben duidelijk leek te weten waarmee zij bezig waren en erg weinig betrokkenheid/ klantvriendelijkheid toonden.
Eten en drankjes werden zonder nadere uitleg op tafel gezet en voordat je iets had kunnen vragen (of bv nog een drankje had kunnen bestellen) had het personeel je de rug alweer toegekeerd. Bij een wijnadvies voor de steak tartare kwam de ober niet verder dan de vraag of ik van een kruidige wijn hield. Een nadere uiteenzetting van mogelijke wijnen werd niet gegeven helaas. Het personeel was allemaal jong en onervaren. Onderlinge communicatie was ver te zoeken. Het was chaos. Drank en menu werd niet gelijktijdig geserveerd waardoor drie mensen bv aan het einde hun dessert al lang en breed ophadden voordat de laatste persoon aan de kaasplank kon beginnen. Hierbij moet worden opgemerkt dat eerst het plankje met de druiven en het vijgenbrood lomp op tafel werd gesmeten zonder mededeling dat de trolley even op zich zou laten wachten. Vervolgens na 10 minuten maar eens vragen waar de kaas bleef (en de port). De troley was gevuld met goede kaas, maar de uitleg wat niet meer dan een opsomming zonder verdere uitleg helaas.
Over het eten zelf kunnen we het volgende zeggen: Niet van het niveau van FG Foodlabs, maar prima voor de bistro-formule.
Echter, de rekening aan het einde vonden we behoorlijk gepeperd €280 voor vier personen was het qua beleving zeker NIET waard.
Voor dit geld zijn er veel betere zaken in Rotterdam te vinden waar je zeker even lekker kunt eten, maar waar de ambiance en de bediening van een veel hoger niveau is.
Bij de garderobe werd alles in stijl afgesloten. Er lag al een stapel jassen op een stoel ipv dat ze aan de knaapjes hingen en eer dat we de goede jassen aan hadden was de stapel op de stoel verdubbeld...
Gelukkig vroeg de dame bij de garderobe of we een leuke avond hadden gehad. Helaas hebben wij haar moeten zeggen dat dit niet het geval was. Hier werd wel notie van genomen door deze dame en er werd gevraagd of ze een telefoonnummer mocht noteren.
Helaas geen herhaling alhier voor ons.
Wat ons betreft geen goed visitekaartje voor een eigenaar die in Rotterdam nog twee andere (gerenommeerde) zaken heeft.
Khing N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met vrienden geluncht. Uiteindelijk allemaal een menu du chef genomen. Geen spijt van gehad. Heerlijk stukje schelvis. Potje stoofvlees met lekkere bijgerechten. Toetje was simpel en niet te zoet. Goede bijpassende wijnen. Attente, ontspannen bediening. Zeer aangenaam gezeten.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
een ander concept dan FG restaurant. je kan hier de hele avond zitten, maar 't hoeft niet. garnalenkroketjes vooraf, daarna lamsstoofpot, superlekker. alleen Franse wijnen die de restaurateur-sommelier zelf importeert. gekozen voor een witte Limoux, krachtige wijn die ook bij t lam overeind bleef. je voelt je een beetje in Frankrijk. voor herhaling vatbaar.
JochemJennieke .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Zelden (nooit) een avond meegemaakt waar de organisatie zo ver te zoeken was; tot drie maal toe wijn besteld die pas een half uur later werd bezorgd, verkeerde voorgerechten gekregen, 1hoofdgerecht werd gelijk met het voorgerecht geserveerd, bediening mist elke noodzakelijke kennis van de menukaart.................Heel erg jammer, want het diner was gewoon erg smakelijk, evenals de wijn (Viognier van Ventoux). Garnalenkroketten, Cabilleau au Tomate, Steak Tartare, Ile Flottant, Kaasassorti...allemaal dik in orde tot zeer goed. Wanneer je echter gedurende de avond zoveel minpunten op organisatie en service scoort krijg je nooit een voldoende: Zonde!
Eveline J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Onderstaande recensies geven wat mij betreft een goede samenvatting van FG Bistro. Het eten is fantastisch, maar er is een groot probleem met het concept en de verwachtingen die worden gewekt. FG Bistro profileert zich als een betaalbare, Franse bistro. De kwaliteit van het eten, maar ook de prijzen die je betaalt, zijn echter veel hoogwaardiger dan dat. Het menu op een geprinte placemat en bestek uit een mandje dat je vervolgens moet houden, contrasteert hier gigantisch bij. De schoen wringt enorm...

Er moet duidelijk een keuze gemaakt worden: óf een betaalbare bistro (dan prijzen en eten daarop afstemmen) óf een goed Frans restaurant. (met een net menu, ingeruimd bestek en de juiste profilering). In dat laatste geval zal niemand zeuren over de prijzen, want dan krijg je absoluut waar voor je geld.
Bats H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisterenavond hier gegeten en het was helaas zeer teleurstellend. Ondanks dat het een Bistro is proberen ze de standaard hoog te houden wat totaal niet is gelukt helaas. Er loopt voldoende bediening echter weten de meeste niet wat ze doen. Service was rond uit slecht en even komen kijken of er nog wat ingeschonken kan worden of wat glazen van tafel halen is er niet bij. Bij het bestellen van een glas bijpassende rode wijn bij mijn Boeuf Rossini (die overigens ook verre van bijzonder was) werd een glas neergezet waarvan de bediening zelf niet wist wat het was, kruidige wijn was de omschrijving. Vervolgens werd de sommelier gehaald die met een wat tegenzin in de rondte loopt, die wist te vertellen wat er in het glas zat. Bij het bestellen van een kaasplankje komen ze keurig met een karretje met kazen aan je tafel, de vraag welke kaas we lekker vonden voldeed blijkbaar aangezien ze zonder uitleg direct wat op een boord begonnen te leggen. Nadat we vroegen of ze even konden uitleggen wat er allemaal was zodat we normaal konden kiezen kregen we uiteindelijk de kaas van onze keuze. Toen vervolgens de sommelier kwam om er iets bij in te schenken en we aangeven dat we liever rode wijn hadden bij de kaas als port liep de man weer even Chagrijnig weg om vervolgens weer terug te komen met dezelfde wijn die we bij het hoofdgerecht hadden gehad. Dezelfde dan maar weer? was de vraag. Kun je nu serieus als Franse sommelier niets anders bedenken terwijl er 30 wijnen of meer op de kaart staan. Triest. Dan maar de rekening vragen. Hierop klopten wat dingen niet en uitleg erover krijgen was lastig, iedereen wees na elkaar en de niemand kon uitleggen wat het was. Heel leuk hoor alles in het Frans op kaart en bon zetten maar als niemand van het personeel het snapt, niet zo handig. De Franse sommelier kwam er wederom bij en toen we eerlijk aangaven dat er wel wat dingen niet helemaal naar wens waren begon hij bijna boos te doen. Waarom niet goed, wat dan? Dat hadden we dus net uitgelegd maar klaarblijkelijk was zijn Nederlands misschien niet zo goed. Uiteindelijk waren we er zo klaar mee dat we zelf maar dubbel aangeslagen brood (wat we dus maar 1 keer hadden gehad) hebben afkerend en zonder verdere uitleg zijn weggegaan. Hier gaan we dus nooit meer heen, genoeg andere keus waar je heen kunt. Mijden deze tent.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op zaterdagavond hier gegeten. Gerechten zijn erg lekker, friet en groente erbij besteld en die waren ook erg lekker, let wel op dat je daar extra voor betaald.
Goede bediening, alles was gewoon goed. Een aanrader!