Meer informatie over restaurant Festina Lente

- Ontbijt 09:30 - 12:00
- Lunch 12:00 - 16

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Een eetcafé, een bruine kroeg, een huiskamer. Festina Lente is het allemaal. Op het terras, aan de bar, aan een tafeltjes of lui op een bank of in een zetel, het kan allemaal. En ze draaien er goede muziek. Ik had de soep van geroosterde paprika en tomaat met brood en de clubsandwich met gerookte biefstuk, oude kaas en truffelmayonaise. Beide gerechten smaakten uitstekend. Het personeel was vriendelijk en attent maar wel heel erg bezig met vriendjes en vriendinnetjes die langskwamen, maar zoals de naam al zegt ... festina lente.
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Gezellig knus cafe. Eigenlijk altijd wel druk... Oude meubels en leuke mensen maakt dit een leuke mix. Lekker gekruide fingerfood. Goed en attent personeel.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Omdat we laat waren vroegen we of de keuken nog open was en dat was hij. Bij het bestellen van de gerechten werd de opmerking gemaakt dat je per persoon toch wel drie gerechten moet bestellen. Dat deden we maar dat bleek veel te veel voor ons. Met twee gerechten hadden we zeker genoeg gehad. De gerechten varieerden. Sommige waren erg goed, kikkererwten salade en ravioli. De rest was redelijk maar niet bijzonder.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Erg leuk cafeetje met huiskamergevoel, altijd gezellig en druk. Buiten soms lang wachten op je drankjes maar personeel is altijd vriendelijk. Eten is ook prima.
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Ik kom hier regelmatig met vriendinnen om gezellig een hapje te eten. Je hebt hier echt een "huiskamer" gevoel. Ze werken met een kaart met allemaal wat kleinere gerechten zodat je van meerdere gerechten kunt smullen. Het eten is altijd vers en lekker.
De huiswijn is prima.
Het is er altijd druk en soms moet je even wachten voor er een tafeltje vrij komt maar dat is geen probleem aan de gezellige bar.
De bediening is prima, soms is het door drukte wel wat lastig om het aandacht van het personeel te krijgen maar iedereen is hier altijd erg vriendelijk!
Galois .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
We hebben hier gisteren geluncht omdat we er toevallig langsliepen en een tafeltje op het zonnige terras vrij was. Een goed broodje.

Vriendelijke bediening. De jongeman die vergat onze koffie, waar we dus lang op moesten wachten. Vervolgens duurde het ook wel erg lang voordat we ons broodje kregen. Waarop de serveerder naar ons toekomt en ons een glaasje smoothie van het huis gaf: een wachtdrankje, omdat we tot twee keer toe zo lang moesten wachten.
Erg netjes opgelost, ook al vonden we het geen probleem om daar wat langer in het zonnetje te zitten.
A-Gerritsen .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Op een zonnige avond, heerlijk op het terrasje van di sympathieke eetcafé gegetenmet uitzicht op de gracht. De bediening is heel attent en aardig en het eten was van een kwaliteit die je niet direct verwacht bij een eetcafé. De voorafjes van tomaat, de gegrilde vis en de duif: het was allemaal even lekker en precies goed qua portie.
De citroentaart met scroppino was goddelijk.Echt een aanrader!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Op deze prachtige zomeravond lekker hier op het terras gezeten wel is waar stond het tafeltje scheef maar ach dat zijn de details. We begonnen met een heerlijke anti mixta met een selectie van warme en koude voorgerechten mooi gepresenteerd en een prima begin. Daarna stond de jodenhaas op het menu een heerlijk mals stukje vlees met liefde bereid. Om af te sluiten met een prima lime cheesecake met een kopje koffie erbij. Van de vriendelijke bediening kregen we nog een Afrikaanse avocado met bananen smootie te proeven. Kortom een heerlijke plek aan de gracht om even lekker te eten.
KarelAppel .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Dit is een heerlijk tentje. Zit bij mij om de hoek en ik kom er vaak. De kleine gerechtjes zijn met liefde gemaakt en smaakvol. De sfeer is er echt uniek. Mensen die er werken zijn leuk. Mensen die er komen zijn ook leuk!
Jbangma .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Het is alweer even geleden, maar in september 2012 heb ik hier met mijn zussen gegeten. Ik moest toch een recensie schrijven, omdat ik Festina Lente al meerdere malen aan vrienden heb aangeraden.
De menukaart is in werkelijkheid vele malen uitgebreiden dan wat op de website staat. Genoeg keuze, ook voor de vegetariers
onder ons.
Leuk dat je meerdere kleine gerechten kan bestellen, want ik kan zelf nooit kiezen. Bij ons stond de melanzane parmigianno op tafel, net als bruchetta, bietensoep, pasta met mascarpone en seranoham en meer.
Wel jammer dat we erg lang moesten wachten op de cappucino na afloop. We moesten namelijk naar een theater voorstelling.
Jammer dat je vantevoren niet kan reserveren, gelukkig waren we er op tijd en was een tafeltje vrij. Tot die tijd kan je wachten aan de bar. Het huiskamer gevoel maakte me blij.
Zeker de moeite waard om lekker een hapje te eten.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Kom hier al jaren voor de lunch. Blijf altijd tevreden weg gaan! Lekkere koffie, goede en verzorgde broodjes en een hilarisch authentiek interieur, inclusief tapijt aan de muur. Ook een prachtig aan de gracht gelegen terras. Service is niet zeer bijzonder, maar altijd vriendelijk en attent!
Stess83 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Ik heb hier tijdens de lunch gezeten met een vriendin. Rond 12:00 waren er al een aantal dingen op, zoals fruitsap en broodje makreel. De bediening was op zich wel goed alleen niet heel enthousiast. Ik zal hier niet nog een keertje heen gaan.