FG Bistro

Lloydstraat 204 3024 EA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant FG Bistro

FG Bistro ademt in alles Parijs. Het is als Montmartre aan de Maas. Je waant je voor even enkele honderden kilometers zuidwaarts om te genieten van de kenmerkende joie de vivre. Op de kaart alleen gerechten van Bib Gourmand niveau. Tweesterrenchef François Geurds zwaait de scepter over het driegangenmenu, geserveerd voor een redelijke prijs. Je kunt er kiezen tussen Franse en enkele Aziatische gerechten, die worden vergezeld door de beste Franse wijnen.

Meer informatie over restaurant FG Bistro

6,3
6,8
Zohe B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Sori wij zijn niet stuk van FG Bistro.
Na overleg met heel een jonge bediende menu zalm als vooraf rundvlees hoofd gerecht en dessert .
Heerlijk brood met op smaak gemaakte boter erg lekker ,maar jammer het voorgerecht was niet goed doorgekomen een schaaltje kabeljauw ja dat was nou niet onze smaak na overleg met de keuken de zalm was op!
de optie,s niet geweldig andere keus en in de wachtkamer rest was wel smakelijk maar niet wat wij er van verwachten aanvang 19:30 einde 21:30 leeg restaurant rekening E119,00 2 x dag menu brood / fles wijn / koffie .
Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Geweldig! Eten was goed. Bediening was perfect en niet te opdringerig. Kortom veel waar voor je geld. Wij komen zeker nog eens terug!
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
FG Bistro geeft aan echt Frans te zijn. Vergeet het maar. Het enige Franse is de ober van de wijn die zoals later bleek een Fransman te zijn die wijnimporteur is. Gelukkig heeft de beste man verstand van wijn en adviseert ons prima (Toques et Clochers, Haute Vallee 2011). En dan heb je al het Franse gehad. Laten we bij het begin beginnen. De inrichting is nog net zo als het was in de tijd dat het FG restaurant (met ster) er zat. Daar straalt niets Frans Bistro-achtigs vanaf. Toch een kleine wijziging. De tafels met een lade waarop in beter tijden zeer plechtig en met handschoenen het bestek te voorschijn kwam is nu vervangen door een wijnkoeler die volstaat met bestek en waar je ook papieren servetten (brrr) kunt vinden. Zelfbediening dus. Zoek je een klein lepeltje of vorkje kijk dan uit. Want je moet langs de punten van de vorken en de scherpe messen.
We hebben moeite met kiezen. Want we gaan toch echt niet voor kroketten en hamburgers. Dan waren we wel naar een eetcafe gegaan. We gaan ook niet voor Aziatische gerechten. Want dan waren we wel naar een Aziatisch restaurant gegaan. Er blijft niet zoveel over wat we echt aantrekkelijk vinden. En aan de dame die onze tafel miet bedienen hebben we ook niets. Zij kent de gerechten niet en ook van wijn weet ze niets. Natuurlijk; iedereen moet leren en mogelijk dat ze pas in dienst is. Maar dat is dan wel pech voor ons. Laten we maar niet verder over de door ons wel gekozen gerechten hebben. Dan zal deze recensie alleen maar nog meer somber worden. Het proeft allemaal grof en zonder enige verfijning.
Kortom Frans Geurds: cela ne peut vraiment pas.
Loek Wijchers
b H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
eten was ok, niet heel bijzonder, het personeel was er in grote getale , al was t helemaal niet druk. T leek wel n opleidings centrum.., erg onrustig en het was duidelijk te merken dat ze zich verveelden , bovendien roken wij naar n cafetaria toen we weggingen, ik rook mezelf en ik werd er zelfs op aangesproken in n andere horeca gelegenheid. Niet fijn, dit restaurant is niet voor herhaling vatbaar.
Peggy P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Afgelopen donderdag met een vriendin bij FG Bistro gegeten. Meteen vielen twee dingen op: de vettige geur en lucht die er hing (afzuiging kapot?) en de weinige bezette tafels. De bediening was vriendelijk, wel wat veel in aantal. Het eten was prima (garnalen- en kasserolletjes, steak haché en chocolade las taartje), maar voor de prijs niet bijzonder genoeg. Daarnaast heb je echt bijgerechten nodig om ook voldoende te eten. Al met al prima maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Diederik R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Trek oude kleren aan. Als je buiten komt lijkt het of je in een friterie hebt gegeten. Ook als t rustig is moeten de medewerkers opletten!
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
heerlijk gegeten.
prachtige wijnen.
Sanela H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
een heerlijke middag gehad, wat alleen opviel i.t.t. food labs is de bediening. geen uitleg bij de gerechten en of regelmatige bijschenking.
André T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De drie gangen lunch bestaat uit dumplings, vol-au-vent/Ragout en Tarte Tatin en ik heb extra gerecht loempia besteld. Ragout gerecht is redelijk groot, die bestaan uit Ragout, salade, groenten, mousseline, frietjes met mayonaise. Loempia was beetje tegen en tarte tatin was te zuur.
Op die dag was chinees nieuwjaar en tarte tatin was leuk geprensenteerd. Ik spreek geen chinees maar bedankt voor de moeite. Vriendelijk bediening en mooi sfeer.
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
met kerst hier gegeten, eten was
gewoon erg goed, bediening vriendelijk en attent, niet de goedkoopste, maar zeker een bezoek waard. Francois kan echt koken
rob D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Weer heerlijk en relaxed gegeten bij FG Bistro. Met name voorgerecht eendenlever en hoofdgerecht hazenpeper samen met bijpassende verrassende wijnen (aanbevolen door sommelier) waren zalig. Boven "Bistro" niveau, niet goedkoop, wel goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer fijne bediening en sfeer!
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Echt belachelijk duur voor een bistro en de kwaliteit van de gerechten
rob D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Inmiddels drie keer gegeten in dit bekende restaurant met de nieuwe formule. 1 keer zakelijk, 1 keer met partner en 1 keer familiediner vanwege diploma. Alle drie de keren zeer lekker gegeten, uitstekend geholpen door jong team en verrast door de mooie formule van "FG" kwaliteit met redelijke prijzen. En dat op een prachtige locatie met bijzonder interieur.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Onder tussen al 3 keer in dit prachtige restaurant gegeten. Het onvangst begon al goed, netjes verwelkomt door de bediening. Leuke open keuken waar je langs loopt. Het eten was heerlijk en er was een leuke sfeer. Wij komen zeker vaker!
zaza1 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Vol verwachting naar FG bistro. We zijn wel wat gewend van Francois! De ruimte is vrijwel onveranderd nadat het hoofdrestaurant is verhuisd, alleen meer licht. Beter. Een en al vrolijkheid en rumoer! Gezellig! Veel papierwerk op tafel dat blijft liggen als geserveerd wordt. Zelf maar e.e.a. opzij gelegd. Voorgerecht aubergine zeer teleurstellend: niet gaar en stukje volstrekt smakeloze tomaat er op. Hele gerecht kraak nog smaak. Jammer. Hoofdgerechten prima. Maar een enorme bak met verschillende ongare groentes die ook weer nergens naar smaken..... Toetje ok. Wijn toch vrij prijzig. Voor 2 pers. ver in de €200. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ambiance is prachtig! Helaas is de keuken en de bediening minder charmant en eigenlijk ondermaats. De gerechten laten lang op zich wachten en voor een aantal van ons was het hoofdgerecht nog rauw. Jammer want de pretenties zijn hoog en de potentie ook! Helaas voor nu wel onvoldoende.
Fransje N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Dit viel tegen. Chaos qua bediening en niet écht vriendelijk. Best lekker gegeten, maar ik vond t eten en de manier van serveren 'n beetje pretentieus en interessanterig. Lékkere kaaskroketjes vooraf, maar daarna was de poussin echt óngaar; niet rosé-ig maar rauw. Als na een opmerking daarover de bediening niet verder komt dan 'dat hoort zo' moet er nog een hoop gebeuren. Oja, en zet gewoon een karaf kraanwater op tafel, alsjeblieft! (Nog) geen aanrader dus.
Tessa J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Al 2 keer gegeten in dit gezellige en mooie restaurant. De bediening was uitstekend. Het eten was heerlijk. Geen lange wachttijd en werden snel geholpen. Mooie inrichting en goed voor een zakelijkdiner en voor een gezellig avondje met familie of vrienden.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wat een teleurstelling. Eten was heerlijk, wel prijzig. Interieur OK maar vloer is wel oppassen! Bediening chaotisch, ongeorganiseerd, soms onvriendelijk of gemaakt aardig. Sommelier was ronduit een hork en arrogant en beweerde zelfs dat wijn niet bij gerecht hoefde te passen, zijn advies was om gewoon een wijn te kiezen die je lekker vond. Het moet niet gekker worden. Bij voorgerecht geheel geen wijn ontvangen. Bij hoofdgerecht hebben we 3x om wijn moeten vragen eer dat fles kwam. Tussen voorgerecht en nagerecht zat 1,5 uur. Geen enkel excuses volgde. Bij de rekening ging het ook fout; eerst rekening van andere tafel. Nieuwe bon volgde, die ook fout was. Bij garderobe werd gevraagd of het ok was. Na aangegeven te hebben dat het niet helemaal klopte, werd niet verder gevraagd. Erg jammer allemaal. Zeker geen aanrader.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016